BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2013 => Topic gestart door: Sebastian op 30 januari 2013, 18:46:39
-
Catalogus 2012/13
http://www.general-files.com/go/163996171700
Nieuws Duitsland 2013:
http://www.eyro.ch/downloads/news13/lsmodels_2013_de_01.pdf
http://www.eyro.ch/downloads/news13/lsmodels_2013_de_02.pdf
-
De eerste link werkt niet en krijg een virus melding "Riskant"
-
Eerst link is denk ik alleen Frankrijk want zie buiten Franse modellen niks staan. Leuk is wel Toax en BLG autowagens en Millet graanwagens. Helaas alleen leverbaar in sets van 4!....
-
Och jee, alweer die oude foldertjes...
Mensen, dit is niet het complete nieuws voor 2013!
De ene link leidt naar de folder die LSM afgelopen herfst voor de Frans markt heeft gemaakt.
En de andere link leidt naar de folder van de Duitse importeur (Lemke). En ook die folder stamt al van november vorig jaar...
mvg,
Gert
-
Oude folders? Maakt bij LSM niet uit: het duurt toch jaren voordat een aangekondigd item verschijnt.
Groet,
Ruud
-
Op Neurenberg waren in ieder geval Prio rijtuigen te zien met en zonder Fyra teksten. Ook waren er bedrukte Bpm rijtuigen te zien en een plastic model van de DBcm die er zeeeeeer goed uit zagen.
-
Die bedrukte Bpm-rijtuigen en dat BDcm rijtuig heb ik daar vorig jaar ook al gezien.
Zijn ze dus in een jaar tijd helemaal niks opgeschoten...
mvg,
Gert
-
Och jee, alweer die oude foldertjes...
Mensen, dit is niet het complete nieuws voor 2013!
dat was niet de bedoeling. Op het DSO Forum is het Frans folders nog voor enkele mensen niet bekend geweest, maar dat die Duitsland folder ook van vorig jaar is had ik niet goed gezien - sorry
-
Ze maken mooie spullen, als ze idd wat maken; zit je jezelf helemaal lekker te maken met al dat nieuws, kun je vervolgens jaren wachten als het spul überhaupt komt...... >:(
grtz Paul
-
dat was niet de bedoeling. Op het DSO Forum is het Frans folders nog voor enkele mensen niet bekend geweest, maar dat die Duitsland folder ook van vorig jaar is had ik niet goed gezien - sorry
Geeft niks hoor. Je bedoeling was ongetwijfeld goed. Eerdaags zal het echte nieuws wel opduiken.
En inderdaad, dan mogen we weer jaren en jaren wachten totdat het echt verschijnt.
mvg,
Gert
-
;D setzen sechs...
-
Ik zie bij de franse folder achterin dat ze ook met een class 66/77 komen in samenwerking met Mehano.
Is di niet erg overdreven nu deze ook is aangekondigd door Esu, Lemke en RockyRail(Heljan)?
groet,
Oscar
-
;D setzen sechs...
fiessy ;)
-
Ik zie bij de franse folder achterin dat ze ook met een class 66/77 komen in samenwerking met Mehano.
Is di niet erg overdreven nu deze ook is aangekondigd door Esu, Lemke en RockyRail(Heljan)?
groet,
Oscar
LS Models werkt daarvoor samen met Lemke. Dus die modellen zijn feitelijk hetzelfde.
mvg,
Gert
-
Je hebt bij LS models in ieder geval genoeg tijd om te sparen voor een aangekondigd model ;D
-
...en dan houd je soms nog geld òver ook ;D
-
De ICR Fyra is blijkbaar ook produktierijp (http://www.modeltrein-paradise.com/images/rijtuigen%20Fyra_front.jpg) (y)
(modeltrein-paradise.com)
-
En daaronder staat dan weer een 25.5 (y)
-
O leuk, dan zal die wel in 2017 worden geleverd... :-\
mvg,
Gert
-
En om mijn sceptische houding maar eens met een voorbeeld te verduidelijken:
Vorig jaar had ik het genoegen zelf een dagje op de Spielwarenmesse rond te lopen.
Bij LS Models stond er toen een bedrukte kap van de DB BR 120. Dit jaar staat exact diezelfde kap zo te zien weer in de vitrines. Er lijkt dus totaal geen schot in dat project te zitten.
Vorig jaar was er bij ACME van alles te zien, maar geen DB BR 120. En wat staat daar nu? Een complete loc!
Met andere woorden: ACME maakt het wel waar en LS Models lijkt de weg te zijn kwijt geraakt in hun 'book of dreams' (= catalogus met zo idioot veel nieuw aangekondigde modellen dat de Aarde mininaal 4.000 dagen over haar baantje om de zon zou moeten doen, willen ze dat in een jaar tijd uitbrengen...).
Jammer, want wát ze uitbrengen is vrijwel zonder uitzondering van prima kwaliteit.
Als ze verstandig zijn kondigen ze ook de rest van dit jaar niets nieuws meer aan.
