BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Ombouwen => Topic gestart door: Mischa1991 op 03 april 2018, 23:19:17
-
Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar iemand die voor mij een Noord-Koreaanse locomotief kan maken n spoor of Ho, dit mag uit een bestaande locomotief zijn of eigen ontwerp. Ik verneem Graag voor tips of geintresseerden , alvast hartelijk dank:)!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-3402.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-3402.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-3398_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-3398_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-3400.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-3400.png)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-3408.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-3408.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-3407.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-3407.jpg)
-
Dat is weer eens wat anders dan wat we normaal aan modelbanen zien. Alleen lijkt me het lastig goede plaatjes van objecten te vinden. Want het land is niet zo openbaar als hier.
-
Misschien iets duidelijker? Welke schaal? Welke plaatjes zijn wat en wat wil je precies?
-
N of h0, bestaand of eigen ontwerp... als het je er niet om te doen is dat het een model is van een bestaand prototype kan je net zo goed een Oostenrijkse locomotief kopen en zeggen dat hij uit Pyongyang komt...
-
Een Taigatrommel, een Oost-Duitse V200 is zeer goed bruikbaar.
(https://www.railway-technology.com/wp-content/uploads/sites/24/2017/10/image2-7.jpg)
https://www.railway-technology.com/projects/north-south-korea/attachment/north-south-korea2/ (https://www.railway-technology.com/projects/north-south-korea/attachment/north-south-korea2/)
-
En er schijnt een in de oorlog ontvreemde 3700 te verkeren...
-
Wat is er niet heen gestuurd om te rijden . oa div amerikaanse lokomotieven . En ik dacht zwitserse rijtuigen .
-
Hallo,
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/19970420-001.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/19970420-001.jpg)
Dia van 20 april 1997 met opstelsporen bij het Centraal Station van Pyongyang.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/19970421-002.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/19970421-002.jpg)
Er stonden rijen diesels uit de Sovjet Unie. Ik heb er overigens niets zien rijden.
De mensen op het trottoir staan in de rij bij een tramhalte.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/19970421-002a.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/19970421-002a.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/19970421-002b.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/19970421-002b.jpg)
Uitsnede, zodat het wat duidelijker is.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/19970421-028.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/19970421-028.jpg)
In de hallen van de Revolutie werd ook wat railmaterieel getoond. De tram was een Noord Koreaans prototype, dat bij mijn weten nooit in productie
is gegaan.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent
-
Ombouwen lijkt mij wel leuk, maar heb al weinig tijd voor mijn eigen modellen. Meedenken doe ik wel graag.
Noord-Korea handelt veel met China. Piko maakt enkele Oosteuropese diesels die ook in China, en zeer waarschijnlijk ook Noord-Korea rijden.
Zoals het (Chinese) type DF7C: http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=21348
Recent heeft Piko een Russische rangeerlocje uitgebracht dat vast ook wel in Noord-Korea te vinden kan zijn: http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=24948
-
Gave foto’s Wim. Op de eerste zie ik volgens mij een DDR treinstel een VT 18.16. De tram daaronder is volgens mij een Tatra T4.
Allemaal geshopt in Comecon verband :)
-
Interessant onderwerp omdat ik er lang geleden ook eens geweest ben.
Helaas heb ik toen geen treinen kunnen fotograferen.
In later jaren kwam ik eens terecht op http://vienna-pyongyang.blogspot.nl , geen idee waar ik dat toen gevonden had maar misschien kun je daar ook nog inspiratie halen. Neem er wel de tijd voor, het is een heel verhaal.
Groeten van Teun