BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: jerrytrein op 16 mei 2019, 21:49:23
-
Op stummy dit bericht
https://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=106&t=169601
als dit niet mag dan maar weg halen
-
Zet dan op zn minst in de titel waarvoor je waarschuwt, nu klik ik erop omdat ik denk dat België Nederland binnen is gevallen...
-
Zo blijkt maar weer:
Meten is wetenals je weet wat je meet.
-
Enige wat ik nog in het filmpje miste was een temperatuurmeting... Die zware 6755 van de testen met het wielstel is al goed voor 1,1A
-
Als 3 railer hebben wij daar geen last van wij willen juist de railstaven kortsluiten voor melding. Ik gebruik dan ook weerstandslak bij 2rail Assen welke niet te vervangen zijn door 3 rail Assen. Brandgevaar niet aanwezig
Mvg Johan
-
Bij mij is de boel zodanig begrensd dat dit niet kan gebeuren. Er kan maximaal 1 A lopen en dus niet 3 A zoals bij het Duitse artikel.
-
Daar zou ik maar niet te veel op rekenen. 1A is ook genoeg om de boel in de fik te krijgen.
-
dank je voor de tip !!
groet kees
-
Ik vind het gewoon knap stom, er staat duidelijk op dat het spul licht ontvlambaar is en de damp gevaarlijk, dan wacht je natuurlijk tot het door en door droog is. Nog los van de technische tekortkomingen in de baan die de stroom er op laten staan.
Dit had ook kunnen gebeuren door bv wielcontacten met bisonkit onder een wagen te lijmen en in te zetten voor het is uitgedampt.
-
Toch blijf ik het een raar verhaal vinden en kennelijk heeft de bewuste persoon zich niet goed geïnformeerd of ingelezen.
Ik heb ooit een flesje (Trix) weerstandslak gekocht en in de (Duitse!) gebruiksaanwijzing staat dat je het spul met een fijn kwastje zeer dun moet aanbrengen en dat je voor het gebruik bij geïsoleerde een waarde van 10 - 40 kOhm moet hanteren. Ook staat er dat je het goed moet laten drogen omdat dan pas de juiste weerstand bereikt wordt. Ik liet het altijd een nacht drogen, maar als ik zie wat voor klodder weerstandslak die persoon aanbrengt en het niet goed laat drogen, dan is het vragen om moeilijkheden.
Zelf had ik van mijn H0 collectie een grote hoeveelheid wagens voorzien van zowel smd weerstanden van 10 kOhm alsook weerstandslak en heb ik (soms met meerdere keren aanbrengen en weer verwijderen tot de juiste waarde van 10 kOhm bereikt was) altijd zonder problemen en met betrouwbare detectie/melding mijn treinen laten rondrijden.
En of het direct aanbrengen van de wielen op de uitgang van een trafo zoals in 'n filmpje getoond werd representatief is.... ?
Maar zoals geldt bij veel zaken: bij juist gebruik levert het geen problemen op; bij onjuist gebruik......
-
En of het direct aanbrengen van de wielen op de uitgang van een trafo zoals in 'n filmpje getoond werd representatief is.... ?
Ja, dat is representatief. Bij digitaal bedrijf staat er ook permanent 18 volt op het spoor.
Je hebt gelijk als je stelt dat de persoon die dit overkwam iets verkeerd heeft gedaan.