Eerst maar eens die enorme achterstand wegwerken. Op sommige modellen wacht ik al meer dan zes jaar...
mvg,
Gert
-
En daaronder staat dan weer een 25.5 (y)
Nog niet, die komt later; wat je ziet zijn is de reeks 23 van "van Biervliet", welke geproduceert wordt door LSM.
-
@Gert ik zie dan die naam van de winkelier uit Milaan aanslaat :P, hij is ook wel echt geniaal.
Die winkelier meldde ook dat ACME een andere weg in is geslagen omdat ze het lange wachten zat waren. Nu kondigen ze gewoon aan wat ze denken te kunnen maken in een jaar en dat klopt vaak ook wel.
-
Tja, een beetje geduld hebben vind ik niet erg. En ik heb er ook begrip voor als iets eens wat langer duurt. Het is immers een hobby en ik "moet" een bepaald model niet perse direct hebben. Maar bij LS Models gaat het toch wel ver. Ze hebben in het begin de foute keuze gemaakt om zoveel ineens aan te kondigen. Laten we hopen dat ze er nu een beetje vsn leren en dit jaar eens rustig aan doen met de aankondigingen en wat achterstand inhalen.
Overigens hebben meer van de kleinere merken last van dat euvel. Kijk maar de wagens van Kombimodell. Fenomenaal mooie wagens, maar de T2000 is inmiddels al 7 jaar geleden aangekondigd... En hoelang wachten we al op de graanwagens van Eurotrein?
Mvg, Peter
-
Bij LS Models stond er toen een bedrukte kap van de DB BR 120. Dit jaar staat exact diezelfde kap zo te zien weer in de vitrines. Er lijkt dus totaal geen schot in dat project te zitten.
Vorig jaar was er bij ACME van alles te zien, maar geen DB BR 120. En wat staat daar nu? Een complete loc!
Ho
Die bedrukte kap was ook een snel in elkaar geflanst rapid prototype ding.
Deze was zo slecht vormgegeven dat ik serieus twijfels had of ze überhaupt wel serieus met het ding bezig waren. Beetje haantjesgedrag als roco met de 1200 folder.
Gottardo..Rheingold..ET 403...de lijst blijft maar doorgaan. Tenminste de MET met 101 schijnen nu toch redelijk te vlotten.
Tja, ACME en de 120. Wat ik er tot nu van gezien heb maakt me ook niet echt gelukkig.
Toch weer net niet.
Afwachten maar tot april, dan zou hij leverbaar moeten zijn. (Met metalen kap voor 229€ )
Bart
-
En hoelang wachten we al op de graanwagens van Eurotrein?
Vier jaar, maar dit terzijde.
Wat dat haantjesgedrag (de Vlamingen spreken zo mooi van 'reuengedrag') betreft: Ik erger me daar kapot aan.
Ik heb veel meer respect voor een firma die gewoon doet wat ze zeggen.
mvg,
Gert
-
Nog niet, die komt later; wat je ziet zijn is de reeks 23 van "van Biervliet", welke geproduceert wordt door LSM.
Je hebt gelijk,werd een beetje in de war gebracht door de ene stroomafnemer
-
Kijk aan, stiekem toch nog nieuwtjes voor de Franse markt:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/LSMUIC.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/LSMUIC.jpg)
Bron: www.railway.fr
mvg,
Gert
-
En vergeet de Fourgon Nord niet. Voor de treinen Amsterdam - Parijs tot 1980 onmisbaar!
dirkjan
-
Kijk aan, stiekem toch nog nieuwtjes voor de Franse markt:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/LSMUIC.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/LSMUIC.jpg)
Bron: www.railway.fr
mvg,
Gert
Een rode nmbs/ns uitvoering zou ook welkom zijn als aanvulling op de USI rijtuigen. Is toch het juise type?
-
...
Tja, ACME en de 120. Wat ik er tot nu van gezien heb maakt me ook niet echt gelukkig.
Toch weer net niet.
...
Dan ben ik toch benieuwd, waarom deze van ACME "net niet" is :)
Qua detaillering zit het bij het model er naar mijn mening toch wel goed.
Ik kan alleen wel duidelijk opmaken dat het een handmonster is.
En ik vraag me af of het model van LSM er zoveel boven uit gaat springen, maar dat is natuurlijk afwachten.
Mvg,
Roland
-
En ze doen het weer. LS maakt weer ruzie. Objectief-rail meldt aan de abonnees van het LS magazine, dat door meningsverschillen met Kurt Heidbreder de uitgave wordt gestopt. Weer een samenwerking die stuk loopt.
Dirkjan
-
Eerst maar wachten op bericht van LS? Wel weer jammer dat dit zo moet gebeuren.
-
Nou, in dit geval is het niet LS Models, maar de uitgever van hun blad die ruzie heeft.
Helaas heeft die uitgever nou niet bepaald een geweldige reputatie als het aankomt op continuïteit...
Naar ik begreep wil men nu een Franstalig blad aan de abonnees gaan sturen.
Dat lijkt mij absurd. Je hebt als abonnee immers gekozen voor een heel ander blad in een heel andere taal.
Ik vraag me af of dit zomaar mag en of ze eigenlijk niet verplicht zijn tot restitutie van de abonnementsgelden?
mvg,
Gert
-
Niet als je je abo via een bankrekening in Luxembourg betaald hebt (meen ik te lezen).
