BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2019 => Topic gestart door: Basilicum op 18 januari 2019, 15:08:53
-
Nieuwigheden 2019 van Brawa: Klikkk (https://www.brawa.de/fileadmin/Kundendaten/Downloads/Broschueren/BRAWA_Neuheitenprospekt_2019_D.pdf).
Groet,
Bas
-
En de volgende aanbieder met 1/87 Silberlingen...
Aan de andere kant komt er van Roco de laatste jaren weinig nieuws uit die hoek, dus in ieder geval weer een gedetailleerder alternatief naast de Piko's.
En ook maar meteen met een stuurstandvariant die Roco al die jaren geweigerd heeft uit te brengen
-
En van de v60 hebben we er ook nooit genoeg. :)
-
Weer paar nieuwe gravitas, hopelijk iets goedkoper als de huidige/vorige versies.
Die zilverlingen is een prachtige zet, zullen wel goed gaan.
Voor de nederlanders ook paar mooie onderlossers en bierwagon.
Gelukkig houden ze het dit jaar rustig voor mij :)
Die Rheingold met BR01 die dit jaar nog moet uitkomen, zal ik voelen in de portefeuille :D
-
ook weer teleurstellend.... aangezien BraWa ook regelmatig treinstellen uitbrengt had ik nog hoop op een Flirt3.
Gelukkig krijgen we die niet maar de 385'e V60......(lekker hoor, al die dubbelingen)
En Silberlingen zijn er natuurlijk ook nog niet.... >:( Benieuwd welke variant dan nieuw zou moeten zijn, want zover ik het kan zien zijn ze er allemaal al....
-
Ik snap die tijdperk indeling van de goederenwagens niet, de wagen met open remmerspositie lijkt mij met bovenleiding niet echt handig, moeten die niet sowieso in TPIIA ingedeeld worden?
En wie weet hoe dat zit met de wagens met remhuisjes met de hoge sluitseinijzers er naast, kan dat nog in TPIII?
Stephan.
-
Niet zo klagen Floris, scheelt weer geld ;D ;D
-
Overigens vind ik die Tds 241 van de NS wel leuk (pagina 31). Past prima in een jaren 80 goederentrein ;).
-
De silberlingen zullen wel zeer goed worden Brawa maakt ze wel super gedetaileerd
Met een br 212 er voor kun je een mooie grens over schrijdende stop trein maken
De NS zelflossers zien er ook goed uit.
Cor
-
maar, maar....
Silberlinge (in mijn ogen zeker fraai) zijn er al van Lima, rivarossi en roco
Die Tds is er ook al lang van Roco.
Waarom niet iets nieuws?
-
Leuk vind ik de aankondiging voor 2020 dat de Alstom versie van de Oostduitse V100 (BR 203) wordt uitgebracht. Dat is toch de goede basis voor RRF, Volker Rail en Shunter? Je kan via de website een voorkeur aangeven.
-
He! dat is goed nieuws!!! Laten we gelijk allemaal voor de Nederlandse varianten gaan stemmen!
ik heb inmiddels gestemd (y)
-
En Silberlingen zijn er natuurlijk ook nog niet.... >:( Benieuwd welke variant dan nieuw zou moeten zijn, want zover ik het kan zien zijn ze er allemaal al....
Stuurrijtuig 483.
Voor het overige heeft de Limarossi te kleine ramen, bij Roco zijn vooral de gemoderniseerde varianten niet zo geslaagd, de Piko's zijn erg eenvoudig en de Ade is afgezien van het te platte stuurrijtuig al zo oud dat vele recente varianten niet zijn gemaakt. Met een echt goede versie kan Brawa hoge ogen gooien.
Wel bijzonder dat in de tekst bij de mintgroene versie wordt gesproken over nieuwe ramen, terwijl de foto nou net de wat atypische eerste ombouwversie laat zien met de oude ramen, gedeelde deurramen en bagagedeuren in de stuurstand.
