BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Materieelbespreking overige merken => Topic gestart door: Luc2000 op 09 september 2017, 10:43:37
-
Op het Rocky rail 6400 front is het erg rustig. Zit er nog een "oerversie" met laag nummer, zonder radiologo in de planning? Op mails wordt helaas niet gereageerd.
Groetjes
Luc
-
Ik heb ooit een mailwisseling met Rocky Rail (/dhr. P. Vandersteen) gehad naar aanleiding van ongeveer dezelfde vraag en daarop was het antwoord dat er mogelijk nog 3 geel-grijze NS varianten zouden komen. Maar dat mailcontact is inmiddels wel ruim 2 jaar geleden, dus wat dat nog waard is.... ? ??? ::)
-
Ik denk dat het alleen gaat lukken met bestellen en (een deel) vooruit betalen.
Er moet wel van te voren geïnvesteerd worden en er is geen geld binnengehaald met de Plan U's,
zodat er weer in nieuwe modellen geïnvesteerd kan worden.
Ik zit zelf ook te wachten op een geel/grijze 'oer' 6400.
Maar hopen op Neurenbergnieuws 2018.
mvg, Erich
(P.S. Dit is geen wetenschap maar een vermoeden van mijn kant)
-
Is de al enige tijd geleden aangekondigde LTE versie inmiddels al uitgeleverd?
-
Die heb ik ook in bestelling staan, maar nog geen bericht gehad, dus ik denk van niet
-
Onderstaand lijstje komt uit de 'NS in Model treinlijst'. Zijn dit nu alle uitgebrachte varianten? Komen er nu nog nieuwe varianten uit, daar het erg rustig is kwa berichtgeving?
RR64061 diesellok lok 6406 LTE, blauw/wit, DC analoog
RR64062 diesellok lok 6406 LTE, blauw/wit, DC digitaal
RR64063 diesellok lok 6406 LTE, blauw/wit, DC digitaal, sound
RR64064 diesellok lok 6406 LTE, blauw/wit, AC digitaal
RR64065 diesellok lok 6406 LTE, blauw/wit, AC digitaal, sound
RR64641 diesellok lok 6464 DB, rood, DC analoog
RR64642 diesellok lok 6464 DB, rood, digitaal
RR64643 diesellok lok 6464 DB, rood, digitaal, sound
RR64644 diesellok lok 6464 DB, rood, AC, digitaal
RR64645 diesellok lok 6464 DB, rood, AC, digitaal, sound
RR64801 diesellok lok 6480 NS, geel/grijs, DC analoog
RR64802 diesellok lok 6480 NS, geel/grijs, digitaal
RR64803 diesellok lok 6480 NS, geel/grijs, digitaal, sound
RR64804 diesellok lok 6480 NS, geel/grijs, AC, digitaal
RR64805 diesellok lok 6480 NS, geel/grijs, AC, digitaal, sound
RR64551 diesellok lok 6455 Railion, geel/grijs, rode cabine, DC analoog
RR64552 diesellok lok 6455 Railion, geel/grijs, rode cabine, digitaal
RR64553 diesellok lok 6455 Railion, geel/grijs, rode cabine, digitaal, sound
RR64554 diesellok lok 6455 Railion, geel/grijs, rode cabine, AC, digitaal
RR64555 diesellok lok 6455 Railion, geel/grijs, rode cabine, AC, digitaal, sound
RR6464 diesellok lok 6464, rood, DC analoog
RR64731 diesellok lok 6473 Railion DB, rood, DC analoog
RR64732 diesellok lok 6473 Railion DB, rood, digitaal
RR64733 diesellok lok 6473 Railion DB, rood, digitaal, sound
RR64734 diesellok lok 6473 Railion DB, rood, AC, digitaal
RR64735 diesellok lok 6473 Railion DB, rood, AC, digitaal, sound
RR6509 diesellok lok 6509 DB, rood met schuine wit vlak, DC analoog
RR65191 diesellok lok 6519 Railion, rood met schuine witte streep, DC analoog
RR65192 diesellok lok 6519 Railion, rood met schuine witte streep, digitaal
RR65193 diesellok lok 6519 Railion, rood met schuine witte streep, digitaal, sound
RR65194 diesellok lok 6519 Railion, rood met schuine witte streep, AC, digitaal
RR65195 diesellok lok 6519 Railion, rood met schuine witte streep, AC, digitaal, sound
RR65111 diesellok lok 6511 NS Cargo, rood met schuine witte streep, DC analoog
RR65112 diesellok lok 6511 NS Cargo, rood met schuine witte streep, digitaal
RR65113 diesellok lok 6511 NS Cargo, rood met schuine witte streep, digitaal, sound
RR65114 diesellok lok 6511 NS Cargo, rood met schuine witte streep, AC, digitaal
RR65115 diesellok lok 6511 NS Cargo, rood met schuine witte streep, AC, digitaal, sound
-
De LTE’s zijn niet uitgebracht. Alleen aangekondigd.
