BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: railgeert op 05 oktober 2018, 08:37:45

Titel: Verzendperikelen
Bericht door: railgeert op 05 oktober 2018, 08:37:45
Hallo, misschien een vraag die hier misschien niet helemaal past , maar ik probeer het toch zo ;).
Het volgende: heb laatst een pakket naar Frankrijk verstuurd , wel aangetekend, maar niet verzekerd >:(, je kunt het al wel raden: pakket is nooit verder gekomen dan distributie centrum van post.nl in zwolle, is niet meer te vinden, gevolg is dat ik de koper zelf heb teruggebetaald.
Omdat ik toch heb besloten om mijn treinen ed te gaan te verkopen, en het om nogal wat spul gaat , is mijn vraag:hoe verzenden jullie jullie goederen?? Heeft het zin om een lok ter waarde van €100  verzekerd te verzenden, en dan vooral als hij kwijtraakt, krijg ik dan mn € 100 terug van de post, of moet je dan ook nog eens gaan bewijzen dat hij €100 waard is?.
Heel verhaal, maar hoop dat ik goede reactie hier op krijg
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: Karben op 05 oktober 2018, 09:46:54
Kijk eens op Radar. Daar wordt aardig de ervaringen en tips besproken.
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: Besselspoor op 05 oktober 2018, 09:50:25
Je kunt altijd bij een verkoop de koper aanbieden verzekerd te verzenden tegen de meerkosten, en aangeven dat indien onverzekerd je geen aansprakelijkheid aanvaard voor zoekraken of schade. Indien vooraf kenbaar gemaakt voorkom je achteraf discussie.
Op bv Ebay vermeld ik ook altijd duidelijk de voorwaarden, in Duitsland is het zelfs verplicht, zelfs bij particuliere verkopen is het daar al gebruikelijk.
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: henk op 05 oktober 2018, 11:11:41
Effectief verzekerd verzenden kan prima, maar kost wat meer. Dan is het inderdaad van belang dat de ontvanger kan kiezen.
Als de ontvanger niets heeft te kiezen, dan geldt dat de verzender verantwoordelijk is totdat het pakje aan het juiste adres is afgeleverd. Logisch, want de verzender bepaalt dan de wijze van verzenden en de risico's die daarbij worden gelopen.
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: VAM65 op 05 oktober 2018, 12:02:58
Ik verstuur altijd gewoon met postnl, onvezekerd. Is al die jaren goed gegaan. Wat ik alleen nooit doe, is een pakket op zaterdag versturen. Dit om te voorkomen dat het pakje zondags moet overnachten bij postnl. Daar is het dan erg rustig, en daardoor minder sociale controle door het personeel onderling.
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: phdirk op 05 oktober 2018, 21:34:51
Hi All,

Nooit per PostNL versturen, ben daar al diverse zaken (ook aangetekende formele stukken) kwijt geraakt. Bovendien is de klachtenafhandeling compleet waardeloos. Alleen de zender mag een klacht indienen, waar vervolgens niets mee gebeurt. Als je als ontvanger probeert te achterhalen waarom je niets hebt ontvangen wordt je niet te woord gestaan. Als je echt je spullen goed wil versturen een andere verzender nemen, zoals DHL, UPS, GLS oid.
Zowel Kassa als Radar hebben er recent veel aandacht aan besteed. De teneur week niet veel af van wat hierboven is beschreven. De ervaring van een goede modeltreinvriend en mij wordt op de site van Radar ook gememoreerd.
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: MOVisser op 05 oktober 2018, 21:45:45
Ik heb tot nu toe alles per post.nl verzonden. Slechts 1 maal in de afgelopen 10 jaar dat er iets zoek was.
In de begintijd wel 10 verschillende "postkantoren" bezocht en geanalyseerd waar de chaos het grootst is en waar niet. Uiteraard daar ben ik blijven inleveren.

Verzekerd versturen zie de voorwaarden en de kleine lettertjes.

Een pakketje naar Brazilië is aangekomen.
Alleen er werd een gigantische "nabetaling" aan de klant gevraagd door de bezorger aldaar.
Direkt af te rekenen anders kreeg deze zijn pakketje niet . >:(
Ik heb hem deels vergoed daarvoor.

