BeneluxSpoor.net forum

Algemeen => Het stationsplein => Topic gestart door: Hans Reints op 16 januari 2018, 18:51:32

Titel: Railhobby 20 jaar geleden 20 jaar
Bericht door: Hans Reints op 16 januari 2018, 18:51:32
Krijg dit draadje nu pas onder ogen. Kan mij nog goed herinneren dat er 20 jaar geleden heel wat creatieveren mensen bij RH rondliepen. Bij het 20 jarig bestaan was er van alles en voor iedereen wat te beleven. Ik noem maar wat ,Artitec maakte exclusief voor RH-20 jaar het seinhuis van Doetichem, er was een maandelijkse prijsvraag met ongekende hoge prijzen waaronder complete treinstellen en lokomotieven, en als hoogte punt in september een stoomrondrit door Nederland achter de 01-1075 van de SSN. Hiervoor waren enkele honderden mensen uitgenodigd om dit (in delen) mee te maken. Dat was nog eens een jubileum vieren.....
Titel: Re: Railhobby 20 jaar geleden 20 jaar
Bericht door: Simon Stenneberg op 17 januari 2018, 15:48:15
@Sobat Kras: ik heb nog niet gelzen dat dit alles is. Het (jubileum)jaar is nog maar net begonnen?
Titel: Re: Railhobby 20 jaar geleden 20 jaar
Bericht door: Silvolde op 17 januari 2018, 16:54:22
Krijg dit draadje nu pas onder ogen. Kan mij nog goed herinneren dat er 20 jaar geleden heel wat creatieveren mensen bij RH rondliepen. Bij het 20 jarig bestaan was er van alles en voor iedereen wat te beleven. Ik noem maar wat ,Artitec maakte exclusief voor RH-20 jaar het seinhuis van Doetichem, er was een maandelijkse prijsvraag met ongekende hoge prijzen waaronder complete treinstellen en lokomotieven, en als hoogte punt in september een stoomrondrit door Nederland achter de 01-1075 van de SSN. Hiervoor waren enkele honderden mensen uitgenodigd om dit (in delen) mee te maken. Dat was nog eens een jubileum vieren.....

..zeker in de tijd dat Hans zelf bij het tijdschrift betrokken was.
Titel: Re: Railhobby 20 jaar geleden 20 jaar
Bericht door: Martin Hornis op 18 januari 2018, 11:06:58
Krijg dit draadje nu pas onder ogen. Kan mij nog goed herinneren dat er 20 jaar geleden heel wat creatieveren mensen bij RH rondliepen. Bij het 20 jarig bestaan was er van alles en voor iedereen wat te beleven. Ik noem maar wat ,Artitec maakte exclusief voor RH-20 jaar het seinhuis van Doetichem,  a) er was een maandelijkse prijsvraag met ongekende hoge prijzen waaronder complete treinstellen en lokomotieven, b) en als hoogte punt in september een stoomrondrit door Nederland achter de 01-1075 van de SSN. Hiervoor waren enkele honderden mensen uitgenodigd om dit (in delen) mee te maken. Dat was nog eens een jubileum vieren.....
a) In januari 1999 ontving ik een MegaDecoder-64 van Lumino. Het apparaat zit al 20 jaar ongebruikt in de doos. Wat moet/kan ik er mee? Wissels aansturen? Ik heb er slechts 16, waarvan 12 in het station. Lichtseinen aansturen? Ik heb er 26, waarvan 9 in het station. Meerdere OC32's lijkt mij beter o.a. i.v.m. servo's voor de wissels.
b) Dat was op 6 september, mijn verjaardag! -- En ook die van prins Claus en Geert Wilders. -- In Zutphen moesten we een halve eeuwigheid wachten op de aankomst en daarna op het vertrek, want er moest nog 'even' water en kolen ingenomen worden. Tot Amsterdam mocht ik mee. We hadden onderweg veel bekijks van het 'publiek'.
Titel: Re: Railhobby 20 jaar geleden 20 jaar
Bericht door: IJsselsteyn op 18 januari 2018, 13:19:38
a) In januari 1999 ontving ik een MegaDecoder-64 van Lumino. Het apparaat zit al 20 jaar ongebruikt in de doos. Wat moet/kan ik er mee?

Wel eens van Marktplaats gehoord?    8)


Steyn
Titel: Re: Railhobby 20 jaar geleden 20 jaar
Bericht door: Hans Reints op 25 april 2023, 19:25:38
b) Dat was op 6 september, mijn verjaardag! -- En ook die van prins Claus en Geert Wilders. -- In Zutphen moesten we een halve eeuwigheid wachten op de aankomst en daarna op het vertrek, want er moest nog 'even' water en kolen ingenomen worden. Tot Amsterdam mocht ik mee. We hadden onderweg veel bekijks van het 'publiek'.

Dat was pure tegenwerking van de NS! Lees er het commentaar van Mch Koos er maar eens op na. Om te beginnen wist "Zuthen" zgn niet dat wij er aan kwamen? en daarom mochten kolen en water niet op het zelfde spoor in genomen worden.