BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2015 => Topic gestart door: Floris op 18 december 2014, 08:14:08
-
Hier (http://www.mostviertler-modellbahnhof.at/info.htm#aktuelles) zijn de eerste Roco nieuwtjes voor 2015 te vinden
-
eindelijk eens weer een Nohab:
ROCO 52614 DSB Diesellok My rot grau Ep.4 UVP € 139,00
en in vergelijking de 1200 in blau
ROCO 72680 NS E-Lok 1206 blau NS Ep.4 UVP € 294,00 :'( >:(
van 251 naar 279 naar 294 €
Groet
Bernd
-
En een groene plan v met vishaak in de e-shop voor €299. Kennelijk verwacht men plan v en plan t in de loop van volgend jaar weer te kunnen produceren. (y)
Van zo'n diarree aan goederenwagentjes snap ik al jaren niks. Volgens mij zijn Calpam wagentjes nog steeds in de dump te vinden.
-
Floris, bedankt voor het delen...
Dus toch mogelijk al vrij snel een blauwe NS 1200.... (y)
Echter het prijsniveau slaat werkelijk nergens op. Waren de (advies)prijzen dit jaar al hoog bij Roco. Ik vindt dat de prijzen in zeer rap tempo zomaar verhoogd gaan worden, slaat werkelijk nergens op.... >:(
De blauwe NS 1200 zou nu bijna € 300,- gaan kosten, analoog wel te verstaan ! Het model mag dan wel rijkelijk van mooie details zijn voorzien, echter we hebben het hier nog steeds over een plastic kap en geen metaal. Vergelijk de prijzen maar eens met de ESU loks (Metaal, heel veel functies, rook generator, led verlichte remmen, dashboard verlichting en nog veel meer...)
Gr Pieter
-
We gaan deze prijs discussie niet opnieuw voeren. Dat is in het verleden al gebleken dat het niets toevoegt over het model. Of je koopt het model omdat je het er voor over hebt, of niet. Of je koopt een model dat goedkoper is, van een andere fabrikant.
Ook een discussie of prijs-kwaliteit wel of niet gevoerd mag worden hoort niet in dit draadje thuis, en gaan de kliko in...
Als je goed zoekt, vind je nog ergens een draadje over Roco en prijs-kwaliteit, daar mag je in verder discussiëren
Gr, Bert
-
Ik hoop stiekem nog op een gele Plan V, zoals hij jaren heeft rondgereden. Of in ieder geval in 1981 :)
-
Staat wel een leuke optie tussen:
Dampflok BR 85 Ep.3
Nog geen prijs van bekend, dus zal nog wel erg in de begin fase zitten. Dus nog maar eens afwachten of die echt in 2015 gaat komen.
Roelco
-
Van zo'n diarree aan goederenwagentjes snap ik al jaren niks. Volgens mij zijn Calpam wagentjes nog steeds in de dump te vinden.
Mwoa, zit toch wel wat leuks tussen hoor voor de liefhebber, bijvoorbeeld:
ROCO 67620 EINSTELLER Schwenkdachw. 4a. GRAWACO Ep.6 UVP € 54,90 is aannemelijk de lange vierasser met zwarte bovenkant, regelmatig in gemengde graantreinen van LTE te zien. Helaas wel nog meer dan een jaar wachten voor aanschaf (R***j)
Ook nog een startset met een 5/600:
ROCO 51278 EINSTELLER Digiset:Diesel.500/600+GZ Ep.6 UVP € 249,00
Wat ik me dan moet voorstellen bij Epoche 6??? Railpro treintje??
Ook leuk in de internationale E-shop, voor de liefhebbers:
ROCO 73654 EINSTELLER E-Lok BR 186 Railpool Zebra Ep.6 UVP € 239,00
-
Ik ben zo vrij geweest om de Nederlandse nieuwtjes even te kopieëren:
ROCO 52511 NS Diesellok Serie 2200 gelb/grau Ep.4 UVP € 89,00
ROCO 56280 NS Off. Güterwagen, schwarz Ep.3 UVP € 11,90
ROCO 58511 NS Diesellok Serie 2200 gelb/grau Ep.4 UVP € 129,00
ROCO 61449 NS Set: NS1200+3xPlan-D SND. Ep.3 UVP € 519,00
ROCO 61450 NS Set: NS1200+3xPlan-D AC-SND. Ep.3 UVP € 519,00
ROCO 66904 NS Kühlwagen CHIJP Trapezdach Ep.3 UVP € 32,40
ROCO 66909 NS Kesselwagen 2a. "Fina" Ep.4 UVP € 31,40
ROCO 67128 NS Güterwagenset NS 8-tlg. Ep.3 UVP € 54,90
ROCO 67132 NS Set:Schwerlastw.6a.2-tlg+Coils Ep.4 UVP € 74,00
ROCO 67133 NS Set:Schwerlastw.4a.2-tlg+Stahl Ep.4 UVP € 64,00
ROCO 67233 NS Schotterw. Railpro, blau Ep.5 UVP € 29,90
ROCO 67234 NS Schiebewandw.2a. Bensdorp Ep.4 UVP € 29,90
ROCO 67299 NS Off.Güterw. 4a, blau Ep.4 UVP € 32,90
ROCO 67455 NS Kesselwagen 2a. CALPAM schwarz Ep.3 UVP € 32,90
ROCO 67461 NS Ged. Güterwagen, braun Ep.4 UVP € 16,90
ROCO 67523 NS EH-Taschenw.NS+2 achs.Aufl.VOS Ep.4 UVP € 51,90
ROCO 67563 NS Roco-Clean Schiebewandw. Ep.4 UVP € 39,40
ROCO 72680 NS E-Lok 1206 blau NS Ep.4 UVP € 294,00
ROCO 72681 NS E-Lok 1206 blau NS SND. Ep.4 UVP € 374,00
ROCO 73662 NS Elok 186 der NS Ep.6 UVP € 239,00
ROCO 73684 NS E-Lok Serie 1600, gelb Ep.4-Ep.5 UVP € 179,00
ROCO 77897 NS Schiebewandw. NS + Roco-Rubber Ep.6 UVP € 35,90
ROCO 78681 NS E-Lok 1206 NS AC-SND. Ep.4 UVP € 374,00
ROCO 79662 NS Elok BR 186 der NS Ep.6 UVP € 279,00
ROCO 79684 NS E-Lok Serie 1600, AC gelb Ep.4-Ep.5 UVP € 219,00
ROCO 72676 EINSTELLER E-Lok Serie 1200 ACTS, blau Ep.5 UVP € 294,00
ROCO 73656 EINSTELLER E-Lok BR 186 Captrain Ep.6 UVP € 239,00
ROCO 73685 EINSTELLER E-Lok 4401 RRF Ep.6 UVP € 179,00
ROCO 78676 EINSTELLER E-Lok S 1200 AC blau ACTS Ep.5 UVP € 339,00
ROCO 79656 EINSTELLER E-Lok BR 186 Captrain AC Ep.6 UVP € 279,00
ROCO 79685 EINSTELLER E-Lok 4401 RRF *AC Ep.6 UVP € 219,00
e-shop
ROCO 63163 NS E-Triebz. Plan V grün+Logo Ep.4 UVP € 299,00
ROCO 63164 NS E-Triebz. Plan V SND.grün+Logo Ep.4 UVP € 379,00
ROCO 69164 NS E-Triebz. Plan V AC-SND.grün+L Ep.4 UVP € 379,00
ROCO 72823 NS Diesellok Sik mit Kran, gelb Ep.4 UVP € 74,00
Ik heb getracht het nederlandse materieel hier neer te zetten, m.u.v. de door Floris benoemde nieuwtjes
-
Dag Bert, ik begrijp je commentaar en ook weer niet.
TS heeft het over Roco 2015 en daar horen ook de bijbehorende prijzen bij of niet soms...
-
Ik hoop stiekem nog op een gele Plan V, zoals hij jaren heeft rondgereden. Of in ieder geval in 1981 :)
Die is er al. De 431 heeft zo tot 1982 rondgereden.
-
Dat is die met doorlopende blauwe 1e klas streep toch?
Heb die wel zien staan bij een winkel, maar die is volgens mij op aardig wat plekken uitverkocht (ik wil hem met locsound).
-
Dag Bert, ik begrijp je commentaar en ook weer niet.
TS heeft het over Roco 2015 en daar horen ook de bijbehorende prijzen bij of niet soms...
En dus wordt er, als je over de prijzen wil praten, verwezen naar een ander topic waar dat kan.
-
Ook nog een startset met een 5/600:
ROCO 51278 EINSTELLER Digiset:Diesel.500/600+GZ Ep.6 UVP € 249,00
Wat ik me dan moet voorstellen bij Epoche 6??? Railpro treintje??
600 in RailPro kleurstelling zoals bij Crailoo?
-
Flinke lijst nieuwtjes. Ik wacht toch nog de plaatjes af, dan kan ik beter inschatten wat sommige dingen zijn.
-
Ook een NS 186-er ? Dus nog een producent voor de BNL lok............
-
Jep. Dat is aanbieder nummer 4 van dat model.
Overigens leuk lijstje, maar geen nieuwe ontwikkelingen. Ik vraag me dan ook af of dit alles is. Zal me niets verbazen als er op Nürnberg aankondigingen worden gedaan voor 2016 of misschien zelfs 2017.
-
Blauwe 1200 Ep.4 dus dat is hoogstwaarschijnlijk met logo, nou hopen dat het 4a is, want zonder derde frontsein wil ik hem graag hebben met logo, met derde frontsein niet.
Groeten Edwin.
-
Vreemd dat Roco voor het nummer 1206 heeft gekozen , want volgens mij heeft Marklin die ook al eens uitgebracht met NS vignet
-
Weer staat de USATC S160 aangekondigd . Was in begin 2014 al en voor "maar" €399,00 . Nu is het eind 2015 en nog geen lok en zicht erop is er ook nog niet . Want bij Lippe staat een geplande datum genoemd van 2016 kw7 . Op de lijst van mostviertel staat de prijs van €429,00 .
Frustrerend voor de potentiele kopers zulke info . Ik wacht wel af . ( leuk is anders . Is dit tegenwoordig beleid bij deze fabrikant om iets jaren van te voren aankondigen ? Kunnen ze beter mee ophouden )
gr Jos
-
Vreemd dat Roco voor het nummer 1206 heeft gekozen , want volgens mij heeft Marklin die ook al eens uitgebracht met NS vignet
Tja, dat wordt dan kiezen: óf doorrijden met die Matrix 1206 of 'm op MP zetten en toch gaan voor de nieuwe Roco 1206...
It's a hard life ;D ;)
Gtrz,
Rob
-
Grappig dat iedereen valt over de 'hoge' prijzen, ipv op te merken dat de 2200 al voor 89 euro en een set van 8 ns goederenwagens maar 54 euro wordt aangekondigd 8)
-
Weer staat de USATC S160 aangekondigd . Was in begin 2014 al en voor "maar" €399,00 . Nu is het eind 2015 en nog geen lok en zicht erop is er ook nog niet . Want bij Lippe staat een geplande datum genoemd van 2016 kw7 . Op de lijst van mostviertel staat de prijs van €429,00 .
