BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Eric B op 02 december 2017, 20:45:54
-
Dit (https://twitter.com/twitter/statuses/937027297198174210) gebeurd er dus als de graafmachine op je aanhanger iets hoger is dan de doorrijhoogte van het spoorviaduct over de N242 t.h.v. de Langedijker spoorbrug ::)
Artikel op NHNIEUWS (http://www.nhnieuws.nl/nieuws/216028/VIDEO-Tractor-met-graafmachine-knalt-tegen-spoorbrug-aan).
-
Oei, die is kapot :(
-
Vandaar dat wij, als techneuten en adviseurs, er bij het berekenen en vaststellen van de constructie van viaducten en dergelijke altijd met aanrijdfactoren rekening moeten houden.
Bij elk viaduct zijn altijd wel sleep of krassen te zien op het "plafond".
Ronald Visser
-
Deze heeft al menige "kopstoot" geincasseerd Ronald.
-
Dacht dat landbouwvoertuigen maar 25 mochten... :police:
-
Dan zou ik adviseren de weg iets te verlagen, zodat er speling genoeg komt. Hebben we al meer laten doen.
Voor zover.
Ronald Visser
-
Ohja laten we alles idiot proof maken...
-
Mogen en kunnen zijn twee totaal verschillende dingen Ingenium ;D
De "kuil" waardoor de N242 onder dit viaduct doorgaat is al een paar keer uitgediept, met het evolueren van de maximale hoogte voor wegvoertuigen.
En het zelfde geldt voor het exemplaar aan de andere kant van Heerhugowaard, tussen het voormalige station Noord-Scharwoude en Zijdewind.
Maar beiden krijgen toch zo nu en dan weer "even" en optater van een voertuig waarvan de bestuurder blijkbaar niet helemaal bij de les is :-X
Zij dragen daar dan ook de eerder door jou gememoreerde sporen van Ronald.
Inderdaad waar ligt de grens, volgens mij zit er nu al bemaling in de kuil, nog dieper en je rijdt letterlijk door het water.
Volgende stap zal waarschijnlijk het vervangen van de brug zelf zijn, door iets met een kleinere constructiehoogte.
Het hele spoor ophogen wordt wat lastig gezien de hefbrug uit 1939 die er vrijwel tegenaan ligt.
-
Dacht dat landbouwvoertuigen maar 25 mochten... :police:
Nope. Sinds invoering categorie T op het rijbewijs mogen ze wettelijk gezien 40km/u.
-
Dacht dat landbouwvoertuigen maar 25 mochten... :police:
Nee sinds begin dit jaar 40 :police:
-
Ik heb de indruk dat hij sneller dan 40 km/u reed.
Steyn
-
Linksonder zie je 51km/h op het moment van de aanrijding...
-
Nope. Sinds invoering categorie T op het rijbewijs mogen ze wettelijk gezien 40km/u.
En dat heb ik zelfs! Dolfijn!
(Ik had geen idee)
-
Linksonder zie je 51km/h op het moment van de aanrijding...
Denk dat er een hoop mensen erg balen als trekkers niet hun max snelheid rijden op een 80KM weg.
Ingenium.
Iedereen met B rijbewijs van voor juni 2015 heeft automatisch T erbij. Nu kan je T halen via een rijschool met lessen en een pittig examen. Of cadeau bij je C.
Die kerel had de giek van die kraan wel hoog staan. Als die netjes plat lag had ie waarschijnlijk geen problemen gehad.
-
Net even met streetview naar het viaduct "gereden" en daar staat een verkeersbord L1 bij met een aangegeven hoogte van 4.0, dus de werkelijke ruimte zal 4,1 zijn.
-
Denk dat er een hoop mensen erg balen als trekkers niet hun max snelheid rijden op een 80KM weg.
Als je op streetview de onderdoorgang vanaf de andere kant daar bekijkt zie dat het voor trekkers daar verboden is, zal waarschijnlijk ook wel zo zijn voor de richting waarin ze reden.
Edit: Wacht even volgens mij zit ik naar een andere brug te kijken die ook 4m. hoog is.
