BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2018 => Topic gestart door: Gérard Drost op 29 december 2017, 10:11:36
-
De eerste nieuwtjes van Piko voor 2018 komen online:
http://www.piko-shop.de/index.php?b_warengruppe_id=0&limit=10&page=0&order_by=artikelnr&vw_type=praesenz&vw_name=search&suchtext=neuheit+2018&view=list&portaltyp=308 (http://www.piko-shop.de/index.php?b_warengruppe_id=0&limit=10&page=0&order_by=artikelnr&vw_type=praesenz&vw_name=search&suchtext=neuheit+2018&view=list&portaltyp=308)
Grz,
Gérard Drost
Ps. bij plaatsen van de link waren er pas 2 bladen met totaal 18 nieuwtjes. Zullen in de loop van de dag wel meer worden.
-
Ben benieuwd, leuke Nederlandse neuheiten zijn welkom ;D
-
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=25412
bruine 2200 met vignet en hoog A-sein in H0.
edit: 2400 in N! ;D
-
Ik tel nu 35 pagina's... waaronder een blauwe en geel/grijze NS 2400 voor spoor N: http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=warengruppe&vw_view=detail&vw_id=329&page=1
-
PIKO NS Grote startset, bl 28 , prijs word € 599, mis alleen de nieuwe Arriva GTW
(http://www.piko-shop.de/media/oart_0/oart_p/oart_25338/thumbs/23120_127066.jpg)
-
RRF reeks 73 rangeerlok (y)
-
Mmm, dat wordt een RRF 102 dit jaar bestellen. Ik twijfel nog over de Regioswinger.
Jan-Peter
-
Heel goed bezig dat Piko, zowel in H0 als in N. (y)
-
De RRF was al geruime tijd (meer dan ene jaar) vindbaar door om artikelnummers te zoeken, om één of andere reden dus nu pas aangekondigd.
-
De bruine 2200 is een mooie aanvulling, maar de RFF 102 had ik niet verwacht.
Ik verwacht, omdat Piko N modellen de laatste tijd eerder ankondigt dan H0, dat er een NS 2400 met geluid aan zit te komen (y)
-
Denk niet dat er op dit moment markt is voor een 2400 gezien de Roco die veel beter mee kan dan de Roco 2200 kon.
En er zal vast een reden zijn waarom Roco al enige tijd geen 2400 heeft uitgebracht, er zijn nog wel wat varianten te maken lijkt me...
-
Ik denk dat er iemand te voortvarend is geweest met het online zetten van e.e.a.... het is inmiddels niet meer te zien (bij mij tenminste).
Rob
-
Inderdaad:'Error 503 Service unavailable'
-
Denk niet dat er op dit moment markt is voor een 2400 gezien de Roco die veel beter mee kan dan de Roco 2200 kon.
En er zal vast een reden zijn waarom Roco al enige tijd geen 2400 heeft uitgebracht, er zijn nog wel wat varianten te maken lijkt me...
In ieder geval alle locs boven vanaf 2451 (andere handgrepen op de 'louvredeuren')...
Rob
-
Ik denk dat er iemand te voortvarend is geweest met het online zetten van e.e.a.... het is inmiddels niet meer te zien (bij mij tenminste).
Rob
OA Pijplines heeft het op facebook gegooit :) 8)
Gelukkig had ik de plaatjes al :)
-
Toch was ik verbaasd. Er stonden weinig nieuwtjes in voor de Nederlandse moderne h0-rijder. Was dit daadwerkelijk alles al?
-
Piko brengt de meest interessante modellen meestal 'exclusief' via de landelijke importeurs uit.
-
Als het maar 4 delig is en een hondekop heeft. ;D
Tinus.
-
Als PIKO idd komt met een 2400 in N zullen ze zich bij Modelleisenbahn GmbH (Roco/Fleischmannn) wel hard voor hun kop slaan, gezien het feit dat alle info over de 2400 al jaren in huis is; ze hebben een mooie in H0 uitgebracht en het zou een kleine moeite geweest zijn om 'm om te zetten naar N (even afwachten natuurlijk wat de Neuheiten voor N van Flm brengen, maar het feit dat Piko 'm nu aankondigt wekt de indruk dat de tooling al in gang is gezet).
Iemand een uitleverdatum kunnen ontdekken in de info die tot voor net nog beschikbaar was?
Rob
-
Piko brengt de meest interessante modellen meestal 'exclusief' via de landelijke importeurs uit.
Piko heeft maar één importeur: Scaletrading (Wim Wolters) in Apeldoorn...
-
Als het maar 4 delig is en een hondekop heeft. ;D
Tinus.
Als dat op basis van het huidige tweetje is liever niet. Dat komt een móóie Hondekop er nooit. ::)
Volgens mij is de server van Piko nu gewoon overbelast, meer niet. Piko doet nooit zo flauw met het aankondigen
-
Piko heeft maar één importeur: Scaletrading (Wim Wolters) in Apeldoorn...
Eh.... Belgisch en Frans is T2M, andere landen hebben weer andere importeurs.
-
Uitleverkwartalen stonden er bij, voor de 2400 van Piko de eerste in het derde kwartaal dacht ik.
Zoals het er nu uitziet is de webshop van Piko overbelast en daardoor niet bereikbaar. De nieuwigheden waren voor vandaag aangekondigd al enige weken geleden. Voor N waren in ieder geval een 2200 variant (bruin met vishaak), een 1200 variant (turquoise) en twee 2400 varianten (met en zonder geluidsdecoder) aangekondigd. De 1200 geloof ik als eerste in het 2e kwartaal. H0 heb ik niet naar gekeken maar wat 2200 varianten stonden erbij.
-
Bruin vignet hoog A-sein
-
Nu maar hopen dat er iemand gaat komen om die turqoise 1200 van een fatsoenlijke stam te voorzien... ;)
-
De website geeft nu aan:
Wartungsarbeiten. Bitte haben Sie Verstaendnis. Der PIKO Webshop wird in kuerze wieder erreichbar sein.
Dus even geduld.
-
Piko heeft maar één importeur: Scaletrading (Wim Wolters) in Apeldoorn...
Wim is agent, geen importeur.
-
Nu maar hopen dat er iemand gaat komen om die turqoise 1200 van een fatsoenlijke stam te voorzien... ;)
Hmm misschien even MCH inseinen om de THS-Realix Plan D rijtuigen in Turquoise opnieuw uit te brengen.
-
Waren het maar Plan D rijtuigen... het waren Plan K's, die hebben nooit in turqoise gereden, alleen in blauw (en ééntje in het roze in het oude NSM 8))
Rob
Edit: de plan K's waren van Arnold, de THS was kleinserie met een RD en een P...
-
Denk dat je in de war bent met Arnold, dat waren Plan K's, inderdaad alleen Post en RD, maar de rest is relatief een kleine moeite en zeker in trek nu, ook met de turquoise 1300 van Startrain erbij.
-
dat zijn mooie neuheiten voor nederland ik kon alleen de plaatjes niet laden maar wel in de piko shop kijken
edwin
-
Als het maar 4 delig is en een hondekop heeft. ;D
Tinus.
Dat zou een verrassing zijn (y)
-
PDF Neuheitenfolder
http://www.piko.de/KAT_PDF/99518.pdf (http://www.piko.de/KAT_PDF/99518.pdf)
CKLX
-
Dank voor de link!
