BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2018 => Topic gestart door: Dennis1984 op 01 februari 2018, 00:06:23
-
Veel leesplezier :).
https://www.hornby.com/media/euro/Int_SS_2018_SP.pdf
-
Leuk, SNCF BB36000. Kwamen dacht ik tot in Antwerpen.
-
Geen Nederlands nieuws, maar dat was te verwachten, had M.E. al voorspeld
-
Op de tekening van de NS Avmz staat hij met een geheel gladde wand.
Eerder uitgebrachte Avmz (ik meen door ACME) had nog een mee gegoten koersbord. Maar die was in 1:87.
Dan komt deze beter bij de werkelijkheid.
Spoorfan
-
Vorige Avmz was ook van Riva...
-
Die NS Cargo ketel is een minder geslaagde kleurvariant. Ketel is te hoekig, de benadering van Marklin is wat beter en die van HAG nog beter, voor zover deze nog voor een normale prijs te vinden is. Waren ook niet zoveel van in "het echie".
-
Leuk, SNCF BB36000. Kwamen dacht ik tot in Antwerpen.
Klopt. (y)
Jeroen
-
Die Avmz is voor N spoor.
Groeten Chris
-
Leuk, SNCF BB36000. Kwamen dacht ik tot in Antwerpen.
Jeps, staan/stonden regelmatig op de bundel in Antwerpen-Oost, en meen me te herrineren dat ze ook tot de rangeerbundel van Antwerpen-Noord kwamen.
-
Is er ooit een (kleine) kans dat we nog een nieuwe (v)IRM van Rivarossi gaan zien?
-
Hallo.
Ik denk dan een kleine kans.
Mijn winkelier vertelde mij dat hornby de mallen van de irm weg hadden gegooid. Anders hadden ze de vernieuwde ook uitgebracht.
Hij had het van de importeur.
Groet jurgen
-
Heeeuujj mallen in de kliko, welke kliko? Graaf ik het er effe uit ;D
-
Ik kan dit bevestigen. De oude mallen worden niet meer gebruikt. Dit hebben wij (Paula en ik) verleden jaar juni/juli besproken naar aanleiding van een terugkoppeling van Nick de productmanager van Rivarossi.
Er zijn een aantal voorstellen gedaan ten aanzien van de Nederlandse markt. Een daarvan is het uitbrengen van een VIRM in de lengteschaal 1/87. Uiteraard voorzien van elektrische koppelingen. Het punt is wel dat er in de afgelopen decennia een kleine 15.000 (V)IRM modellen zijn uitgeleverd. Het is de vraag of er voldoende animo is voor een kloppende VIRM voor een prijs van € 400 plus.
Uiteraard kunnen jullie via het forum de importeur overtuigen om een kloppende VIRM uit te brengen. Het voordeel van de VIRM is dat de dossiers vanuit het verleden aanwezig zijn. Uiteraard liggen er nog alternatieven die onderzocht worden.
-
Jawel hoor, denk het wel. Als Piko van de 2200 een succes kan maken, dan kan het met VIRM in hedendaagse kwaliteit ook.
De Rivarossi VIRM draagt erg veel sporen van de Lima-herkomst.
-
Ik denk het wel, je kunt dit wel af gaan meten met de verkoop v.d. Mat 54.
Die kost ja ook meer dan 400+. Goed idee VIRM 1;87. ;D (y)
-
IRM in (lengte) 1:87 = Ja heel graag! (y)
Start hier desnoods even een poll om de interesse te peilen.... ;) :)
-
Ik kan dit bevestigen. De oude mallen worden niet meer gebruikt. Dit hebben wij (Paula en ik) verleden jaar juni/juli besproken naar aanleiding van een terugkoppeling van Nick de productmanager van Rivarossi.
Er zijn een aantal voorstellen gedaan ten aanzien van de Nederlandse markt. Een daarvan is het uitbrengen van een VIRM in de lengteschaal 1/87. Uiteraard voorzien van elektrische koppelingen. Het punt is wel dat er in de afgelopen decennia een kleine 15.000 (V)IRM modellen zijn uitgeleverd. Het is de vraag of er voldoende animo is voor een kloppende VIRM voor een prijs van € 400 plus.
Uiteraard kunnen jullie via het forum de importeur overtuigen om een kloppende VIRM uit te brengen. Het voordeel van de VIRM is dat de dossiers vanuit het verleden aanwezig zijn. Uiteraard liggen er nog alternatieven die onderzocht worden.
Is er ergens een bron, een PDF met het artikel waar dit schriftelijk bevestigd wordt?
-
Op de laatste beurs in Neurenberg heb ik ook met de vertegenwoordiger gesproken over de VIRM.
Omdat hier nog steeds vraag naar is, ook in de 1:100 lengteschaal.
