BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2015 => Topic gestart door: Floris op 30 december 2014, 11:07:14
-
zie HIER (http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=praesenz&vw_name=search&portaltyp=308&order_by=artikelnr&lang=de&suchtext=neuheit+2015&b_warengruppe_id=20&x=23&y=5) de nieuwheden voor 2015.
Voor de moderne rijders onder ons oa:
SBB 189 112
PKP 189 205
RTB 189 103
BLS 186 (helaas geen andere variant)
VTG blauwe falns met HGK logo
-
benieuwd naar de 103!
-
zie HIER (http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=praesenz&vw_name=search&portaltyp=308&order_by=artikelnr&lang=de&suchtext=neuheit+2015&b_warengruppe_id=20&x=23&y=5)Voor de moderne rijders onder ons oa:
SBB 189
PKP 189 205
RTB 189
BLS 186 (helaas geen andere variant)
VTG blauwe falns met HGK logo
Je vergeet nog wat Floris:
186 002 en de GTW van Vechtdallijnen. Is dat niet modern?
-
je moet niet alles vooraf verraden toch? ;D
-
wat is dat smartcontrol gebeuren?
Ziet er interessant uit.
Groeten Martijn
-
Leuke nieuwtjes
Jammer alleen dat de br 38 nog steeds niet is voorzien van een decoder aansluiting. :-[
Gr. Ron
-
De gelijkstroom gtw van de vechtdallijn is duurder dan de wissrlstroom versie, hoe kan dit?
-
Nieuwe Tanoos (Artikelnummer: 54636).
-
Hoi Martijn,
Dat Smart control lijkt wel erg verdacht veel op de ESU Mobile Control 2.
Jan-Peter
-
Aha
zeer interessant dus.
Maar is in de gaten gaan houden.
Groeten Martijn
-
Dat Smart control lijkt wel erg verdacht veel op de ESU Mobile Control 2.
Dat vind ik nou ook :)
Gr. Patrick
-
benieuwd naar de 103!
ik ook wel ja, benieuwd wat deze loc gaat toevoegen naast het roco geweld van deze locserie
-
Ik denk dat ze het niveau dat er gehaald is met de 140 ook wel gaan halen op een 103, dan is het voor 140 euro een heel fraai model. Een stuk fraaier dan de 125-jahre editie die Fleischmann heeft uitgebracht voor 125 euro. Wellicht is hij niet zo mooi als een Roco, maar dan hebben mensen een keuze (net als met de 189) en kunnen ze afwegen of ze de Roco loc de extra euro's waard vinden.
-
Een aantal chemiekesselwagen spreken mij aan en de vectron van cargo serv.
-
En de br 141 varianten zonder die rare skibox op het dak. (y)
Raar dat de verkehrsrote uitvoering vooralsnog alleen met sound wordt verkocht.
Fred
-
Br 103... Wordt dat de korte of de lange (vanaf BR 103 216)?
-
"Formneuheit der Kultlok für den TEE und IC Dienst der DB in der Ursprungsausführung mit Schürze und Scherenpantos, rot/beige Lackierung in der kurzen Ausführung."
Bron: http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=19333
edit: en de lange:
"Formneuheit der BR 103 in der langen Ausführung ohne Schürze und Pufferverkleidung mit Einholmpantos in orientrot der DB AG."
Bron: http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=19335
-
Beide.... wordt weer een duur jaar dus :-\
-
Hoi Martijn,
Dat Smart control lijkt wel erg verdacht veel op de ESU Mobile Control 2.
Jan-Peter
ESU maak wel meer Digitale Centrales voor 'derden', maar dan in een 'light' versie.
Zowel Bachmann/Lilliput liet met hun Dynamis systeem een 'light' versie maken van de ESU Navigator.
(de CV's oudere decoders van andere merken konden niet gelezen of geschreven worden)
Met de 'Ultima' komt er nu wel een nieuwe versie ervan met meer mogelijkheden.
Aan de bouw van de centrale te zien is deze Mobile Control 2 in een gelijkaardige behuizing geplaatst.
Maar de handbediening lijkt we wel beter!