Frustrerend voor de potentiele kopers zulke info . Ik wacht wel af . ( leuk is anders . Is dit tegenwoordig beleid bij deze fabrikant om iets jaren van te voren aankondigen ? Kunnen ze beter mee ophouden )
gr Jos
Waarom ophouden? Die loc die komt, dat is zeker. En dat ruim van te voren aankondigen is absoluut niet nieuw. Fleischmann had ooit in het grijze verleden het plan gehad om met een NS 6400 te komen, maar Märklin was ze net voor en kondigde het model aan in Nberg. Het heeft toen nog bijna vier jaar (!!) geduurd voordat het model en Fleischmann haakte af. Dus je kan in elk geval nog ff lekker doorsparen en misschien al werken aan het opbouwen van een stel USATC wagentjes om een stammetje te bouwen. Kun je mooi een stel Sherman's en halftracks van Artitec op zetten... ;)
Grtz,
Rob
-
Een extra Railpro Fccpps is natuurlijk altijd welkom, maar stiekem had ik op een DBAG WRmbz138.1 gehoopt.
- Peter
-
Een paar jaar geleden zijn tegelijk met de BR85 ook de Duitse Schurzenwagen (Gruppe 39) door Roco aangekondigd. Sindsdien blijft het stil...
-
Grappig dat iedereen valt over de 'hoge' prijzen, ipv op te merken dat de 2200 al voor 89 euro en een set van 8 ns goederenwagens maar 54 euro wordt aangekondigd 8)
Moet een 2200 uit een uitgemolken mal (1977) duurder zijn dan? Als ze 'm nu eens volledig nieuw gingen ontwikkelen... ::)
-
Mag het weer even terug naar Roco a.u.b. Persoonlijke voorkeuren hebben eigenlijke niks te zoeken in dit draadje over Roco 2015!
Gr, Bert
-
Off topic aan---
Relativeermodus aan---
Wij hebben de luxe dat we ons druk kunnen maken over treinmodellen die niet uitkomen.
Als ze dan wel uitkomen kunnen we ons nog drukker maken dat er iets niet helemaal in orde is met het model.
Relativeermodus uit----
Off topic uit---.
On topic aan---.
Ik ben zeker geïntereseerd ROCO 67563 NS Roco-Clean Schiebewandw. Ep.4 UVP € 39,40
En verder ga ik gewoon wachten tot er weer een gele Plan V uitkomt.
Rob.
-
Wellicht interessant voor m'n IC Berlijn:
ROCO 64687 DB-AG IC-Bistro DB-AG Ep.6 UVP € 58,90
Ben benieuwd welke versie het exact is. :) Een Roco 1200 in EETC kleuren blijft vermoedelijk nog een tijdje op de verlanglijst staan, want die staat er (nog) niet tussen.
-
Een PKP Ty2 (y) benieuwd of ze de BR 52 alleen qua kleur aanpassen, of dat ze hem goed aanpassen.
-
Daar ben ik ook erg benieuwd naar!
En anders staat die DB BR 50 ÜK mit Wannentender (Ep.III) wel hoog op het lijstje!
-
RRF V100??? Niemand?? He, jammer...... :-\ Alhoewel een RF 4400 ook niet verkeerd is, het brengt mooi wat kleur op de baan (y)
Maar dat wordt wel sparen, even kijken.....ACTS 1200, NS 1200, ehm....NS 186'er, Artitec brengt nog mooi spul uit.
Eens zien wat er in dat roze knorrepotje zit....... ;D
-
RRF niet, maar voor een VolkerRail V100 zou ik best te porren zijn, uiteraard wel digitaal met sound en een correct (Nederlands) model.
-
RRF V100??? Niemand?? He, jammer...... :-\
Zeker wel hoor; Na al bijna 10 jaar in dienst te zijn, wordt het wel eens tijd voor een goed model hiervan (i.p.v. de zoveelste fabrikant die bijvoorbeeld weer een Class 66 uitbrengt...).
-
Een PKP Ty2 (y) benieuwd of ze de BR 52 alleen qua kleur aanpassen, of dat ze hem goed aanpassen.
nou, tis TP3, dus k verwacht er zelf niet teveel van... met mazzel grote lampen voor, die kun je zo over de bestaande lichtgeleiders zetten, zoals bij de Ty5 een tijdje terug. Achter gewoon kleine lampen want anders mot je de halve mal van de tender opnieuw maken. Mij boeit t toch niet zo, heb al 2 Ty2's ;D
wel leuk die TP4 goederenwagentjes, tis hier voorlopig afgelopen met de poolsbouwerij maar als er en en ander kant en klaar bij te snaaien valt waarom niet. Ook weleens lekker makkelijk om het eens zoals een normale modelspoorder aan te pakken. ;D
-
Er zit veel leuks tussen. Goed dat Roco met de Z2 postwagens van de SBB komt. HERIS wil er maar niet mee opschieten... gecombineerd met het feit dat laatstgenoemde ook nog eens instabiel is wat betreft kwaliteit goede reden ze bij de concurrent te bestellen.
Wat me wel zorgen baart is het prijsniveau... bijvoorbeeld een Re6/6 is dit jaar weer € 20,- duurder. Dat gaat zo nergens meer over, een stijging van 8%. Qua prijs zitten de modellen nu ruim boven (de adviesprijzen van) Märklin. Voor sommige mensen wordt het zo een hele kunst deze hobby te blijven bekostigen.
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Persoonlijk hoop ik dat Roco uit komt met de 189 212 0f 213 met Nederlandse en Poolse vlag. Dat blijft een prachtige lok! :)
-
Die zou ik ook direct kopen!
-
Nu is dit alleen geen "wensenlijst" draadje. Als we daaraan gaan beginnen staat dit topic zo vol met van alles, behalve echt nieuws over Roco.
Gr, Bert
-
complete catalogus
https://www.flipgorilla.com/p/23735439970015523/show
-
En met een knipoog naar de 80e verjaardag van Elvis :)
Leuk die Plan V! Maar ik hoop stiekem toch op een gele. Wil er graag een zoals die 1981 gereden heeft.
-
Een PKP Ty2 (y) benieuwd of ze de BR 52 alleen qua kleur aanpassen, of dat ze hem goed aanpassen.
slechts een stickertje er op en witte wielbanden, was ik al bang voor.
Wel de SBB 189-112(zelf nog mee gereden) (y)
-
Niet veel bijzonders voor DB tp 3-rijders, zoals ik. Geldt ook voor de Flm-noviteiten wat mij betreft.
Groet,
Ruud
-
jammer, weinig nieuws onder de zon.....
Mag overigens hopen dat die blauwe 1200 er beter uitziet als op het plaatje :o
Hopelijk komt er ook nog een onverbouwde met A-sein in 2015.....
In de categorie leuk (maar helaas duur)
- Lomo 186 (y)
- Grawaco graanwagens (56euro/st :o, lijken wel piko prijzen....)
-
Jammer, had wel een nieuwe 1700 gemogen, of de 1100 met botsneus mag ook wel weer eens
-
Tja weer een heel boekwerk, zit voor mij niet echt veel bij. En waar blijft de BR 85, weer niets van deze lok .....
-
Die digitale startset met railpro bakkie en 3 onderlossers spreekt mij wel aan :)
-
waar vind ik die ???
-
Daar was ik ook al naar aan het zoeken.
-
http://www.mostviertler-modellbahnhof.at/20150109_Einsteigerkatalog_Roco_2015.pdf
Hier
komt uit je eigen link floris :-X
-
ns wagons pagina 134
-
https://www.flipgorilla.com/p/23735439970015499/show#/23735439970015499/46
-
Vind het eigenlijk wel wat tegenvallen dit jaar, zeker een paar leuke wagons gezien. En de NS 1206 is niet verkeerd, geldt ook voor de plan V. Maar dat is dan het wel, ik had er iets meer van verwacht. Maar er zijn nog meer fabrikanten, dus wie weet wat er nog voor moois komt..!
Groet,
Ron
-
En nog 1 (met de startset) en leuke 8 delige NS set voor 54 euro.
https://www.flipgorilla.com/p/23735439970015499/show
-
Die set met de 8 wagons en de startset met de hippel staren me wel heel erg aan. De huidige set met de 2200 met kalkwagens en de Z21 ook
Gr Jason
-
Roco 2015:
https://www.flipgorilla.com/p/23735439970015523/show (https://www.flipgorilla.com/p/23735439970015523/show)
-
En nog 1 (met de startset) en leuke 8 delige NS set voor 54 euro.
https://www.flipgorilla.com/p/23735439970015499/show
Is het zelfde linkje als die ik geplaatst heb :)
-
O, die deed het bij mij niet. ???
-
Hé, de gedekte USTC goederwagens van Kleinmodellbahn, wachten op de Nederlandse versie.
Stephan.
-
Voor mij de plan V en 1206, deze uitvoeringen stonden al op mijn wensenlijstje. Ik vind de photoshop 1206 wel echt een dieptepunt in het gephotshop van de laatste jaren... Gelukkig zag ik op faceboek dat er een prachtige foto onderweg is naar Roco (y)
Groeten Edwin.
-
;D
-
Tja, met mijn RailPro/Fccpps OCD zal ik toch waarschijnlijk die startset moeten kopen.
- Peter
-
Hou je in Peter. Doe het niet, vecht ertegen! Je kunt het! Niet toegeven!!
8)
Wat is er overigens mis met die 1206 fotoshop? ??? Ik ben dus overduidelijk geen kenner....
-
De loc op die foto is eigenlijk een acts versie. En overduidelijk gesoept, de front en sluit seinen lijken nergens op, ns logo, nummer op de bufferbalk etc...
-
Tja, met mijn RailPro/Fccpps OCD zal ik toch waarschijnlijk die startset moeten kopen.
- Peter
De losse wagen niet? Dat valt me tegen 8)
-
leuk hoor die Railpro set!
Mijn vrienden bij die firma maar weer eens bellen ;D
-
Naast de losse Fccpps en de RailPro-set zie ik nu ook een Eanos staan. Het spaarvarken zal niet echt aansterken dit jaar, ben ik bang.
- Peter
-
Pagina 30 en 139 van die grote catalogus gaan een aardig gat in mijn budget voor 2015 slaan. En als Roco slim is, komen de Nederlandse versies van de goederenwagens ook wel uit. En daar kunnen ze aardig mee vooruit, qua varianten....
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/223511_breda_090745_jjo_Large.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/223511_breda_090745_jjo_Large.jpg)
Met platen, met planken, als remwagen en in verschillende kleurstellingen. En dan heb ik het nog niet over de ketelwagens en open bak wagens en platte wagens... En van nog veel meer maatschappijen dan alleen USA-TC en NS. Go! Roco. Go!
Groet,
Raymond (waar is dat varken nou als je hem nodig hebt!)
-
Veel echt leuke dingen erin, maar weer niet teveel. Goede balans voor de spaarpot! (y)
-
De loc op die foto is eigenlijk een acts versie. En overduidelijk gesoept, de front en sluit seinen lijken nergens op, ns logo, nummer op de bufferbalk etc...
En dan huilie doen als het model niet aan het plaatje voldoet, zeker ;D
Ik dacht dat die groene V naar volgend jaar was uitgesteld? Of is dit stiekum toch de 2016 catalogus? ::)
De Russische 2M62 doet me bijna besluiten om iets buiten mijn land en tijdperk aan te schaffen. En met twaalf aangedreven assen komt ie vast wel lekker vooruit :D
-
Uit het eind van de vorige eeuw heb ik enige Amerikaanse wagons van Klein en Sachsen-Modelle.