-
Hallo,
LTE varianten moeten nog komen en de voorbereidingen zijn getroffen. Verder zullen er geen andere varianten komen.
Persoonlijk verander ik zelf wel eens wat lokken zie draadje
6400 varianten in model o.i.d.
-
Wordt de LTE nu volledig nieuwe productie of gaat het om aangepaste bestaande exemplaren?
-
In bovenstaande lijst missen de 6515 en 6520 in NS Cargo outfit nog. ;)
Het zou (wat mij betreft) jammer zijn als er geen "gewone" NS versie meer uitkomt. :'(
-
6515 en 6520 waren alleen aangekondigd en nooit uitgeleverd toch?
Zal ze alsnog opnemen in de lijst ;).
-
LTE varianten moeten nog komen en de voorbereidingen zijn getroffen. Verder zullen er geen andere varianten komen.
Dat is op basis van een bron van Rocky-Rail?
-
Ja :)
Hij is zowat de bron :)
-
Aha. Wel jammer.....
-
Hallo,
LTE varianten moeten nog komen en de voorbereidingen zijn getroffen. Verder zullen er geen andere varianten komen.
Persoonlijk verander ik zelf wel eens wat lokken zie draadje
6400 varianten in model o.i.d.
Geen nieuwe ontwikkelingen meer dus? Kun je de reden hiervan delen?
-
Zou inderdaad er jammer zijn... Ik zou ook nog wel interesse hebben in 1 of 2 geel/grijze uitvoeringen
-
Blijft een mooi model. Geen spijt dat ik toen mijn Trixjes heb weggedaan (y) Ik was niet zo kritisch en heb toen gewoon een grijs/gele 6480 gekocht. Dat er een R op staat voor radiobediening wat eventueel niet in mijn tijdperk zou passen is dan jammer :P .
Ben ook wel benieuwd naar de reden waarom er geen reruns komen. Het model is erg mooi en rijdt goed en had een goede prijs. Wellicht waren er toch teveel Märklin/Trixen en Liliputs op de markt? De fantasie Piko tel ik even niet mee...
Mvg,
Robert
-
6515 en 6520 waren alleen aangekondigd en nooit uitgeleverd toch?
Zal ze alsnog opnemen in de lijst ;).
Hallo.
Ik ben in het bezit van een Rocky rail 6515 cargo.
Vorig jaar gekocht ergens.
Bij mijn vaste winkel anw-modeltrein.eu staan ze nog als bestelbaar.
Groet jurgen
-
Gemiste kans dat bijvoorbeeld de oer uitvoering niet meer zal komen... denk dat er best belangstelling voor zal zijn.
Hoewel buiten mijn tijdperk had ik graag een 6401 of 6402 gehad zonder windleiplaten.
-
6515 en 6520 waren alleen aangekondigd en nooit uitgeleverd toch?
Zal ze alsnog opnemen in de lijst
Lijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0) is weer bij gewerkt ;)
-
Overigens een kleine waarschuwing: let er bij het kopen op of de loc goed recht is. Onlangs zag ik een beetje vreemde RR 6400 in de vitrine staan bij een grote speelgoedwinkel in Rotterdam. Bij nadere inspectie samen met de verkoper bleek dat de omloop c.q. bodemplaat over de hele lengte allerlei bollingen had. Als een stuk karton wat nat geworden was en daarna weer opgedroogd. De winkelier heeft de loc direct achter gezet voor retournering aan RR, helaas alvorens ik er een goede foto van kon maken.
-
De reden ervan kan ik alleen naar gissen.
