BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2019 => Topic gestart door: Gérard Drost op 27 december 2018, 00:35:16
-
De eerste 11 nieuwtjes van Piko voor 2019 zijn bekend:
https://www.piko-shop.de/index.php?b_warengruppe_id=0&limit=9999&page=0&order_by=artikelnr&vw_type=praesenz&vw_name=search&suchtext=neuheit+2019&view=list&portaltyp=308 (https://www.piko-shop.de/index.php?b_warengruppe_id=0&limit=9999&page=0&order_by=artikelnr&vw_type=praesenz&vw_name=search&suchtext=neuheit+2019&view=list&portaltyp=308)
- Italiaanse dieselloc D.145 (Neukonstruktion), AC/DC met en zonder sound
- Poolse dieselloc SU46, AC/DC met en zonder sound
- Exklusiv-Set 2019 zum Tag der Offenen Tür: BR 132 Interzonenzug, AC/DC
- PIKO Jahreswagen 2019
Grz,
Gérard Drost
Ps. met dank aan Drehscheibe-online
-
Alle nieuwtjes staan online. Voor de PDF's zie https://www.piko.de/DE/index.php/de/news.html (https://www.piko.de/DE/index.php/de/news.html)
-
Belangrijkste NL nieuwtjes:
- blauwe NS 1100
- gele 2200 met geluid en digitale koppeling
- rode 2200
-
Interessante nieuwtjes!
Een 1100 blauw in h0. In welk gat springt Piko (in de toekomst)?
ICE4 in Expert-uitvoering. Dat wordt in leuk aangezien Märklin er hoogstwaarschijnlijk ook mee komt.
-
Tjonge een eloc 1100 in kwartaal 4.
Benieuwd of Roco in staat is de 1100 te upgraden met ledverlichting en eventueel sound om vervolgens de markt eens uitgebreid te gaan verpesten. ;D
-
Br 120 voorserie, met als foto en CAD-tekening de unieke 005. Basis voor eindelijk een goede BR120 in h0?
En ook maar meteen een nieuwe 181.2...
En verder een Wittenberger-stuurstand, daar gaat de waarde van de weinig beschikbare Roco Wittenbergers... ::)
ICE4 is ook interessant inderdaad, vooral qua maatvoering. De bakken zijn namelijk een stuk langer dan de reguliere 26,4m-rijtuigen (kopbak zelfs 28,6 meter, zou 33 cm in model worden...)
-
De Pannonia Ethanol-ketelwagen die ook in NL rijdt voor maar 55 euro! Helaas compleet de verkeerde ketel, dus voorlopig geen aanschaf.
Aangezien velen vinden dat Piko Roco achterna gaat: Hopelijk komt ie nog eens in de ramsj!
-
Kött, een KKyt, die hier nog als kit zit te liggen.
-
Gaaf die 1100 hopelijk komt na deze versie ook de botsneus variant :-X :-X
Wel goed van piko om meer Nederlands materieel te maken
-
En een sound versie van de 1100 no less. Benieuwd wat ze erin hebben gestopt.
-
Ik mis alleen in schaal N de plan E rijtuigen. Die zullen dan wel in Neurenberg worden geshowd.
-
1100 loc met botsneus zou in de toekomst geweldig zijn, PIKO is zeer goed bezig, ook nieuwe soort rails met betonnen beding ook erg interessant.
-
In H0 ook een AB6033 en een C6126
Voor N de A sein geel/grijze 2400 en een bruine 2400, daarnaast een ACTS 1200
-
De T3000e van Nacco en HUPAC (y)
Die van kombimodell komen toch niet.
-
Ook weer een Oranjeboom koelwagen tijdperk 3, de Roco/Fleischmann en Marklin van afgelopen jaar hadden beide geen remmershuisje wat ze in de jaren 50 plaatst, de Piko krijgt wel een remmershuis en is dus een eerdere variant van voor WOII, leuke variatie.
Groeten Edwin.
-
De 181.2, Wittenberger stuurstand en de x-rijtuigen zijn voor mij goed nieuws! Piko timmert goed aan de weg. Het is te hopen dat ze het kwaliteitsniveau van de recent verschenen 110.1 en 151 kunnen vasthouden.
-
Maar waarom een 1100??
-
Waarom niet, Piko gaat gewoon de concurrentie aan na het succes met de 2200.
-
Maar waarom een 1100??
Estimated guess: populaire loc, en de 1200 en de 1300 zijn al kortgeleden (in verbeterde versies) uitgebracht / c.q. komen er binnenkort aan.
-
Wel jammer van alle dubbels in modelspoorland, al is er soms wel wat voor te zeggen, de een premium en de ander wat minder. Maar aan de andere kant laten ze op deze manier ook andere ontwikkelingen liggen
-
Zo ontzettend veel is er niet meer nieuw te ontwikkelen waar ook nog eens genoeg varianten van te maken zijn voor een breed genoeg publiek. Hoe zeer ik mensen hier bijvoorbeeld een SLT gun, die zal er niet snel komen. Weinig varianten en door de hoge prijs van een treinstel worden er niet zoveel van verkocht als een loc. En uiteindelijk wil een modeltreinfabrikant natuurlijk geld verdienen en de rest is bijzaak...
-
Wel jammer van alle dubbels in modelspoorland, al is er soms wel wat voor te zeggen, de een premium en de ander wat minder. Maar aan de andere kant laten ze op deze manier ook andere ontwikkelingen liggen
Inderdaad Remco,
De 1100 zal natuurlijk wel aangepast zijn aan wat betreft detaillering en techniek.
Ik heb zelf ??? hierbij, de verkoopcijfers van de 6400 van RockyRail vielen geloof ik ook tegen ( verbeter mij als ik het fout heb ) , en dat is nogwel het enige goede model.