Roco heeft voor enige tijd Klein Modellbahn over genomen waar deze Amerikaanse wagons in het programma waren.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0182_4.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0182_4.jpg)
Klein Modellbahn 3139 Gesloten goederenwagen. Wordt nu uitgebracht als Roco 76842.
Let wel, deze wagons ogen klein. Dit komt doordat de wagons moesten voldoen aan het Engelse profiel.
De Amerikaanse wagons zijn via Engeland naar het vaste land van Europa gekomen. Vele via de invasiestranden in Normandië.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0189_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0189_1.jpg)
Klein Modellbahn, M+D Sonderserie 052, set van 3 ketelwagens. Wordt nu uitgebracht als Roco 67117, set van 2 wagons
Helaas zijn bij de 2 andere ketelwagens de spanbanden over de ketel kapot en steken recht in de lucht. Moet ik eerst gaan herstellen.
Grz,
Gérard Drost
-
Hé, de gedekte USTC goederwagens van Kleinmodellbahn, wachten op de Nederlandse versie.
Stephan.
Dat zei ik dus; en Kleinmodellbahn heeft ook de Nederlandse versie eens uitgebracht.
Zie het middelste wagentje.
(http://i112.photobucket.com/albums/n177/spadejong/S6000612.jpg)
-
Nog een plaatje van de USATC open goederenwagen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0191_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0191_1.jpg)
Klein Modellbahn 3143. Wordt nu uitgebracht als Roco 76830
De ernaast staande caboose is van Sachsenmodelle, 16158. Deze versie is ook in een bruine DB versie uitgebracht.
Grz,
Gérard Drost
-
De loc op die foto is eigenlijk een acts versie. En overduidelijk gesoept, de front en sluit seinen lijken nergens op, ns logo, nummer op de bufferbalk etc...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/72680w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/72680w.jpg)
Zoek de 10 verschillen ... ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/72676.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/72676.jpg)
Uit de Winter Neuheiten 2014/15
Grz,
Gérard Drost
-
Zitten voor mij toch een aantal leuken zaken bij.
De twee NSB El18 loc's in de nieuwe kleuren.
rzd chme3 dieselloc.
De 6 OBB rijtuige in de oude rode kleur.
Diverse open goederenwagens van de HZ, SJ en NS.
Diverse schuifwandwagens sj en gysev.
Diverse zeilwagens renfe en hz.
Diverse zelfontladers grawaco en mav.
Toch weer een flinke lijst. Maar eerst nog enkele andere merken afwachten(oa NMJ en ACME). Die zijn alleen altijd wat later met de nieuwheden te bekent te maken.
Eens kijken wat er aan het einde van het jaar van de lijst daadwerkelijk is aangekocht. ;D
-
Toch wel mooi dat ze de 2e ACTS lok op de achtergrond ook maar meteen een berlijnsblauwe jas hebben aangemeten ;D
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/72680w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/72680w.jpg)
Zoek de 10 verschillen ...
;D
-
Ik hoop dat Roco hem WEL met ruitenwisser voor de linker voorruit levert ;)
-
Hmmmm, misschien toch eens zo'n trammetje kopen...
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0191_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0191_1.jpg)
Maar dat is geinig, die caboose, die heeft dus ook in NL gereden. Iemand die weet tot wanneer die ongeveer inzetbaar is?
Ik mis nog een warflat zonder tanks van USATC in het rijtje bij Roco.
Eelco
-
Hmmmm, misschien toch eens zo'n trammetje kopen...
Dat idee had ik ook.
Hoop dat de 8assers ook weer komen.
-
leuke 8 delige NS set voor 54 euro.
Helaas zijn de mallen van die verschrikkelijk foute (qua maat en voorbeeld) en ongedetailleerde modellen nog steeds niet versleten :(
dirkjan
-
Die Rheingold V200 ziet er ook erg kitscherig uit.
-
@ Eelco: Die caboose heeft volgens mij nooit bij de NS dienst gedaan, Hans Nahon weet daar waarschijnlijk wel meer over. Wel een heleboel van die Amerikaanse multiplex-wagentjes, gesloten en open met smal omgrenzingsprofiel. Daar zijn in het grijze verleden door o.a Klein (tijdje geleden overgenomen door Roco en nu actueel acterend met die dingen voor 2015) en Sachsenmodelle/Tillig al eens een aantal NS-modelletjes van uitgebracht. Tillig heeft nog steeds een heleboel na-oorlogse varianten van diverse maatschappijen n z'n programmma. Maar ik kijk vooral met grote belangstelling uit naar die S160...
Grtz,
Rob
-
Mijn geplaatste zwart/wit foto met caboose is in Breda gemaakt.... Maar NS-nummers hebben die dingen nooit gekregen. Ik weet van de vele voorgangers van de nu aangekondigde USATC-wagens. Maar meer is altijd goed! En dan eindelijk idd die S 160 erbij..... Alhoewel ik ook er ook wel graag een diesellok voor zou willen zetten, in model. Welk? Tsja....
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/modelspoor.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/modelspoor.jpg)
Raymond v/d Hoven
-
Die S160 is erg leuk idd, maar ik kan er weinig mee. Ik heb al wel een paar USATC goederenwagentjes, maar er kunnen altijd natuurlijk een paar bij. Jammer dat die caboose niet bij NS heeft gereden, is wel een leuk ding.
Eelco
-
Die digitale startset met railpro bakkie en 3 onderlossers spreekt mij wel aan :)
me ook 😊😊
-
Voor zover ik kan zien, nog niet gemeld hier:
Roco 64150
Centralbahn Reisezugwagen-Set-2-teilig
Epoche 6, blau/beige Rheingold-lackierung
129,99 euro
Speciale uitgave voor een serie modelspoorwinkels in Duitsland (o.a. Schmidt-Wissen)
Dit rijtuig rijdt dit seizoen mee als zitrijtuig in de Skitrein.
Samen met de gehuurde ligrijtuigen van SK-WSBA - dit jaar door P.i.r.a.t.a op de markt gebracht en de verschillende sets met EETC materieel van LS models, kom je een heel eind in het samenstellen van een realistische wintersporttrein anno 2015
Groeten,
Cornelis
-
Weet iemand toevallig wel nummer de roco 2200 krijgt (ROCO 52511 )
kan het namelijk nergens vinden?:)
-
Dat nummer heb ik ook nog nergens gezien. Het zal vast geen doublure worden.
Overigens hoor ik via een dealer dat Roco bezig is de 2200 volledig opnieuw te ontwerpen, naar standaards zoals de 1200. Die wordt dan hoger geprijsd natuurlijk.
-
Roco kennende, zal het vast een nummer zijn die niet klopt met de uitvoering ::) :P ;D
Maar goed, ik ben ook benieuwd naar het nummer.
-
Weet iemand toevallig wel nummer de roco 2200 krijgt (ROCO 52511 )
kan het namelijk nergens vinden?:)
52511 gaat worden : 2242
-
Nou dan ben ik benieuwd of hij precies zo wordt als op de foto op roco.cc of dat ze eens gaan controleren of dat wel 100% correct is ;D
-
Ik hou het voorlopig even op je verwijderde hint.
-
Ik wilde nog geen waardeoordeel geven ;D
Helaas ook iets met hand in eigen boezem, vind net m.b.t. deze loc een foutje in een bepaald boek >:(
-
Nog geen TP III-rijder die nummer 78159 gezien heeft? WD-loc, weliswaar in Italiaanse uitvoering, maar daar moet een handig iemand toch wel een NS 4300 van kunnen maken?
-
(y)
52511 gaat worden : 2242
(y)
-
Nog geen TP III-rijder die nummer 78159 gezien heeft? WD-loc, weliswaar in Italiaanse uitvoering, maar daar moet een handig iemand toch wel een NS 4300 van kunnen maken?
Ik vraag me toch af hoe je van een USATC* loc een WD** loc wilt maken, het enige wat overeen komt is de as-indeling (en niet eens de wielen) en dat het een stoomloc is maar dan houdt het verder ook wel op :-X
* US Army Transportation Corps -> Amerikaans
** War Department - > Brits
-
Ik wilde nog geen waardeoordeel geven ;D
Helaas ook iets met hand in eigen boezem, vind net m.b.t. deze loc een foutje in een bepaald boek >:(
Ik lees het net ook inderdaad. Weet je toevallig wat wel de juiste uit dienst datum is van de 2242? Lijkt er wel op dat ze weer een nummer hebben gekozen die niet lang inzetbaar is, ook afhankelijk of ze met of zonder laag A-sein komt...
-
Ik vraag me toch af hoe je van een USATC* loc een WD** loc wilt maken, het enige wat overeen komt is de as-indeling (en niet eens de wielen) en dat het een stoomloc is maar dan houdt het verder ook wel op :-X
* US Army Transportation Corps -> Amerikaans
** War Department - > Brits
Verdulleme, je hebt nog gelijk ook. Overigens ben ik me zeer bewust van het verschil tussen WD en USATC, maar ik vind de loc toch veel overeenkomsten hebben met de WD-austerities; rechte stoom toevoerpijpen buitenom, 1D-asindeling met volwielen op de loopas, zwaar uitgevoerde drijfstang en zelfs de contragewichten hebben veel van elkaar weg. De tender op Diamond-draaistellen en de hoogliggende voetplaat had natuurlijk bij me een belletje moeten doen rinkelen, maar die heb ik kennelijk ingecalculeerd als Italiaanse pimp-actie. Goed, gelukkig heb ik net mijn nieuwe lenzen opgehaald ;D
-
Overigens hoor ik via een dealer dat Roco bezig is de 2200 volledig opnieuw te ontwerpen, naar standaards zoals de 1200. Die wordt dan hoger geprijsd natuurlijk.
Dit vind ik wel verheugend nieuws als dit waar blijkt te zijn!! Waarom Roco zo lang gewacht heeft om het model te upgraden is mij een raadsel. Uiteraard moet daar dan wel de originele sound in. (y) :-*
Jeroen
-
Dat zou zeker geweldig zijn , daar zou ik zeker dan wel een paar van willen met sound en andere functies zoals , cabine verlichting , werkende zwaailichten ,etc . ;D
-
Dat nummer heb ik ook nog nergens gezien. Het zal vast geen doublure worden.
Overigens hoor ik via een dealer dat Roco bezig is de 2200 volledig opnieuw te ontwerpen, naar standaards zoals de 1200. Die wordt dan hoger geprijsd natuurlijk.
Als ze dat nou ook eens bij de 1700 zouden gaan doen, zou erg mooi zijn
-
Zucht.....
-
@Bert
Adem in, adem uit..... Kom op, je kunt het ;D
-
Ja, maar soms is het zoooooo moeilijk. Ben er na 2,5 jaar nog niet aan gewend....
-
Ik lees het net ook inderdaad. Weet je toevallig wat wel de juiste uit dienst datum is van de 2242? Lijkt er wel op dat ze weer een nummer hebben gekozen die niet lang inzetbaar is, ook afhankelijk of ze met of zonder laag A-sein komt...
april 1984 - november 1987.
-
Dank u (y).
Weer niet de meest gelukkigste nummerkeuze in mijn ogen helaas.
-
Staat dus helaas niet helemaal goed in m'n boek: 2242 huisstijl 27-1-75 A-sein 9-4-82 buiten dienst 8-82 administratieve afvoer 11-87
-
Ik ga ook even Steefs ademoefeningen proberen: zucht in, zucht uit...