-
PKP SM42 en ET41 nu voor de hele europese markt als ik de lijst moet geloven ? (y)
Groet Arjan
-
Naast de 189 103 ook de V156 van RTB. Leuk! (y)
-
Waar is de Hondekop 4 ??? Voor de rest is Piko goed bezig (y)
-
2016: NS 1200 in h0 ... ;D
-
Vaag, de BLS 186 enkel in wisselstroom? Zal vast wel een foutje zijn hoop ik.
-
Foutje klopt.
59961 voor DC model en 59861 voor AC model.
Tik de nummers maar in op de Piko site.
Grz,
Gérard Drost
-
http://www.piko.de/KAT_PDF/99505_H0_Katalog_2015.pdf
En hier de nieuwe catalogus.
-
110 MB :-\
-
Nou en? Je hebt toch geen modem van 1200 baud? ;D
-
telefoonlijntje jonguh ;D
-
NMBS reeks 73/82 (y) (jammer LS Models,te lang gewacht....)
-
PKP SM42 en ET41 nu voor de hele europese markt als ik de lijst moet geloven ? (y)
Groet Arjan
Ik ben benieuwd, ik dacht dat deze loc's (ET41 en SM42) exclusief voor de poolse importeur gemaakt werden.
De SM42's die worden aangeboden zijn van Poolse prive spoorwegmaatschappijen, (de minder goed verkopende modellen, nog steeds volop verkrijgbaar in Polen), het lijkt erop dat de importeur zijn voorraden op deze manier kwijt wil raken.
De ET41 is echt nieuw, is in PL ook nog niet verkrijgbaar.
Groeten
David
-
NMBS reeks 73/82 (y) (jammer LS Models,te lang gewacht....)
Dat is het beste nieuws voor de België-rijder in heel erg lange tijd. LSM, het is te hopen dat ze hiervan leren, er is blijkbaar een grens in de minachting en het voorliegen van je klanten - die grens is nu bereikt. Bravo Piko, de modellen zijn reeds besteld. ;D
-
Hmmm, komt er vast in enkele dagen weer een "update" van de LSM site ;D
Maar even voor mji als leek, dit is toch hetzelfde model dat RRF in NL inzet?
-
Ja, de 73 van de derde bouwschijf om precies te zijn
-
nice, dat gaat mij werk schelen. ;D
-
NMBS reeks 73/82 (y) (jammer LS Models,te lang gewacht....)
Leuk! Een kleiner gat in 't budget. (Dat de afwerking iets minder is kan mij niet deren. De motorisatie van het hedendaagse Piko is best prima)
Gr,
Jan
-
Hmmm, komt er vast in enkele dagen weer een "update" van de LSM site ;D
Maar even voor mji als leek, dit is toch hetzelfde model dat RRF in NL inzet?
Da's natuurlijk mooi meegenomen voor Piko. Kunnen ze een bijkomende reeksje in een ander jasje maken.
Gr,
Jan
-
PKP SM42 en ET41 nu voor de hele europese markt als ik de lijst moet geloven ? (y)
Groet Arjan
Foto's van de ET41......
http://sk-model.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=230:siodemka-orygina-czy-model-wersja-nr-4&catid=39:kolejnictwo-h0&Itemid=64 (http://sk-model.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=230:siodemka-orygina-czy-model-wersja-nr-4&catid=39:kolejnictwo-h0&Itemid=64)
-
Is de reeks 73/82 alleen in België verkrijgbaar of kun je die ook om de hoek bestellen?
-
Bij de RH7300 staat: exclusief Belgie, bij de 82 staat niets ... Bron: de Piko -catalogus.
Gr, Marc
exclusief Belgie gewoon eBay in de gaten houden ...
-
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/lok_zpslufthvqi.jpg)
Onderweg naar de winkels. Als totale verrassing (qua levertijd) :) Toch Piko de eerste ?
-
Die zwarte strepen op de kop: klopt geen hol van, wat een blamage, en meer van dit soort specifieke beneluxspoor gezeur ;D
-
ipv halogeen verlichting,heeft het model led verlichting :'( ;D ;D
-
@dh3201 en Remco vM
;D
Gr. Patrick
-
Is de reeks 73/82 alleen in België verkrijgbaar of kun je die ook om de hoek bestellen?
Mijn reeds enkele jaren terug in bestelling staande T73 LSM exemplaar is omgezet naar ééntje van Piko... .
