BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2014 => Topic gestart door: Dion op 27 november 2013, 13:35:07
-
Iemand misschien al wat opgevangen of wat dan ook wat betreft de nieuwheden 2014?
-
Er schijnt hier al ergens gemeld te zijn dat Roco met een NS1200 komt in het vierde kwartaal van 2014... ;D ;D ;D
-
Hallo,
Zojuist ontdekt dat bij Lippe al een deel van de 2014 nieuwtjes al in de shop verwerkt is. Volgens DSO is dat nog niet alles, dus er zal nog meer komen.
http://www.modellbahnshop-lippe.com/inplanung/Roco/1-4-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-de-0-0/inplanung.html
Mvg, Peter
-
Als ik de lijst van Lippe snel even vergelijk met de folder winterneuheiten 2013/2014 staat er een groot(volgens mij alles) gedeelte daar van bij.
Deze folder is al een paar maanden geleden uitgekomen.
De echte nieuwheden moeten dan volgens mij nog komen. Al duurt het deze keer wel lang voordat we iets hiervan vernemen.
-
Wel stom dat er bij de aankondiging van de 2 MAV rijtuigen een WLAB gebruikt is voor de fotoshop. En bij het ZSSK slaaprijtuig is een couchette te zien. Ik wacht wel af wat er uiteindelijk in de winkels ligt. Bij Roco weet je dat nooit zeker.
Ernst-Jan
-
Op de Roco site staat aangegeven dat de nieuwheden 2014 via de nieuwsbrief bekent worden gemaakt.
-
De voorzijde van de nieuwheden 2014 folder, nu nog de resterende 119 bladzijdes.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1545851_649749455068792_447556413_n.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1545851_649749455068792_447556413_n.jpg)
Bron. Roco facebook pagina.
-
Hoop dat we die gauw mogen ontvangen ! ben zeer benieuwd (y)
-
Ik ook. Maar dit is niet het enige merk waar ik op de nieuwheden van 2014 zit te wachten.
-
is ze een Z21 of een uitgeklede versie; z21...? ;D
Anyway er zal weer genoeg leuk spul komen van Roco. Benieuwd of eerdere aankondigingen zoals de stoomloc BR85 en de Schürzenrijtuigen nu ook daadwerkelijk gaan komen. De rijders naar Duits voorbeeld smachten ook naar een BR44 naar de laatste stand van de techniek, zoals met stoomeffecten van de BR10.
-
DE ROCO NIEUWTJES !
http://www.flipgorilla.com/p/23023990364711720/show (http://www.flipgorilla.com/p/23023990364711720/show)
-
Weinig bijzonders. De 1200'en waren al bekend. Het enige opvallende vond ik de Esso-uitvoering van de ketelwagen die al eerder o.m. als Caltex-variant is uitgebracht.
Weliswaar geen NS, maar toch wel leuk zijn de loc's met ingebouwde camera.
-
voor zover ik wist zou alleen de 1219 komen maar nu komt er ook een 1204 (y)
-
En hier de gesammtkatalog
http://www.roco.cc/de/news/catalogs/index.html
Postzegel formaat afbeeldingen...
Mvg,
Robert
-
Die Esso ketelwagen zie ik niet, alleen een PAM en een Gulf. Ik krijg alleen die afbeeldingen niet groter. Wel opvallend dat twee verschillende 1200-en (1204 en 1219) worden uitgebracht. Men hoopt blijkbaar op veel klanten die de treinserie 800/900 in twee richtingen passerend over de baan wil laten rijden......... ;D
-
Ik neem beide ;D , wel jammer geen nieuwe Plan V/T variant weer een groene V1-V3 wel met NS logos dat weer wel
-
Ze durven geen T meer aan..... :)
-
http://www.flipgorilla.com/p/23023990364711720/show
bart
-
Ook op de Amerikaanse toer. Zijn ze ooit mee begonnen.
-
Helaas, geen plan U. Zelfs niet aangekondigd voor 2018. Gemiste kans.
Ted
-
Ik neem beide ;D , wel jammer geen nieuwe Plan V/T variant weer een groene V1-V3 wel met NS logos dat weer wel
Dus wel een nieuwe Plan V variant, groen met NS logo's was er nog niet als Plan V.
-
Dat klopt , maar bedoelde geen nieuwe vorm variant van de Plan V een V4-V6 ofzo
-
Helaas, geen plan U. Zelfs niet aangekondigd voor 2018. Gemiste kans.
Ted
Ja heel jammer , had m zo graag gewild :)
-
En zo willen we allemaal wat natuurlijk, zo had ik graag een V1-3 in de uitvoering van de jaren 80 gezien, maar wie weet nog in een aparte oplage ;D
-
Een aantal voor Nederland bruikbare 186's (y)
Die Skoda is ook wel leuk!
-
Ook op de Amerikaanse toer. Zijn ze ooit mee begonnen.
Heeft ook in zuid Nederland gereden die USTC loc. voor wie een baan in de periode 1944 uitbeeld.
Stephan.
-
Op pagina 3 voor 2015 en pagina 15 voor 2014 zie ik ook de USATC stoomlok, die in 1944 / 1945 in elk geval ook in Limburg heeft gereden. Tot op heden alleen een DJH kit en nu een Roco?
Op pagina 78 de Kakatoe die in Nederland in de TEE reed achter een 1100 ed. De Kakatoe was er volgens mij alleen maar in een set met een A rijtuig, dus dit is ook handig.
En een groene plan V naast de 1200. Wordt een mooi Roco jaar.
mvg,
Ivo
-
En de E03 001 in Rheingold blauw/beige :-\
Wordt 1 april 2014 in deze kleuren voorgesteld in het DB Museum :-\
Jaaa, en wil je ook eentje hebben dan kun je die bestellen van 31 maart tot 1 april (dus alleen 31 maart) bij 14 geselecteerde dealers.
En het is geen 1 april grap ... :-\
En dan hebben we ook nog de 182 026-5 die ook op 1 april in blauw/beige verschijnt :-\
"Ein Modell zum Thema "1. April".
Oh boy ... op de PR afdeling van Roco lachen ze de ballen uit de broek. Hatseflats :D
Dat wordt weer Cola en Chips inslaan ;D
-
Wel goed dat de vlag dit jaar klopt (y).
Verder veel Zwitserse modellen!! 8)
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Ze gaan ook weer terug naar 1:100 lengteschaal ::)
De ICE op bladzijde 42.
Bij de omschrijving van de 1204 wordt er gesproken over een geluidsdecoder, maar bij de 1219 niet...
Terwijl dit bij beide loks wel over de foto staat..
En natuurlijk niet te vergeten de hippel in een nieuwe kleurvariant op blz. 59 :P
-
bij de 1204 staat ook dat het een e-shop model wordt en leverbaar is in week 46
-
Ze gaan ook weer terug naar 1:100 lengteschaal ::)
De ICE op bladzijde 42.
Ja hoho.. Da's een Fleischmann mal, oh nee Roco instapmodel.
Zo van Piko heeft een hobby lijn, dat moeten wij ook :-X
;D
-
Verder veel Zwitserse modellen!! 8)
Met vriendelijke groet,
Dennis
Ook in 2014 dus weer een behoorlijke aanslag op mijn hobbybudget. Gelukkig voor jou rijdt de re 4/4 LION niet "planmassig" op de Gotthard ;)
Valt me trouwens op dat een aantal modellen met sound geleverd worden, maar dat alleen de analoge prijs vermeld wordt ???