-
Nee ;D ;D
Maar goed, dat merk je wel tegen Neurenberg.
Piko heeft nog wat achter de hand :)
Ik zeg kom maar op met die hints (y)
-
Had verwacht dat er meer varianten van de t3000 zouden komen. (CEMAT, HUPAC, TXL)
-
Ze blijven de nieuwe lokomotieven/kleurvarianten aan de lopende band buiten smijten bij Piko.
En doordat ze nu ook de BR110 en 151 erbij goeien, kunnen ze weer meerdere kleurvarianten ook van deze oude werkpaarden erbij doen.
Mooi bezig zeg ik.
Als ze nu kwalitatief nog wat beter worden zou mooi zijn.
Wel niet veel wagons in de aanbieding dit jaar lijkt me.
-
Wel niet veel wagons in de aanbieding dit jaar lijkt me.
Is het nou wel of niet? ;D
-
Interessant voor Nederland, de rangeerlok 102 van R(R)F
-
Zitten een aantal mooie locs bij
-
Ik heb mijn keuze al gemaakt de bruine 2200 tp 4 met sound
Cor
-
Ja heerlijk een bruine 2200 met blauwe zwaailampen en hoog a-sein.
Ik hoop dat ze van de week binnen zijn want dan is het 2018
-
En voor de belgische liefhebber de reeks 76 in 2 kleur varianten ,reeks 28 [eerste nummerreeks dus geen traxx] in blauw met 2 stroomafnemer varianten..
en meer wat niet in de folder staat sncf diesel BB 60000 bijvoorbeeld,
hier wel in de hoofd catalogus 2018; http://www.piko.de/KAT_PDF/99508.pdf
veel kijk plezier,
Bert.
-
Vond het al vreemd, op Marktplaats stond een poos terug behoorlijk wat Roco 2400 loks te koop ;D
Als we met zn allen Piko lief gaan aankijken misschien willen ze dan de Hondekop wat langer maken (y)
-
Waarom zou je toch H0 Roco 2400-en te koop zetten als Piko met een N 2400 komt?
En nogmaals, de Roco 2400 is veel te goed om 'blind' te verkopen als er een ander mee zou komen.... wat dus niet zo is
-
Ik wilde het net tikken :)
-
Tja, Piko kwam eerst ook met een N 2200 en later H0 2200.
Mijn Roco 2400 blijft het is inderdaad een supermodel.
PIKO SmartControl® light, ben benieuwd wat deze centrale kan.
-
Ik heb toch verdomd weinig mensen hun Roco 1200 zien verkopen omdat Piko hem in N gemaakt heeft ;D
-
Ik wilde het net tikken :)
;D
-
Ha leuk! Zo te zien kiest Piko voor de NS 2218 als nummer voor het bruine 2200 model.
Bij Werps Modelbouw heb ik afgelopen beurs in Houten de schildjes met nummer NS 2210 weten te scoren.
Deze heeft met hoog A sein t/m begin 1982 in het bruin gereden. Dit gold trouwens ook voor de NS 2218.
(y)
Jeroen
-
Die DEC ketelwagens lijken me een ideale basis voor een Pieter Bon vierasser. Net nu ik er een bouwpakket van heb liggen >:( :'(
-
@Jeroen : Ik heb de nummers thuis (ken ze niet uit mijn hoofd)
Maar ik zal ze vanavond wel even opzoeken.
-
Ha leuk! Zo te zien kiest Piko voor de NS 2218 als nummer voor het bruine 2200 model.
Bij Werps Modelbouw heb ik afgelopen beurs in Houten de schildjes met nummer NS 2210 weten te scoren.
Deze heeft met hoog A sein t/m begin 1982 in het bruin gereden. Dit gold trouwens ook voor de NS 2218.
De glazen bol voorzag het al :):
je kan er ook vanuit gaan dat Piko eerst de oerversies brengt (2297 bruin zonder demper en logo, 2342 geel/grijs met grijze voetplaat) en dat de nieuwere versies (2218 bruin met A-sein, demper en logo en 2207 geel/grijs met gele voetplaat) volgend jaar worden aangekondigd.
Als ze nu kwalitatief nog wat beter worden zou mooi zijn.
Is er iets mis mee dan? Ik zou graag al mijn locs in Piko-kwaliteit hebben, goed bedrukt en rijden ook netjes.
-
Leuke nieuwtjes weer, zeker mooi nieuws voor de N-spoorder!!
Maar ik snap soms niet waarom men zo gehapt is op die dubbele H0 ontwikkelingen. Roco heeft een pracht van een H0 2400 en 1200 neergezet waarmee aan een grote wens van veel H0-modelspoorders is voldaan dunkt mij. Toegegeven dat bijv. de Roco 2200 al een oud model was, maar met de vergelijkingen die hier ook getoond zijn op BNLS vond ik dat de Roco het er nog prima afbrengt naast de Piko ;)
Piko doet het echt top maar volgens mij is het verschil in prijs tegenwoordig niet meer zo groot als vroeger. Zowel bij wagons al locomotieven doen ze echt niet meer onder in prijs in vergelijking met Roco, Fleischmann e.d.
Als ik alleen al kijk naar de prijzen van menig ketelwagen lijkt mij de tijd dat Piko modeltreinen uitbracht voor de zogenoemde habbekrats allang voorbij en ja, toegegeven, kwalitatief is het ook stukken beter. Denk alleen al aan details als los opgezette onderdelen.
Dus waarom vragen om een nieuwe 2400 of 1200 in H0, terwijl er al een prima model op de markt met prijzen (lees dump ;)) waar zelfs Piko niet aan kan tippen denk ik.
Nu komt er ook weer een RN 232 met "Holland Slab" uit, ik snap dat het model als mal bij piko er allang is en dat het een kwestie is van een ander kleurtje en dat dat goedkoper is als een compleet nieuwe mal te ontwerpen, maar of deze nu veel beter is dan de Roco? En dat wordt die laatste tegenwoordig voor een prijs aangeboden waar Piko in vroeger jaren nog niet eens tegenop kon ;D
Daarom a.u.b. geen nieuwe ontwikkeling van een 1200 of 2400 in H0, dan liever het geld in een nieuwe mal steken van bijv. SNG, Flirt-3 (meerdere varianten mogelijk!!) of een ICM in 1:87 (ook meerdere varianten mogelijk!!)
Groet Christiaan
-
is toch ook helemaal geen sprake van ??? ???
-
Is er iets mis mee dan? Ik zou graag al mijn locs in Piko-kwaliteit hebben, goed bedrukt en rijden ook netjes.
Over de bedrukking hoor je me niets zeggen ( buiten dan dat het Lineas blauw-groen op de Lineas 186 die zet net uitgebracht hebben niet correct is ).
Kwaliteit ...... Heb onlangs bovengenoemde 186 en de Rheingold 101 van Piko in men bezit. Beiden zijn de expert reeks. Als je de kap van die loks afneemt, heb je een mooie, moderne, nette print, en binnenkant.
Modellen zijn mooi zwaar, maar naar details toe aan buitenzeide, zet ik er heel graag een Roco 186 of 101 naast, en die zijn toch fijner.
Naar wagons toe is er nog nauwelijks verschil in detail tussen Roco - Piko, maar daar zijn de prijzen ook knal hetzelfde geworden.
