BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2017 => Topic gestart door: Gérard Drost op 30 januari 2017, 12:48:52
-
https://www.mostviertler-modellbahnhof.at/2017/Folder_Nurnberg_2017_mail.pdf (https://www.mostviertler-modellbahnhof.at/2017/Folder_Nurnberg_2017_mail.pdf)
Grz,
Gérard Drost
-
Zijn die Bpm en Apm SBB rijtuigen niet reeds uit ?
En nog niets te bespeuren van de Bcmh rijtuigen van Wagon Service, die Pirata in samenspraak met LS zou uitbrengen dit jaar :-\
-
Ik denk dat je over 'n paar dagen bij PIRATA moet kijken.
Ze hebben (denk ik) 'n eigen stand in Neurenberg.
Nog even afwachten dus. ;D ;D
-
Mooi dat er ook Bomz rijtuigen komen voor de CNL treinen (46353 met Nachtzug opschrift en de 46354 zonder Nachtzug) alleen ik zie in de folder helaas nog geen Bomdz rijtuig voor de CNL :(. Ook mis ik nog de nieuwe CNL huisstijl uitvoering.
Een Bomdz is wel essentieel voor de EN Jan Kiepura. Hopelijk komen deze rijtuigen alsnog. Alle CNL rijtuigen staan aangekondigd voor het 2e kwartaal van 2017. Ik ben benieuwd.
Gr, Jeroen
-
En ja hoor... De Bomz'en komen in setjes van twee.
Groetjes,
Elbert
-
Ik neem aan dat dit (http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Home_N.htm) je bron is?
-
Nee Daan. Ik heb even bij deze winkel (https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj80KmIvcrTAhWPbVAKHWcJCJoQFggnMAA&url=https%3A%2F%2Fwww.huenerbein.de%2Fmodelleisenbahn-H0%2Fls-models-personenwagen-gleichstrom-8z%2Fls-models-46354-dbag-nachtzugwagenset-2tlg.-1zuy.html&usg=AFQjCNETl1XmFR5gaAAeDCcXD0AF6BFS_Q&sig2=_2hjVUH9ig957lMAA7RrfA) gekeken... 2 teilig.
Setje mèt Nachtzug logo en een setje zonder.
-
Dank je!
-
Dan zijn er vast mensen die willen delen?
-
Ik hoop het wel. Net zoals bij de Olympische ICR set.
Toch blijft het jammer dat, als je slechts één Bomz nodig hebt... En je splitst de set... Er toch
iemand zonder een ovp overblijft.
Eerst maar eens afwachten of Q2 van dit jaar gehaald wordt. Het is en blijft LS
-
Ik steek denk ik alvast mijn hand omhoog.
Eerst even nagaan of ik er niet twee kan gebruiken.
-
En je splitst de set... Er toch
iemand zonder een ovp overblijft.
Soms heeft elke rijtuig toch z'n eigen OVP. Dus dat Is te overzien.
-
Bij de Loreley set zitten alle vijf rijtuigen in één doos.
-
Precies. LS Models staat er om bekend, dat ze alles in één combiverpakking werpen.
Ja, de verpakkingen alleen zijn zeer degelijk (Hi speed London set) Maar voor de simpele verzamelaar van samenstellingen is dit een Crime
-
Ik weet niet of het al meer gezien was maar ik zag dat de 7-delige Memlingset van de NMBS/SNCB (MW1605) in de winkel lag :) Voor diegene die er op zitten te wachten.
-
Iemand eigenlijk enig idee van het verschil tussen de verschillende SBB APM en BPM wagons op pagina 3 van die folder ?
Op het eerste zicht hebben de eerste 3 een fietspictogram, de 6 andere niet ?
En zijn ze nu al (allemaal ) uit of niet ? Want ook dat is niet duidelijk.
-
En zijn ze nu al (allemaal ) uit of niet ? Want ook dat is niet duidelijk.
Dat is bij LSM nooit helemaal duidelijk ;D Ik zag wel dat de OBB Liegewagen-sets 47059, 47060 en 47061 uitgekomen waren, voor de liefhebber.
-
Dat zijn dus dit type rijtuigen?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Schermafbeelding_2017-06-03_om_20.46.00.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Schermafbeelding_2017-06-03_om_20.46.00.png)
Kwaliteit is minder doordat het een sreenshot is van Youtube. Gaat om het rijtuig in dit filmpje (https://www.youtube.com/watch?v=3WNAMhl6hdI) om 8.13 min.
-
Even plaatje toegevoegd van LSM 49060:
(http://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/images/97/268033_c.jpg)
Afbeelding: Modellbahnshop-Lippe
Die kleine raampjes aan de kopse kanten zitten niet in het 1:1. Zitten die misschien aan de andere zijde?
-
@Daan!: De LSM 49060 is een andere type dan het rijtuig uit het filmpje. In de film zie je een Bcmz 59-91. De rijtuigen van LSM die nu net uitgebracht zijn van het type Bcmz 59-90.
