BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Jojo op 15 maart 2014, 15:11:02
-
De bakkies van Rotterdam Rail Feeding e.a. die al een tijdje op Crailoo staan, lijken een nieuw leven in te gaan. De ex-RRF 3 is nu met RailPro logo's bestickerd en omgenummerd in 603:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RailPro603_01.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RailPro603_01.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RailPro603_04.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RailPro603_04.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RailPro603_08.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RailPro603_08.jpg)
De ex-NS 647 heet nu 602, [nog] zonder logo's, dus zal een andere lok wel eens 601 kunnen gaan heten. Ook de ex-Strukton 300640 is aangeschoven, nu als 640.
-
Iemand een idee wat ze er mee gaan doen? Omdat ze jaren lang genoeg hadden aan de 647 en v 100
-
Locs worden op het eigen terrein gebruikt voor het verplaatsen van wagons met wisseldelen, robeltreinen, Fccpps'n Kls en Klmos'n die op het terrein gestald worden.
-
Een ander klusje is het rangeren met en klaarzetten van de dagelijkse afvaltrein [meestal tussen 15.00 en 15.15, lijkt het wel]. Sinds de komst van de RRF-loks heb ik dat de 647 en de V100 niet meer zien doen.
-
Hé dat is leuk. Heb er toevallig vanmiddag ook foto's van gemaakt. Een telelens is wel handig om bij je te hebben (hoe zal ik dat toch weten).
-
De 647 is een tijdje defect geweest, die kon heel spoedig wel weer in dienst gaan komen. Iemand toonbare foto's van dat ding gemaakt?
In totaal moeten er nu vijf stuks staan daar: 640 (Struktongeel), 647/602 (NS-geel) en de ex RRF 1-3.
-
Nou ja, toonbaar.....ze parkeren die dingen niet altijd even fijn daar onder het ecoduct:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RailPro602.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RailPro602.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Strukton300640_02.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Strukton300640_02.jpg)
@Maarten: was ik toch lekker een paar uurtjes eerder.
[En ik heb een oplossing voor je Amsterdamse Blokkendozen, tenzij je iemand anders bent, maar dat terzijde]
-
@ Jojo heb even een PB gestuurd
-
Maar parkeren onder zo mooi groot "afdak" is wel het beste ;D
Bas
-
Nu nog een kwastje verf..........
Dirk
-
Iemand de 647/602 alweer zien rijden?
-
Grappig, ik heb de plakkers erop zien plakken!! En doorgaans doet ex rrf1 dienst. De bakkies zijn er gekomen op initiatief van de hoofdrangeerder, die er helemaal maf van is. De v100 is voor rangeren een onding, volgens diezelfde.
-
zag vandaag het beplakte bakkie aan de slag, naast de 601 die de reguliere dienst verzorgde van vuilbakkenverplaatsing. 2 bakken aan de bak was nieuw voor mij iig
-
Nu nog een kwastje verf..........
En een model van Roco. :)
- Peter
Verstuurd vanaf mijn Galaxy S3 met Tapatalk 4
-
Of een beetje doe-het-zelven op een 2e handsje.
Van al dat oude materieel zijn inmiddels zoveel kleurvarianten op de baan (geweest) dat het bijna onmogelijk wordt om die allemaal te verzamelen.
Laat staan betaalbaar... ;)
Blij dat ik nog 3 oude hippeltjes heb liggen (die eerst nog rijvaardig moeten worden gemaakt..)
Ben ondertussen wel benieuwd hoe die RailPro eruit gaat zien.
-
Het is uiteindelijk niet bij een sticker gebleven, momenteel wordt de 603 ook echt beschilderd. Helaas op een foto-onvriendelijke plek:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_01.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_01.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_02.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_02.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_03.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_03.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_04.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_04.jpg)
-
Tijd voor Roco voor een kleurvariant ;). Al zijn er nog wel een paar te maken.
-
Goeie zaak :D hoe zie je trouwens dat dit de 603 is?