-
Weet iemand of die nieuwe decoder een oem of eigen ontwikkeling is?
-
Lijkt me de ESU 4.1 serie als ik naar de specificaties kijk. Is die er al? Nee, maar misschien is dit een tipje van de ESU sluier.
-
Dat zou te zien moeten zijn zodra de decoder uit is.
Aan een ESU programmer hangen en testen.
Eigenlijk zou het dan eerder de ESU LoPi 5 moeten zijn. Binnen de 4.x range wordt nu al 4.4 uitgeleverd.
Ja allemaal nog onder het nummer 0 ;)
Vergelijk de decoders onderling maar eens van verschillende jaargangen.
-
Info over de nummering Piko 2200 H0
De sound lok:
Artikelnummers 52688 en 52689
NS 2210, hoog A sein, werkende blauwe zwaailichten, demper, NS vignet, ook geheel rode bufferplaat.
De 'gewone' lok:
Artikelnummer 52686 en 52687
NS 2218, hoog A sein, werkende blauwe zwaailichten, demper, geheel rode bufferplaat, NS vignet
-
Ik hoop dat de rode zwaailichten van de 2218 een faudje is, want die heeft ie nooit gehad...
De details zijn zelfs op dit forum te vinden ;)
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=23550.0 (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=23550.0)
Groeten,
Edwin
-
Info is nu geheel juist na contact met Piko/Scaletrading (y)
-
Mooi, die 2218 wil ik wel!!
gr. Rob
-
rails en wissels met betonbielzen . Kan ik wel van gebruiken .
gr Jos
-
Heel mooi, precies het gewenste nummer voor mij dit keer :D Ik hoop echt dat Piko het niet weer gaat wijzigen zoals ze deden met de geelgrijze 2200 en met de reeks 73, beide tot mijn grote teleurstelling.
-
Ik heb net de juiste info verkregen van Piko, dus mijn info klopt nu helemaal :)
Nee, Sicco, dit gaat het worden :)
-
Zal de bestaande geel/grijze (52682) in 2018 ook met een werkend L-sein (aan de cabinekant) worden voorzien, of blijft dat een 'zelf ombouw project'?
-
Nee. Dus de reeds bestaande geel grijze modellen 2342 en 2327 zul je zelf moeten aanpassen (ook in 2018)
Dat is namelijk nog gewoon dezelfde productie.
bron : Piko/Scaletrading
-
De 2210 is inzetbaar van 1976 (aanbrengen zwaailampen) tot juni 1982 (aanbrengen huisstijl).
De 2218 is inzetbaar van 1976 (aanbrengen zwaailampen) tot oktober 1981 (verongelukt)
-
Info over de nummering Piko 2200 H0
De sound lok:
Artikelnummers 52688 en 52689
NS 2210, hoog A sein, werkende blauwe zwaailichten, demper, NS vignet, ook geheel rode bufferplaat.
De 'gewone' lok:
Artikelnummer 52686 en 52687
NS 2218, hoog A sein, werkende blauwe zwaailichten, demper, geheel rode bufferplaat, NS vignet
Ha, dankjewel Chris voor de aanvulling!
Ik wist echter niet dat de Piko NS 2210 ook in de maak was. Eigenlijk des te beter nu het enkel het aanbrengen van de schildjes betreft.
:laugh: (y)
Chris jij staat in direct contact met Scaletrading? Zou je kunnen overbrengen dat het zwarten van de grote raampartijen aan de zijkanten van het machinistenhuis achterwege gelaten kan worden? Heb zelf het zwart verwijderd van deze raamstijlen en oogt de lok echt zoals een Ns 2200/2300 hoort te zijn! Zal later deze dag wat foto's plaatsen van mijn bevindingen.
Jeroen
-
Die DEC ketelwagens lijken me een ideale basis voor een Pieter Bon vierasser. Net nu ik er een bouwpakket van heb liggen >:( :'(
Dirkjan.. dat lijkt mij ook! Ben reuze benieuwd hoe de detaillering van deze ketelwagen zal zijn. Van zowel de set als een enkele wagon.
In dat geval kan Piko een nieuw Nederlands model op de markt brengen. Leuk!
Jeroen
-
Nee. Dus de reeds bestaande geel grijze modellen 2342 en 2327 zul je zelf moeten aanpassen (ook in 2018)
Dat is namelijk nog gewoon dezelfde productie.
bron : Piko/Scaletrading
De wijziging zelf aanbrengen, is echter niet noodzakelijk als je de loc inzet voor een 'Klompentrein'. In tegenstelling tot wat ik eerst dacht, reden ze niet standaard cabine voor (wat ik overigens wel ga doen vanwege de foto's die ik er zelf van heb gemaakt). Zet de loc met de cabine tegen de trein en je hebt de verlichting aan die kant helemaal niet nodig.
Vraag mij wel af of de zwaailichten makkelijk te wijzigen zijn (blauw tegen rood v.v.)
-
Ha, dankjewel Chris voor de aanvulling!
Ik wist echter niet dat de Piko NS 2210 ook in de maak was. Eigenlijk des te beter nu het enkel het aanbrengen van de schildjes betreft.
:laugh: (y)
Chris jij staat in direct contact met Scaletrading? Zou je kunnen overbrengen dat het zwarten van de grote raampartijen aan de zijkanten van het machinistenhuis achterwege gelaten kan worden? Heb zelf het zwart verwijderd van deze raamstijlen en oogt de lok echt zoals een Ns 2200/2300 hoort te zijn! Zal later deze dag wat foto's plaatsen van mijn bevindingen.
Jeroen
Ik geef je commentaar door :)
-
Mischien dan ook maar de schildjes er gelijk bij doen Piko,net als de bruine Roco 2400,of gooi ik nu Ger Knijff zijn productielijn omver ;D ;D
-
Ik geef je commentaar door :)
Top man! Hopelijk dat Piko dit kritiekpuntje ook gaat oppakken. We wachten af.....
Zeg nou zelf? Ben met het verbouwen bezig om van de Piko Ns2297 een Ns2258 te maken uit tijdperk IV en jawel met blauwe zwaailichten en Ns embleem.
Voor de zwaailamphouders heb ik die van Piko besteld en gebruikt maar de onderkant heb ik ietwat weggevijld zodat deze de juiste maatvoeringen krijgen. Ze oogden mij te lomp.
De zwaailampjes komen uit de rommelbak en zijn van Roco. Deze passen goed na verwijderen van de rode zwaailampjes van Piko!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Piko_raampartij2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Piko_raampartij2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Piko_raampartij1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Piko_raampartij1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Piko_raampartij3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Piko_raampartij3.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Raampartijen_Piko2200.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Raampartijen_Piko2200.jpg)
Heb het zwart met de punt van een scalpel voorzichtig weg weten te krassen. Het venster waar de zwarte belijning heeft gezeten wordt hierdoor een beetje dof. Maar met een doekje en een weinig koperglans van Brasso is het doffe weer helder te maken. (y)
Jeroen
-
Goed bezig, hele verbetering zo! (y)
-
is toch ook helemaal geen sprake van ??? ???