-
He! dat is goed nieuws!!! Laten we gelijk allemaal voor de Nederlandse varianten gaan stemmen!
ik heb inmiddels gestemd (y)
Inmiddels gestemd voor de RRF, CapTrain en VolkerRail uitvoering. Stemmen is eenvoudig.
-
Waar kan ik stemmen?
-
https://www.brawa.de/aktuelles/abstimmung-v100-dr/
-
Op de site van Brawa: Brawa.de en klikken op de tekening van de V100, wijst zich vanzelf.
-
Ik zit naar die 49524 te kijken maar hoort daar geen NS logo op omdat hij in tp IV aangegeven staat?
Gr Arnout.
-
Ja, daar heb je wel een punt. Snel even in mijn diaverzameling gekeken en alle wagens hebben dat logo. Dat wordt dus transfers scoren bij Kleinspoor.
-
Denk eerder een oud plaatje. Zou het model eerst even bekijken voordat je naar KleiNSpoor rent.
-
Effe afwachten is het beste denk ik. Zou er wel een paar met NS en DB logo TP 4 willen. Die blauwe met zwenkdak is ook wel leuk maar net te modern denk ik.
-
ook weer teleurstellend.... aangezien BraWa ook regelmatig treinstellen uitbrengt had ik nog hoop op een Flirt3.
Dat hoop(te) ik bij elke fabrikant en tot nu toe valt het tegen....alleen Liliput lijkt me nog een reële mogelijkheid.
-
Een glimp opvangen van hoe de nieuwe Rheingold er straks uit gaat zien?
https://www.facebook.com/Modelplanetitaliasnc/photos/pcb.2130243713702972/2130227347037942/?type=3&theater
-
Wauw, blij dat ik die besteld heb. Alleen komt er bij mij een NS-stomer voor maar de rijtuigen ogen heel fraai.
-
Jup, happy happy, incl BR01 :D
-
Het spoor O programma van Brawa is zo te zien voltooid verleden tijd. Jammer hoor. Ik had daar op een of andere manier meer mee dan met de wagens van Lenz.
Gelukkig hebben we de foto’s nog. :)
-
Hier (https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,8828085) (even wat naar beneden scrollen) nog meer glimpen van de BR 01 in wording. Veelbelovend!
-
Filmpje vanaf 5 min, brawa live stream.
https://www.youtube.com/watch?v=10b2rk-wh48
Kees.
-
(y)
-
Er zit schot in de Silberlinge van BRAWA. Zie hun Werkstattbericht (https://www.brawa.de/newsletter-meldungen/newsletter-september-2019/werkstattbericht-9-2019/) Beetje naar beneden draaien.
-
Fraai! Alleen jammer dat die Hasenkasten TP III zijn en niet IV ivm inzet in Nederland achter een Br 216.
-
Er zit schot in de Silberlinge van BRAWA. Zie hun Werkstattbericht (https://www.brawa.de/newsletter-meldungen/newsletter-september-2019/werkstattbericht-9-2019/) Beetje naar beneden draaien.
Oei, wat mooi.
Maar ook prijzig en kwetsbaar. Gelukkig maar....dan kan ik de verleiding weerstaan ze aan te schaffen t.z.t. ;D
Groet, Bas
-
Er zit schot in de Silberlinge van BRAWA. Zie hun Werkstattbericht (https://www.brawa.de/newsletter-meldungen/newsletter-september-2019/werkstattbericht-9-2019/) Beetje naar beneden draaien.
Afgaande op deze ene foto erg veelbelovend en i.t.t. de ESU wel met de goede verhoudingen. Brawa heeft in hun aankondiging expliciet gezegd de diverse detailverschillen in model over te nemen, dat biedt perspectief voor de talloze mogelijke varianten die vooral na de ombouwprogramma's zijn ontstaan. De nu voor de eerste run aangekondigde verkeersrode B's zijn dan al interessant: hoewel er tig rijtuigen zijn die de originele banken met 'oren' altijd hebben behouden, zijn expliciet Bnrz446's aangekondigd, en dat is nou net een variant waarbij in werkelijkheid het stoeltype uit de 628.4 is ingebouwd. Ben benieuwd hoe het model eruit gaat zien.