Ronald Visser



Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: Wijbe op 09 oktober 2018, 12:47:10
Bij mij kan de 'koper' kiezen, verzekerd of onverzekerd. Heb 1 keer een pakketje gehad via Kiala/UPS die een paar weken onderweg was in Nederland.....


Een pakketje naar Brazilië is aangekomen.
Alleen er werd een gigantische "nabetaling" aan de klant gevraagd door de bezorger aldaar.
Direkt af te rekenen anders kreeg deze zijn pakketje niet . >:(
Ik heb hem deels vergoed daarvoor.

Dat heet corruptie ;D
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: MOVisser op 09 oktober 2018, 15:51:35
Ja, zo gaat dat daar.
Heb je mee te "dealen".

Ronald Visser
 (y)
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: Rondje_HO op 09 oktober 2018, 23:15:06
En als het mogelijk is kun je ook ergens tussen verzender en ontvanger afspreken. Ik heb eens iets gekocht bij een verzamelaar die liever geen mensen bij hem aan huis wilde (i.v.m. zijn verzameling) en toen hebben we ergens tussen zijn en mijn woonplasts afgesproken. Als twee doorgewinterde criminelen die een kilootje coke verhandelden, hebben we op de parkeerplaats van de McDonalds de deal afgerond  ;D

PS Misschien is dit draadje beter op zijn plaats in de algemene rubriek [vraag en antwoord].
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: Frans op 10 oktober 2018, 15:47:35
Als je echt je spullen goed wil versturen een andere verzender nemen, zoals DHL, UPS, GLS oid.
 

Dat is raar heb altijd problemen met deze vervoerders, doe het altijd met Postnl wordt altijd keurig netjes de volgende dag bezorgd.

Het zal wel zo zijn dat bij alle vervoerders 10-duizenden pakketjes per dag worden behandeld en waar mensen werken worden altijd
fouten gemaakt.

Gedenk het gezegde:
    waar mensen hard werken worden veel fouten gemaakt,
    waar mensen weinig werken worden weinig fouten gemaakt,
    ik, en misschien jullie ook, kennen mensen die geen fouten maken?.

groet Frans.
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: 72sonett op 10 oktober 2018, 16:16:27
...
Alleen er werd een gigantische "nabetaling" aan de klant gevraagd door de bezorger aldaar.
Direkt af te rekenen anders kreeg deze zijn pakketje niet.

Ik heb van UPS ook wel eens een aparte rekening gekregen nadat een pakketje was bezorgd, dat was voor inklaringskosten en invoerrechten of zoiets.
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: ingenium op 10 oktober 2018, 16:18:12
Ik verstuur altijd gewoon met postnl, onvezekerd. Is al die jaren goed gegaan. Wat ik alleen nooit doe, is een pakket op zaterdag versturen. Dit om te voorkomen dat het pakje zondags moet overnachten bij postnl. Daar is het dan erg rustig, en daardoor minder sociale controle door het personeel onderling.

Beetje rare beschuldiging.
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: Patrick Meeder op 31 oktober 2018, 11:14:10
Goedemorgen,

Mijn verzendervaringen heb ik hier al eens beschreven: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=76027.msg3221782233#msg3221782233

Mvg,
Patrick
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: Arnhem1976 op 16 november 2018, 10:39:20
Hier een ervaren verzender door de hele wereld en uitsluitend met Post.nl

Eigen ervaringen als ontvanger van pakketten van DHL, regelmatig achter of in een container.
Aan de deur geweest zeggen ze terwijl niemand geweest is enz.
Uiteraard ligt dit aan de bezorger hier, maar als verzender in het verleden vaker gehoord.
Naar buitenland versturen met DHL parcel, dan duurt het gewoon dagen langer soms weken langer dan met Post.nl
Track en trace niet altijd correct enz.

Post.nl als ontvanger altijd prima.

DPD als ontvanger prima. GLS prima.