Nee Sicco, op het moment bij Piko inderdaad niet, maar ik hoor en lees zo wel eens wat en soms verbaas ik mij wat er ieder jaar weer gevraagd wordt in bijv. een wensenlijstje voor Neurenberg. Dan worden vaak dingen gevraagd wat soms allang op de markt is gezet door een andere fabrikant. Iets verder terug werd al een beetje geopperd dat Piko eerst N en later H0 uitbrengt dus dat we misschien wellicht wel een 2400 met geluid konden verwachten :)
Ik doelde nu eigenlijk ook meer op de dubbelontwikkenlingen in het algemeen, neem bijv. de DDAR die al bij 3 fabrikanten is uitgebracht en terecht, dat wel, ieder met zijn eigen kwaliteitsgraad en prijs. Voor elk wat wils dus ;D om nog maar te zwijgen van de ICE's en Thalys treinen die er al zijn uitgebracht.
Maar bijv. Matrix had ook kunnen investeren in meerdere uitvoeringen van de ICM, mijns inziens was dat goedkoper geweest en had men toch, ik denk voor velen, een grote wens vervult.
Maar verder alle hulde voor alle fabrikanten met alles wat de laatste jaren is uitgebracht, TOP (y)
-
Goed bezig, hele verbetering zo! (y)
Ha! Danku danku, dat vind ik nou ook. ;D
Jeroen
-
GaafJeroen! Ik wacht nog wel tot 2019 ofzo, wanneer deze versie komt ;)
Cabinedak moet volgens mij nog wel grijs en hij mag ook nog wel flink vervuild worden ;D
Groeten,
Edwin
-
Ja, wie weet? (y)
Ik ben er onlangs achter gekomen dat het cabinedak voor de Ns2258 rood hoorde te zijn.
Dus in dat opzicht laat ik het dak lekker zo. Vervuilen? Jazeker, dat sowieso.
Jeroen
-
@Chris: Bij Kuijpers staat dat de Railion Ludmilla de loc 232 902 is.
Is dit correct?
Roco heeft zowel de 902 als de 909 al uitgebracht. Waarom kan Pico niet een nummer uitbrengen die nog niet is uitgebracht?
mvg spock
-
Mijn kennis over Railion Ludmilla's is nog zo groot.
Hoeveel nummers zijn er geweest dan ?
Zowel Roco als Brawa hebben deze al eens gemaakt. En Marklin dacht ik ook als hobbymodel.
-
Volgens Wikipedia (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Baureihe_232) zijn er 12 stuks geschikt geweest voor NL.
-
Deze link geeft dezelfde nummers, alleen dan in een mooi schema en ietsiepietsie meer info:
http://www.railwiki.nl/index.php/Baureihe_232
-
Mijn kennis over Railion Ludmilla's is nog zo groot.
Hoeveel nummers zijn er geweest dan ?
Zowel Roco als Brawa hebben deze al eens gemaakt. En Marklin dacht ik ook als hobbymodel.
RN 232 901 t/m 906, 232 908, 909,232 109, 232 201,232 241 en 232 283.
-
Dat staat inderdaad ook in de links.
-
Wat ik zo kan vinden welke al zijn uitgebracht:
Roco: 902 en 909
Brawa: 109
Esu: 109
Marklin: 904
In het fotoboek "Ludmilla in Nederland" van Patric Lippus staat op pagina 78 een leuke combinatie, nl de 6455 en de 232 908. De 6455 van Rocky Rail staat hier al te wachten..... ;)
mvg spock
-
Hallo allemaal,
Op http://www.smmr.nl/Historie%20DE2200/CW.htm is een mooie foto van de NS 2210 te vinden zoals Piko hem waarschijnlijk uit zal brengen. ( iets naar beneden scrollen )
Groet Cor Lageweg.
-
Op drehscheibe-online zijn linkjes naar de volledige catalogus van 2018 te vinden.
Klikkerdeklik (https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,8417864).
Groet,
Bas
-
Staat ook bij memoba.at op de website. De catalogus spoor N wordt gesierd door een foto van de 2454 op de cover. Dat lijkt mij de eerste keer dat een modelspoorfabrikant een Nederlands model op de cover zet (maar ik laat mij graag corrigeren als ik het mis heb). Overigens lijkt het mij stug dat ze de 2454 uitbrengen, omdat die loc nu juist antitochtramen heeft en dus een aanpassing van de mal noodzakelijk maakt t.o.v. de blauwe (en later ongetwijfeld ook bruine) uitvoering. Verder ben ik erg nieuwsgierig naar het geluid. Het karakteristieke geluid van de 2400 (zowel qua opschakelen als qua rijden (draaistelgeluiden en zeer hoorbaar remmen) lijkt mij een forse uitdaging. Ik heb ooit eens op Ontraxs een door Phildie van geluid voorziene 2400 gehoord en dat vond ik nergens op lijken.
-
En op blz 212 van de HO catalogus zie ik 2x Ex-Ns2200'n naar de geel/grijze NMBS 7604 (ex Ns 2309) en de groen/gele NMBS 7617(ex Ns 2219) met hoog A sein staan! :-* (y)
Hopelijk dat Piko voor de nummers met hoog A sein ook het extra lange huifdeurtje aan het begin van de huif nabootst. Uitsluitend voor tijdperk IV/V
2018 wordt een mooi jaar voor NS spoorders! ;D
Jeroen
-
De wijziging zelf aanbrengen, is echter niet noodzakelijk als je de loc inzet voor een 'Klompentrein'. In tegenstelling tot wat ik eerst dacht, reden ze niet standaard cabine voor (wat ik overigens wel ga doen vanwege de foto's die ik er zelf van heb gemaakt). Zet de loc met de cabine tegen de trein en je hebt de verlichting aan die kant helemaal niet nodig.
Dat geldt alleen voor de Zwolse trek-duwtreinen (naar Enschede en Emmen).
De Arnhemse (naar Winterswijk) reed tenminste in de jaren 80 (juni 1985 - mei 1987, en voorzover ik heb gezien ook dec 1982 - mei 1983) altijd met cabines voor (voor machinisten veel fijner en makkelijk te regelen met de driehoek Arnhem Velperpoort - Arnhem Goederen - IJsselbrug Westervoort West).
-
Die laatste heb ik ook op dia, vandaar dat ik dacht dat ze altijd cabine voor reden. De Zwolse treinen (en Gn-Lw) heb ik alleen met BR 216 op de dia staan.
-
Hier is de rechtstreekse link naar de pdf met de PIKO nieuwtjes:
http://www.piko.de/KAT_PDF/99518.pdf
-
stond al op pagina 3
-
Toch jammer dat ze nog steeds niet deze GTW- variant hebben aangekondigd, nou ja misschien een idee voor een transfer-leveraar ;-)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Knipsel_149.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Knipsel_149.jpg)
-
Nou idd ... toch een speciale GTW , zag hem dit weekend nog van Leer naar Bad Nieuweschans.
-
Voor de belgische markt heeft Piko nog twee specials op stapel staan, waaronder een 2200 in belgische uitvoering:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/97765-66.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/97765-66.jpg)
Art.nr. 97765= en 97766~ (c) Piko
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSZHXNhX0AAegDb.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSZHXNhX0AAegDb.jpg)
Art.nr. 97778= en 97777~ (c) Piko
-
Ik snap het niet, die staan toch gewoon met alle andere nieuwtjes in de catalogus die al overal gelinkt staat?