Zelf had ik gehoopt op een bruine 2200 met omgekeerd L- front en demper natuurlijk.
Groet Cor Lageweg.
-
Dat klopt wel, treinstellen zijn denk ik sowieso wat lastiger weg te zetten. Op dat punt wel vreemd dat zowel Piko als Märklin ineens met een ICE X komen, dat zal minder omzet weg zetten dan bijvoorbeeld een flirt met al zijn variaties.
Van het moderne loccenspul is inmiddels al wel zo'n beetje uit bij alle fabrikanten, daar word het een kwaliteits/prijzen keuze wat je neemt. Op zich wel goed dat er voor de verschillende budgetten keuzes zijn, al word dat verschil ook steeds kleiner.
Maar van het oudere spul is er nog wel wat wat nog niet uitgebracht is en dan is het jammer dat er weer een zoveelste dubbelontwikkeling is van een andere loc.
Maar dat gebeurd niet alleen bij Piko
-
de verkoopcijfers van de 6400 van RockyRail vielen geloof ik ook tegen
Hoe kan dat nou?? Getuige de tweedehands prijzen is er nog steeds veel vraag. . Niet dat ik je niet geloof hoor, maar begrijpen doe ik het niet
Zelf had ik gehoopt op een bruine 2200 met omgekeerd L- front en demper natuurlijk.
Daar zou ik ook wel trek in hebben gehad... komt misschien nog.. ooit
-
Vergis je ook niet in het feit dat met name er nu weer een markt is voor soundloks zo uit de fabriek.
-
Hoe kan dat nou?? Getuige de tweedehands prijzen is er nog steeds veel vraag. . Niet dat ik je niet geloof hoor, maar begrijpen doe ik het niet.
Hoi Hennik,
Ik heb wel eens hierover gelezen, waar weet ik niet meer.
Kan ook in de slechte economische tijd geweest zijn.
Dat speelt ook natuurlijk een rol speelt wanneer een fabrikant een model uit brengt.
Het is in zo’n tijd altijd moeilijk om in de portemonnee van de consument te kijken.
Groet Cor.
-
Kött, een KKyt, die hier nog als kit zit te liggen.
de bouwpakket vloek 8)
-
Cool!
Een ICE4 en aan de lengte te zien op schaal.
Alleen 7 delig, zo rijdt ze ( nog) niet.
Deze kan je dus 12 en straks 13 delig maken.
Hoppa al weer drie varianten ;D
En de 12-delige in #Grünspotting uitvoering .
Ik ben benieuwd
-
er zit zeker wat voor mij bij nl de 1100 met sound, maar zie het vierde kwartaal komt en das gunstig beur dan net mijn jaarlijkse bonus ;D.
kan mooi gecombineerd worden met mijn stam ICR rijtuigen van LS .(uitgave van MTE begin jaren 80).
mvgr Evert en Bas
-
Ik mis alleen in schaal N de plan E rijtuigen. Die zullen dan wel in Neurenberg worden geshowd.
En die zijn zo speciaal dat ze niet in de catalogus voor 2019 worden vermeld?
-
De 1100 van Roco is gewoon goed, bij mijn weten. Wat daaraan verbeterd kan worden zie ik zo niet.
Andere loks? Een 1500, een Beel, een goede Sik. Zeker die laatste, van Roco, is ongelooflijk gedateerd.
En dan hebben we het nog niet gehad over simpele rangeerstoomlokjes zoals een tuintje...
-
Kött, een KKyt, die hier nog als kit zit te liggen.
de bouwpakket vloek 8)
Dan ga ik toch maar eens aan een DE2000 beginnen. Hoewel... daar is geen bouwdoos van.
O wacht, geldt die vloek ook voor scratch?
-
En die zijn zo speciaal dat ze niet in de catalogus voor 2019 worden vermeld?
Ze zetten nooit alles van tevoren in de catalogus. Er moet op Neurenberg ook nog iets verrassends te zien zijn!
-
De 1100 van Roco is gewoon goed, bij mijn weten. Wat daaraan verbeterd kan worden zie ik zo niet.
Andere loks? Een 1500, een Beel, een goede Sik. Zeker die laatste, van Roco, is ongelooflijk gedateerd.
En dan hebben we het nog niet gehad over simpele rangeerstoomlokjes zoals een tuintje...
De 1100 van Roco is ook prima, maar er kan bijvoorbeeld geen sound in. Dat is zoals gezegd, best wel populair.
-
Ze zetten nooit alles van tevoren in de catalogus. Er moet op Neurenberg ook nog iets verrassends te zien zijn!
Behalve dan een plan E in N.
-
Piko heeft naar mijn weten nog nooit op Neurenberg iets laten zien wat ze niet aangekondigd hebben in de catalogus. Piko is altijd de eerste met de nieuwigheden en wel de laatste week van december. De Roco 1100 is goed, kan goed zijn, maar dat neemt niet weg dat Piko gewoon de concurrentie aandurft met een firma als Roco die toch al enige keren in de problemen is gekomen de afgelopen decennia. Piko durft het gewoon aan.
-
De 1100 van Roco is gewoon goed, bij mijn weten. Wat daaraan verbeterd kan worden zie ik zo niet.
Andere loks? Een 1500, een Beel, een goede Sik. Zeker die laatste, van Roco, is ongelooflijk gedateerd.
En dan hebben we het nog niet gehad over simpele rangeerstoomlokjes zoals een tuintje...
Enige echte verbeterpunten zouden kunnen zijn de verlichting (nu hopelijk LEDs en mogelijk rangeersein en sluitseinen) en vrije doorkijk in de cabine voor een mooi cabine interieur. Verder hoorde ik eens dat de draaistellen niet 100% correct zijn of dat er verschillende versies waren. De Roco 2200 had meer foutjes en was hier en daar wat grof (voetjes van de railing). Maar verder zou ik ook niet zomaar mijn Roco's weg doen.
