BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2015 => Topic gestart door: Gérard Drost op 07 januari 2015, 16:12:20
-
Zojuist e-mail van Artitec ontvangen.
Het eerste nieuwtje voor 2015 is bekend:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/48703201w_DAF_VGL_Geel_logo_koffer_e_LR.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/48703201w_DAF_VGL_Geel_logo_koffer_e_LR.jpg)
487.032.01 DAF kofferopbouw, cab’64, “Van Gend en Loos”, geel logo, Prijs: € 26,90
Nu te bestellen, leverbaar vanaf 9 januari 2015.
Verder nieuws, NS GTU zeildakwagen
De volgende nummers zijn leverbaar vanaf 9 januari 2015
20.301.01 GTU GRMK 40001, grijs, IIIa, Verkoop € 34,90
20.301.02 GTU GRMK 40024, grijs, IIIa, Verkoop € 34,90
20.301.03 GTU GRMK 40031, grijs, zeildaknummer, IIIa , Verkoop € 34,90
20.302.01 GTU GRUW 40006, bruin, "kalkvervoer" IIIb, Verkoop € 34,90
Grz,
Gérard Drost
-
Wauw ;D
-
Héél fraai! (y)
*Doet spaarvarken stukslaan* 8)
-
Ziet er leuk uit :-).
Ben benieuwd of ze dit jaar met de pec komen? ;D
-
op 13 januari binnen gekregen
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/6870049_2028301w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/6870049_2028301w.jpg)
Artitec 6870049: Leopard 1 Bundeswehr Gelboliv "Ladegut" und Artikel 20.283.01" "Flach gewölbter Träger" DB Rlmmp 700 31 80 389 0 707-3, 1970-1987, IVa.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/6870049w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/6870049w.jpg)
Artitec 6870049: Leopard 1 Bundeswehr Gelboliv "Ladegut".
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/6870043w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/6870043w.jpg)
Artitec 6870043: Leopard 1 Bundeswehr Gelboliv Battleready.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/6870054_2028108w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/6870054_2028108w.jpg)
Artitec 6870054: Leopard 1AV Koninklijke Landmacht "Lading" en artikelnummer 20.281.08: SSy "trapeziumdrager" CT-Demel NS 21 84 854 0 001-7.
Prijzen en levertijden nog niet bekend.
-
16 januari, nieuwe ladingen bekend
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/48780101w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/48780101w.jpg)
Artitec 487.801.01 Set 1 Lading DAF-container: Bieten, Schroot, Zand (31mm x 20 mm H=3-10mm).
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/48780122w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/48780122w.jpg)
Artitec 487.801.22 Lading lang: Heipalen (108mm x 24mm H=10mm).
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/48780124w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/48780124w.jpg)
Artitec 487.801.24 Lading voor 1-assige DAF trailer: Aardappelen (114mm x 25mm H=19mm).
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/48780146w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/48780146w.jpg)
Artitec 487.801.46 Lading kort: Staalplaten (57mm x 23mm H=3mm).
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/48780147w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/48780147w.jpg)
Artitec 487.801.47 Lading kort: Houthandel (53mm x 8mm H=6mm + 38mm x 16mm H=7mm + 26mm x 16mm H=5mm).
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/48780149w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/48780149w.jpg)
Artitec 487.801.49 Lading kort: Glasplaten (39mm x 14mm H=25mm).
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/48780150w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/48780150w.jpg)
Artitec 487.801.50 Lading kort: Hooibalen (37mm x 22mm H=23mm + 15mm x 15mm H=9mm).
Prijzen en levertijden nog niet bekend.
-
20 januari nieuwe kant-en-klare modellen
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/387199w_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/387199w_1.jpg)
Artitec 387.199 Canadian Military Pattern (CMP) Chevy 3T Wrecker
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/387200w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/387200w.jpg)
Artitec 387.200 Canadian Military Pattern (CMP) Chevy 3T General Purpose (GS)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/387201w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/387201w.jpg)
Artitec 387.201 Canadian Military Pattern (CMP) Chevy 3T Dumptruck
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/387202w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/387202w.jpg)
Artitec 387.202 Chevrolet 3T "Jean Roggeman" Dumptruck
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/387203w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/387203w.jpg)
Artitec 387.203 Chevrolet 3T "CHV Veghel" GS
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/387204w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/387204w.jpg)
Artitec 387.204 Chevrolet 3T "Van Camp" Abschleppwagen
Prijzen en levertijden nog niet bekend.
-
Wanneer komt de complete folder met alle artitec 2015 nieuwtjes
-
Nog geen info over nieuwe rijtuigen of wagons?
Ben ook zeer nieuwgierig naar levertijden van de in 2013 aangekondigde posttrijtuigen,stalen d6 en ovaalramers?
De Pec van 2014 zal vast nog wel even in het vat blijven.
Groetjes,
Oscar
-
In de Railhobby 366, onlangs uitgekomen, staat een artikeltje over de Ovaalramers met een foto van de laatste preproductiesample. Als het chinese nieuwjaar niet te veel roet in het eten gooit, zullen de modellen eind januari leverbaar worden.
De geplande zesdeurs Stalen D en de Postrijtuigen zullen later dit jaar uit komen.
Aldus RH.
Grz,
Gérard Drost
-
16 januari, nieuwe ladingen bekend
Naar aanleiding van de Brand en Spa DAF's mischien een idee om losse Brand kratjes te leveren?
Jos.
-
Iemand enig idee of er nog stalen D in werkwagenuitvoeringen komen ?
En hoe ver staat het met de Dg conducteurswagon ?
Mvg jamie
-
Wat een leuk nieuwtjes zeg :)
Die staalplaten, het hout en die daf met hooibalen gaan er zeker komen.
Hoop ook dat de dg dit jaar gaat verschijnen (y)
-
op 13 januari binnen gekregen
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/6870054_2028108w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/6870054_2028108w.jpg)
Artitec 6870054: Leopard 1AV Koninklijke Landmacht "Lading" en artikelnummer 20.281.08: SSy "trapeziumdrager" CT-Demel NS 21 84 854 0 001-7.
Ik vermoed dat dit plaatje snel alleen voor een wervingsfolder werd gemaakt? Zo niet, dan is er (om uit een ander draadje ter citeren) nog wel wat huiswerk nodig. Deze wagens hebben in deze vorm (laat jaren '50) niet met UIC-nummers gereden, en het genoemde wagennummer is ook in latere jaren geheel onjuist. De verbeterde Leopards zijn trouwens óók uit een ander tijdperk, maar het niet duidelijk (gezien de twee bestelnummers) of dit als één set bedoeld is.
- hans -
-
In dezelfde e-mail van 13-01-2015, zelfde item maar nu van de andere kant:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/6870054_2028108bw.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/6870054_2028108bw.jpg)
Artikelnummer 6870054: Leopard 1AV Koninklijke Landmacht "Lading" en artikelnummer 20.281.08: SSy "trapeziumdrager" CT-Demel NS 21 84 854 0 001-7.
Meer tekst was er niet bij dan hetgene dat al onder de afbeelding stond.
Grz,
Gérard Drost
-
Dat zijn weer mooie artikelen van Artitec. (y)
Er zullen zeker verscheidene ladingen komen bij mij.
Ben benieuwd wat Artitec in Neurenberg te bieden heeft.
Al met al top.
Zoals Marc ook aangaf,een aanslag op je spaarvarken.
Groetjes Jan.
-
In de Railhobby 366, onlangs uitgekomen, staat een artikeltje over de Ovaalramers met een foto van de laatste preproductiesample. Als het chinese nieuwjaar niet te veel roet in het eten gooit, zullen de modellen eind januari leverbaar worden.
De geplande zesdeurs Stalen D en de Postrijtuigen zullen later dit jaar uit komen.
Aldus RH.
Grz,
Gérard Drost
En aldus de info die RH van Artitec kreeg... ;D
Grtz,
Rob
-
Artitec mag wel weer eens met een vervolg op de DDM komen
-
Ja het wordt tijd voor de DD-AR ;)
-
Ik vermoed dat dit plaatje snel alleen voor een wervingsfolder werd gemaakt? Zo niet, dan is er (om uit een ander draadje ter citeren) nog wel wat huiswerk nodig. Deze wagens hebben in deze vorm (laat jaren '50) niet met UIC-nummers gereden, en het genoemde wagennummer is ook in latere jaren geheel onjuist. De verbeterde Leopards zijn trouwens óók uit een ander tijdperk, maar het niet duidelijk (gezien de twee bestelnummers) of dit als één set bedoeld is.
- hans -
De wagen is qua opschriften letterlijk van een foto overgenomen... dan is de echte dus fout? ???
Voor wat betreft de tank heb je gelijk, die is te modern, er zou eigenlijk een gewone leopard 1 of centurion op moeten. Die komen er overigens ook aan.
-
De wagen is qua opschriften letterlijk van een foto overgenomen... dan is de echte dus fout? ???
Ja, dan zou de foto fout zijn. Maar dat is vast niet zo, Artitec heeft een "nieuwe" foto gebruikt voor de oude versie van die wagen. En bovendien het wagennummer verkeerd gelezen/overgenomen. Juist voor dit soort leesfouten heeft zo'n UIC-wagennummer een controlecijfer. Laat de berekening daarvan maar eens los op het "Artitec-nummer".
- hans -
-
Hoe kun je nu een foto verkeerd lezen... ???
-
Stel je die vraag aan mij of aan Artitec ? ;)
-
Kan Artitec hier antwoorden ??? Uiteraard is die vraag aan jou gericht, hoe kun je een foto verkeerd lezen ???
-
tja, kan dr toch weinig anders van maken...
(http://i52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/demelnr.png)
en wat bedoel je met "oude wagen"?
-
Floris, uit welk jaar komt die foto? Is er een datum bekend waarop die foto gemaakt werd?
-
In de mail waar Gérard het over had, staat net een ander nummer. :)
Artikelnummer 6870054: Leopard 1AV Koninklijke Landmacht "Lading" en artikelnummer 20.281.08: SSy "trapeziumdrager" CT-Demel NS 21 84 854 0 001-7.
