BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2019 => Topic gestart door: Rondje_HO op 17 maart 2019, 11:50:32
-
Ze zijn er een beetje laat mee 8) maar onderstaand de nieuwe catalogus van REE Modèles
http://catalogues.ree-modeles.com/2019-ree/#p=1
Hierin o.a. (ik pik er even uit wat ik leuk vind ;) ) de derde serie van de Draisine DU65 nu met wat leukere variaties (o.a. een sneeuwschuiver en een kraan), de 030 WD is uitgebreid met een aantal extra uitvoeringen, de BB9200 komt er juist in iets minder uitvoeringen (gelukkig nog steeds wel de Capitole loc), ze komen met de ex-Br. 94 in enkele Franse uitvoeringen (in samenwerking met ESU), er staat een hele serie aan verschillende fourgons op het programma, en verder nog een aantal graanwagens in tp. III en een aantal leuke werkwagentjes voor bij de DU65.
Edit: en hier kun je hem makkelijk downloaden voor eigen gebruik :)
http://www.eyro.ch/downloads/news19/ree_2019.pdf
-
Via onderstaande link een voorpublicatie van de CC7100 van REE Acces (de iets goedkopere lijn van REE Modeles)
http://blog.e-train.fr/2019/10/avant-premiere-les-cc-7100-ree-access.html
-
Ik zie de prijs, maar wat is het verschil? De techniek?
-
Het verschil zit 'm in de aangegoten details. De foto's zijn in Neurenberg gemaakt.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/REE_05_409x50.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/REE_05_409x50.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/REE_04_409x70.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/REE_04_409x70.jpg)
Rob
-
Tja, mooi zat wat mij betreft.
Lees ik nou goed dat een analoge versie van de CC7100 dan €150 kost?
-
Ja Henk.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/REE-Models.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/REE-Models.jpg)
Groet, Rob
-
Maar geen 3-rail dus?
-
Aangepast door moderator: 2/3 en gelijk/wissel op veel punten omgedraaid.
Hallo,
Modellen voor het 3-rail wisselstroomsysteem worden in Frankrijk en Italië nauwelijks op de markt gebracht. LSM is een opvallende outsider. Alleen modellen van Duits tractiematerieel worden af en toe geproduceerd voor de Zuid Europese markt. Piko bouwt en ontwerpt veelal zijn gelijkstroom tractiemodellen zodanig dat deze constructief geschikt zijn voor het aanbrengen van sleepcontacten voor inzet op wisselstroom puntcontactbanen.
Het heeft mij jarenlang relatief veel moeite berokkend om gelijkstroommodellen zodanig om te bouwen zodat de ski- slepers zonder problemen op puntcontactwissels kunnen passeren. Voordat ik een gelijkstroom model aanschaf inspecteer ik grondig de onderkant of een skisleper zodanig verticale bewegingsruimte kan worden geboden.
Ook van belang is om de binnenmaat tussen de wielen van materieel geschikt voor gelijkstroombanen aan te passen aan de afstandsvereisten van wisselstroommaterieel.
Gegroet,
Rob van Kooy
-
Eh...
begrijp ik je nou verkeerd of zeg je nou dat in Frankrijk nauwelijks tweerail gereden wordt?
Vandaar dat 99% van de Franse modellen tweerail zijn?
Ik geloof er helemaal niets van.....
Denk een eerlijke vergissing. Iig, berichten gemeld. De hele verhandeling heeft niets te maken met REE 2019.
Ik heb de vrijheid genomen het gros van de termen om te gooien, nu is het volgens mij wel logisch :)
Reinout-als-moderator