- Peter
-
Staat dus helaas niet helemaal goed in m'n boek: 2242 huisstijl 27-1-75 A-sein 9-4-82 buiten dienst 8-82 administratieve afvoer 11-87
Schande! ;) ik vond het al vrij laat (1984), maar zo snel ook geen andere bronnen voorhanden.
Groeten,
Edwin
-
1984 was al inconsistent met de foto van de loc in het boek en met de datum buiten dienst (en met het aanbrengen van het sein bij de andere locs). Ik zag het nu gelijk, had ik het toen maar gezien. Gelukkig gaat het meestal om typvoudjes. Les geleerd: het was teveel, te gedetailleerd en te specialistisch voor één corrector, dat doen we een eventuele volgende keer anders. Ik zou niets liever willen dan een herdruk waar zoveel mogelijk van dit soort kleinigheidjes ook uitgehaald zijn. Een aantal forumgenoten hier heeft mij al erg blij gemaakt door een deel van het boek door te lezen, dus een groot deel zal er dan zeker met dan aan hun uitgehaald kunnen worden.
-
Zou anders ergens online een Word document of anders een PDF met de belangrijkste errata niet een idee zijn?
Ik weet dat dit bijvoorbeeld voor het boek "Vervlogen stoom" en de "Cargo per spoor" boeken ook is gebeurd.
Al zou denk ik een herdruk gezien de grote vraag ook geen gek idee zijn ;)
-
Helemaal geen slecht idee, daar ga ik eens over nadenken!
En of er ooit een herdruk komt is helaas niet aan mij. Er wordt veel om gevraagd, de eerste druk was in drie maanden uitverkocht, maar het is de uitgever die beslist.
-
Zou anders ergens online een Word document of anders een PDF met de belangrijkste errata niet een idee zijn?
Ik weet dat dit bijvoorbeeld voor het boek "Vervlogen stoom" en de "Cargo per spoor" boeken ook is gebeurd.
Heeft iemand dat "errata document" van vervlogen stoom? Of waar kan ik dat vinden? Ik heb het boek wel, maar dat dan weer niet........
Etienne
-
De mijne zat destijds bij het boek. Helaas geen scanner meer beschikbaar, zal eens kijken of ik er een scherpe foto van kan maken.
-
Zullen we daarmee dan ook weer terug naar het onderwerp van dit draadje?
Eelco
team forummoderatoren BNLS
-
Overigens hoor ik via een dealer dat Roco bezig is de 2200 volledig opnieuw te ontwerpen, naar standaards zoals de 1200. Die wordt dan hoger geprijsd natuurlijk.
Dat zou mooi zijn. Zo'n herontwerp had ik bij de enquete van Roco enige tijd terug ook gesuggereerd, maar daarbij had ik wel verwezen naar hoe de 2400 is geworden - beter èn goedkoper dus ;)
-
Bij deze het errata
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6580.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_6580.jpg)
Wat de 2200 betreft : ik ben benieuwd... aangezien men juist voor 2015 nog weer het oude model aankondigt zie ik het voorlopig niet gebeuren.
-
Mijn dank is groot.
Etienne
-
Dat zou mooi zijn. Zo'n herontwerp had ik bij de enquete van Roco enige tijd terug ook gesuggereerd, maar daarbij had ik wel verwezen naar hoe de 2400 is geworden - beter èn goedkoper dus ;)
Hi Ilya,
Je moet alleen niet vergeten dat de 2400'en die tot nu toe (tot een paar jaar geleden dus...) zijn geleverd allemaal in China werden gemaakt en dat maakte ze allemaal behoorlijk prettig geprijsd. Inmiddels is de hele Roco productie uit China terug gehaald naar Europa omwille van de kwaliteitseisen (jou ook ongetwijfeld bekend). De mallen moeten aangepast worden aan de Europese machines in Oostenrijk/Hongarije, dus het prettige prijsje wat ze destijds hadden zullen ze zeker niet meer hebben. Dat zal zeker gelden wanneer ze bij Roco een geheel nieuwe 2200 zouden gaan maken...
Grtz,
Rob
-
Rob,
De loonkosten zijn tegenwoordig in Oost-Europa, Polen uitgezonderd (snelst groeiende economie van Oost-Europa) lager dan in China. En ergens op dit topic viel ook al te lezen dat de mensen van ROCO betere kwaliteitscontrole wilde hebben. Dan is Hongarije een aardige optie.
-
Bij deze het errata
Wat de 2200 betreft : ik ben benieuwd... aangezien men juist voor 2015 nog weer het oude model aankondigt zie ik het voorlopig niet gebeuren.
Excuus: off topic. Dit errata vel geldt de uitvoering van het boek in lichtblauw. In de 2e druk (groene uitvoering) zijn deze errata en anderen gecorrigeerd.
mvg,
Ivo
-
Off topic: niet zo erg, maar ik zou het graag afsplitsen en een eigen draadje geven. Boekbespreking NS2200? Aanvullingen en verbeteringen?
Dan komt het beter tot zijn recht.
Laat maar horen.
Gr, Bert
-
Ik kreeg via Facebook een berichtje van roco, dat je je "wens" model eventueel kan doorgeven aan ze....
Voor wat het waard is, en of er echt na gekeken wordt, heb ik geen idee van...
Maar misschien wel een optie om eventueel wat door te geven??
Onderstaande link
https://www.roco.cc/de/profile/requestmodells/index.html
Mvg steven
-
Ah, mooi. Ik heb meteen de WRmbz138.1 aangemeld.
- Peter
-
Ik heb er maar gelijk een DD-IRM van gemaakt.
Jos.
-
Enigszins off-topic, maar...
Dat is een nieuwe ontwikkeling waar er al een (te kort) model van bestaat. Wat dat betreft zou een SGM meer kans maken.
Het voordeel van de WRmbz138.1, afgezien van het feit dat ik hem graag wil hebben :), is dat ze kap en onderstel van een ARkimbz kunnen gebruiken. Alleen het interieur zou opnieuw gemaakt moeten worden. Zelf heb ik de Roco 64420 (een rood/grijze ARkimbz) aangeschaft om er een WRmbz van te maken.
- Peter
-
Ik heb er maar gelijk een DD-IRM van gemaakt.
Ik ben ook maar voor een VIRM gegaan, juiste schaal, interieurverlichting en sound.... (y)
Sgm zou ik ook niet vervelend vinden (y)
Gr steven
-
Ik heb om een correcte 1:87 sik gevraagd :)
-
Voor mensen die "Gouda"uitbeelden een musthave
1627 (http://grootendorst.net/wp-content/uploads/RO73684.jpg)
-
In elk geval één dag langer dan ik indertijd met de 1611 gewacht heb... >:( ;D
-
De 1627 is mooi geworden, past deze bij artitec ddm?
-
Weet iemand de bedrijfsnummers van de heruitgaves van NMBS reeks 53 en 80 (52632 en 52634) al?
-
De 1627 is mooi geworden, past deze bij artitec ddm?
Eigenlijk niet. De locs waren al 1800 toen de stuurstandrijtuigen van DDM-1 een baanruimer en cabine airco kregen (zichtbaar aan dat rooster op de benedenverdieping achter het voorste balkon).
Mocht Artitec ooit met een DDM-1 zonder cabine-airco en baanruimers komen, dan is de 1627 perfect inzetbaar.
Jeroen
-
De baanruimers schijnen verwijderbaar te zijn, al heb ik dat zelf nog niet geprobeerd.
Zelf rij ik er meestal met een Roco NS 1611 voor, gaat & staat prima! ;) (y)
-
Het rooster zal een ander verhaal worden om die te verwijderen.
Zelf rij ik er meestal met een Roco NS 1611 voor, gaat & staat prima! ;) (y)
Daarom schreef ik al: Eigenlijk niet...... :P
Jeroen
-
Diegenen die hier de discussie missen over de Roco 1600, dat die het "net niet is".....
Dat klopt, die staat hier niet meer. Die discussie is te vaak gevoerd en hoort niet in dit draadje thuis..
Gr, Bert
-
Wellicht off-topic zou ik hier graag een lans willen breken voor de toepassing van hoogwaardige kunststof grondstoffen (het liefst 'virgin material') om een hoge breukvastheid te bereiken. Het is opvallend dat de laatste jaren onderdelen van gloednieuwe modellen al in de originele verpakking breuk tonen. Zijn de modellen al enige jaren in bedrijf (of in de vitrine of verpakking) dan blijken na een ontsporing of een andere handeling ineens een aantal onderdelen 'in onderdelen' ligt.
Bij huishoudelijke kunststof producten merkt men ook dat de weekmakers op termijn verdampen waardoor er een broze structuur overblijft. In modelspoorland is dit effect zeker niet gewenst; dit geldt ook voor zinkpest die niet alleen antieke modellen teisteren maar ook recentelijk geproduceerde producten. Vandaar hier mijn pleidooi om de beste grondstoffen bij de spuitgiet producten in te zetten.
Als langer meelopende modelbouwer - mijn bouwjaar ligt nog in het stoomtijdperk... - ben ik gecharmeerd van de filosofie en de creaties van W. Ade. Ade was naast modelbouwer een kunststof spuitgiet specialist die geen compromissen voor grondstoffen maakte. Dit hield ook in dat dit een impact op de prijs had. Gezien mijn ervaringen blijken de producten van Röwa uit de periode 1967-75 alsmede de vanaf 1975 door Ade op bouwpakket basis geproduceerde 1:87 rijtuigen qua toegepaste kunststof op termijn beter dan wat er vandaag de dag op de markt verschijnt.
Groet, Rob
-
Zou het? Ade-rijtuigen zijn maar al te vaak krom.
Ik geloof onmiddelijk dat Willy Ade zijn best deed en dat er tegenwoordig soms slordiger, vooral haastiger, wordt gewerkt. Staat tegenover dat we wel 50 jaar verder zijn wat betreft materiaalkennis en spuitgiettechnieken. Ik heb een paar Ade-rijtuigen inmiddels vervangen. Als je ze sloopt hou je wel handige details als fraaie bagagenetten voor de rommeldoos over.
-
Ik zag bij "nieuw in de winkel" een foto van de nieuwe 2200. Het viel mij op dat er geen nummers op staan. Krijg je er afwrijf nummers bij? Dat zou ik een zeer goede zet vinden van roco. Of is het een foto shop? Ben benieuwd. ..
-
http://grootendorst.net/wp-content/uploads/RO52511C.jpg
Gr, Ben.
-
Prima model, maar ze zijn een stukje zwarte tampondruk vergeten om de raamrubbers en de armsteunen onder de cabinezijramen te accentueren. Dat was bij eerdere uitgaven wel zo. Simpel te verhelpen, maar toch.
En weer een 224x (na de 2246 en 2241). En ook nog een nummer dat eigenlijk niet echt in de jaren '80 inzetbaar is (vanwege het ontbrekende lage derde frontsein). In die geel/grijze versie heeft Roco alleen de 2246 uitgebracht in 1992. Wordt tijd dat daar na 23 jaar eens een nummervariant van komt.
-
Ach ja, die goeie ouwe 2200...
Waar ik nu zo benieuwd naar ben is de nieuw uitgebrachte 03.10, die schijnt inmiddels uitgeleverd te zijn.