Mijn informatie van de 6400 is niet langer gewenst voor een vervolg serie... :'(
-
Blijft een bespottelijke gedachte dat ondanks de vraag de meest algemeen gekende variant niet gemaakt wordt, gewoon omdat men niet wil.
Gewoon de standaard geel-grijze NS variant, blijkbaar teveel gevraagd. Je hoeft niets aan de mal aan te passen, gewoon zoals de locs die er al zijn zonder Railion-stickers of R-tekens.
Wat voor reden zou men daar toch voor hebben!?!?
Ik ga in elk geval geen variant kopen die ik eigenlijk niet wil. Dan maar wachten tot een andere fabrikant een derde en nu wel serieuze poging gaat wagen ooit....
-
Zo denk ik er exact ook over, Sicco!
-
Vraag me uberhaupt af of er winst is genaakt op dit project. Vaak wordt hier geschreven over hoge kosten van mallen. Iemand die een inschatting kan maken of de kosten gedekt zijn?
-
Als je de versie waar kennelijk de meesten op zitten te wachten niet kan/wil uitbrengen, dan wil je kennelijk ook niets (extra’s) verdienen. Degene achter de RR 6400 is in ieder geval geen commerciële hoogvlieger, en heeft de markt niet goed verkent.
-
Zou het misschien met onze kritieken destijds op het (voor wat betreft de NS 6480) te dik gedrukte NS nummer & -logo op de cabinezijkant te maken kunnen hebben? ::) ???
Wellicht ging dat de producent niet in de koude kleren zitten of verkocht de NS (6480) versie door bovenstaande minder vlot dan gedacht/gehoopt. Misschien dat hij daardoor niet meer aan een NS versie wil of durft?
-
Ik heb dit al eens vaker geopperd maar het lijkt alsof sommige fabrikanten liever eerst met vreemde eendjes beginnen. De gedachte is dat als ze met het model beginnen die iedereen wil hebben dat ze de rariteiten zoals de minder bekende locs minder goed kunnen verkopen. Dus brengen ze eerst de minder gewilde varianten uit, hopende dat mensen deze eerst kopen en dan later alsnog het model wat ze eigenlijk willen hebben.
Ik ben er ook in getrapt en heb al jaren een Plan V met DE logo liggen, wachtende totdat er eindelijk een 'echte' plan V uitkomt in de bekende gele jas met reclamebanen en normale 1e klas strepen.
Misschien was dit ook het idee bij Rocky Rail: eerst met zoveel mogelijk varianten uitkomen tegen een mooie prijs (ik vond de loc helemaal niet duur kan ik mij herinneren) en dan later scoren met het de normale grijs/gele. Ik weet niet hoeveel grijs/gele 6480 modellen gemaakt zijn maar wellicht hebben deze de markt al verzadigd en is het niet interessant om nog met een variant te komen zonder de radio 'R' en waarvoor de mal aangepast moet worden (mits die 'zijspoilers' op de neus er af moeten).
Kan ook wezen dat ze ons allemaal zeurpieten vinden natuurlijk met onze kritiek van dikke cijfers en logo's. Deze discussie woedt ook al jaren: als we teveel zeuren dan gaan fabrikanten ons overslaan. De grote fabrikanten kijken gewoon naar cijfers en marktprognoses en trekken zich niet heel veel van aan van 'zeurpieten' maar luisteren hopelijk wel naar opbouwende kritiek. Voor kleinere ondernemingen gaat onderbuik gevoel misschien wel meewegen.
Wat ook nog kan is dat Rocky Rail gewoon niet zit te wachten op die hele heisa en het al druk genoeg heeft met alle andere projecten.
Ik weet in ieder geval dat ik nog steeds blij ben met mijn 6480, ondanks wat problemen met de geluidsdecoder die prima zijn opgelost destijds door Rocky Rail zelf. De dikke nummers en logo's storen mij niet en de uitvoering in grijs geel met radio 'R' en neusvleugelspoilers is voor mij normaal genoeg.
Hopelijk kunnen de mensen die nog wachten op hun ideale model nog geholpen worden. We hebben als forum wel vaker dingen voor elkaar gekregen. En anders is er misschien een andere partij die het 6400 project over wilt nemen net zoals bij de Artitec 6300 is gebeurt?