Inderdaad heb ik ook te horen gekregen dat de mallen in China verschroot zijn.
De mallen zouden niet meer passen op de nieuwe spuitgietmachines.
Bijzonder, want de mallen zijn het meest kostbare bezit van dergelijke bedrijven.
De reden is ook vreemd, want ik ken bij ons in de buurt een groot bedrijf die o.a. spuitgietmallen repareert en aanpast aan nieuwe machines.
Ik geloof zeker dat er markt voor een 1:87 lengte schaal (V)IRM(m) is.
En degenen die toch een 1:100 lengteschaal willen kunnen deze dan waarschijnlijk voor redelijk geld 2e hands kopen ;D
Een poosje terug heb ik ergens gelezen dat dit materieel ongeveer een derde van het materieelpark uitmaakt van de NS. Kan iemand dat bevestigen?
Dus mag eigenlijk op geen enkele moderne NS modelbaan ontbreken ;)
Gr. Maarten
-
Ik zou hem ook wel willen!In 1/87 dan
-
Een VIRM(m) in 1:87 zou ik zeker opnemen in de verzameling.
-
Is er ergens een bron, een PDF met het artikel waar dit schriftelijk bevestigd wordt?
Wat wil je hebben dan? ::) Geluidsopnamen, mailverkeer?
-
Men zegt hier wel vaker ik heb gehoord van mijn winkel van dit en dat, beetje speculeren, kan Chris dit bevestigen of het klopt? Hij zit best dicht bij de fabrikanten en levanciers.
-
Oké, jouw standpunt is helder! Degene die al jaren de ontwikkelingen doet voor Rivarossi is voor jouw geen bron.
-
@Bastaard : Yep klopt.
Althans, niet over vernietiging van de mallen maar dat men nu echt wil overstappen op 1:87.
Dus een 1:100 (V)IRM hoef je niet meer te verwachten.
Van de zomer mocht het nog niet bekend gemaakt worden, nu blijkbaar wel.
Dus de bovenstaande bron klopt. (althans het verhaal van het 1:100 / 1:87 verhaal) 8)
-
Oké, jouw standpunt is helder! Degene die al jaren de ontwikkelingen doet voor Rivarossi is voor jouw geen bron.
Iemand hier op het forum zie ik niet echt als een bron, men kan wel een naam typen van ik heb die persoon gesproken zus en zo, Maar Chris zegt met eigen naam dat het klopt dus nu geloof ik het wel, iemand met een forumnaam zonder eigen naam kan iedereen zijn snap je ?
Maar ik ben benieuwd (y) mijn 1:100 modellen gaan ze kast in, allemaal bij elkaar.
Volgens mij is alleen de Sprinter SGM nog 1:100 voor de rest is alles 1:87 (uitzondering Trix Koploper 1:93,5)
-
Laten we het daar dan lekker bij laten en een ander vraagstuk aansnijden: nu de 1:100 (V)IRM er dus niet meer komt, is Rivarossi nu wel van plan om de 1:87 versie te gaan ontwikkelen? :) Misschien dat Chris hier iets over kan zeggen?
-
Nah....ik heb ze ( de 1:100 ) nog niet te koop aangeboden op Marktplaats. ;D
Maar dit draadje heeft ondertussen wel de aandacht van de importeur.
-
Ah, bedankt :)
-
Waar of hoe kun je jouef artikelen kopen. weet iemand een (internet)winkel? Alvast hartelijk bedankt voor een antwoord!
-
Ik zie meer toekomst in een viertje muis 46!
-
Jouef kan gewoon bij Nederlandse modelspoorwinkels besteld worden.
De NL importeur is dezelfde als van Rivarossi.
Gr. Maarten
-
Okay, dank je wel. Ik had juist van "mijn" winkel te horen gekregen dat jouef in nl niet te bestellen is. Dan ga ik t gewoon bij een ander proberen!
-
Sowieso zijn er nog heel veel VIRM modellen die uitgebracht kunnen worden toch? Een zesje, de VIRMm-variant, de groene trein...
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Bestaat Lima niet meer? Wacht nog op een fs etr610 voor de Gotthard (zonder opschrift frecciargento)
-
Lima, Jouef, Rivarossi, Electrotren en Arnold zijn tegenwoordig niet meer dan merknamen die door Hornby International worden gebruikt. Komen allemaal uit dezelfde fabrieken in China en worden via dezelfde distributiekanalen aangeboden.
-
Lima heeft nog steeds een eigen catalogus (https://www.hornby.com/uk-en/shop/brands/lima-h0-1-87.html) bij Hornby, maar het stelt niet veel meer voor.
-
dat stoomhobbelpaard met sneeuwploeg is dan wel weer gaaf maar ja, ik heb al een trein.