De huidige Roco Sik (met vliegwiel en minimotor) is wat techniek betreft niet zo oud als de 1100 denk ik, maar nog steeds onbegrijpelijk dat er geen digitale interface in zit. Verder is de kap van de Sik natuurlijk wel zo oud dat ie een flinke baard heeft (haha, sik met een baard ::).
Geluid in een elektrische loc vind ik zelf niet zo boeiend, dus een Piko 1100 moet wel heel erg aantrekkelijk worden om mij te verleiden mijn Roco's weg te doen. Bewegende panto's of een andere gimmick die nog uitgevonden moet worden. Piko heeft mij wel omgekregen met de 2200 met geluid maar (nog) niet met de 1100.
Mvg,
Robert
-
Piko 1100
Juiste panto 's
Front en sluitseinen
cabineverlichting (schakelbaar)
motorruimte verlichting (schakelbaar)
Pluxx 22 en eventueel met Sound.
Hij zou net zo mooi gaan worden als de Philotrains is me verteld :)
-
Uiterlijk kan het Rocomodel prima mee, maar de verlichting is knudde en geen plek voor sound. Nu vergt het denk ik een beperkte investering om het model weer up to date te krijgen, maar ja dat heeft Roco dus niet gedaan.
-
@Chris
Alleen wel een stuk goedkoper dan Philotrains ;D ;D
-
Zekers ;D
-
Op deze manier wordt Piko 'hofleverancier' op mijn baan!
-
Sound loc’s zijn in trek, maar ook elektrische??
Ik vind het weinig spannend , zeker als ik het prijsverschil zie tussen wel of geen sound.
Wat is het verschil qua sound tussen een 1100,1200,1800 ??
Neem je gewoon een soundmodule met toeters , ben je goedkoper uit ;D ;D
Verder geweldig dat hij komt hoor die 1100 (y)
-
Erg gaaf dat de 2205 in model uit komt omdat die nog steeds rond rijdt. Alleen hoopte ik nog steeds op een moderne v100. Onbegrijpelijk dat geen enkele fabrikant hier heil in ziet met de tig varianten die in heel Europa rijden.
-
Sound loc’s zijn in trek, maar ook elektrische??
Bij elocs lijkt het geluid ten minste nog op het geluid van het grote voorbeeld.
-
Vind de 1100 stevig aan de prijs, zeker als ik naar hun 2200 kijk, qua formaat even groot.
-
Zeer blij met de komst van een goede 1100,mooi voor een korte TEE trein in Nederland en voor nog meer int.treinen.
Cor
-
Hallo
Als hij maar niet te licht wordt. ::)
Het is maar een klein lokje.
Door alle "gimmicks" blijft er dan erg weinig over om er voldoende massa in te bouwen.
Bart
-
ik denk dat Piko in 2021 met een 1100 botsneus komt, eerst volgend jaar de geel/grijze zonder botsneus, maar het word een model om alvast op te verheugen mede door de feiten die Chris al opsomde hier. Nog even en PIKO maakt alle NS e-loc's? PIKO misschien een idee om de ICR uit te brengen ;D ;D (y) (y) (y)
-
Heb het idee dat er in Polen veel modeltreinfans zijn.
Piko verwent ze in elk geval serieus in 2019.
Ook de Nederlandse buren worden in 2019 mooi verwend me dunkt.
Ben benieuwd naar de kwaliteit etc van de ICE4.
89 euro voor 1 ICE wagon en 170 euro voor een dubbele wagon set ..... 450 euro voor de "gewone" DC stuurstandset bestaande uit 4 rijtuigen ...... das stevig.
Als Marklin/Trix het goed speelt, raakt Piko ze'n ICE4 niet aan de straatstenen kwijt.
Ook prijzen van andere loks beginnen de stevigere kant op te gaan. 180 a 200 euro voor een aantal expert modellen. Das stevig. Dan kies ik liever voor een ACME/Roco die een tientje meer kost.
-
O wacht, geldt die vloek ook voor scratch?
Dan komt er een bouwpakket
-
Piko wordt het nieuwe Roco, zo lijkt het. Ook qua prijzen komen ze flink mee de laatste tijd. ;)
-
Als Marklin/Trix het goed speelt, raakt Piko ze'n ICE4 niet aan de straatstenen kwijt.
Hallo
Piko en märklin bedienen een totaal andere markt.
De marklin komt in lengteschaal 1:100, dus rond de 28cm baklengte.
Leuk voor marklinrijders of baantjes met wat kleinere radii.
Piko wordt 1:87, dus ong. 33cm baklengte. Hier heb je dus ruimte voor nodig.
Niet alleen grote radii, maar ook bovenleidingsmasten, perrons e.d. die hiermee kunnen omgaan.
Bart
-
Eindelijk ! Laat maar komen die Piko 1100 ik wacht op een geel/grijze met botsneus en sound (y)
Ik neem aan dat net als bij de 2200 sounddecoder/speaker ook los verkrijgbaar zal komen om eventueel in een analoge loc in te bouwen
Die Piko 2205 is ook leuk die gaat hier ook komen (y)
-
Eindelijk ! Laat maar komen die Piko 1100 ik wacht op een geel/grijze met botsneus en sound (y)
Het is ook nooit goed :-X
Bart
-
Wat is nooit goed ;D
-
Ben benieuwd naar de kwaliteit etc van de ICE4.
89 euro voor 1 ICE wagon en 170 euro voor een dubbele wagon set ..... 450 euro voor de "gewone" DC stuurstandset bestaande uit 4 rijtuigen ...... das stevig.