-
Aan de kleine lampjes op de hoeken die aangeven wanneer de loc radiobestuurd wordt. De andere hebben dat niet. ;)
-
Dat het de 603 is, is een kwestie van wegstrepen. De 602 [ex-647] en de RRF1 staan rechts buiten beeld en de 640 [ex-300640] en RRF2 staan zonder motordak links buiten beeld. Kennelijk wordt er momenteel meer gedaan dan schilderen alleen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP640_02.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP640_02.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF2.jpg)
-
Overigens hebben de RRF1 en RRF 2 die lampjes ook:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF1.jpg)
-
Klopt, ik wist niet dat ze twee ex-RRF's gingen opknappen.
-
Daar weet ik niks van. Ik weet alleen dat, toen de 603 bestickerd werd, aan de RRF1 gelast werd met als resultaat een soort rangeersteun. Maar om dat nou opknappen te noemen...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF1_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF1_1.jpg)
-
Daarom zei ik ook: ik wist niet dat er twee ex-RRF's opgeknapt werden (als het er maar een is, kan je die dus herkennen aan die kleine lampjes, die elke radio 600 heeft/had).
-
Twee dagen later zit het dak er weer op en is men druk bezig met de stickers:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_10.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_10.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_11.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_11.jpg)
-
Hallo allemaal,
Leuk dat die ouwetjes maar blijven gaan en gaan. Her en der zijn er nog zat ouwe NS diesels te spotten met allerlei kleuren en opschriften. Rijdend of statisch. Stukken beter dan alles maar bij het oud ijzer gooien. Ook leuk voor jongere treinliefhebbers die de jaren 80 en 90 niet meegemaakt hebben. Ik heb het wel meegemaakt, maar dit soort berichten blijven welkom. Als je opgegroeid bent met sikken, hippels en 2200 en 2400 dan blijven die toch altijd in je favorietenlijstje staan. Net als de oude E-locs van NS......
Nu wachten op de eerste foto's van het " nieuwe " Railpro dieseltje in actie
Groeten Ruud B.
-
Crailoo is inmiddels toch wel de enige plaats waar de 600én nog in dienst zijn, samen met de 2 lokjes van Loccon, maar volgens mij worden die ook niet al te veel meer gebruikt...
-
Met een nieuw likje verf op de handgrepen en versgelakte koppelstangen, is het wel een plaatje geworden. Nu de nummers nog.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_12.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_12.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_17.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_17.jpg)
Gek genoeg is de uitlaat nog een roestbak, terwijl die van de RRF2 net in de menie is gezet.
-
Die twee stoeltjes erbij zijn briljant. Effe genieten van gedane arbeid. :D
-
Crailoo is inmiddels toch wel de enige plaats waar de 600én nog in dienst zijn, samen met de 2 lokjes van Loccon, maar volgens mij worden die ook niet al te veel meer gebruikt...
De delftsblauwe museumloc moet er zo nu en dan ook flink tegenaan.
Zie filmpje rechtsboven.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1202905/eeuwenoude-stoomlocomotieven-naar-spoorwegmuseum.html (http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1202905/eeuwenoude-stoomlocomotieven-naar-spoorwegmuseum.html)
-
Ik bedoelde eigenlijk in de.commerciële dienst :)
Maar museaal gezien zijn er nog wek genoeg die regelmatig rond pruttelen, en.die van het museum is wel bekend ;)
-
Het Delfts Blauw maakt binnenkort plaats voor een meer natuurlijke kleurstelling. Het werd ook tijd!
Dirk
-
(y) Beter! ;D
-
En nu met nummers, radio-logo's en revisie-gegevens:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_18.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_18.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_21.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_21.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_22.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP603_22.jpg)
En alsof dat niet genoeg is, is de spuiter vandaag begonnen met de RRF2:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF2_07.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF2_07.jpg)
-
Goed, Roco, kom maar op. Ik heb immers al vrijwel alle materieel waar "Railpro" op staat (behalve wat door Mätrix is geproduceerd), dus een 600 kan er ook nog wel bij.
- Peter
-
Het Delfts Blauw maakt binnenkort plaats voor een meer natuurlijke kleurstelling. Het werd ook tijd!
Verklaar u nader? Of bedoel je de 512 die terug komt van een schilderbeurt?
Mvg,
Robin
-
De 673 denk ik. ;)
-
De delfts-blauwe is de 673, dat klopt. (En is dienstvaardig)
Maar de 512 krijgt op dit moment een opknapbeurt. Kan ook zijn dat dwem die bedoelt...