Dit zijn iig een paar ideeën van mij over het onderwerp. Het is pure speculatie (wel suikervrij) en niet bedoelt om Rocky Rail een hak te zetten maar puur om er achter te komen hoe en waarom. We willen natuurlijk allemaal dat fabrikanten gewilde modellen gaan maken en voorkomen dat fabrikanten de handdoek in de ring gaan gooien. Maar we moeten ook beseffen dat de fabrikanten (zeker de kleinere die gelimiteerde series uitbrengen) het soms moeilijk hebben om een redelijke marge te halen, zeker als mensen zeggen: goh wat een mooi model, ik zal het kopen zodra ie in de dump gaat. Natuurlijk is het leuk om goedkoop een super mooi model te kopen, maar ook al kost een loc 300 euro (willekeurig bedrag), de fabrikant zal er hoogstens een paar tientjes aan verdienen, en daar moet dan ook nog het personeel en de service van betaalt worden.
Vriendelijke groet,
Robert
-
Robert, je vergeet even (of je wist het niet) te vermelden dat Rocky Rail na het uitbrengen van de 6400-loc failliet is geweest. Het huidige Rocky Rail is een doorstart van het vorige Rocky Rail, alleen tamelijk waarschijnlijk met wat minder financiële armslag.
Bron: https://www.faillissementsdossier.be/nl/faillissement/819168/rocky-rail.aspx
-
We hebben het hier niet perse over de versie zonder windleiplaten. Natuurlijk, daar is ook wel vraag naar, maar het punt waar het vooral gaat is het niet (willen) uitbrengen van de versie tussen 1990 en 1996, toen de hele serie hetzelfde was: gewoon geelgrijs, windleiplaten, en verder geen fratsen. Dat is een significant beeld van de jaren negentig dat dankzij de omissie van die meest voorkomende variant ontbreekt. En dat terwijl het niet meer of minder is dan de 6480-variant zonder de R-tekens. Die versie met R-tekens is sowieso een niche-uitvoering, want maar héél kort bestaan.
De 'kritiek' op de 6400 betrof echt kleine dingetjes, volgens mij was het algehele beeld flink positief, en waarom zou men op basis daarvan beslissen geen vervolgseries te doen? Er is echt geen enkele fabrikant die zegt dat ze stoppen met geld verdienen omdat 'wij' zeuren. Ja die discussie is er vaak maar maakt hem niet minder belachelijk of irrelevant. En was dat faillissement niet vóór de 6400? En was dat niet een deel van het bedrijf?
Over het uitbrengen van vreemde eendjes. Ja, dat is wel degelijk beleid bij fabrikanten weet ik uit eerste hand en op zich is dat ook beleid dat een positief effect op de verkoop heeft, mits en alleen je de gewone versies daarna ook uit gaan brengen. De reden erachter is om de minder bekende varianten ook überhaupt te kúnnen maken. Je verkoopt die namelijk ook aan mensen die niet kunnen wachten en het niet veel uitmaakt welke versie ze van hun favoriete model hebben. Als je met die varianten op het eind pas komt ben je die groep kwijt, want die hebben dan al de 'gewone' variant net als de puristen. Dat is de reden dat dat gedaan wordt, niet om te kijken of de gewone variant wel goed gaat verkopen, want dat zegt niks. Als dat de reden is in dit geval, dan is dat een klok-en-klepel verhaal. Om een voorbeeld te geven. Stel dat een fabrikant zich aan de (V)IRM gaat wagen, toch een veel voorkomend, maar onderling weinig verschillend treintype. Men zou dan kunnen beginnen met de lekker-lezen variant. Een variant die je aan de straatstenen niet kwijt raakt als je die als zesde of zevende variant gaat uitbrengen, en hoogstens zal verkopen als je hem als eerste uitbrengt. Echter, verkoopcijfers schatten van de VIRM in standaard uitvoering op basis van die van de lekker-lezen variant is net zo belachelijk als het klinkt.
-
Het faillisement was niet lang na het uitbrengen van de 6400 en dat zal wel geen toeval zijn. Wordt het meteen begrijpelijk waarom de financiering van een nieuwe run 6400 kennelijk een probleem is. Ik denk dat Dijkhuizen dat goed heeft gezien. Rocky Rail houdt zich momenteel bezig met minder risicovolle projecten.