Op deze site vind je een overzichtje van de rijtuigen van de ÖBB:
http://www.vagonweb.cz/popisy/popisy.php?k=OeBB_1 (http://www.vagonweb.cz/popisy/popisy.php?k=OeBB_1)
Op deze site zie je ook treinsamenstellingen van verschillende maatschappijen, ook veel van de ÖBB. Veel samenstellingen zijn gemaakt volgens de omloop. De ÖBB is echter kampioen in andere samenstellingen rijden dan de omlopen voorschrijft, bij nachttreinen althans. ;D ;D
Groeten,
Marcel
-
Iemand eigenlijk enig idee van het verschil tussen de verschillende SBB APM en BPM wagons op pagina 3 van die folder ?
Op het eerste zicht hebben de eerste 3 een fietspictogram, de 6 andere niet ?
Het fietspictogram zit bij de andere rijtuigen op de deuren, een deel van de rijtuigen heeft een LED-display op de zijwand en aan de artikelnummers te zien hebben alle rijtuigen een verschillend nummer.
Die kleine raampjes aan de kopse kanten zitten niet in het 1:1. Zitten die misschien aan de andere zijde?
Ja, je mist ook het rooster dat aan één zijde zit. ;) Hier staan nog wat foto's (http://www.railfaneurope.net/pix/at/car/night/Bc/59-70_0/red-grey/pix.html).
-
De Bcmz 59-91, die ik nodig heb, zijn alleen uitgebracht door Heris toch?
-
@Daan!: Nee, de modellen van Heris zijn andere couchette rijtuigen. Heb je de gekeken naar de link die ik gestuurd heb?
De modellen van Heris zijn afgeleid van de "modular wagen", makkelijk te herkennen aan de schuine aflopende hoeken van het dak. Van het type 59 91-2 dus.
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_Bcmz-5991-2.php (http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_Bcmz-5991-2.php)
De modellen van Heris hebben verkeerde draaistellen en vaak slechte bedrukking, vooral de overgang van kleuren heeft vaak een waas en het regengootje boven de deuren is vaak slecht geverfd. Modellen worden massaal gedumpt door eigenaren die er nog snel meer dan € 50,- voor willen vangen, dat zijn deze modellen niet waard.
LSM heeft deze rijtuigen ook aangekondigd maar nog geen artikelnummers bekend gemaakt.
De 59-91 rijtuigen die jij volgens mij wilt hebben zijn alleen uitgebracht door Railtop.
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_Bcmz-5991-1.php (http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_Bcmz-5991-1.php)
Nummer 32511 en 32512 voor grijs/blauw, 32515 grijs/rood. Kwaliteit is goed maar in mijn ogen de hoge prijzen van Ebay niet waard. Je kan het ook proberen op Willhaben.at, daar zijn de prijzen schappelijker maar wel in het Duits.
Bij LSM zijn deze niet alleen aangekondigd maar zijn er ook al artikelnummers bekend.
Groeten,
Marcel
-
Ja ik heb zeker naar je link gekeken, maar ben met vier rijtuigen tegelijk bezig en daardoor vergist.
Bedankt voor je hulp!
-
[Over de 59-91.2]
LSM heeft deze rijtuigen ook aangekondigd maar nog geen artikelnummers bekend gemaakt.
Inmiddels zijn aangekondigd aan 59-91.2:
47150 2x blauw/grijs oud logo
47151 2x blauw/grijs nieuw logo
47152 2x blauw/grijs nieuw logo + 1x WLABmz 72-90 in City Night Line-kleurstelling
47159 eenling 59-91 217 in upgrade-kleurenschema
-
@EN446
Voor de zekerheid, onderstaand rijtuig is dus uit set 47150 (https://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/LS+Models/97-4-0-275660-002003-0-0-7-8-2-0-grp-gb-p-0/ein_produkt.html) te halen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Schermafbeelding_2017-06-03_om_20.45.52.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Schermafbeelding_2017-06-03_om_20.45.52.png)
-
Ja, dat klopt inderdaad. (y)
-
Hallo Daan,
Het type rijtuig dat in set 47160 zit kwam ook regelmatig voor in die trein. Qua ligrijtuigen kwamen er drie types voor in deze trein:
59-90 (versie met kleine raampjes zoals bijvoorbeeld set 47160)
59-91.1 (zijn tot nu toe alleen door Railtop uitgebracht en alleen erg duur te vinden)
59-91.2 (waren er van Heris, nu dus aangekondigd van LS in set 47150)
Alle combinaties tussen die drie rijtuigen zijn voorgekomen. Vanwege de verkrijgbaarheid zou ik de 59-91.1 niet nemen en een 59-90 en een 59-91.2 nemen.
Mvg, Peter
-
De site is eindelijk weer eens ge update (y)
-
Oei, en wat voor een update 8) Eindelijk weer eens grote foto's. Heb gelijk ook alle productnummers/maatschappijen als PDF opgeslagen
-
Kan nog steeds niet bij 'Productie'.
-
Kopieer www.lsmodels.com in je adresbalk (of op mijn link in dit bericht klikken), en dan [Productions] aanklikken?
De oude links komen nog uit op de oude pagina's, het lijkt wel of ze meerdere sites tegelijk in de lucht hebben :P
-
Ha fijn dat de site het weer doet. (y)
-
(y) Rondje H0, die link werkt wel. Ik werd blijkbaar iedere keer naar hun oude site gelinkt.
-
Voor hen die dit interesseert, volgens de website er is een stortvloed aan modellen die nu uitgeleverd worden aan de winkels.
-
Weet iemand eigenlijk wanneer de IC direct en IC Brussel ICRm rijtuigen komen of is deze geannuleerd?