(Is niet dienstvaardig)
Mvg,
robin
-
En de RRF 2 is of wordt de 601?
-
Lijkt wel logisch, tenzij ook RRF1 nog geschilderd wordt. Even afwachten.
-
Het lijkt wel een feuilleton zo, maar vandaag is de 603 met een dieplader weggevoerd. Ik neem aan dat hij één dezer dagen ergens trots gepresenteerd wordt, maar weten doe ik het niet.
Maar niet getreurd, we kunnen nu kijken naar de RRF2 in staat van transformatie:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF2_08.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF2_08.jpg)
-
Wel interessant hoe die bakkies nu ineens weer even opleven (y)
Groeten Edwin.
-
Ik zg. gisteren een vers geschilderd Railpro bakkie op een dieplader. Ik reed op de A15 thv de Waalhaven. Daar stak de vrachtwagen een viaduct over in Noordelijke richting.
-
Misschien is het lokje naar shunter geweest voor een motorische onderhoudsbeurt
-
Op Flickr kwamen een aantal foto's langs van de 603 op de oplegger bij de Waalhaven. Daarbij schreef iemand het volgende: ''ze zullen worden ingezet voor werktreinen. Tussen 21-07 en 31-08 wordt het gehele traject tussen de stations Tussenwater en Waalhaven geheel afgegraven. Alle ballast, spoor staven,dwarsliggers en 3e rails zullen worden afgevoerd en vervangen. Genoemde periode is het traject Buiten Dienst gesteld''.
Foto's:klik (https://www.flickr.com/photos/alextreinenpagina/14685765522/) & klik (https://www.flickr.com/photos/alextreinenpagina/14683680134/).
Groet, Myron
-
... Alle ballast, spoor staven,dwarsliggers en 3e rails zullen worden afgevoerd en vervangen.
Gaan ze van 3-rail over op 2-rail? ;D
-
Valt mij inderdaad nu pas op dat het meeste aan de oostkant met bovenleiding is. Het gaat overigens om het stuk tussen Slinge en Tussenwater: http://www.ret.nl/uploads/tx_rkpdffilesdb/flyerRhoon-Portugaal2014_01.pdf (http://www.ret.nl/uploads/tx_rkpdffilesdb/flyerRhoon-Portugaal2014_01.pdf)
-
tav de brawa v100 kleur grijs lijkt me het vraagstuk opgelost https://www.flickr.com/photos/52569904@N08/14504990307/
-
Op Flickr kwamen een aantal foto's langs van de 603 op de oplegger bij de Waalhaven.
En zo zien we daar ook de 602 al staan. Dus wie hem mist....
-
Mooie kleurstelling zeg (y)
Zijn ze echt gespoten/geschilderd?
Je ziet namelijk dat het vaker gestikkerd is dan gespoten naar mijn idee?
Mvg jamie
-
Zo'n huif van zo'n 600 stickeren is wel erg moeilijk met alle scharnieren hengels en andere tierelantijnen.
Reken er maar op dat de lokjes gewoon gerold zijn, spuiten kan alleen nog bij Nedtrain Hlm en daar zijn ze iig niet geweest.
-
Een roller heb ik niet gezien, wel een spuit.
-
Dat verbaasd me tochwel, bij spuiten zonder tent waait er vanalles aan zand en stof tegenaan, en je verfnevel komt meters ver...
Om over de milieu eisen maar te zwijgen...
-
Ze staan onder een viaduct. Het hoeft ook geen 10 jaar te zitten natuurlijk...
-
Gewoon een autospuit waarmee je niet een complete vierkante meter tegelijk spuit maar pak 'em beet een strook van 20x5 of zo. Dat gaat best onder het ecoduct en waaien deed het de laatste tijd toch al nauwelijks. Bovendien, met het Waalhaven-avontuur in het achterhoofd, zouden ze wel eens ineens haast kunnen hebben gehad.
-
ex rrf 1 dus rp 601 is sinds 16h ook op weg naar rtd, 604 al half blauw gespoten, wacht nog op de grijze laag.