5 en 4 verwisseld. Misschien alleen maar in de mail en niet op het wagentje.
Leuk om uit te zoeken, maar de pret wordt er wat mij betreft niet meer of minder van.
-
Kan Artitec hier antwoorden ??? Uiteraard is die vraag aan jou gericht, hoe kun je een foto verkeerd lezen ???
Geen idee.
-
In de mail waar Gérard het over had, staat net een ander nummer. :)
5 en 8 verwisseld. Misschien alleen maar in de mail en niet op het wagentje.
Leuk om uit te zoeken, maar de pret wordt er wat mij betreft niet meer of minder van.
4 en 5 om het nog ingewikkelder te maken ;D
Verder een beetje een 'don't shoot de messenger gehalte hier' :D
-
Wie wil er dan ook een karretje met een tank ;D
Doe mij straks maar zo'n PEC. En wat ovaalramers, ik heb nét plek gemaakt in de vitrine ;)
-
Ja, ik vergiste me dus ook Sicco en had het net op tijd verbeterd. ;D
-
tja, kan dr toch weinig anders van maken...
(http://i52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/demelnr.png)
en wat bedoel je met "oude wagen"?
Met oude wagen bedoel ik dat het model de wagen aangeeft zoals hij in dienst kwam (begin jaren '50). De opschriften zijn van eind jaren '60. En wat betreft het wagennummer: Tja, als je het advies om er even de controlecijfer-check op los te laten niet nodig vindt houdt het op. :-\
Voor mij discussie gesloten, vóórdat de strontkar en zamboni in beweging komen ;)
-
de wagen op de foto was nog min of meer origineel. Nog geen nieuwe rangeerderstreden etc, en het lijkt er zelfs op dat het originele klaphek er nog op zat. Nou is dat een los opgeprikt ding dus dat kan er zo af, voor wie dat liever heeft....
-
Modelbouwers die kitjes produceren worden aangenomen om hun creativiteit icm hun beeld-gevoeligheid om van een real-life wagen een model te maken. Dat gaat niet door alles door 87 te delen, je hebt je creativiteit hard nodig om en dan een produceerbaar model van te maken. En je beeld-gevoeligheid om aan te voelen en inzicht te hebben waar het mis kan gaan en de 'look' van het model icm grote voorbeeld aangetast wordt.
Tegelijk is van creatieve mensen ook bekend dat als ze 3 x dezelfde tekst moeten typen zonder copy/paste-mogelijkheid (al is het maar één regeltje), ze er 3 x wat anders van maken. Ik kan dit me helemaal voorstellen, het zou mij exact net zo kunnen zijn overkomen; een verwisseling van 2 cijfers is zo gemaakt. Een 'normaal' mens typt dat zó over, een creativo wisselt wel eens wat om. Om daar nou het zware middel van de controlecijfer-check op los te laten is een beetje het spreekwoordelijke kanon en de mug. Is daar trouwens een programmatje voor? Ik kan de systematiek hierin nooit onthouden.
Eigenlijk zijn er niet zoveel mogelijkheden voor Artitec;
óf geen creativo erop loslaten, maar dan heb je geen model,
of een creativo voor het model en een minder-creativo voor de opschriften, maar dan kunnen ze te hoog uitvallen, of te breed, of klopt het beeld op een nog andere manier niet.
of check en dubbelcheck, maar dan hoor ik de klaagzangen al dat het te duur wordt; elk paar ogen wat ernaar kijkt moet betaald worden.
Kiest u maar ...
-
Gert,
Als jij de onderste regel met cijfers van de foto leest, wat denk jij dan dat er staat?
-
Ach, ik zou niet te lang wakker liggen van een rijtje cijfers wat 80% van de doelgroep zonder leesbril niet eens meer ziet, en 98% zonder jouw toelichting niet eens weet ;D ;D
-
8450001-7 [P]
-
8450891-7
-
8450001-7 [P]
Tja.... enkele niet in treintjes geïnteresseerden die ik hetzelfde vroeg lazen 045..enz. En daarom is die controletruc nou zo nuttig. Voer 'm 'ns uit, en je zult zien dat jij tot de 80%-groep behoort die Besselspoor noemt., (Of die 98%, dat kan ik niet beoordelen).
-
Geen idee.
Geen idee en de foto is fout ???
-
tja, kan dr toch weinig anders van maken...
(http://i52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/demelnr.png)
en wat bedoel je met "oude wagen"?
kan d'r nix van maken, dat is de naam foto niet waard...
-
Als je dit allemaal leest kan ik mij prima voorstellen dat je onmiddelijk met deze hobby stopt. :o
Groet Jaap
-
;D
-
de Ct Demel zaten in de 045 0 001-026 serie. De ruis op de foto maakt het echter wel erg lastig te lezen.
dirkjan
-
Geen idee en de foto is fout ???
Nee hoor, de foto is voor niet-kenners blijkbaar niet helemaal duidelijk, maar niet fout. Wat er werkelijk staat is intussen bekend ;)
-
...... het genoemde wagennummer is ook in latere jaren geheel onjuist.
OK , er zijn 2 cijfers omgewisseld. Weten we ook weer. Maar;
......Deze wagens hebben in deze vorm (laat jaren '50) niet met UIC-nummers gereden,
op deze uitspraak zouden we ook graag toelichting zien. Wat zijn de verschillen?
-
Gert, gokje: Europool?
Gr Hans
-
OK , er zijn 2 cijfers omgewisseld. Weten we ook weer
Nee, Gert, de nummers zijn gewoon fout. De eerste is een 8, moet een 0 zijn. Privewagens, zoals van de Demel waren begin tijdperk 4 in de 0 serie ondergebracht.
Dirkjan
-
Hoezo? Het aangekondigde model klopt niet met het voorbeeld. Wat is er dan mis mee: zie m'n vorige post. Dat IS relevant in DIT draadje, niet een ander draadje.
-
Dat zeg ik, start even een nieuw draadje. Dan van de controle nummers hoort hier niet thuis.
-
ik kreeg deze mail vandaag:
Geachte klant,
In eigen beheer laten wij via de firma Artitec een DAF Koffer cabine 60 uitbrengen, met opschriften van Frico Centrale Melkinrichting/Melkprducten.
Beperkte oplage.
Schaal: 1:87 H0.
Levering 2015, preciese datum nog niet bekend.
U kunt alvast reserveren. klik HIER
Met vriendelijke groet.
Albert Mast
Treinenshop Heerenveen
Heideburen 49
8441GM Heerenveen
Tel: 0513 628022
info@treinenshop-heerenveen.nl
www.treinenshop-heerenveen.nl
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/frico_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/frico_1.jpg)
-
Nee, Gert, de nummers zijn gewoon fout. De eerste is een 8, moet een 0 zijn. Privewagens, zoals van de Demel waren begin tijdperk 4 in de 0 serie ondergebracht.
Dus eigenlijk heeft degene die de nummers op de echte wagen heeft gezet een fout gemaakt, of degene die daartoe die opdracht heeft verstrekt?
-
Zojuist van Artitec nog een e-mailtje ontvangen:
Op de valreep nog enkele Nürnberg noviteiten
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2028109w_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2028109w_1.jpg)
Artikelnummer 20.281.09 - SSy DRB nr. 41853, Epoche II
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2028203w_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2028203w_1.jpg)
Artikelnummer 20.282.03 - SSy DB nr. 960200, Epoche III
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2028204w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2028204w.jpg)
Artikelnummer 20.282.04 - SSy DB nr. 21 80 389 0 851-1, Epoche IV
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2028205w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2028205w.jpg)
Artikelnummer 20.282.05 - SSy DRB nr. 40512, Epoche II
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2028302w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2028302w.jpg)
Artikelnummer 20.283.02 - SSy DB nr. 960338, Epoche III
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2028303w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2028303w.jpg)
Artikelnummer 20.283.03 - SSy (D.D.R.) DR nr. 654117, Epoche III
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2028304w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2028304w.jpg)
Artikelnummer 20.283.04 - SSy DRB nr. 40371, Epoche II
Nu nog wachten op 28 januari voor de rest.
Grz,
Gérard Drost
-
Huh ik heb een heel andere mail met andere neuheiten ???
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/c574ff91-0d03-44f2-8d1c-24f0d3505265_zpsdbb327f7.jpg)
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/c6807b78-76fc-46bc-aaec-c71db8f802b9_zps8a0a46c1.jpg)
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/bec79374-6c09-4787-97ce-f8ea4bb83c14_zps531c5fe8.jpg)
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/e746ac31-0571-4b47-9b54-dd940f353198_zps21851e95.jpg)
-
Voor de liefhebbers, de 3 koningen kapel komt dan eindelijk uit. (y) (y)
10.328
plaatjes (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php/artitec-exclusieve-gebouwen/548-de-kapel-van-artitec-3-koningen-kapel-te-doetinchem)
-
Wat een gaaf ding is het toch, op en top Nederlands idd! Ik heb zelf de kerk, maar daar missen nog wat onderdelen (kerkklok, ramen, haantje en of kruis, dus wie weet kan ik hier wat van krijgen zodat ik da ding ook af kan maken). Hoe dan ook, top!
-
Wat moeten we met die middeleeuwse boten?
-
Bij je museumdepot neerleggen. Kun je daar een techniekmuseum van maken ;D ;D
Ted
-
Leuk bootje, maar in die karretjes kunnen ze nog wel wat leren van Mig
-
ik snap niet wat een vergelijking van wat een modelbouwer met Mig weathering zelf allemaal kan bereiken te maken heeft met een kant en klaar geweatherd model. Als de vietnamezen die de Artitec producten maken met Mig aan de slag zouden gaan, was het ding weer niet te betalen.
dirkjan
-
Blijkbaar nog nooit van Mig Jiminez gehoord.... :-*
-
Blijkbaar nog nooit van http://www.migproductionswebshop.com gehoord.