En inderdaad mag je daar met een trekker rijden, lekker dan met z'n doorgetrokken streep.
Stephan.
-
Gelukkig mag je op de Nederlandse wegen ook maar 4.00 meter hoog zijn ;)
-
@Stephan, keek je eerst zeker aan de Schagense kant van HHWaard, daar is de onderdoorgang inderdaad gesloten verklaard voor dit soort verkeer.
Vanmorgen even naar toe gefietst...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20171204_115351.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20171204_115351.jpg)
Verse schade aan de beveiligingsbalk
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20171204_115442_50.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20171204_115442_50.jpg)
Een deel van het ontbrekende stuk ligt in de berm.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20171204_115413.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20171204_115413.jpg)
Onderzijde van de constructie met "littekens".
-
Wat zouden jullie denken van de viaducten in de rondweg om Alkmaar n.l. 4 en 4,25 meter . De maximale hoogte op de weg is 4,25 meter . Op de weg letten is ook een vak .
-
In Berlijn is ook niet ieder viaduct even hoog, gelukkig geen slachtoffers
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/te_laag_viadukt.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/te_laag_viadukt.jpg)
Goede reden om toch maar met de trein te reizen...
-
Altijd al een cabrio bus gewild :P (y)
Mvg,
Ad
-
Wie wil genieten van vrachtwagens die tegen (te) lage spoorbruggen aanrijden moet hier eens kijken: http://11foot8.com/about/
Dit oude spoorviaduct staat in Durham, North Carolina en is in de VS zelfs landelijk bekend geworden als de "Canopener" omdat het vooral gehuurde vrachtwagens met een gesloten bak zijn (Amerikanen verhuizen veel) die hier worden opengereten. Inmiddels is er wel signalisatie voor te hoge wagens, maar het gaat nog regelmatig mis dankzij chauffeurs die ter plaatse niet bekend zijn.
Het personeel van het kantoor aan de overkant is zo enthousiast geworden dat er permanent een camera op de brug en de spoorlijn gericht staat. ;D De infrastructuur is al zo'n 80-90 jaar oud en zoals gewoonlijk wordt in de VS niet veel gedaan aan verbetering. Dan maar een flinke stalen balk ervoor in plaats van de weg verdiepen of verbreden. In 1 clip botst er zelfs een vrachtwagen tegen het viaduct terwijl boven een goederentrein passeert.
-
Eerst de boot over de stuw en dan, een paar dagen later, nog een bak tegen de dwarspanten
Brug in Grave.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/download_1_4.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/download_1_4.jpg)
Ronald Visser
-
@Rene: (y) dank voor het delen
@Ronald: Ziet er ook niet goed uit.... (Liggen trouwens heel wat voetstappen van mij op die brug ;D)
-
Bah, trekkers op de weg, ben groot voorstander om ze te voorzien van kenteken + wegenbelasting naar co2 tax, dan zal het aanzienlijk afnemen.
Tussen Havelte en Diever rijdt er bijna dagelijks een trekker dat even boodschappen haalt in Diever, lekker vrolijk met 40 km/h over dat stuk kachelen. iets met goedkoper rijden dan de auto pakken.
-
Dit...
(https://images.informatiebord.nl/imgfill/800/800/user/shop/img/c08.png)
bord zou wel wat vaker geplaatst mogen worden inderdaad, al dan niet voorzien van een onderbord
TUSSEN
05:00 - 09:00
15:00 - 19:00
En dan ook handhaven natuurlijk...
-
Maar dan zouden ze die oorspronkelijke brug dus in de tussentijden even omhoog moeten vijzelen ;D
-
@eric b: voetstappen op de brug in Grave....maar dan toch hopenlijk wel uit de pas! ;D :police:
-
Bedenk wel dat die trekker rijdende agrariërs wel degenen zijn die voor jouw voedsel bezig zijn.
Ze rijden daar echt niet voor de lol.
En dat boodschappen doen valt ook wel mee er mag nl alleen voor agrarische doeleinden mee op de openbare weg gereden worden.