Als verzender verstuur ik door de hele wereld, brievenbuspost 99% wat goed gaat, zelfs naar de meest afgelegen bossen in de wereld :-)
Pakketpost 99% wat goed gaat, soms een adres wat zogenaamd incorrrect is maar altijd blijkt te kloppen, opnieuw verzenden en klaar.
Dit gebeurd op 100 pakjes minder dan 1x gemiddeld.

Pakketten naar Spanje, Frankrijk en Italie zijn het lastigst, dit ligt niet aan Post.nl maar aan de locale bezorger of omstandigheden.
Verstuur dit altijd verzekerd, zet er een telefoonnummer bij enz.
De laatste 2 jaar geen problemen meer gehad die kanten op.

Die nabetaling waarover gesproken is, zijn gewoon invoerrechten, btw enz.
Iets wat ook hier heel normaal is als je iets bestelt uit USA CHINA Zwitserland enz. Mensen houden geen rekening ermee maar is gewoon wettelijk zo geregeld, ook in Brazilie betaal je invoerrechten enz.

Als ontvanger, heb je geen contract met een vervoerder, in alle gevallen sluit de verzender een contract met de vervoerder als die het gaat verstuurd. Ook dit is wettelijk zo geregeld. Als koper heb je dus geen rechten of kan je niet de verzender aanspreken.

Voor mensen die nu zeggen dat als de klant onverzekerde verzending kiest de klant zelf verantwoordelijk is, dan is dit deels zo.
Particulier verkopen en verzenden dan is dat zo.
Als webshop in Nederland maar ook andere landen is dat niet zo.
In alle gevallen is de verzender aansprakelijk, dus als een webshop op verzoek van de klant een zending stuurt, onverzekerd met bijv brievenbuspost dan is de webshop vrijwel altijd verantwoordelijk en dient de webshop de zending te vergoeden. Het is krom als de klant dat beslist en niet aankomt maar zo is het helaas wel. Keuze als webshop dan verzekerde verzending te kiezen of verlies in te calculeren indien het misgaat.


Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: haes op 16 november 2018, 13:54:27
Nee nee geen GLS!!! Hele slechte ervaringen mee in twee weken met drie pakketjes. Zouden aangeboden worden thuis. Ik was thuis, maar toch een berichtje : we troffen je niet thuis??? hoe kan dat nou???? Zou afgeleverd worden bij de plaatselijke inkt dealer: nooit aangekomen. Pas twee weken later en na diverse klachten eindelijk het pakketje kunnen ophalen. Was wel onbeschadigd dat dan wel. Maar ontzettend slechte service van het bedrijf(ook via de site). De lokale inktboer heeft wel haar best gedaan.
mijn advies: verzend niets met GLS

gr Hans
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: Klaas Zondervan op 16 november 2018, 14:23:39
Afleverperikelen worden vaak veroorzaakt door de bezorger die te weinig geduld heeft. Heb het ook een paar keer meegemaakt. Was op zolder bezig, bel gaat en direct naar beneden. Doe de deur open en staat die bezorger al 3 huizen verder aan de buurman te vragen of die het pakket wil aannemen. Als die eikels gewoon 10 seconden langer wachten is er niks aan de hand.
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: wob op 16 november 2018, 15:29:18
Dat ze zoveel haast hebben wordt in de hand gewerkt door hoe ze uitbetaald worden: per afgeleverd pakket en dat tegen een niet al te riante vergoeding.
Geen excuus, ik weet het....

Groet, Bas
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: ingenium op 16 november 2018, 16:42:12
Je wordt traag Klaas. 8)
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: Klaas Zondervan op 16 november 2018, 16:44:32
Ik kan anders nog heel snel van de zolder naar beneden komen.  ;D
Overweeg om een deurtelefoon aan te leggen zodat ik al op zolder kan roepen dat ik er aan kom.
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: ReneN op 16 november 2018, 16:46:41
De ervaringen die ik heb met pakketbezorgers zijn nogal wisselend; in elk geval laat ik nooit meer bestellingen onverzekerd versturen. Een keer is er zo een pakket van 100 euro verdwenen dankzij Deutsche Post of Post.nl. Waarschijnlijk gejat door een medewerker die ook verzamelt want op de verzendsticker stond "Modellautos". Omdat ik een vaste klant ben heb ik niet vooruit hoeven te betalen, de winkelier heeft op zijn kosten een nieuw pakket en ditmaal verzekerd toegestuurd, dat kwam wel aan. Aan Post.nl heb je helemaal niks als het fout gaat, dat "instellen van een onderzoek" levert nooit wat op of ze doen gewoon helemaal niets.