-
Effe aan het googlen geweest ??? ;D
-
;D
-
De folder staat online: civiel+spoor (http://www.artitec.nl/index.php/nl/component/zoo/item/folder-neurenberg-civiel-2015?category_id=170) en militair (http://www.artitec.nl/index.php/nl/component/zoo/item/folder-neurenberg-militair-2015?category_id=170)
-
Ook erg leuk spul! (y)
-
Eigenlijk geen nieuwigheden, want die rijtuigen zijn in 2013 al aangekondigd. Ik kan dit wel waarderen, want dan is de kans groter dat deze modellen op de korte termijn uitkomen.
Groeten,
Rutger
-
Had laatst in Houten al begrepen dat de stootjukken nu met rails zijn. Maakt het wel lastig met verschillende profielen. De pallets met dozen e.d. vind ik wel een leuke. Misschien dat ik die maar ga aanschaffen.
-
Jmmr geen DD-AR
Waarom wil je die zo graag? Dat is tenslotte het meest lelijke recente materieel van de NS. Ik snap best dat Artitec vooral mooie spullen wil maken in plaats van dat soort 'val je je onmogelijk een buil aan'-vormgeving.
-
Had laatst in Houten al begrepen dat de stootjukken nu met rails zijn. Maakt het wel lastig met verschillende profielen.
Nee hoor, is heel handig. Ik gebruik ze al van Jeco.
Je kunt het geheel makkelijk overzetten/inbouwen op je
bestaande rails. Zo moeilijk isdat niet, maar wel fraaier.
-
Het is best lelijk inderdaad maar wil je een bepaalde periode uitbeelden dan kom je niet om deze dingen heen. Dus ik kan mij voorstellen dat mensen denken dat met een paar passtukjes in de DDM mallen er een DD-AR uit floept. Met of zonder mDDM. Er kan immers ook gewoon een 1700 voor/achter/onder.
Maar volgend jaar mag ook van mij, er staat nog teveel op mijn wensenlijstje (waaronder 6317 en PEC van dezelfde fabrikant) en er staat te weinig op de bank :P
Mvg,
Robert.
-
Waarom wil je die zo graag?
Hij is niet de enige :)
Zoveel aanpassingen zijn er niet volgens mij om een DD-AR te maken
-
Ha fijn, de Nekaf is gearriveerd!
-
Zullen we maar weer even de berichten:
- "die wil ik ook"
- "jammer, de xxx komt niet"
e.d. weer uit dit draadje laten. Het zijn weer dezelfden die zich continu laten horen met hetzelfde verhaal. En het voegt NIETS toe aan wat Artitec WEL op de markt brengt..
Dank, gr,
Bert
-
Zo te zien hebben ze de kleuren code (nog) niet overgenomen van Roco wat het turquoise betreft.
Maar kan nog komen. :-\
Dave
-
Mag er wel gevraagd worden waar de stootblokken met en zonder buffers geplaatst worden? Of is die plaatsing willekeurig en kan ik kopen wat ik mooi vind.
-
Een dikke pluim voor Artitec.
Volgens Chris:
De modellen in turkooise komen in 2 varianten. 1 variant die bij de Marklin NS 1200 past, en 1 die bij de Roco 1200 (en toekomstige NS 1100) past. Er komen dus 2 kleuren turkooise bij Artitec.
Klasse
Dave
-
Wat een grote kolder is dat nu. Er is volgens mij maar een kleur turkooise geweest. En welke dat is????????.
-
Maar Artitec denkt wel met haar klantjes mee. Want wat is de juiste kleur? Is dat die van Märklin of die van Roco. En wil je aan beide verkopen zal je 2 kleuren moeten leveren. Of een deel van de markt negeren. Nu geloof ik niet in de laatste optie dus van alles 2 batches met Turquoise M en Turquoise R.
En nee ik hoef ze niet want heb N
-
Maar welke Märklin? De 1201 of de 1204, die verschillen volgens mij ook van kleur.
(http://lh3.googleusercontent.com/-viDvEODJWXA/VKh2ODnWXYI/AAAAAAAAdvc/yvofWFI0btA/s1280/NS%25201200%2520029b.JPG)
Märklin + Märklin + Roco.
plaatje Peter Bezemer uit 3-railforum.
Stephan.
-
Is het turquoise dan toch gewoon grijs ???
-
Heren,
Aad de Meij heeft ook in de laatste Railhobby (februari 2015) toch duidelijk geschreven en onderbouwd hoe men aan de juiste kleur is gekomen. Die kleur zit ook op de Roco. Alles wat er voorheen was, is fantasie. Jammer maar helaas.
De Roco 1200 met de plan D's ziet er schitterend en zeer overtuigend uit. Laat de dames en heren fabrikanten nu al hun materieel maar daaraan aanpassen.
CKLX
-
Slimme zet van Artitec, zo wordt de groep kopers lekker breed. Maar dat betekent dan wel dat ik maar eens een turkooise stalen D of postrijtuig moet gaan overwegen ;)
-
Aan de foto van Peter Bezemer zie je trouwens heel goed dat Roco een probleem heeft met de blauwe biesbelijning. Märklin heeft dat beter voor elkaar, zeg ik als niet-Märklinist.
Groet,
Ruud
-
??? Wat heeft Artitec met die foto te maken ?
-
Sorry, een vergissing. Ik heb Artitec gewijzigd in Roco, zoals het hoort.
Groet,
Ruud
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img197_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/img197_3.jpg)
Mooi he........vooral die opendeur..
-
Ongelooflijk fraai!
Kan Artitec die antennes in haar assortiment opnemen?
Jeroen
-
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met de beloofde Dg? al een tijd niets meer over gehoord....
-
Komt eraan, is niet vergeten. :)
-
Leuk Belgisch straatje... met kroeg erbij :)
Die electriciteitsdraden zijn ook mooi gemaakt (y)
-
Komt eraan, is niet vergeten. :)
En de Pec, hoe is het daar mee? Er werd op deze site (onder aan de pagina) gemeld dat er binnenkort een update zou komen over de Pec op die site:
http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php/neurenberg-2015/1144-artitec
Jeroen
-
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met de beloofde Dg? al een tijd niets meer over gehoord....
Komt die trouwens ook als stuurstand?
Hoe lang het nog duurt maakt mij niet uit, ik heb geen haast.
-
Een Dg als stuurstand, heb ik iets gemist?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Dg_35.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Dg_35.jpg)
(bron: Sleutelspoor)
-
Dg als stuurstand? Leg uit want ik heb nog nooit gehoord van een Dg die als stuurstand gebruikt is.
-
Die werd gebruikt bij de F.S.M. , de Fantasialand Spoorweg Maatschappij... ;D
Grtz,
Rob
-
Volgens betrouwbare bronnen is de uitlevering van de DG uitgesteld.
Heb gehoord dat de DG in het vierde kwartaal pas uitkomt evenals
de Hongaar.
Groetjes Jan.
-
Die Dg's reden met goederenwagens die voorzien waren van stuurstroomkabels, echt nooit van gehoord? :P
Waarschijnlijk worden de Hot Hoppers bedoeld al is iets met eenstroomafnemer erop niet direct een stuurstandrijtuig. Het antwoord op de vraag is dus 'Nee", aangezien ze niet bestonden.
-
Er zijn 1 of meerdere Dg's geweest met stroomafnemer, om rijtuigen voor te warmen (of op temperatuur te houden).
In een fraaie donkerblauwe kleur met smal geel biesje.
Maar bij zandtransport met 2200'en of 2400'en werden Dg's ook wel gebruikt...
Misschien als "hulp-stuurstand"?
Meen een foto in een oude RM (90'er jaren) gezien te hebben over de "Asselse-berg" of iets dergelijks...
Wie weet hier meer over???
Mvg, Tjeerd
-
Stuurstand? Nooit van gehoord. Een Dg is nooit voor iets anders gebruikt dan als wagon voor de goederenwagenconducteur. Toen ze overtollig werden, bleken ze ook erg handig om de bovenleiding te bereiken (panto erop) om rijtuigen voor te verwarmen. Vandaar de 'hot hopper' uitvoering waar Rick en Tjeerd het over hadden. Of als rollend berghok op een emplacement of andere randklusjes, maar dat lot is elk overtollige wagen beschoren.
-
Bij die geduwde zandtransporten was de Dg op kop voorzien van geelzwarte schrikstrepen. Op het balkon stond een werktreinbegeleider met portofoon die contact hield met de meester op de duwende 2200.
Vonden de cementtransporten tussen Amersfoort en Woudenberg in de jan zestig niet op de zelfde wijze plaats?
Maar een hulpstuurstand of wat dan ook was niet in de Dg ingebouwd.
Grtz,
Wim
-
Ja pec komt, Hongaar ook. Levertijden ga ik niet roepen, die weet ik toch niet uit m'n hoofd en zijn altijd onder voorbehoud.
-
Tractie kon inderdaad niet vanaf de Dg als stuurstand worden gegeven, anders dan mondeling via de portofoon aan de machinist in de duwende loc door te geven.
Maar had de Dg, behalve de schrikstrepen, niet ook frontseinen en een remkraan?
Ik ken dit uit een van de boekjes van dhr. G.A. Russer.
Ik zal vanavond thuis dat boekje eens opzoeken.
-
Staat me iets van bij dat Hot Hoppers werden gebruikt om te ontijzelen, of waren dit weer andere Dg's ?
-
De Dg had sowieso een remkraan als noodrem voor de conducteur. Was standaard voor elke Dg sinds de invoering van de doorgaande luchtrem voor goederentreinen begin jaren dertig. Voordien zat de Dg achter de loc en kon de conducteur via de tenderbel met een touwtje het locpersoneel waarschuwen, daarna verhuisde de Dg naar het eind van de trein zodat een touwtje naar de loc niet meer werkte en de conducteur een noodrem kreeg.
-
De voorverwarmingswagens waren alleen bedoeld om op emplachementen rijtuigen voor te verwarmen.
Later kwamen daar de stationaire hoogspanningsaansluitingen voor, waardoor de Dg's in deze rol buiten dienst konden.
wegens het ontbreken van deze stationaire installatie op de watergraafsmeer, kwam een van de overtollige wagens naar de watergraafsmeer. Deze is daar door een enthousiaste Nedtrain medewerker in de NS internationaal kleuren geschilderd en "Hot Hopper" gedoopt.
