BeneluxSpoor.net forum

Wat zijn we aan het bouwen? => Materieel => Topic gestart door: Ivo tB op 23 juli 2007, 21:22:48

Titel: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Ivo tB op 23 juli 2007, 21:22:48
Al bijna een jaar geleden was er een topic over het ombouwen van de Roco BR 23 naar een VSM 23.071 of 23.076 of naar de SSN 23.023. Ik wilde reageren in het vorige draadje, maar op dit forum werd ik er automatisch aan herinnerd dat dat wel een heel oud draadje is. Daarom maar even een nieuwe.

Ik ben al heel lang van plan de 23.023 te maken van de SSN. Daarvoor is veel nodig en ter informatie hieronder wat ik in elk geval van plan ben:

Ten eerste de basis BR 23 van Roco, die het meeste al in zich heeft.

Vervolgens meerdere ombouwsets van Weinert:

De Roco BR 23 heeft een ander type voorverwarmer dan de 23.023 Daarvoor is er Weinert best nr. 4004 met een hele nieuwe rookkast, schoorsteen en ombouw (voetplaat) van de rookkast in witmetaal en een rookkastdeur en verschillende ketelappendages en pompen in gegoten messing

Dan een ander set koppelstangen, drijfstangen en schuifbeweging omdat de 23.023 is uitgerust met glijlagers, terwijl de Roco rollagers heeft. Ook verkrijgbaar bij Weinert.

Als je dan toch bezig bent kun je beter ook de Witte windleiplaten van Weinert bestellen in messing. Deze zijn veel dunner dan de kunststof exemplaren van Roco en daardoor veel levensechter. Echt noodzakelijk is dit niet.

Waarschijnlijk heeft Weinert ook nog finescale wielen om het geheel nog verder te verfraaien, maar die heb ik nog niet gevonden.

Een nadere beschouwing van de 23.023 met de 23 van Roco laat ook nog een andere kolenopbouw zien op de tender en een machinistenhuis met een ander ventilatiesysteem boven op het dak.

Daarvoor is een messing etsplaat gemaakt voor het tijdschrift MIBA. In de MIBA 11/2000 en het Speciaalnummer 46 van November 2000 is uitgebreid gepubliceerd over de ombouw van de Roco (en ook andere) 23 serie.

Of de etsplaat nog verkrijgbaar is weet ik niet, maar de etsfilm is volgens mij te downloaden. Met de etsplaat heb je in elk geval een nieuwe tenderopbouw met alle steunen en een nieuw machinistenhuis. Maar de laatste klopt weer niet helemaal (hoezo Einheitslokomotiven?) Met het machinistenhuis dat je kunt maken met de etsplaat zit er het correcte ventilatiesysteem op het dak, maar de deuren kloppen dan weer niet. De deuren van de etsplaat zijn verzonken, terwijl de 23.023 de deuren van de latere versie van Roco heeft. Dus dat wordt weer wat combineren van de originele Roco met het dak van de MIBA etsplaat.

De nummers zijn uiteraard bij Kleinspoor te koop.

Dit zijn de veranderingen die ik van plan ben. Heeft er iemand nog meer aanpassingen gevonden?

Groeten,
Ivo
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: arjen op 27 juli 2007, 17:35:45
Enig idee waar die etsplaat dan is te downloaden?
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Ivo tB op 27 juli 2007, 19:38:17
Het is alweer 7 jaar geleden dat ik dit in MIBA las en toen heb ik de redactie nog gemaild. Toen hadden ze zowel de etsfilm als geetste messing bouwplaten. De laatste waren te koop, de etsfilm kon je downloaden. Dat heb ik toen gedaan, maar is blijven staan op een van mijn vorige PC's. Het snelste werkt het denk ik om de redactie van MIBA hierover te mailen met verwijzing naar het artikel in MIBA 11/2000 en het speciaalnummer 46. Ze zijn altijd uiterst behulpzaam.
Ik zal een deze dagen MIBA een mail sturen met de vraag hoe we nog aan de etsfilm of zelfs de etsplaat kunnen komen.

