BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Treinsamenstellingen => Topic gestart door: 1200blauw op 13 september 2014, 11:34:04

Titel: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: 1200blauw op 13 september 2014, 11:34:04
1961-'62 D191 Holland-Scandinavië Express Hoek van Holland - Bentheim ev 17-10 t/m 19-12-1961 en 7-1 t/m 16-4-1962
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1200.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/CIWL-WR.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Am.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DSB-AB.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/stalDIV.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DSB-AB.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnK.gif)
Loc + B (DB) + AB (DB) + WR (CIWL) + A (DB) + B (DB) + B (fac, NS Pl.D/DB) + B (fac, NS Pl.D / DSB) + AB (DSB) + D + AB (SJ) + AB (DB) + AB (Plan K) (de SJ AB is niet het correcte plaatje)
bron: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,10250.msg154372.html#msg154372 (conflict met seinarm?)

1962 D171 Nord-West Express Moskou - Hoek van Holland zomer (27-05 - 29-09)
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1100.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/P7011.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/CIWL-WL.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnK.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/CIWL-WR.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/stalDV.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnK.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/CIWL-WL.gif)
loc + P (Plan D) + WLAB (SZD) + A3B5 (Plan K) + WR (CIWL) + DV + A3B5 (Plan K) + B (Plan D) + WLAB (CIWL)

1962 D191 Holland - Scandinavië Express Hoek van Holland - Bentheim ev
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1100.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DSB-AB.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/stalDIV.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnK.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/CIWL-WR.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Am.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif) (http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)
loc + AB (DSB) + B9 (Plan D) + DIV + A3B5 (Plan K) + WR (CIWL) + Am (DB) + Bm (DB) + B9 (Plan D) + B9 (Plan D, versterking)

1962 D191 Holland - Scandinavië Express Hoek van Holland - Bentheim ev 1 t/m 16-10 1961, 20-12-1961 t/m 6-1-1962 en 17-4-1962 t/m einde winterdienst 1962
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1200.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DSB-AB.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/stalDIV.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DSB-AB.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/CIWL-WR.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Am.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnK.gif)
Loc + B (DB) + AB (DSB) + B (fac, Pl.D / DSB) + DIV + AB (SJ) + WR (CIWL) + A (DB) + B (DB) + B (fac, Pl.D of DB) +AB (DB) + AB (Plan K) (de SJ AB is niet het correcte plaatje)
bron: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,10250.msg154372.html#msg154372 (conflict met seinarm?)

1962 expresstrein DenHaag/Rotterdam - Enschede  zomerdienst 1962
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1300.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnE-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnE-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnE-A.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnE-RD.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnE-A.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnE-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnE-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnE-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnE-A.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnE-RD.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnE-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnE-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnE-B.gif)
loc 1300    B9b    B9b    A8b    RD    A8b    B9b    B9b    B9b    A8b    RD    B9b    B9b    B9b (Plan E)

1962 sneltrein Amsterdam - Enschede     D7600(of BD6800)-A7700-RD7650-4xB7800 1962
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1100.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/stalDIV.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-Abies.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-RD.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)
loc    DIV    A    RD    B    B    B    B (Plan D)

1963 Winterdienst sneltrein Amsterdam-Enschede
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1100.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-Abies.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-RD.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/Dtrein32-blAB.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/Dtrein32-blAB.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/Dtrein32-blAB.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/Dtrein32-blAB.gif) (http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/rondkopABbl.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/Dtrein32-blAB.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/Cecblauw.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/Cecblauw.gif)
loc    A8    WRD    B    B    B    B    ---versterking---        A9 (6001)    AB8    B9    B9

1963 sneltrein Amsterdam - Enschede
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1100.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-Abies.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-RD.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/rondkopB7111.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/rondkopB7111.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/rondkopB7111.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/rondkopB7111.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/rondkopBDbl.gif) (http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/ovaalABbl.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/ovaalABbl.gif)
loc + A8 (Plan D) + WRD (Plan D) + 4x B10 (Bolkop) + B6D (Bolkop) ( + versterking: 2x B8 ovaalramer)

1964-'68 sneltrein Amsterdam-Enschede 3 stellen van elk 3B 6111-RD6950-A6500
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1100.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/rondkopB7111.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/rondkopB7111.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/rondkopB7111.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnE-RD.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnE-A.gif) (http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/Dtrein32-blAB.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/Cecblauw.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/Cecblauw.gif)
loc + 3x B10 (Bolkop) + RD (Plan E) + A (Plan E) (+ evt versterking: AB (Dtrein32) + 2x B (mat '24))