-
tja, voor mij zit niet al te veel erbij, de beide 1200en zijn interessant, de rest heb ik niet nodig...
-
Plan V modellen worden ook elke keer steeds duurder, eerst 339 toen 359 nu 369...
De 1100 lok prijs slaat nergens meer op, heb een 1145 paar jaar terug toen die uitkwam voor 139,- gekocht (adviesprijs)
-
De dump moet ook ergens van betaald worden!! ;D
Dat doen dan de mensen die een model direct na uitkomen kopen (y).
Tinus.
-
indd de groene zonder logos was 359 terwijl de groene met 369 is de sound varianten , wist niet dat een paar logos er op een tientje duurder moest worden ::)
-
De gele was 339,-
-
Zal die startset een kloppende 2200 krijgen?
(Qua beschildering, en bijpassend nummer. De bestaande malfoutjes even buiten beschouwing gelaten).
Het locnummer is in de pdf niet te lezen.
-
och, moet een dieseldrie Plan U t.z.t. persé bij Roco komen dan? ;)
Ik ben wel in m'n nopjes met de stoomlocs BR 03.10 en de 50Kab met UK-machinistenhuis.
-
Ik ben zelf geen verzamelaar van Duits spul, maar een BR 103 heb ik inmiddels wel, het is een legendarische lok. Ik zie nu dat er een uitkomt met camera die via WiFi het beeld naar een tabletpad of telefoon verstuurd. Interessant spul :) Het viel mij overigens op dat de nederlandse startset met NS 2200 en kraan flink duurder is dan de Duitse startset met kraan.
Verder wacht ik het 1200 gebeuren even af. Als de Roco 6 aangedreven assen heeft en veel gedetailleerder is dan ga ik voor een paar Roco's die ik dan moet omnummeren naar 1211 en 1202. Anders is een kapwissel met een nieuwe Trix ook wel interessant. Spannend :)
Mvg,
Robert
-
Heb de folder eens bekeken en sta nog niet echt te juichen over wat er uitgebracht gaat worden. :'(
Voordat ik mij keuze maak van wat te bestellen wacht ik toch nog even een enkel ander merk af.
-
Tot nu toe alleen de 1200 interessant.
Rob
-
DE ROCO NIEUWTJES !
http://www.flipgorilla.com/p/23023990364711720/show (http://www.flipgorilla.com/p/23023990364711720/show)
Mooie vrouw. Oh wacht, er staan ook nog treintjes in. ::)
Geen Raipro Fccpps. Dat is eigenlijk een voordeel; hoef ik die niet dwangmatig te kopen.
Geen WRmbz 138.1 voor mijn CNL. Daar zou toch een markt voor moeten zijn, zeker in Duitsland. Wie weet, misschien in de toekomst.
Dat Oostenrijkse 2e klasse rijtuig is potentieel interessant voor mijn CNL, maar dan zou ik wel het type (Bmz?) en de kleur kozijnen moeten weten.
- Peter
-
totnu toe alleen de plan V met logo''s (y) (y),
De 1200 laat ik voorlopig schieten.
-
Ongetwijfeld staat in die folder niet alles wat ze uitbrengen in 2014. Even Nürnberg afwachten maar, denk ik.
-
Ik ben wel in m'n nopjes met de stoomlocs BR 03.10
Jammer genoeg (net) niet de 03.1010
(http://spoorwegfoto.nl/dresden17.jpg)
-
Dat is de DR-variant Bob, die was een kwart eeuw geleden nog in Nederland.
-
Ja, daarom...ander nummer was niet erg geweest, maar ze komen ook met een DR versie met Reko ketel.
Maar de ketel is anders dan op die van de aangekondigde versie.
(Foto is genomen tussen Dresden en Berlijn)
-
Zitten wel wat leuke dingen tussen maar niet echt dat je zegt dat ik geld opzij moet gaan leggen.
Een 151 heb ik altijd al gewild en die ESU vindt ik te duur met al die functies. Al is de roco ook niet goedkoop.
En de 187, maar die rijdt nog niet eens rond in DE dus.
Verder nog wat rode traxxen maar daar heb ik genoeg van rondrijden.
Zelf hoop ik dat de SBB 482 nog een keer wordt uitgebracht, en dan het liefste de chemoil versie.
En een ET 425, brawa heeft wel een 426 en roco de 423 maar geen enkel merk heeft tot nu toe nog een 425 in H0.
-
Van de SBB Cargo 482 zijn al 4 nummers in de standaardkleuren uitgebracht door Roco. Ook de Chemoil is er al van Roco, evenals de Holcim variant. Alle versies zijn op o.a. Ebay nog regelmatig te krijgen, dus ik betwijfel of ze er nog een gaan maken.
Mvg, Peter
-
De DB versie en railion versie is vorig jaar ook opnieuw geproduceerd.
Die chemoil is toch verrekte moeilijk te krijgen, pas geleden 1 zien staan voor 440 zwitserse frank.
Maar omgerekend bijna 375 euro met verzendkosten voor een 482 vind ik toch erg ver gaan.
-
Verder veel Zwitserse modellen!! 8)
Wordt inderdaad pijnlijk voor de bankrekening! ;D
-
Jammer dat er nog steeds geen RRF-variant van de V100 komt, zit ik al een tijdje op te wachten.
Misschien toch Kees-Jan maar es om een gunst vragen ;D
-
Voor een RRF-variant moet de kap aangepast worden, bij Kleinspoor kan je die krijgen.....en daarmee kun je dan naar Kees-Jan.
-
Die Class F van de Victorian Railways op basis van onze bekende Hippel is wel interessant. En weer eens wat anders.
Heb al jaren een Australiaans messing plaatje liggen om de juiste hekwerken van de Class F te kunnen maken, maar kwam nog niet uit hoe ik het omspuiten/schilderen van de kap zou doen.
Nu zou ik het messing plaatje kunnen gebruiken om dit nieuwe Roco-model te "superen" :)
Zie o.a. http://www.vr-enthusiast.com/f_diesel.html
-
Na wat informeren bij wat Roco-insiders wist men mij over het algemeen te vertellen dat de kans klein is dat er nog een model zal volgen voorzien van dynamische (cylinder) rook. In ieder geval niet in 2014.
-
Jammer dat er nog steeds geen RRF-variant van de V100 komt, zit ik al een tijdje op te wachten.
Misschien toch Kees-Jan maar es om een gunst vragen ;D
Zeer zeker erg jammer en in mijn ogen niet zo begrijpelijk. Je zou toch zeggen dat er best markt moet zijn voor een gereviseerde V100 kap variant? volgens mij rijden er daarvan ook in Duitsland diverse (kleur)varianten rond. In ieder geval voor de Nederlandse markt zou je zo maar met in mijn ogen kleine wijzigingen vele kleurvarianten kunnen leveren. Te denken valt aan Spitzke, Volker Rail, RRF, Captrain, Shunter, Trainsupport en misschien vergeet ik er nog wel eentje.
Al weer flink wat jaartjes geleden werd ik in de gelegenheid gesteld om Neurenberg zelf een keer te bezoeken en kon toen met een van de roco mensen praten over mogelijkheden van de huidige loc in spitzke kleuren. Er werd mij toen gezegd dat de gerenoveerde versie nog wel in de pen zat. ik snap niet zo goed waarom er nu ik denk wel 8 jaar later of zo nog steeds niets mee gedaan is. Maar wie weet komt ie alsnog een keertje? Is de kap van dat andere merk overigens inmiddels al leverbaar?