Overigens gaat het zelfs om twee 7600-en
-
Oh mijn fout, ik dacht dat deze exclusief voor de belgische markt waren :)
-
Bij mijn weten zijn dat alleen de 'koepeltjes' en de reeks 28 ;D
-
Nou idd ... toch een speciale GTW , zag hem dit weekend nog van Leer naar Bad Nieuweschans.
Kan ie zwemmen ??? (brug kapot)
-
Vervang Leer door Weener en het klopt weer ;D
-
Piko zou toch nadat Artitec zijn verrassing bekend had gemaakt ook nog met een verrassing komen?
-
Geen idee, er zouden nog veel meer verrassingen komen dacht ik :(
-
zojuist uitgeleverd en al weer zo goed als uitverkocht: Piko 186-293 Lineas
-
En, heeft ie nu goede kleur ? :)
-
Ik denk niet dat de tweede serie een andere kleur heeft gekregen.
-
Een aantal paginas terug is geschreven dat de 2210 tot 84 inzetbaar is, maar volgende railwiki kreegt de lok in 74 zijn grijs gele huisstijl.. of klopt er iets niet?
Mvg Remco
-
Volgens Dierdorp en Beumer kreeg de 2210 (ex.2237) op 17-06-82 zijn huisstijl jasje aangemeten.
-
Maar die vernummering was toch al voor de kleurs verandering. Dus moet je toch gewoon het nieuwe nummer aanhouden en niet het oude? Of zit ik dan fout te kijken of railwiki?
-
Klopt, vernummering in 1970, het ex. was puur extra informatie.
-
Ok, want volgens railwiki kreeg de 2210 in 74 het huisstijl en de 2237 in 82. Dus mogelijk is het daar omgedraaid?
Mvg remco
-
Zou kunnen, volgens Dierdorp en Beumer... 2237 (ex. 2210) huistijl 18-10-74
-
Ok, want volgens railwiki kreeg de 2210 in 74 het huisstijl en de 2237 in 82. Dus mogelijk is het daar omgedraaid?
Ik heb ooit gepoogd om bij de serie 2200 alles vanuit het oorspronkelijke nummer te vermelden. Gaandeweg ben ik mij gaan realiseren dat dat niet handig is. Ik heb alleen nog geen tijd en zin gehad om dat allemaal uit te zoeken.
-
Hallo,
Bedankt voor het support allemaal. Betekent dit dat als ik de tabel van vernummering op railwiki, verwerk in alle overige tabellen (zoals geel grijze huisstijl, 3e frontsein etc) dat het dan weer klopt?
Mvg Remco
-
Bron: railwiki
Om een aaneengesloten nummer serie met locomotieven die over ATB beschikken voor diensten naar Emmerich en voorzien waren van een derde frontsein om een A-sein te kunnen tonen, zijn een achttiental van nummer geruild. De locomotieven met ATB kregen hierbij de middenfrontseinlantaarns van de locomotief waarmee zij hun nummer hebben geruild. In september 1970 werd de 2269 vernummerd naar 2218. Enkele dagen eerder had de 2218 de nummerplaten van de 2269 ontvangen.
Zoals het er staat zou dit toch ook al fout zijn? De lokomotieven met ATB (eerder op railwiki de 2201 tm 2225 hebben deze gekregen) kregen de middenfrontseinlantaarns van de lok waar ze het nummer mee geruild hebben. Maar die waar ze mee geruild hebben hadden geen middenfrontseinlantaarns, want dat waren DEZELFDE 2201 tm 2225. Dus wat moet ik me hierbij indenken? Ik ga er vanuit dat zij (01 tm 25) hun middenfrontsein meegenomen hebben naar de nieuwe lok tijdens het omnummeren. Dit is namelijk goedkoper als de ATB omzetten. En wat ik begrijp wou NS 2 aparte "groepjes". Een groepje met ATB en een groepje met 3e frontsein voor richting duitsland. (Wat tot dan toe zowel atb als 3e frontsein bij dezelfde 25 loks was ingebouwd)
-
Vanaf medio jaren 60 werden meerdere 2200-en voorbereid voor ATB, toen nog met de bedoeling de hele serie te voorzien
De 2201-2225 waren voorzien van A-sein
Toen deze locs ook ATB moesten krijgen was niet elke loc uit die reeks voorbereid en heeft men dus de A-seinen gewisseld met wel voorbereide locs buiten die serie, en vervolgens daadwerkelijk de ATB ingebouwd in alle 25 locs
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Schermafbeelding_2018-02-14_om_08.36.33.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Schermafbeelding_2018-02-14_om_08.36.33.png)
Ik zou graag willen weten welke wagons van onderstaande artikelnummers in Nederland inzetbaar zijn. Wie kan mij helpen? Gasketelwagens zijn natuurlijk in principe inzetbaar, maar de opschriften maken het voor mij dat ik ga twijfelen.
58950
58953
54668
54669
58432
-
Die UACNS heb ik nog niet gezien. Wel de uitvoering van VTG die binnenkort door Piko wordt geleverd.
-
Jij bedoelt Piko 58430?
(http://www.piko.de/DE/images/Galerien/2017/58340_Serienmodell/58430.jpg)
-
Plaatje van het voorserie model van de Br 118 van Piko:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/30420796-2082603255100833-3846109700608729023-o.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/30420796-2082603255100833-3846109700608729023-o.jpg)
Bron + meer plaatjes: http://www.piko.de/DE/index.php/de/piko-news/modellvorstellungen/1045-h0-expert-e-lok-br-118-51860-51861
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2200_15.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2200_15.jpg)
Eerste foto's NS 2200 H0 en N.
bron : Scaletrading.
Op oa Groterdam binnenkort flink verslag :)
-
Pré productie of al reguliere exemplaren, Chris?
-
This is it :)
Dus productie.
Ze staan op punt van uitlevering
bron : scaletrading
-
Yeah! (y)
-
Het lijkt er een beetje op dat ze bij het N-model hetzelfde formaat blauw zwaailicht hebben gebruikt. Ziet er een tikkie overgedimensioneerd uit...
-
Blauwe zwaailamp en een Webasto pijpje? Hoe kort heeft dat samen gereden?
-
Webasto pijpje én antenne? Volgens mij is dat van later.
-
Misschien zitten er wel een paar rode zwaailichten bij voor de tijdperk die-hards... ;D ;D ;D
-
He wel jammer dit van die bruine Piko 2210/2218 in Ho. :-[ Webasto pijpje en antenne die niet conform voorbeeld zijn voor deze beide uitvoeringen. Hoewel Piko ook een nieuwe mal met hoge A sein hebben gecreëerd hadden ze ook een extra lang deurtje op de huif kunnen ontwerpen. Deze zaten er allen op voor deze serie 2201-2225 uit tijdperk IVa/B en V. Ook jammer dat ze mijn kritiekpunt niet hebben meegenomen om de zwarte belijningen weg te laten op de grote ramen aan de zijkanten van het machinistenhuis. Eigenwijze Piko's. ::)
Ter illustratie de NS2218 te Rotterdam. Duidelijk is het extra lange deurtje op de huif te zien.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2218-Rtd-01_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2218-Rtd-01_1.jpg)
Foto : Lino (http://www.ltl-trains.nl)
Jeroen
-
Ach, hebben we weer wat te pimpen ... ;D ;D ;D
-
Jeroen is er een link tussen het lange deurtje en de ATB-installatie op de eerste 25 locs?