1966 Amsterdam - Enschede zomer
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1100.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/rondkopB7111.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/rondkopB7111.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/rondkopB7111.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnE-RD.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnE-Abies.gif) (http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/ovaalABbl.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/ovaalABbl.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/ovaalC-bl.gif)
loc + 3x B10 (Bolkop) + RD (Plan E) + A8b (Plan E) (+ versterking: 2x B8 ovaalramer + B10 ovaalramer)

1966-'67 Amsterdam - Enschede winter
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1100.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/rondkopB7111.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/rondkopB7111.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/rondkopB7111.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnE-RD.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnE-Abies.gif) (http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/ovaalABbl.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/ovaalABbl.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnE-B.gif)
loc + 3x B10 (Bolkop) + RD (Plan E) + A8b (Plan E) (+ versterking: 2x B8 ovaalramer + B9 Plan E)

1966 D171 Nord-West Express Hoek van Holland - Bentheim ev
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1200.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/CIWL-WR.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/stalDIV.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnN.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnK.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/CIWL-WL.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/CIWL-WL.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnK.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/rondkopBDbl.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Pmrz.gif)
loc + WR (CIWL) + B9 (Plan D) + DIV + B9 (Plan D) + Plan N + Plan K + 2x WLABm (CIWL) + Plan K + B9 (Plan D) + B9D (Bolkop) + PIV (DB)

1966 D191 Holland-Scandinavië Express Hoek van Holland - Bentheim ev
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1200.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DR-ABreko.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABnSilberling.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnK.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-A.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/CIWL-WR.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/stalDIV.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnK.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnK.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)
loc + AB (DR) + Bm (DB) + Bn (DB) + Plan K + B9 (Plan D) + A8 (Plan D) + WR (CIWL) + DIV + Plan K + B (Plan D of DSB) + AB (Plan K of DSB) + B9 (Plan D)

8 april 1969 trein 1631 Amsterdam-Enschede (incidentele inzet)
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/stroomlijn/mini/40-2BCk-gl.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/stroomlijn/mini/40-2CDk-gl.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/stroomlijn/mini/46-4grgl.gif)
Mat '40 tweetje + Mat'46 viertje

26 mei 1969 trein 2944 Enschede - Amsterdam (incidentele inzet)
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/stroomlijn/mini/36-4CDk.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/stroomlijn/mini/36-4C.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/stroomlijn/mini/36-4Ce.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/stroomlijn/mini/36-4Bk.gif)
Mat '36 viertje (kleur moet zijn andere tint groen, gele bies met meervingerige snor)

1968 tot 1974 tr. 1523 Amsterdam - Bad Harzburg (retour tr.1528)
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1200.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnE-RD.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-Abies.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/stalDIV.gif)
loc +RD Plan D of E +(B+B+B+A+B)Plan D+Stalen DIV

Plaatjes gebruikt met toestemming van www.seinarm.nl, waarvoor hartelijk dank!
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: 1200blauw op 13 september 2014, 11:34:11
1969 D391 Holland-Scandinavië Express Hoek van Holland - Bentheim ev (weergave tussen Amersfoort en Hengelo)
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1200.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABnSilb.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-BnSilb.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DSB-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/stalDIV.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-A.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/CIWL-WR.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)
loc + ABn (DB) + Bn (DB) + Bm (DB) + ABm (DB) + Bm (DSB) + DIV + A8 (Plan D) + B9 (Plan D) + Bm (DB) + WR (CIWL) + ABm (DB) + B9 (Plan D) + 2x Bm (DB)

zomer 1969 D393 Nord-West Express Hoek van Holland (/Amsterdam: 1e 3 rtgn ) - Bentheim ev (weergave Deventer V21:39 - Hengelo)
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1200.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/CIWL-WL.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/CIWL-WL.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnN.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/stalDIV.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/CIWL-WR.gif)

Loc + Büm (DB) + ABüm (DB) + Büm (DB, fac: jul-aug)+ WLABm (CIWL)+ WLABm (CIWL) + B (NS Plan N) + ABüm (DB) + ABüm (DB) + DIV + B(üm) (fac, NS Plan D/DB) + WR (CIWL)


Alle plaatjes gebruikt met toestemming seinarm.nl (Hartelijk dank Gerard!  (y))