-
Brawa heeft wel een gemoderniseerde V100 (http://www.brawa.de/produkte/h0/lokomotiven/diesellokomotiven/41244-diesellok-v-100-wiener-lokalbahn.html) maar die wijkt toch weer iets af (cabine).
Maar dat is natuurlijk geen Roco.
-
Hallo Allemaal,
Foldertje ook even online doorgespit. Ben wel nieuwsgierig naar de USATC S-160. Past mooi bij mijn, vorig jaar, aangeschafte S-100 van Rivarossi. Komt, als ik het goed lees, volgend jaar pas uit.
Persoonlijk had ik het ook wel leuk gevonden als deze loc onder het Fleischmann label geproduceerd werd. Bij Fleischmann is de spoeling erg dun dit jaar :-\
De nieuwe US diesellocs is ook wel weer een dappere zet. Benieuwd of dit helemaal nieuwe uitvoeringen worden, of de oude Atlas versies.
Roco heeft trouwens een paar jaar geleden voor E-R Models nog een paar diesels geproduceerd, kompleet met Nem decoderaansluiting.
Groet, Roelof
-
Zat te denken om een aantal modellen te bestellen. Nu kwam ik er gisteren al achter dat Roco op hun Facebook modellen aankondigt als uitverkocht en ze vrolijk een half jaar later gewoon gaat dumpen, zo uitverkocht waren ze niet. Vandaag viel mij op dat bijna alle noviteiten (105 stuks) e-shop modellen zijn waardoor bij diverse winkels geen klantenkaart voordeel mogelijk is :-\. Nou ja dan laat maar dan maar geen Roco bestellingen. Op deze manier wordt de kans op een dump alleen maar groter dus kun je net zo goed even wachten, bij Roco duurt het steeds korter... Je zou er bijna voor naar Märklin over stappen.
-
Brawa heeft wel een gemoderniseerde V100 (http://www.brawa.de/produkte/h0/lokomotiven/diesellokomotiven/41244-diesellok-v-100-wiener-lokalbahn.html) maar die wijkt toch weer iets af (cabine).
Maar dat is natuurlijk geen Roco.
is ook de lange versie,dus geheel andere loc ;)
van de gemoderniseerde v100 versie die in Nederland rondrijd zijn er ook genoeg Duitse varianten,dus afzetmarkt genoeg voor Roco ;)
-
Daar was ik al bang voor ;D
-
Zat te denken om een aantal modellen te bestellen. Nu kwam ik er gisteren al achter dat Roco op hun Facebook modellen aankondigt als uitverkocht en ze vrolijk een half jaar later gewoon gaat dumpen, zo uitverkocht waren ze niet. Vandaag viel mij op dat bijna alle noviteiten (105 stuks) e-shop modellen zijn waardoor bij diverse winkels geen klantenkaart voordeel mogelijk is :-\. Nou ja dan laat maar dan maar geen Roco bestellingen. Op deze manier wordt de kans op een dump alleen maar groter dus kun je net zo goed even wachten, bij Roco duurt het steeds korter...
Nja..
Jammer genoeg geldt dat niet voor alle materieel.
Op die manier loop je wel veel kans om per sé dat ene wat je wilt, scheef te lopen.
Sommige locjes zijn inderdaad naderhand in de dumphoek te vinden, andere dan weer helemaal niet, omdat ze écht uitverkocht zijn..
Bij sommige locs kun je je dat wel riskeren.. Bij andere locs dan weer niet.. :-\
En die gehele "e-shop" business zint me ook helemaal niet.. >:(
-
van de gemoderniseerde v100 versie die in Nederland rondrijd zijn er ook genoeg Duitse varianten,dus afzetmarkt genoeg voor Roco ;)
De in Nederland rijdende BR 203's zijn (op detail) allemaal afwijkend. Dat betekent voor Roco veel (mal)aanpassingen of heel veel commentaar op dit forum ;)
-
Als je ziet hoe blij sommigen al zijn met een 6400 of G1206 met beide dezelfde kap, kan dit er ook nog wel bij. ::)
-
Scheelt ook maar een paar eurotjes...
-
De in Nederland rijdende BR 203's zijn (op detail) allemaal afwijkend. Dat betekent voor Roco veel (mal)aanpassingen of heel veel commentaar op dit forum ;)
dat valt volgens mij best mee,natuurlijk zijn er verschillen maar om nou te zeggen dat geen enkele gelijk is(tenminste zo komt het op mij over),veel verschillen zijn uiterlijk niet zichtbaar. Meest opvallende verschil vind ik nog wel de bufferbalken. Bij de CapTrain loccen had alleen de 102 oranje raccordement verlichting en de rest rood.
Roco zal met die details geen problemen hebben,als ze de twee basis versies maken komen ze al heel ver ;)
-
Best leuke dingen bij Roco. 8)
De CD 380 Skoda lok stond op mijn lijstje en ook de aangekondige GM EMD SD40 varianten zie ik wel zitten.
Wel jammer dat Roco (nog) niet een Union Pacific versie heeft aangekondigd, beetje gezelschap voor mijn UP Big Boy is nooit weg.
Groet Peter,
-
Jammer genoeg (net) niet de 03.1010
(http://spoorwegfoto.nl/dresden17.jpg)
Hoi
Die koop je toch gewoon van Gützold? Geweldige machine.
Daarvoor hoef je echt niet op de onzinnige roco dubbelontwikkeling te wachten.
bart
-
Oh, ik wist niet dat Gützold die in het programma had. (y)
-
In tegenstelling tot Fleischmann doet Roco het goed in 2014. Mijn highlights:
Tp 2: BR 01 en BR E94 van de DRG.
Tp 6: BR 186 en BR 189 van de Privaten en blauwe Railjet van de CD.
-
dat valt volgens mij best mee,natuurlijk zijn er verschillen maar om nou te zeggen dat geen enkele gelijk is(tenminste zo komt het op mij over),veel verschillen zijn uiterlijk niet zichtbaar. Meest opvallende verschil vind ik nog wel de bufferbalken. Bij de CapTrain loccen had alleen de 102 oranje raccordement verlichting en de rest rood.
Roco zal met die details geen problemen hebben,als ze de twee basis versies maken komen ze al heel ver ;)
ik noem bijvoorbeeld constructie van de rangeerstreden, vorm van de cabines, schortbeplating, buffers (is nog de meest makkelijke), hekwerk (kopzijden), cabineramen, handgrepen op de neus, type frontseinen, handgrepen op neus. Dat zijn toch best wat verschillen....maargoed, wil niet zeggen, dat Roco dan maar geen BR 203 moet produceren ;-)
-
Als ze er één maken in RRF-uitvoering en één in TrainSupport uitvoering en ze geven hem dan het stempel "Hobby" vind ik het prima ;D Dan neem ik die tekortkomingen wel voor lief :P
-
Roco heeft ook nog een losse folder met startsets en een paar goedkopere modellen:
http://www.roco.cc/uploads/documents/pdf/1/201401_Roco_Startset.pdf
-
De 186/486 zijn al doorgeschoven naar Kalenderwoche 12-2015 :-\
-
Tja, als de 1200 naar voren wordt geschoven, moet er iets naar achteren :)
-
De in Nederland rijdende BR 203's zijn (op detail) allemaal afwijkend. Dat betekent voor Roco veel (mal)aanpassingen of heel veel commentaar op dit forum ;)
Kijk en daar word nu de grote denkfout gemaakt......