Als Marklin/Trix het goed speelt, raakt Piko ze'n ICE4 niet aan de straatstenen kwijt.
Blijft gissen,echter zal de Matrix niet goedkoper zijn denk ik.
Persoonlijk ga ik voor de correcte lengteschaal.
-
In Piko stijl verwacht ik eerder een EMD G serie hood unit / cab unit of een Alco DL 500 ... kan je in tig kleuren spuiten zonder de mal al te veel aan te moeten passen
-
Wat is nooit goed ;D
Hallo
Komt er een nieuwe 1100, heeft hij weer de verkeerde kleur, geen botsneus etc.
Oftewel, onbruikbaar model dat er hopelijk in 202X wel eens in een bruikbare uitvoering komt. ;D
Ik vind het jammer dat piko niet voor een 1000 gekozen heeft.
Het gedateerde roco model met die rare lampjes was meer aan een upgrade toe.
Maarja..202X komt nog :D
Bart
-
Die zal vast wel komen een geel/grijze botsneus , wanneer is de vraag we gaan het zien ;D
-
Maar hebben we dat bon 'bonnetje' ook gezien? ;D Ondanks dat dit een hobby model is heeft deze uitvoering echt bestaan.
Jeroen
-
Jazeker. Erg leuk :)
-
Dan komt er een bouwpakket
Hmpf. Ook goed.
Ik begin vast.
-
Vind de 1100 stevig aan de prijs, zeker als ik naar hun 2200 kijk, qua formaat even groot.
Eens! En als je dan bedenkt dat dezelfde variant (blauw/vishaak/A-sein) voorzien van correcte pantografen uiteindelijk door roco werd verramscht voor 100Euro minder :o vraag ik me serieus af of Piko zich niet in de voet schiet hiermee.
Waarom toch geen Flirt? Ook nog eens een veel grotere afzetmarkt..... :-\
-
Klopt het dat nergens nog informatie te vinden is over die digitale koppeling? Ik heb gezocht, maar kan niets vinden. Het is vrij essentieel te weten waar die koppeling mee koppelt. Het lijkt een soort beugelkoppeling en dan zouden alle kortkoppelingen afvallen (misschien met uitzondering van de Roco universeel).
-
:o vraag ik me serieus af of Piko zich niet in de voet schiet hiermee.
Hoi Floris,
Die gedachte heb ik ook, zie ook mijn post 21.
Maar ja, het lijkt er steeds meer op om Roco de loef af te steken.
Cor Lageweg.
-
Als je op de citaat knop rechtsonder een bericht klikt komt je automatisch het bericht waar je op reageert als citaat in je bericht en wordt je eigen reactie een stuk leesbaarder.
-
Als je op de citaat knop rechtsonder een bericht klikt komt je automatisch het bericht waar je op reageert als citaat in je bericht en wordt je eigen reactie een stuk leesbaarder.
Hallo Sicco,
Dankje , ik had het wel geprobeerd, maar niet goed dus.
Cor.
-
Wel jammer dat de 2205 met alleen digitale opties komt, want daar heb ik niets aan. Had hem graag zonder die mogelijkheden gezien. Maar misschien komt dat nog in 202X. De 2384 gaat er wel komen (y)
-
Klopt het dat nergens nog informatie te vinden is over die digitale koppeling? Ik heb gezocht, maar kan niets vinden. Het is vrij essentieel te weten waar die koppeling mee koppelt. Het lijkt een soort beugelkoppeling en dan zouden alle kortkoppelingen afvallen (misschien met uitzondering van de Roco universeel).
Als ik zo de CAD tekening bekijk is het inderdaad een standaard beugel, oftewel eigenlijk onbruikbaar want de meesten onder ons rijden toch graag met kortkoppelingen. Dan heb je wel de 2205 (een zeer bruikbaar model) maar met een niet echt bruikbare koppeling. En dat dan voor 300Euro.... :-X
-
Zou je die koppeling dan niet gewoon kunnen wisselen?
Dit soort dingen weerhoudt me ervan artikelen voor te bestellen.....
-
Maar waarom zou je een model met een digitale koppeling kopen en die koppeling er dan vervolgens weer uit willen halen?
Steyn
-
Omdat ik een geel/grijze 2200 wil met hoog A-sein en ik die koppeling er dus standaard bij krijg.
-
Kwestie van geduld lijkt me. Er komt vast wel een keer een geel/grijze met hoog A-sein zonder die digitale koppeling.
Steyn
-
Op de foto lijkt de 2205 rode zwaailichten te hebben. Jammer, dan valt de loc niet in mijn tijdperk. De 1100 wel. Ben erg benieuwd naar de loc. Vooral of het Piko lukt er op de één of andere manier een kortkoppelingsmechanisme op aan te brengen.
-
Gerard, volgens mij moet je die rode tegen blauwe kunnen wisselen. Voor de 2327 heb ik die ook besteld (maar erg snel worden ze niet geleverd, dat dan weer wel).
Daan, bij de 2205 staat dat er wel een NEM schacht en kortkoppelingsmechanisme in zit. Dus je kunt er denk ik wel andere kortkoppelingen op zetten. Alleen betaal je dan dus inderdaad voor iets dat je niet gebruikt.
-
Rode lensjes omwisselen voor blauwe en visaversa gaat niet werken.
Er zitten namelijk ook rode en blauwe leds in en rood valt tegen blauw weg en blauw valt tegen rood weg en zie je amper iets branden.
Reeds geprobeerd. Resultaat is slecht.
Complete electronica mee wisselen is wel een optie.
-
Hmpf. Ook goed.
Ik begin vast.
