BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: Luc2000 op 28 februari 2018, 15:15:18

Titel: Koppelen elotrain plan K en Artitec plan E op flm profirails
Bericht door: Luc2000 op 28 februari 2018, 15:15:18
...ben mijn wagens eens aan uitproberen. Als ik een elotrain plan K aan een Artitec plan E koppel, dan loopt de plan K regelmatig uit de rails. Met name in bochten en op wissels lijkt de koppeling van de plan K de boosdoener (flm profi).

Geldt zowel voor normale als roco kk.

Is dat een bekend probleem?
Titel: Re: Koppelen exact train plan K en Artitec plan E op flm profirails
Bericht door: Rob Ellerman op 28 februari 2018, 17:04:25
Ik snap 'm ff niet. Je hebt het over een fleischmann profi, een roco kk en een normale koppeling. Ligt het niet aan de koppelboom onder je rijtuig? Maak anders ff een foto'tje, dat schept vaak wat meer duidelijkheid.

Rob
Titel: Re: Koppelen exact train plan K en Artitec plan E op flm profirails
Bericht door: prutser op 28 februari 2018, 17:15:38
En is het een Fleischmann of Elotrains plan K of een Exact Train D rijtuig?

Stephan.
Titel: Re: Koppelen elotrain plan K en Artitec plan E op flm profirails
Bericht door: Luc2000 op 28 februari 2018, 18:01:03
Excuses voor de verwarring ;)


Het is een elotrain plan K, in combinatie met een Artitec plan E. En deze rijden op flm profirails.

De koppelboom van de elotrain plan K doet lastig. De plan K hangt nu met roco kk direct achter de lok (roco 1200) en dan gaat het wel, maar niet van harte.....
Titel: Re: Koppelen exact train plan K en Artitec plan E op flm profirails
Bericht door: Modellbahnwagen op 28 februari 2018, 19:04:09
En is het een Fleischmann of Elotrains plan K of een Exact Train D rijtuig?

Stephan.

Een Fleischmann plan K.....tsss ;D ;D

Toen ik mijn Elotrains Plan K gekoppeld met een plan N een proefritje liet maken ontspoorde de plan K ook bij de eerste de beste wissel, eerst dacht ik dat het aan de vouwbalg van de plan N lag maar het bleek dat er een braampje/randje zat op een van de pootjes van kk mechaniek van de plan K. Voorzichtig vlakgevijld en daarna kon de koppeling soepel bewegen. Misschien is dit bij jou ook loos.