Want in basis is de DR V100 een loc uit het wat goedkopere segment. Als er dan net iets niet helemaal klopt is het in verhouding een nog te overkomen probleem, als de gesammt indruk maar goed is. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een loc met veel klinknagels en een hele hoge prijs, omdat je dan gezien de prijs die je moet betalen mag verwachten dat het klopt.
Maar goed ik denk dat Roco zijn kans voorbij heeft laten gaan en een Belg met de (vette) vis gaat strijken ;D
-
Ach, zolang we ook massaal incorrecte GTW's en (voordat RR met een juiste 6400 kwam) identieke G1206'en en 6400'en kopen, zal een Nederlandse 203 op verkeerde/incorrecte basis ook wel goed verkopen... ;D
-
Precies, da's altijd nog beter dan kromme bakken, verkeerde draaistellen en slecht lakwerk :P (betreffende dit laatste kunnen we er wederom eentje toevoegen, op DSO is draadje gaande over de Re 4/4 II, "Bourret": http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?10,6758385)
Scheelt dat ie met sound 'maar' € 349,- kost. Elke euro meer dan waard dus :-X
-
Om even in te haken op de V100-tjes, Fleischmann heeft vorig jaar 2 aangepaste V100 loks uitgebracht in spoor N.
Het gaat hier om de 721101 en de 721102, als Roco deze aanpassingen nou ook doorvoert op de H0 varianten ben ik al zeer tevreden. (y)
-
Heb je deze al gezien dan ?
http://www.brawa.de/produkte/h0/lokomotiven/diesellokomotiven/42800-diesellok-v-10010-db.html
Hoop dat er in Dortmund iets van te zien is (y)
-
Zijn het niet de Oost-Duitse V100's die je nodig zou hebben? Voor zover mijn beperkte kennis van Duits materieel het toelaat zou ik zeggen dat dit een West-Duitse is.
- Peter
-
Da's een wessie inderdaad
-
Check, my bad ;)
Gelukkig heeft Brawa die ook: http://www.brawa.de/produkte/h0/lokomotiven/diesellokomotiven/41212-diesellok-br-108-dr.html
Kan er mee weg komen door te zeggen dat ik de onjuiste link had geplaatst :-*
Maar nee, werd even op het verkeerde been gezet.
-
Er zitten heel veel verschillen met deze getoonde V100 en wat er in Nederland op de 1:1 modelbaan rondrijdt:\
- Geen leiding op de tank
- Stukje huif bij ventilatoren is nieuw er op gezet bij de revisie
- Geen twee schoorstenen op de huif
- Mis het hekwerk op de omloop
- Deurtje voorop is te klein
- Vuldop van de diesel zit verkeerde locatie
- Deurtjes rechter huif kloppen niet
En misschien is er nog wel meer op aan te merken...
-
Er is altijd wel weer een uitzondering die de regel bevestigd en rijd er een V100 van Shunter met een dubbele uitlaat. ;)
-
Klopt, dat is/was de proto V100, Alsthom 203.101! Heeft ook andere ramen. Dat was een loc waarmee Alsthom de markt op kwam nadat men de werkplaats in Stendal (D) had overgenomen. Tweede uitlaat zit bij die loc alleen nog maar voor de 'sier'...
-
Toch vind ik "persoonlijk" de genoemde afwijkingen niet dermate groot dat ik een model er voor zou laten staan.
In mijn ogen zijn de opvallendste verschillen tussen de nu leverbare V100 en de gewilde uitvoering:
1. De lampunits
2. De (grote) zijroosters
3. De cabineramen
Overigens heeft Brawa ook een leuke Spitzke V100 op de markt.....
-
Helaas met nummers die niet in Nederland toegelaten zijn.
- Peter
Verstuurd vanaf mijn Galaxy S3 met Tapatalk 4
-
Er worden al wat meer prijzen bekend....
Wil je een originele SBB ZVV Lion stam met 2 soundloks en 6 tussenwagens, dan ben je al bijna euro 1200 verder....oeps :-\
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Roco/1-4-000-209073-0-0-0-5-10-2-0-gatt-nl-h-0/ein_produkt.html
-
WAT? Dat is ronduit belachelijk... € 300,- per loc en dan nog € 100,- per rijtuig? Bij Tillig waren die rijtuigen zo rond de € 70,-, wat betekent dat die loc € 390,- waard is... Roco prijst zichzelf écht uit de markt, zo is het gewoon niet leuk meer!
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Een soundloc voor E 390? Is dat zo raar? Een beetje sounddecoder kost toch zo E 120, inbouwen kost E 30 en dan kost de loc nog E 240,- .
-
Beste allen,
Ik heb een aantal Trix berichten in het digitale archief gestopt. Dit is namelijk het Roco draadje.
Bij vragen kun je me een Pb sturen.
Gr, Bert
-
Bij Tillig waren die rijtuigen zo rond de € 70,-, [...]
€70 voor een Tillig is €30 te veel, tenzij de kwaliteit aanmerkelijk is toegenomen ten opzichte van de Halberstadt-rijtuigen die ik van ze heb. Dus die vergelijking met Roco gaat maar gedeeltelijk op.
Maar €600 voor een treintje met een sound-loc en drie rijtuigen is inderdaad aan de forse kant.
- Peter
-
Ik heb nu voor de prijs van 1 roco re 4/4 lion sound lok, 2 trix versies met sound.......lijkt me dan een makkelijke keuze ;)
-
De door Roco uit te brengen 186 van Captrain moet maar liefst 229,00EURO UVP gaan kosten... :o :o Kan je beter de Piko/MTE kopen en een paar mooiere panto's er op zetten, ben je iig stukken goedkoper uit...
-
Was allang bekend toch? Stond gewoon in de catalogus. Prijs lijkt mij niet zo opvallend als je hem vergelijk met andere varianten moderne elocs van Roco: Taurus, 189, 185 etc. ACME biedt hem aan voor dezelfde prijs dus redelijk te verwachten prijs toch? Of had je verwacht dat die opeens maar 80 euro zou kosten?
-
Volgende maand is ie vast wel 80. ;D ;D
Tinus.
-
Was allang bekend toch? Stond gewoon in de catalogus. Prijs lijkt mij niet zo opvallend als je hem vergelijk met andere varianten moderne elocs van Roco: Taurus, 189, 185 etc.
Zo is het. En her en der koop je nog steeds met de bekende korting op de UVP.
Gr, Ben.
-
Was allang bekend toch? Stond gewoon in de catalogus. Prijs lijkt mij niet zo opvallend als je hem vergelijk met andere varianten moderne elocs van Roco: Taurus, 189, 185 etc. ACME biedt hem aan voor dezelfde prijs dus redelijk te verwachten prijs toch? Of had je verwacht dat die opeens maar 80 euro zou kosten?
Moet eerlijk zeggen dat ik de prijs niet eerder gezien had, maar dat er weer een thema hierover was op DSO en daar zag ik de prijs pas. Overigens duurder dan ACME hoor, want mijn Railpool was volgens mij 30 euro goedkoper...
-
De roco 79590, br185 AC is nu al in de ramsj....van euro 259 voor euro 189 :o
Het bastion roco valt al snel weer terug in oude gewoontes. Met deze "ramsj" prijs komt roco meer in de buurt van de oorspronkelijke prijzen die we van roco gewend zijn, dus nog steeds geen winstpakkertje... ;)
Nog even wachten op de ramsj van de dc versie......van euro 219 voor euro 149 :P (y) ;D
-
189 € is dan steeds nog aardig veel geld voor een locje...