-
Als langer meelopende modelbouwer - mijn bouwjaar ligt nog in het stoomtijdperk... - ben ik gecharmeerd van de filosofie en de creaties van W. Ade. Ade was naast modelbouwer een kunststof spuitgiet specialist die geen compromissen voor grondstoffen maakte. Dit hield ook in dat dit een impact op de prijs had. Gezien mijn ervaringen blijken de producten van Röwa uit de periode 1967-75 alsmede de vanaf 1975 door Ade op bouwpakket basis geproduceerde 1:87 rijtuigen qua toegepaste kunststof op termijn beter dan wat er vandaag de dag op de markt verschijnt.
Pas geleden na 11 jaar als onderdeel in de doos te hebben gelegen de groene Mr-a bahnpostwagen in elkaar gezet met stroomafname op alle 8! wielen met in het dak een led strip.
Schitterende wagen.
Alleen braken de railingen in het gietstuk allemaal doormidden.
Naadloos kunnen repareren, maar wel een giet foutje.
-
Rob,
De loonkosten zijn tegenwoordig in Oost-Europa, Polen uitgezonderd (snelst groeiende economie van Oost-Europa) lager dan in China. En ergens op dit topic viel ook al te lezen dat de mensen van ROCO betere kwaliteitscontrole wilde hebben. Dan is Hongarije een aardige optie.
Roco en kwaliteitscontrole........die combinatie klopt niet meer.
Roco is een te dure B merk geworden.
-
Hier sluit ik mij volledig bij aan...helaas.
Als Roco op deze wijze doordendert met falende kwaliteit en juweliersprijzen zijn ze snel failliet.
Natuurlijk is er een markt voor max aan details die schitterend staan in je vitrine, maar die onzichtbaar zijn zodra je model gaat rijden.
Ik ben daarom reuze benieuwd hoe die Piko 103-tjes eruit gaan zien...
-
Daar is een ander draadje voor. Die discussie gaan we hier niet voeren...;)
Gr, Bert
-
Over de vergeten zwarte randjes op de 2200.
Eigenlijk zou het een heel simpele 2200 worden met alleen een nummer op de lok en verder niets,
Dus ook geen witte opschriften op de stelbalk.
Die zijn toch nog aangebracht maar niet de zwarte opdrukken onder de ramen en rond de ramen.
Dat is echter niet vergeten, maar bewust zo gebracht omdat het hier een budgetmodel gaat.
bron : Roco.
-
Grappig dat blijkbaar alleen dat zwarte randje dan zoveel moet kosten.....
Kan me nog een budget 2200 van vroeger herinneren met een niet gespoten knalgele cabine, dat was in mijn ogen echt budget ;)
Overigens is de demper nog steeds verkeerd om gemonteerd zo te zien op de foto die Ben gelinkt heeft....
-
Ja, dat lukt ook nog steeds niet.
-
En ook nog een nummer dat eigenlijk niet echt in de jaren '80 inzetbaar is (vanwege het ontbrekende lage derde frontsein).
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Hengelo___2242_1100___180881.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Hengelo___2242_1100___180881.jpg)
Dat klopt, maar op 18 augustus 1981 reed de 2242 nog zonder derde frontsein, hier met een Plan E aan de haak langs het perron te Hengelo.
-
Zou het? Ade-rijtuigen zijn maar al te vaak krom.
Henk, dat betrof de eerste modellen waarbij de balg nog niet verend was uitgevoerd. De wanddikte van de opbouw was over de gehele lengte gelijk. Nadat Ade de wanddikte in het midden vergroot heeft was het kromtrekken verdwenen. En natuurlijk waren er ook spuitgiet fouten zoals de hier gemelde problemen met de postrijtuig handgrepen. Bij mijn vier postrijtuigen is breuk niet voorgekomen.
Rob
-
Dat is echter niet vergeten, maar bewust zo gebracht omdat het hier een budgetmodel gaat.
Toch vreemd dat 'ie dan alsnog meer kost dan een 2400 van hetzelfde merk, terwijl dat een nieuwe ontwikkelde loc was en de 2200 een uitgemolken oude productie.
Op 18 augustus 1981 reed de 2242 nog zonder derde frontsein, hier met een Plan E aan de haak langs het perron te Hengelo.
Daarom zei ik ook niet echt inzetbaar in de jaren '80, want in '82 kwam de derde pit erop.
-
Ik ben slechts de boodschapper, ik zeg niet dat ik het snap :)
-
Dát snap ik dan wel weer! ;D
-
Daarom zei ik ook niet echt inzetbaar in de jaren '80, want in '82 kwam de derde pit erop.
En in 1985/1986 kwamen de rode zwaailampen.
Op de foto van Grotendorst zijn de zwaailampen nog niet gemonteerd.
Op de nummerloze foto van Roco zijn rode zwaailampen te zien (maar die fotosoep hoeft natuurlijk niet te zeggen.
Hopelijk doet Roco er blauwe zwaailampen bij, anders is het weer zo'n fantasiemodel....
-
En met A-sein is deze loc helemaal kort inzetbaar...van 4-82 tot 8-82. Erg slechte nummerkeuze helaas
-
tot 8-82
Stel ik gewoon een domme vraag: waarom?
-
Toen ging de loc reeds buiten dienst
-
Rode zwaailampen helaas......
-
Sja, als iemand dat maar van te voren door had gegeven aan Roco...
...
o wacht....
ongelofelijke prutsers!
Ik had al aangegeven dat als men weer niet zou luisteren het de laatste poging van mijn kant was ze van tevoren te waarschuwen voor fouten. Bij deze
-
Klopt. Uit diverse hoeken is de info aangedragen dat het blauwe lampen moesten zijn....jammer....
-
Wat zou het kosten als ze bij alle 2200, 2400, 500 en 200 series beide kleuren mee leveren, dan is die ellende ook de wereld uit ;). Je moet er al zoveel onderdeeltjes zelf op zetten, dat het met die zwaailichten ook wel zal lukken 8).
-
Klopt. Uit diverse hoeken is de info aangedragen dat het blauwe lampen moesten zijn....jammer....
En ook de info dat dit nummer zo beperkt inzetbaar is?
Er zijn zo veel "mooie" nummers die lang inzetbaar zijn. Gewoon jammer, niet meer en niet minder..
-
Ze hadden beter, zoals dat plaatje van Roco zelf, er helemaal geen nummer op kunnen zetten.
Scheelt ook weer een opdruk om 'm nog budgettiger te maken....
Zo jammer dit.
-
En ook de info dat dit nummer zo beperkt inzetbaar is?
Er zijn zo veel "mooie" nummers die lang inzetbaar zijn. Gewoon jammer, niet meer en niet minder..
Yep.
-
:-X :o Ik zeg niets meer. Wat zou het mooi zijn als Piko naast het N model met een heus HO model komt. Bye bye Roco! (y)
Jeroen
-
Ooit zal zich er vast wel een fabrikant aan wagen.
-
Ze hadden beter, zoals dat plaatje van Roco zelf, er helemaal geen nummer op kunnen zetten.
Scheelt ook weer een opdruk om 'm nog budgettiger te maken....
Zo jammer dit.
Om heel eerlijk te zijn, dat snap ik dus ook niet. Scheelt drukwerk en ik denk dat ze er dan meer van verkopen (en de decal leveranciers ook weer blij)
-
Het scheelt pas drukwerk als er helemaal niks op gedrukt wordt.
Hobbyisten die het leuk vinden om te pimpen (en dat ook goed kunnen!) helpe je met een kale loc, maar de grote meerderheid zit daar niet op te wachten en wil dat de loc bedrukt is, buiten dat zal het de inzetbaarheid voor de meeste worst zijn.
Dus, gewoon nummer zelf verwijderen en maak er wat moois van (y)
-
Ooit zal zich er vast wel een fabrikant aan wagen.
Maar dat betekent niet gelijk dat dat model beter wordt dan de Roco versie. Zelfs de Philotrain 2200 heeft een aantal behoorlijk storende fouten.....
Jeroen
-
Ooit zal zich er vast wel een fabrikant aan wagen.
Denk je dat werkelijk?
-
Ter info; Roco heeft vandaag via een nieuwsbrief bekend gemaakt dat de E-Shop opnieuw geopend is. Zo op het eerste oog is het hele assortiment daar te bestellen (?)
http://www.roco.cc/de/productsearch/0-0-0-1-1-400-0-0/products.html
-
Benieuwd of de aanbiedingen daar ook terecht komen.
-
Om heel eerlijk te zijn, dat snap ik dus ook niet. Scheelt drukwerk en ik denk dat ze er dan meer van verkopen (en de decal leveranciers ook weer blij)
Jaren geleden leverde Roco modellen zonder nummer (1600'en) en kon je zelf kiezen wel nummer je er op kon aanbrengen, dat zal ze een hoop narigheid schelen als ze het zo weer zouden doen, iedereen ook weer blij!
-
Alleen waren de meeste kopers daar helemaal niet zo blij mee.
-
Ter info; Roco heeft vandaag via een nieuwsbrief bekend gemaakt dat de E-Shop opnieuw geopend is. Zo op het eerste oog is het hele assortiment daar te bestellen (?)
http://www.roco.cc/de/productsearch/0-0-0-1-1-400-0-0/products.html
Ik denk dat de detailhandel hier ook niet blij mee is. Zeker in Duitsland en Oostenrijk, want daar worden geen verzendkosten berekend. En als er wat aan het model mankeert, drie keer raden waar ze naar toe gaan....
-
E-shop is ook nooit echt dicht geweest. Kenneliijk weer zo'n verhaal uit het wishful thinking circuit.
-
Nou niet direct, tegen de NL winkeliers is ook aangegeven dat het Eshop verhaal zou stoppen.
-
Nou niet direct, tegen de NL winkeliers is ook aangegeven dat het Eshop verhaal zou stoppen.
Met een formele mededeling uit Oostenrijk Chris? Anders weten we het wel bij Roco hè, en niet alleen bij Roco.
Via de formele kanalen waarmee de consumenten worden bereikt, heeft Roco voor zover mij bekend nooit medegedeeld dat de e-shop zou gaan sluiten. Ik heb een tijdje geleden aan Roco gemaild dat ik had gehoord dat de e-shop ging sluiten en de vraag gesteld of de onderdelenshop wel open zou blijven. Kreeg het wat kryptische antwoord dat er niet tot veranderingen was besloten. In ieder geval heb ik de afgelopen maanden zonder mankeren onderdelen besteld en geleverd gekregen. Modellen heb ik daar nog nooit besteld.
Volgens mij hebben ze de zaak nu genormaliseerd. De eerste opzet was veel te ingewikkeld, juist in een poging de winkeliers er nog bij te betrekken, die daar alleen niet op zaten te wachten. Nu is er gewoon een webshop waar je de modellen kan bestellen. Hebben wel meer merken. Piko heeft al jaren een webshop, zonder dat iemand daar wakker van ligt. Vermoedelijk omdat maar een klein deel van de omzet tot nu toe via die webshop loopt en dat zal bij Roco niet anders zijn.
Nog even ter overweging voor de consument. Een fabrikant kan alleen een eigen webshop hebben als die fabrikant bereid is voor enige tijd een voorraad aan te houden. LSM zal nooit een webshop openen.
-
Met een formele mededeling uit Oostenrijk Chris?
En op Neurenberg laatst nog. Plannen zijn dan toch aangepast zo lijkt het.