Overigens weet ik nu ook wat meer van de Weinert onderdelen:

Ombouwset vroege serie 23 bestnr 4004 (inclusief geetste nieuwzilveren koppelstangen en drijfstangen met glijlagers

Finescale wielen bestnr 5608

Windleiplaten bestnr 8910

Het zou me niet verbazen als de totale kosten van de Weinert onderdelen nu meer dan 200 Euro kosten.

Exacte prijzen zijn te vinden op de website van Kleinserien.de, maar ook op de Weinert website.

Groeten,
Ivo
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Ivo tB op 11 augustus 2007, 22:18:22
Zojuist een mail gekregen van Martin Knaden, die de etsplaat destijds voor MIBA heeft ontwikkeld. Inmiddels heeft MIBA hem niet meer, maar levert Martin de etsplaats zelf:

Kosten 35 Euro + 2 Euro verzendkosten per plaat.

Is er belangstelling dan kan ik de info doorgegeven.

Overigens zag ik bij beter kijken, zoals ik in eerder draadje al zag, dat Roco 2 versies BR 23 heeft uitgebracht. De eerste versie, die het meest dramatisch moet worden omgebouwd en de tweede versie geleverd vanaf 2002/2003, waarbij de Knorr voorverwarmer op de rookkast zit, waardoor een groot deel van de Weinert ombouwset 4004 niet meer nodig is voor de 23023.

mvg,
Ivo
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Aernoud op 30 januari 2008, 12:43:01
Ik heb de SSN-rijtuigen aangeschaft en ben nu aan het kijken naar de BR 23 van de SSN.

@Ivo, je noemt de nieuwere 23 van Roco, dat is neem ik aan nummer 63224? Ben je al verder met je 23.023 en welke Roco ga je nu als basis gebruiken?

De MIBA 11/2000 heb ik niet, wel de MIBA Spezial 46. In nr 46 staat een artikel over etsen en dat gaat over de etsplaat voor de BR 23. Er staat ook een foto van de Roco met nieuw huis en tenderopbouw voor het spuiten.

Aangaande de tender, ik heb geen afmetingen, maar is het voornaamste verschil niet de steunen? Lijkt me niet zo moeilijk om alleen die steunen aan te brengen.
Blijft de vraag nog even of ik kan "leven" met het afwijkende ventilatiesysteem op het machinistenhuis.

Groeten,
Aernoud
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Ivo tB op 30 januari 2008, 12:55:11
Aernoud,

Ben er nog niet aan begonnen. Ik heb juist de oudere Roco, maar ook de Weinert ombouwset. Met de nieuwe Roco heb je die voor een groot deel waarschijnlijk niet nodig. Wel wil ik nog de Weinert windleiplaten bestellen en ik twijfel nog aan de Weinert wielen: heel mooi, maar ook heel duur.

De etsplaat is in Duitsland te bestellen. Dat heb ik in augustus gedaan en tot mijn verrassing werd daar als bonus ook nog in nikkel zilver geetste nummerplaten van de 23.023 bij gedaan. Die zijn mogelijk op, maar de etsplaat is gewoon te bestellen. Ik zal wel een foto maken, dan kun je zien wat je ervan zou willen gebruiken.

mvg,
Ivo
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Petertrein81 op 30 januari 2008, 14:41:59
Misschien nog een tip voor je, hij schijnt een keer bij de SSN tegen de mobiele kolenkraan aan te zijn gereden. Als ik het goed heb onthouden staat het machinistenhuis van de 23 023 hierdoor iets scheef.
Misschien weet een ander forumlid hier meer over.