-
Je bedoelt dat je naar je geld kunt fluiten als je het abonnementsgeld op die Luxemburgse rekening hebt gestort?
mvg,
Gert
-
m.i. eerst bericht van LS afwachten of van de uitgever. Volgens mij staat in de brief dat alleen de Franse abonnees het boek krijgen omdat die een abonnement rechtstreeks bij die uitgever hebben afgesloten (maar ik heb nu de brief niet bij mij).
-
Je kunt ook contact opnemen, dus als je geld terug wil kan dat vast. Dat het niet LS is niet correct, Heidbreder is zowel bij LS als het magazine actief. Maar zo langzamerhand met de matige inhoud heb ik sowieso liever de oude Objectif-Rail terug. Frans is bij mij geen probleem, vond t zelfs irritant dat bij het stoppen van de nl uitgave je automatisch Duits kreeg ipv Frans.
Dirkjan
-
Oke, ik wist niet dat Heidbreder bij LS Models op de loonlijst stond. Ik dacht dat ze slechts een deal hadden voor het maken van dat magazine met hun naam.
Voor mij geldt verder dat 'Frans mij wel kent, maar ik Frans nauwelijks'... ;)
Ik zit dus niet op een Frans magazine te wachten. Heidbreder ziet maar dat hij met een oplossing komt.
En als hij dan toch gewoon bij LS Models op de loonlijst staat, dan moeten ze maar de keuze uit een aantal modellen ter compensatie bieden als restitutie van abonnementsgelden niet mogelijk is.
mvg,
Gert
-
En inmiddels ben ik geïnformeerd dat wat ik eerder deze week schreef juist is: Meneer Heidbreder is slechts de uitgever van het blad en staat beslist niet op de loonlijst van LS Models.
Nu maar even afwachten of er een brief bij het komende, laatste nummer zit.
mvg,
Gert
-
Op de loonlijst staan is maar 1 manier om bij een bedrijf betrokken te zijn. Heidbreder doet al vanaf het begin mee met Piron. Maar ben ook benieuwd naar het laatste nummer.
dirkjan
-
Na ruim drie maanden eindelijk weer eens een update op de website van LS Models.
Vooral interessant voor liefhebbers van de Franse spoorwegen.
mvg,
Gert
-
En warempel nóg een update. Nu vooral leuk voor de CNL-fans! (y)
mvg,
Gert
-
Laten zeer eerst de voor januari geplande BDs met fietslogo (44089/44589) maar eens uitleveren, is hier al iets bekend over?
-
Waarom zo ongeduldig ?
Als die voor januari aangekondigd is heb je nog een paar jaar om te sparen. ;D
Je kent de "snelheid" van LSM toch wel ::)
Gr.
Eric
-
En wederom een update! Het lijkt er warempel op alsof de heren hun eigen website herontdekt hebben! :D
Deze keer vooral zeer interessant voor de DB-fans: http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Home_N.htm
mvg,
Gert
-
Tis eng bijna ;D
-
Niet alleen voor DB-fans Gert, ook voor fans van 'NS Internationaal'! :D
Er staan namelijk ook 3D-tekeningen van de MUn op, een moderne variant op de vroeger door Rivarossi uitgebrachte MU. Leuk voor in de slaaptreinen!
-
Je hebt gelijk! Die stonden er net nog niet. Kennelijk zijn druk aan het updaten! (y)
mvg,
Gert
-
Er staan ook Plan W's op "rerun" en "verwacht". Nu kijk ik niet wekelijks of zelfs maandelijks op de site van LS... Heeft iemand een idee hoe lang dat al zo is?
Ter vergelijking: de Stalen D van LS staat op "verwacht". Zelf denk ik dat dat een schijnzwangerschap is, want nu Artitec een zo degelijk model in de markt heeft gezet zou LS wel gek zijn om ermee door te gaan (mochten ze er zelfs al aan begonnen zijn). Dus, wat is de waarde van de melding bij de Plan W's?
-
Eerlijk gezegd is dat heel moeilijk in te schatten.
Wat de Stalen D ga ik met je mee. Bij de Plan W zou er best nog wel eens een rerun kunnen komen.
Veel modelspoorders vonden de modellen hiervan bij LS Models net een beetje mooier dan die van Artitec.
Dus wie weet.
Maar hou je adem niet in! Op sommige modellen van dit merk wacht ik nu al zes jaar...
mvg,
Gert
-
Die stalen D's moeten echt nog wel komen!!!
Tinus.
-
Tuurlijk. Sinterklaas bestaat ook toch? ;)
Maar WEET iemand hoe lang die Plan W's al op "rerun" resp. "verwacht" staan? Als dat bijv. al twee jaar zo is, dan weet ik zo'n beetje hoe de vlag hangt ;D
-
Staat er al weel een poosje op.
Tinus.
-
Maar WEET iemand hoe lang die Plan W's al op "rerun" resp. "verwacht" staan? Als dat bijv. al twee jaar zo is, dan weet ik zo'n beetje hoe de vlag hangt ;D
Zegt niets, "rerun" geeft aan dat het de bedoeling is een nieuwe oplage te maken, niet dat die op korte termijn al komt.