DHL doet het vrij goed maar laatst de merkwaardige ervaring gehad dat ze geen track & trace bericht stuurden. De verzender had wel de code, die heb ik gebeld en zo kon ik het pakket toch volgen. Zendingen uit het Oostblok vertrouw ik niet zo. Ooit een handgebouwde oplegger voor een DAF besteld in Praag die na 3 weken pas arriveerde. Pakketje leek niet meer gescand te zijn en verdween ergens in een Duits distributiecentrum. Wel een matige ervaring gehad met het verzenden door Menzels in Düsseldorf, een rijtuigset in een veel te grote slappe doos die bij aankomst behoorlijk was ingedrukt. Als ik weer wat bij ze bestel zal ik aangeven dat het wel wat professioneler mag.
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: ArjanB op 16 november 2018, 18:03:47
 Wat ik eigenlijk niet snap (nou ja ik begrijp wel meer niet) is hoe die pakketjes nou eigenlijk kwijt raken.

Dat een brief of zo ergens onder tercht komt daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen, maar een pakje?


Er van uitgaande dat je een gemiddeld pakketje hebt zeg 30 x 20 x 20 cm of zo. Dat valt niet ergens onder uit het zicht denk ik maar zo, zou uit de bestelauto kunnen vallen, onwaarschijnlijk maar zou kunnen).

Blijft toch over dat iemand het steelt, maar je vraagt je dan wel af kan een medewerker van een grote bezorgdienst of post bedrijf zomaar een pakje mee nemen uit het sorteercentrum zonder dat dat wordt opgemerkt? Gericht stelen lijkt me al meer werk want dan moet die persoon ook nog de verzend details gaan bekijken dus misschien voor de vlugge dief wat te veel werk.

Wie het weet mag het zeggen….


Ben zelf een keer iets kwijt geraakt dat had de oversteek van Europa naar Canada gehaald en ging zoek op de laatste 10 km, uit voor bezorging, nooit bezorgd, geld wel terug gekregen van de verzender.

Arjan
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: IJsselsteyn op 16 november 2018, 18:30:45
Aan Post.nl heb je helemaal niks als het fout gaat, dat "instellen van een onderzoek" levert nooit wat op of ze doen gewoon helemaal niets.

Inderdaad. Afschuwelijk bedrijf is dat.


Steyn
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: EddyK op 16 november 2018, 19:23:29
Wat ik eigenlijk niet snap (nou ja ik begrijp wel meer niet) is hoe die pakketjes nou eigenlijk kwijt raken.

Ik heb jaren geleden eens korte tijd bij de post vakantiewerk gedaan in een pakket sorteercentrum. Je wilt niet weten hoeveel er allemaal mis gaat....
- pakket slecht ingepakt door de verzender (oorzaak nr 1) > raakt beschadigd > wordt apart gegooid op een kar en vaak vergeten of is in flarden dat het adres er af is
- pakket heeft slechte labels, een los adresetiketje blijft als dozen tegen elkaar schuiven vaak niet zitten en is daarna foetsie. Als het dan op een postkantoor gebracht is en daar betaald stond staat het adres niet in de barcode, is inmiddels wel. Als een zelf geprint internetlabel eraf is weet de post niet van wie het pakje is of waar het heen moet.
- pakket valt van een van de lopende banden onder het plafond af en ligt dan in een vangnet, werd toen maar gemiddeld 1x per maand leeggehaald met een hoogwerker... er lagen heel wat pakketten in!
- pakket wordt verkeerd gesorteerd en beland in een container richting buitenland > zie je meestal niet meer terug.
- pakketten willen ook nog wel eens uit de te volle karren vallen bij het rijden in het sorteercentrum, of bij het inrijden van een vrachtwagen. Dan ligt het buiten tussen de vrachtwagen en het laadperron. Met een beetje pech rijdt de vrachtwagen er daarna overheen... (zelf gezien).