-
Inmiddels heeft Roco de eerste 186'ers uitgebracht. De Captrain versie lijkt op het oog fraai te zijn, maar de markt is reeds overspoeld met de Piko variant dus verwacht ik nieet veel van de verkoop. Een Metrans had (zeker gezien de groeiende oostelijke markt en in dat geval geen dubbeling) beter geweest Jammer genoeg heeft Roco bij de Zebra Lomo Iets anders uitgeleverd dan het plaatje in de catalogus beloofde door een niet in NL rijdende variant uit te brengen Foto (http://www.modellbahn-bahnhof.de/media/catalog/product/cache/1/image/650x650/392891f8d676e96f900491c920bcffc9/r/o/roco-73654-e-lok-br-186-railpool-zebra2.jpg) dus heb ik (en waarschijnlijk meerdere Nederlanders) ook hier weinig animo voor...
-
Dat is zeker jammer, maar deze variant rijdt weer in Duitsland, dus daar is echt wel markt voor. Ik had graag de 186 106 in model willen hebben, afgelopen nacht met het 1:1 model mogen spelen ;-)
-
Lekker handig weer :-\
Nou niet zomaar jammer, met de 106 hadden ze NL rijders mee kunnen nemen, waarom laten ze dat gewoon liggen ???
-
Ik snap het hoor Floris.
Het lok nummer van de Loko Zebra is 186 287-9 geworden.
-
Inmiddels heeft Roco de eerste 186'ers uitgebracht. De Captrain versie lijkt op het oog fraai te zijn, maar de markt is reeds overspoeld met de Piko variant dus verwacht ik nieet veel van de verkoop
Als je nou eens je onderbuikgevoelens uit een dialoog haalt, dan wordt het misschien geloofwaardig. "...dus verwacht ik...." geeft al aan dat je geen idee hebt van de marketinggedachte van Roco...
Jammer genoeg heeft Roco bij de Zebra Lomo de plank weer misgeslagen door een niet in NL rijdende variant uit te brengen (terwijl het voorbeeldplaatje dit wel beloofde) dus ook hier weinig animo voor...
En ook hier geldt weer: niet gehinderd door enige kennis... De Nederlandse markt is niet het belangrijkste afzetgebied.
We weten inmiddels dat je Roco niet hoog hebt zitten met de regelmatige opmerkingen over dumpacties e.d. Maar je wat objectiever uiten over een merk zou wat netter over komen..
Gr, Bert
-
Sinds ik hier op het forum mee lees loop ik ook constant op al die kleine details te letten :) Vroeger had ik gewoon gedacht "oh die heb ik zien rijden, die wil ik wel hebben". Nu ga ik eerst alle 1:1 foto's op internet zitten bekijken of elk nummer en rooster etc. wel klopt. Heel vermoeiend ;D
En voor de zebra 186 heeft Roco waarschijnlijk hier helemaal niet eens aan gedacht, welk nummer waar heeft gereden?
-
Echt een mooi model, wie weet komt Zebra 186 106 of 102 volgend jaar wel uit, ik maak er geen probleem van, nu is de Duitse markt blij met dit model, prima toch?
-
Ik betwijfel of de markt overspoeld is door de Piko Captrain locs. Dat zijn twee totaal verschillende markten. De Piko en de Roco zijn niet vergelijkbaar, dus mensen die een echt fraai model van de Captrain willen hebben op Roco gewacht.
De zebra rijdt in deze uitvoering in Duitsland en Oostenrijk, twee hele grote afzetmarkten voor Roco, dus uit oogpunt van de fabrikant is er helemaal geen plank misgeslagen. Natuurlijk was het voor de Nederlandse hobbyisten leuker geweest als het een ander nummer was geweest.
Mvg, Peter
-
Ligt er maar aan hoe men iemand iets leest of wilt lezen, mening of feit. ;)
Ik denk dat het er meer mee te maken heeft dat Floris te pas en vooral te onpas ging klagen/roepen over het dumpen door Roco. Kennelijk is hem verzocht dat in te perken, waarna hij gaat roepen over "er zal vast weinig interesse voor zijn" (met dumpen als logisch gevolg).
Ik ken na al die jaren zijn mening over Roco wel en heb er weinig behoefte aan die steeds opnieuw te lezen.
- Peter
-
Ik betwijfel of de markt overspoeld is door de Piko Captrain locs. Dat zijn twee totaal verschillende markten. De Piko en de Roco zijn niet vergelijkbaar, dus mensen die een echt fraai model van de Captrain willen hebben op Roco gewacht.
Mvg, Peter
Alleen was bij het uitkomen van de Piko niet bekend dat Roco er ook mee zou komen, vandaar dat oa ik toen de Piko gekocht heeft.
Wat niet wil zeggen dat er geen roco in huis gaat komen ;)
-
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/225118_b_zpsc2yxsi4d.jpg)
Startset 51278 is geannuleerd. Er komt geen andere startset voor in de plaats.
bron : Roco
-
De Hippel in Railpro uitvoering komt wel los? ???
-
Ja, bestelnummers komen zo.
bron : Roco
-
Weet je een reden voor de annulering?
-
Ja. ;D
-
Eerlijk gezegd ben ik er niet zo rouwig om, want ik heb eigenlijk helemaal geen startset nodig. Maar mijn RailPro fix moet ik natuurlijk wel hebben.
Is het bekend of er dit jaar Fccpps-en uitkomen?
- Peter
-
Winkeliers krijgen zo een reactie van Roco, wellicht staat daar alles in.
Zodra ik die heb, weet jij het ook.
-
Gelijkstroom :
Railpro Hippel 601 – 72793
Railpro Hippel 602 – 72794
Railpro Hippel 603 – 72883
Railpro Hippel 604 – 72884
Wisselstroom
Railpro Hippel 601 - 78793
Railpro Hippel 602 – 78794
Railpro Hippel 603 – 78883
Railpro Hippel 604 – 78884
-
4 nummervarianten? :o
Goed bezig roco! (y)
-
In een oplage van 175 stuk gezamelijk en leuk van prijs.
(prijzen vind u bij uw eigen favo winkelier.)
-
Zijn er nog uiterlijke verschillen anders dan het nummer? Of zijn ze allemaal blauw met zo'n half Nike-logo?
- Peter
-
Inderdaad nette prijs. Die gaat op de verlanglijst. (y)
Gr, Ben.
-
Weet je een reden voor de annulering?
Te weinig bestellingen........
En de prijzen zijn bij benadering: 2-rail 109 euro, 3-rail 149 euro.
-
Jammer, kon nog wel 3 Fccpps-en gebruiken. Die Hippel en de multimuis nam ik er wel voor lief bij.
Dan toch maar Hippel apart bestellen, past wel bij m'n RailPro V100.
-
;D
3 delige set Fcppps – Railpro Art. 67156
;D Dus komen ook.
Alle wisselstroom Hippels uitverkocht.
bron : Roco
-
Hmm, die Fccpps-en zijn nog niet te bestellen. ;) Maar goed dat ik die Hippel (gelijkstroom) heb besteld, want ik had al zo'n vermoeden dat het hard zou gaan.
Ik moet eens nagaan hoeveel Fccpps-en ik heb, want het moment begint te naderen dat ze niet langer in mijn geplande vitrine gaan passen.
- Peter
-
Zelden dat ik direct op bestel druk, blij dat ik het nu heb gedaan (Ac-er he)
-
Zijn er nog uiterlijke verschillen anders dan het nummer? Of zijn ze allemaal blauw met zo'n half Nike-logo?
- Peter
ben ik eigelijk ook wel benieuwd naar
-
Zijn deze hippels alleen in Nederland verkrijgbaar? in Duitsland (Lippe) zijn ze niet leverbaar, beter gezegd, die verkoopt de startset nog.
-
Dan verkoopt ie lucht.
-
Gewoon bestellen en kijken wat er gelverd gaat worden ;)
Gr, Marc
-
Hmm, die Fccpps-en zijn nog niet te bestellen. ;)
Nu dus wel. (y)
- Peter
-
ben ik eigelijk ook wel benieuwd naar
Van de foto's die ik er van gezien heb zijn de locs alle 4 verschillend van elkaar. De logo's en nummers zitten net wat anders en de 2 kleuren zijn net in een iets andere vorm aangebracht.
-
Roco Winterneuheiten 2015 / 2016: Klikkk (https://www.menzels-lokschuppen.de/out/wysiwyg/uploads/pdf/roco/Roco_Winterneuheiten_2015.pdf).
Groet,
Bas
-
Prachtig, die BR 85.
-
Een set plan D rijtuigen in Turquiose op blz. 12 als extra uitbreiding (y)
Gr. Patrick
-
yess, eindelijk de 50 2487 in vroege tijdperk 3 uitvoering met daaraan een toen moderne Kabinentender uit 1958.
Een toppunt van het mixen van onderdelen van de Baureihen 50 en 52 want de 50 2487 (1960: BD Hannover, Bw Goslar) had een 52'er ketel met gelaste zanddom, daarbij Wagner windleiplaten uit de jaren dertig en een tender met conducteurscabine uit 1958. En dan op het getoonde handmonster ook nog eens de loc zonder in '56 ingevoerd DB-vignet en 3e frontsein.
grtz,
Wim
-
het is niet te hopen dat de Roco folder 2016 is, anders komt de Nederlandse modelspoor er wel heel karig van af.
-
Ze noemen het toch niet voor niets winter neuheiten :-X
Net zoals ze een voorjaarsfolder/zomerfolder/herfstfolder uitbrengen.
-
Ik zie ook Duitse rijtuigen die men goed kan gebruiken voor in internationale treinen.
Dat zijn: 64675 DB Am
64676 DB ABm
64677 DB Bm
64678 DB Bm met sluitverlichting.
64679 DB BDm
Te vinden op blz. 22 ;)
Gr. Patrick
-
Een reeks 20 :), dan worden mijn bestelde onderdeeltjes misschien weer leverbaar ;D
-
En ook wat normalere prijzen! Er zitten weer leuke dingetjes bij, zoals de Belgische bakwagen met de container erin!
-
Alleen is de intropagina een beetje erg opportuun....
Het 'coming soon' van de BR85 wordt pas begin 2017😞
Gr,
Rob
-
En ook wat normalere prijzen!
Alleen tweemaal €250 voor twee setjes met drie rijtuigen, dat is niet echt normaal te noemen, zeker niet als de andere rijtuigen €40 kosten.
Die die GATX ketelwagens zijn leuk. Roco kennende zou het kunnen (puur speculatief dus) dat ze in de toekomst meer setjes gaan uitbrengen en dan ben je niet zo afhankelijk van de Märklin/Trix.
Die AAE draagwagens zijn vast geen Sffggmrrss, toch?
- Peter
-
Jippie! (y)
De ZSSK-staalwagen komt voor een mooi prijsje! Nu hopen op de gekke ronde telescoopdingen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/000149.jpg)
Bron (http://www.vlaky.net/online/download/browse.asp?lang=1&id=0&page=13&list=3&owner=0&hladaj=)
Groet,
Matthijs
-
Die 482 met alpäzähmer reclame ziet erg interressant uit.
Die gaat er zeker komen. en de prijs valt ook nog mee in vergelijking met de 151 die pas geleden heb gekocht.
-
Alleen tweemaal €250 voor twee setjes met drie rijtuigen, dat is niet echt normaal te noemen, zeker niet als de andere rijtuigen €40 kosten.