-
Ik ben gelijk benieuwd hoelang het nog gaat duren met de ns restauratiebakken
Andante,Adagio,Allegro,en Allegretto.
Die staan ook al lang in de Ls catalogus. :'(
Mvg jamie diks
-
Zegt niets, "rerun" geeft aan dat het de bedoeling is een nieuwe oplage te maken, niet dat die op korte termijn al komt.
Zo lust ik er nog wel eentje. Als er "verwacht" staat dan wek je toch wel de suggestie dat er binnenkort iets gebeurt. Als er al twee jaar "verwacht" staat, dan was het dus een schijnzwangerschap, daar kun je vanuit gaan lijkt me. Of betekent "verwacht" in het Vlaams "we hebben een plannetje"? :P
Maar goed, een beetje open deur natuurlijk, want LS heeft natuurlijk een reputatie op te houden, òòk of vooral(?) als het gaat om aankondigingen ;D
-
Wat is er dan zo interessant voor DB-fans? Ik zie alleen maar DB-AG-rommel en iets van metrodinges... :(
-
Of betekent "verwacht" in het Vlaams "we hebben een plannetje"? :P
Eigenlijk wel. Als ik het zou moeten 'vertalen', dan zou ik het woord 'gepland' gebruiken.
Typisch cultuurverschil tussen Vlaanderen en Nederland.
@44: Jammer dat jij het niet interessant vind. Vele anderen wel.
mvg,
Gert
-
Sorry Gert, was weliswaar lichtelijk ironisch bedoeld, maar zeker niet denigrerend naar "andersdenkenden". Ik zie nu dat dat wel als zodanig opgevat zou kunnen worden. Nogmaals excuus.
Maar bij "DB" denk ik aan de Deutsche Bundesbahn, dus de spoorwegen in het (West-)Duitse vóór de Wende. Zodoende was voor mij de link ietwat teleurstellend.
Met vriendelijke groeten,
Jan
-
Geen probleem hoor. Wie weet maakt LS Models in de toekomst ook nog wel eens iets wat meer bij jouw interesse aansluit.
mvg,
Gert
-
Hoi
Toch heeft Jan op zich wel gelijk. De nieuwtjes zijn DBAG en niet DB.
Bartm
-
Roco en andere? typeren het zo om een onderscheiding duidelijk te maken tussen Deutsche Bundesbahn en Deutsche Bahn AG maar de DB AG gewoon DB te noemen is ook correct zie http://de.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Bahn
-
Eigenlijk wel. Als ik het zou moeten 'vertalen', dan zou ik het woord 'gepland' gebruiken.
Typisch cultuurverschil tussen Vlaanderen en Nederland.
@44: Jammer dat jij het niet interessant vind. Vele anderen wel.
mvg,
Gert
Nou gepland, het kan ook zijn; we hadden het eens gepland maar het licht meer voor de hand dat het nooit meer komt (Ik zie dat de groentewagens en de GTU kolenwagens namelijk nog steeds als verwacht staan).
Dus verwacht is meer; we zitten er aan te denken maar we weten het nog niet zeker maar het zal ooit eens tot de mogelijkheden kunnen gaan behoren als en maar .......enz.
-
Inmiddels een tijdschrift binnen: Objectif Rail als vervanger van LS. Dom dat Piron niets van zich laat horen.
-
Als het goed is komt er nog een laatste nummer van LS Magazine. Ik neem aan dat daar een toelichting van de uitgever bij zit.
mvg,
Gert
-
Update van de homepage van LS Models: prototype BR 120 te zien.
mvg,
Gert
-
Wat betreft LS Magazine. Zie: http://www.lsmodels-magazine.com/
Onvoorstelbaar hoe Kurt Heidbreder kennelijk denkt zich er hiermee van af te kunnen maken!
De abonnees zijn met zijn bedrijf een overeenkomst aan gegaan tot het leveren van LS Magazine, een Duitstalig blad.
Het volstaat dan niet om een totaal ander, Franstalig blad te gaan sturen.
Ik roep alle abonnees hierbij op om protest aan te tekenen en het resterende abonnementsgeld terug te vorderen!
Zodra ik meer informatie heb, zal ik dat hier plaatsen.
mvg,
Gert
-
Zo, na mijn gemopper over LS Magazine nu weer goed nieuws.
Namelijk alweer een update van de homepage van LS Models.
En wat zien we deze keer?
- De laatste protypes van Belgische I2-rijtuigen
- 3D-tekeningen van de PKP Wlabmnouz-rijtuigen (joepie!)
- 3D-tekeningen van de NS/CNL/EETC WR-rijtuigen (nog meer joepie!)
- De laatste prototypes van Franse Uas-ketelwagens
- Nieuw in de winkel: Zwitserse UIC-rijtuigen, een Oostenrijks WLAB 33s-rijtuig, en tenslotte Belgische dubbeldekkers
Er zit eindelijk weer stevig schot in! (y)
mvg,
Gert
-
- 3D-tekeningen van de NS/VNL/EETC WR-rijtuigen (nog meer joepie!)