-
https://www.facebook.com/Pijplines/photos/pcb.1883744128312896/1883739164980059/?type=3&theater
-
Past de 2218 in deze uitvoering in mijn periode '65~'75?
ja, ook mannen hebben perioden
-
Nee, want de zwaailichten werden in 1975/1976 aangebracht; Deze 2218 is dus in te zetten tussen ca 1975 en oktober 1981 toen de loc in Breda verongelukte.
-
Blauwe zwaailamp en een Webasto pijpje? Hoe kort heeft dat samen gereden?
Blauwe zwaailichten tot ca 1986; Webasto vanaf ca 1984. Heeft dus samen gereden, alleen niet op deze 2218 (zie mijn voorgaande bericht)
-
Bedankt.
Toch maar besteld; schuif ik mijn periode wel een jaartje op :)
-
Goedenavon,
Wat is eigenlijk het verschil tussen de 52687 en de52688?
Beide zijn bruin met logo.
Gr Arnout.
-
De ene is DC (52688) en de andere AC (52687)!
-
Info over de nummering Piko 2200 H0
De sound lok:
Artikelnummers 52688 en 52689
NS 2210, hoog A sein, werkende blauwe zwaailichten, demper, NS vignet, ook geheel rode bufferplaat.
De 'gewone' lok:
Artikelnummer 52686 en 52687
NS 2218, hoog A sein, werkende blauwe zwaailichten, demper, geheel rode bufferplaat, NS vignet
-
Ik had mijn dure ESU sounddecoder nog niet ingebouwd in de 2200 zonder demper.
Gelukkig want hij komt nu beter tot zijn recht in de nieuwe met de zwaailampen.
-
Die SSB vectrons van Piko in H0 zijn ook mooi hopelijk komen die ook in schaal N uit ook al heb ik nog geen baan maar die komt er wel en ik heb zelf nog geen wagens voor deze loc .
Erik
-
Misschien bouw ik een klein diorama voor mijn 2218.
Daar kan hij dan mooi herrie maken.
-
Ik wacht nog even op de uitlevering van de Ns 2210. Aan een zijde van het machinistenhuis had ze begin jaren 80 kleine witte plakletters en ontbraken de witte NS logo's.
Dat wordt dus lekker knutselen. :D
Op dit moment lijkt het er ook op dat de uitlevering van de BR 111 in S-Bahn uitvoering niet lang op zich laat wachten. Het productiemodel is twee dagen geleden getoond.
Prachtig model en strak in de lak. Dit vormt een mooie combi met de Ls Models ICR rijtuigen bijvoorbeeld. (y)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Br111-sBahn.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Br111-sBahn.jpg)
Meer afbeeldingen op:
https://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=308&vw_name=detail&vw_id=25574
-
Die SSB vectrons van Piko in H0 zijn ook mooi hopelijk komen die ook in schaal N uit ook al heb ik nog geen baan maar die komt er wel en ik heb zelf nog geen wagens voor deze loc .
Erik
Fleischmann brengt ze in ieder geval uit in spoor N. Dus als het merk voor jou geen probleem is...
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Op dit moment lijkt het er ook op dat de uitlevering van de BR 111 in S-Bahn uitvoering niet lang op zich laat wachten. Het productiemodel is twee dagen geleden getoond.
Prachtig model en strak in de lak.
Hallo
Is aangekondigd voor kwartaal III, en meestal houdt piko zich daaraan.
Strak in de lak zeker, maar bij piko is het altijd afwachten of de kleur ook klopt. :-X
Bart
-
Mee eens. Het is inderdaad afwachten. De kleuren voor de geel/grijze Piko 2200'n zijn ook een tikkel te donker in het geel en het grijs.
Jeroen
-
Vanmiddag zag ik bij Harlaar ook de NMBS versie's staan (geel grijs en groen/grijs) (y)
-
Hier in Utrecht stond hij al lang... voor het glas maar sins 3 weken is hij verkocht...
blijkt een Antal hoeveelheid er zijn gemaakt.... :)
-
Zijn de zwaailampen op de 2200'en vervangbaar, dat wil zeggen kun je rode en blauwe wisselen?
En kunnen de loks met A sein ook nog het L-sein tonen?
-
Kan, maar dan geeft het geen licht. (je vraag over de zwaailichten dan)
Omdat de leds zelf ook rood of blauw zijn, geven ze geen licht meer.
Want een rode led op een blauw lensje is 0.0 licht
Een blauwe led op rood lensje zelfde probleem.
Dat had ik namelijk al geprobeerd ;D
-
Dat heb ik inderdaad ook in den beginne geprobeerd. Het probleem is dat het ledje de kleur draagt van de zwaailampjes die op de lok zitten.
Wat Chris al schreef is dat ze dan niet lichtdoorlatend zijn als je de lensjes naar een andere kleur wilt omwisselen. In dat geval zou je de ledjes dan moeten verwisselen van kleur.
Zelf heb ik de ietwat groot uitgevallen lensjes verwisseld voor de betere lensjes van Roco. Dit smoelt in mijn ogen beter en de Roco lensjes zijn goed lichtdoorlatend.
De lensjes van Roco zijn ook helderder dan die van Piko. (y)
Jeroen
-
Dat gedeelte van mijn vragen is dus opgelost: alleen te doen met veel ombouwwerk. Dan maar rood en blauw door elkaar, zo heel nauw kijk ik toch niet. Is de rode gewoon de eeste proefplaatsing, toch?
Ben nog aan het uitzoeken hoe het zit met de deuren, waar Jeroen (Thowra) over begon. Het is in ieder geval niet zo dat die deuren iets te maken hebben met ATB en/of derde frontsein. Zo heb ik de 2282 en 2277 al met een lange deur op die plek gevonden. Ook even contact met Sicco (Dierdorp) gehad. Die houdt het op een niet voltooide ombouwactie i.v.m. het beter toegankelijk maken van het koelsysteem. Ik zoek overigens nog even door naar die lange deuren, maar die zijn soms moeilijk te ontwaren.
Om toch nog even bij PIKO te blijven: is de 2218 nu al uitgeleverd of niet?
-
Ja.
-
Ik heb hem 5 juni binnengekregen en mooi dat hij is (y)
-
Nou, dan die 2218 er ook maar bij. Bestelling inmiddels verzonden. Hoef ik, om hem te bewonderen, niet op de 2210 te wachten. ;D En bovendien vind ik één sound loc wel genoeg.
-
Bestelling inmiddels verzonden.
Ontvangen ;D ;D
-
Wanneer wordt de 2210 ongeveer uitgeleverd eigenlijk.
Casmir
-
De 2210 is net als de 2218 maar dan met de sounddecoder er al in?
-
Ja dat weet ik ,maar wanneer komt de2 210 ongeveer.
-
https://www.scaletrading.nl/modelspoor/piko/piko-noviteiten-nl-2018/
-
is er überhaupt een bruine 2200 geweest met een hoog derde frontsein met een antenne en/of met een schoorsteen voor de kachel?
Spoorfan
-
Hallo,
Ik heb me nooit zo bezig gehouden met nummers en uitvoeringen, maar dat zou ik ook wel willen weten.
Cor Lageweg.
-
Neen, de laatste bruine Ns 2200 met hoog A sein was de NS 2210 en kreeg vanaf 1982 een grote revisie en werd geel/grijs gespoten.