Die die GATX ketelwagens zijn leuk. Roco kennende zou het kunnen (puur speculatief dus) dat ze in de toekomst meer setjes gaan uitbrengen en dan ben je niet zo afhankelijk van de Märklin/Trix.
Die AAE draagwagens zijn vast geen Sffggmrrss, toch?
- Peter
Peter,
Ik kan me voorstellen dat, wanneer die ketelwagensetjes als warme broodjes over de toonbank gaan, het voor Roco geen enkel punt zal zijn om op korte termijn weer een setje met andere nummers uit te brengen. Maar als die dingen op de plank blijven liggen in Oostenrijk en na een jaar of wat deel gaan uitmaken van een ramsjpartij dan denk ik dat je zelf aan de gang moet met veranderde opschriften en zo...😉
Groeten,
Rob
-
Een goede zaak dat de UVP eindelijk weer gezakt zijn. 44,90 voor een 30cm rijtuig is netjes! goed bezig roco!
-
Ik kan me voorstellen dat, wanneer die ketelwagensetjes als warme broodjes over de toonbank gaan, het voor Roco geen enkel punt zal zijn om op korte termijn weer een setje met andere nummers uit te brengen. Maar als die dingen op de plank blijven liggen in Oostenrijk en na een jaar of wat deel gaan uitmaken van een ramsjpartij dan denk ik dat je zelf aan de gang moet met veranderde opschriften en zo...😉
Inderdaad. En het zou zomaar kunnen dat ze niet eens geproduceerd worden als er niet voldoende bestellingen zijn.
Ze zijn nog niet te bestellen, overigens. Net even gecontroleerd. :)
- Peter
-
Goh, als die uitbreidingsset voor de Plan D nu ook eens in de "oude" kleurstelling uit zou komen, dan zou ik ook blij zijn met uitbreiding van mijn stammetje. (y) Dat is nu maar beperkt tot 3, althans bij mij. Ik geloof dat er wel een vierde rijtuig is, maar daar heb ik nog niet naar gezocht. :)
-
Je bedoelt de vorige turkooise versie? Daarvan bestaan drie C'tjes, twee keer AB en een RD. Komen nu vast wel meer op de tweedehands markt.
Zie hier een leutig draadje over de speurtocht naar de verschillende baknummers en de gewoonte van Roco om onder hetzelfde catalogusnummer meerdere baknummers uit te brengen. ;D
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,580.0.html (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,580.0.html)
-
Een goede zaak dat de UVP eindelijk weer gezakt zijn. 44,90 voor een 30cm rijtuig is netjes! goed bezig roco!
Een aantal Bm's kan ik nog wel gebruiken.
Hopelijk hoeven deze niet 'ontwokkeld' te worden...
zie: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,22538.0.html
-
Leuk, die Bahnpostwagen. En de 01NK, die is vast wel om te nummeren.
€ 249,99 voor drie rijtuigen "IC Deichgraf"? Dat is € 83,33 per rijtuig! Die zakkende UVP's moeten zeker gecompenseerd worden?
Blij dat ik wel zonder dat beige/oceaanblauw kan.
-
De Vedes Exclusivmodelle zijn wel vaker fors aan de prijs.
Het zou trouwens wel leuk zijn als het restauratierijtuig in deze uitvoering een keer los uitkomt.
En de Bm's en aanverwanten (vooral de BDm) zijn hier ook nog wel bruikbaar.
Scheelt weer zoeken bij winkels en beurzen.
-
edsko
Of je koopt een Artitec post en stalen D erbij. Heb je er 5, ga ik ook doen.
-
Zijn al bestelt. :)
-
Zijn al bestelt. :)
...d ;D
En op zich hoort die Stalen D niet bij dat setje omdat er al een RD in zit (dus restauratie met bagage), maar je kunt je natuurlijk altijd een bepaalde 'dichterlijke vrijheid' veroorloven, dat is het leuke van onze hobby 🚃🚄🚉🚊🚅🚞🚂🚆🚇🚝🚈 😄
Grt,
Rob
-
Hoezo 'dichterlijke vrijheid'?
http://seinarm.nl/Treinsamenstellingen/treinsamStalD.aspx
-
Oh ja een rd, die wil ik ook nog wel in dat felle turqoise
-
...d ;D
Begin jij nu ook al!? >:( ;D
-
...d ;D
Dat heb ik al eens aan hem uitgelegd. Tweemaal zelfs. Tegenwoordig noem ik hem maar Etsko. ;)
En op zich hoort die Stalen D niet bij dat setje omdat er al een RD in zit (dus restauratie met bagage), maar je kunt je natuurlijk altijd een bepaalde 'dichterlijke vrijheid' veroorloven, dat is het leuke van onze hobby
Dat dacht ik ook, tot ik die pagina van seinarm.nl zag. Ze kunnen zelfs naast elkaar.
🚃🚄🚉🚊🚅🚞🚂🚆🚇🚝🚈 😄
Eh...
- Peter
-
Hoezo 'dichterlijke vrijheid'?
http://seinarm.nl/Treinsamenstellingen/treinsamStalD.aspx
Maar een Post ontbreekt daar weer in...
-
Volgens mij is er een samenzwering gaande tussen Rob en Peter.... >:( ;) ;D één-tweetjes.... hmmmm.... ;)
-
Mogen alle wensen, samenzweringen e.d. weer uit dit draadje.
Het is echt bedoeld voor nieuws van de fabrikanten.
Met dank, gr,
Bert
-
Eigenlijk van één fabrikant in het bijzonder. ;)
Onder nummer 76824 staat een Zwitserse ketelwagen opgevoerd, lijkt me wel een interessant ding. Zou die een echt voorbeeld hebben?
-
Ik zie de T2000 "Hangartner" niet (meer) staan.... :-\
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_3194.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_3194.jpg)
-
Die staat voor 2016 / wk23.
Gr, Ben.
-
En die afbeelding is geen T2000. ;)
-
http://eyro.ch/downloads/news15/roco_gottardo2016.pdf
(y)
-
Beste allen,
De test van de verschillende TRAXX'en heeft een eigen draadje gekregen:
NS TRAXX in model, ACME, Brawa, Piko en Roco vergeleken (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,66961.0.html)
Gr, Bert
-
Week 47 is bijna voorbij.....is er al wat meer bekend over de actuele levertijd van de blauwe "amerikaanse" nederlander van roco?
-
WEEK 49.
Op het winkeliers account staat er te lezen, levering binnen 4 weken.
Dat klopt in 9 van de 10 gevallen meestal.
-
Hoewel op de site van Roco staat, levering week 51,
levering Roco 1206 blauw volgende week al (y) (y)
Hippels in December.
bron : Roco
-
Roco 52631 Railbus 798 met geluid.
Verzet van week 48 naar 51 :( daar gaat 'm verjaardagscadeau
-
De Hippel 603 komt vlak voor Kerst...
Dat wordt leuk spelen in de vakantie... (y)
-
Geringe Menge lieferbar......
Aber wo? Zijn er al foto's?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_3262.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_3262.jpg)
-
Schaarste gevoel creëren? ;) ;D
-
Roco 52631 Railbus 798 met geluid.
Verzet van week 48 naar 51 :(
O? (http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?10,7633688,7633688#msg-7633688)
-
die mèt geluid Jan ;)
mvg, Erich
-
O.
-
Roco 52631 Railbus 798 met geluid.
Verzet van week 48 naar 51 :( daar gaat 'm verjaardagscadeau
Wat maak jij je zorgen. ;D
Ik heb ÖBB wagens besteld. Die stonden eerst op week 49/50 van dit jaar, gingen daarna naar week 10 van 2016 en iets later naar ...........
week 10 2017.
-
Geringe Menge lieferbar......
Aber wo? Zijn er al foto's?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_3262.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_3262.jpg)
Inmiddels is "Geringe menge lieferbar" veranderd in Groen/Lieferbar.......
-
Roco brengt nu de railbus-sets 52630 en 52631 (sound) uit. Wat is nu het verschil met de vorige sets? Dat zijn de 63027 en 63077, die nog gewoon in een aantal winkels liggen.
???
-
De 63027 is tijdperk 3 en de 63077 is tijdperk 4 maar heeft een ander baknummer
-
Ah, dat vroeg ik me ook al af, het verschil tussen de 63027 en 63077 :) Maar wat is nu het verschil tussen de oude en de nieuwe sets? (52630/52631)
PS het verschil tussen 52630 en 52631 (sound) weet ik uiteraard ;D
-
Andere catalogusnummers... ;D ;)
-
>:( ;D
-
Lees ik het goed op de Roco site?
De Hippel Railpro 603 uitgesteld naar kwartaal 2 van 2016?
mvg.
Ad
-
De Hippel Railpro 603 uitgesteld naar kwartaal 2 van 2016?
Week 2 dacht ik, niet kwartaal 2.
-
KW2 = kalenderwoche 2. Week 2 dus...
-
Ja, ik zie het..... (y)
Valt het toch mee... hoop ik. ::)
Wordt wel Neuheit 2016 op die manier. :P
mvg.
Ad
-
Hippels over ongeveer 2 weken in de winkels.
Vanaf volgende week gaat Roco ze verdelen. (versturen aan de winkels)
(navraag gedaan ivm bericht hier)
bron : Roco.
-
(y) (y)
Off-topic: DR5000 ook?
Gr, Ben.
-
euh....we hebben toevallig gisteren gebeld, maar nog geen antwoord. (over de Dr5000)
Zal morgen nog eens terug bellen.
-
Volgens de winkel uit Apeldoorn komt de 72883 (603 DC) nog voor de kerst...........
gr. Frits
ps. Ik zie nu het bericht van Chris.........ze komen in ieder geval binnenkort ;D
-
Ah, dat vroeg ik me ook al af, het verschil tussen de 63027 en 63077 :) Maar wat is nu het verschil tussen de oude en de nieuwe sets? (52630/52631)
PS het verschil tussen 52630 en 52631 (sound) weet ik uiteraard ;D
Tussen 63077 en 5263(0/1) is alleen het baknummer anders. Daar ik dan 2 railbussen tijdperk 3 en 2 in tijdperk 4 bezit, ga ik toch denken over een mogelijke upgrade. Bij de Roco railbus zit de kap er los op en alle baknummers en beschrifting zit op de bak en niet op het chassis.
Wel interessant met de nieuwe goedkope geluidsuitvoering. Als de geluidsdecoder mij bevalt ga ik er eventueel later in 2016 nog een aanschaffen en dan wissel ik simpelweg de kapjes om.
Want :
1. Aankopen decoder en luidspreker + beugel bij Roco € 153,-
2. Kopen geluidsrailbus € 194,- , kap omwisselen en de decoderloze chassis met 52631-kap verkopen als gebruikte 52630 voor ongv. € 70 - 100,-
Lijkt mij optie 2 toch handiger.
-
@Sander: ja dat lijkt me ook wel een betere :)
Voor de liefhebbers een filmpje met de Roco 52631 (sound): https://youtu.be/Wj23RlRN1Zw
-
De foto's zeggen genoeg!
(https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/12366467_1031334360220548_49704574293975115_n.jpg?oh=6f6740456ba3e55be9509c4bd4dd6608&oe=5711B527) (https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/12366467_1031334360220548_49704574293975115_n.jpg?oh=6f6740456ba3e55be9509c4bd4dd6608&oe=5711B527)
(https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xlt1/v/t1.0-9/12391272_1031358036884847_5088017431845716545_n.jpg?oh=4cfd78375066bc364bb2f81b6e0636df&oe=56D8385A) (https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xlt1/v/t1.0-9/12391272_1031358036884847_5088017431845716545_n.jpg?oh=4cfd78375066bc364bb2f81b6e0636df&oe=56D8385A)
Groetjes,
-
Oops, geen gele zwaailamp?