Bob, in geval van nood kan ik er wel ééntje bijbestellen en bij gelegenheid es over onze noordergrens meebrengen.
Een paar keer per jaar sporen we een dagtripje over onze noordergrens. o.a. voor 't "sociaal contact" met de vrienden van 't "Litter Binn" draadje.
De bestelling is geplaatst bij een bekende handelaar/producent op het einde van onze straat.
Dit is misschien het best per Pb's te regelen.
Maar, eigenlijk komt die handelaar zelf ook wel een paar keer per jaar richting het noorden...
Gr, Jan
-
Mooie zet van Piko, ik zit ook al een tijdje op een Belgische rangeerloc te wachten :)
De modellen zullen binnenkort ook wel hier te krijgen zijn... zie de PKP-loc die eerst
ook enkel in Polen te krijgen was....
Mvg,
Tis
-
Als ik het goed begrepen heb is alleen de oer versie, de grotendeels groene versie alleen voor België.
Ik bestel regelmatig bij Van Biervliet, die zal Piko ook wel in het het assortiment hebben. Daarnaast is er Modeltrein paradise (http://www.modeltrein-paradise.com/popup_image.php?pID=15741) waar ook al eerder wat besteld heb.
Maar ik wacht de ontwikkelingen voorlopig af. :)
-
Volgens ModelspoorMagazine zijn alle 71/82er exclusief voor België en af fabriek (500 exemplaren per bedrijfsnummer) al uitverkocht.
Om er niet naast te grijpen heb ik er 2 besteld bij een Belgische winkel.
Gelukkig zijn ze niet al te duur :)
-
Dan ben ik heel benieuwd naar die winkel, want ik zoek de gewone uitvoering,
en vind die niet onder de 179 euro :P
Mvg,
Tis
-
Bij wie heb je dan gekeken?
Ik kwam maar 1 winkel tegen die ze online aanbiedt en dat is niet Van Biervliet....
-
Ben ik ook achter ;D
Ik heb Googgel gebruikt en bij de link van Modeltrein Paradise gekeken...
Alleen de oerversie zag ik voor rond de 159 euro... vind de site van hun
trouwens onoverzichtelijk want als ik nu zoek vind ik helemaal niets
wat maar verwijst naar het nieuwe model :P...
Ik zie wel als het model echt uitkomt...
Mvg,
Tis
-
Hoi,
Mattias heeft een leuke bespreking geschreven over het Belgische rangeerlokje.
Foto's en verslag vind je:
Nu hier: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,63801.0.html (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,63801.0.html)
Link aangepast 26-06-2015
-
Piko heeft een aantal Herbstneuheiten:
http://www.piko-shop.de/index.php?b_warengruppe_id=0&limit=10&page=0&order_by=artikelnr&vw_type=praesenz&vw_name=search&suchtext=herbstneuheit&view=list&portaltyp=308
-
http://forum.modelarstwo.info/threads/modele-wagon%C3%B3w-typu-120a-firmy-piko-sk-model.27053/page-2#post-466282
joepie eindelijk weer es een model dat ik echt wil kopen! (y)
-
Nice, eindelijk een fatsoenlijke 120A! Piko kennende komt er een legertje varianten aan... *gaat spaarvarken vangen*
mvg Bjorn
-
Pagina op mijn android foon laten vertalen van Pools naar NL. Volgens mij een redelijk agressief forumpje... ;)
"Met dank aan de heer verkoper, ik hoop dat hij word neergeschoten Ik kon hem niet zien na een kabinet, het ziet er erg leuk ;)"
;D
-
Uurtje geleden op facebook pagina van piko aangekondigd dat er een nieuwe NS br 186 komt met nieuw nr.
Oude nr was de 186 002 -9
Endlich wieder lieferbar die niederländische BR 186 - mit neuer Betriebsnummer: 186 019 -3
-
Voor de Belgische markt komt Piko met een Railpool Traxx 186 - 183:
https://www.flickr.com/photos/46425670@N08/19938522599
O.a verkrijgbaar bij: http://goover.be/store/locs-nmbs/21-piko-traxx-railpool-2861.html en http://www.modeltrein-paradise.com/product_info.php?cPath=71_72_1121&products_id=16227
Gr, Ben.