Zo uit mijn blote hoofd: in 2001 aangekondigd. Het werd eens tijd, na 12 jaar... :P Maar wel goed nieuws, kunnen we eindelijke de Autoslaaptrein completeren. :)
-
- 3D-tekeningen van de NS/VNL/EETC WR-rijtuigen (nog meer joepie!)
Wie goed kijkt ziet op de afbeeldingen twee versies van de deuren van de generatorruimte (met en zonder extra roosters). De EETC versie van het restauratierijtuig zit er dus ook aan te komen.
Martijn
-
- 3D-tekeningen van de PKP Wlabmnouz-rijtuigen (joepie!)
He hè, eindelijk het zal eens tijd worden.
-
Het lijkt warempel wel een modellen-offensief bij LS Models deze week!
Wat werd er vandaag bekend gemaakt?
- set Capitole, loc met 8 rijtuigen
- set Etenard / Aquitaine, loc met 8 rijtuigen
- set Mistral, loc met 8 rijtuigen
- diverse uitvoeringen SNCF CC 6500 serie
Mvg,
Gert
-
Ik begrijp niet dat er zoveel tijd in die BR120 wordt gestoken, de klanten zullen straks toch de ACME kopen als die eerder op de markt is. Maargoed, misschien dat concurrentie hier wel een goed woord is :P.
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Ben benieuwd naar het verschil tussen de ACME BR120 en LSModels BR120.
Beide zien er niet beroerd uit.
-
Zijn er al mensen die de LS Models Prio rijtuigen gekocht hebben voor de Benelux? Want klopt het dat je 8 rijtuigen moet kopen om een stam van 7 rijtuigen samen te stellen? Het lijkt er volgens de beschrijvingen op dat er een dubbel rijtuig in de setjes van 2 zit.
-
Ja je moet idd 8 rijtuigen kopen voor een 7 delige stam. Ben er vorige week ook achter gekomen toen alles achter elkaar stond (geen foto). Er van uitgaande dat de volgende samenstellingen gemaakt kunnen gaan worden:
Voor de eerste samenstelling: Lok 11.8+B+A+A+Bd+B+B+B zijn de volgende setjes nodig.
B 44067-2
A 44065-1
A 44065-2
Bd 44069
B 44066-1
B 44067-1
B 44068
Houd 1 rijtuig uit set 44066-2 over.
Voor de tweede samenstelling: Lok 11.8+B+A+A+Bd+B+B+Bs zijn de volgende setjes nodig.
B 44067-2
A 44065-1
A 44065-2
Bd 44069
B 44066-1
B 44067-1
Bs 44064
Ook hier hou je een rijtuig uit set 44066-2 over. En de B 44068 is vervangen door een Bs 44064.
-
Levering Treinstel RAe TEE SBB volgende week.
Bron : LSModels.
-
Ik zie bij diverse winkeliers dat LS-Models bezig is met een rerun/ongewijzigde heruitgave van een groot aantal van hun CIWL-sets en -wagons. Bij Lippe zijn diverse sets met flinke kortingen te koop, alleen net niet voor mijn tijdperk. Ik heb vorig jaar nog wel wat moeite moeten doen om bepaalde sets te pakken te krijgen, in de verwachting dat ze voorlopig niet opnieuw uitgebracht zouden worden.
Jammer vind ik dat de blauw-witte Pullman-sets die van de blauwe CIWL-wagens zijn afgeleid, nog steeds - en al heel lang - op zich laten wachten.
Groet,
Ruud
-
Wauw! sh*t hé! Dan moet ik maar snel spaargeld opzij zetten! Want Chris, kun jij ook vertellen wanneer de RABe komt? Ik neem aan dat daar nog eventjes tussen zit?
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Ja je moet idd 8 rijtuigen kopen voor een 7 delige stam. Ben er vorige week ook achter gekomen toen alles achter elkaar stond (geen foto). Er van uitgaande dat de volgende samenstellingen gemaakt kunnen gaan worden:
Voor de eerste samenstelling: Lok 11.8+B+A+A+Bd+B+B+B zijn de volgende setjes nodig.
B 44067-2
A 44065-1
A 44065-2
Bd 44069
B 44066-1
B 44067-1
B 44068
Houd 1 rijtuig uit set 44066-2 over.
De 44066-2 is toch een eindrijtuig? Wat zie ik over het hoofd als je die inzet i.p.v. de 44068?
-
De volgende artikelen komen in de loop van deze of volgende week naar de winkels
32106 autotransporter SNCB
32107 ditto
44004 Couchette NS
44005 Alpen express
44006 Auto slaap trein
44007 EETC
44008 oceaan blauw met NS logo (hebben !) ;D
ook hebben ? NU snel bestellen anders op=op (bij gewoon je eigen winkelier he)
-
De 44066-2 is toch een eindrijtuig? Wat zie ik over het hoofd als je die inzet i.p.v. de 44068?
Nee. set 44066 zijn twee B rijtuigen op de 2e/3e positie.
44067-2 is een eindrijtuig en heb je dus altijd nodig.