De volgende topics zijn nu beschikbaar:

Jaren '50: zie http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60550.0.html

Jaren '70: zie http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60527.0.html

Jaren '80: zie http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60528.0.html

Jaren '90: zie http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60517.0.html

Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: Wies op 13 september 2014, 13:29:29
Naast de getoonde treinen reden er op het traject Hengelo-Deventer ook nog (wekelijks?) de treinen met militaire verlofgangers vanuit/naar Seedorf en Hohne. Heeft iemand daar informatie over of gaat dat te ver voor dit draadje? Ik kan me herinneren dat het NS wagons waren met coupés, maar geen idee welk type. In Duitsland werden deze treinen in 1967/1968 nog getrokken door stoomlocomotieven, met twee keer kopmaken in Duitsland. In Hengelo (mijn eind- c.q. beginstation) kwam er een e-loc voor naar het eindstation Amersfoort (als ik het goed heb). En nee, ik heb er helaas geen foto's van.
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: 1200blauw op 13 september 2014, 15:08:48
Dat gaat zeker niet te ver. Leuk zelfs om meer over te weten! Voor nu kan ik er echter nog niets mee, omdat ik voor een plaatje moet weten welke rijtuigen er in de trein zaten. Een jaartal zou ook fijn zijn en bij voorkeur een treinnummer. Ik kan me voorstellen dat je dat allemaal niet hebt, maar wie weet iemand anders?
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: Wies op 15 september 2014, 12:49:31
Verder op de militaire toer tussen Hengelo en Deventer en voor zover ik het heb kunnen vinden: de verloftrein naar/van Seedorf had de nummers 81991/81992 en reed op donderdag heen en op vrijdag terug. Ik veronderstel dat dit wekelijks was, maar zeker weten doe ik dat niet.

De treinen bestonden uit Plan D rijtuigen en een WR van CIWL (zie een bijdrage van Modelspotter in dit draadje: http://forum.beneluxspoor.net/?topic=13006.0).

Even op een zijspoortje: voor de DB stoomrijders (BR 50 - tijdperk III/IV) die ook NL-rijtuigen willen gebruiken op een enkelsporig Duits lijntje, zie enkele mooie foto's van trein 81992, gevonden op https://www.flickr.com/photos/76521871@N05/9727186481/in/photostream/

Ook op de site van de Limburgse Jagers (http://www.limburgsejagers.nl/content/stichting-rlj.html?start=9) staat nog wat informatie over het begin-"station" Godenstedt, in de achtertuin van de kazerne, bij Seedorf.

Ik weet het, het gaat wat "off topic", maar kon het niet laten om bijna vijftig jaar terug te gaan in de (stoom)tijd.
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: 1200blauw op 15 september 2014, 13:19:35
De treinen bestonden uit Plan D rijtuigen en een WR van CIWL (zie een bijdrage van Modelspotter in dit draadje: http://forum.beneluxspoor.net/?topic=13006.0).
Modelspotter zegt daar in het genoemde draadje het volgende:

"Over militaire treinen gesproken... 81991 op donderdag naar Duitsland: DB loc 01 172 (een lage 01 met hochleist.ketel zoals Fleischmann en Roco die hadden), acht plan D's met als 5e rijtuig een WR van de CIWL. 27-7-1967"

Je zegt trein 81992 op vrijdag retour. Dat is een mooie aanvulling.

Dan zijn we er natuurlijk nog niet, want dan weten we niet of het A-, B- of RD-rijtuigen waren, maw 1e, 2e klas of restauratie. Is het WR-rijtuig het vijfde rijtuig, dwz tussen zeven Plan D's, of zijn het in totaal negen rijtuigen? Ik heb nèt iets te weinig info om er een prettig treintje van te fabriceren. Iemand die hier iets van kan maken?

(http://www.nvbs.com/OdR_fig/OdR_20130808_6.jpg)
www.nvbs.com

En puur ter info: waar ging 'ie de grens over, Enschede of Oldenzaal?
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: Wies op 15 september 2014, 14:07:22
Bij Oldenzaal de grens over ri. Bad Bentheim.

De verlofgangers gingen op donderdag terug naar Seedorf, waarop op vrijdagochtend (vroeg) nieuwe verlofgangers weer naar Nederland kwamen (tot de daarop volgende donderdag). Op basis hiervan vermoed ik dat de treinen wekelijks reden. Zo uit mijn hoofd was de aankomst vanuit Duitsland in Hengelo op vrijdag rond 13:00 h.