Hier in NL wordt er vrij weinig gestolen, dus die kans is vrij klein. Dat is meer traditie bij de Italiaanse post. ;D

De laatste tijd komt de post steeds zijn beloftes niet na (vertraagde bezorging), de beste ervaringen heb ik met DHL dit jaar.
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: tijgernootje op 16 november 2018, 19:25:19
Wat ik eigenlijk niet snap (nou ja ik begrijp wel meer niet) is hoe die pakketjes nou eigenlijk kwijt raken.

Blijft toch over dat iemand het steelt, maar je vraagt je dan wel af kan een medewerker van een grote bezorgdienst of post bedrijf zomaar een pakje mee nemen uit het sorteercentrum zonder dat dat wordt opgemerkt? Gericht stelen lijkt me al meer werk want dan moet die persoon ook nog de verzend details gaan bekijken dus misschien voor de vlugge dief wat te veel werk.
Arjan
Ow dat verhaal is heel best te verklaren.
Heb zelf onder een subcontractor een tijdje wat post ritten gereden,en waar de kneep zit is simpel.
Als (sub)contractor mag je bij de meeste distributie centra enkel je vrachtwagen aan t dok gooien en dan word die wagen geladen voor je.
Daar kan t dus niet mis gaan.
T gaat dan fout tussen t punt dat een post medewerker met zn busje de spullen haalt op ophaalpunten en dingen (deels) scant,en daar evt dingen niet in de rolcontainers laat zitten die worden gelost op distributie punt.
Vervolgens worden de incomplete containers op postcode gescant en verder vervoert en gaan zo verder tot ze t eindpunt bereiken voor dat postcode,daar komt men er dan (misschien) achter dat de aantallen pakketten niet klopt met de verzendlijst die er bij komt.
Maar zie dan maar is te achterhalen waar die wellicht niet gescande individuele pakjes "verloren" zijn geraakt.
*in bovenstaande zitten ook nog wel wat scenario's trouwens*
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: ArjanB op 16 november 2018, 19:59:25
@ floris,

Dus als ik je goed begrijp zijn er dus figuren die pakjes uit de volle rol containers halen en ze vervolgens uit het system halen. Moeten ze nog steeds dat DC uit maar als je in een busje zit kan je het natuurlijk aan je maat geven.
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: ivanzon op 16 november 2018, 20:29:19
Heb alleen ervaring met het verzenden van grote dingen... en het geluk dat ik genoeg schuim delen in huis had om het stuiter proof in te pakken.
En altijd minimaal 2 lagen tape over het etiket, dan ben je ook bij vocht redelijk safe
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: ReneN op 16 november 2018, 21:06:40
Ja dat helpt wel... ik ben helaas gedwongen om steeds meer via internet te bestellen omdat er ofwel geen winkel in de buurt is ofwel die winkel geen kleine bestellingen wil plaatsen, zoiets als DSB rijtuigen van Heljan om maar eens een dwarsstraat te noemen. Over het algemeen doen de Nederlandse en Duitse verzenders erg hun best en heb ik weinig klachten. Ook de vaste bezorger van Post.nl is een aardige gast.

De winkel in Duitsland waar ik geen pakket van ontving had het ook wel aan zichzelf te wijten door niet verzekerd en zonder track & trace te versturen. De man schreef zelfs nog met de hand rekeningen uit die soms apart met de post verzonden werden... Internet is in Duitsland en zeker in Frankrijk nog altijd niet zo verbreid als hier; ik heb hem verteld dat hij toch wel heel erg achterliep.... inmiddels krijg ik keurig PDF's via de mail.

Vroeger lang bij de PTT gewerkt; toen was er nog een aparte afdeling "moeilijke gevallen" bij de bestelling voor incomplete adressen, vakantiepost en achtergebleven pakketten. Kwamen we er niet uit, dan probeerden we via het telefoonboek de afzender/geadresseerde te herleiden en belden we op. Moet je nu eens om komen  ;)
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: ingenium op 16 november 2018, 22:07:39
Afdeling Beschadigde Stukken. Bestaat nog steeds hoor.
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: Menno op 16 november 2018, 22:51:56
Wat ik eigenlijk niet snap (nou ja ik begrijp wel meer niet) is hoe die pakketjes nou eigenlijk kwijt raken.