En je wil je wil niet weten hoeveel toeristisch rijdende automobilisten ik tegen kom die ik graag voorbij wil omdat ik aan het werk ben.
P.S. ik ben geen agrariër.
Mvg Rieks
Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk
-
@Rik: Natuurlijk ;D
@Rieks: Als het agrariërs, of zoals we het hier gewoon zeggen, boeren, zouden zijn had ik er veel minder moeilijkheden mee :)
Maar die kunnen, althans hier in de omgeving hun land meestal over eigen land of secundaire wegen bereiken.
Steeds vaker zijn het transporten (over grote afstanden) en dat is niets meer dan concurrentie vervalsing t.o.v. transportbedrijven.
Goedkope bestuurder met alleen een T-rijbewijs, rode diesel etc.
In dit specifieke geval had de mini graver m.i. ook gewoon op een vrachtwagen moeten staan, in plaats van op een aanhanger achter een trekker.
-
Daar heb je inderdaad een punt.
Er zijn inderdaad een hoop bedrijven die het zien als goedkoop transport.
(Rode diesel bestaat niet meer).
Mvg Rieks
-
En je wil je wil niet weten hoeveel toeristisch rijdende automobilisten ik tegen kom die ik graag voorbij wil omdat ik aan het werk ben.
Mvg Rieks
Dat is ook de grootste ergernis hier in Zeeland. Toeristen, en dan met name de duitsers, die hier vrolijk rondrijden in auto's met een kapot gaspedaal. En dat niet alleen zomers!
-
Vlak die gele nummerborden ook niet uit. :-[
grt, Alex
-
@Rieks: Bestaat nog wel, maar alleen nog toegestaan voor vaartuigen. Maar dat stukje was me even ontgaan, niet mee te maken.
@Sobat Kras: Niet alleen in Zeeland hoor, die defecte Duitse automobielen nestelen ook in Schoorl, Bergen en Egmond ;)
-
Dat is ook de grootste ergernis hier in Zeeland. Toeristen, en dan met name de duitsers, die hier vrolijk rondrijden in auto's met een kapot gaspedaal. En dat niet alleen zomers!
Vergeet niet dat die gasten voor geld in het laatje zorgen. :police: ;D
Je kunt je ook afvragen wie die doorgetrokken streep heeft getrokken. En als die er niet is kun je het probleem zelf oplossen. Al gaat dat met een duster niet zo makkelijk natuurlijk...
-
En dan die types die in campers de boel blokkeren. 8)
-
@ingenium: Die doorgetrokken streep is daar ter plaatse wel nuttig, tenzij je liever frontaal tegen een tegenligger aan knalt natuurlijk ;D
-
Over trekkers over de weg.
Heb een tijdje voor een hovenier/boomverzorger gewerkt en zat daar veel op de trekker.
Ding had een top van 53Km/u.
Haakarm carrier erachter en gaan.
Als ik dan hout uit het bos haalde ging dat gewoon met de trekker naar de zaak.
Beetje onzin om het over te laden op een vrachtwagen.
Net als met machines en andere spullen verplaatsen. Die trekker is er. Een vrachtwagen niet. Te weinig werk voor of niet handig want je kan er niet echt de weg mee af.
Trekker gewoon de 4 wiel aan en rustig gang houden.
Zelfde geld voor het uitgraven van een bouwput. Vrachtwagens rijden zich heel snel vast hoor. Die trekkers ploegen wel door.
Als iedereen nou rekening met mekaar houd word het een stuk prettiger op de weg.
En nee. Nu rijd ik niet meer op de trekker. Alleen als het vriest. Strooien.
Nu terroriseer ik de wegen hier met mijn veegmachine. 40km/u topsnelheid 8)
-
@Rieks: Als het agrariërs, of zoals we het hier gewoon zeggen, boeren, zouden zijn had ik er veel minder moeilijkheden mee :)
Maar die kunnen, althans hier in de omgeving hun land meestal over eigen land of secundaire wegen bereiken.
Steeds vaker zijn het transporten (over grote afstanden) en dat is niets meer dan concurrentie vervalsing t.o.v. transportbedrijven.