44068 zit naast de beide 44065 rijtuigen, en heb je dus ook nodig.
Gr.
Eric
-
44066 on the way !
-
Wanneer komt de 44089 BDs met fietsopschift?
-
Laatste prototype van de Belgische reeks 23: http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Home_N.htm
mvg,
Gert
-
Zijn die CIWL rijtuigen al uitgeleverd?
Grtjes Remy
-
Nee. Blauw = laatste prototypes.
mvg,
Gert
-
Die 23er ziet er wel veel belovend uit.
Dat belooft nog wat voor de 25.5
Jos.
-
Het duurde even met die reeks 23, maar dan heb je ook wel wat! Wat een prachtig model, zou er bijna 1 bestellen ;-)
-
Voor de SNCF-fans. Er staan nu foto's van de eerste prototypes van de CC 6500 (http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Home_N.htm) op de site van LS Models.
mvg,
Gert
-
Zou hem graag in die kleuren hebben ;D gaat ongetwijfeld weer een zeer mooi model worden!
Gr. Dennis
-
Idd mooi, heb hem volgens mij al ruim 2 jaar in bestelling staan, die van LSM. Ik heb hem vervolgens bij Roco besteld en daar hebben ze er zo weinig van gemaakt dat ze weer op zijn (tenminste de cc6500 in TEE kleuren).
:( nog langer wachten dus......
grtz Paul (y)
-
Heb ook ruim twee jaar op m'n BB 22200 en BB 7200 moeten wachten, maar het was het wachten meer dan waard!
-
Twee jaar wachten, jongens waar hebben we het over ;D
In 2004 werden de Belgische rangeerlocs voor 2007 aangekondigd.... een jaar of zes geleden een 3D tekening, daarna niks nada rien
-
Enige voordeel is dat je het financieel een beetje kan inplannen ;D ;D. De modellen zijn prima, maar leverbetrouwbaarheid vind ik toch ook wel wat hebben...
grtz Paul
-
Zou leuk zijn als LS-Models met een nieuwe Benelux-set komt! We hebben meerdere Reeks 11 loks maar slechts 1 stam kunnen we compleet maken :'(
-
Dat valt wel mee hoor. Je kan met de uitgekomen lokken reeks 11.8 voldoende leuke samenstellingen maken met spul van LSM. Alleen een nummer variant van het stuurrijtuig zou wel leuk zijn.
11.8+ongerenoveerde BNL-stam
11.8+gerenoveerde BNL-stam
11.8+BNL Priostam
11.8+I6/I10 stam
-
Complete ICRm set met lok en rijtuigen zou leuk zijn
-
Rijtuigen zijn er al.
Lok staat in de planning (hoe lang die dan ook mag zijn bij LSM).
Gr.
Eric
-
Ik zie nu trouwens in de productie lijst onderaan artikel 94004 Büm 232 * chroom oxyd groen, Stoom Stichting Nederland
* Spezielle series : Stoom Stichting Nederland staan. Volgens mij is deze nieuw..? Was me iig nog niet eerder opgevallen.
-
Scherp opgemerkt!
En zo te zien nog maar kort geleden toegevoegd.
Het model heeft een 94XXX-nummer, wat betekent dat het een speciale uitgave is.
Vermoedelijk zal het uitsluitend bij de SSN verkrijgbaar zijn.
mvg,
Gert
-
@Gert volgende keer iets beter kijken. Dit staat eronder * Spezielle series : Stoom Stichting Nederland.
-
@Marcel: Ik heb mijn leesbril gevonden! 8)
mvg,
Gert
-
Uitloopmodellen zijn toch aanbiedingen ?
-
Tja, wat zou dat betekenen bij LSM? Traditioneel is een 'auslaufmodel' een model dat uit de catalogus verdwijnt en dus voorlopig niet meer wordt geproduceerd. Maar dat was in de jaren dat een model gerust tien jaar in de catalogus stond en het verdwijnen dus een aandachtspunt was. Bij LSM is de eenmalige productie juist het uitgangspunt en de andere merken hebben die gewoonte steeds meer overgenomen. Kortom, het oude begrip auslaufmodel heeft zijn betekenis verloren. Het zou inderdaad kunnen worden gebruikt als een voorzichtige manier om te vertellen dat het te lang duurt en dat men ervan af wil.
Maar is er bij LSM modellen wel eens sprake van aanbiedingen?
-
Ja, heel soms. De T2S-rijtuigen werden tegen leuke prijzen aangeboden toen Roco daar ook mee kwam.
Gevolg: Ook Roco dumpte ze. ;)
mvg,
Gert
-
Plan W was ook heel gunstig geprijsd als reactie op een andere fabrikant ;D ;D
-
LSM komt wel met de ICR-rijtuigen die zijn omgestickerd t.b.v. de Olympische spelen in 1992. Dat mailde MTE zonet. De rijtuigen komen in november 2013 uit.
-
Zijn er ook foto's van treinen waarin dit rijtuig meereed?
Ik kom alleen foto's tegen van het rijtuig los op een open dag in Eindhoven...