-
Mal nog steeds niet compleet,
Moeten nieuwe onderdelen gemaakt worden.
Heeft lage prio bij LS
bron : LS
-
Dat heeft alles voor ons toch? ;D
Zonder gekkigheid, ik wil graag nog steeds een Benelux i4 set hebben, hoop een beetje dat Belgie nog wel een beetje prio heeft, maar dat zal wel lange baan worden.
Meer in de geest van het draadje, is van de vele CNL rijtuigen nog eentje interessant voor NL die nu op de site staan?
Martijn
-
Mal nog steeds niet compleet,
Moeten nieuwe onderdelen gemaakt worden.
Heeft lage prio bij LS
bron : LS
Zonde, wel apart dat we nu in eens links gelegen worden. Dan maar hopen dat er eens een andere fabrikant er inspringt met de ICRm, neem aan dat voor beide ICR soorten genoeg animo is.
-
Voor hen die dit interesseert, volgens de website er is een stortvloed aan modellen die nu uitgeleverd worden aan de winkels.
Zeker. Dank voor het melden!
-
Chris,
Heb je daar nieuws over of kan je daar achter vragen hoe het staat met de reproductie van de Benelux I4 rijtuigen?
Dave
-
Zonde, wel apart dat we nu in eens links gelegen worden. Dan maar hopen dat er eens een andere fabrikant er inspringt met de ICRm, neem aan dat voor beide ICR soorten genoeg animo is.
Bied maar eens zo`n rijtuig aan op M-plaats, de prijs die er voor geboden wordt is bijna het dubbele van waar je ooit voor gekocht heb in de winkel.
Èn dat geldt ook voor een Plan E met reclame banden van "Arti..."
-
Meer in de geest van het draadje, is van de vele CNL rijtuigen nog eentje interessant voor NL die nu op de site staan?
De laatst uitgekomen sets bevatten wel rijtuigen die in Nederland inzetbaar zijn, maar je moet sets open breken. Het is makkelijker om een Citynightline van Youtube uit te kiezen die je mooi vindt, daarvan de types op te zoeken en dan de trein samen te stellen. Dat vergt echter wel wat tijd.
-
Hoi Dave
Verder geen enkele info.
Wel de bekende : Ja dat komt. Maar ja, die ken je al :)
Het is niet raar dat Nederland even geen prio heeft.
LS moet heel wat schade inhalen van het lange stilliggen.
Dan zorgen landen als Duitsland en Frankrijk voor meer poen.
Ook komen er veel internationale rijtuigen uit.
Het is onvoorstelbaar dat nog geen enkele fabrikant is ingesprongen op het gat wat LS achterlaat aangaande de ICR.
Diverse winkeliers hebben dit al bij diverse fabrikanten aangehaald. reactie : Noppes of we doen het niet.
Zal verkopen als een ....tiet.
Men laat veel poen liggen....
-
Het zal iig een hoop mensen uit de brand helpen, vooralsnog dus nog geen 1/87 ICR's.
Maar die I4's....ook de heris versies zijn moeilijk te krijgen (als tussenoplossing). Na ja, geduld dan maar..... Er wordt iig gezegd dat het komt
@Daan. Ik heb in principe genoeg van die rijtuigen, maar ook nog een aantal TIllig versies (vooral de Bomz en Bomdz versies), maar ik zie het onderscheid niet vanaf plaatjes, ik moet echt nummers met omschrijvingen hebben. Toch bedankt
-
Snap ik. Zoek de artikelnummers van de setjes/rijtuigen op waarvan je denkt dat je er wat aan hebt en je vindt vanzelf de types.
-
Volgens LSmodels.com (http://www.lsmodels.com/index.php/nl/?limitstart=0) liggen de CNL-sets in de winkel.
-
Bijna, het duurt nog wel een weekje voor ze echt in de winkels zelf liggen maar ze zijn onderweg :) En precies op tijd voor Houten (y)
Vraag: zie https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,12690.msg3221771347.html#msg3221771347
-
Volgens de LS Models website is het prototype van het i2 buffetrijtuig in C1-kleuren (ook wel "eurofima" genoemd) klaar.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Screen_Shot_2017-09-22_at_19.40.11.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Screen_Shot_2017-09-22_at_19.40.11.png)
Ik kan me herinneren, begin jaren '90, wel eens in dit rijtuig te hebben gezeten van Amsterdam naar Rotterdam, maar ik herinner me één grote, vrij kale / kille ruimte, met in een hoek langs de wand het barretje. Ik herinner me niet de 1e klasse-coupés en, in een soort lange coupé, het buffet-gedeelte zoals in het LS Models-model. Hoe zit het nou? Is de LS Models niet correct? Of óók correct en zijn er sommigen later omgebouwd? of haal ik in mn herinnering verschillende rijtuigen door elkaar?
-
Volgens mij (maar niet dat ik er verstand van heb overigens :P ) zijn er verschillende SNCB rijtuigen die op elkaar lijken. Hier heb ik er een groot aantal gevonden:
http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=2&t=55447
Maar nogmaals, ik kan er geen chocola van maken :-\
-
Misschien ben je in de war met andere rijtuigen.
Volgens wikipedia (https://nl.wikipedia.org/wiki/I2_(spoorwegrijtuig)) gingen de I2 rijtuigen in 1988 buiten dienst, dus die zullen het in de jaren '90 niet meer zijn geweest.