Groet Petertrein81,
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: W.N.T. Jansen op 30 januari 2008, 14:47:08
Heren,

De 23023 van de SSN is ooit in 1976 met een scheef staand machinistenhuis uit Duitsland gekomen. Bij een grote revisie is dit goeddeels verholpen.
Die aanrijding met het mobiele kraantje voor het kolen laden heeft niet zo veel schade gegeven.

mvg,
Wout Jansen
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Ivo tB op 30 januari 2008, 21:22:07
Dus toch een mooi recht machinistenhuis.

Hier een foto van de tekening van de etsplaat:

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1300273.jpg)

Linksboven het machinistenhuis, rechts het dak en de deuren. Belangrijk detail: dit zijn deuren die verdiept staan, terwijl de 23.023 al de schuifdeuren heeft, die evenwijdig aan het machinisten huis staan. Dan in het midden een rijtje onderdelen voor het machinistenhuis en dan rechts en onder de onderdelen voor de tender. Ook de achterkant van de tender en de waterklep zijn anders dan in de Roco versie.

In augustus schreef Martin Knaden mij het volgende:

Das damals für einen MIBA-Artikel gefertigte Ursprungs-Führerhaus der
Baureihe 23 ist weiterhin lieferbar. Da ich die Entwicklung privat
vorgenommen habe, verkaufe ich auch die Ätzbleche privat (und
beantworte die Mail vom privaten Mailkonto).


Der Bausatz kostet 35 Euro, das Porto in die Niederlande beträgt 2
Euro. Bitte haben Sie Verständnis dafür, dass ich die Bausätze nur
gegen Vorkasse verschicken kann.

Bitte überweisen Sie den Betrag von Euro 37,– auf folgendes Konto der
Postbank Dortmund:

Martin Knaden
Bergackerstraße 4
D-90571 Schwaig bei Nürnberg

IBAN: DE34 4401 0046 0298 1354 62
BIC: PBNKDEFF

Nach Eingang des Geldes werde ich den Umschlag unverzüglich zur Post
geben.

Mit freundlichen Grüßen

Martin Knaden

Zijn mailadres is martin-knaden@gmx.de

Hij heeft het mij heel snel en correct geleverd. Dus als je interesse hebt eerst een mailtje en dan zal hij wel reageren.

In de Miba 11/2000 staat een heel artikel over de verschillende modificaties van de 23.023 en de verschenen modellen van Marklin, Fleischmann en Roco. Dat is als achtergrond de moeite waard.

mvg,
Ivo
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: fissy op 30 januari 2008, 21:30:48
echt interessant topic, ik heb echt nog een echte nederlandse Museumslok nodig - een BR 23  ;D ;D

Ik gaa de MiBa evens zoeken....
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Ivo tB op 31 januari 2008, 09:20:56
Fissy,

Als je een nederlandse museumlok zoekt, kun je die ook met minder moeite krijgen:

Roco 01.10 in kolenstookuitvoering
Fleischman 65.018 (meteen het goede nummer)
Roco 41 in oliestook uitvoering
Liliput 52 (heeft zelfs de juiste nummers bijgevoegd)

Juist de 23.023 is veel werk

Ook heeft de VSM verschillende duitse stoomlokomotieven waaronder ook 2 BR23's, die nauwelijks verbouwing vragen vanuit het oorspronkelijke Roco model.

De juiste nummers voor de SSN als afwrijftransfer zijn te koop bij Kleinspoor
mvg,
Ivo
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Petertrein81 op 31 januari 2008, 15:51:24
Fleischman 65.018 (meteen het goede nummer)

Volgens mij heeft de lok zelfs model gestaan voor het model van Fleischmann, volgens mij zijn ze in Rotterdam geweest om foto's en maten te nemen.
Er staat natuurlijk wel gewoon Deutsche bundesbahn op en geen Stoom Stichting Nederland.