-
Er is altijd wel weer een uitzondering die de regel bevestigd en rijd er een V100 van Shunter met een dubbele uitlaat. ;)
Laat ik die nou net hebben (y) De Shunter Tractie 203-101 "Robert"
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/11557201584_a88ddd35b3_o.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/11557201584_a88ddd35b3_o.jpg)
Groet Sam
-
Inmiddels staan er productfoto's van een aantal opgewaardeerde modellen op de Roco-website
DB 103
http://www.roco.cc/de/product/224485-72306-0-0-0-0-0-002002/products.html (http://www.roco.cc/de/product/224485-72306-0-0-0-0-0-002002/products.html)
DB 194
http://www.roco.cc/de/product/182306-72354-0-0-0-0-0-002002/products.html (http://www.roco.cc/de/product/182306-72354-0-0-0-0-0-002002/products.html)
ÖBB 1020
http://www.roco.cc/de/product/179428-72352-0-0-0-0-0-002002/products.html (http://www.roco.cc/de/product/179428-72352-0-0-0-0-0-002002/products.html)
Geen hele schokkende verbeteringen zo op het eerste gezicht. Maar altijd lastig te beoordelen van foto's.
De 194/1020 was natuurlijk al een behoorlijk aardig model, de 103 smoelt nog steeds niet helemaal lekker.
De 151 ziet er dan wel erg goed uit (foto van Roco-Facebook)
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t31.0-8/1622487_679711295405941_1906316639_o.jpg (https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t31.0-8/1622487_679711295405941_1906316639_o.jpg)
Op de Facebook zijn ook foto's te vinden van de nieuwe T669.0:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t31.0-8/977059_688414654535605_869974514_o.jpg (https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t31.0-8/977059_688414654535605_869974514_o.jpg)
En daarnaast nog foto's van de presentatie van de E03 in Rheingold 1962 kleurstelling... :-X
-
Vandaag verscheen er weer een nieuw Roco boekje met alle nieuwtjes voor de tweede helft van 2014. Er zijn ook wat aankondigingen voor 2015 te zien. Onder andere de Duitse Touristikzug met nieuw ontwikkelde wagens. Mijn stomme smartphone laat me geen links kopiëren, dus ik kan alleen maar verwijzen naar het Duitse Drehscheibe Online forum, daar heeft iemand een link naar de folder gepost.
Mvg, Peter
-
Dees?
Staat ook ergens in het 1200-draadje.
http://www.flipgorilla.com/p/23023990364722281/show (http://www.flipgorilla.com/p/23023990364722281/show)
-
Ja die bedoel ik. Bedankt voor het plaatsen van de link :-)
-
Staat ook gewoon op de Roco-site...
http://www.roco.cc/de/news/announcements/index.html (http://www.roco.cc/de/news/announcements/index.html)
-
Is het uitgesloten dat Roco ooit weer met 1700/1800 komt, eventueel een aangepaste versie zonder de franse nummerplaat verhoging?
-
Nee, dat is niet uitgesloten, tenzij ze de mal weggooien.
-
Vraag me af of er nog wel geld valt te verdienen met de 16/17/1800 mal, LS models komt er namelijk mee.
-
Dat denk ik wel, als ze 180 euro kosten ga ik er geen 219 ( BIJVOORBEELD ) Voor de Ls betalen, vind de huidige 16/17/1800 mooi genoeg :-) en als ze in de dump gaan voor net geen 110 euro is het helmaal een mooi prijsje :-)
-
Off-topic, maar...
Een LS zou nog wel eens een stuk duurder uit kunnen vallen dan €219, aangezien een BB 22000 (vrijwel hetzelfde model) al €270 of daaromtrent zou moeten opbrengen. Overigens zou ik er dat wel voor over hebben, aangezien ik niet echt blij ben met de nogal zichtbare aanpassingen van de mal bij mijn Roco 1842.
- Peter
-
Wat gaat de Roco 1200 ook al weer kosten? Dat is ook een nieuw te ontwikkelen model!
Groeten
Ted
P.S. Ik heb nog wel een nieuw in de verpakking Roco 1602 (?) te koop. Als iemand belangstelling heeft laat het maar even weten.
-
Een LS zou nog wel eens een stuk duurder uit kunnen vallen dan €219, aangezien een BB 22000 (vrijwel hetzelfde model) al €270 of daaromtrent zou moeten opbrengen.
€219, en dan €100 extra voor een versie met geluid, zou een leuke meevaller zijn in de begroting, maar gezien de prijzen van de Franse locs lijkt het me helaas erg onwaarschijnlijk. ;D Vanaf €270 tot pak 'm beet €300 voor het 'instapmodel' klinkt waarschijnlijker ja.
-
Ik vind de Roco met vernieuwde kap en LED verlichting best goed. Ze hebben goed geanticipeerd op LS Models en de inzetstukjes in de mal zijn bij mij alleen te zien met strijklicht. De allerlaatste versie (dacht de DB variant) heeft ook de nieuwe pantografen zoals op de plan T. Ze ogen net iets kleiner (bovenste arm is korter) dan de oudere Sommerfeldt types en zijn beter gedetailleerd en hebben erg mooie schuitjes. Ik heb er een paar los besteld en op mijn 1601 gefrot (en ook op mijn Elo 1501)
Van LS Models verwacht ik wel dat de kap nog gedetailleerder is, 21 polige decoder aansluiting met front en sluitseinen apart aan te sturen. Ook verwacht ik kortkoppelmechanieken en de mogelijkheid om aan één kant de koppeling achterwege te laten. Het koppelgeval van roco is een lomp gietstuk voor de NEM houder aan het draaistel, bleh. Ook het draaistel zal waarschijnlijk de oplegging van de bak voor een gedeelte aan de kap hebben, net als in het echt. Ik wil dit ook bij de roco doen maar dan moet ik 4 fliepjes precies pas gaan vijlen en ik ben lui.
Voor mij is voorlopig de Roco de winnaar en ik heb 2 1601 exemplaren waarvan ik er een nog ga omnummeren naar 1656. Mocht LS Models met een model komen wat superieur is en toevallig ook de nummers 1601 en 1656 als optie hebben dan overweeg ik dat nog of het voor mij de meerprijs waard is. Enige wat ik aan te merken heb aan de roco is de slordige gaatjes voor de handgrepen naast de deuren en het gebrek aan kortkoppeling. Maar er moet altijd wat te pimpen overblijven :)
Mvg,
Robert
-
In http://www.roco.cc/de/news/items/Extrablatt-Herbst-2014/index.html staat op pagina een nieuwe Sik met kraan aangekondigd.
Iemand enig idee wat daar nieuw aan is ten opzichte van de al bestaande Sik met kraan?
Of alleen maar een nummervariant?
-
Helaas voor mij niets naar mijn gading bij.
-
In http://www.roco.cc/de/news/items/Extrablatt-Herbst-2014/index.html staat op pagina een nieuwe Sik met kraan aangekondigd.
Iemand enig idee wat daar nieuw aan is ten opzichte van de al bestaande Sik met kraan?
Of alleen maar een nummervariant?
't Is niet te hopen dat het een nummervariant is, want er was maar één sik met zo'n kraan.
-
Niet bepaald de enige Sik met kraan, maar die waren inderdaad wel allemaal anders: 227LB, 246LB, 248LB, 250L, 274LB, 276L, 309L, 344LB, 360L(groen), 361L en LB en 362LB hebben met een kraan rondgereden. L = Lange kraan (dus niet zo opgevouwen) en LB = Lange kraan met bordes. Opvallend zijn de 360 en de 361 vanwege resp. de groene kleur en zowel met als zonder bordes. Deze nummers heb ik allemaal zo op dia staan.