-
Interessant draadje Martijn, bedankt voor de link. Er waren hier genoemd A2R, A3R en A4R - het nummer geeft het aantal eerste klasse coupés aan. Allemaal hetzelfde type, namelijk i2, alleen van binnen verschillen ze dus. LSM maakt alleen de A4R.
Ook interessant om te zien in dat draadje: op de treinen Brussel - Luxemburg worden, in de jaren '80, i2 B8-rijtuigen ingezet, ex A8. Dus tweede klasse met enorme beenruimte. Tegelijkertijd loopt in een trein die het hele k**-end naar Italië rijdt, een i2 B11-rijtuig. 11 coupés in een bakje van 23 meter! Dat moet niet echt een pretje geweest zijn.
-
Misschien ben je in de war met andere rijtuigen.
Volgens wikipedia (https://nl.wikipedia.org/wiki/I2_(spoorwegrijtuig)) gingen de I2 rijtuigen in 1988 buiten dienst, dus die zullen het in de jaren '90 niet meer zijn geweest.
Ja dat zal het dan zijn. Een ex Wagon Lits restauratie in het oranje?
-
http://www.lsmodels.com/mailing/pdf/Folder%20%20News%20October%202017.pdf
een folder met wat nieuwe spullen van LS, onder andere een Lineas reeks 13, zes varianten van de Vectron en diverse rijtuigen.
-
Deze folder ook al gezien, mooie vectron, maar kan iemand me vertellen waarom Nederland zo gepasseerd word door LS Models? jarenlang kwam er altijd wel iets uit voor ons kleine landje, maar de laatste 2 jaar worden we totaal gepasseerd, niet eens een aankondiging , niks , is dit bewust of valt er niks uit te brengen, dit vraag ik me al een tijdje af.
-
Omdat jullie niet naar het WK mogen ? ;D
*runs like hell*
Hehe, geen idee eerlijk gezegd, maar die Bahn Touristiks komen toch in NL ? En de Vectrons ?
-
Volgens mij zijn deze ligrijtuigen ex City Nightline en hier nog niet ingezet
-
Omdat LS models de productie weer aan het oppakken is, en de focus niet op Nederland ligt.
Gr, Bert
-
de witte Vectron is hier wel eens geweest, de rest (nog) niet
-
Dus over een jaar of 2 kan ik de LS Vectron vergelijken met de roco.
Toch zal er een LS vectron gaan komen.
-
Hallo,
ik vind de BCM rijtuigen wel leuk, van de SBB-FFS.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/sbb_rijtuigen.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/sbb_rijtuigen.jpg)
Bron plaatje: folder LS models, oktober 2017.
Het verbaasd mij, dat er tijdperk 3 bij deze rijtuigen staat. Ik dacht dat ze in 1985, dus tijdperk 4, ook nog zo rondreden.
Kan iemand dit bevestigen met bijvoorbeeld een foto van het voorbeeld?
Groeten,
Christoph
-
IVa misschien nog, in IVb waren ze voor zover ik weet al blauw.
-
Deze versie is van de aller eerste rijtuigen die nog zonder computer nummer in dienst kwamen deze zijn dus alleen in de jaren 60 in te zetten.
Groeten Edwin.
-
Omdat LS models de productie weer aan het oppakken is.....
Overigens wel grappig, onder de net uitgekomen CNL sets:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/MG.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/MG.jpg)
Dus nog geen nieuwe mallen gemaakt in ieder geval :)
-
Ze hebben inderdaad alle oude mallen weer teruggekregen uiteindelijk. Alleen was jammer genoeg niet alles meer compleet en er lag ook veel door elkaar. De CNL modellen zijn als een van de eerste weer bij elkaar gezocht en deze waren nog compleet. Daarom komen deze nu ook sneller. De NS modellen die er al waren (zoals de ICR's) zijn niet meer compleet, daar moeten voor bepaalde onderdelen nieuwe mallen gemaakt worden. En omdat er nog heel veel nieuwe mallen gemaakt moeten worden, geeft men nu prioriteit aan de modellen waar de grootste vraag naar is. Vandaag werd op een Duits forum geschreven door iemand die nauwe banden met LS heeft dat er geen enkele aankondiging geannuleerd is, alles komt nog zoals aangekondigd, maar men kan maar 1 ding tegelijk doen. Dus we zullen verder geduld moeten hebben.
Mvg, Peter
-
Tja wij kunnen als klein landje met terug lopende interesse in de modelspoor en vooral Nederlandse spoor niet opboksen tegen de grote reuzen Duitsland en Frankrijk, voor deze landen word meestal alles gemaakt wat er maar rond rijd en ook redelijk snel na invoering van het nieuwe model. Nederland is klein en mag hopen dat er fabrikanten in springen op een nieuw model, maar tot nu toe gebeurt dat weinig, tot nu toe is er niemand geweest die een SLT of een juiste VIRM, maar de verwachting is dat de nieuwe NGIC wel op de markt komt, vanwege dat het een basis model is die door vele landen word gebruikt, het is bijna alleen een kleur variant, maar de NS heeft in het verleden vooral voor eigen ontwerp gekozen met als gevolg minder interessant is voor de modelspoor fabrikant
-
Gelukkig hebben we Artitec (y)
Hoe staat het met de NS 16/1700 van LS-Models? hoor er niks meer over...