Groet Petertrein81,
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: mpol op 31 januari 2008, 18:43:12
Fissy,

Als je een nederlandse museumlok zoekt, kun je die ook met minder moeite krijgen:

Roco 01.10 in kolenstookuitvoering
Fleischman 65.018 (meteen het goede nummer)
Roco 41 in oliestook uitvoering
Liliput 52 (heeft zelfs de juiste nummers bijgevoegd)


BR 64 van Roco, of wijkt deze teveel af van de loc zoals deze rijdt bij VSM?

grt,
Marcel
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: fissy op 31 januari 2008, 19:59:01
Ik heb de Miba nu besteld, is morgen binnen.

Er was een "Sonderserie" van Fleischmann met de VSM BR 65 Artikelnummer 93 4095 exlusief voor de duitse SMDV

Ik denk dat ik toch ook een verbouwde BR 23 wil maken, ben echt benieuwed naar de erste fotos van Ivo

Groet

Bernd
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Petertrein81 op 01 februari 2008, 08:04:03
De Br 65 is van de SSN in Rotterdam Bernd, niet van de VSM. Die hebben een Br 64 stoomlok.

Groet Petertrein81,
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: fissy op 01 februari 2008, 08:26:36
Oh, verwisseld :-[
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: henk op 01 februari 2008, 08:38:45
Volgens mij heeft de lok zelfs model gestaan voor het model van Fleischmann, volgens mij zijn ze in Rotterdam geweest om foto's en maten te nemen.
Er staat natuurlijk wel gewoon Deutsche bundesbahn op en geen Stoom Stichting Nederland.

Groet Petertrein81,

Dat zou zomaar kunnen, aangezien de loc van de SSN het laatst overgebleven exemplaar van de DB BR65 is.
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Petertrein81 op 01 februari 2008, 08:39:45
Geeft niet, wie post maakt fouten.  ;)

Overigens zou ik het nog wel eens leuk vinden als Roco met een model komt van de SSN 01 1075, ik weet zeker dat ze er mij dan ééntje verkopen.  8)
Vooral omdat ie dan ook gewoon mooi in mijn tijdperk IV/V past.

Groet Petertrein81,
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Ivo tB op 01 februari 2008, 09:45:44
@mpol

BR 64 van Roco of Fleischmann is prima te gebruiken voor de 64 415 van de VSM. Alleen moet je even nagaan of deze de gelaste of geklonken waterbakken heeft. Roco heeft in elk geval beide versies uitgebracht en het oorspronkelijke Fleischmann model had de gelaste waterbakken. Het meest waarschijnlijk is dat de 64 415 ook gelaste bakken heeft.

@Petertrein

SSN 01 1075 is werkelijk supereenvoudig zelf te maken. De kolenstookversie van Roco is gewoon goed te gebruiken, alleen moet je het nummer veranderen en dat gaat heel eenvoudig met de opschriften van Kleinspoor:
Op de ketel en achterop de tender zit het nummer op een aparte plaat. Die voegt Roco als los onderdeel bij en zelfs geheel zwart zonder nummer. Dus nummer erop en klaar. Het nummer op het machinistenhuis gaat eenvoudig als volgt. Afplakken van het deel van het machinistenhuis, waar het nummer op moet. Zwart spuiten, nummer erop wrijven en stoom stichting nederland, blanke lak spuiten en klaar.

@Fissy
Op dit moment staat de ombouw van de 23 op een heel laag pitje. Ik heb veel andere projecten, waar ik nu aan bezig ben, dus op foto's zul je nog even moeten wachten. Op tentoonstellingen wil je nog wel eens SSN lokomtieven in model zien rijden. Met name de HCCM met de grote computergestuurde baan, hebben er ook een aantal rijden en volgens mij ook een omgebouwde 23, maar dat weet ik niet zeker.