-
Op de site van Nico Spilt staan twee foto's van een rijtuig in de normale dienst, ze reden gewoon met het normale ICR mee staat op de site van Martijn Haman. Een foto van een rijtuig in de normale dienst heb ik maar die moet ik scannen.
-
LSM komt wel met de ICR-rijtuigen die zijn omgestickerd t.b.v. de Olympische spelen in 1992. Dat mailde MTE zonet. De rijtuigen komen in november 2013 uit.
Leuk! Ik heb ze jaren geleden al besteld. Mooi dat ze nu eindelijk komen.
Uiteraard zijn ze sterk tijdperk gebonden, maar het blijven zeer fraaie rijtuigen.
Een aanwinst voor iedere NS-rijder anno de vroege jaren '90! (y)
mvg,
Gert
-
Die icr rijtuigen met werving om de olympische spelen naar Amsterdam in 1992 te krijgen kan je alleen maar van 11 september tot 18 oktober 1986 laten rijden dus zeker niet in de vroege jaren '90 ;D;D
-
Per seconde wijzer: "Waar ik eerder zei 'vroege jaren '90' bedoelde ik 'tweede helft jaren 80'. Stop!".
Oftewel: Je hebt helemaal gelijk Gerard.
(y)
mvg,
Gert
-
Plan W was ook heel gunstig geprijsd als reactie op een andere fabrikant ;D ;D
En mooier !
-
Per seconde wijzer: "Waar ik eerder zei 'vroege jaren '90' bedoelde ik 'tweede helft jaren 80'. Stop!".
Oftewel: Je hebt helemaal gelijk Gerard.
(y)
mvg,
Gert
Gezien de afgang die de stemming in Lausanne werd, denk ik niet dat de rijtuigen nog erg lang zo hebben rondgereden. Na de speciale trein in oktober 1986 hooguit nog een paar maanden gewone dienst, maar zelfs zo lang denk ik niet.
-
Rijtuigen zijn na de stemming direct uit de dienst genomen.
-
Ah, kijk aan, dus een foto van zo'n rijtuig in de reguliere dienst zijn van voor de speciale trein?
-
Verhaal over de inzet van deze twee rijtuigen is hier te vinden: klik (http://www.martijnhaman.nl/typeicr.htm) (stukje naar beneden scrollen).
Martijn
-
"Op 9 oktober rijden de rijtuigen mee in een trein die de Amsterdamse delegatie naar het Zwitserse Lausanne. Een dag later zijn de rijtuigen weer terug in Nederland." (citaat http://www.martijnhaman.nl/typeicr.htm)
Waren het dan alleen deze twee rijtuigen die die kant op gingen en welke loc heeft het Nederlandse stuk van het traject gereden?
-
Het waren meer rijtuigen. In Op de Rails heeft eens een foto gestaan. Was een artikel over NS materieel in het buitenland. Heb het nummer zelf even niet bij de hand.
Martijn
-
Hoera, weer een set van 2 >:(.
Groet René
-
Heb de betreffende foto inmiddels gevonden. Staat in Op de rails nummer 12 uit 1986 (blz 366). Gaat in ieder geval om drie oude buffet-/restauratierijtuigen (geel/blauw).
Martijn
-
Hoera, weer een set van 2 >:(.
Groet René
Wees blij dat een fabrikant de moeite neemt voor dergelijke modellen. Zoveel zullen er niet verkocht worden.
Jeroen
-
en dan wordt de kans toch nog kleiner, dat er mensen een set aanschaffen.
Een rijtuig koop je zo, bij twee ga je overlegen of je ze echt nodig hebt,...
-
Of je koopt zo'n set van twee samen met een andere modelspoorder.
Ja, de verpakking is dan nog een probleempje, dat is waar.
Maar als je een beetje creatief bent, dan kom je daar ook wel uit.
mvg,
Gert
-
tja, waaroom moet ik als klant dan creatief zijn? De set politiek van LS Models is erg contra productief... Ik koop geen setjes, waar ik dan met een deels lege doos blijv zitten...
-
Ik ben ook niet echt gelukkig met die politiek, maar we moeten er toch maar mee leven.
Sommige modellen wil ik gewoon toch hebben. En als je twee keer een set koopt waarvan je maar één model nodig hebt, wat hou je dan over?
Juist ja: twee modellen en één doos. En dan is het dus een kwestie van een liefhebber zien te vinden die daar belangstelling voor heeft.
Ter illustratie: LS Models heeft onlangs een paar CNL-sets uitgebracht waar telkens een BDcm en een WRmz zaten.
Aan die WRmz's heb je niks als je een CNL-trein in NL wilt samenstellen, want die bakken zijn niet geschikt voor Nederlands spoor.
Maar die BDcm's heb je wel nodig. Dus ja, toch maar gekocht. En gelukkig iemand gevonden die graag die twee WRmz's wilde.