-
Heb je al 2 berichten hierboven gelezen?
Gr, Bert
-
Ja, over mallen maar ICR enz zijn oude mallen uit 2008...
een 1600 was nog in ontwikkeling... lijkt me sterk dat zon mal kwijt raakt...
-
Die heeft tot nu toe alleen maar op papier bestaan.
-
Verder dan een aankondiging in 2012/13 en een 3d tekening zijn ze met de 1741 niet gekomen, en als je kijkt naar de lage prioriteit die Nederland voor LS Models heeft zal deze voorlopig en misschien wel nooit meer komen, denk dat het ook sterk afhangt wat ROCO gaat doen, komt deze fabrikant ook met een complete nieuwe 1600/1700 , dan denkt LS Models wel 10x na, maar gezien dat het al ruim 5 jaar geleden is mag je toch wel vanuit gaan dat deze niet meer gaat komen.
-
Misschien op Neurenberg een Roco 1600/1700?
-
Misschien op Neurenberg een Roco 1600/1700?
ik ben op Neurenberg 2017 geweest en die man van ROCO zei dat we de komende jaren geen 1600/1700 hoefden te verwachten, maar als deze er ooit wel komt en lijkt op de uitgebrachte BB22000 dan heb je wel een snoepje in handen zo mooi is deze.
Maar LS Models komt er zeker niet mee, niet in mijn leven, ook ben ik nog niet zo oud ;D ;D ;D ;D
-
Toch jammer!
De ICR en Benelux waren binnen no time uitverkocht... dus hoezo weinig vraag naar NS modellen ;D
-
De hoeveelheid aanbod van een model bepaalt icm de vraag hoe populair een model is. Als er weinig van geproduceerd wordt, kan een weinig populair model ook snel uitverkocht zijn.
-
Ook icr rijtuigen zie ik helemaal niet meer komen bij Ls,mocht je in het bezit zijn van deze prachtige rijtuigen dan zou ik er maar heel zuinig mee zijn.
-
Tja duitsland en frankrijk zijn helaas nog steeds groter en met een grotere groep modelspoorders en zo nationalistisch als de pest, en in nederland kiezen velen toch voor een Duitse, Belgische, Franse of zwitserse baan.
-
Ook icr rijtuigen zie ik helemaal niet meer komen bij Ls,mocht je in het bezit zijn van deze prachtige rijtuigen dan zou ik er maar heel zuinig mee zijn.
Denk ik ook niet, daarom ROCO heeft een uitgelezen kans om in het gat te springen.
-
Ook icr rijtuigen zie ik helemaal niet meer komen bij Ls,mocht je in het bezit zijn van deze prachtige rijtuigen dan zou ik er maar heel zuinig mee zijn.
Waarop baseer je dit nou allemaal?
Ik citeer Peter nog maar eens:
Daarom komen deze nu ook sneller. De NS modellen die er al waren (zoals de ICR's) zijn niet meer compleet, daar moeten voor bepaalde onderdelen nieuwe mallen gemaakt worden. En omdat er nog heel veel nieuwe mallen gemaakt moeten worden, geeft men nu prioriteit aan de modellen waar de grootste vraag naar is. Vandaag werd op een Duits forum geschreven door iemand die nauwe banden met LS heeft dat er geen enkele aankondiging geannuleerd is, alles komt nog zoals aangekondigd, maar men kan maar 1 ding tegelijk doen. Dus we zullen verder geduld moeten hebben.
Wat jij doet is alleen maar op niets feitelijke, onrust brengen.
-
Inderdaad!
Wederom een oproep: dit zijn NIEUWS-draadjes, en GEEN wensendraadjes, of speculatie draadjes, of onderbuikgevoelens-draadjes.
Dus berichten als "ik verwacht dat fabrikant XX er niet mee komt want er is geen markt voor", dit hoort hier niet thuis. En ook niet "fabrikant YY zou in het gat kunnen springen". Allemaal speculaties, niet gehinderd door enige feiten!
Gr, Bert
Team moderatoren.
-
Op de site van Bentink staan ICR rijtuigen voor 2018? of zijn dit bestaande rijtuigen?
heb na 2013 geen ICR(m) meer aangeschaft... heb ik misschien wat gemist ;D?
-
Op de site van Bentink staan ICR rijtuigen voor 2018? of zijn dit bestaande rijtuigen?
heb na 2013 geen ICR(m) meer aangeschaft... heb ik misschien wat gemist ;D?
Dat zijn de Fyra rijtuigen, er staan zelfs aankondigingen voor 2015, zoals hierboven al gemeld is komen de ICR's niet dus ook geen fyra
-
Hoop eigenlijk toch dat de IC+ wel nog komt......heb alles van Märklin verkocht om LS Models aan te schaffen....op de IC+ na alles gelukt.
Eventueel nog de koninklijke de set van 3 rytuigen.
Groeten Chris
-
Kijk s.v.p. even hier (https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,72704.msg3221776902.html#msg3221776902).
-
Feit is dat LSModels tegen ons (als winkel) heeft aangegeven dat ze niet zeggen dat de ICR nooit meer komt.
Want wij (de winkel) willen graag weer een nieuwe serie laten maken exclusief voor de winkel.
