BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2017 => Topic gestart door: Sicco Dierdorp op 31 januari 2017, 18:04:05
-
http://www.b-models.nl/pdf/messe2017.pdf
-
ben benieuwd naar de dubbele container draagwagens. Al waren ze vorig jaar al aangekondigd.
Zo op de foto zien die er goed uit.
-
veel leuks maar vooral veel reeds vorig jaar aangekondigde modellen die nu als "nieuw" worden aangekondigd..... inderdaad ook nieuwsgierig naar de containerdraagwagens
nu dan ook een Tp 6 uitvoering van de 25.5 (y)
we wachten het af..
-
Floris, het is niet zozeer nieuw, maar meer een overzicht wat men het komende jaar hoopt uit te brengen. Zoals altijd bij hun klopt dat vaak behoorlijk, alleen om begrijpelijke redenen kan dat bij nieuwe ontwikkelingen wel eens anders zijn. Dan worden die dus opnieuw genoemd ;)
Dat het wat minder spectaculair is qua echte nieuwtjes is zo, maar die waren er de afgelopen jaren zo veel dat er ook wel eens bijgekomen moet worden, dat nog afgezien van het moeten herstellen van het MG drama.
De 25.5 is inderdaad de laatste versie tp V-VI en heeft zoveel mogelijk de unieke verschillen van deze loc ten opzichte van de overige 7.
-
Ook zeer benieuwd naar de dubbele draagwagens, en ook naar de SBB Cargo zelflossers. Heb ze al laten weten dat als het goed spul is ik een flinke bestelling ga doen!
@Floris: Ik zie dat je weer een "maar" hebt gevonden, maar dit is niet de noviteitenfolder, maar de gehele catalogus. De dubbele draagwagens staat derhalve geen "new"bij.
-
Oh wat mooi ....
-
Crossrail G2000? ;D
-
@Floris: Ik zie dat je weer een "maar" hebt gevonden, maar dit is niet de noviteitenfolder, maar de gehele catalogus. De dubbele draagwagens staat derhalve geen "new"bij.
Niet bedoeld als een "maar" en dus blijkbaar niet goed gelezen (ik dacht dat het een noviteitenfolder was, dus bij deze excuus daarvoor.
Maar bijvoorbeeld voor het samenstellen van een realistische containertrein (wat ik op zich een top idee vind) nog geen aangekondigd vervolg en een jaar achterstand.... dat vind ik jammer, het lijkt mij niet zo moeilijk om alvast een volgende variant aan te kondigen, gaat dan alleen maar om andere containers, dat lijkt mij niet zo moeilijk.....
maar zoals gezegd, we wachten het af!
-
Dan was er weer de kritiek geweest dat er meer wordt aangekondigd terwijl het al aangekondigde er nog niet is.
Verder als je voorstellen hebt voor varianten zou ik ze gewoon opsturen.
-
Crossrail G2000? ;D
Onder andere ;)
-
Verdikke, die jongens uit Ingelmunster ...... denk dat die bij menig modelspoorder binnenkort wagonnetjes gaan hebben rijden !
Heb momenteel al een aantal tankwagons van hen en wat lageboordwagons, en die zijn prachtig, had deel van de containerwagons vorig jaar al gezien, en ik vermoed dat er nog een boel meer B Models in mijn collectie gaan komen !
-
Er is dit jaar voor gekozen om niet teveel nieuws aan te kondigen en eerst de achterstanden wat weg te werken. Naar mijn mening een goed idee, want op een tweede LS Models zit niemand te wachten qua levertijden. De realistische containershuttles gaan zeker voortgezet worden, daar wordt op de achtergrond al hard aan gewerkt. Maar aangezien er nog 13 varianten van de dubbele draagwagen op uitlevering wachten, had nu aankondigen van nog meer varianten geen meerwaarde gehad.
Mvg, Peter
-
mooi, die cockerill-sambre-karren staan in elk geval nog wel op de planning. enige kant en klare spul in jaren waar ik soort van op zit te wachten... :angel:
-
Jippee, weer een nieuwe 25.5 :)
Snel bestellen :)
-
Zijn er al prijzen en levering bekend vande 25.5?
-
Zou er ooit nog een 25.5 komen met doorgetrokken gele band?
mvg,
Ivo
-
Jawel
-
Is dit nu de 25.5 variant die je voor Lovers Rail en laatste jaren goederen in NL kunt gebruiken?
-
Jazeker
-
Oké top, wellicht dat ik er in de toekomst dan ééntje aanschaf! (y)
-
Dat zal met grote zekerheid niet gaan. Dit is geen model dat jarenlang verkrijgbaar zal zijn. Anders heel goed ebay.be en marktplaats in de gaten houden.