-
Te Rijsel, op een kleine 10 min. Stappen van het station Lille-Flandres (NMBS verbinding Antwerpen-Gent-Rijsel) en ietsje verder vanuit het LGV station Lille-Europe (Thalys Rotterdam-Rijsel of TGV's Brussel-Frankrijk). Is er een relatief grote modelshop.
Bekende en betrouwbare shops met postorder service's zijn: Jura Modelisme; Pierre Dominique; Star Boutique. Surf, kijk en vergelijk. d'r zijn zowat altijd ergens wel leuke deals te maken (overstock's en opruimingen).
Ik weet niet hoe het zit in Belgie. (Heb wel al een uiterst beperkt paar spullen zien liggen bij onze verre buren VBV. Die krijgen wel ook wat Fransen over de vloer. De shop is dan ook gelegen op een flink half uur rijden van de Franse Grens.)
Toch maar Rijsel (shop = toch wel wat duurder)? Via Reisroutes.be kan je een leuke wandeltocht op jouw smartje/tablet plaatsen. Tijdens de zomer en zeker ook met de Kerstmarkt vanaf eind november tot Kerst is de oud Frans-Vlaamse stad Rijsel een bezoekje waard.
Gr, Jan(tje)
-
Vermoedelijk mede door inzet van een forumlid die in een treinenwinkeltje ( ;) ) werkt, de metalen imitatiekoppelingen van Rivarossi komen weer terug. Zo viel te lezen in de nieuwsbrief die zojuist in mijn digitale brievenbus viel:
------------------------------------------------------------------------------------
Hoera! Na jaren lang niet meer leverbaar te zijn geweest, gaat Hornby/Rivarossi de metalen (echt werkende) schroefkoppelingen dit jaar weer in productie nemen. En deze zijn alvast te bestellen in onze webshop. Leverbaar juni/juli 2018. De koppelingen worden speciaal voor de Nederlandse importeur gemaakt, dus sla je slag! Voor bijna elke lok te gebruiken door simpel de koppeling in het reeds bestaande gaatje te drukken van de lok, of een klein gaatje te boren. Druppeltje lijm en uw lok ziet er weet stukken beter uit. De koppelingen zijn per 10 verpakt in een zakje.
------------------------------------------------------------------------------------
Bron: https://www.modeltreinexpress.nl/webshop/article.xhtml?articleid=327566
-
Als ze slim zijn, kopen ze er een boel aan ( en produceerd Hornby er een boel ), want denk dat er een hoop mensen zijn die een serieus voorraadje gaan inslagen :D
-
Een waarschuwing vooraf lijkt mij wel op zijn plaats. Het zijn GEEN echte werkende koppelingen zoals o.a. Philotrain die leverde. Bij gebruik van deze koppelingen zijn verende buffers, ook voor je vitrine modellen een pre. De haak zit, zoals MTE dat al aan geeft star in de bufferbalk en kan op geen enkele manier veren. Men zij dus gewaarschuwd!
Kijk ook eens in blogs van Sobat Kras, en dan op pag 2. Ongevallenkraan NS 30 84 974 15030-1 en schutwagen NS 30 34 944 1516-6
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_9819_3_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_9819_3_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_9818_31_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_9818_31_1.jpg)
-
Ik zie meer toekomst in een viertje muis 46!
Eerst maar eens een echt goed tweetje uitbrengen ....
Rob
-
Eerst maar eens een echt goed tweetje uitbrengen ....
Rob
Die is ook welkom! al hoewel in vergelijkbare techniek vind ik een viertje ook prima, iets betere motor mag wel :)
-
Dat sowieso, maar ook de elektrische koppeling tussen de bakken is iets waar de nodige aandacht aan besteed zou mogen worden... Tis techniek van eeuwen geleden en ze lopen daar fors mee achter. Dus dat hele ding mot naar de shredder en d'r mot gewoon een nieuwe kommen... (y)
-
Jamaar ,dit is een leukerd van Rivarossi! In tijdperk IV/V begin jaren 80 tot jaren 90 in te zetten. Rev.1984 valt te lezen.
Zojuist uitgeleverd NS model van een Gs. Met veel los aangezette details en een duivels! baknummer.
Wel apart dat Rivarossi gekozen heeft om alle luiken op dit model 'open' te zetten. Veelal werd er gereden met de luiken dicht.
Maar op een rangeerspoortje om deze daarop weg te zetten doet dit model het goed. Even de boel ontluchten. Met regelmaat kwam ik de bruine NS gs tegen met open luiken op een opstelspoortje van Amsterdam Westhaven, midden jaren 80. (y)
Zelf heb ik dit model in bestelling staan en dus nog niet in bezit.
Bestelnummer Rivarossi HR6416
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RivarossiHR6416.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RivarossiHR6416.jpg)
De echte:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Ns-gsjaren80.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Ns-gsjaren80.jpg)
Jeroen