Dat een brief of zo ergens onder tercht komt daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen, maar een pakje?

Er van uitgaande dat je een gemiddeld pakketje hebt zeg 30 x 20 x 20 cm of zo. Dat valt niet ergens onder uit het zicht denk ik maar zo, zou uit de bestelauto kunnen vallen, onwaarschijnlijk maar zou kunnen).
Wij hadden 'vroeger' (hooguit 1,5 jaar geleden) op het werk een speciaal pallet met kartonnen dozen, die een minimum-maat, opgelegd door DHL, bezaten.
Kleiner en je kon er op wachten dat het klem kwam te zitten/verloren ging op de transportbanden in het sorteercentrum.
Blijkbaar is dat veranderd (misschien wel op verzoek van veel klanten) want tegenwoordig hebben we een stuk kleinere doosjes.
Blijft toch over dat iemand het steelt, maar je vraagt je dan wel af kan een medewerker van een grote bezorgdienst of post bedrijf zomaar een pakje mee nemen uit het sorteercentrum zonder dat dat wordt opgemerkt? Gericht stelen lijkt me al meer werk want dan moet die persoon ook nog de verzend details gaan bekijken dus misschien voor de vlugge dief wat te veel werk.
Ik zou niet te raar opkijken als de diefstal niet in de postketen zelf plaats heeft, maar dat een pakket vanuit de bus gejat wordt.
Het zou me niets verbazen als blijkt dat er criminelen zijn die precies weten wat er in zo'n bestelbus vervoerd wordt en dus gericht kunnen 'aanvallen'. Criminelen hebben geld en voor geld is alles te koop.
Over het algemeen doen de Nederlandse en Duitse verzenders erg hun best en heb ik weinig klachten. Ook de vaste bezorger van Post.nl is een aardige gast.
Hier ook. Het is een van de weinigen die normaal rijdt. De rest sjeest door de straat en hoewel ik ze geen ongelijk kan geven, vraag ik me wel altijd af of ze het zichzelf zullen vergeven als het een keer mis gaat.
Kwamen we er niet uit, dan probeerden we via het telefoonboek de afzender/geadresseerde te herleiden en belden we op. Moet je nu eens om komen  ;)
Gaat tegenwoordig via India. Onleesbare adressen/namen worden volautomatisch gescand en als de computer er niet uit komt, onmiddelijk per internet naar India gestuurd, waar goedkope arbeidskrachten zich erover buigen. Die schijnen verbazend goed te zijn in het oplossen van onleesbare adressen of namen...
Gemiddelde responstijd was 18 seconden of zoiets als ik het me goed herinner.

On-topic: tot nu toe is maar 1 maal iets verdwenen. M'n chipkaart voor het OV die ik uitgeleend had aan een vriendin die elders woont. Het was de bedoeling dat ik 'm een dag later in persoon terug zou krijgen, maar door allerlei omstandigheden lukte dat niet. Toen per post gestuurd. Wat daarvoor al twee maal eerder was gelukt (omdat ik 'm toen verloren was maar een sticker met m'n telefoonnummer erop 'm per post bij me terugbracht) mislukte nu. Ik heb 'm nooit meer terug gezien.

Voor de rest geen problemen: ook een pakket van enkele duizenden euro's uit de VS is zonder problemen aangekomen. Fijn (voor zowel mij als FedEx) was dat ik de invoerrechten volledig online af kon handelen, in plaats van aan de deur (en, de laatste keer dat ik dat deed, 6 jaar terug of zo, volledig gepast in contanten...).

