BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2016 => Topic gestart door: Rick op 28 december 2015, 12:18:16
-
http://www.lemkecollection.de/media/files_public/rwofpkfnxlj/LS%20Models%20%20Katalog%202016.pdf
In H0 wat Frans en Belgisch spul (M4, M5) en in N vooral ketelwagens.
-
Goed nieuws is te lezen op de 1ste pagina! LSModels heeft het overleefd. (y)
Hopelijk komen de reeds aangekondigde modellen metname NS en SNCF , met terugwerkende kracht uit.
We wachten af.....
Jeroen
-
Lees vooral even het stukje wat LS schrijft op pagina 2 over hun conflict bij Modern Gala. Zoals ik het lees zijn de mallen door LS zelf gefinancierd en niet door de MG fabriek. Ze proberen nu hun eigen mallen terug te krijgen maar de directeur van MG werkt niet echt mee. De productie wordt voortgezet in een andere fabriek (bij mijn weten is dit nu Run-East). Ze zeggen dat alles wat is aangekondigd nog wel netjes uitgeleverd gaat worden (y). LS zegt financieel sterk genoeg te zijn om het hoofd boven water te houden en dit avontuur te overwinnen. LS verwacht medio 2016 alles weer op orde te hebben en dan de volle productie weer te kunnen draaien. We wachten geduldig af.......
Gr, Jeroen
-
Dat eerste was al bekend. Er staat ook in de tekst dat ze verrast waren door wat er gebeurd is met MG. Wat dan wel weer vreemd is, is dat ze de vertragingen nu ophangen aan het MG-verhaal terwijl ze dus kort geleden nog van niks wisten en toch ook al jaren achterliepen ;D
Maar we gaan het inderdaad allemaal wel zien, of niet...
-
Met gezonde financiën hadden ze ook wel even een professionele vertaler naar de Engelse tekst kunnen laten kijken. :-\
Nieuwe mallen zijn bij een andere fabriek ondergebracht. Hoe het met de oudere mallen verder gaat, is vooralsnog onduidelijk.
-
Hmm, geen berichtgeving over de NS 1600/1700/1800, dat is dan wel weer jammer.
Met gezonde financiën hadden ze ook wel even een professionele vertaler naar de Engelse tekst kunnen laten kijken. :-\
Gelukkig, ben ik niet de enige die het meteen opvalt. Je zou haast vermoeden dat ze Google Translate of iets dergelijks hebben gebruikt. ;D
-
Zo te zien telt de NS/Nederland niet meer mee bij LS Models, in ieder geval niet in de catalogus van 2016.
-
Zielig doen is niet nodig ;D Vrijwel niets van de oude catalogus, dus ook niet het veel grotere aantal projecten voor andere landen, is hier (nog?) in opgenomen.
-
Die oranje NMBS I10 zijn wel leuk als je begin jaren '90 uitbeeld. Toen reden er in het voorjaar "Bebloemingstreinen" (kent iemand dit fenomeen nog?) vanuit België naar Lisse voor bezoekers van de Keukenhof.
Kwam enkele foto's tegen in de Railkroniek/Railmagazine reeks "De NS is 19xx" (jammer overigens dat daar niet mee doorgegaan is, ok, er was in latere jaren meer dan de NS alleen, maar toch), bijvoorbeeld in "De NS in 1990" op pagina 28, de NS 1607 met een oranje DMS en 3x oranje I10. Leuke afwisseling op het blauw en geel.
Kan de foto hier niet laten zien, auteursrecht enz., maar als de fotograaf Maarten van der Velden toevallig meeleest, of iemand van de uitgever Stichting Rail Publicaties/Uquilair, wellicht kunnen die dat doen? Hier of in nieuw onderwerp bij de treinsamenstellingen.
-
in N vooral ketelwagens.
Ik zie ook aardig wat setjes voor nachttreinen.
-
Zielig doen is niet nodig ;D Vrijwel niets van de oude catalogus, dus ook niet het veel grotere aantal projecten voor andere landen, is hier (nog?) in opgenomen.
Alle mallen van de modellen die bij MG werden geproduceerd liggen (dus ook de NL) nog daar in de fabriek. Men is nu bezig om via gerechtelijke stappen die mallen weer terug te krijgen. Of-, hoe en wanneer dat lukt is dus ff afwachten maar men hoopt medio 2016 de zaken weer op de rit te hebben. Waarschijnlijk in de loop van het jaar zal er meer duidelijkheid komen.
Grtn,
Rob
-
Is het nou echt zo kostelijk om die krengen hier te laten spuitgieten?
Denk dat het evt. verlies van de mallen duurder is...
We maken hier in nederland Zelf Alle soorten kunststof. Shell/ge/dow
Nu verschepen we een container plastic vanaf China , lekker voor het milieu.
We thank you for your understanding and patience. (y)
-
Het ontwerpen van een rijtuig of wagon en het maken van een definitieve mal kost al gauw hetzelfde als waar Jan Modaal meerdere jaren voor moet werken, dus zelfs al is het in China hooguit maar enkele procenten goedkoper dan praat je toch evengoed over serieuze bedragen.