Goedkope bestuurder met alleen een T-rijbewijs, rode diesel etc.
In dit specifieke geval had de mini graver m.i. ook gewoon op een vrachtwagen moeten staan, in plaats van op een aanhanger achter een trekker.
Ik denk dat het voordeel van een trekker tov een vrachtwagen minder groot is dan je zou verwachten.
Meestal ligt het verbruik hoger, de rode diesel mag enkel nog in België, onderhoud is duurder van een trekker (ga maar eens een setje banden kopen voor zo'n ding en vergelijk dat eens met de kosten van een vrachtwagenband).
Volgens mij was deze verongelukte kraan van een loonbedrijf. Loonwerk is seizoenswerk en anders zou deze trekker de hele winter stil moeten staan (wat geld kost) en zou dit bedrijf ook nog eens een extra vrachtauto moeten kopen.
Ik snap heel goed jouw invalshoek, maar ik voelde me geroepen ook een klein beetje nuancering te geven. ;)
-
@ingenium: Die doorgetrokken streep is daar ter plaatse wel nuttig, tenzij je liever frontaal tegen een tegenligger aan knalt natuurlijk ;D
Als dat dan een duster is ;D ;D Valt nog mee.
grt Alex
-
Inderdaad rekening houden met elkaar, dus op een 80 km weg, tussen de 70 en 80 km/h rijden en niet zachter of harder.
Kan je auto trekker vliegtuig eh trein? wat het ook is niet 80% van snelheid halen, dan heb je er niks te zoeken, doe je dat wel dan ben je asociaal bezig want je denkt alleen aan je zelf en niet aan de honderden/duizenden gefrustreerde andere weggebruikers.
Zelfde geld voor bumper klevers we gaan niet allemaal 160 rijden ;D
-
De snelheidsborden langs de weg geven aan dat je hier niet harder mag rijden dan het opgegeven getal. Het betekend niet dat je dat ook moet rijden. Vrijheid/blijheid. (staat wel haaks op een van mijn vorige berichten)
-
;D (y)
-
IKan je auto trekker vliegtuig eh trein? wat het ook is niet 80% van snelheid halen, dan heb je er niks te zoeken, doe je dat wel dan ben je asociaal bezig want je denkt alleen aan je zelf en niet aan de honderden/duizenden gefrustreerde andere weggebruikers.
Weet je wat pas asociaal is? Als je een ander niet gunt dat hij ook op die weg rijdt. Die langzaamrijder moet voor zijn werk ergens naar toe en hij heeft geen andere optie om daar te komen.
-
Precies, langzaam rijdend verkeer is geen probleem zolang je er maar omheen mag.
-
Maar goed, over 20 jaar rijden we toch niet meer zelf dus dan is dat probleem ook gelijk opgelost ;)
-
Dan rijd een computer zich vast met een te hoge lading/lading die verkeerd is neer gemikt voor transport ;D
Wat een verschil ::)
-
Dan zit er een hoogtemeting voor het viaduct en die geeft weer een seintje naar de ATB (automatische tractorbeïnvloeding) zodat een snelremming wordt ingezet. ;D
-
En de sensoren in de aanhanger bemerken de snelremming en geven de computer direct een seintje om de kettingen harder aan te trekken, zodat je de graafmachine niet in je nek krijgt :angel:
-
Is van alle tijden en alle landen
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/SK_USA_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/SK_USA_1.jpg)
Alleen de tekst op de trailer???
-
Precies, langzaam rijdend verkeer is geen probleem zolang je er maar omheen mag.
Ėn anders blijf je er gewoon achter rijden tot er een gepaste gelegenheid komt om er voorbij te gaan. (Relax, wat maken die paar seconden nou uit, je gaat daarvoor je leven van je zelf of een ander niet voor in de waagschaal leggen).
-
D'r wordt hier net gedaan alsof inhalen zo heel bijzonder is. Waarschijnlijk zijn jullie dat niet gewend met de trein ofzo? 8)
Ik doe overigens heus geen rare dingen, hoewel ik menig doorgetrokken streep volslagen stom vind, respecteer ik de spelregels.