Wanneer ik een van de foto's uit de meegezonden link bekijk, zat de WR in die trein (april 1968 - net na mijn afzwaaien) niet op plaats vijf (tenzij er minstens twaalf rijtuigen waren, wat ik betwijfel). Op vrijdag werden er in de trein lunchpakketten uitgedeeld. En op donderdag? Daar schiet mijn geheugen mij te kort. Tja, de jaren hè  ;).
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: 1200blauw op 29 september 2014, 09:01:50

Een leuk beeld uit Amersfoort, met de trein van Amsterdam naar Enschede.

(http://www.stortenbeker.eu/images/martin.asp?q1=020495d&imgn=1)
www.stortenbeker.eu

Bijschrift: ELD2_303 : Rijdt erg verdwaald in een Hondekop omloop op trein 1631 [v] (Amsterdam-Enschede). Gekoppeld zat een mat 46. Die kwamen hier daar nog wel in de omloop voor op deze serie

Voer voor een nieuwe bijdrage in de eerste post. ELD2 is toch ook Mat'46? Beetje verwarrende tekst. Er zal wel bedoeld worden dat er een Mat'46 viertje was gekoppeld. Wat gebeurde er met deze trein in Deventer? Voor splitsen in een stopper en een sneltrein staat het tweetje aan de verkeerde kant. Ik vemoed dus dat deze samenstelling ineens doorging naar Enschede. De dienstregeling van de jaren '60 (voor Spoorslag '70) is waarschijnlijk anders dan een paar jaar later.


Ook een heel interessant plaatje gevonden (vind ik  ;)):

(http://www.stortenbeker.eu/images/martin.asp?q1=024590d&imgn=1)
www.stortenbeker.eu

Het bijschrift luidt:
Staat in emplacement gereed om voorgebracht te worden voor trein 2944 (Enschede-Amsterdam)
Enschede   maandag 26/05/1969 - 2e Pinksterdag


Nu ben ik bijzonder geïnteresseerd in wat we hier zien. Is dit een Mat'36 of een Mat'40 viertje en kan iemand zien welk tweetje er achter zit? Zodra we dat duidelijk hebben neem ik 'm op. Iemand ideeën of suggesties?
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: Rudolfph op 29 september 2014, 10:01:44
1e foto: mat'40 tweetje met mat'46 viertje.
2e foto: mat'36 viertje. Dit stel staat los dus ik weet niet welk tweetje je bedoeld. Het materieel een paar sporen verder op de achtergrond herken ik niet.

ElD2 wil niets anders zeggen dan een elektrisch treinstel (El) met bagageafdeling (D) bestaande uit 2 bakken (2). Dus zowel mat'40 tweetjes als mat'46 tweetjes als hondekop tweetjes als plan V's 401-438 zijn ELD2 (plan V's 441-483 waren El2 en plan V's 801-965 waren ElP2 (Postafdeling)).
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: 1200blauw op 29 september 2014, 10:28:00
Ah, dank voor de uitleg. Kippig ben ik ook: er staat inderdaad geen tweetje achter, niet goed gekeken.
Hoe is dit viertje in Enschede gekomen? Wat was het nummer van de tegentrein van 2944, weet iemand dat? 2943 toevallig, of 2945 soms?
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: 1200blauw op 29 september 2014, 13:25:54
Even een opzetje gemaakt adhv de foto's van hierboven en aan de lijst toegevoegd:

8 april 1969 trein 1631 Amsterdam-Enschede (incidentele inzet)
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/stroomlijn/mini/40-2BCk-gl.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/stroomlijn/mini/40-2CDk-gl.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/stroomlijn/mini/46-4grgl.gif)
Mat '40 tweetje + Mat'46 viertje

De tweede, helaas niet in de goede kleurstelling (op stortenbeker stond er trouwens gewoon Mat'36 bij zie ik nu):

26 mei 1969 trein 2944 Enschede - Amsterdam (incidentele inzet)
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/stroomlijn/mini/36-4CDk.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/stroomlijn/mini/36-4C.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/stroomlijn/mini/36-4Ce.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/stroomlijn/mini/36-4Bk.gif)
Mat '36 viertje (kleur moet zijn gele bies met meervingerige snor)

(toestemming voor plaatsen van de stortenbeker-foto's trouwens "pending")
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: 1200blauw op 29 september 2014, 19:55:57
Weet iemand met zekerheid hoe de D391 eruit zag in 1969? Ik krijg een berichtje door dat mijn weergave niet klopt, maar ik weet de bron niet meer.