-
Wie wordt de eerste: lieferbar http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=18936
aktuelle Betriebsnummer: 186 019 -3
Gr, Marc
-
Voor de Belgische markt komt Piko met een Railpool Traxx 186 - 183:
https://www.flickr.com/photos/46425670@N08/19938522599
O.a verkrijgbaar bij: http://goover.be/store/locs-nmbs/21-piko-traxx-railpool-2861.html en http://www.modeltrein-paradise.com/product_info.php?cPath=71_72_1121&products_id=16227
Gr, Ben.
Ook in Nederland verkrijgbaar, zag ik HIER (https://www.facebook.com/Pijplines/photos/a.292364760784182.70047.204700436217282/979993772021274/?type=1&theater) :)
-
Bij de grootgrutter in Vlaardingen ook.
-
Bericht van GooVer dat de levering van de NMBS 2861 is uitgesteld tot december.
-
Naast de 2861 (https://www.flickr.com/photos/florisleeuw/17779307266/in/photolist-t66ACs-u5xbdU-sAN4Kw) komt Piko deze maand met NOG een Beneluxloc in de vorm van de 2844 (https://www.flickr.com/photos/florisleeuw/18508023709/in/photolist-ucusD4)
97746 NMBS 2844 gelijkstroom / 97747 wisselstroom digitaal
-
Nu nog de grijze E186 142, 148 of 149 zoals die in Nederland rijdt, bijvoorbeeld af en toe voor de IC Berlijn.
-
Inmiddels zijn er op facebook en de webshop van Piko foto's verschenen van de Br103 in rood/crème. Ik vind het model heel goed overkomen. En zeker voor die prijs. Ik zit er aan te denken er een aan te schaffen, maar vroeg me af of er nog mensen zijn met opmerkingen over het model tot nu. Het model schijnt begin november bij de winkels te arriveren ben zelf erg benieuwd hoe het model in het 'echt' overkomt en ook wel t.o.v. een Roco.
Groeten Edwin.
-
Daar wordt bij de buren al uitvoerig over gediscussieerd:
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?10,7548188 (http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?10,7548188)
Het lijkt vooralsnog niet de gedroomde "perfecte" 103, met foutieve lampen en erg lompe handgrepen. Ook lijkt de vorm van de kop (net als de Roco 103) niet helemaal te kloppen...
-
Leuke verassing voor de Franse rijders onder ons van Piko: de Z2 (http://www.t2m-train.fr/fichiers/pdf_Notes_Infos/PIKO/PIKO023_sp.pdf) is binnenkort beschikbaar.
dirkjan
-
Zo Zo
-
mooie panto's ook, wordt steeds mooier dat PIKO (y)
-
Piko gaat er inderdaad kwalitatief op vooruit, maar jammer van die frontseinen ::)
-
En bij PIKO komen er ook nu vaker gelimiteerde series, maar o, wat
een fraai model (y) (Helaas geen N, maar wie weet ooit... 8))
Mvg,
Tis
-
Dat ziet er netjes uit! Een stukje beter dan mijn Jouef-versie van een jaar of 17 oud ;)
-
Piko gaat er inderdaad kwalitatief op vooruit, maar jammer van die frontseinen ::)
leg uit. Je kijkt naar een niet geschilderd en getamponneerd model, dus kan er nog wat aan de indruk veranderen. Wat zou er nu fout aan zijn?
dirkjan
-
Beperkte oplage. :-\
Tegen de tijd dat ik aan rollend materieel toe ben op mijn toekomstige baan, zullen ze wel moeilijk te verkrijgen zijn.
Mm, maart 2016, dat is rond mijn verjaardag, even in de gaten houden maar. 8)
Ze zouden op station Villefranche niet misstaan, zoals ook 1:1:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2369.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2369.jpg)
-
Ach Huub,
Op de lijn naar Villefranche reden de 1500V stellen (de Z7300 serie vooral). Die zijn nog niet aangekondigd, dus je hebt zelfs nog langer de tijd.
dirkjan
-
leg uit. Je kijkt naar een niet geschilderd en getamponneerd model, dus kan er nog wat aan de indruk veranderen. Wat zou er nu fout aan zijn?
dirkjan
in mijn optiek ogen de randen rondom de lampen iets te lomp
-
Op de lijn naar Villefranche reden de 1500V stellen (de Z7300 serie vooral). Die zijn nog niet aangekondigd, dus je hebt zelfs nog langer de tijd.