Overigens heeft de VSM 2 BR 23 loks, te weten de BR 23.071 en 23.076. Zie hun site www.stoomtrein.org. Deze zijn met minimale ombouw (alleen het nummer?) uit de oorspronkelijke Roco te maken. Ook komen die wel eens op de hoofdlijnen van de NS.

mvg,
Ivo
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Petertrein81 op 01 februari 2008, 10:52:42
@Petertrein

SSN 01 1075 is werkelijk supereenvoudig zelf te maken. De kolenstookversie van Roco is gewoon goed te gebruiken, alleen moet je het nummer veranderen en dat gaat heel eenvoudig met de opschriften van Kleinspoor:
Op de ketel en achterop de tender zit het nummer op een aparte plaat. Die voegt Roco als los onderdeel bij en zelfs geheel zwart zonder nummer. Dus nummer erop en klaar. Het nummer op het machinistenhuis gaat eenvoudig als volgt. Afplakken van het deel van het machinistenhuis, waar het nummer op moet. Zwart spuiten, nummer erop wrijven en stoom stichting nederland, blanke lak spuiten en klaar.

Ik heb twee nadelen, ik heb te kort durf voor dit soort operaties. En daarnaast heb ik ook nog iets tegen het veranderen van modellen zoals ze uit de fabriek komen, ik hou van orgineel zeg maar.
Ik steek liefer veel tijd in het in topconditie houden van mijn modellen en technische dingen veranderen vind ik ook leuk om te doen, maar cosmetisch werk aan de kappen is niet mijn ding.

Groet Petertrein81,
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Hans Reints op 01 februari 2008, 17:54:20
Even een foutje herstellen

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8135.jpg)
Voor de 01 kolenstook bestaat een ombouwsetje met o.a. een andere schoorsteen ring en wat appendages. Zijn hier reeds aangebracgt

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8139.jpg)
De 65 is alleen van andere nummers voor zien(Kleinspoor}

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8137.jpg)

Nogmaals de 01 1075

SK
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: rail4marcel op 01 februari 2008, 18:08:48
Ziet er mooi uit. Misschien ook maar is zo'n stoomloc kopen en omnummeren.
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: mpol op 01 februari 2008, 19:26:31
@mpol

BR 64 van Roco of Fleischmann is prima te gebruiken voor de 64 415 van de VSM. Alleen moet je even nagaan of deze de gelaste of geklonken waterbakken heeft. Roco heeft in elk geval beide versies uitgebracht en het oorspronkelijke Fleischmann model had de gelaste waterbakken. Het meest waarschijnlijk is dat de 64 415 ook gelaste bakken heeft.


Dat is nog eens nuttige info! Was niet op de hoogte van het feit dat er een geklongen en een gelaste versie was.

Succes met de verbouwing van de BR 23, volg het met belangstelling.

grt,
Marcel
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Ivo tB op 04 februari 2008, 12:35:35
@SK

Over welke aanpassingen van de 01.10 gaat het nu? Ik zie het op je foto niet zo snel. Kun je ons wat meer vertellen. En van wie is het ombouwsetje? Is het nog ergens te koop? Veel vragen, maar je ziet, mijn nieuwsgierigheid is snel gewekt. ;)

mvg,
Ivo
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Hans Reints op 04 februari 2008, 15:23:42
Sorry ik lees het nu pas ??? Ga het even uitzoeken.

SK
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Hans Reints op 04 februari 2008, 16:03:33
ROCO Art. nr. 105951 Steckteilesatz 1 BR 01.10 kosten in 2000  15.20 gulden

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8148_2.jpg)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8150_2.jpg)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8151_2.jpg)

SK
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Ivo tB op 04 februari 2008, 16:07:57
SK,

Bedankt. Excuus is overbodig hoor. Dezelfde dag een antwoord is toch uitstekend. Je maakt me wel nieuwsgierig dat Roco zelf een ombouwset heeft geleverd. Deze zat dus niet standaard bij de lok. Ik kan me zo snel geen ander voorbeeld van Roco voor de geest halen. Kortom nooit te oud om te leren ;D

Ook mooie foto's.

mvg,
Ivo
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Ivo tB op 17 september 2009, 21:13:55
Vandaag over de post van Weinert:

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P3280034_Medium.jpg)
Finescale wielen voor Br 23 met RP25 profiel

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P3280035_Medium.jpg)
Messing windleiplaten type Witte voor Br 23

En dan heb ik nu een aardig setje om de 23.023 te bouwen:

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P3280033_Medium.jpg)

Wat je hier ziet is linksboven de windleiplaten, daarnaast de wielen, daaronder geetste nummerplaten en daaronder de etsplaat van Martin Knaden voor het machinistenhuis en de tenderopbouw. Rechts zie je set 4004 van Weinert, welke bestaat uit een blister messing onderdelen en een blister witmetalen onderdelen.
Hiermee kun je een oude Roco ombouwen naar een 23.023.