-
Jep, nu bestellen, want anders is het kijken of er eentje op marktplaats ofzo verschijnt.
-
Dat zal met grote zekerheid niet gaan. Dit is geen model dat jarenlang verkrijgbaar zal zijn. Anders heel goed ebay.be en marktplaats in de gaten houden.
Het beste is gewoon Van Biervliet een mail sturen met daarin de bestelling. Zodra het model binnen is, krijg je van Van Biervliet een melding en een verzoek om te betalen. Als het geld binnen is, sturen ze het model op. Ik heb wat dit betreft goede ervaringen met Van Biervliet.
En ja, de 25.5 is een juweeltje.
CKLX
-
Vooral de 1e, lijkt er op dat dit het begin is van een hele lijn klassieke motorstellen.
Jos.
-
Is dit nu de 25.5 variant die je voor Lovers Rail en laatste jaren goederen in NL kunt gebruiken?
Nee en ja.
In de tijd van Lovers Rail (gestaakt in 1999) hadden de NMBS locomotieven nog geen Magelan stickers. naast de cabinedeuren.
In de laatste jaren dat de 25.5 in Nederland goederentreinen reden, waren deze stickers al wel aangebracht op de machines.
Strikt genomen kun je dus alleen deze loc in Nederland voor goederentreinen inzetten in de periode ergens rond 2007-2009.
Jeroen
-
Dat is inderdaad het enige ja :)
Maar het zou zomaar kunnen dat de tijdperk V-VI zonder Magelan ook nog eens komt voor
-
Bedankt voor jullie toelichtingen. Misschien dat ik toch nog maar wacht op een versie zonder Magelan logo's, dan is de loc waarschijnlijk ook nog wat meer jaren '90-proof, wat eigenlijk meer mijn tijdperk is.... ;)
-
Dan moet je eigenlijk de versie hebben zonder trekduwkabels, die kwamen pas laat in de jaren negentig
-
Zou er ooit nog een 25.5 komen met doorgetrokken gele band?
mvg,
Ivo
Heb ik toevallige onlangs aan Biervliet gevraagd, dit was het antwoord:
Geachte,
pakje werd vandaag verzonden
ja, er komt nog een verise met volle gele streep maar dit is nog niet voor dit jaar voorzien
Met vriendelijke groeten,
Kristof
Van Biervliet info team
Hopelijk kan je hier wat mee. :)
-
MTE heeft de 25.5 ook ingekocht, dus ik wacht wel tot ik een bestelnummer krijg/zie van MTE. (y)
-
VB-3103
-
Ik heb de dode-links-wel-niet-op-website discussie hiernaartoe afgesplitst (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,72858.0.html).
Dode links daarheen, nieuwtjes hiero :)
Wat ik zo gauw zag was dat http://www.b-models.nl/pdf/messe2017.pdf (http://www.b-models.nl/pdf/messe2017.pdf) (bijna 90MB) wel werkt.
Reinout-als-moderator
-
Wie weet of de volgende wagons in Nederland inzetbaar zijn:
54.100 Hupac, grijs met Hupac logo, CH-HUPAC, beladen met 2x 20ft tankcontainer Bertschi
54.101 Touax, rood, D-TOUAX, beladen met 2x 20ft tank container De Rijke
54.102 AAE Cargo, verhuurd aan TRW, grijs, D-AAEC, beladen met 2x 20ft tank container Huktra
45.134 Grey - set of 2 cars with 20ft MSC containers D-AAEC - Sogemar Milano
45.137 D-Touax mit 30ft containers : Van den Bosch
45.140 D-AAEC with 30ft containers : Bertschi AG DÜRRENÄSCH
55.100 Crossrail, blauw, opschrift D-XRAIL, beladen met 2x 45ft container P&O Ferrymasters
55.101 AAE Cargo, verhuurd aan Crossrail, lichtgrijs, opschrift D-AAEC, beladen met 1x 40ft container MSC & 1x 40ft koel container MSC
55.102 Hupac, lichtgrijs met Hupac logo, opschrift CH-HUPAC, beladen met 2x 45f container Ge-eX
59.200 AAE Cargo, D-AAEC, verhuurd aan ERS 2x 45ft container Samskip
59.201 AAE Cargo, D-AAEC, verhuurd aan ERS 45ft container Eucon & 45ft container Containerships
VB 81039 Set 2 wagons ‘ GATX’
VB 81043 Set 2 wagons ‘ GATX ’ (kleines logo) D-GATXD
VB 81044 Set 2 wagons ‘ Atir-Rail ’ NL-ATRR
VB 81045 Set 2 wagons ‘ GATX - ChemOil ’ D-GATXD
Alleen staan in de folder met nieuwigheden van B-Models. Alle informatie heb ik daaruit gehaald. Alleen de foto's ontbreken hier. Bij voorbaat dank! (y)
-
Hallo Daan,
54.100 -> Hupac Sgns wagens worden in bijna alle Hupac shuttles die door Nederland komen ingezet. Bertschi containers worden ook in heel veel containertreinen gezien. De combinatie van Hupac wagen met Bertschi komt ook regelmatig voor, onder andere in de Hupac shuttle Rotterdam - Busto
54.101 -> Touax wagens worden/werden gehuurd door diverse maatschappijen zoals Husa en Captrain. Tankcontainers van De Rijke zie je veelvuldig op Nederlandse containershuttles. De combinatie tussen Touax en De Rijke zag je onder andere vaak in de Rotterdam - Mortara shuttle die vaak door de fraaie Husa 189 werd gereden.
