Als je deze voorzichtig een klein stukje naarbinnenbuigt kan je de kap los halen. Dit kan met een horlogeschroevendraaier. Niet te veel kracht zetten anders breken ze misschien af. De nokjes aan de kant van de coupés zijn helaas niet zichtbaar, maar als je ze aan één kan los hebt kan je hem schuin eraf halen zie de onderstaande foto de ICK uit elkaar.
Is in de echte (1:1) 1e klas ICK deze ruimte achter het witte raam gevuld met stoelen of iets anders? Zo ja, is dit een enkele rij stoelen of aan beide kanten of iet heel anders?De wc aan de rechterzijde (gezien van de afdelingkant) is bij ICK behouden. Op de plaats waar ooit de tweede wc zat, zit bij ICK zowel in de A als in de B een drietal klapzittingen, gemonteerd tegen de achterwand van het laatste Abteil. Verder zit er direct naast de instapdeur een laag wandje; tussen die klapzittingen en dat wandje is ruimte voor het stallen van grote bagage of een fiets.
Fleischmann heeft van die soort van strepen ( spanten ) op het dak.
Roco is glad.
Hoe zit dat met werkelijkheid?
Er zijn weinig ICK fotos te vinden op het internet.
Met afdelingenkant bedoel je de kant waar het witte raam zit en waar je tegen de stoelen aankijkt?Ja.
Ik zie weinig strepen op het dak.Ze zitten er wel, maar zijn bij ICK normaal gesproken nauwelijks zichtbaar.
Ik kom nog even terug op de draaistellen. Ik weet niet precies wat er fout aan is, maar volgens mij horen die remblokken daar niet thuis.
Ik heb net ontdekt dat je die remblokken heel gemakkelijk van het draaistel af kan halen zonder een mes of ander grof geweld.
Als je het draaistel er af haalt haal je de wielen er uit, dan zie je dat er een plaatje onder zit geklikt waar de remblokken aan vast zitten. Als je dit plaatje er uit klikt heeft het draaistel geen remblokken meer.
Maar ik weet niet of een ICK draaistel wel of geen remblokken heeft, volgens mij namelijk schijfremmen aangezien ik op foto's weinig remblokken kan vinden.
Ik heb laatst met het spotten extra goed opgelet bij een ick trein maar volgens mij zijn beide ramen gewoon niet doorzichtig bij het toilet.
Ik heb ook wel belang bij tekeningen of foto's van het interieur.
WC 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
L LR LR R L LR LR R L LR LR R |
Geweldig heren! maar ik vraag mij wel af hoe je die trapjes aan de rijtuigbakken prutst. Ja met lijm.
Hadden de 1e klasse rijtuigen niet van die glimramen?
Stijn
1:1 foto's toch hè
Manuel zijn bouwkwaliteiten kennende zou het zomaar 1:87 kunnen zijn
Groet Jaap
Er zijn volgens mij ook ICK rijtuigen zonder ribbels.Ik heb even mijn ICK foto's bekeken en op geen van de foto's (3 stuks) kan ik ook maar een spoor van ribbels ontdekken. Er staat me wel iets van bij dat dat verschil me ooit al is opgevallen maar dat weet ik niet zeker.
Zijn er losse raamsetjes bij Roco te koop?
Zo ja wat kost zon setje?.
met 1 setje kan je 2 rijtuigen aanpakken ( zit 2x blanke raam in ).
Wat je wel ziet is dat de ribbels vervagen.Dat lijkt me niet, bij die ribbels zit je volgens mij gewoon tegen de dakconstructie aan te kijken. Bij een nieuw geschilderd rijtuig zie je dat nauwelijks, maar het wordt steeds duidelijker zichtbaar nu de verflaag van ICK (verschrikkelijk) slecht wordt.
waarom zijn de artikelnummers dan hetzelfe als die van de "oude" serie