Dus zeg nooit....nooit.
Wanneer, tja, dat is iets wat wij (de winkel) ook niet weten.
-
Ik herhaal nog maar eens wat ik al eerder zei. Een medewerker van LS Models schreef vorige week nog in een Duits forum dat er geen enkele aankondiging is geannuleerd. Momenteel zijn er simpelweg andere prioriteiten. Zoals de Vectron en diverse modellen voor de Duitse en Franse markt. Dat wil niet zeggen dat er geen vraag is naar Nederlandse modellen, alleen dat de vraag naar Duitse en Franse modellen nog groter is. En als je als bedrijf maar beperkte capaciteit hebt is het logisch dat je je eerst daarop concentreert. Dus gewoon geduld hebben, en anders genoegen nemen met een 1600/1700 van Roco of Märklin.
Mvg, Peter
-
De hoeveelheid aanbod van een model bepaalt icm de vraag hoe populair een model is. Als er weinig van geproduceerd wordt, kan een weinig populair model ook snel uitverkocht zijn.
Om toch nog heel even hier op terug te komen (sorry mods ;D ) Ik twijfel ook wel eens aan de vraag. Hoewel de prijs van ICR/ICRm sets heel hoog is (ca. € 75 - € 100,- per rijtuig) ligt dit niet altijd aan de enorme vraag c.q. aantal kopers, maar gewoon dat ze echt niet te krijgen zijn (echt nul aanbod). Ik had een LSM set Fyra's te koop staan, daar kwam welgeteld één reactie op. Wel direct zonder mokken de vraagprijs, maar geen hele stromen emailtjes. Dat is gewoon heel lastig te rijmen met die vraag waar men het altijd over heeft ???
-
De fyra stammen zijn volgens mij niet zo populair aangezien dat nogal een kortstondige flop is geweest.
De geel/blauwe uitvoering daarentegen zal zeker een nieuwe oplage gewenst zijn.
-
Met name de blauw/geel BKD.
Die zoek ik.
-
Nou moet ik persoonlijk zeggen ondanks dat het kortstondig was dat de Fyra hyspeed icr rijtuigen de mooiste kleurstelling/bestickering was en zeker icm een rode 186.
Het is een feest voor het oog om dat in model te zien rondrijden.
Helaas zijn ze nu weer blauw/geel,en daarom vondt ik de zuurstokken zo mooi,al was het alleen al voor de afwisseling.
-
75 tot 100,- per rijtuig is overdrijven, 50 tot 60 per rijtuig, stuurstand was 84,95 en dat vond men al erg hoog maarja de kwaliteit is er wel heel wat hoger dan Marklin .
De 2018 ICRm rijtuigen zijn 179,- voor 3 rijtuigen, ben nog steeds benieuwd hoe ze eruit komen te zien, Bentink geeft aan dat er een rerun 2018 komt.
-
Nee, die € 75,- a € 100,- is wat er nu voor de "oude" rijtuigen betaald wordt. Een 2-set ICR buurlandrijtuigen ging op Houten weg voor € 200,- , de Fyra 3-sets gaan voor € 225,- en een benelux stuurstand ging net op MP voor € 175,- weg.
@Casmir: helemaal mee eens. Ik vind het ook jammer dat ze het hele ontwerp + de naam Fyra in de prullebak hebben gegooid :( Die kleuren waren toch wel echt uniek.
-
Woow, wat een prijzen. Die ICR's zijn dan de eerste modelspoorproducten die bij mij meer waard zijn geworden ipv minder :).
Groet,
Chris
-
Nee hoor, Koplopers van Trix doen het ook goed :)
Net zoals een Plan E restauratie blauw met reclame banen.
Energiewagen van Artitec
Klompentrein stam plan E Artitec
edit : ooeps, bij jou :)
Maar als je bovenstaande ook hebt dan (y)
-
En voor hoeveel gaan de Bcmvh & Buffet van de hand?
-
Inderdaad, die is ook al best leuk in waarde .
-
Maar als je bovenstaande ook hebt dan (y)
Eerlijk? ;D (y) (y)
Het leuke is dat de situatie over twee jaar compleet anders kan zijn. Je zal maar €500 voor een grasgroene mat ‘46 met rode biezen hebben betaald.
Maar goed, hedenmiddag maar eens de complete icr en icrm stammen tegelijk op de baan zetten en dan het kapitaal tellen. Vermoedelijk net genoeg om de door de schilder geconstateerde verrotte dakgoot te laten repareren (“dat gaan wij niet meer schilderen mijnheer”). :P
-
Je zal maar €500 voor een grasgroene mat ‘46 met rode biezen hebben betaald.
Ja, dat ga ik niet meer doen ;D
Maar inderdaad. Als er een 1:87 Koploper komt, dan kelderen de prijzen van de Trix ;D
-
Maar wat vragen ze tegenwoordig voor een Bcmvh of Buffet dan?
-
Wat men vraagt weet ik niet, want ze worden maar zelden aangeboden. Maar een Bvcmh in NS uitvoering zou ik persoonlijk best diep in de buidel tasten.
Mvg, Peter
-
Zijn CNL en EETC Bcvmh's ook zo gezocht en zeldzaam? Of geld dit alleen voor de NS versie?