De wagen bestaat nog steeds, en staat op het oude terrein van de werkplaats Amersfoort
Groeten Arjen
-
Ach, vooralsnog wacht ik met spanning op mijn ovalen ramer. Dat moet een juweeltje worden :)
Misschien dat er daarna maar eens wat goederenspul aangeschaft gaat worden.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img197_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/img197_3.jpg)
Mooi he........vooral die opendeur..
Het is een schande dat het personeel uit verveling vage Belgische straatjes gaat maken terwijl half Nederland met smart wacht op uitlevering van vele modellen, boe.
Ik ga vannacht met een fakkel de straat op, dit vraagt om oproer.
(verders is het diorama onevennaarbaar natuurlijk)
Stephan.
-
Hoppakee, met 3 man en 4 auto's er naar toe!
-
Nou, 4 auto's is niet nodig hoor, 1 witte ford ka was laatst al genoeg om hier en daar wat vertraging in projecten te krijgen... ;D <- inmiddels wel weer gelukkig
-
Tractie kon inderdaad niet vanaf de Dg als stuurstand worden gegeven, anders dan mondeling via de portofoon aan de machinist in de duwende loc door te geven.
Maar had de Dg, behalve de schrikstrepen, niet ook frontseinen en een remkraan?
Ik ken dit uit een van de boekjes van dhr. G.A. Russer.
Ik zal vanavond thuis dat boekje eens opzoeken.
Het betreft het boekje "Sporen over de Veluwe Amersfoort - Apeldoorn" van G.A. Russer (ISBN 90-70150-55-7) op bladzide 52/53.
Volgens het bijschrift was de Dg voorzien van frontlantaarns (3) en schrikstrepen.
Helaas zijn die frontlantaarns op de foto zelf niet goed zichtbaar, omdat er een struik voor staat.
-
Heb je alle tandjes weer Floris ? (y)
-
Het is een schande dat het personeel uit verveling vage Belgische straatjes gaat maken terwijl half Nederland met smart wacht op uitlevering van vele modellen, boe.
Ik ga vannacht met een fakkel de straat op, dit vraagt om oproer.
(verders is het diorama onevennaarbaar natuurlijk)
Stephan.
Juist die verveling heeft een enorme creatieve bijdrage geleverd aan dat dioramaatje.
Dusse..........neem de tijd bij het kijken naar het plaatje met het laatste gegeven in je achterhoofd en heel misschien is de vertraging aangaande treinen e.d. wel enigszins te verteren.
-
Nou, voor als jullie nog meer willen zien van t diorama, hier nog een zootje plaatjes!
Enne... ongeveer alles dat erop te zien is komt nog weleens als kit of kant en klaar op de markt maar we moeten nog es kijken hoe en wat precies. Qua dat er beneden eten staat koud te worden ga ik jullie de achtergronden van het hele belgische gebeuren verder lekker besparen, komt hier vast nog wel es voorbij en anders zoeken jullie het maar ff op op het msm-forum. ;D
(http://i52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/IMGP5790.jpg)
(http://i52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/IMGP5838.jpg)
(http://i52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/IMGP5784.jpg)
(http://i52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/IMGP5846.jpg)
En dit is wel mn favoriete uitzicht over het geheel, verspringende daken en meukige achterkanten:
(http://i52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/IMGP5798.jpg)
(http://i52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/IMGP5788.jpg)
(http://i52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/IMGP5793.jpg)
(http://i52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/IMGP5797.jpg)
(http://i52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/IMGP5827.jpg)
(http://i52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/IMGP5829.jpg)
(http://i52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/IMGP5802.jpg)
(http://i52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/IMGP5807.jpg)
(http://i52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/IMGP5837.jpg)
En aangezien we het sexy-scenes-elastic-body-blotewijvengegiechel nu wel kennen gewoon een chagrijnige buurman die de bal leksteekt. Het leven is maar een matige bedoening al met al, laten we niet op een modelbaan of diorama gaan doen of het allemaal wel meevalt. :pompom:
(http://i52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/IMGP5699-Copy.jpg)
En om t af te leren nog 1 keer die fijne druilfoto, gewoon omdat ik er stiekem wel trots op ben.
(http://i52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/IMGP5768.jpg)
enne @chris: joah, ik ben weer compleet, al zijn het slechts sierstukkies waarmee je niet veel meer moet willen happen dan stevige erwtensoep. ;)
-
(y) (y)
-
En om t af te leren nog 1 keer die fijne druilfoto, gewoon omdat ik er stiekem wel trots op ben.
(http://i52.photobucket.com/albums/g15/emmer_van_floortje/IMGP5768.jpg)
Dit is inderdaad wel een heel gewellllllldig sfeerplaatje. Je zou je tanden er zowat op stukbijten ;D ;D
Ted
-
Kunstwerk(je) hoor Floris!!! (y) (y)
-
Wauw !!
Wat een prachtig stukje modelbouw. Enne die fijne druilfoto.... ik moest echt twee keer kijken (y)
-
Die, die, die, die,...................foto.
*********, werkelijk prachtige foto.
Ik heb het diverse keren bekeken, zowel verkleind als uitvergroot.
Je zou niet zeggen dat het een maquette is..........
Op deze webbie kom ik héél zelden zulke foto's tegen waarbij je zou zeggen dat het geen werkelijkheid is zoals in het alledaagse leven.
@Floris: zonder te overdrijven; je hebt met deze foto volledig raak geschoten!
-
:o
(sprakeloos)
Hendrik Jan
-
:-X Heel erg mooi!
-
Jaloers.... ::)
Welnee!!! ;D
Topfoto's (y)
gr.
Ad
-
Prachtige maquette.
mvg Henk.
-
Zeldzaam fraai geworden, Floris! Heel knap gedaan. De rommelige Belgische sfeer zit er perfect in! (y) (y) (y)
Jeroen
-
Klasse!
-
;)
Da hebbie weer es mooi gedoan man,
de schoanheit druip ter vanaf man. (y)
De groete van een stadsgenoot. ;)
Ed
-
Ik kom al zo'n 40 jaar in het zuiden van België, familie van ons woont daar.
De sfeer van de huizen is daar totaal anders dan bij ons in Nederland.
En Floris heeft dat sfeeertje hartstikke goed weergegeven. (y) (y) (y) Fantastisch!
Gerard
-
Eerste spuitgietingen stroomlijnpostrijtuig Pec
Link naar facebook (https://www.facebook.com/artitec/photos/pcb.696653833774084/696653703774097/?type=1&theater)
-
Die Pec's zien er nu al top uit. (y)
Die draaistellen kunnen zijn toch het zelfde als van de mat '54.
-
de draaistellen zijn van het type dat ook onder mat'36 zat.
grtz,
Wim
-
He jammer :-\
Maar zijn ze al zo ver, dat ze dit jaar nog geleverd worden.
-
Mooie Pec's ziet er veelbelovend uit!
-
Ziet er inderdaad veelbelovend uit. Ik hoop dat Artitec zo slim zal zijn om ze zo te maken dat er Philotrain scharfenberg koppelingen op kunnen worden gezet. Dat koppelt een stuk makkelijker met de Piko hondekoppen.
-
Het zal hun eigen koppeling wel worden die ook bij de DE's zitten.
Maar wat een gave tijd gaan we tegemoet, Plan U, Pec's, DG's, Seinen :D
-
Als Artitec de koppelingen dan ook nog los gaat verkopen dan kunnen we onze mat.'46 en mat.'54 treinstellen hiervan voorzien.
En inderdaad veel en mooi spul de komende tijd:
Roco 1200 in blauw, plan U, Pec, seinen van Digikeijs
Nu nog de Dg gaan uitleveren en ik wacht nog op een stalen D voor bij de ongevallentrein.
gr. Rob
-
.. . ik wacht nog op een stalen D voor bij de ongevallentrein.
gr. Rob
Oh, die zou ook geweldig zijn.
Die wil ik ook wel. :D
-
Ik kan u melden dat de Artitec Pec via een speciale (bijgeleverde) koppelboom rechtsstreeks te koppelen is aan de Piko Hondekoppen.
Schroefje los, Koppeling plaatsen en schroefje vast.
bron : Artitec.
-
Mooi zo, daar hebben ze goed over nagedacht! (y)
-
En weer wat nieuwe foto's van de Pec van Artitec.
http://www.artitec.nl/index.php/nl/component/content/article/326-meer-pec-nieuws
Op de site van Artitec !
-
en ik wacht nog op een stalen D voor bij de ongevallentrein.
Die zou inderdaad wel heel gaaf zijn. De bruine en de gele versie, de gele met zo'n aangepast Plan E begeleidingsrijtuig erbij.
Ik kan u melden dat de Artitec Pec via een speciale (bijgeleverde) koppelboom rechtsstreeks te koppelen is aan de Piko Hondekoppen.
Schroefje los, Koppeling plaatsen en schroefje vast.
bron : Artitec.
Zit er één bij of twee, zodat deze ook aan beide kanten gekoppeld kan worden? (Tussen een groene en een Benelux :) )
Of zijn ze anders ook los te bestellen?
-
Goeie, vraag ik na.
Na navragen : Nadere info daarover gaat nog volgen.
-
Zit er één bij of twee, zodat deze ook aan beide kanten gekoppeld kan worden? (Tussen een groene en een Benelux :) )
Of zijn ze anders ook los te bestellen?
Haha, had jij ook al dat plan?! 😉
-
Die zou inderdaad wel heel gaaf zijn. De bruine en de gele versie, de gele met zo'n aangepast Plan E begeleidingsrijtuig erbij.
Nee, een oude blokkendoos erbij als houtwagen, das pas fraai!!!
gr. Rob
-
Ik kan u melden dat de Artitec Pec via een speciale (bijgeleverde) koppelboom rechtsstreeks te koppelen is aan de Piko Hondekoppen. Schroefje los, Koppeling plaatsen en schroefje vast.
Simpele oplossing voor nu. Betekent wel dat (snel) koppelen en ontkoppelen er niet bij is. Leuk voor de mensen die met vaste samenstellingen rijden.
