BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Treinsamenstellingen => Topic gestart door: Falkenberg op 25 oktober 2017, 19:43:08
-
In de 60-er en 70-er jaren kwamen de Duitsers nog met de trein naar onze kust. Zoals in 1972 met deze trein uit Hagen. In het Ruhrgebied werden de reizigers opgehaald en in Alkmaar afgeleverd. Helaas reed Bello toen niet meer, dus gingen ze met de bus naar Egmond, Bergen en Schoorl.
(http://nh-finescale.nl/bnls-images/E1712-1972.jpg) (http://nh-finescale.nl/bnls-images/E1712-1972.jpg)
dirkjan
-
En als ik het goed heb was het in de 70er jaren ook umbauwagen en silberlingen met een blauw/geel-grijs 1100.
-
Komt de Zeeuwse variant ook?
-
Dat is de vlissingen versie.
Zie elders op deze forum.
De combi brawa/ade is fraai kan ik wel zeggen.
-
Op mijn plaatje staat een 1100 met groene umbauwers ???
-
DirkJan, heb je ook nog één die naar Harns ging met dieseltractie?
-
Wat ik mij uit mijn jeugd kan herinneren reden er in de jaren zestig Silberlingen met een bruine NS serie 2200 als Badehosezug naar Harlingen. Begin jaren zeventig reed er een rode plan U. Na de vergeling reed er in de zomermaanden op de zaterdag een gele plan U.
Waarnemingen in de jaren zestig gedaan op het traject tussen Dronrijp en Franeker. In de jaren zeventig op het traject Franeker - Harlingen.
Grtz,
Wil
-
Verrassend dat plaatje dat ik zag van die Umbauwagens in Vlissingen, wist niet dat ze ooit zo diep in Nederland terecht zijn gekomen! Maar waarom ook niet, de 3 as Umbauwagens kwamen tot in Italië en Griekenland in het gastarbeider vervoer.
-
Voor zover ik weet waren het alleen 4 assers.
-
Dat klopt, op de foto in Vs zijn het 4 assers.
-
Wat ik mij uit mijn jeugd kan herinneren reden er in de jaren zestig Silberlingen met een bruine NS serie 2200 als Badehosezug naar Harlingen. Begin jaren zeventig reed er een rode plan U. Na de vergeling reed er in de zomermaanden op de zaterdag een gele plan U.
Waarnemingen in de jaren zestig gedaan op het traject tussen Dronrijp en Franeker. In de jaren zeventig op het traject Franeker - Harlingen.
Grtz,
Wil
Vanaf begin jaren zeventig eindigde de door een 1100 getrokken Badehosezug uit Hagen in Leeuwarden, waar de reizigers overstapten op dieselstellen, DE2 of plan U. In de jaren tachtig reden er ook gekoppelde DE3’en op zaterdag van Arnhem naar Harlingen Haven v.v.
En natuurlijk was er de Plan E-dieselstam die Emmerich-Harlingen haven reed tussen twee 2200’en.
Die stam stond in het weekend toch werkloos in Arnhem en had een haltering van 40 minuten op spoor twee, het kadespoor van Harlingen haven. Deze trein gaf daar aansluiting op vertrek van de boot naar Vlieland en nam de aansluiting van de boot van Terschelling over . ( Vlielandse boot voer op zaterdag een uur eerder ivm de drukte in Harlingen ) .
Plaatje: https://images.beneluxspoor.net/bnls/Hlgh_28jul73_2.jpg
Zie ook https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,39668.msg619654.html#msg619654
Voor de jaren zestig versie van Silberlingen met 2200
En de 1100 met Silberlinge naar Leeuwarden zie je op:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,13049.msg353158.html#msg353158
De foto uit 1978 laat een trein zien met een blauwe 1100, vijf rijtuigen 2e klas van het type 'Silberling', een vooroorlogs 1e klas rijtuig met eindbalkons en een groen vooroorlogs vierassig bagagerijtuig Gruppe 36:
1100 + Pw + Bn + Bn + Bn + A + Bn + Bn
Treinnummers 1978: 2302 en 2303
Wim