Pas na die tijd (rond 1984) werd de antenne en Webasto kachelpijpje voor de NS 2200/2300 ingevoerd en op aangebracht.
Jeroen
-
Dus klopt het model eigenlijk weer niet en moet de antenne en kachelpijp eraf.
Toch altijd weer jammer dat er altijd wat mis is met Nederlandse modellen en dit is schijnbaar zo eenvoudig te voorkomen.
Groet Cor.
-
Dus klopt het model eigenlijk weer niet en moet de antenne en kachelpijp eraf.
Toch altijd weer jammer dat er altijd wat mis is met Nederlandse modellen en dit is schijnbaar zo eenvoudig te voorkomen.
Groet Cor.
Dag Cor, als je een paar pagina's terugklikt kan je zien dat dit euvel al besproken is. Het is inderdaad jammer dat Piko niet helemaal goed hun 'huiswerk' hebben gedaan tegenover deze bruine versie van de Ns2200. Het is niet anders.
Inmiddels is de 3d tekening van Piko klaar voor de Poolse ketelwagen van het type Zas.
Deze ziet er zeer fraai en gedetailleerd uit. Leuk voor de ombouw naar een 4-assige Zas ketelwagen van Pieter Bon! :laugh:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Piko58450.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Piko58450.jpg)
Jeroen
-
Zou Piko er niet zelf een Pieter Bon versie van kunnen smeden?
-
Ik hoop dat er nou ook eens een merk komt die de juiste ketelwagens voor de olieboot Schoonebeek -Pernis maakt voor de 70en80er jaren.
Mischien komt Piko ermee,ik hoop het maar.
Casmir
-
Hallo Jeroen,
Ik had wel een paar pagina’s terug gelezen, maar dacht dat alleen het nummer niet klopte.
Blijkbaar heeft dus geen enkele bruine in deze combinatie gereden.
Groet Cor.
-
Bij thuiskomst uit het ziekenhuis twee pakketten uit het Vlaardingse. Daar knap je wel van op! Daarbij zat het ook prachtige model van deze 2200 (de eerste gele heb ik ook al), later volgen nog de 2240 van RH en de 2210 als sound lok. Dan heb ik er vier en dat lijkt mij wel voldoende, al heb ik er al twee nodig voor de 'Klompentrein'. Maar ja, voor de 2400-en moet er ook nog iets te doen zijn (en een 2530 ooit?) Voor de 2210 is er misschien nog tijd het Webastopijpje en de antenne weg te laten (ga er van uit dat Scaletrading meeleest hier), maar dat is, met die deur in de huif, eigenlijk ook de enige kritiek. In het jongste nummer (181) van Belgische Modelspoor Magazine wordt de NMBS 7617 besproken (de ex NS 2219). Daar ook niets dan lof, met als enige kritiekpuntjes het Webastopijpje en de antenne. Hoe anders dan bij een ander besproken model van een ander merk (zie mijn reactie op reactie 165 van Cor - Irrw).
-
Dus klopt het model eigenlijk weer niet en moet de antenne en kachelpijp eraf.
Toch altijd weer jammer dat er altijd wat mis is met Nederlandse modellen en dit is schijnbaar zo eenvoudig te voorkomen.
Groet Cor.
Nou Cor, zou je voor de aardigheid de kritiek in Modelspoor Magazine nummer 181 eens moeten lezen op het ongeveer 2,5 keer duurdere(!) model van de NMBS 5917 van een bekend wisselstroommerk. Weliswaar een soundlok, maar zelfs in het geluid zitten fouten. Verkeerde wielen, verkeerd vijfde frontsein, verkeerde beschildering en dat is nog lang niet alles wat er niet klopt aan het model. Daarbij vallen deze foutjes bij de 2218 volkomen in het niet. Wel kun je je inderdaad afvragen waarom deze fouten worden gemaakt? Letterlijk voor hetzelfde geld doe je het goed. Ik zou wel vaker een reactie van een fabrikant willen horen, ken recent eigenlijk alleen de reactie van Exacttrain op de kritiek op de koppelvaardigheid van de sneltreinrijtuigen AB7500.
-
Ik heb beide NMBS modellen besteld en zal ze bespreken op Groterdam.
-
Ik heb beide NMBS modellen besteld en zal ze bespreken op Groterdam.
Leuk! Ik ben benieuwd. Wat mij opviel voor de NMBS 7617 van Piko tegenover die van Roco is, dat de kleur geel naar mijn mening te donker oogt en eigenlijk ook is. Het NMBS geel is namelijk een stuk lichter van kleur dan die van de NS. Ook mis ik de tekst 'd'n Atelier' op de kap van het machinistenhuis. Maar dat zou kunnen verklaren dat de rechten niet verleend werden. Of gewoon over het hoofd gezien. Toch gek dat dit niet is opgevallen bij onze Belgische vrinden. Desalniettemin vind ik het een prachtige lok die qua detaillering het absoluut wint van de Roco.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/pikoNmbs.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/pikoNmbs.jpg)
Foto: Davy Beumer
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/nmbs_7617foto.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/nmbs_7617foto.jpg)
Foto: Rolandrail
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/NMBS_7617_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/NMBS_7617_1.jpg)
De Roco NMBS 7617 gesuperd. (eigen foto)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/NMBS_7617B_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/NMBS_7617B_1.jpg)
Roco en met extra deurtje. (eigen foto)
Vers uit de verf toont duidelijk het lichtere frisse geel van de NMBS. Dit heeft Roco perfect op haar modellen doorgevoerd.
http://xact4u.homestead.com/ijzerenweg/NMBS_HLR_7617.htm (http://xact4u.homestead.com/ijzerenweg/NMBS_HLR_7617.htm)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/hld7617.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/hld7617.jpg)
foto:belrail.be
-
moet de antenne en kachelpijp eraf
Ach, wie dat wil kan het doen, mij stoort het niet.
-
Volgens mij is de antenne mee gegoten. Bovendien is hij nogal groot. Dat geldt trouwens ook voor de antenne op de gele uitvoering.
De kachelpijp is er zo uit te trekken.
Spoorfan
-
Voor Piko's Herbstneuheiten (herfstnieuwtjes): zie hier (https://www.piko-shop.de/index.php?b_warengruppe_id=0&limit=9999&page=0&order_by=artikelnr&vw_type=praesenz&vw_name=search&suchtext=Herbstneuheit+2018&view=list&portaltyp=308).
Wat mij betreft weinig spectaculairs, maar daar kan een ander heel andere gedachten over koesteren.
-
(y) Piko gaat nog voor hun zomervakantiesluiting van 23 juli a.s. de RF diesel lokomotieven uitleveren en de N-spoor NS 1201 8)
Ergens tegen eind juli in de winkels :)
-
voor een idee hoe het er uit gaat zien ,de RRF 102,
https://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=25398&vw_name=detail
Bert.
-
Het groen slaat wel erg vaal/dof uit op het model. Hopelijk gaan ze de kleurstelling hiervan wel herzien.
Mag veel feller naar limegroen en het geel van het machinistenhuis en front zachter/lichter.
Jeroen
-
Het model is onderweg naar de winkels.