-
Die PEC's gaan echt heel fraai worden ! Ondanks dat het eigenlijk niet misschien in m'n tijdperk past wil ik er misschien toch 1 of 2 hebben .
De koppeling ziet er ook mooi uit , zou echt mooi zijn om zo'n PEC met een Artitec Plan U en eigenlijk bijbehorende Artitec hondekop te koppelen
-
Klopt Gerard
Maar Artitec heeft vast nog niet de hele trukendoos laten zien en wie weet komt er nog meer.
-
Simpele oplossing voor nu. Betekent wel dat (snel) koppelen en ontkoppelen er niet bij is. Leuk voor de mensen die met vaste samenstellingen rijden.
http://www.artitec.nl/index.php/nl/component/content/article/326-meer-pec-nieuws
Als ik naar de een na onderste foto kijk, maak ik me sterk dat de Philotrain scharfenberg ook onder de PEC kan worden geschroefd, en dan is dat verder geen probleem.
-
Ik zie een veertje onder de Artitec Scharfenberg, wat zo kunnen duiden op een werkende koppeling.
Mvg, Michel
-
Dat is een sierkoppeling, net zoals op de DE1 en DE2. Daarbij worden ook geen echt werkende Scharfenbergs meer geleverd, maar ook zo'n koppelboom in de vorm van twee gekoppelde Scharfenbergs.
-
Dat weet ik. Maar dat veertje dan? Een klik oplossing a la Tomix in N misschien?
-
Dan veertje zit er omdat de koppeling moet kunnen bewegen. Hoe kun je anders een stel door een boog laten rijden?
Gr, Ben.
-
Een losse niet gekoppelde enkele koppeling, met veertje tussen onderzijde kop en steel waar wij op zit, betekent in mijn beleving :
- of een kop die kan draaien op zijn eigen steel, wat nergens op slaat, want de koppeling moet altijd haaks op die steel staan en die steel heeft een ophang/draaipunt.
- of een kop die een koppelmogelijkheid heeft met aan een andere koppeling.
Ik zou niet weten waarom de kop op de steel zou moeten kunnen zwenken.
Plus, het veertje zit niet zodanig dat hij heem haaks op de steel zal houden, en een scheef staande koppeling staat erg vreemd en zal in het echt nooit kunnen koppelen.
Daarvoor moet hij haaks op de steel zitten.
Mvg, Michel
-
Misschien helpt dit? Onder de schroef moet het kunnen scharnieren en dus zit er een veertje.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/701a14bdab57ae0d65a6bebc8a7fe3e9.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/701a14bdab57ae0d65a6bebc8a7fe3e9.jpg)
Gr, Ben.
-
Uiteraard, het kortkoppel mechanisme.
Ik heb het over een veertje onder de kop naar de steel toe.
Dat kan vrijwel alleen maar een functie hebben op/bij de kop zelf.
Zie foto met copyright van Artitec/MTE.
Mvg, Michel
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Artitec_MTE_PEC.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Artitec_MTE_PEC.jpg)
-
Hier is overigens te zien dat de kop wel kan scharnieren op de steel.
Beetje vreemd, maar de koppelingsteel zelf kan alleen maar op het ophangpunt draaien en heeft geen kortkoppelmeachnisme.
Dus om die reden zal de kop dan moeten kunnen scharnieren, om gekoppeld te kunnen rijden.
Mvg, Michel
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Artitec_MTE_PEC__2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Artitec_MTE_PEC__2.jpg)
-
Dat is geen veertje, dat is het metalen staafje wat je ook terug vind op de koppelingen van de DE1 en DE2.
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/90915ba9-34ae-40fc-afdb-24ce5e798fe1_zpsye2h7fdu.jpg)
-
Een kortkoppelmechaniek is niet nodig. Het spul heeft immers geen buffers en heeft een keurig afgeronde kop. In de praktijk kan één scharnierpunt goed werken. Zo werkt het in ieder geval bij de Roco plan V/T. En bij iedereen die Philotrain Scharfenbergs op zijn Piko Hondekoppen heeft gezet.
-
Heel Noord-Amerika werkt met koppelingen met 1 scharnierpunt (KaDee's en soortgelijken). Inderdaad ook geen buffers dan.
-
De 6-deurs stalen D en het postrijtuig zijn door Artitec aangekondigd in twee kleuren turkoois (voor bij de Marklin 1200 of de Roco 1200). Weet iemand de bijbehorende artikelnummers?
-
Volgens mij is er door Artitec zelf niets aangekondigd over 2 tinten turquoise, of heb je een link voor mij?
Ik zie alleen dat horen zeggen bericht.
Stephan.
-
Ik dacht dat daar iets over geschreven werd in een folder. Maar geen idee meer wanneer dat geweest moet zijn...
-
50 tinten grijs, dat wel
-
Iemand in Houten nog iets over de PEC vernomen? Naar ik begrepen heb was er niets te zien bij de stand van Artitec, en hij zou volgens het overzicht dat je hier kunt vinden http://artitec.nl/index.php/nl/prijs-beschikbaarheid (26-08-21015) er in Q3 moeten zijn. Dat is dus binnen nu en 3 weken!
-
Dus nog drie weken je kak ophouden ;D
-
De 6-deurs stalen D en het postrijtuig zijn door Artitec aangekondigd in twee kleuren turkoois (voor bij de Marklin 1200 of de Roco 1200). Weet iemand de bijbehorende artikelnummers?
Zojuist ontving ik de nieuwsbrief van Artitec hierover, waarbij Artitec het volgende schrijft:
Het Postrijtuig Serie P 7011-7021 en de Stalen D 6-deurs bagagewagen, uitgevoerd in jaren 50 turquoise, zijn nu ook te bestellen in een kleine kleurvariant. De eerder aangekondigde artikelnummers houden het Artitec-turquoise aan dat gebaseerd is op het Plan C postrijtuig dat Artitec enkele jaren geleden uitgebracht heeft en het turquoise van Philotrain.
Artitec komt met twee nieuwe artikelnummers van het Postrijtuig met wagennummer P7901 en de Stalen D 6-deurs met wagennummer D7625. Deze zijn nu ook leverbaar in het turquoise zoals dat gebruikt wordt door Roco. De nieuwe variant zal daarbij ook een lichtgrijs dak krijgen inplaats het crèmewitte dak van de Artitec turquoise-variant.
Heeft u reeds een Postrijtuig of een Stalen D 6-deurs besteld dan kunt u bij uw winkelier de bestelling desgewenst omzetten naar de nieuwe Roco turquoise-variant. Hieronder vindt u de oude en nieuwe bestelnummers.
Stalen D 6-deurs
Artikelnummer 20.292.01 Stalen D 6 d D7523, Artitec turquoise, wit dak, IIIa.
Artikelnummer 20.292.02 Stalen D 6 d D7625, Artitec turquoise, wit dak, IIIa.
Artikelnummer 20.292.03 Stalen D 6 d D7625, Roco turquoise, lichtgrijs dak, IIIa.
Postrijtuig
Artikelnummer 20.296.01 Postwagen P7017, Artitec turquoise, wit dak, IIIa.
Artikelnummer 20.296.02 Postwagen P7901, Artitec turquoise, wit dak, IIIa.
Artikelnummer 20.296.03 Postwagen P7901, Roco turquoise, lichtgrijs dak, IIIa.
Jeroen
-
Uhmmm
Nu heb ik een aantal plan-D'ers uit de laatste serie voor de set met de 1200. Welke variant past daar het beste bij ?
-
Nou dan niet de Roco variant, want die heeft betrekking op de Roco 1200 met bijbehorende Plan D's. Dus bij alles wat ouder is:
Stalen D 6-deurs
Artikelnummer 20.292.01 Stalen D 6 d D7523, Artitec turquoise, wit dak, IIIa.
Artikelnummer 20.292.02 Stalen D 6 d D7625, Artitec turquoise, wit dak, IIIa.
Postrijtuig
Artikelnummer 20.296.01 Postwagen P7017, Artitec turquoise, wit dak, IIIa.
Artikelnummer 20.296.02 Postwagen P7901, Artitec turquoise, wit dak, IIIa.
Jeroen
-
Lekker dan. Dan maar geen post en stalen D in turkoois. Ik was uitgegaan van een wit dak zo dat ze goed pasten achter mijn roco 1200 en plan D's. Nouja, kan ik dat geld weer aan ander spul uitgeven.
-
Maar je hebt toch juist die set gekocht ?
(de nieuwe 1200 met rijtuigen) dus passen de Artitec's er wel bij. (voorgaande pagina)
Stalen D 6-deurs
Artikelnummer 20.292.03 Stalen D 6 d D7625, Roco turquoise, lichtgrijs dak, IIIa.
Postrijtuig
Artikelnummer 20.296.03 Postwagen P7901, Roco turquoise, lichtgrijs dak, IIIa.
Het dak van de Artitec is afgestemd op het dak van de nieuwe Roco's. (althans, de nieuwe Roco's zijn niet wit maar heel licht grijs)
-
Da's dus mooi die aparte nieuwe Roco turquoise kleurvariant (y).
Het lijkt mij zelfs dat de nieuwe Märklin NS1200 turquoise versies hier ook het best bij passen maar dan zou je je lok voor de zekerheid naar de winkel moeten meenemen om te vergelijken.
Voor de turquoise Roco 1100, de Electrotren 1300 en de vorige turquoise plan D's is dus het Philo/Artitec turquoise beter passend.
Stephan.
-
@Stephan,
Ik heb de laatste Märklin 1200 in turquoise, 37124, en ook de drie wagens uit de set van Roco's 1200 (iemand anders wilde alleen de lok).
M.i. past de lok prima bij de 3 wagens uit de Roco 1200 set. Hij is een fractie lichter van kleur dan de wagens uit de Roco set met de 1200, maar echt niet storend, vandaar dat ik die 3 heb aangeschaft.
-
Kun je die Stalen D en P met goed fatsoen samen in een trein met Roco 1100 (zodra die er in de nieuwe kleur turkoois zijn) of 1200 en Plan D zetten?