Deze heb ik nu:

1969 D391 Holland-Scandinavië Express Hoek van Holland - Bentheim ev
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1200.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABnSilb.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-BnSilb.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DSB-AB.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/stalDIV.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-A.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/CIWL-WR.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)
loc + ABn (DB) + Bn (DB) + Bm (DB) + ABm (DB) + Bm (DSB) + DIV + A8 (Plan D) + B9 (Plan D) + Bm (DB) + WR (CIWL) + ABm (DB) + B9 (Plan D) + 2x Bm (DB)

en dit is het commentaar:
"D391 (Scandex) had in 1969 en daarvoor zeker geen Silberlingen aan de haak. Misschien wel vanaf Hengelo. Silberlingen kwamen nooit in Hoek van Holland. Bovendien liep (naar ik me kan herinneren, de pakwagen vanuit Hoek van Holland altijd achteraan.
Ik mis ook in de plaatjes de DR rijtuigen.
(...)"


Dat de Stalen D in de Hoek achteraan liep kan natuurlijk kloppen, omdat er in Utrecht werd kopgemaakt en dan de volgorde natuurlijk omkeert. Maar voor de rest: ik verzin het niet, heb dit dus ergens opgeduikeld (weet niet meer waar), dus ik heb nu twee bronnen die elkaar schijnbaar tegenspreken...
Nu heb ik ergens in een ander draadje gelezen dat er wel eens internationale treinen samengevoegd werden tot aan de grens. Is daarvan hier misschien ook sprake?

De Mat.36 was op zaterdag binnengelopen in Enschede als trein 2921. Ik ben wel benieuwd of 'ie in die trein alleen was, of dat dat een samengestelde trein was met bijv. een Mat'46 of Mat.54 tweetje. Iemand?

De Mat.40 en '46 die ik had toegevoegd waren onterecht. De 1631 was een trein die NIET over de Twenteroute reed, maar over de Veluwe. Daar was sprake van een verkeerd bijschrift, is inmiddels rechtgezet op www.stortenbeker.eu. Ik zal dat bij een volgende update van de beginpost rechtzetten, dus zodra er meer (oud) nieuws te melden is.
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: Falkenberg op 30 september 2014, 08:17:51
De 391 zoals je m tekent reed in deze samenstelling niet vanaf de Hoek. In Amersfoort en Hengelo kwamen er wagens bij aan de voor- en achterkant, zodat dit plaatje het stuk Hengelo - Bentheim afbeeldt, niet tussen Deventer en Hengelo. Hoe wel weet ik niet, want de dienstregeling winter 1968 (die tot mei 1969 gold) heb ik niet. In de HSE reden in ieder geval geen DR rijtuigen, alleen in die jaren een PKP ABm naar Warschau.

dirkjan
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: gertjan_duivesteijn op 30 september 2014, 08:32:43
Heren,
Hierbij. Bron is spoorboekje internationaal zomer 1969.
zpar/vrm heb ik niet.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/scannen0001_25.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/scannen0001_25.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/scannen0002_9.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/scannen0002_9.jpg)

Zouden de silberlingen van Amsterdam naar Bad Harzburg gegaan zijn?

Gertjan
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: 1200blauw op 30 september 2014, 19:55:04
Mijn plaatje past helemaal over de weergave rechtsonder voor de D391 tussen Hengelo en Bentheim. Alleen het plaatje van de Deen was fout. Nu staat de goede er (B ipv AB). De tekst onder het plaatje klopte dan weer wel.

Die Silberlingen reden dus mee tot aan Hengelo als ik het goed lees en daarna apart naar Bad Harzburg?
Voorlopig maak ik 'm zoals hieronder.