-
Desalniettemin vind ik het een prachtige lok die qua detaillering het absoluut wint van de Roco.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/pikoNmbs.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/pikoNmbs.jpg)
Foto: Davy Beumer
Leuke foto! Laat het nu net het 'speciale' duo 7617+7608 zijn, waarmee ik (nu meer dan 20j terug) m'n eerste zelfstandige ritten gemaakt heb. (altijd graag mee rondgetuft)
En de Roco's staan nu toch ook al wat jaartjes uit...
-
Gisteren model in handen gekregen.
Tot mijn teleurstelling was het hekwerk stuk... dacht dat het alleen mijn exemplaar zou zijn tot ik op de site van Piko keek..
(https://www.piko-shop.de/media/oart_0/oart_d/oart_25398/thumbs/24760_134921.jpg)
Voor de goede orde, bij de NMBS uitvoering (die ik ook bezit) is het hekwerk in orde..
Maar... (ja er is gelukkig een maar!) het hoort!
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/RRF_102_pic5.JPG)
Foto: wikipedia
In het eggie is het ook!, doorgeslagen perfectie bij scaletrading en Piko zeg maar ;D
-
Nou ja! :) Dan sta je inderdaad wel vreemd te kijken.
-
Tot welk jaar reden de NS 2200 (en specifiek de 2240) met L sein (en blauw zwaailicht)?
-
De Ns 2240 (die Piko in samenwerking met Railhobby heeft uitgebracht) is inzetbaar tot augustus 1982. Deze lok werd al snel afgevoerd en in 1987 volgde sloop.
Jeroen
-
En de 2240 heeft nooit een grote, derde frontlamp gehad.
-
Goh, gelukkig heeft Piko die fout bij de 2240 niet gemaakt ???
-
Nog even een vraagje over de uitvoering van de 2342. Moet deze misschien niet twee antennes hebben? Rechts voor op de cabine en links achter (gezien vanaf de cabine in de richting van de neus).
Spoorfan
-
Telerailantennes zijn aangebracht vanaf 1986 en zijn er volgens mij inderdaad 2.
Die ene telerail-antenne op het pikomodel, zou bij de bruine 2200'en en bij de 2240 dus eigenlijk verwijderd moeten worden... :-|
-
En om deze reden 2 2200's bij MTE gecanceled.
Hopelijk geeft MTE daar gehoor aan.
-
Wat kleine wijzigingen aangebracht op mijn 2200-en. Antennes eraf en op de 2342 twee gelijke antennes aangebracht (ik vond nog ergens een foto met twee antennes). Voor de gladde daken even de spuit erover. De kleur hoeft niet perse gelijk te zijn aan het originele grijs van het model, maar kan de kleur van het dak van het origineel benaderen. Ik heb gekozen voor een kleurtje dat ongeveer overeenkomt met het model, om de kleur van de daken ongeveer gelijk te houden met de 2342.
Dan de schoorsteentjes. Met uitzondering van de 2342 heb ik die eraf gehaald. Omdat ik geen grote operatie wil uitvoeren heb ik in de gaatjes een spoorspijkertje gedaan waarvan ik het kopje nog wat heb afgedraaid. Voor mij best zo.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2200.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2200.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1040129-bewekt.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1040129-bewekt.jpg)
Spoorfan
-
PIKO-PL (https://www.piko.de/DE/images/Galerien/2018/Highlights_PL_2018/99578_Prospekt-PL.pdf)
PIKO-NL (https://www.piko.de/DE/images/Galerien/2018/Highlights_NL_2018/99579_Flyer-NL_2018.pdf)
-
Hoewel nog niet exact bekend bij welke fabrikanten, komt er waarschijnlijk weer een nieuwe Wilde 13 Rheingold lok, of zelfs een set. Onderstaand een foto van de onthulling van de 1:1 lok in Ausbesserungswerk Dessau. Meer foto's op https://www.facebook.com/hetgroterdamproject/
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/00.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/00.jpg)
-
Maar dit draadje gaat over PIKO, dus alleen als er daadwerkelijk nieuws is van dat merk ;)
-
Zelfde bedrijfsnummer als de blauwe versie.
Grz,
Gérard Drost
-
En bij deze ook van Piko de bevestiging:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/00b_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/00b_1.jpg)
Bron: https://www.facebook.com/PIKO.Modellbahn/
-
Mhe.
'k weet et niet.
Vond de blauwe nog wel wat hebben, deze mja, dunno. Niet super laaiend enthousiast over, al vermoed ik dat er wel fans voor zullen zijn, en dat ie mooi zal zijn met de waarschijnlijk bijkomende passagiersset met panoramawagen in dezelfde kleurstelling.
-
Mwa, ik vind het nog wel wat hebben. Het zou voor veel mensen mooi zijn als hij bij de Roco TEE kleuren zou passen :)
-
Even terugkomend op de Piko TEE BR101.
Heb de blauwe Rheingold variant aangeschaft gehad van Piko toen die vorig jaar uit kwam, de TEE versie ervan zat ik te twijfelen, ik blijf sommige details zoals oa de wielen zelf iets te flets vinden.
Vandaag kwam ik hem tegen in de vitrine bij een winkel in de Akense binnenstad en heb er een fototje van gemaakt, samen met een Roco BR101 om te vergelijken :
(https://falcon-its.be/brug/101piko.jpg)
Al bij al lijkt het goed mee te vallen.
Dit is de Roco ( sorry onscherp beetje ) :
(https://falcon-its.be/brug/101roco.jpg)
De Piko heeft best mooie detailering op de omhuizing en de carosserie, ook best mooie fijne details rondom de wielen, maar de wielen zelf vind ik toch nog iets te flets.
Maar moet er bij zeggen, dat is zuiver mijn persoonlijke mening.
Ohja, de Roco lijkt trouwens ontspoord, maar dat was jullie al wel opgevallen :D
-
Even terugkomend op de Piko TEE BR101.
Heb de blauwe Rheingold variant aangeschaft gehad van Piko toen die vorig jaar uit kwam, de TEE versie ervan zat ik te twijfelen, ik blijf sommige details zoals oa de wielen zelf iets te flets vinden.
Vandaag kwam ik hem tegen in de vitrine bij een winkel in de Akense binnenstad en heb er een fototje van gemaakt, samen met een Roco BR101 om te vergelijken :
De Piko heeft best mooie detailering op de omhuizing en de carosserie, ook best mooie fijne details rondom de wielen, maar de wielen zelf vind ik toch nog iets te flets.
Maar moet er bij zeggen, dat is zuiver mijn persoonlijke mening.
Ohja, de Roco lijkt trouwens ontspoord, maar dat was jullie al wel opgevallen :D
Persoonlijk vindt ik dat "mate" juist mooi. Ik heb ook nog nooit een trein gezien met glimmende wielen.. (met uitzondering van het loopvlak)
-
En bij deze ook van Piko de bevestiging:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/00b_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/00b_1.jpg)
Bron: https://www.facebook.com/PIKO.Modellbahn/
Ik blijf het, voor zowel de vorige blauw/crème -als de huidige nieuwe TEE uitvoering, een gevalletje van 'vloeken in de kerk vinden' :-[ :-[
Rob
-
Ben ik met je eens, maar ik vind deze rode er wel sjiek uitzien. Eigenlijk mooier dan de blauwe.
Bovendien was jij niet de persoon die ooit een NS 1100 in deze kleuren spoot... ;D ;D ;D
CKLX