- Peter
-
@ Jeroen
Dank. En dan is het onderscheid in deze versies dus alleen het nummer. Mooi, dan maakt dat dus verder niet uit ?
M
-
Kun je die Stalen D en P met goed fatsoen samen in een trein met Roco 1100 (zodra die er in de nieuwe kleur turkoois zijn) of 1200 en Plan D zetten?
- Peter
Beide rijtuigen hebben een andere functie, dus theoretisch zou het kunnen. Ik zou alleen zeker geen Stalen D en een Plan D RD (Restauratie / Bagage) in 1 trein zetten, want dan wordt het wel heel veel bagageruimte in de trein.
Maar dat is dus puur theoretisch. Hoe het in die tijd in praktijk ging, dat weet ik niet.
Jeroen
-
@ Jeroen
Dank. En dan is het onderscheid in deze versies dus alleen het nummer. Mooi, dan maakt dat dus verder niet uit ?
M
Ik ben natuurlijk geen Artitec, maar het lijkt me inderdaad alleen om een nummervariant te gaan van onderstaande rijtugien:
Stalen D 6-deurs
Artikelnummer 20.292.01 Stalen D 6 d D7523, Artitec turquoise, wit dak, IIIa.
Artikelnummer 20.292.02 Stalen D 6 d D7625, Artitec turquoise, wit dak, IIIa.
Postrijtuig
Artikelnummer 20.296.01 Postwagen P7017, Artitec turquoise, wit dak, IIIa.
Artikelnummer 20.296.02 Postwagen P7901, Artitec turquoise, wit dak, IIIa.
Jeroen
-
Kun je die Stalen D en P met goed fatsoen samen in een trein met Roco 1100 (zodra die er in de nieuwe kleur turkoois zijn) of 1200 en Plan D zetten?
- Peter
Bij De Seinarm altijd leuke samenstellingen.
http://www.seinarm.nl/Treinsamenstellingen/TreinsamPlanD.aspx (http://www.seinarm.nl/Treinsamenstellingen/TreinsamPlanD.aspx)
-
Die site had ik al bekeken, maar ik kwam bij de verkeerde samenstellingen uit. De navigatie is een beetje lastig.
Ik zie de DIV en PIV samen in een trein (zelfs met een RD erbij), maar dan in groen. Hmm. Dus het zou wel kunnen... maar ik heb eigenlijk geen idee waar Seinarm de samenstellingen vandaan haalt.
Waar is Eelco als je hem nodig hebt? ;)
- Peter
-
Eelco is hier. Ben ik nu opeens een expert ;D
Turkooise P en stalen D kun je zonder probleem combineren met een mooie stam plan D en een 1100, 1200 of 1300 in het turkoois. Als leuke extra toevoeging kun je een stoomverwarmingswagen mee laten rijden. Of een C6400.
Helaas geen foto's van dergelijke combinaties in mijn collectie...
-
Beide rijtuigen hebben een andere functie, dus theoretisch zou het kunnen. Ik zou alleen zeker geen Stalen D en een Plan D RD (Restauratie / Bagage) in 1 trein zetten, want dan wordt het wel heel veel bagageruimte in de trein.
Maar dat is dus puur theoretisch. Hoe het in die tijd in praktijk ging, dat weet ik niet.
Tenzij het wellicht een trein die verderop gesplitst gaat worden en de stalen D de ene richting op gaat en de RD de andere richting.
Was de noordoost tussen Amersfoort en Meppel toen al gecombineerd?
-
Treinen uit Rotterdam en Den Haag werden, net als nu, in Utrecht samengevoegd tot een geheel dat naar Zwolle reed. Om daar weer gesplitst te worden in delen naar Leeuwarden en Groningen. Dus een RD en een stalen D in een trein kan prima.
En natuurlijk de eeuwige vraag: hoe realistisch wil je het hebben. Voor mij gaat het om de indruk van een jaren vijftig sneltrein in turkoois. Hoeft niet 100% correct te zijn, wat mij betreft. Maar ik weet dat er modelspoorders zijn die alles tot in de puntjes kloppend willen hebben...
-
Voor de verandering wil ik wel eens iets dat egaal turkoois is. Mijn CNL is super-realistisch en bonter dan onze kerstboom (en dat wil wat zeggen).
- Peter
-
<Off topic> Laat eens een foto van je CNL zien Peter Ik ben wel benieuwd moet ik eerlijk zeggen. (y)
Ik vind die Artitectjes wel mooi eerlijk gezegd... Heb ook een leuk stammetje.... kan wel uitbreiding gebruiken..... Eurospoor.... hmmmmm.... forumbaan.... ;)
-
Lekker dan. Dan maar geen post en stalen D in turkoois. Ik was uitgegaan van een wit dak zo dat ze goed pasten achter mijn roco 1200 en plan D's. Nouja, kan ik dat geld weer aan ander spul uitgeven.
Net de bevestiging gehad van Artitec dat natuurlijk niet alleen de turkooise kleur maar ook de kleur op het dak is afgestemd met de nieuwe Roco Plan D rijtuigen uit de 1200 set.
Dus een fraaie stam geheel in lijn.
bron : Artitec.
-
Daar gaan de flappen weer over de balk ;D
-
;D
-
Oh jee, betekent dit dat de Plan D rijtuigen van Roco van een paar jaar geleden een andere kleur hebben dan die in de 1200 set zitten?
-
Wat zeuren jullie toch! Niemand weet meer met 100% zekerheid wat de enige echte NS turquoise kleur is geweest.
Na een week in de buitenlucht was er al een verkleuring te constateren.
-
Klopt. De kleur die de rijtuigen in de set met NS 1200 hebben, is de juiste kleur turkoois.
-
Oh jee, betekent dit dat de Plan D rijtuigen van Roco van een paar jaar geleden een andere kleur hebben dan die in de 1200 set zitten?
Ja
-
Okee.... Is dan de andere kleur die Artitec uitbrengt wel goed voor deze eerder uitgebrachte Plan D's?
Al speelt dit "probleem" wellicht minder of niet voor me als licht kleurenblinde. Soms is dat dus best een zegen! ;D
-
Daar gaan de flappen weer over de balk ;D
Absoluut. Die twee zijn inmiddels besteld.
;D
Je hebt inderdaad alle reden tot grijnzen. :)
- Peter
-
met Roco 1100 (zodra die er in de nieuwe kleur turkoois zijn)
Ik heb die 1100'en altijd een beetje uit verhouding klein gevonden voor zo'n sleep plan D's... Een 1200 of 1300 is dan toch meer passend.
-
Hoe verhoud de kleur van de niet-roco turquoise rijtuigen van Artitec zich met de vorige Roco Plan D uitgave? Is er een groot kleurverschil? Of geen? Ik probeer even een idee te vormen... Voor zover mogelijk...
-
Volgens mij is er in het draadje over de Roco 1200 een vergelijk gemaakt tussen de verschillende tinten die Roco heeft gebruikt.
-
Edsko,
zie http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,55476.msg3221529252.html#msg3221529252 voor de kleurvergelijking
Gerard
-
Hi Gerard,
dank voor de link. Ik moet dus de lichte kleur hebben. Ik ga er maar van uit dat die dan overeen komt met de kleuren van mijn Roco Plan D set.
Gr.
Edsko
-
Volgens de website van artitec zou er een model van de pec op eurospoor staan?
Iemand deze gezien, en hoe gaat het koppelen aan het treinstel werken?
Ik zou graag onderstaande combinatie maken, is dit te koppelen?
(http://www.nicospilt.com/anderen/AV20060813_de1-pec.JPG)
bron nicospilt
Groeten Barry
-
Ja, dat is te koppelen. Daar gaat Artitec voor zorgen.
Zelfs aan een Piko Hondekop. Die koppelingen komen er ook.
Het model is, zo uit de doos direct te koppelen aan een PIKO Hondekop model.
Bij elk model zit een speciaal aangepaste koppelboom die zo onder de PIKO hondekop is te schroeven.
Geen hak en breekwerk aan uw model, gewoon, schroefje los, koppelboom plaatsen en schroefje vast en rijden maar.
En dus ook aan een DE1 of 2 en de toekomstige Plan U van Artitec.
bron : Artitec
Zie : https://www.facebook.com/artitec/photos/pcb.728221037284030/728220517284082/?type=3&theater
en : https://www.facebook.com/artitec/photos/pcb.702380083201459/702379759868158/?type=3&theater
-
(y) (y) (y)
Dus besteld die pec ;D
Leuk stel zo Haha
groeten Barry
-
Is er al bekend wanneer de Dg (conducteurswagen) op de markt komt?
http://www.artitec.nl/index.php/nl/modeltreinen/category/dg
Mvg jamie
-
Goedenmorgen,
Leuk stel zo met de DE1 ervoor. Is de combinatie :
MAT 54 groen-PEC-MAT 54 benelux mogelijk?
-
Ja, dat is te koppelen. Daar gaat Artitec voor zorgen.
Zelfs aan een Piko Hondekop. Die koppelingen komen er ook.
Het model is, zo uit de doos direct te koppelen aan een PIKO Hondekop model.
Bij elk model zit een speciaal aangepaste koppelboom die zo onder de PIKO hondekop is te schroeven.
Ik mag hopen dat er 2 koppelbomen worden meegeleverd (of los te koop zijn), aangezien de PEC vaak tussen 2 treinstellen in zat.
-
Goedenmorgen,
Leuk stel zo met de DE1 ervoor. Is de combinatie :
MAT 54 groen-PEC-MAT 54 benelux mogelijk?
Jazeker, alles is met elkaar te koppelen, ongeacht de verschillende tijdsperioden.
-
In januari zagen we dit model in dit draadje aangekondigd:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/frico_1.jpg)
Die is uiteindelijk toch wel wat anders geworden (andere cabine en andere opdruk):
(http://wolvega.jellejan.de/wolvega/postma_model/2015-10-10_dsc_4490_748x400.jpg)
[speculaas on]
Komt in de nabije toekomst (volgend jaar of zo) alsnog de versie "Centrale Melkinrichting" bij Artitec?
[speculaas off]
-
Twee verschillende DAF-varianten..........gebouwd in andere jaren?