Bedankt voor de plaatjes overigens. (y)
Gr, Ben.
-
Aai jammer dat roco de oude lampen er opgezet heeft..
-
Jongens! Dat kan ik toch allemaal niet betalen! >:( Eerst die 1200's en die SBB postwagens en nu weer deze ... en december is al zo duur! ;D
-
Allen jammer dat de 602 in zijn blauw/grijze jasje is uitgekomen. Deze is zover ik weet tot op de dag van vandaag nog steeds geel/grijs. Staat onder het viaduct te Crailoo.
-
volgens een eerder hier geplaatst plaatje loopt het blauw precies andersom...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP601_01_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP601_01_1.jpg)
mvg, Erich
-
Oeps!
Gr. Erik.
-
Ik vond het al z'n gek gezicht de scheiding precies door de nummers en R teken.
-
Goh ja, nu je het zegt en laat zien. Inderdaad, het blauwe vlak is gewoon niet correct aangebracht. En ook hebben ze nog eens de verkeerde kap gebruikt. Zie dat er andere accu kisten combinatie op zit in het echt ten opzichte van het huidige model. En ja ze hebben wel de juiste uitvoering. En de 602 hoort inderdaad geel/grijs te zijn. Dit destijds al doorgeven aan Roco. Maar niets mee gedaan blijkbaar. (Word de 602 niet in deze kleuren gebracht) Ik vermoed dat het weer een haastklus is geweest van Roco. Ach desondanks toch leuke modelletjes geworden. En ze zijn er niet in grote oplages. Uitverkopen zullen ze waarschijnlijk erg snel doen. En dan komen er zeer snel nog twee nummer varianten.
Groetjes,
-
Volgens mij zijn ze niet helemaal wakker bij Roco, wat een blunder ::)
-
Ondanks de 'blunder' zijn ze hier al gewoon bijna op.
-
Laatste berichtgeving:
De modellen die zijn geleverd zijn hun tijd vooruit. Railpro is bezig met het om schilderen van de machines. En zullen na deze schilderbeurt wel kloppen ten opzichte van de huidig uitgeleverde modellen.
Voorbeeld van het juiste model:
https://www.flickr.com/photos/alextreinenpagina/14683680134
Nou heel veel paniek om niets vandaag. Dus allemaal weer rustig adem halen en fijn van de feestdagen gaan genieten. En nog even een tip. Wees er snel bij. Ze zijn beperkt leverbaar.
-
Ik zou voor de 603 gaan:
http://www.ltl-trains.nl/railpro/railpro603.htm (http://www.ltl-trains.nl/railpro/railpro603.htm)
Ha, je was me voor.
-
Ja die is al kloppend. De 601 word ook zo en als alles mee zit is de 602 in 2016 ook in deze kleuren terug te vinden. (das nog niet 100% zeker)
Dus ook de 601 is straks correct.
En de 603 als de 604 komen als alles mee zit nog net voor oud en nieuw binnen.
-
Is het blauw niet aan de lichte kant?
Het neigt een beetje naar paars. ;D
Leuke masjientjes, alleen niet mijn tijdperk.
-
Kijk uit hè. ;D
-
Ach nog maar even een paar plaatjes dan:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4335_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4335_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4338_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4338_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4336_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4336_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4343_4.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4343_4.jpg)
Groetjes,
-
Zijn de twee kanten van de loc wel identiek zoals bij het Rocomodel?
https://www.flickr.com/photos/124886297@N02/15733531885 (https://www.flickr.com/photos/124886297@N02/15733531885)
De foto die prutser laat zien is gedateerd augustus 2014. Op die foto is de linkerkant (gezien vanuit de cabine) inderdaad zo als Roco het heeft gemaakt. Latere foto's laten een aangepaste linkerzijde zien. De verandering lijkt dus eerder omgekeerd geweest. De foto's van de 601 en 604 die ik vindt laten allemaal een linkerkant zien zoals Roco het niet heeft gemaakt en zoals later bij de 603.
-
Er zitten allemaal gaatjes in ;D
-
Zal wel komen omdat de mal nog van hout is. :P
Daar zijn bepaaalde wormpjes gek op.
Tinus.
-
Er is een draadje over de RailPro bakkies en de meest recente foto is van augustus en daar door Jojo geplaatst.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP601_03_1.jpg)
Alle recente foto's van de 601, 603 en 604 tonen deze linkerzijde (vanaf de cabine gezien). Met het dikke deel van de blauwe band bij de RailPro-opschriften. De rechterzijde heeft het dunne deel van de blauwe band bij de RailPro-opschriften. Het lijkt erop alsof de Roco-uitvoering alleen voor de 603 vlak na de omschildering correct is. Het lijkt me sterk dat RailPro bezig is de schildering aan te passen. Dus wie dat verhaal uit de dikke duim heeft gezogen.
Maar ik hou me aanbevolen voor recente foto's van een RailProbakkie zoals Roco die heeft gemaakt.
-
Je kan het proces in het bewuste draadje ook volgen.
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,57906.0.html (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,57906.0.html)
De 603 werd als eerste in de RailProkleuren geschilderd en dat gebeurde in de uitvoering zoals Roco die heeft gemaakt. De 601 was als tweede aan de beurt en die kreeg een aangepaste linkerzijde (gezien vanaf de huif). Dat beviel kennelijk beter want niet veel later werd de 603 aangepast. De 604 is nooit anders geweest en het lijkt me sterk dat de 602 de oude 603-uitmonstering zal krijgen. Tenzij men Roco een lol wil doen natuurlijk. :)
Het blijft een aantrekkelijk model en het is maar net wat je belangrijk vindt. Maar de door Roco gekozen uitmonstering heeft alleen de 603 gehad en dat hooguit een maand of twee in de zomer van 2014.
Linkerzijde 603 in juli 2014
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04041_1.jpg)
De locs in november 2014 in de uiteindelijk vastgestelde uitvoering. In het midden de 603 met aangepaste linkerzijde. Je kan aan de 604 (links op de foto) ook zien dat de rechterzijde inderdaad is uitgevoerd zoals door Roco gemaakt. Maar de linkerzijde is anders. Ik denk om een mooie golf te houden als de locs eens met de huiven of de cabines tegen elkaar staan.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Familieportret.jpg)
Foto's van Jojo.
Onderstaande opmerking is volgens mij niet correct. Er is ook geen enkele reden voor RailPro om geld uit te geven aan het nogmaals omschilderen van de locs.
De modellen die zijn geleverd zijn hun tijd vooruit. Railpro is bezig met het om schilderen van de machines. En zullen na deze schilderbeurt wel kloppen ten opzichte van de huidig uitgeleverde modellen.
-
Grappig, de 603 is volgens mij juist het model dat ik besteld heb. Het nummer heb ik door mijn zoontje laten uitzoeken. :)
- Peter
-
Er zitten allemaal gaatjes in ;D
Ik denk dat jij daar wel raad mee weet. ;D Gaan we vast nog wel terug zien.
-
Deze op Groterdam ?
Nee, twee weken vrij, dus ik ga niet naar Vlaardingen om er 1 op te pikken.
En aankleden zou dan niet kunnen omdat ik ze zelf niet neem, niet mijn tijdperk.
Dus die gaatjes zouden blijven.
Dus leef je uit ;D Vul ze maar. 8)
-
De Roco 603 is hier inmiddels in huis.
Ik las ergens dat het op een haastklus lijkt en daar ben ik het mee eens. Er zijn geen antislipbandjes aangebracht dus veel trekkracht kan je niet verwachte, terwijl in de handleiding staat aangegeven hoe je de antislipbandjes moet wisselen!
Ik had in ieder geval 1 as verwacht met zo'n groef in het wiel waar de antislipband in ligt, (zoals bij de 1200). Als je nu antislipbandjes op 1 as zet dan zal je zien dat de stroomopname moeilijker wordt.
Verder vind ik het een prachtige loc. Jammer dat gewoon de oude lampjes zijn gebruikt, dat wel.
Bij het inrijden op mijn baan reed de 603 zijdezacht.....totdat na een kwartier of zo er een tikkend geluid was te horen......
Net of er aan 1 wiel een miniem druppeltje tin of zo kleeft. (Kan natuurlijk niet maar dat is om het even te visualiseren).
Ik heb geen rollenbank maar als ik de hippel tegenhoud dan is duidelijk te zien dat de hippel iets op en neer beweegt zoals wanneer 1 wiel iets ovaal zou zijn.
Ik ben het nog aan het bekijken maar ik kan het niet echt vinden. Na de feestdagen maar terug naar de winkel vrees ik.
HIERBIJ MIJN OPROEP: HOE RIJDEN DE ANDERE RAILPRO HIPPELS IN HET LAND?
-
Volgens mij werden/worden de Hippels zonder ASB's geleverd. Mijn 614(groene) versie rijdt probleemloos rond zonder de ASB's.
Dus jouw Hippel is correct afgeleverd.
Grt, Ronald.
-
Prima rijeigenschappen van mijn hippels, maar het blijft een hippel dus een beetje beweging hou je.
Is het niet zo dat de wisselstroom hippels alleen asb hebben?
-
Hij rijd ook wel prima zonder asb's maar een licht hellinkje oprijden met 3x fccpps is er niet bij.
Rangeren natuurlijk wel en daar is ie ook voor.
Ik ben er inmiddels achter wat het probleem hier is. Het aangedreven wiel met tandwiel komt heel iets omhoog. Als ik t wiel eraf pak en los op een tafel laat rollen zie ik het niet. Dus zit er kennelijk een slag in het onderliggende tandwiel. Dat zit echter in het motorhuis en daar blijven we onder garantie maar vanaf.
Ondertussen maar een beetje rangeren en als de snoepwinkel weer open is dan moet ik er maar even langs met mijn 603.
Voor de rest een leuke loc, dat is zeker.
-
tweerail-hippel met banden, wat is dat voor onzalig plan? ::)
-
Rijdt hier ook goed op een testbaantje. Ik vind het wel raar dat het oranje zwaailicht ontbreekt.
Mvg spock
Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
-
Hij rijd ook wel prima zonder asb's maar een licht hellinkje oprijden met 3x fccpps is er niet bij.
Alles hoger/steiler dan een rangeerheuvel hoeft ie ook niet te kunnen want dat is niet conform het voorbeeld, Nederland is vlak ;)
-
Wat voor decoder gaat er in de Hippel? Bedoel, hoeveel pinnen die moet hebben?
-
Als je een van de laatste bekijkt bij Roco, bv de RailPro geeft ie aan de NEM 652 Schnittstelle. 8 -polig dus.
Marc
-
Alles hoger/steiler dan een rangeerheuvel hoeft ie ook niet te kunnen want dat is niet conform het voorbeeld, Nederland is vlak ;)
daar dachten de bouwers van de betuweroute heel anders over ;D ;D
-
Euh, dit is een hele vreemde reactie op het citaat. Ik denk dat je ergens anders op wilde reageren?
Gr, Bert
-
inmiddels aangepast,was inderdaad niet het juiste citaat :'( ::)
Nu komt het ook zinniger over ;)