-
En de 355 had dus zo'n vouwkraantje zoals bij Roco.
-
En laat ik nou net die ene niet hebben gefotografeerd blijkbaar. :'(
-
Dat hebben anderen wel gedaan: https://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/6083010157/ (plaatje van een forumgenoot).
Overigens zijn er ook plaatjes van de 355 met een 'gewone' kraan, blijkbaar is dat vouwgeval er later op gezet.
-
En een 1600 variant, uitvoering van Rail Feeding. Jammer, een Locon versie had ik (ondanks de prijs die ik aan de hoge kant vind voor een kleurvariant) gelijk besteld.
-
De Eanos van Cronifer (76395, blz 21) is een leuke aanvulling op het eerdere Roco-model en die van Märklin.
Overigens is te lezen op http://www.ho-modelautoclub.nl/korte-berichten-week-36-2/ dat de platte wagen "67551 - Rungenwagen, NS + 2 VW T3, PTT" met Volkswagen busjes van de politie is beladen. Helaas wel als T3 terwijl de T4 veel langer in het striping-tijdperk heeft gereden.
Op de site van Roco is de afbeelding "even" niet te zien... http://www.roco.cc/de/product/225102-0-0-1-4-0-0-003001/products.html
-
De 2200 kost ook geen drol 89,- ;D
Op Marktplaats vragen ze al meer :-X
-
Opvallend vind ik dat een deel van de oude modellen, zoals de 2200 ineens minder duur geworden zijn. Bijvoorbeeld ook een 232 met geluid als adviesprijs 169,00 is zeker niet te duur te noemen. Zouden ze het dan eindelijk begrepen hebben bij Roco?
-
Zo kunnen ze de oude mallen weer opnieuw gebruiken zonder commentaar te krijgen dat het model niet meer van deze tijd is... ::)
-
De 1600 is ook een oude mal (jaren 80) en die is nog steeds heel duur, gelukkig neem ik dat lelijke rotterdam kreng niet :P
De 232 met sound 169,- en analoog 99,- je zou haast zon lok kopen en er ander sound in zetten en in een 6400 bouwen bijv (y)
69,- voor een sound decoder, wat zal het zijn Zimo ?
-
De 1600 is ook een oude mal (jaren 80) en die is nog steeds heel duur, gelukkig neem ik dat lelijke rotterdam kreng niet :P
De RRF 4400 is toch wel Roco's nieuwe kap en niet de met verzakte rooster uit de jaren 80 mag ik hopen...
-
De kap is gewoon aangepast ;) er is nooit een volledig nieuwe kap gemaakt.
-
Wederom rare prijspolitiek bij roco. Vorige week voor de volle prijs een lok gekocht die in 2014 nieuw is uitgebracht. Deze week wordt de lok alweer gedumpt :-\
-
Wat mij trouwens opviel aan de nieuwe Roco folder is dat de T2000 nergens meer zichtbaar is, terwijl in de drie vorige folders een stuk of 156 varianten aangekondigd zijn ;D. Zal er wel mee te maken hebben dat de levertijden van die modellen op de Roco site naar de laatste week van 2015 (http://www.roco.cc/de/product/179237-t2000-0-0-0-0-0-003001/products.html) zijn geschoven :P.
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
En Kombimodell heeft kenbaar gemaakt juist eerst de T2000 te gaan maken en dan pas de T5 :-\
-
Volgens de site van Roco is de Groene Plan V met ns vignetten 63163/63164/69164 doorgeschoven naar week 48 2015 ??? ( hij stond toch voor dit jaar aangekondigd ?) ???
Kan iemand dit bevestigen ? net nu ik met het idee loop om die te bestellen :(
-
Klopt idd, beetje jammer. Maar geeft wel weer koop ruimte (y)
-
Dat wel ja , maar ook een jaar langer wachten er op en zo het lijkt dus geen Plan V dit jaar of we moeten nog verrast worden :)
-
Ik vind het ook erg jammer, vind het de mooiste uitvoering (y) (y),maar heb zo veel wat ik nog graag wil hebben ;D. laten we hopen dat ze ons nog verrassen :D
-
Voor de liefhebbers :
Roco komt met een nieuwe 1600.
Artikelnummer 73684 of 79684 wisselstroom digitaal.
Nummer van de lok gaat worden de 1627 GOUDA.
Weddenschappen zijn al afgesloten.
-
Komen die dan direct in de dump?
Wie zit er nu onderhand nog op een roco 1600 te wachten? ;D ;D
Tinus.
-
sh*t weddenschap verloren.
-
Leuk dat ze een tweede 1600 maken. Alleen de 1611 is wat karig...... (y)
-
leuke die Gouda loc ;D
-
;)
-
*** weddenschap verloren.
;D ;D
Je had een ander forumlid op het oog?
Gr, Ben.
-
yep ;D ;D
-
Dat wordt aanschaffen.
Marc
-
Dat is goed nieuws maar vrees dat als die voor dezelfde vraagprijs als de laatste serie verkocht gaat worden ik het toch ook niet aandurf meteen aan te schaffen, hoe exclusief en/of beperkt de oplage ook wordt. Bovendien heeft 1200 prioriteit :P
-
Nummer van de lok gaat worden de 1627 GOUDA.
;D
Dat is mooi (y)
;D ;D
Je had een ander forumlid op het oog?
En dat forumlid ben ik ;D ;D
Gr Patrick
-
De 1627 Gouda wordt een versie uit de jaren 80 met konijnenhok op het dak (volgens de vertegenwoordiger van Roco), dit in tegenstelling tot de 1611 die zonder knijnenhok, dus typhoons zichtbaar op het dak werd geleverd.
Andere 1600 uit begin jaren 80 is de 1601 in afleveringstoestand; dus met 1601 in het midden en nog zonder logo van Amsterdam.
Grz,
Gérard Drost
-
Ik hoop dat er daarna ook nog een paar Railion uitvoeringen komen, en nog één uit de 1700 reeks mag ook wel. En natuurlijk de Locon in het oranje.....
-
Voorstel van de Railion versies liggen al bij Roco.
Die horen er wel bij, zijn nog niet met de nieuwe mal uitgegeven.
-
Vandaag is de nieuwe 1137 binnen gekomen.
En het is niet zomaar weer een 1100. Roco heeft eindelijk wat aan de stroomafnemers gedaan. En dat geeft het model weer een veel betere indruk. En we mogen aannemen dat ze deze natuurlijk ook op de 1200 gaan plaatsen
(https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10520851_829052830448703_4428282558551649988_n.jpg?oh=5f0d1ed76656f77caa8c6a155dfce886&oe=54F82A1B)
Mvg,
-
Alleen dan weer jammer dat het bijbehorende omgekeerde L sein er niet op zit: volgens de Roco site twee pitten en dat past na 1963 niet meer........
-
Ik wil je er wel een ledje in solderen voor je spoorzeven. :P
-
Of je wacht op Digikeijs, ze zijn er bijna klaar mee.
-
(y) ;D ;D
-
Die panto's zien er top uit !
Dat belooft inderdaad nog wat voor de NS 1200 :D
-
Ah, die pantho's zijn fraai, kunnen de Sommerfeldts in de kliko.
Hopelijk zijn er voldoende als spare part te krijgen en hebben we niet weer de Mat'46 sof.