-
Dat is het lastige. LS Models heeft vaak vele varianten gemaakt van hetzelfde rijtuig, en de ene versie is vaak heel zeldzaam terwijl de andere versie zelfs nog in de winkel te vinden is. Ik ken ook niet echt ern duidelijk overzicht van LSM.
PS de Trix koploper lag overigens op Houten voor € 450,-
-
Hij bedoeld meer prijzen/waardes hoeveel ergens van gemaakt enz in het algemeen dus niet Ls models alleen.
Trouwens de koploper in Houten bleef vrolijk liggen aan het einde van de dag beetje bizzar duur, gek genoeg heb ik 3 jaar terug een Koploper 2e hands gekocht voor 220,- en stond ook een week of 2 op Marktplaats.
Is het BS rijtuig met fietslogo trouwens nog te koop ergens? Deze ontbreekt in mijn verzameling ;D
-
Wederom voor de liefhebbers :)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Folder_NightJet_2017-1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Folder_NightJet_2017-1.jpg)
Bron: http://www.lsmodels.com/
-
Mocht iemand trouwens nog op zoek zijn: deze kwam ik gisteren tegen in een winkel vlakbij Antwerpen. Die hadden ze nog achter in het magazijn gevonden :)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/ffff2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/ffff2.jpg)
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20171202-_DSC2091.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20171202-_DSC2091.jpg)
MW1602 met een extra i6 en DB Büm 234 en vandaag, voor de verandering, een reeks 16 ervoor.
-
Mooi! (y)
-
Nu jij! 8)
-
Maar dan bij voorkeur in een ander, eigen draadje. Dit is het nieuwsdraadje....
Gr, Bert
Team moderatoren
-
ooit ook met een Railtour DMS gezien,zelf met een bi-color DB bagagerijtuig,zelfs met de I2 groen buffetrijtuig (y) trouwens je trein is plots spoorloos ;D ;)
-
Ja vreemd ik dacht dat ik mijn variant op MW1702 hier gezet had?
-
gevonden... hier, https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,74368.msg3221791500.html#msg3221791500
-
Wat betreft het oranje i2 Buffetrijtuig uit de Models world set 1601: wat zit er in de twee middelste coupés en waarom loopt de gele eersteklasse-band bij die coupés door? Waarom is het niet gewoon een A2R?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image1-4.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image1-4.jpeg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image2_7.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image2_7.jpeg)
-
@Diederik: geen idee ???
Om maar even door te gaan in dit draadje; voor de liefhebber zag ik net dat de Models World set Paris-Brussel (MW1701) beschikbaar is. Deze is waarschijnlijk weer zeer snel uitverkocht 8)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/300-mw1701.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/300-mw1701.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/MW_1701-1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/MW_1701-1.jpg)
(c) Models World/LS Models
-
Van dat Railtour buffetrijtuig kan ik die twee omgebouwde coupés wel snappen; het rijtuig was van douche voorzien (volgens tekst van meneer Piron op de LS Models website), die kasten in coupés 3 en 4 zouden dan watertanks kunnen zijn. Maar dit is niet meer dan een gokje.
Als het goed is wordt set MW1701 een dezer dagen bij mij afgeleverd...
-
Op het franse forum heeft mr Piron (LSM) de vraag over de coupés met de kasten beantwoord: dat zijn voorraadkasten voor minibar en restauratie. Over hoe dat dan met de gele 1e klasselijn zit, houdt hij zich stil. Er zijn zat foto's van i2 A2R waar deze lijn alleen boven de eerste twee coupés zit.
De twee buffet-rjtuigen op de foto hierboven hebben trouwens ook hetzelfde nummer. >:( Ook over hoe de genieën van LS Models dát voor mekaar hebben gekregen, laat hij niets los.
-
En we gaan gewoon hier door ;) Nieuw op de site van LS Models: de prototypen van de Reeks 13 in NMBS jasje en in de Lineas uitvoering. Waarbij het spijtig is dat Piko net wat mis zat met de kleur van hun (ook wel erg mooie) Lineas Traxx Br 186. Deze hadden anders prachtig naast elkaar kunnen staan :-X
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/12017-2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/12017-2.jpg)
NMBS 1306 - (c) LS Models http://www.lsmodels.com/
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/12019-2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/12019-2.jpg)
Lineas 1312 - (c) LS Models http://www.lsmodels.com/
De Reeks 13 in NMBS versie komt er (volgens de aankondigingen) als nummer 1306 (zonder (B) logo, rerun) en als nummer 1356 (met (B) logo, nieuw). Volgens een eerdere aankondiging komt er ook een CFL (Luxemburgse) versie, maar die schijnt exclusief leverbaar te zijn in een modelshop in Luxenburg.
Artikelnummers:
NMBS 1306: = 12017/12017S ~ 12517/12517S
NMBS 1356: = 12020/12020S ~ 12520/12520S
Lineas 1312: = 12019/12019S ~ 12519/12519S
-
De normale B versie is toch al eens uitgebracht door LS?
-
Klopt, er zijn door LS Models al veel verschillende nummers uitgebracht van de Reeks 13. De nu uit te brengen 1306 is echter volgens de opgave een rerun (wellicht omdat er vraag was naar de versie zonder (B) ) en de 1356 zou een nieuw nummer zijn.