54.102 -> Wagens van TRW komen maar weinig in Nederland. Alleen de Ewals shuttle naar Geleen werd in het begin met TRW en IFB wagens gereden. De Huktra tankcontainers komen af en toe wel in Nederland, maar niet vaak en al helemaal niet op TRW wagens. Dit is een combinatie die je vooral in België tegenkomt.
45.134 -> Wagens verhuurd aan Sogemar Milano komen niet in Nederland. Ik heb ze tot nu toe alleen in Italië gezien. De opschriften dat ze verhuurd zijn aan Sogemar zijn maar heel klein, dus ze kunnen nog wel als standaard AAE wagens doorgaan. Die worden door bijna alle spoorwegmaatschappijen gehuurd dus als je om die huurdersopschriften heen kunt kijken kan je ze best in Nederland inzetten. MSC containers komen veelvuldig in Nederland, o.a. in de MSC shuttles Antwerpen - Neuss van Crossrail. Crossrail gebruikt hiervoor eigen wagens en sinds kort vooral 80ft wagens van Ermewa, dus deze specifieke combinatie is niets voor Nederland
45.137 -> Touax wagens worden/werden gehuurd door vele spoorwegmaatschappijen, onder andere Captrain en Husa. Van den Bosch bulkcontainers zie je ook veel in Nederland. De specifieke combinatie kwam onder andere vaak voor in de Rotterdam - Mortara shuttle van Husa.
45.140 -> Wagens van AAE Cargo worden door bijna elke spoorwegmaatschappij die containertreinen rijdt gehuurd en zie je heel veel in Nederland. Bertschi bulkcontainers zie je ook op vele containertreinen in Nederland. Deze specifieke combinatie komt dan ook regelmatig voor in Nederland.
Straks verder met de rest :-)
-
En verder met de rest:
59.200 en 59.201 -> Deze wagens maken deel uit van een Collector's Edition waarmee door de jaren heen een complete ERS shuttle Rotterdam - Italië samengesteld kan worden. Alle wagens die in deze reeks gaan komen zijn kloppend voor deze shuttle en dus ook in Nederland in te zetten.
55.100 -> Crossrail wagens komen in Nederland, maar alleen in de MSC shuttle Antwerpen - Neuss. Deze is beladen met MSC containers en wat bruine en blauwe van andere rederijen. P&O Ferrymasters containers komen ook veel in Nederland in diverse containertreinen. De combinatue tussen Crossrail wagen en P&O Ferrymasters container komt dus helaas niet voor in Nederland, maar is specifiek voor de P&O shuttle Zeebrugge - Brindisi
55.101 -> Crossrail wagens komen/kwamen dagelijks in Nederland in de MSC shuttle Antwerpen - Neuss. Deze is beladen met grotendeels MSC containers, dus deze combinatie is prima inzetbaar in Nederland. MSC containers zie je ook nog wel op andere treinen die in Nederland rijden.
55.102 -> Hupac wagens komen veel in Nederland, onder andere in allerlei shuttles van en naar Rotterdam. Ook de Ge-eX containers zie je veel in Nederland. Deze specifieke combinatie komt/kwam ook in Nederland voor, onder andere in de Hupac shuttle Rotterdam - Novara.
De ketelwagens doe ik later vanmiddag.
Mvg, Peter
-
Indrukwekkende kennis (y) bedankt voor het delen
-
Ontzettend bedankt Peter! (y)
De modellen die ik opgesomd heb, waren een selectie waarvan ik dacht dat die waarschijnlijk in Nederland kwamen/komen. Kun jij eventueel modellen aanwijzen die ik wel veelvuldig of regelmatig in Nederland komen, maar die ik niet genoemd heb? 55.103 is er zo'n model. Die foto is genomen in Nederland, de wagens zijn van AAE en dus heb ik die hier niet opgesomd. Ik ben er namelijk 95% zeker van dat dit model in Nederland komt.