-
Ja zijn erg fraai he. :D
Helaas zijn ze nog niet los leverbaar. Maar daar zal spoedig wel verandering in komen. Met € 18,- p/s zijn ze ook niet schrikbarend duur.
-
18 Euro per set of per stuk? ???
Tinus.
-
Per stuk.
-
36 € Dan zou ik beter wat schuitjes bij kopen... :-X
-
Ja losse schuitjes zijn wel goedkoper. Maar goed € 36,- voor twee is een redelijke prijs. Deze zelfde alleen dan van Philotrain kosten toch al gouw 60 euro. (zijn ze nog wel iets fijner, dat wel.)
Hier nog een detail plaat van de nieuwe Roco panto:
(https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10632836_829052850448701_4438843525432044658_n.jpg?oh=f41dba139cd93c37e732e5284322c2f8&oe=54F4AD58)
-
mooi hoor! (y) dan zal de 1107 binnenkort wel in de ramsj gaan ;D
-
Deze zelfde alleen dan van Philotrain kosten toch al gouw 60 euro. (zijn ze nog wel iets fijner, dat wel.)
€69,- per paar volgens de site, dus bijna 2x zo duur.
(En de Sommerfeldts zijn dan weer 2x zo goedkoop, alles is waar voor z'n geld)
Stephan.
-
Mooie stroomafnemers hoor, die wil ik nog wel voor m'n blauwe 1100 uit de startset, beide geel/grijze, 1107 en 1137 wil ik ook graag, hopelijk gaat de prijs van de 1107 wat omlaag zodat er geld overblijft voor een setje betere stroomafnemers.
Groeten Edwin.
-
85531 artikelnummer panto's ;D
-
De 1107 was toch in de aanbieding geweest... 129,- dat had ik ervoor betaald.
-
Oooh, ik had eigenlijk verwacht dat ze alleen de planV/T schuitjes op een opgewaardeerde Sommerfeldt zouden fleppen. Ziet er goed uit zo. Zijn ze ook lekker plat/vlak als ze neer zijn? De onderste armen zijn gegoten zo te zien. De oude panto's zijn gestanst uit plaatmateriaal. De Carmina's (Philotrain) zien er inderdaad wat fijner uit, behalve de schuitjes, ik vind de Roco schuitjes mooier.
Mvg,
Robert
-
Roco mag wel weer eens een geel/grijze 1100 met botsneus uitbrengen
-
@ Biesje,
Vlak genoeg? ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/10683533_855598387807908_2218791681747617899_o.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/10683533_855598387807908_2218791681747617899_o.jpg)
-
Zijn die schuitjes niet los verkrijgbaar? De pantos van de andere 1100en waren prima op het schuitje na.
-
Zo te zien gaat het wel de goede kant op met de panto,s van Roco
Nou hopen dat ze deze trend door zetten bij de nieuwe 1600 en alle volgende eloks naar NS voorbeeld.
Cor
-
@Manuel: Ziet er goed uit maar kan zo niet echt zien of ze plat en vlak zijn van deze hoek. het gaat meer om het zij aanzicht.
@Bastaard: het zou mooi zijn als de schuitjes los te bestellen zijn bij Roco. Ik vind ze er erg goed uitzien. En anders kan je schuitjes van Fissy of FRIE kopen om de oude schuitjes te vervangen.
De Roco 1600 heeft in de laatste uitvoeringen ook mooie nieuwe panto's gekregen. Dus ik verwacht wel dat ze deze zullen blijven gebruiken. Het is grappig om te zien dat een aantal jaren geleden iedereen de oude Lima panto's verving met de toen superieure Sommerfeldts (zowel éénbeen als meerbeens) en nu deze niet meer voldoen aan onze eisen :) Voor iedereen die de Roco panto's wil gaan bestellen: let er op of de hefcylinders er bij horen of dat deze in een buideltje zitten met de andere daktoebehoren!
Mvg,
Robert
-
opzichzelf zien die panto's er goed uit,
maar persoonlijk vind ik ze nog steeds een tikkie te groot.
Maar dat is een concessie die we moeten doen.
Grappig dat ik in een persoonlijk gesprek met de vertegenwoordiger van Roco vernomen had,
dat Roco niets meer met de 1600-en zou doen na het uitkomen van de HUSA versie.
Zie in de extra winterfolder dat er nu toch weer een variant uit komt. (III/2015)
Van mij mogen ze doorgaan hoor (y)
mvg, Erich
-
Klopt het dat het onderste gedeelte van de pantograaf uit kunststof is opgebouwd? Persoonlijk vind ik dit nogal dik ogen namelijk.
Kritisch als ik ben, had ik er iets meer van verwacht.
Jeroen
-
http://www.roco.cc/en/product/227092-0-0-1-1-0-0-002002/products.html
Op de roco site staat ook een nieuwe foto, ik vind de stroomafnemer mooi plat liggen. Als ik het vergelijk met het grote voorbeeld vind ik het er goed uitzien.
Groeten Edwin.
-
Kijk van deze pantografen wordt ik erg blij (y)
Hopen dat ze nel leverbaar zijn en dat er genoeg los te krijgen zijn ;)
-
Dat die verlichting nu nog steeds niet in orde is vind ik onbegrijpelijk. Voor een loc die ca. 200,- (weet de exacte prijs niet meer, maar die kant ging het op) moet kosten zou dat toch anno 2014 niet meer moeten mogen. Aangezien ik verwacht dat hier ook nog de ouderwetse zwakke verlichting in zit en niet die fraaie van de gebotsneuste versie, laat ik deze ook maar links liggen. Voor een dergelijk aankoopbedrag moet je er toch niet zelf nog aan moeten prutsen om er iets van te maken ???
Jammer, want op zich kan ik er nog wel eentje gebruiken...
-
Zeker onbegrijpelijk, maar.....blijft er gelukkig weer wat te klussen ;D Enne, prijs nu 184,00 volgens de Roco sait. Ff wachten tot 24 oktober 2015, komt ie in de aanbieding voor 119,00 of zo ;D
-
119,- vind ik een acceptabele prijs voor zon lok als deze, 3 tientjes erbovenop met led front en sluitverlichting.
Wat ik ook jammer vind is dat er nog steeds geen kk mechanisme op zit, koppelboom zit gewoon aan het draaistel vast.
De 1100 botsneus was fors goedkoper en had zelfs LED verlichting en dat was een nieuwe mal, er was nooit eerder een botsneus verschenen van Roco, en ze zijn na 3 versies ermee gestopt.
-
Wat ik ook jammer vind is dat er nog steeds geen kk mechanisme op zit, koppelboom zit gewoon aan het draaistel vast.
Wat ook het grootste probleem van de echte 1100 was, dus in die zin is het realistisch. :)
- Peter
-
Hebben (hadden) alle Roco 1100'en zonder A-sein slechts twee brandende frontseinen?
Ik heb een tweedehands blauwe 1134 met omgekeerd L-sein, maar weet dus niet of dat zo door Roco is geleverd of dat de vorige eigenaar dat heeft aangepast/laten aanpassen.
-
De oude blauwe serie had wel een omgekeerde L/ Nieuw prijsbeleid van Roco, minder leveren voor meer geld ;D
-
Mijn 1134 heeft bij mijn weten geen omgekeerde L, maar slechts 2 pitjes. Maar die branden zo zwak dat het ook zo kan zijn dat het nog zwakker brandende derde pitje me gewoon nog nooit is opgevallen (ik rijd analoog, dus vrijwel nooit de volle spanning op de baan).