-
Dat laatste zag ik vanmiddag, ik vroeg me al af waarom hij half in de make-up toch een vuiltrein moest rijden, maar blijkbaar was hij dus alleen overgebleven.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF2_10.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF2_10.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF2_14.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF2_14.jpg)
Als ik toen [15.45] mijn camera niet had opgeborgen had ik de zwarte 1200 die solo nog voorbijkwam kunnen fotograferen, en daarna dus ook nog het transport van de 601. Mmmm...
-
Vandaag zowel de RP 602 als de RP 603 en de Locon 9702 aan het werk gezien bij de spoorvernieuwing van de Metro thv Rotterdam Waalhaven.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04061_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04061_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04041_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04041_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04030_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04030_1.jpg)
Schilderwerk op de RP 603 zag er niet al te strak uit, ook het rode zwaailicht op het dak heeft de eerste kennismaking met het ietwat lage viaduct thv station Rhoon niet overleefd. De LOCON 9902 ziet er heel wat strakker uit. Over het schilderwerk van de RP 602 kan je alleen zeggen dat het degelijke NS kwaliteit is (zit er zo te zien al tientallen jaren op) ;)
-
Volgens opschrift op de loc vermoedelijk 12.1987. Da's nog geen 30 jaar ;) de koppelstangen zitten trouwens wel netjes in de verf!
Overigens had de Locon-loc vroeger ook een zwaailicht. De 602 had een tijdje geleden een extra toeter op de plek van het zwaailicht. Misschien is het e.e.a. voorzorgshalve gedemonteerd...
-
Overigens had de Locon-loc vroeger ook een zwaailicht. De 602 had een tijdje geleden een extra toeter op de plek van het zwaailicht.
En een uil en een slingeraap en een.......Handig als je naast de vuilstort werkt!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/647_54.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/647_54.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/647_55.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/647_55.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/647_56.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/647_56.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/647_57.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/647_57.jpg)
-
Deze week zijn de Bakkies weer op het nest teruggekeerd:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP601_03.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP601_03.jpg)
Even wachten tot de schilder terug is van vakantie:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP604_17.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP604_17.jpg)
Volgens een rangeerder die ik onlangs sprak, is de V100 al verkocht [ben alleen vergeten aan wie] en de RailPro-logo's zijn alvast verwijderd:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/V100_4.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/V100_4.jpg)
-
Jammer dat hij verkocht is vond het wel een mooi ding.
Gr Thijs
-
@jojo, volgens mij 'vergat' de beste man het discreet aan wie de loc verkocht was 8)
-
Dat zou heel slim zijn, maar ik zou toch zweren dat hij het gezegd had. Hoewel, het was een gesprek tegen de wind in, in die schitterende zomer van 2014, dus misschien heb ik alleen maar gedacht dat hij het zei terwijl ik het niet eens kon verstaan.
Snappu ?
-
Hoeveel bakkies zijn er nu inmiddels geschilderd? Ik ben het overzicht een beetje kwijt. Heeft iemand toevallig een lijstje met de Railpro bakkies, oude nummer, nieuwe nummer, in welke kleur ze nu rond rijden?
Groeten Edwin.
-
De RP601 was de RRF1 en heeft momenteel nog z'n oude RRF-jasje zonder logo's.
De RP602 was de NS647 en is nog steeds geel/grijs, zonder NS-logo.
De RP603 was de RRF3 en is volledig in RailPro-kleuren.
De RP604 was de RRF2 en is nu halverwege de transformatie naar RailPro-kleuren.
Als plukloc is er nog de 640, voorheen Strukton 300640, waarvan de motor nu in de RP604 zit.
-
Bewegend beeld van de bakkies in actie op het metro spoor in Rotterdam Zuid:
https://m.youtube.com/watch?v=PvUoshequd8
-
Volgens een rangeerder die ik onlangs sprak, is de V100 al verkocht [ben alleen vergeten aan wie] en de RailPro-logo's zijn alvast verwijderd:
Kwam ze ooit dat terrein af?
-
Deze zijn echt niet stuk te krijgen zeg de bakkies ;D
Wat is de levenduur van ze ? wij gaan nooit naar de sloper ;D
Groetjes edwin
-
Kwam ze ooit dat terrein af?