-
Op de website van LS zie ik nu de 47331 staan, met deze foto:
(http://www.lsmodels.com/images/47331-1.JPG)
Maar volgens hun eigen overzicht zouden de rijtuigen in deze set blauw moeten zijn. Iemand die weet hoe dit zit? Enige wat ik kan bedenken is dat het verwisseld is met de 47231.
-
Ja, de 47331 is uitgeleverd en die zijn inderdaad paars/blauw. Waarschijnlijk een foutje :)
-
LS Models begint zo langzaamaan weer op stoom te komen... dingen die ik eind vorig jaar bestelde met het idee dat het toch nog een jaar of tien zou duren voordat ik de portemonnee zou moeten trekken, liggen ineens klaar in de winkel!
Goed nieuws toch. Voelt een beetje vreemd, niet over LS Models te klagen maar het went.
-
Ja, de 47331 is uitgeleverd en die zijn inderdaad paars/blauw. Waarschijnlijk een foutje :)
Dank voor je snelle antwoord Rondje_HO!
-
De twee buffet-rjtuigen op de foto hierboven hebben trouwens ook hetzelfde nummer. >:( Ook over hoe de genieën van LS Models dát voor mekaar hebben gekregen, laat hij niets los.
omdat dat rijtuigen op verschillende tijdstippen meerdere andere uitmonstering hadden, net zoals dansrijtuigen,restaurants ,DMS ook hetzelfde overkwam alsook die slaaprijtuigen ook 3-4 verschillende kleuren en verschillende bestickering hadden. Groen. en Blauw(verschilende bestickering/strepen). blauw-oranje, Blauw lila(niet allemaal sommige 3 andere 4)
-
Peter, dit draadje is al vier jaar stil....
-
wellicht wil jij de reden niet weten anderen misschien wel.....als er kritiek is is dat al dan niet terecht
-
Ja hoor, aanvullingen als dit is altijd handig (y) Ik moet ook gelijk weer eens kijken of er nog wat in het LS Models 2022 topic is te melden.
-
De twee buffet-rjtuigen op de foto hierboven hebben trouwens ook hetzelfde nummer. >:( Ook over hoe de genieën van LS Models dát voor mekaar hebben gekregen, laat hij niets los.
al die buffet rijtuigen kregen volgens een NMBS boek bij ons in de club in 1982 hun oranje kleedje gekregen hebben......op enkele rijtuigen na nl die van Bordeau/rode railtour waar enkele in hun Railtour kleurtje bleven doorrijden (trouwens hetzelfde rode rijtuig had op verschillende momenten ook groter railtourletters. dus dezelfde wagens op verschillende jaren en uitvoeringen, misschien ook omdat men echt enkel documentatie over die wagens heeft
Ze gingen buiten dienst in 1991
Wat (heel)laat reageren omdat ik met dat groene AB buffetwagen(heel lang geleden zat in Gent St. Pieters geregeld op de trein te wachten om deze treinen te zien langskomen) bezig was voor die in stammen van rond 1985 met I6'en kwam en zo die info vond ! https://www.cooltrain.be/index.php/nmbs-i2-rijtuig
Ook ga ik geregeld bij mensen in hun flick. foto's gaan grasduinen waar toch geregeld foto's verschijnen van Railtour en Belg.
restauratie/buffet rijtuigen.
Ik heb een sterk vermoeden dat die I2. uit set 1701 zo tot 1988 doorreed(deze uitvoering) in de Oostende Keulen waar hij helaas voor een groot deel uitbrandde(hij zou nu al dan niet in afbraakstaat ergens in duitsland terechtgekomen zijn (misschien wel gedeeltelijk gedeclasseerd ) https://www.cooltrain.be/index.php/nmbs-i2-rijtuig
-
gewone I2B en A ? bleven langer wellicht tot hun uit dienst nemen in het groen rondrijden als ook I1 sporadisch na '82 en na zelfs '85
-
Ik dacht eigenlijk altijd dat die uitgebrande i2 werd verbouwd tot de SR1 (bardisco rijtuig met één geheel gesloten wand) maar dat blijkt een verbouwde i1 te zijn (ook een brand, in 1979). Zie https://mmfl58.be/RollendMaterieel/Rijtuigen/SR/SR1.html
Overigens: de i1 en i2 reden volgens mij ook in de eerste Beneluxtreinen mee, zie bv. deze https://flic.kr/p/nMD2Qf of https://flic.kr/p/ai8sJ1 Een i1 kun je (als ik het goed heb, ik laat mij graag verbeteren) herkennen aan de smalle ramen naast de deuren. Bij een i1 zit de onderkant van deze ramen gelijk met de andere ramen, bij een i2 zit de onderkant van deze raampjes iets hoger dan de rest. Ook heeft een i1 volgens mij een of meerdere klinknagelbanden aan de buitenzijde van de zijwand lopen, een i2 niet. En verwar een i1/i2 ook niet met een K1 rijtuig, een K1 kun je herkennen aan een smaller (wc-)raam in het midden van de bak in plaats van op de koppen.
Hier is ook nog veel te vinden over de verschillende rijtuigen: https://mmfl58.be/RollendMaterieel.html (linker kolom voor de rijtuigen)
Extra overigens: LS Models is bezig met de ontwikkeling van i1 rijtuigen (y) https://models-world.eu/nl/boeking/73-mw1601-ii-2021-set-keulen-oostende-e318e319-1978.html