Tja, zelf moeite steken in pools spul is een linke hobby tegenwoordig, gelukkig net op tijd mee gestopt. Ben wel benieuwd of zich nog iemand aan stoomlocs gaat wagen. Vooral omdat piko heel gericht bezig is om alle anderen de poolse markt uit te drukken. Wil je een bepaald pools model, doe jezelf voor als beginnende fabrikant en kondig een bepaald model aan, ligt ie volgend jaar van piko in de winkel.
-
Komt er een nieuwe 1100, heeft hij weer de verkeerde kleur
Ben wel benieuwd of er dan ook een turquoise komt en welke kleur die dan heeft.... De eerste echte van Roco, de tweede echte van Roco of toch de ... ???
Allie
-
Tuurlijk, als Piko eenmaal die 1100 in de markt zet gaan ze dat model ook uitmelken tot op de bovenkant spoorstaaf. Ze zullen het alleen niet in drie jaar doen... (Het wachten is nu op acties van Roco die met optimaal gepimpte modellen van hun NS 1100 in diverse uitvoeringen nog even snel de markt voor Piko gaat afromen ;D ;D ;D)
Rob
-
De Roco 1100en zijn nu al niet meer aan te slepen op Marktplaats.
Ik ga de mijne er ook maar gauw bijzetten
-
Hallo PIKO
Een GTW stadler in ARRIVA-limburg ''livrei'' alstenblaft..... (y)
-
Ik snap alleen die gedachten gang steeds niet dat je de ene 2200 variant alle digitale meuk geeft en de andere weer slechts alleen analoog??? Waarom niet elke loc ook die keuzes geven zoals bij andere modellen???
@Floris, Flirt lijkt me ook leuk ook al zitten er toch flinke verschillen tussen de verschillende treinstellen van R-Net, Keolis, Connexxion, Arriva en NS.
-
Dat ze weer met de Hondekoppen komen, ik dacht dat die niet meer zo hard gingen. En dan de NS coupérijtuigen, die zijn tweedehands alleen nog maar voor een habbekrats kwijt te raken en dan gaan ze nu nieuw in de €60,- en meer.
Stephan.
-
ik wil die rotterdamsche koel en vrieshuizen voor maar 50 piek.
-
Ok.
Dat ze weer met de Hondekoppen komen, ik dacht dat die niet meer zo hard gingen. En dan de NS coupérijtuigen, die zijn tweedehands alleen nog maar voor een habbekrats kwijt te raken en dan gaan ze nu nieuw in de €60,- en meer.
Ik zie hem alleen in een startset? In dat geval is het een prima trein als start.
-
Oh ja, sorry, ik zat in de gewone folder te kijken en ze zijn dus niet nieuw maar nog wel gewoon leverbaar.
Stephan.
-
En dan de NS coupérijtuigen, die zijn tweedehands alleen nog maar voor een habbekrats kwijt te raken en dan gaan ze nu nieuw in de €60,- en meer.
Oh ja, ik had de prijs nog niet eens gezien. Het zijn dezelfde rijtuigen met klasseborden op nepdeuren enzo die 20 jaar geleden eigenlijk ook niet konden. Ik dacht eigenlijk dat ze in een soort hobbyserie voor twee tientjes zouden gaan.
-
ik wil die rotterdamsche koel en vrieshuizen voor maar 50 piek.
Gelukkig waren ze op de beurs destijds 15 piek, dus wij zijn reeds voorzien. Ik zie ook geen enkel verschil met de bestaande versie...
Valt ook op dat ze qua H0 assortiment in het gat springen wat Fleischmann achterlaat. Qua prijzen ook trouwens.
-
Zouden daar geen fouten in zitten?
De prijs van een bierwagentje is kennelijk afhankelijk van het merk bier dat erop staat. ???
-
Zal wel een (B)ier merk zijn... ;D ;D
-
Oh, een Br. 50 in LGB:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/49938025_2466832723344549_653100346301743104_o.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/49938025_2466832723344549_653100346301743104_o.jpg)
Bron: https://www.piko.de/DE/index.php/de/piko-news/1207-pressekonferenz-2019.html?fbclid=IwAR1tSOjcr80-slPL6Y4gp5LwYc07xXDlToNeVNX0Lau0wM3SE9_D9udBLt8
-
Zouden daar geen fouten in zitten?
De prijs van een bierwagentje is kennelijk afhankelijk van het merk bier dat erop staat. ???
Mja, das zoals het bier zelf ook he : zelfde flesje, ander bier, andere prijs :D
Flesje Palm of flesje Westmalle Triple :D
-
Zal wel te maken hebben met de merkrechten die de bierfabrikant in rekening brengt.
Carel
-
Twee tientjes verschil?
-
Gewoon ff doordrinken, dan zie je 't verschil niet meer.... ;D ;D ;D
-
En een handmodel van de 4 (y)
-
Een geel/grijze NS 2200 met alle digitale snufjes.
Daar heb je niks aan als analoge rijder met een minder gevulde portemonnee.
Office topic.
Piko heeft een geel/grijze uitgebracht met foutieve verlichting een LED vergeten van het L sein in de cabine.
Dit model koop ik dus niet, ik ga niet met mijn visuele beperking daar een klein SMD lesje in zitten bakken.
De bruine 2218 heb ik wel aangeschaft.
Vervolgens wordt er een exclusief Geel/grijze model door railhobby geleverd deze is een heel stuk duurder dan de bruine 2218 omdat deze een certificaat heeft.
Deze is nog goed verkrijgbaar maar het prijs verschil voor een stukje papier zorgt er voor dat ik deze laat leggen.
On topic
Jammer dat de aangekondigde geel/grijze digitaal is.
Voor de NS 1100 geldt dat deze best wel aan de prijs is.