-
De DG conducteurswagen van Artitec zal in het vierde kwartaal 2015 geleverd worden.
Maar de vraag is wanneer.Dit naar aanleiding van de vraag van Jamie.
Zit er ook op te wachten,dus nog even geduld.
Groetjes Jan.
-
Komt die Dg ook als stuurstandwagen voor o.a. de zandtreinen begin jaren '70?
Dus met schrikstrepen en frontseinen.
-
De DG conducteurswagen van Artitec zal in het vierde kwartaal 2015 geleverd worden.
Sterker nog, in het "beschikbaarheidsoverzicht" op de site van Artitec zijn zo ongeveer alle aangekondigde modellen met Q4 gemerkt, dus vierde kwartaal. En dat is een flinke lijst, waaronder Plan U, Pec, Zesdeurs-D, Postrijtuigen, Hongaar, Dg en CHD. Dat wordt een zeer volle pakjesboot binnenkort, ergens in de komende twee maanden...
Jelle Jan
-
@Jelle Jan,
Ik zou er maar van uit gaan dat de genoemde data 'streefdata' zijn. De kans dat al hetgene wat je daar opnoemt in november en december geleverd gaat worden acht ik vrij klein.
Groeten,
Rob
-
Rob, ik denk zo maar dat Jelle Jan zijn post met een licht sarcastische ondertoon gelezen moet worden ;)
-
Zou ut ?
-
Denkutwel ;D
-
Het was van mijn kant vooral het met enige verbazing constateren dat zo veel modellen op Q4 staan.
Ik laat me verder gewoon verrassen...
-
Ik hoop dat het een aangename verrassing wordt.
Toen ik mijn 6308 bestelde stond de levertijd op Q4 2013, nu staat hij weer op Q4. :'(
Gr. Ed
-
Er komt weer een batch met 6300 modelen aan (dus nog dit jaar) en de bedoeling is om alles afgewerkt te hebben in April 2016.
Dan zou iedereen zijn 6300 in huis moeten hebben.
bron : Artitec.
-
Dit heb ik idd ook gehoord op de stand bij Artitec op Eurospoor door iemand van Artitec zelf. Ik stond er naast toen hij een vraag kreeg van een bezoeker wanneer nou eindelijk zijn reeds jaren geleden bestelde 6300 kwam.
-
In Railhobby 373 staan enkele foto's van de NS luikendakwagens van Artitec, op basis van de GTU. Ze zouden volgens het artikel in de rubriek vitrine dit jaar nog moeten verschijnen!
-
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/03/3bba3efd8fa9747ce6aea8a2fa8f7db1.jpg)
Proefmodel in de vitrine bij Fremotreffen.
Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
-
nog meer foto's GTU dakluiken (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,65900.msg3221594140.html#msg3221594140)
-
Leuk! Weet iemand waar deze wagons voor gebruikt werden?
-
de NS zelf zei: Ideaal voor met de kraan geladen machinerieën, gietstukken, walsprodukten, papierrollen e.d. (Uit: Voor elk vervoer een wagen)
dirkjan
-
Staan nog niet op de lijst. Hopelijk ook een TpIV variant. Zien er fraai uit.
-
Dergelijke wagen is bewaard gebleven bij de VSM toch?
-
In Railhobby 373 staan enkele foto's van de NS luikendakwagens van Artitec, op basis van de GTU. Ze zouden volgens het artikel in de rubriek vitrine dit jaar nog moeten verschijnen!
Nou, Artitec is nogal wat van plan. Ben "bang" dat er heel veel doorgeschoven gaat worden naar Q1 en Q2 van 2016!
-
Op de site van Artitec staat nu een foto van de preproductiemodel Stalen D6 in turquoise kleurstelling om te zien hoe deze past bij de Roco 1200 en Plan D
-
de NS zelf zei: Ideaal voor met de kraan geladen machinerieën, gietstukken, walsprodukten, papierrollen e.d. (Uit: Voor elk vervoer een wagen)
dirkjan
Aha. Klinkt dus als vervanging / modernisering van de aloude doek die over de lading van een platte wagon werd gespannen.
-
En een foto van het preproductiemodel van de 6-deurs stalen D in Roco tukoois op de site van Artitec: http://www.artitec.nl/
Ziet er uitstekend uit (y)
-
Oeh mooi! Is al betaald, dus last hem maar komen ;D
-
Laat ze maar lekker rustig aan doen, 't is allemaal al duur zat zo bij elkaar opgeteld ;D
-
Ik had gehoopt dat het een lelijk ding zou zijn en hem dus niet besteld, komen ze met deze foto's.
Twijfel twijfel twijfel.
Stephan.
-
welke kleur turquoise Tom?
-
De laatste Roco kleur natuurlijk. Past dan mooi bij de Roco turquoise 1200.
mvg,
Ivo
-
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/12237950_736183623154438_7030304811559894640_o_zpsm380ntd7.jpg)
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/12240962_736183553154445_8889744331817482548_o_zpswzoxkujz.jpg)
-
Aha het eerste prototype ;D Ze hebben nog een maandje geloof ik toch??
-
WoW dat ziet er goed uit (y)
Ik wil niet zeuren maar zijn dat nou 2 lage uitlaten bij de onderste foto ?
Moet dat niet 1 hoge uitlaat zijn aangezien er kleine raam in cabinedeur zit en bagagedeur zonder roosters
En op de bovenste foto mis ik nog de koersborden
-
Heb van de week nog contact gehad en men verwacht medio 2016.
-
Dat was wel te verwachten, rond kerst lijkt me wel onwaarschijnlijk om de Plan U uit te leveren
-
Aangezien dit het Att draadje is zal ik de naam niet noemen, maar er was toch een andere fabrikant die er al wat langer mee bezig was voordat Att het over nam? zijn die niet op tijd klaar voor de kerstboom??
-
Ik vind het alleen wel vreemd waarom Att in hun beschikbaarheidsoverzicht in september de levering van de Plan U op Q4 2015 zet. Toen was bij hun toch ook al lang bekend dat de U ergens in 2016 gaat komen?
Maar goed. Belangrijker is hoe het stel eruit gaat zien. En dit ziet er overtuigend uit. Alleen begrijp ik die ladder op de neus niet.
Jeroen
-
aannemelijk vanwege concurentie-belangen?
-
Eerst het model maar eens zien, zo'n tekening zegt mij weinig. 'k Had eigenlijk verwacht dat Artitec al een stuk verder zou zijn met een model wat volgens eerdere belofte in december 2015 uitgeleverd zou worden.
aannemelijk vanwege concurentie-belangen?
Je bedoelt om Rocky-Rail de loef af te steken? Je zou het denken, maar voor dat soort speculaties zitten we op het verkeerde subforum.
-
Dat is toch nauwelijks speculaas. Natuurlijk is dat zo en gezien het gebruikelijke tempo van Artitec moet ik 2016 ook nog zien. Wat dat betreft is Artitec een tweede LSmodels geworden. Staat tegenover dat veel mensen wachten op Artitec en LSmodels de moeite waard vinden.
Uiteindelijk kan het alleen maar werken omdat hetgeen RR tot nu toe liet zien weinig overtuigend is. Ik vind deze tekening eigenlijk overtuigender dan de kappen die RR heeft gepresenteerd. Maar komt RR nog voor kerst of desnoods in de loop van 2016 met een goed model, dan zullen veel mensen echt niet op Artitec blijven wachten.
-
Ik vind het alleen wel vreemd waarom Att in hun beschikbaarheidsoverzicht in september de levering van de Plan U op Q4 2015 zet. Toen was bij hun toch ook al lang bekend dat de U ergens in 2016 gaat komen?
Maar goed. Belangrijker is hoe het stel eruit gaat zien. En dit ziet er overtuigend uit. Alleen begrijp ik die ladder op de neus niet.
Jeroen
Dat beschikbaarheidsoverzicht is inmiddels een in goed Nederlands gezegd "rolling forecast" geworden. Daar moet je dus echt helemaal niets van verwachten.
Wat begrijp je niet aan die ladder(s)?
-
Omdat ik mij afvraag of Plan U wel met ladders heeft gereden. Als dat al zo geweest is, zal dat heel kort geweest zijn. Foto's uit 1961 tonen al Plan U's zonder ladders op de neuzen. De laatste afgeleverde Mat'54 stellen hadden de ladders ook al niet meer op de neuzen.
Maar goed, ik kan het ook mis hebben...
Jeroen
-
volgens mij heeft Plan U nooit met ladders gereden , op de bovenste foto mis ik nog koersrol en onderste zijn de uitlaten niet juist dus hopelijk pas Artitec dit nog aan ;D
-
Ik ben waarschijnlijk de enige die dat meer dan prima vindt. Begin volgend jaar ga ik de keuken doen en ook nog drie weken op reis in Zuid Anerika. Voor mij meer dan prima als het wat langer duurt ;D
-
Omdat ik mij afvraag of Plan U wel met ladders heeft gereden. Als dat al zo geweest is, zal dat heel kort geweest zijn. Foto's uit 1961 tonen al Plan U's zonder ladders op de neuzen. De laatste afgeleverde Mat'54 stellen hadden de ladders ook al niet meer op de neuzen.
Klopt Jeroen, in elk Plan U stel was er 1 ladder opgeborgen ind de bagageruimte.
Ik denk dat dit een overijverige tekenaar is geweest ;) Vast en zeker komen ze er op het model niet op :)
Grtzz,
Karst
-
voor wat betreft uitlaten, deurramen etc, zie hier: http://www.artitec.nl/index.php/nl/component/zoo/item/plan-u-folder
-
voor wat betreft uitlaten, deurramen etc, zie hier: http://www.artitec.nl/index.php/nl/component/zoo/item/plan-u-folder
Ja die folder van de Plan U heb ik ook liggen ,
Maar bij die onderste foto klopt het toch echt niet , moet gewoon 1 hoge uitlaat zijn tenzij dit de oer-versie is dan moet het raam in de cabinedeur en bagagedeur worden aangepast ;D
-
Er is voor de meeste modellen weer een kwartaaltje bijgekomen. Zie: http://artitec.nl/index.php/nl/prijs-beschikbaarheid
-
Alles is op voorraad of verschijnt in het eerste kwartaal van 2016. :o ;D
Mij maakt het echt niet veel uit wanneer iets verschijnt. Ik zie het wel. Maar wat kan het nut zijn van zo'n ongeloofwaardige lijst?
