BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Mediatheek => Topic gestart door: marco op 19 april 2019, 09:52:39

Titel: Wiebelbak met dakwipkip te Breukelen
Bericht door: marco op 19 april 2019, 09:52:39
Een van "mijn" favoriete filmpjes, sowieso heb ik voorkeur voor film(pje)s uit de vorige eeuw van stations met stoppend en voorbijrijdend materieel.
Heerlijk (https://www.youtube.com/watch?v=dGVtXxXg_w8) om naar te kijken, spoel door naar seconden 20 als je echt haast hebt  ;D

ps: Filmpje is niet van mij, maar behoort wel tot "mijn favoriete filmpjes" .....
Titel: Re: Wiebelbak met dakwipkip te Breukelen
Bericht door: Eric B op 19 april 2019, 09:59:29
De 1117 lijkt echt bijna los te komen van haar draaistellen  ;D
Niet alleen de panto stuitert, de meester lijkt ook zo ongeveer van de bok te vallen...
Titel: Re: Wiebelbak met dakwipkip te Breukelen
Bericht door: VAM65 op 19 april 2019, 10:18:33
Ik heb destijds op datzelfde punt ook vaak staan kijken, en ik zag soms een meester iets boven zich beetpakken in die bocht. Het leek wel zo'n lus als in de tram / stadsbus voor passagiers die een staanplaats hadden.
Overigens, de mare gaat dat er in die zelfde periode wedstrijdjes werden gehouden wie het snelst van A'dam CS / Amstel naar Utrecht CS reed met zijn trein. Ik ben zeer geneigd dat te geloven  ;)
Titel: Re: Wiebelbak met dakwipkip te Breukelen
Bericht door: zuylen op 19 april 2019, 10:31:06
Bij het filmpje van Marco viel me op dat de NS 1100 die te zien is wel erg onrustig loopt! De machinist moet wel zeeziek zijn na zo´n rit. Volgens mij stonden de NS 1100 locs daar ook wel bekend om.
Titel: Re: Wiebelbak met dakwipkip te Breukelen
Bericht door: VAM65 op 19 april 2019, 11:58:03
Dat waren idd schommelschuiten, maar met die snelheden in die bocht heb ik 1300'en ook aardig "los" zien komen.
Titel: Re: Wiebelbak met dakwipkip te Breukelen
Bericht door: wob op 19 april 2019, 23:14:25
Om die reden hebben die 1100-en mij nooit kunnen bekoren.
Titel: Re: Wiebelbak met dakwipkip te Breukelen
Bericht door: spoorzeven op 20 april 2019, 14:13:19
Nou komt het mij voor dat die boog ook niet bepaald optimaal ligt, gezien die zwabberende koppeling van de ICM. Neemt niet weg dat de 1100, zeker nog zonder botsneus, inderdaad een wiebelbak was.