Alleen m'n zus heeft ooit meegemaakt dat een pakket door de bezorger (ik dacht GLS) in een bak bij ons in de voortuin was gelegd. De bezorger had niet eens de moeite gedaan om aan te bellen.
Het is dat het internet tegenwoordig feilloos werkt en ze dus een bericht kreeg dat het pakket afgeleverd was en ging zoeken, anders had het ding uren buiten gelegen.
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: klusser op 16 november 2018, 23:52:08
Post nl of DHL......zelfde ervaring. Post nl levert volgens afspraak,(snel)indien niet thuis wordt het bij doe buren afgegeven,let op bij mij was dat niet mijn naaste buur maar bij mensen een straat verder! Verder geen klachten,dus als ik verzendt gaat dat via post nl

DHL...ander verhaal traag en lange bezorgtijden,2x kaartje in de bus niet thuis.uhh..niet weggeweest! Okee, geen pakket dus. Code opgevraagd, nee meneer is hier niet bekend.
Uiteindelijk heb ik hem zelf moeten zoeken in een distributiecentrum 25 km .verderop.

Daar aangekomen mocht ik mee na de ruimte waar in eerste instantie de pakketten aankomen. Ik zag direct het pakket staan op de grond met daar bovenop een 25zak met inhoud. Doos was ongeveer een kwart kleiner! Men vertelde mij dat het onbestelbaar was blijven staan. Maar ik had 2 niet thuis kaartjes........dus het was wel beistelbaar.
De vage uitleg daarna en dat ik zelf erna op zoek moest,heeft mij doen besluiten nooit meer iets via DHL te laten bezorgen.

Zelfs het tijdvak van bezorging klopt 8 van de10 x niet,
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: henk op 17 november 2018, 09:01:32
We hebben hier al jaren dezelfde geweldige pakketbezorger van PostNL uit ik denk Somalië die luistert naar de naam Sharief. Weet inmiddels precies wat iedereen wil als ze niet thuis zijn - volgende dag nog een keer, bij de buren, bij welke buren niet in verband met kwesties ;D - en voert dat ook uit.  (y) Hulde, want het hele systeem lokt uit tot haast en slordigheid.

Maar ja, tegenwoordig ben je sterk afhankelijk van de individuele bezorger. In mijn jeugd nog bij PTT post gewerkt. Daar had men veel meer het idee dat een belangrijke publieke dienst werd uitgevoerd en dat niet bezorgen een doodzonde was. Zelfs bij een zaterdagochtendbesteller als ik werd dat cultuurtje erin geramd. Fouten worden overal gemaakt, maar de verschillen tussen bezorgers waren kleiner. Dat zal in de rest van de keten niet anders zijn geweest.

Bij mij gaat het gek genoeg voornamelijk fout bij een retourzending. :P Nu weer een kwestie met Piko. Volgens Piko is een retourzending verkeerde onderdelen (fout van Piko) niet aangekomen. Volgens Track&Trace is het keurig in Sonnenberg afgeleverd. En toen voor die paar tientjes?
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: Arjan6511 op 17 november 2018, 09:38:05
Kijkje in het sorteercentrum:

https://www.facebook.com/dailybuzznl/videos/345439296004456/UzpfSTEwMDAwMDczNTYxNzYxNDoyMTg4Nzc2MjA3ODIzNTQ1/
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: Rondje_HO op 17 november 2018, 09:54:57
Is dat bij een bepaalde winkel in Vlaardingen  ;D
Titel: Re: Verzendperikelen
Bericht door: tijgernootje op 17 november 2018, 09:57:47
@ floris,

Dus als ik je goed begrijp zijn er dus figuren die pakjes uit de volle rol containers halen en ze vervolgens uit het system halen. Moeten ze nog steeds dat DC uit maar als je in een busje zit kan je het natuurlijk aan je maat geven.
Fysiek gezien kwamen de pakjes niet eens echt het systeem in,er werd een sticker op het pakje geplakt en de verzender kreeg zijn verzendbewijs mee,en dan ging t pakje een rolcontainer in.
Tussen dat punt en aankomst op t DC daar zou het dan "fout" kunnen gaan,pakje weg,pakje zn sticker met opzet beschadigt,enz,enz.
Zo is dat in het verleden ook wel is in t nieuws geweest ook geloof ik,over hoe men pakjes kwijt maakte.
Ik spreek nu over jaren geleden,ik ben gelukkig al een tijd bezig met ander werk en bij een andere werkgever,en dat bevalt met toch een stuk beter  (y)