Zelf heb ik er uiteindelijk ook maar eentje gekocht. Mooi model, rijdt goed, maar de constructie met de slappe bodemplaat vind ik zeer matig. Ik hou daar niet van.
De 30 bakken kolentrein wordt nog steeds door een koppel Trixen gereden.
De kern lijkt me toch een behoorlijk verzadigde markt.
-
De fabrikant waar ik mee samen werk vist in een vijver (markt) die kleiner is dan de Nederlandse. Van een bepaald model, slechts één van velen en dat ook verkrijgbaar is bij twee andere fabrikanten, zijn we al toe aan ongeveer de dertigste kleur/nummervariant, en nog steeds uitverkocht bij voorintekening. Ik zeg niet dat alle factoren helemaal gelijk zijn, maar ergens denk ik (nog afgezien van een klein beetje insider kennis) dat het niet volledig of zelfs vooral de schuld van de al dan niet verzadigde markt is.
Maar goed, feit is feit, we zullen moeten wachten op een ander voor een goede 'gewone' geelgrijze 6400. Daar moet ook ik me bij neerleggen. En het is niet erg wat te wensen over te houden ;D
-
Ik wist inderdaad niet dat ze failliet waren gegaan. Dan is het dus aannemelijk dat ze gewoon even geen zin hebben om nog een keer in het diepe te springen met dit project.
Ik snap best de tactiek achter de 'vreemde eendjes eerst', maar het is dus frustrerend als je dan maar vast een(d) koopt en daarna kan wachten tot je een ons weegt op de versie die je eigenlijk wilt, want dat is dus een risico lijkt het (zie mijn voorbeeld met de Plan V). Valt dat radioloc logo er niet af te poetsen overigens? Of zijn er meer verschillen met de '90-'96 versie?
Nog even zeuren over het zeuren: Ik bedoelde ook niet te zeggen dat een fabrikant besluit om te stoppen met geld verdienen omdat wij 'zeuren' maar wel dat er een flink risico is dat als een fabrikant dus niet veel verdient (en zelfs failliet is gegaan) er weinig motivatie is om dan toch maar een groot risico te nemen.
Ik lees over een slappe 'bobbelige' bodemplaat. Dit had ik ook en dan zit er een fliepje niet helemaal goed aangedrukt bij de benzine tank. Deze drukt dan de plaat uit het lood met een rare golf. Het is inderdaad geen stevige constructie maar als je het eenmaal weet dan ben je wat voorzichtiger en pak je hem bij de tank vast.
Als Rocky Rail er echt geen zin meer in heeft dan hoop ik dat ze de mallen en rechten aan iemand anders doorgeven die er wel zin in heeft. Ik acht de kans klein dat een andere fabrikant helemaal opnieuw wil beginnen met een model te ontwikkelen.
Mvg,
Robert
-
De versie van de 6480 is grofweg inzetbaar vanaf de eerste helft van 1998 tot eind 2001. Dus de versie zonder R-logo is zelfs langer inzetbaar.
-
De Esu Soundfile, die te downloaden is vanaf de esu website is degene die speciaal gemaakt is voor Rocky Rail?
-
Iemand ervaring met het nabestellen van kleine onderdelen voor een 6400?
Mail sturen naar Rocky Rail?
-
Op mail kreeg ik geen antwoord. Bestellen via de winkel waar ik het model heb gekocht, ging wel goed. Ging om wielstellen. Binnen een dag of 10 in huis.
-
Een voorproefje voor een projectje waar ik met een vriend mee bezig ben:
Sinds de hardware update voor de Esu Lokpilot V4.1 zit er een onversterkte aux 5 en 6 op de decoders. Voorheen was het FL, RL, Aux 1 en 2 versterkt en Aux 3 en 4 onversterkt.