Het zal nog wel even duren, want ik heb nog een aantal andere projecten onder handen ;)

mvg,
Ivo
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Dennis op 17 september 2009, 23:28:05
Zo die wielen zijn fraai!!!
Ben benieuwd wat je ervan maakt Ivo!

Grts,
Dennis
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Chris op 27 maart 2010, 11:00:47
Van het weekend ook te vinden op Groterdam :

nieuw zilveren SSN schildjes en nummers voor de 65018 en 23023
(de rest is in voorbereiding)
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Thowra op 24 november 2013, 14:12:00
Beste Ivo,
 heb je al tijd gevonden dit project af te ronden? Ben reuzelijk benieuwd naar de aanpak om het Roco (63224) model te verbouwen tot SSN 23 023 met al dat fraais!

Jeroen
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: roadster36 op 24 november 2013, 18:22:08
Nee Joh, niet zo ongeduldig.
Ivo schrijft in 2009 toch dattie nog een aantal andere projecten onder handen heeft ;D
Zoiets kan jaren in de kast liggen hoor.
Ik ben nu een philo kitje uit 1990 aan het bouwen , even geduld nog dus ;D
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,7385.msg3221404298.html#msg3221404298
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Ivo tB op 25 november 2013, 08:50:37
Jeroen,

Zou wel willen, maar het vinden van voldoende tijd is een groot probleem. En nu is er weer een groot station Delft dat aandacht vraagt. Mijn vrouw klaagt al dat het afplakken van een wand en het vervolgens spuiten ervan toch al gauw tijd kost tussen 21.30 en 01.00. En ze heeft natuurlijk gelijk. Maar voor 21.30 kom ik er niet aan toe met alle clubjes en bezigheden van de kinderen en dan vergeet ik voor het gemak mijn werk nog maar even.

Maar ik ben net als jij benieuwd hoe deze er dan uit gaan zien, maar de onderdelen geven groot vertrouwen dat het iets moois gaat worden. Maar wanneer? Er liggen nog teveel unvollendeten op mij te wachten.

mvg,
Ivo
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Thowra op 01 december 2013, 21:00:10
Hoi Ivo , weliswaar zeer herkenbaar. Dank voor je response!

Nog even geduld.  (y)

Jeroen
Titel: Re: BNLS-Werkspoor - BR 23 van de Stoom Stichting Nederland
Bericht door: Thowra op 10 mei 2014, 16:15:01
Ik heb voor weinig een digitale Roco 63224 weten aan te schaffen. Hier wil ik dus de SSN 23023 van gaan maken. Daarbij wil ik de tender gelijkend maken als het grote voorbeeld.
Het dak van het machinistenhuis zal ook aangepast moeten worden. Volgens mij als ik de foto's van SSN br23 bestudeer hoeft de Roco ketel en de leidingen, niet aangepast te worden.
Dat scheelt weer.

Jammer dat de afbeeldingen die Ivo tB in dit topic plaatste, niet meer zijn te bekijken!? Dan had ik kunnen zien wat ik nog zou moeten aanschaffen. Dan ben ik met name geïnteresseerd in de afbeelding van de etsplaat van Martin Knaden. Is deze nog te bestellen bijvoorbeeld?

Jeroen

Ha! Ondertussen gevonden. Via Weinert is de etsplaat o.a. te bestellen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Weinertbr23.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Weinertbr23.jpg)