1969 D391 Holland-Scandinavië Express Hoek van Holland - Bentheim ev (weergave tussen Amersfoort en Hengelo)
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1200.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABnSilb.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-BnSilb.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DSB-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/stalDIV.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-A.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/CIWL-WR.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)
loc + ABn (DB) + Bn (DB) + Bm (DB) + ABm (DB) + Bm (DSB) + DIV + A8 (Plan D) + B9 (Plan D) + Bm (DB) + WR (CIWL) + ABm (DB) + B9 (Plan D) + 2x Bm (DB)

Ik concludeer even voorzichtig dat de situatie in Amersfoort dan als volgt was:

D391 vanaf Amsterdam
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1200.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABnSilb.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-BnSilb.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABm.gif)

+

D391 vanaf de Hoek
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1200.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DSB-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/stalDIV.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-A.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/CIWL-WR.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)

= D391 tussen Amersfoort en Hengelo

En dan vanaf Hengelo... Zou dat eerste deel dan toevallig stuk van de Harz Express kunnen zijn? Ik zie cijfertjes van de D391 terugkomen in de D291 en ook in het spoorboekje erboven zie ik wat ingewikkeld gegoochel en Hengelo... Iemand die de samenstelling van D291 weet, maw welke rijtuigtypes van welke maatschappijen?
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: gertjan_duivesteijn op 30 september 2014, 20:34:03
Ja, ja, er werd heel wat af gegoocheld in die tijd. rijtuigje er af, rijtuigje er bij, kopmaken.
Dat maakt het nu net zo leuk.
De volgorde van de D391 vanaf Hoek moet andersom.
Zoals je hem nu weergeeft reed ie tussen Utrecht en Amersfoort.
Ook leuk is om te zien dat het stukkie voor de Harz vanuit Amsterdam op de heenweg D391 heet en op de terugweg gewoon trein 238.
Domweg omdat de D392 niet tijdig op de terugweg was.
Misschien is trein 238 ook wel interessant voor je. Zat daar nog meer aan vanaf Hengelo?
Over rijtuigtypes kan ik je niets zeggen omdat ik de zpar/vrm niet heb.
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: 1200blauw op 30 september 2014, 20:45:46
Ik geef de treinen weer zoals ze reden tussen Deventer en Hengelo, dus vanaf de Hoek tot Utrecht reden ze inderdaad andersom. Dan is mijn weergave denk ik wel correct, of vergis ik me nu? Ik heb vergeleken met de onderste op jouw rechterpagina (Amersfoort-Bentheim) en hij is 1:1 hetzelfde lijkt me...

Het mooie aan jouw bijdrage is dat je gecombineerd met eerdere info conclusies kunt trekken. Het smaakt naar meer ook  (y)


Inmiddels ook toestemming van Stortenbeker.eu voor het plaatsen van de foto's trouwens, hartelijk dank!
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: gertjan_duivesteijn op 01 oktober 2014, 16:07:08
Je hebt gelijk.
Ik liet me verleiden door het kopje "D 391 vanaf Hoek"
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: gertjan_duivesteijn op 01 oktober 2014, 16:25:05
In het kader van;
Het smaakt naar meer ook  (y)
Onderstaande plaatjes ook maar even toegevoegd.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/scannen0001_26.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/scannen0001_26.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/scannen0002_10.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/scannen0002_10.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/scannen0003_7.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/scannen0003_7.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/scannen0004_7.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/scannen0004_7.jpg)
en de laatste:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/scannen0005_4.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/scannen0005_4.jpg)

Allen dus zomer 1969.
Veel plezier bij de studie.
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: Falkenberg op 01 oktober 2014, 16:49:10
En dan vanaf Hengelo... Zou dat eerste deel dan toevallig stuk van de Harz Express kunnen zijn? Ik zie cijfertjes van de D391 terugkomen in de D291 en ook in het spoorboekje erboven zie ik wat ingewikkeld gegoochel en Hengelo... Iemand die de samenstelling van D291 weet, maw welke rijtuigtypes van welke maatschappijen?
Je ziet onder de wagens de rijtuignummers. Aan de hand daarvan kun je de wagens volgen in de tussenstations. de 211 en 212 duiken vanaf Hengelo inderdaad achterin de Harz Express (291) op.

dirkjan
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: 1200blauw op 01 oktober 2014, 20:48:26
Allen dus zomer 1969.
Veel plezier bij de studie.