Nu maakt Rocky rail gebruik van 6 functie-uitgangen (Fl, Rl, Aux 1, 2 en er zit een versterking op de adapterplatine voor aux 3 en 4, waardoor de volgende lichtfuncties in de locomotief zitten:
- Schakelbare frontverlichting
- Schakelbare achterverlichting
- Alle 4 hoeklampen gelijk knipperen
- Cabine verlichting
Theoretisch is er dus meer mogelijk, door ook aux 5 en 6 te versterken:
- Schakelbare frontverlichting
- Schakelbare achterverlichting
- Alle hoeklampen knipperen, fase verschil tussen links en rechts
- Rangeersein
- Cabine verlichting
Hiervoor hebben we nieuwe printjes ontworpen voor de locomotief:
Adapterplatine:
Versterking voor aux 3, 4, 5 en 6. Op het orgineel zit alleen versterking voor aux 3 en 4. Verder wordt de 21 mtc connector iets meer naar voren geplaatst zodat een eventuele geluidsdecoder niet meer klemt.
(https://myalbum.com/photo/YS55uHWHVRkU/1k0.jpg)
Oud en nieuw (zonder onderdelen)
(https://myalbum.com/photo/Hzrw98DLkcXT/1k0.jpg)
Nieuw (nog zonder de 21 mtc stekker)
De LED-prints. Hier zitten wat meer aanpassingen op:
- Een tweetal diodes voor het rangeersein
- Knipperseinen gescheiden i.p.v. in serie
- De mogelijkheid om per print te kiezen welk sein gebruikt wordt als rangeersein
(https://myalbum.com/photo/SzhBBwtNbAUQ/1k0.jpg)
Oud en nieuw
(https://myalbum.com/photo/R6mXiDiaovU3/1k0.jpg)
Nieuw, met als rangeersein rechtsonder
(https://myalbum.com/photo/EqT3TERidJBN/1k0.jpg)
Het orginele afdekplaatje past perfect!
Binnenkort een inbouwverslagje in een 6400 met de mogelijkheden. Ook een Esu lokprogrammerfile voor zowel de Lokpilot 4.1 (Dus met aux 5 en 6 onversterkt) en de Loksound staan in de planning. Vanuit daar ook de CV-lijsten. ;D
Bij interesse hebben we mogelijk nog wel wat printjes over binnen een paar weken. Graag een pb'tje sturen voor info.
-
Pb gestuurd. Mooi initiatief (y)
Hoe weet ik of ik een Loksound heb met de aux 5 en 6? Of is dit alleen met de lokpilot?
Mvg,
Robert
-
:o Dat is een waardevolle aanvulling voor deze loc (y)
-
Ik krijg diverse vragen over de geschikte decoder:
De productiedatum (op het doosje) van de decoders die aux 5 en 6 bevatten:
+/- Loksound V4.3 vanaf juni 2015
+/- Lokpilot V4.3 vanaf november 2016
Met een lokprogrammer kan dit uitgelezen worden onder decoderinformatie. De datum bij de Pdate is de productiedatum.
-
De Esu Soundfile, die te downloaden is vanaf de esu website is degene die speciaal gemaakt is voor Rocky Rail?
Had je hier al antwoord op gekregen?
-
Geen idee meer. Ik heb later zelf de file compleet verbouwd en een andere functiemapping gegeven. ;D
-
Ik heb de originele RR ESU hier. Zowel met als zonder sound.
Heb ook door mij aangepaste (zonder sound) voor je.
Indien je ze wilt hebben, PB je mailadres maar en welke je hebben wilt.
56452-LSV4.0-Diesel-NS6400-R4.esux
91486-LSV4.0-Rocky-Rail-Diesel-NS6400-V1-R1 sound.esux
aangepast zonder sound:
6455.esux
6480.esux
6519.esux
-
Vandaag eindelijk mijn programmer aangesloten. Helaas is de originele ESU LokSound in mijn 6480 van 2014 :( Dus heb ik niet veel aan een nieuwe print ben ik bang.
Mvg,
Robert
-
"Vandaag" eens even gaan checken. Klink interessant namelijk.
File van mij is van juli 2016, heb dus hoop. (y)
-
ik snappum niet helemaal, het gaat toch niet om de datum van de file maar productiedatum van de decoder? De file kan je van WIjbe krijgen, je decoder moet alleen de juiste uitgangen hebben
-
De productiedatum inderdaad.
Betreffende de printen: Prototype is ingebouwd. We hebben nog wat verbeterpunten ontdekt m.b.t. tot inbouw. De nieuwe printen zijn onderweg. ;D Helaas paar weekjes wachten totdat ze arriveren. 8)
-
Martijn,
Zet mijn loks met Esu altijd als eerste aan de programmer, File van 2016, mogelijk dus ook de decoder.