De lok heeft geen ATB dus hij mag het terrein niet af, althans niet op eigen kracht.
-
De RP604 heeft nog geen nummers maar het schilderwerk is nu vrijwel klaar. RRF1 mocht vandaag de poort weer uit om iets verderop in Hilversum te helpen om 4 wissels te leggen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF1_02.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF1_02.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF1_03.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF1_03.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF1_13.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF1_13.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF1_17.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RRF1_17.jpg)
Bij zo'n duidelijke thuiswedstrijd kun je rustig spreken van Crailoo Rail Feeding.
-
Mooi, én zeldzaam een bakkie op de hoofdbaan, dat zul je alleen maar zien op BD-spoor!
-
Oops... dan had ik er toch foto's van moeten maken toen een bakkie uit Alkmaar, met koppelwagen een gestrande plan V kwam ophalen tussen Obdam en Heerhugowaard, nadat het plan V tegen de loshangende rijdraad was aangereden, die eerder door de trein van Hwd naar Obd was stuk getrokken.
Jaartal weet ik niet meer, wel de dag, 8 maart, de verjaardag van wijlen mijn vader.
-
Mooi, én zeldzaam een bakkie op de hoofdbaan, dat zul je alleen maar zien op BD-spoor!
Ja, nu wel. :P
Leuke foto's zo.
-
Onverwoestbaar die bakkies! 8)
-
Ik was helaas niet thuis van het weekend anders was ik even gaan kijken.
Toch leuk dat ze die wissels hebben terug geplaatst, ik had verwacht dat Prorail zou denken, laat maar zitten, scheelt weer onderhoudskosten.
Groeten Edwin.
-
Prorail denkt echt niet in termen van "Och laat maar zitten ...."
Die maken, ondanks dat je het er misschien niet altijd mee eens kan zijn, gewoon bewuste keuzes en kijken naar hun beleidsvoeringen.
Dat die wissels terug gelegd zijn, is dus niet zozeer 'leuk' maar gewoon een teken dat ze belangrijk genoeg zijn om niet te kunnen missen.
-
De wissels zijn zeker nodig maar liggen nu wel ca. 15 meter noordelijker. Dit om de spoorwegovergang "Kleine Spoorbomen" in de toekomst te kunnen verbreden en het verkeer te kunnen scheiden, want iedereen heeft de laatste jaren z'n best gedaan om dit tot de gevaarlijkste plek van het dorp te maken.
-
Nu eens even helemaal niks te melden.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP604_01.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP604_01.jpg)
-
Gaat men die opstapjes aan de voorzijde nog voorzien van een andere kleur dan het oude NS geel ?
Het ziet er nu eigenlijk net niet "af" uit.
-
Zouden ze dat niet met een reden geel hebben gelaten, om de "grijppunten" goed zichtbaar te houden?
-
De RP604 heeft nog steeds geen stickers maar in de tussentijd is nu ook de RRF1 geschilderd:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP601.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP601.jpg)
Dus die zullen we dan maar RP601 gaan noemen.
-
Vandaag was de 603 in de weer met een 6 tal vuilwagens. Zie hier: https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/15661742202/
-
Leuk plaatje, maar minstens zo schokkend is je foto van al die 1600'en die er nu geparkeerd staan. Hulde!
-
Het duurde even, maar alle drie de slachtoffers hebben nu een nummer en een logo:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Familieportret.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Familieportret.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP601_01.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP601_01.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP604_03.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP604_03.jpg)
Het werk is nog niet af want de 603 mist nog nummers op de zijkant en de dunne blauwe bies. En zo valt ook meteen op dat er wat variatie is qua nummers en biezen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP_2.jpg)
[Speciaal voor Jurgen van Roco die vast wel meeleest.....]
Ander railnieuws uit Hilversum trof ik vanochtend op de welbekende Kleine Drift, waar ooit een spoor lag naar de gasfabriek. Na bodemsanering wordt daar nu een nieuwe woonwijk uit de grond gestampt met zowaar enige nieuwe meters rails:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Gasfabriek01.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Gasfabriek01.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Gasfabriek02.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Gasfabriek02.jpg)
-
Nu de 602 nog...