Tja, die handschoen moet dan natuurlijk opgepakt worden, al is de beschikbare tijd bepaald eindig. Ik mis ook welke rijtuigen ik kan inzetten (types, maatschappijen). Voor een paar treinen heb ik toevallig die info achter de hand, zodat ik nu in staat ben de D393 in 1969 neer te zetten tussen Deventer en Hengelo:

zomer 1969 D393 Nord-West Express Hoek van Holland (/Amsterdam: 1e 3 rtgn ) - Bentheim ev (weergave Deventer V21:39 - Hengelo)
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1200.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/CIWL-WL.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/CIWL-WL.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnN.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/stalDIV.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/CIWL-WR.gif)

Loc + Büm (DB) + ABüm (DB) + Büm (DB, fac: jul-aug)+ WLABm (CIWL)+ WLABm (CIWL) + B (NS Plan N) + ABüm (DB) + ABüm (DB) + DIV + B(üm) (fac, NS Plan D/DB) + WR (CIWL)

Leuk trouwens dat van de Nederlandse bijdrage kennelijk alleen de Plan N meeging de boot op naar Kopenhagen. De Stalen D en Plan D bleven in Puttgarten achter, samen met de Duitse AB ervoor. De restauratie van CIWL was in Osnabrück al afgehaakt.
Ergens halverwege Hamburg en Puttgarten kruisen de D393 en haar tegentrein D394 elkaar, rond drie uur 's nachts. En dan komt D393 op 08.30 uur in Kopenhagen aan. Blijft 'ie dan de hele dag in Kopenhagen staan om 's avonds weer als D394 terug te gaan? Ik kan me voorstellen dat er even gepoetst moet worden,, maar zolang? Of gaat dat materieel in een eerdere trein weer terug? Het zijn natuurlijk wel slaap-/ligrijtuigen...

Schiet maar zou ik zeggen. Ik heb een paar aannames gedaan, maar ik denk dat die heel verantwoord zijn.
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: Falkenberg op 01 oktober 2014, 21:05:22
ok, komt ie  8)
De eerste en de tweede WLAB reden niet beide volgens de ZPAR, dus of de een of de ander. De Büm ertussen alleen in de zomervakantie, de Plan N is echt als Bc ingezet en de Büm voor de WR reed alleen bij Bedarf. Dus in totaal kan ie 2 tot 3 rijtuigen korter.

dirkjan
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: 1200blauw op 01 oktober 2014, 21:17:19
Aanpassing gedaan in mijn vorige post. Bedankt!  (y)
Ik had wel de samenstelling en de a) b) en aa) erbij, maar niet wat dat dan betekende. Nu weet ik ook wat "Bd" is.
Inderdaad was die Plan N een gok, maar het enige ligrijtuig van NS uit die tijd dat ik kon bedenken. Bovendien was 'ie al eerder op de route gesignaleerd, dus wel een verantwoorde gok vond ik  ;)

Heb jij dan toevallig ook de zpar van de D195 en D1393 voor me? D291?
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: Falkenberg op 01 oktober 2014, 21:51:30
De slaaprijtuigen in de D 393 zijn WLABm, dwz naoorlogse (MU of Universal) ipv U/S/Y.
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: 1200blauw op 01 oktober 2014, 21:56:33
Ziet dat er heel erg anders uit dan ik hier heb weergegeven?

Edit: Een beetje wel dus kennelijk...

(http://www.railfaneurope.net/pix/CIWL/WL/MU/CIWL-WL_4766__1_.jpg)
www.railfaneurope.net

De tekst eronder klopt wel. Ik laat 't vooralsnog even zo. Seinarm heeft geen betere optie. Als ik een beter plaatje heb, dan kijk ik even of ik het passend kan krijgen.
Titel: Re: Treinen tussen Deventer en Hengelo (1961 - 1970)
Bericht door: 1200blauw op 11 oktober 2014, 14:06:30
Een goed plaatje gevonden. Zou het dus zo moeten worden:

zomer 1969 D393 Nord-West Express Hoek van Holland (/Amsterdam: 1e 3 rtgn ) - Bentheim ev (weergave Deventer V21:39 - Hengelo)
(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/1200.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-Bm.gif)(http://www.mlgtraffic.net/images/CIWL/CIWL_MU_B64LJ_R.gif)(http://www.mlgtraffic.net/images/CIWL/CIWL_MU_B64LJ_R.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnN.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/DB-ABm.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/stalDIV.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/plnD-B.gif)(http://www.seinarm.nl/Portals/0/staal/treinsam/mini/CIWL-WR.gif)

Loc + Büm (DB) + ABüm (DB) + Büm (DB, fac: jul-aug)+ WLABm (CIWL)+ WLABm (CIWL) + B (NS Plan N) + ABüm (DB) + ABüm (DB) + DIV + B(üm) (fac, NS Plan D/DB) + WR (CIWL)