Rijden momenteel daar. Foto heb ik augustus jl gemaakt. Is er veel uiterlijk verschil? Ik had het niet door, maar weet wel dat daar op 1500V (wisselstroom toch?) wordt gereden.
-
Op een Duits forum wordt beweerd dat Piko de lampen van de voorserie 103'ers heeft nagebootst op de serielocs en dat ze daarom lomper lijken. Geen idee of dat echt zo is. Ik vind de 103 in ieder geval best gelukt. Maar aangezien de Roco locs ook een prijsverlaging hebben gehad is het prijsverschil nu niet meer zo groot. En ik heb er al 4 van Roco, ik zal dus waarschijnlijk bij Roco blijven.
-
Rijden momenteel daar. Foto heb ik augustus jl gemaakt. Is er veel uiterlijk verschil? Ik had het niet door, maar weet wel dat daar op 1500V (wisselstroom toch?) wordt gereden.
1500 Volt gelijkspanning uiteraard.
-
Tuurlijk dom dom... dacht even aan modeltreinen, die rijden soms wel op wisselspanning. :-X
-
Maar nooit op 1500V ;D
-
Ha, nee gelukkig niet zeg. ;D
Wat ook al niet zo slim van mij is: Frans gaan rijden maar de taal bijna niet spreken.
Toch lees ik dat een gedeelte van de Z2 bicourant is: de Z9500 en Z9600, deze rijden dus zowel op 25000V als op 1500V.
De Z7300 en Z7500 rijden alleen op 1500V.
Dus de Z9602 van Piko zou op mijn baan passen, afgezien van de vraag of die in het echt zou rijden tussen Vf en PPn.
Corrigeer me als ik het mis heb.
-
Piko doet het steeds beter, ben al aardig fan aan het worden. (y)
Heb wat betreft locomotieven reeds de rode V-200 en de groene E-41, ga binnenkort kijken voor de rode BR 103, (geluid sample, zeer uitgebreid, is te horen op de PIKO website) en inderdaad, fantastisch fijne panto's zo te zien !
Persoonlijk vindt ik dat de (west)Duitse e locs erg goede fronten hebben, ze hebben daar goede modellenmakers in dienst zo te zien...
Gr Pieter.
PS: Roco verlaagd niet voor niets zijn prijzen (met o.a. de instapmodellen) tegelijk gaan de prijzen van PIKO ook gestaag omhoog...
-
De Z9600 bicourant rijden vooral in de Alpen en het noorden, waar beide spanningen voorkomen. De Z7300 hebben maar 1 pantograaf, dus wijken zeker af in de dakopbouw etc. En als je in het nu wilt rijden is een Z7300 in de TER Languedoc-Roussillon kleurstelling natuurlijk onmisbaar. Die gaat er vast komen en dan kun je nog even sparen. Waarom snel en fout als je langzaamaan en correct kunt aanschaffen? ;)
dirkjan
-
Dankjewel Dirk Jan, nu begrijp ik het goed. Ik wil er een fictieve 'toekomstige museumbaan' van maken, omdat er nu ook nog materieel van > 100 jaar oud rondrijdt. Dus alles dat er gereden heeft én rijdt, én nog gaat rijden, mag de baan op. Ik ga wachten op de Z7300 in de TER kleurstelling. Je zegt dat die er zeker gaat komen, dat is fijn om te weten, bedankt.
-
Deze foto zegt weer genoeg!
(https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/12369219_1031367580217226_2299125583173519645_n.jpg?oh=63cfa83fade8f8cd9d0323161a781327&oe=56D8F181) (https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/12369219_1031367580217226_2299125583173519645_n.jpg?oh=63cfa83fade8f8cd9d0323161a781327&oe=56D8F181)
Groetjes,
-
Ook mooi. Van Biervliet 2552, Roco RailPro Hippel, en nu deze. Leuk einde van het jaar!
Nu nog zo'n saaie grijze als voor de IC Berlijn.