-
De 602 is [nog?] niet radiografisch bedienbaar, maar in deze tijd van speculaas is het goed te weten dat "iemand" er over nadenkt om ook "een vierde" bakkie om te katten. Voorlopig is dit net zo betrouwbaar als het idee om ook een 1600 in RP-kleuren om te toveren. Veel vager kan het haast niet maar van de 1619 is wel een stuk Husa-folie afgepulkt [waarachter nog gewoon NS-geel zit].
Wie het weet mag het zeggen.
-
Die 1600 staan alleen gestald op het terrein van Railpro, maar verder heeft Railpro er niets mee van doen.
Ze staan daar om bekeken te worden op hun technische staat en daar volgt mogelijk aanschaf door deze of gene op. Waar ze eerder op het terrein van Shunter stonden moesten ze nl weg.
De 602 heeft inderdaad geen radio aan boord, te zien aan de ontbrekende lampjes op de hoeken van het cabinehuis, en dat is ook niet iets wat je even eenvoudig inbouwt, want daarbij wordt de complete pneumatische aansturing van de lok verbouwd.
-
Groefrails !
Een tram in Hilversum .....
Dirk
-
De charme van een laad en losplaats met straatspoor mag er anders ookwel wezen ;)
-
Kleine Drift ca. 1960
(https://lh3.googleusercontent.com/-HfwNmOF_Go4/UZeuvgPtSgI/AAAAAAAAliE/zwnoBmyqmmo/s640/Kleine%25252520Drift%25252520met%25252520sik.jpg)
-
Ik vroeg me al af wanneer je met die foto zou komen......
-
;D ;D ;D ;D
-
Paulus de Bokskabouter snapt 'em.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Strukton300640_02.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Strukton300640_02.jpg)
Daar is "Esther" weer :-*
Jammer dat 'ze' nooit meer zal rijden...
Hier was ze in betere tijden: Utrecht 2003, ind. Lage Weide.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/hippel_300640_02.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/hippel_300640_02.jpg)
mvg,
Martijn.
-
'Nooit' is bij een dusdanig degelijke loc wel heel radicaal ;) maar kennelijk is deze ook om een reden naar voren gehaald?
-
Omdat ze al een plukloc was bij RRF, en haar motor nu kennelijk ook bij een ander is geplaatst zal er toch een klein wonder moeten gebeuren wil ze nog eens compleet gemaakt worden denk ik zo.
Maar ik houd hoop haha.
Mvg,
Martijn.
-
Hier een hele serie foto's van Stapelplaats Crailoo.
Gebruik > om van foto te veranderen.
https://picasaweb.google.com/107304727798476510727/SpoorwegenDeel2#6076355772495051954
-
En een model van Roco. :)
En wat zien we bij de aankondigingen voor 2015? Juist!
Ik had ook al om de NS 1842 "Weert" gevraagd, prompt komt Roco met een model. Hetzelfde nu voor de 600 van RailPro. Hmm...
- Peter
-
Zeg maar dat ze met een plan U moeten komen (y) ;D.
Twijfel erg of ik het setje zal gaan kopen. Al komen de ideeën wel boven drijven (y)
-
ze kunnen er bij railpro nog twee bij kopen (y)
http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/spoorwegen-en-tramwegen/m887792093-rangeerlocomotief-2-stuks.html?c=bead941a5d4a2757e2fe39e5a5b2921a&previousPage=lr (http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/spoorwegen-en-tramwegen/m887792093-rangeerlocomotief-2-stuks.html?c=bead941a5d4a2757e2fe39e5a5b2921a&previousPage=lr)
en dat gewoon op mp.
gr bart
-
Lijkt me om de 633 en 642 te gaan.
-
Als ik zo die batterij kasten van die geel/grijze zie kom je daar niet ver meer mee :p
Was die andere niet datlokje van Kandt ?
-
Het zijn idd de 633 en de blauwe ex Kandt loc.
Staan hier op Moerdijk bij Chronifer.
De 633 is al jaren onderdelenleverancier voor de Kandt loc, mist o.a. een buffer.
Een van de bronzen nummerplaten van de 633 is in mijn bezit.