Ik zie nog geen meer waarde voor dit model zo lang er geen bij passende rijtuigen in de zelfde kwaliteit welke uit voorraad leverbaar zijn in de winkels.
Wat ik helemaal mis zijn tijdperk IV goederenwagons bij Piko voor bij de uitgebrachte NS 2200 en uit te brengen NS 1100.
M.v.g. Ronald.
-
Er zijn weer wat plaatjes opgedoken van de Piko stand:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/ee.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/ee.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/ef.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/ef.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/eg.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/eg.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/eh.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/eh.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/ej.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/ej.jpg)
Bron en nog wat extra plaatjes: https://www.facebook.com/trainsdepot/
-
Ziet er gelikt uit. Piko is goed bezig!! (y) (y)
-
ICE 4 is een prachtig model, jammer dat deze niet naar Nederland komt, daar was eerste wel sprake van (Berlijn-Amsterdam)
-
Kom maar op met de Eurostar! ;)
-
Op basis van een ICE4? De Eurostar heeft dezelfde kop als een VelaroD. Ander type. Roco kan wel een Eurostar uitbrengen!
-
Daar heeft ie in dit geval wel gelijk in Chris ;)
Rob
-
In andere alle gevallen ook hoor ;)
-
he, die blauwe BLS Vectron stond niet in de neuheiten folder (en is inmiddels ook in NL geweest)
-
Die was illegaal hier ;D
-
he, die blauwe BLS Vectron stond niet in de neuheiten folder (en is inmiddels ook in NL geweest)
Voor de volledigheid:
(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/51495581_2018694364893911_7637363111204225024_o.jpg?_nc_cat=103&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=3cc68b848b353f5aa2ae195e18192ac7&oe=5CF1B4B8)
Plaatje: Train Depot
-
en in het echt (plaatje geleend van Flickr:)
https://flic.kr/p/QEGZXt
-
Die was illegaal hier ;D
Kun je dit uitleggen? Ik neem aan dat er gewoon toelating was?
-
Wat ik begreep hebben ze nog een toelating en zijn ze illegaal op sleep meegenomen
-
volgens de foto gaf die loc toch echt tractie en niet op sleep.....
-
Dan heb ik oude info
-
Het model op de stand heeft nummer 494 en die heeft NL toelating:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/494.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/494.jpg)
Bron: https://flic.kr/p/NWB17t
Nou is het net of ik er verstand van heb ;D
-
Die GTW is niet echt nieuw, die is al uitgeleverd. Hij staat al bij mij thuis.
(http://www.richardkrol.nl/fotos/modellen/diesel/piko59133.jpg)
-
En zo te zien nog geen Arriva Limburg GTW.
Jos.
-
Of Nederlandse FLIRT :(
Groeten Sean
-
Oh, een Br. 50 in LGB:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/49938025_2466832723344549_653100346301743104_o.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/49938025_2466832723344549_653100346301743104_o.jpg)
Bron: https://www.piko.de/DE/index.php/de/piko-news/1207-pressekonferenz-2019.html?fbclid=IwAR1tSOjcr80-slPL6Y4gp5LwYc07xXDlToNeVNX0Lau0wM3SE9_D9udBLt8
In G men beste. In G.
LGB 1:22,5
G 1:25.
(een mieren**ker die daar over valt.. ;D ;D)
-
ook geen buitenlandse flirt ;D
-
@Dirk Jan: geen probleem, ik wist niet eens dat dat eigenlijk twee verschillende schalen waren :D
Edit: detail van de BLS Vectron:
https://flic.kr/p/2dp4mvE
Edit 2: en van de ICE4 als ik het goed zie
https://flic.kr/p/2d7k3ja
-
Nog wat nieuwe foto's van de ICE 4 via Chris:
https://www.facebook.com/hetgroterdamproject/photos/pcb.1963213960440586/1963213220440660/?type=3&theater
-
Super mooie ICE, hij zou van Berlijn naar Amsterdam, rijden, in mijn gedachten en planning op de baan, gaat hij deze rit maken, dus ik heb een excuus om deze mooie ICE aan te schaffen. De nieuwe rails mag er ook wel zijn, alleen is de rail catalogus nog dun, alleen bochten R2, en het zou mooi zijn als de rails ook voor beton rail geschikt word en dat er een flex rail van komt. Maar Piko is super bezig.
-
Dan heb ik een verrassing voor je: de IC Berlijn blijft met getrokken rijtuigen rijden. Van een ICE (4) naar NL is afgezien.
-
Maar zoals Meppelspoor al zegt, gedachten en planning - en is dat niet het leuke van onze hobby!
-
Nou dat moet ieder voor zich bepalen natuurlijk. Prima als Meppelspoor een ICE 4 laat rijden. Voor mij is het juist weer hobby dat niet te doen.
Ik dacht, ik meld het even sat het feest in 1:1 helaas niet doorgaat.
-
Dan heb ik een verrassing voor je: de IC Berlijn blijft met getrokken rijtuigen rijden. Van een ICE (4) naar NL is afgezien.
Voor zover ik weet is het zelfs zo dat de plannen voor een multicourante versie van de ICE4 voorlopig de ijskast in zijn gegaan.
MvG Peter,
-
Het plan van de NS om de 1700'en voor de IC Berlijn door Taurussen te vervangen, staat dacht ik ook al weer in de ijskast? ::)
-
Heb jij daar een bron van? Ik heb er niets van gehoord namelijk. Ik weet niet of dat laatste wat zegt, maar toch...
-
Dat is ook nooit een plan geweest.
-
Misschien geen plan dan, maar het was wel een onderzochte optie die (voorlopig?) geen doorgang vindt. Dat bericht verscheen ook ergens in het nieuws.