-
Heb het dan ook niet over het maken van de mal, die laat je daar maken en verscheep je naar hier.
Vervolgens spuitgiet je alles in Nederland of ergens anders in Europa.
Dan ben je de mallen niet kwijt als het daar fout gaat.
Maar waar maak ik me weer druk om....... ::) ;D
-
Maar van die onderdelen moet dan nog wel een compleet product gemaakt worden.
En de handjes zijn nou eenmaal een stuk duurdier hier dan in het verre oosten.
Kan je de spuitgiet onderdelen wel weer terugsturen voor assemblage in het verre oosten maar dan wordt het er ook niet goedkoper meer door.
-
Ik zie ook aardig wat setjes voor nachttreinen.
Dat zijn kleurvarianten van al uitgebrachte modellen, de ketelwagens zijn alleen nog maar aangekondigd.
Zielig doen is niet nodig ;D Vrijwel niets van de oude catalogus, dus ook niet het veel grotere aantal projecten voor andere landen, is hier (nog?) in opgenomen.
Waarom zouden die in deze catalogus staan als ze al aangekondigd zijn?
-
Wat er nu in staat was grotendeels ook al eerder aangekondigd
-
Ah, dat houd ik allemaal niet bij. Ik dacht dat er in H0 veel nieuwe dingen in stonden maar niet dus.
-
Maar van die onderdelen moet dan nog wel een compleet product gemaakt worden.
En de handjes zijn nou eenmaal een stuk duurdier hier dan in het verre oosten.
Kan je de spuitgiet onderdelen wel weer terugsturen voor assemblage in het verre oosten maar dan wordt het er ook niet goedkoper meer door.
Misschien zijn er hier in den lande nog wel een aantal hobbyisten die voor minder dan het minimum jeugdloon dag in, dag uit locs en rijtuigen in elkaar willen frutten... ;) ;D
Grtn,
Rob
-
Verkopen als bouwdoos. Zou me best leuk lijken, materieel als bouwdoos te kopen en zelf assembleren.
Gr, Marc
-
Jammer dat er geen aanvullingen komen voor diverse autotreinen...
Die Sdmrss, is dat het model tbv Cargobeamer?
-
maar de directeur van MG werkt niet echt mee.
Een kleine opmerking mijnerzijds Jeroen,
Als een bedrijf failliet gaat, dan komt de leiding van de onderneming uitsluitend in handen van een door de rechter aangestelde curator. De directie van Modern Gala heeft dan niets meer te vertellen.
Gegroet,
Rob van Kooy
-
't Is wel China, Rob. Of 't daar net zo werkt als hier....?
-
Mag het weer terug naar LS-models a.u.b. Er is al een ander draadje over het faillissement van MG.
Gr, Bert
-
Hi Bert,
De recente en huidige situatie van LS Models (en de aankondigingen voor 2016) op dit moment is niet los te zien van het faillissement van MG, whatever reason...
Grtn,
Rob
-
Rob
Dat is het wel. Er zijn al dertig draadjes over faillissementen en 40 over de levertijden van ls models. Daar gaan we dus niet aan beginnen, we gaan het over de aankondigingen van ls hebben. Dat zegt de moderatie.
Niet heel raar, als we ook nog wat draadjes feitelijk informatief willen houden en niet willen voorzien van ellenlange uitweidingen over niet ter zake doende randzaken. Daar hebben we andere plekjes voor.
M
-
Goed nieuws voor alle liefhebbers van de nachttreinen:
Op de Internationale Modellbahn Ausstellung in Keulen die vanaf donderdag plaatsvindt, worden de Bomz (ex-Halberstädter) rijtuigen van DB aangekondigd in vele varianten. Onder andere DB Nachtzug, CNL en BahnTouristikExpress varianten. Daarmee kunnen eindelijk enkele nachttreinen compleet gemaakt worden. De Tillig modellen van deze rijtuigen vallen toch negatief op tussen alle LS rijtuigen door de matige kwaliteit en bovendien zijn ze maar zeer moeilijk te vinden.
Daarnaast kondigt LS ook de Oostenrijkse ligrijtuigen aan met het hoekige dak (Modularliegewagen) en de SBB EC rijtuigen die jarenlang in de EC 2/3 en EC 104/105 naar Amsterdam kwamen.
Levering van dit alles is in de eerste helft van 2017 al gepland.
Mvg, Peter
-
ik heb ook uit een gerucht vernomen dat ICRm rijtuigen IC direct eind 2017 uitkomen, kan iemand dit bevestigen?
-
Jongens we hebben het hier over LS Models :angel:
Daar zit tussen aankondigen en daadwerkelijk uitleveren een wereld van verschil.
De enige zekerheid die je hebt is dat je weet of er geleverd is als ze daadwerkelijk in de winkel liggen.
Alle verdere communicatie kan je gerust met een pallet zout nemen :D
-
Maar LS Models is toch niet aanwezig op die beurs? Wie kondigt ze dan aan?
Lemke, namens LS Models? En staan daar dan proefmodellen?