Groet
Jeff
-
Een half jaar later en lok Esther is nog wat verder geplukt. Het ziet er naar uit dat zij en RP601 van assen aan het wisselen zijn:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP640_05.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP640_05.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP601_03_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP601_03_1.jpg)
-
Oorzaak daarvan zou kunnen liggen in afgekeurde wielbanden, of in een defecte tractiemotor...
Maar die laatste zijn bij de assen naast de 640 verdwenen zie ik.
-
Bakkie 604 staat nu op een dieplader in Cmb, bestemming vooralsnog onbekend.
-
Hoe staat bakkie 602 er nu voor, is tie nou ook al van een railpro jas voorzien? Aangezien Roco alle 4 de loks uit gaat brengen vraag ik het me af.
-
De 602 is....geel en grijs. En dat zou hij nog wel eens een tijdje kunnen blijven. Dus waarom Roco nou alle vier wil gaan maken ontgaat me even, zeker gezien de onderlinge verschillen.
Twee bakkies lijken momenteel afwezig te zijn en elders in het land aan de slag.
-
Arnhem eo
-
Even het draadje afstoffen voor een kleine dienstmededeling. Twee bakkies hebben nu een aanvulling gekregen op hun nummer:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP602.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP602.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP604.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP604.jpg)
-
Zijn ze nou precies verkeerd om genummerd? ???
98 84 8293 604-2 op de 602
en
98 84 8293 602-6 op de 604
-
:o
"You have got ONE job and ...... " :'(
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP602-01.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP602-01.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP602-02.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP602-02.jpg)
;D
-
Toen ze een vacature stickeraar hadden moest de kandidaat slechts tot 100 kunne tellen....
Hoe spreek je dat getal uit, trouwens?
Dirk
-
Negenhonderdachtentachtigmiljardvierhonderdtweeentachtigmiljoenachthonderzesendertigduizendtweeenveertig.
Streepjes en spaties (ook voor de stickeraar) zijn optioneel.
toevoeging: De 602 heeft dus al bijna 29 jaar geleden zijn laatste revisie gehad.
-
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rijtuigcodes_van_de_UIC
Achtennegentig vierentachtig achtduizendtweehonderddrieentachtig zeshonderdvier twee ;)
-
Bij het Bakkie was geen ruimte voor spaties. ;)
-
988482836042
negenhonderd achtentachtig miljard vierhonderd tweeëntachtig miljoen achthonderd zesendertigduizend tweeënveertig :P
http://www.fampennings.nl/maarten/num2txt/index.htm
-
Nee, de locs zijn niet precies verkeerd om genummerd. De 604 is een ex-RRF-loc en had daar het nummer 2. De NVR-nummers hadden ze al in de RRF-tijd en die volgnummers hebben ze gekregen. De 603 heeft overigens nummer 98 84 8283 603-4 en op de 601 is die (nog) niet aangebracht. De 602 was echter geen RRF-loc, maar heeft het nummer van de RRF 4 gekregen die de 9702 is geworden. Het NVR-nummer 98 84 8283 604-2 lijkt dus tweemaal uitgegeven.
-
Ik had gewoon het oude NS-nummer gebruikt, maarja ;)
-
Of gewoon een totaal van het loknummer verschillend UIC nummer gekozen, daar hoeft toch geen relatie tussen te zitten :p
-
Gisteren ook gezien en gevraagd aan de plaatselijke Hoofdrangeerder. Voor hem zijn het gewoon 'Lok 1, 2 en 3' :police:
-
Wederom maar eens afgestoft, want de 607 [ex-EETC 661 ?] heeft nu ook een nieuw kleurtje. Iets minder chique maar nog steeds smaakvol:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP607-1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP607-1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP607-2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP607-2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP607-3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RP607-3.jpg)
-
Ook dit jasje staat hem goed.
-
Gaaf zeg!
Marc
-
Leuk, volgend jaar bij Roco? :)
Koen
-
Uhm eens kijken of ik binnenkort een hippeltje op de kop tikken kan en die ga spuiten wel een leuke kleurstelling.
Gr
Wesley
-
Dat zal vast de ex-661 van EETC zijn ja. Ook een loc die al een lang verleden heeft.
-
Het valt me wel op dat deze 600 een automatisch smeersysteem op zijn drijfstangen heeft, volgens mij was dat iets wat op één van de (ex) RRF machines zat.