Maar dat moet ik dus checken.
-
Op een Esu decoder zit een rode sticker met productie datum: weeknummer/jaartal/batch, is dat niet handiger?
Gr, Ben.
-
hallo heren.
zijn er nog wat printen beschikbaar?
ik heb 3 locs waarvan 2 bij het uitkomen gekocht zijn.
ik zal ze nog even op de lokprogrammer moeten zetten om te kijken of het de goede zijn.
met vriendelijke groet Jurgen
-
We hebben nog wat aanpassingen gemaakt. Vorige week zijn de nieuwe printen binnen gekomen, deze moeten we nog even testen!
Ik hoop komende week wat plaatjes te kunnen laten zien! Als het allemaal goed gaat kunnen daarna printen worden besteld (PB)
-
Sinds de hardware update voor de Esu Lokpilot V4.1 zit er een onversterkte aux 5 en 6 op de decoders. Voorheen waren de uitgangen FL, RL, Aux 1 en 2 versterkt en Aux 3 en 4 onversterkt. (logische uitgang)
Nu maakt Rocky rail gebruik van 6 functie-uitgangen (Fl, Rl, Aux 1, 2 en er zit een versterking op de adapterplatine voor aux 3 en 4, waardoor de volgende lichtfuncties in de locomotief zitten:
- Schakelbare frontverlichting
- Schakelbare achterverlichting
- Alle 4 hoeklampen gelijk knipperen
- Cabine verlichting
Theoretisch is er dus meer mogelijk, door ook aux 5 en 6 te versterken:
- Schakelbare frontverlichting
- Schakelbare achterverlichting
- Alle hoeklampen knipperen, fase verschil tussen links en rechts
- Rangeersein
- Cabine verlichting
Hiervoor hebben we nieuwe printjes ontworpen voor de locomotief:
Adapterplatine:
Versterking voor aux 3, 4, 5 en 6. Op het orgineel zit alleen versterking voor aux 3 en 4. Verder wordt de 21 mtc connector iets meer naar voren geplaatst zodat een eventuele geluidsdecoder niet meer klemt.
De printjes zijn getest en we bouwen nu nog een 6400 om voor de handleiding.
In principe is inbouwen heel simpel: verbind a met a, b met b etc. Voor de rest is ie net als het origineel
Bestellen kan via pb
(https://myalbum.com/photo/45ghapd2dr6j/1k0.jpg)
(https://myalbum.com/photo/zXvpy4RUEDzK/1k0.jpg)
(https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/6a44a876-54f4-4500-8146-4350aa051849.jpg)
Tenslotte nog een filmpje met alle seinbeelden die nu mogelijk zijn:
https://www.youtube.com/watch?v=oNnfqlYKZ-8
-
Uuhhmmm
Wat is er te bestellen? Ik bedoel dus meer, welke opties en dergelijke?
M
-
Ik heb mijn bericht van de vorige pagina even bij de post ingeplakt zodat het weer een duidelijk verhaal is :-)
-
Top. Dus een volledig afgebouwd platine en de lichtmodules?
-
Juist, vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Digikeijs lichtset.
-
Inmiddels is de handleiding ook gereed. Om het topic hier niet verder te vervuilen heb ik een nieuw 'ombouw' topic geopend waarin de handleiding staat. Klik op onderstaande link.
Ombouwen - Lichtset voor de NS 6400 van Rocky-Rail | Rangeersein (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90614.msg3222065130#msg3222065130)
-
Sorry dat ik een oud draadje oprakel.
Ik heb een mooie 6464 van Rocky Rail weten te bemachtigen.
Enkel zit er geen handleiding meer in de doos, is er iemand zo vriendelijk om deze digitaal aan te leveren? Ik kan op internet in ieder geval niks vinden.
-
Ik heb van de handleiding een pdf gemaakt. Hier kan je de handleiding downloaden.
https://www.dropbox.com/scl/fi/p4gqop1wgt04mpyjyu8sl/ROCKY-RAIL-ABB-MaK-6400-Handleiding.pdf?rlkey=jd76vv5rz1vhcx81e1srdfq32&dl=0
-
Thanks voor je reactie!
Handleiding gedownload, geprint, in het doosje gedaan. Ik helemaal happy (y) Merci