Steyn
-
LS is aanwezig in de stand van Lemke inderdaad. De beurs begint donderdag pas, maar deze info is al naar buiten gebracht door iemand van LS via het Drehscheibe forum. Levertermijnen moet je inderdaad altijd afwachten, hoewel de nieuw aangekondigde dingen die na het MG faillisement zijn ontwikkeld er steeds redelijk snel zijn.
Over de levertermijnen van oude aankondigingen van voor het MG drama kreeg ik ooit als antwoord in een mail dat men een enorme berg niet gelabelde mallen heeft liggen, die men eerst bij elkaar moet zoeken. Voor sommige modellen ontbreken delen of zijn mallen beschadigd.
Mvg, Peter
-
Mocht Pirata ook aanwezig en mocht iemand er heen gaan, zou iemand dan wellicht 'ns kunnen informeren naar de stand van zaken wat betreft de in 2015 te Neurenberg aangekondigde Wagon Service Bcmh rijtuigen (98100 t/m 98103)? Verder had men ook een CNL set met een BDcm + Bvcmz (97011) aangekondigd waarvan tot op heden niets meer van vernomen is maar waar ik met smart op zit te wachten eigenlijk. :)
-
Die laatste Pirata set heb ik ook nog nodig eigenlijk. Ik zal er zaterdag naar vragen als ze er zijn.
Mvg, Peter
-
Op de Internationale Modellbahn Ausstellung in Keulen die vanaf donderdag plaatsvindt, worden de Bomz (ex-Halberstädter) rijtuigen van DB aangekondigd in vele varianten. Onder andere DB Nachtzug, CNL en BahnTouristikExpress varianten. Daarmee kunnen eindelijk enkele nachttreinen compleet gemaakt worden. De Tillig modellen van deze rijtuigen vallen toch negatief op tussen alle LS rijtuigen door de matige kwaliteit en bovendien zijn ze maar zeer moeilijk te vinden.
Weet je precieze types van de CNL?
-
ik heb ook uit een gerucht vernomen dat ICRm rijtuigen IC direct eind 2017 uitkomen, kan iemand dit bevestigen?
Alleen vernomen dat er weer plannen zijn voor een ICR (in welke vorm dan ook) maar dat de mal niet meer compleet was en dus delen opnieuw moeten worden gemaakt.
Dat heeft tijd nodig.
bron : LSModels tijdens bezoek aan Dordtmund
-
Weet je precieze types van de CNL?
Het gaat om de Bomz 236.3 en Bomdz 236.9
-
Mocht Pirata ook aanwezig en mocht iemand er heen gaan, zou iemand dan wellicht 'ns kunnen informeren naar de stand van zaken wat betreft de in 2015 te Neurenberg aangekondigde Wagon Service Bcmh rijtuigen (98100 t/m 98103)? Verder had men ook een CNL set met een BDcm + Bvcmz (97011) aangekondigd waarvan tot op heden niets meer van vernomen is maar waar ik met smart op zit te wachten eigenlijk. :)
Frontier : Zit ook te wachten op die wagons door Pirata, had hen in juni er al eens voor gecontacteerd, en dit heb ik van hen teruggekregen :
Because of production problems experienced last year by LS Models with China, the delivery of these models has been postponed to 2017.
Dus ik zit ook te wachten op 2017 :)
-
Alleen vernomen dat er weer plannen zijn voor een ICR (in welke vorm dan ook) maar dat de mal niet meer compleet was en dus delen opnieuw moeten worden gemaakt.
Dat heeft tijd nodig.
bron : LSModels tijdens bezoek aan Dordtmund
Dat word eerder 2020/21 dan eind 2017, maar toch even de tijd om te sparen, een 6 delige set kost al gauw € 750,00 incl. loc.
-
Die laatste Pirata set heb ik ook nog nodig eigenlijk. Ik zal er zaterdag naar vragen als ze er zijn.
Bij voorbaat dank! (y)
Frontier : Zit ook te wachten op die wagons door Pirata, had hen in juni er al eens voor gecontacteerd, en dit heb ik van hen teruggekregen :
Because of production problems experienced last year by LS Models with China, the delivery of these models has been postponed to 2017.
Dus ik zit ook te wachten op 2017 :)
Kijk aan, dat schept hoop, dank voor de informatie!
-
ICR benelux missen we vooral.
-
Dus ik zit ook te wachten op 2017 :)
Zo tegen het einde van 2016 zit iedereen te wachten op 2017 ;D
-
Zijn de wagens in set LS Models 30583 (https://www.google.nl/search?q=LS+Models+30583&safe=off&espv=2&biw=1280&bih=904&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjJlY-vndPQAhXhAMAKHYgUBpc4ChD8BQgGKAE) ook in Nederland ingezet?
-
Deze wagens zie ik wel voorbij schuiven in Gent maar in Nederland hebben we alleen nog de oude Trans Cereals en verder moderne blauwe VTG en oranje Wascosa wagons gezien.
-
Het gaat om de Bomz 236.3 en Bomdz 236.9
Zijn er al artikelnummers bekend voor deze rijtuigen van LS Models. Is er al bekend of het sets of enkele rijtuigen per verpakking worden?
MvG Peter,