-
Bedoel je geen Vectrons? Dat staat volgens mij nog steeds op de planning zover ik weet.
-
Oh ja, sorry, ik heb het inderdaad over Vectrons. :-X ;)
-
De NS meldt niets anders dan dat er over een jaar Vectrons ingezet zouden moeten worden. ;)
En die kan Piko dan mooi uitbrengen in 2020.
-
Waarbij laatst bericht werd dat de BR 187 ook een optie kan zijn. Afwachten maar.
Jeroen
-
Er zijn geen opties. NS heeft het leasecontract voor de Vectrons al afgesloten. Die zijn specifiek voor de Berlijntrein.
-
...en 1+1=2 want eind van het jaar is het over en uit met de oude dubbeldekkers en gaan de laatste 1700'en er ook uit. Blijven er enkel moderne leaseloc's in de vloot.
Een wederopstanding van ICRm in de binnenlandse dienst zie ik zo gauw niet meer gebeuren.
Mvg
Sander.
-
Er zijn geen opties. NS heeft het leasecontract voor de Vectrons al afgesloten. Die zijn specifiek voor de Berlijntrein.
Ok, dat wist ik dan nog niet.
Merci.
Jeroen
-
Ik ook niet. Is officieel nog niet bekend toch?
-
Al lang https://www.ovmagazine.nl/2018/05/nieuwe-loc-maar-met-wissel-voor-berlijn-ic-1212/ (https://www.ovmagazine.nl/2018/05/nieuwe-loc-maar-met-wissel-voor-berlijn-ic-1212/)
-
Maar dat was een persstukkie van 2 mei. Een definitieve bestelling heb ik nog niet gezien...
NS zelf heeft het op dezelfde datum nog dat ze de locs op het oog heeft: https://nieuws.ns.nl/ns-nieuwe-locomotieven-eerste-stap-voor-snellere-ic-naar-berlijn/ (https://nieuws.ns.nl/ns-nieuwe-locomotieven-eerste-stap-voor-snellere-ic-naar-berlijn/)
-
Precies. De media deed toen of het al definitef was, maar er is nog niets ondertekend.
-
Maar kunnen we nu a.u.b. weer terug naar het Piko-nieuws...
Je mag natuurlijk gerust een draadje over de NS openen.
Gr, Bert
Team moderatoren
-
Maar waarom een 1100??
Misschien komt Piko (ook) met de deelserie 1151-1160 met kleine cabinedeurramen.
Die variant heeft Roco niet
-
Al iemand enig idee wanneer de 1100 in de winkels zal verschijnen.
En hopelijk brengt Piko later dan ook nog Plan E rijtuigen, want de Artitec modellen zijn nog moeilijk te vinden
-
4e kwartaal.
-
Misschien komt Piko (ook) met de deelserie 1151-1160 met kleine cabinedeurramen.
Die variant heeft Roco niet
' Ook ' weglaten en het bericht is 100 % inorde
-
Vraag: wanneer zijn die kleine cabinedeurramen vervangen door de grote gelijk de andere locs? Met andere woorden: tot wanneer kun je de Piko 1100 inzetten? In mijn fotoarchief (1978-1984) kan ik alleen de 1160 (zonder botsneus) nog met kleine ramen vinden.
-
Niemand een idee?
-
Ik heb volgens mij zelfs opnames van geel-grijs-met-botsneus loc's gezien die nog kleine cabinedeurramen hadden.
-
Hier staan in ieder geval een flink aantal fotootjes:
https://flic.kr/s/aHsk62yjGW
https://flic.kr/s/aHskgzSiK5
-
Lijkt op basis van de tweede link dus alleen de 1160 te zijn, tot in ieder geval 1989:
https://www.flickr.com/photos/47531959@N03/4372932438 (https://www.flickr.com/photos/47531959@N03/4372932438)
De 1153, 1154, 1158 (als berlijnsblauwe al) en 1159 hadden voor de botsneus al grote deurramen.
Dus lijkt eind jaren zeventig net voor of bij de ombouw gebeurd te zijn?
-
Piko herbstneuheiten:
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,8970662,8970662#msg-8970662
G1206 in Lineas outfit is het enige wat mij op dit moment kan bekoren...
-
Herfst nieuwigheden bij 35 graden (y) ;D Haha
Lineas is idd interessant
zijn er al plaatjes een online folder ofzo??
Eerst lezen barry ::) :P quote; Keine Garantie für Richtigkeit und Vollständigkeit.
-
G1206 in Lineas outfit is het enige wat mij op dit moment kan bekoren...
(y)
-
Nu nog afwachten of Piko de goede kleuren gaat gebruiken. De 2 Lineas locs tot nu toe zijn verkeerd.
-
Ik kijk er niet naar uit naar de Lineas.
Afgelopen week heb ik hem op Antwerpen Dam zien voorbij sjezen, en ik kan zeggen : de kleuren kloppen van de huidige 77'er van Piko kloppen (weer) niet :
(http://www.cooltrain.be/BMT_DB/img/p/5/5/8/1/4/55814-large_default.jpg)
Ik ga er van uit dat de herfstnieuwigheid ook weer niet gaat kloppen.
-
Maar dit is een Reeks 77 en geen G1206.
-
Ik denk zomaar dat het goed gaat komen met de kleuren van de G1206 ;)
-
ik ben benieuwd :)
Maar dit is een Reeks 77 en geen G1206.
helaas dat nog niet eens, gewoon een fantasie G1700
-
Zoals al eerder gezegd; Piko kan het qua kleur sowieso niet goed doen. Maken ze hem zwart zoals hun br 186 dan klopt hij dus niet met de kleur van het 1:1 voorbeeld. Maken ze hem blauwgrijs dan staat hij weer gek naast hun br 186. Een lastige keus dus voor Herr Dr. Wilfer 8)
-
Laat ie dan maar ‘gek’ staan naast de 186, ik ga voor ‘goed’ ;D
-
ik ben benieuwd :)
helaas dat nog niet eens, gewoon een fantasie G1700
Dat sowieso!