Een Pecje, dat moet mogelijk zijn voor 1 april, nou vooruit voor 1 juni.
Sommige varianten van al uitgebracht materieel zal ook wel kunnen.
-
Leuk een nr variant van de rode DE2 met reclamebanen nr 96 (y)
-
Er is voor de meeste modellen weer een kwartaaltje bijgekomen. Zie: http://artitec.nl/index.php/nl/prijs-beschikbaarheid (http://artitec.nl/index.php/nl/prijs-beschikbaarheid)
Jammer. :-\
-
Mijn 6308 is op Q4 blijven staan, (y) (y), zou het dan toch nog..........
Gr. Ed
-
Staat geen jaartal bij, dus zou net zo goed Q4 in 2016 of 2017 of 2018 kunnen zijn ;D
-
Mijn 6308 is op Q4 blijven staan, (y) (y), zou het dan toch nog..........
Gr. Ed
Nee, dat is de mijne die voor Q4 gepland staat ;D
-
Er is voor de meeste modellen weer een kwartaaltje bijgekomen. Zie: http://artitec.nl/index.php/nl/prijs-beschikbaarheid
Uitstel is geen afstel............toch?
Ze mogen nu wel opschieten, mijn geduld begint op te raken. >:(
-
Dan heb je gewoon weinig geduld.
En je kan 'm altijd afbestellen natuurlijk als je vind dat je te lang moet wachten.
Mvg,
Sander
-
Zou de DE2 96 dan ook het beruchte deukje op zijn neus.
Marius
-
Alleen begrijp ik die ladder op de neus niet.
Jeroen
Een telefoontje naar Artitec laat weten dat de ladders niet op de neus van de plan U komen.
-
Zolang er geen ladders in mijn panty's zitten vind ik alles best. ;D
-
;D ;D sh*t, dat beeld zit nu op mijn netvlies.
-
Kinky Manuel! ;D (y)
-
Een telefoontje naar Artitec laat weten dat de ladders niet op de neus van de plan U komen.
(y) (y) (y) Ik had ook niet anders verwacht van onze Amsterdamse vrienden :) :)
Jeroen
-
Zolang er geen ladders in mijn panty's zitten vind ik alles best. ;D
ah gelukkig nog een echte Zwarte Piet ;D
-
Ach ik vind het niet zo heel erg dat dit mooie stel iets later komt....
Liever later en goed als op tijd en met fouten...
Bovendien kan ik nog even wat langer sparen... :P
Michael
-
Het laatste nieuws van Artitec over 2015 is,dat de luikendakwagen verschijnt in het eerste
kwartaal van 2016.
Over de DG is weinig goeds te vermelden.Volgens Artitec komt deze pas uit eind 2016. :'(
Groetjes Jan.
-
Een rijdende PEC!!!!!!
http://artitec.nl/index.php/nl/component/content/article/341-artitec-pec-koppeling-en-verlichting-test
-
http://artitec.nl/index.php/nl/prijs-beschikbaarheid
Dat wordt een druk en ambitieus eerste kwartaaltje in 2016 :o
-
Oftewel, we weten het nog niet precies maar eerder dan het eerste kwartaal wordt het niet 8)
Zien we in het volgende overzicht wel weer wat er doorschuift.
-
Dat is al een tijdje zo dat alles wat niet conform planning leverbaar is een kwartaal opschuift. Ik vind het jammer dat Artitec geen realistischer planning afgeeft, want de leveringsdata zijn nu jammergenoeg niet erg betrouwbaar. Het zou zonde zijn als Artitec op den duur met deze 'strategie' een zelfde reputatie als LS Models gaat krijgen.
Ik vind het helemaal niet erg als de modellen later verschijnen, maar dat men eind Q3 de Plan U op Q4 zette en nu weer op Q1, dat is niet fijn. Dat had betekend dat de Plan U eind Q3 al bijna helemaal geproduceerd had moeten zijn. Voordat de modellen in Amsterdam zouden zijn en gecontroleerd en aan de winkels uitgeleverd, dan had levering Q4 realistisch geweest. Artitec heeft tot nu toe niet meer dan wat 3D tekeningen laten zien.
Kijk ook maar bij de Pec hoeveel tijd er zit tussen de eerste ongespoten proefmodellen en het moment waarop ze in de winkels liggen.
Persoonlijk denk ik dat Q1 voor de Pec net moet kunnen lukken, maar Q2 zou mij in het geheel niet verbazen.
Als Artitec van Plan U alleen nog tekeningen heeft, dan vrees ik dat Q4 2016 realistischer is.
Ik bedoel dit bericht echt niet negatief. Ik hoop juist dat Artitec realistischere prognoses af gaat geven, want ik gun ze een LS Models reputatie echt niet!
Jeroen
-
Mee eens Jeroen. Beter weten waar je aan toe bent! Het komt mij financieel wel even goed uit eerlijk gezegd. Maar ook dan wil je je budget ook een beetje 'plannen' :)
De Plan U van Rocky Rail had er toch ook al in oktober moeten zijn? En had Exact Train ook niet dit jaar met een Mat '54 'moeten' komen?
-
Nou bij LS models zijn er aangekondigde modellen nooit gekomen, dat is tot nog toe bij Artitec niet het geval.
Maar die lijst slaat natuurlijk nergens op en kunnen ze beter weglaten. De NS6300 komt dus in Q4 2015? Ze hebben nog 2 weken, ik ben benieuwd.
Stephan.
-
ik weet niet hoelang Artitec al met de Plan U bezig , gezien het model in juli is aangekondigd maar ze mogen nog wel even de tijd nemen om het model perfect te maken , de beetjes vertraging to tot nu toe is niks vergeleken met LS Models ::)
En had Exact Train ook niet dit jaar met een Mat '54 'moeten' komen?
Deze zou in 2016 komen , maar heb m'n twijfels of die komt de PEC van Exact-train zou er ook al moeten zijn ::)
-
Maar ik zie werkende koppelingen bij die Pec. (y)
Graag ook voor de losse verkoop.
-
ik weet niet hoelang Artitec al met de Plan U bezig , gezien het model in juli is aangekondigd maar ze mogen nog wel even de tijd nemen om het model perfect te maken , de beetjes vertraging to tot nu toe is niks vergeleken met LS Models ::)
Deze zou in 2016 komen , maar heb m'n twijfels of die komt de PEC van Exact-train zou er ook al moeten zijn ::)
Staat op hun site nog steeds in de 'Neuheiten 2015' folder. Maar goed, we wachten geduldig af.
-
Je gaat me toch niet vertellen dat er iemand was die die levertijd van de Plan U serieus nam?
-
Dat is geheel afhankelijk hoever Artitec bij de aankondiging achter de schermen al was met die Plan U, Martijn. Van de zomer werd namelijk gemeld dat Artitec al drie jaar bezig was met de Plan U. In dat geval had men al aardig ver kunnen zijn met dat stel. Maar aangezien Artitec van haar andere modellen steeds vaker laat zien hoever men in het ontwikkelproces is en we van de Plan U alleen nog 3D tekeningen hebben gezien, zou het mij dus niets verbazen als de Plan U pas eind 2016 leverbaar is.
En wat mij betreft is dat ook helemaal niet erg, maar wat ik gisteravond ook al schreef, het zou Artitec in mijn ogen sieren als men een realistischer leveringsschema zou publiceren.
Ik vind het echt niet erg om te wachten. Ik vind het echter wel irritant dat ik nu behoorlijk veel hobbygeld in de ouwe sok moet laten zitten, omdat je niet weet waar je aan toe bent. Ik kan dat geld nu best aan wat anders uitgeven, maar als de Plan U dan toch in Q1 verschijnt, heb ik dat geld niet zomaar even bij elkaar gespaard.....
Jeroen
-
Ze kunnen er beter 'Nog niet bekend' o.i.d. neerzetten in plaats van een onrealistische planning. Dat is ook duidelijker een betrouwbaarder naar de klant.
-
Mmmmm, bekende zichzelf herhalende discussie ::)
Ik denk steeds dat er nieuws is over Artitec 2015.
mvg,
Ivo
-
Gisteren geleverd: Mijn Artitec 6308 met sound.
Schitterende machine, mooi geluid en voldoende trekkracht.
Gisteren op de clubbaan trok hij moeiteloos 40 assen bij de helling op. (2,5% lengte 7,5 meter)
(y) (y)
Gr. Ed
-
Ik heb vandaag ook de mijne opgehaald, mooi model :D (y)
-
Het volk wil foto's (en het liefst een filmpje) ;) (y)
-
Leuk een nr variant van de rode DE2 met reclamebanen nr 96 (y)
Met als onderscheidend kenmerk de CRVL-antenne, hier blauw omkaderd op het voorbeeld in Zwolle:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/01388_96CRVLantenne.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/01388_96CRVLantenne.jpg)
-
Beste forumlezer,
Sedert ruim een week rijdt de 6310 sound dagelijks een tijdje over mijn modelbaan met een hele sleep GTU-tjes ( 26 ). Zonder problemen neemt hij de hellingen en bogen.
In vergelijk met mijn 3700-en rijdt de 6300 veel rustiger. De motor hoor je, in tegenstelling tot de 3700, bijna niet.
Supermodel zeker na het aanbrengen van o.a. de los bijgeleverde trapjes achterzijde kolenbak en de beschermers op drijfwerk.
Het hobbeleffect na aanbrengen Marklin slipbandjes, zoals op de 3700, heeft de 6300 helemaal niet. Bij informatie blijken dat op de 6300 ,vanuit Artitec, dezelfde Marklin exemplaren als bij de 3700, te zijn gemonteerd.
Ik ben zeer tevreden over deze Artitec prestatie.
Prettige jaarwisseling en groet,
Coen.