-
Ik heb nu die 1137 in de winkel zien staan. Is dat nummer op de zijkant niet veel te groot?
Even ter vergelijking het Roco-model:
(http://modeltreinstore.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/7/2/72375_2.jpg)
modeltreinstore.nl
tegenover deze in het echie:
(http://i48.tinypic.com/21osnet.jpg)
Fasca op 3railforum
Natuurlijk kan het nummer op zeker moment opnieuw zijn aangebracht op de 1:1-versie, maar hoe waarschijnlijk is dat?
Bovendien lijkt me de plaats van de "3" in het nummer wat vreemd. Dit model zal toch niet een gevolg zijn van een slecht lopende 1107 in de E-store?
-
Volgens mij kloppen die cijfers gewoon, kijk maar naar positie van de ramen. Of je zult een wat betere foto moeten hebben, dan kunnen we goed vergelijken.
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Ik vind de cijfers uit verhouding. Op de echte loc kunnen ze 2 keer boven elkaar voordat je in de gele balk komt, in model zit tussen de cijfers en de gele balk maar weinig ruimte... Ook de 3 is op het model net iets kleiner dan de rest...
-
Waren die nummers bij de 1107 ook al zo groot? Wie weet heeft Roco de 0 vervangen door een 3 om zo de overtollige vooraad 1107's kwijt te raken??
-
Ik heb even wat zijaanzichtsfoto's van de Roco huisstijl 1100'n met platte neus van internet geplukt en in deze foto's het meest linker cijfer 1 gekopieerd en boven het locnummer geplakt. Ditzelfde heb ik ook met een foto gedaan van de echte NS 1160. Wat zien we dan?
Bij de echte NS 1160 past het cijfer exact boven het locnummer en raakt dan de gele band.
Bij de Roco modellen zien we dan:
1107: bovenzijde nummer komt iets in het geel
1113: ongeveer goed
1142: bovenzijde nummer blijft in het grijs
1137: bovenzijde nummer komt nog verder in het geel dan bij de 1107.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1160_5.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1160_5.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1107.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1107.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1113_6.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1113_6.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1142_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1142_3.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1137_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1137_2.jpg)
Wat me aan de 1137 echter veel meer opvalt, is dat het nummer een stukje boven het richeltje in de zijwand staat, terwijl bij andere modellen en bij de echte loc het nummer direct boven dat richeltje begint. Pas ik dat toe op de Roco 1137, dan komt de losse 1 nog steeds een stukje in het gele vlak, maar duidelijk minder opvallen / storend.
Mijn conclusie: het nummer is iets te groot, maar dat wordt extra versterkt doorcdat het te hoog op de loc gedrukt is. :-(
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1137_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1137_3.jpg)
Jeroen
-
1136:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1136_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1136_3.jpg)
Tussen gele band en de "1": 52 cm
Hoogte "1": 45 cm
Ruimte tussen "1" en de richel: 3 cm
De "3" is overigens ietsje hoger dan de "1", namelijk 46 cm, maar dat is niet ongebruikelijk bij ronde karakters.
Ik zou het overigens allemaal niet zo dramatisch vinden hoor....
-
En dat Bastaard het ontbreken van een KK een bezwaar vindt zie ik niet zo zwaar. Het draaistel en dan met name het draaipunt van de NEMschacht zit zo dicht op het vlak van de bufferschotels dat een "echte" KK de wagon minder dan een millimeter dichterbij zou brengen. Een erg kleine winst voor heel veel moeite want er is maar heel weinig ruimte tussen draaistel en de voorkant van de bak.
Mijns inziens een verstandig compromis wat ons dan dus weer de (on)nodige euris scheelt.
Groet, Carel
-
Wie zegt dat de gele balken op de juiste plaats zitten? En dat het formaat juist is? Als je naar de deuren kijkt (van de eerste foto uit post #191 en de raampositie vergelijkt dan klopt deze op het model niet ::) Het referentiekader is dan al onjuist..... :P
Allie
-
Het deurraamverschil komt omdat de 1151-1160 oorspronkelijk deuren met kleinere ramen dan de 1101-1150 hadden.
Later kon dit door deurwisselingen bij individuele locs anders zijn.
-
Gisteren na dit commentaar even gekeken.
1107 en 1137 zijn beide even groot. (en inderdaad op de 1137 iets hoger dan op de 1107)
Op alle broertjes en zusjes (botsneus en botsneusloos) zijn de nummers precies 1 mm in hoogte korter.
-
Verrassing van Roco, na eerst de CD Railjet te hebben geannuleerd vanwege te hoge productiekosten, komt ie komende week vanuit het niets ineens uit... In elk geval komende week verkrijgbaar in Tsjechië. Voorlopig wordt alleen een vierdelige set geleverd, geen idee of ook de resterende 3 bakken nog uitkomen.
Zie de site van AMB Modely voor foto's: http://www.modely.biz/modelova-zeleznice-2/jednotka-railjet-cd/ (http://www.modely.biz/modelova-zeleznice-2/jednotka-railjet-cd/)
-
De eerste beelden van de "neuheit" type facns 124
http://www.roco.cc/de/news/items/Vorserienmuster_Selbstentladewagen_67270_67271/index.html
-
Vanavond nieuwe e-mail van Roco vertegenwoordiger ontvangen met enkele nieuwtjes voor maart 2015:
10815 Smart-Rail Schienenlaufband
56277 Offener Güterwagen, DB, Ep IV
62146 Dampflok 043 903-4, DB, Ep IV
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/62146.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/62146.jpg)
BD Hannover, Bw Rheine - Ausführung 1977, mit silbernen Kesselspannbändern
62147 Dampflok 043 903-4, DB, Ep IV, SND
68147 Dampflok 043 903-4, DB, Ep IV, SND ~ AC
Korte geschiedenis van de laatste dagen van de loc.
De stoomloc is waarschijnlijk in de uitvoering zoals deze het laatste jaar gereden heeft.
Of Bw Rheine correct is, weet ik niet.
Wel weet ik dat de loc op 31-5-1973 in Rheine gesationeerd was (bron: Stoomlocs, Martin van Oostrom, de alk bv, 1973?).
De loc is buiten dienst gesteld op 6-10-1977 in Bw Emden. Deze loc heeft hierna nog gereden op 26 oktober 1977 in en rond Emden. De loc is voor een werktrein ingezet bij Oldersum bij de electrificatie van het traject aldaar. Na terugkomst in Emden om 15:45 uur is de werktrein afgekoppeld, de loc nogmaals gedraaid op de draaischijf met de voorzijde naar het zuiden en is naast de 043 315 op een zijspoor geplaatst.
"Regler zu, Steuerung auf Mitte, Brenner aus, zurückblasen, Bremse fest, die Taschen aus dem Kasten. Um 16:04 Uhr verlassen Lokführer und Heizer zum letzten Mal die Lok" (Bron: Eisenbahn-Kurier Special 65, 2002).
De zilverkleurige ketelringen kloppen, is te zien op foto's in EK Special 65, blz. 54.
Mvg,
Gérard Drost
-
mooi ! ze brengen eindelijk die rollenband los uit (y)
-
Even noch 2 foto's gescand uit de EK Special 65 m.b.t. de Roco 043 903-4
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Image_01w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Image_01w.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Image_02w.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Image_02w.jpg)
Ik heb nog niet kunnen achterhalen wanneer de loc van Bw Rheine naar Bw Emden is gegaan.
De loc is bewaard gebleven en staat sinds 1981 als "Denkmal" tegenover het station van Emden.
Grz,
Gérard Drost