-
ben ook benieuwd naar de kleur, verder had ik nog meer varianten van de t3000 verwacht.
Die van kombimodell komen toch noch lang niet.
-
Kan lineas geen literblikje verf doneren aan piko (y) ;D ;D
Kunnen ze jaren vooruit :)
-
Ik lees dat Piko de ICE 4 heeft uitgebracht met een Piko Smartdecoder 4.1 PIN20 :o ??? ::)
DB-AG Hogesnelhiedstrein ICE 4.
Treinstel type: BR 412 (ICE 4)
Treinstel nummer: 9005
DCC digitaal Sound 2-rail
NEM (Piko eigen 20 polige digitaal interface)
Schaal: 1:87 H0
Lengte: 1330 mm
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Smartdecoder-PIN20.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Smartdecoder-PIN20.jpg)
Ik heb even gegoogled maar er is maar weinig info over de decoder te vinden. Is het echt (weer) een nieuwe connector? Is het Piko naar het hoofd gestegen? Als het echt een andere connector is (op de foto lijkt het een PluX22) dan is dat niet heel verstandig. Ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde is voor de consument naast de Plux22 en 21MTC connector..
Groet Frits
-
Ja, Piko heeft echt een eigen huisstandaard bedacht.
-
Psies. Piko doet -slim als ze zijn- aan verticale klantenbinding. :laugh: Met PluX16 van de concullega heb je te weinig functies en PluX22 past niet. ;)
-
De decoder en interface is specifiek voor de ICE4 met zijn 2 motoren en uitgebreide lichtfuncties.
-
omdat er gewoon een standaard decoderaansluiting bestaat die werkt en waar je decoders in kan steken die je bevallen?
-
Voor November zojuist in de folder aangekondigd:
H0
55902/3 2200 geel/grijs
52690/1 de rode cargo
59161/59061 G1206 Lineas
N
40464 1200 ACTS
-
Niet aangekondigd (want dat waren ze in januari al), maar op de lijst voor uitlevering
-
Weet iemand of ze voor de 1100 het originele geluid hebben gebruikt?
-
Alleen de 1125 is volgens Wikipedia nog rijvaardig, maar die heb ik de laatste 2x dat ik bij het spoorwegmuseum was niet gezien, of zien rijden.
Dus goede vraag :)
-
Ah, ik verbaasde me al over het feit dat ik het niet kon vinden, maar blijkbaar heeft niemand het nog gevraagd. Is een opname van een franse versie een optie? Zijn die meer beschikbaar?
-
Mogelijk zijn er geluidsopnamen van toen de 1100-en nog gewoon in dienst waren. Er zijn zelfs geluidsopnames van NS stoomlocs dus het zou mij niet verbazen als er van de 1100 ook wel wat is.
-
Het geluid van een NS 1300 lijkt er volgens mij ook wel op, want de loc's hebben volgens mij grotendeels dezelfde motoren & onderdelen etc. ::) ???
-
Nou, volgens de Materieelgids van Frank Oude Elferink zit er een enorm verschil in vermogen tussen die twee series. Respecievelijk 2580 en 3870 pk. Zou dat al niet zijn weerslag in het geluid hebben, dan lijkt mij dat de andere asindeling (de ene vier-asser, de ander zes-asser) in ieder geval (ook) van invloed is.
Steyn
-
ik meen te hebben begrepen dat in ieder geval de tractie motoren van de 1100 en de 1300 gelijk zijn.
Alleen de 1125 is volgens Wikipedia nog rijvaardig, maar die heb ik de laatste 2x dat ik bij het spoorwegmuseum was niet gezien, of zien rijden.
reinierZ heeft er ook nog 2 staan.. of die rijvaardig zijn weet ik niet ;D
-
Ik heb het net wel even lopen navragen.
Het geluid van zijn Franse broer komt erop.
Omdat er geen rijvaardige Nl versie meer is.
Men is naar Nice geweest waar men de lok heeft laten rijden en daar is alles opgenomen.
bron : Piko.
-
ik meen te hebben begrepen dat in ieder geval de tractie motoren van de 1100 en de 1300 gelijk zijn.
De serie 1100 had vier tractiemotoren, de serie 1300 zes. Ze waren inderdaad wel van hetzelfde type.
Steyn
-
het is niet helemaal toevallig dat het vermogen van een 1300 precies 1,5 keer dat van een 1100 is...
-
De ventilatoren bepalen bij E-locs voor een aanzienlijk deel mede het geluid en dan spelen vorm en diameter van de ventilatiekanalen en roosters daar ook een grote rol in.
Ben benieuwd hoe het gaat klinken.
Carel
-
Ik heb het net wel even lopen navragen.
Het geluid van zijn Franse broer komt erop.
Omdat er geen rijvaardige Nl versie meer is.
Men is naar Nice geweest waar men de lok heeft laten rijden en daar is alles opgenomen.
bron : Piko.
Nice, had ik toch gelijk.
-
Ja geloof het direct :-X
Het volk wil bewijs :)
Even serieus, dat verschil ga je dus denk ik niet horen uit die 0,25 cm speaker.
-
Voor wie zich afvraagt of de Piko G1206 Lineas nu wel blauw is:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20191121_190954.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20191121_190836-1.jpg)
Het zal nu wel weer de verkeerde kleur blauw zijn... ::) ;D
-
Ik vind de kleuren aardig kloppen van de 1206
-
Ik ben het volledig met je eens Remco ;D