BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Walkaround => Topic gestart door: Romar op 28 mei 2013, 23:44:57
-
(http://farm3.staticflickr.com/2816/8871962890_a6058c8375.jpg) (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/8871962890/)
Plan V 965 'walkaround' (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/8871962890/) by Romar Keijser (http://www.flickr.com/people/romarkeijser/), on Flickr
(http://farm3.staticflickr.com/2858/8871929654_62ac69efc0.jpg) (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/8871929654/)
Plan V 965 'walkaround' (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/8871929654/) by Romar Keijser (http://www.flickr.com/people/romarkeijser/), on Flickr
Klik op de link voor de rest:
http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/sets/72157633771963196/
-
Moooie foto's! !!
-
Ik zag laatst nog een plan V in dienst te Amersfoort. Zal één van de laatste treinstellen zijn. Zie nu dat de foto ook in Amersfoort genomen is. Het was echter geen Connextiontreinstel. Zal reserve hebben gestaan?
-
Rijden nog van Utrecht naar Baarn, van Eindhoven naar Weert, heb laatst op de hoekse lijn in die dingen gezeten, dus hier en daar rijdt er nog wel wat...
Sent from my Diemaco C7 using Tapastalk HD ;D
-
Tja het mogen oude beesies zijn. Ze doen het ook na hun houdbaarheidsdatum nog goed. Maar ik neem aan dat de houdbaarheidsdatum van de rijvaardige treinstellen nog gewoon geldig is.
-
Deze foto's zijn op 18 Oktober 2012 gemaakt.
Toen ik op Amf stond te spotten (op doorreis naar Utrecht voor Eurospoor) kwam deze aan rijden en kwam voor een rood sein te staan.
En ik dacht laat ik gelijk gebruik maken van deze kans, even wat detail platen geschoten.
Het is dus al even terug dat deze platen gemaakt zijn. ;D
En inderdaad, tussen Utrecht en Baarn rijden ze nog, van het weekend nog een gespot.
Romar
-
Ik zag laatst nog een plan V in dienst te Amersfoort. Zal één van de laatste treinstellen zijn.
Mwah, Rijden hier in het zuiden nog veelvuldig rond.
Vrijwel alle diensten Tilburg - Weert, Nijmegen - Deurne, en nog een enkeling Roermond - Maastricht. 8)
Hoelang nog, geen idee. Maar zeldzaam nog niet.
Gr.
Eric
EDIT, Nijmegen - Deurne gecombineerd met DDAR (+mDDm en in steeds mindere mate nog een 1700)
-
Het lijkt me stug dat Plan V gecombineerd met DDAR rijdt.
Wellicht bedoel je dat er op die lijn afwisselend Plan V en DDAR rijdt?
mvg,
Gert
-
Gert, tuurlijk bedoelt hij afwisselend ;)
-
Ook rond Leiden komt nog wel sporadisch een verdwaalde plan V voor, bijvoorbeeld de stoptrein via Schiphol naar Utrecht. En laatst reed er ook een stammetje van 2x plan V in de ochtendspits de intercity Leiden-Utrecht, hoewel dat een minder geslaagd plan was...
-
@Gert,
Uiteraard ;D
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen in een gecombineerde omloop.
Gr.
Eric
-
Kom een keer naar Zuid-Limburg, rijdt nog genoeg van die troep. ;) ;D Als model zijn ze leuk (Roco) maar hier in de omgeving rijdt NS onderhand met ouder materieel dan de ZLSM...
-
Zijn zo langzamerhand de "beroemde" afvoerlijntjes. Weert - Eindhoven is er ook zo eentje van.
Gr.
Eric
-
Tja het mogen oude beesies zijn. Ze doen het ook na hun houdbaarheidsdatum nog goed. Maar ik neem aan dat de houdbaarheidsdatum van de rijvaardige treinstellen nog gewoon geldig is.
Je geeft ze een onderhoudsbeurt en rijden maar weer!
-
Plan V rijdt van geen kanten, vergeleken met SLT. En ook zeker minder dan de Hondekop. Maar ja, het is wel Nederlandse spoor nostalgie. Vanavond stonden er nog enkele exemplaren op Den Haag HS. Gereed voor vertrek vanaf opstelspoor (30)7 naar ?
-
http://www.nmld.nl/nl/object/2806
Zo ziet 'ie eruit,(plan V 876) niet slecht toch?
Van mij mogen er meer stellen bewaard worden!
Grtjes Remy
-
En waarom?
beetje onzinnige opmerking.
Als er al een stel bewaard wordt is dat meer dan voldoende.
Wat denk je dat stallingsruimte kost en eventueel onderhoud als je er ook mee wilt rijden.
Prorail is echt geen filantropische instelling waar je zo een spoortje ter beschikking krijgt.
En loodsruimte is ook neit altijd voorhanden wil je een treinstel overdekt kunnen stallen om hem te beschermen tegen weersinvloeden.
Kan je beter gaan voor een ander type treinstel wat nog niet bewaard is/wordt.
Gr.
Eric
-
En waarom?
beetje onzinnige opmerking.
Minder onzinnig dan een vraag stellen en het antwoord niet afwachten...
-
;D
-
Ik bedoel het alleen maar goed hoor! ;)
In mijn regio zag ik ze eerst elke dag.
Grtjes Remy
-
Plan V rijdt van geen kanten, vergeleken met SLT.
Dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt. In de 11 jaar dat ik nu met mat'64 rij, ben ik er nog nooit mee gestrand. Sinds ik SLT rij, (2010) heb ik al een stroomafnemer verspeeld (niet goed afgesteld), ben ik midden op de hoofdbaan tot stilstand gekomen zonder aanwijsbare reden en alleen een shutdown hielp nog en heb ik al heel wat ellende gehad met splitsen/combineren te Ut en Gdm met vertraging tot gevolg. SLT heeft niet voor niets de technische bijnaam WOW*.
Groetjes,
Emiel
* Windows Op Wielen
-
Realiseer je dan wel dan mat '64 op het moment dat jij ermee begon te rijden al door en door bekend was bij NS, terwijl SLT nieuw materiaal is. Je vergelijk dus zeer volwassen materieel met materieel dat de kinderziektes wellicht nog niet helemaal ontgroeid is.
mvg,
Gert
-
Realiseer je dan wel dan mat '64 op het moment dat jij ermee begon te rijden al door en door bekend was bij NS, terwijl SLT nieuw materiaal is. Je vergelijk dus zeer volwassen materieel met materieel dat de kinderziektes wellicht nog niet helemaal ontgroeid is.
mvg,
Gert
Al de moderne treinen (ik zelf ben zeer regelmatig met draaistroom materieel onderweg) hebben zo af en toe dat ze helemaal in de war zijn, gewoon alles uit, 3 minuten wachten ( voor rokers een sigaretje roken) en dan in alle rust weer opbouwen. In een mat '64 zitten geen computers en zijn dus (bijna) niet kapot te krijgen. Al kijk je hoe lang dat SLT al rijdt inclusief de proefritten mag je aannemen dat de kinderziekten er al uit moeten zijn.