Uiteraard gaat er geld bij, want de nieuwprijs krijg je er niet voor. En je moet ook niet bang zijn om ergens mee te blijven zitten,
want je loopt altijd een zeker risico.
mvg,
Gert
-
Ik wardeer het zeker dat fabrikanten komen met nederlandse modellen. Dat heb ik op dit forum al vaker aangegeven. Echter telkens een set van 2 snap ik echt niet. Zeker niet met dit model waar er in het echt 2(??) van waren en dus zeker niet in elke trein zaten. Ja, ik ben ook via dit forum binnen kort een "zuurstok" rijker die overblijft van een stam van 7. En dit is verder zeker geen lsm "probleem" Plan N, Plan K waren bijvoorbeeld ook in sets van 2.
Enig voordeel is dat je de mede forummers leert kennen ;).
Groet René
-
"Op 9 oktober rijden de rijtuigen mee in een trein die de Amsterdamse delegatie naar het Zwitserse Lausanne. Een dag later zijn de rijtuigen weer terug in Nederland." (citaat http://www.martijnhaman.nl/typeicr.htm)
Waren het dan alleen deze twee rijtuigen die die kant op gingen en welke loc heeft het Nederlandse stuk van het traject gereden?
Wel heel bijzonder dat de ICR's in Zwitserland mochten komen, ze waren volgens het RIC raster toegelaten in B, L en D... ;)
-
Op de site van Nico Spilt staan twee foto's van een rijtuig in de normale dienst, ze reden gewoon met het normale ICR mee staat op de site van Martijn Haman. Een foto van een rijtuig in de normale dienst heb ik maar die moet ik scannen.
Dat heb ik maar eens gedaan... ;)
NS 1603 met trein 1645 (met daarin Olympische ICR 50 84 10-70 683-4) op 1 oktober 1986 bij de plaats waar later Enschede Drienerlo is gebouwd.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/03702.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/03702.jpg)
Olympische ICR 50 84 10-70 683-4 (achter B 20 743-7) achterop trein 1660 naar Hoofddorp op spoor 4 van station Enschede (hier keren nu de treinen van/naar Gronau) op 1 oktober 1986.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/03711.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/03711.jpg)
-
NS 1603 met trein 1645 (met daarin Olympische ICR 50 84 10-70 683-4) op 1 oktober 1986 bij de plaats waar later Enschede Drienerlo is gebouwd.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/03702.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/03702.jpg)
Dat is nog eens een mooi kort treintje.
Achter de loc en het olympische rijtuig hangen denk ik 2xB en 1xBD?
-
Dit is een standaard stam uit die tijd; A+2B+BDK
Leuke plaat hoor...
-
BKD hè ;)
Dank!
-
Oeps!
-
Ik wardeer het zeker dat fabrikanten komen met nederlandse modellen. Dat heb ik op dit forum al vaker aangegeven. Echter telkens een set van 2 snap ik echt niet. Zeker niet met dit model waar er in het echt 2(??) van waren en dus zeker niet in elke trein zaten. Ja, ik ben ook via dit forum binnen kort een "zuurstok" rijker die overblijft van een stam van 7. En dit is verder zeker geen lsm "probleem" Plan N, Plan K waren bijvoorbeeld ook in sets van 2.
Enig voordeel is dat je de mede forummers leert kennen ;).
Groet René
Voordeel van de Heris sets was dan wel weer dat de wagens in losse dozen verpakt zaten, dus ook makkelijker door te verkopen.
Die nieuwe politiek van LSM gaat denk ik uiteindelijk contra-productief werken. Want bijvoorbeeld het SBB bagagerijtuig had ik wel willen hebben, maar dan word je weer verplicht tot de aanschaf van 3 :o rijtuigen....... resultaat; ik koop dus niks en daar ben ik vast niet de enige in....
Hopelijk word LS wakker en gaat dit beleid snel aanpassen....
-
Het zou al helpen als LS Models lege dozen voor één rijtuig zou aanbieden.
Dan wordt verkopen van niet benodigde modellen iets makkelijker.
mvg,
Gert
-
Dus, iemand die ook maar 1 olympische icr wil hebben, ik wil die andere wel overnemen. En dat mag dan ook wel in een zelf gemaakt doosje ;D
Groet René
-
Die nieuwe politiek van LSM gaat denk ik uiteindelijk contra-productief werken. Want bijvoorbeeld het SBB bagagerijtuig had ik wel willen hebben, maar dan word je weer verplicht tot de aanschaf van 3 :o rijtuigen....... resultaat; ik koop dus niks en daar ben ik vast niet de enige in....
Hopelijk word LS wakker en gaat dit beleid snel aanpassen....
Helemaal eens! Ik koop NOOIT spullen die ik niet nodig heb. Idd heb ik daardoor wel eens een set niet gekocht terwijl ik wel een los rijtuig eruit wilde. Je bent dus zeker niet de enige.
Bestellen deed ik bij LS ook al niet, want een wachtlijst van een paar jaar vind ik absurd. Als een model uitverkocht blijkt te zijn bij de fabrikant zit je er bij een rerun nog "aan vast" ook (de winkelier dan iig wel). Dat is helemaal debiel (excusez le mot). Uitsluitend om die reden heb ik nu Plan W's van Artitec en niet van LS.
De gang van zaken vind ik jammer, want LS maakt wel schitterende modellen.
-
Voordeel van de Heris sets was dan wel weer dat de wagens in losse dozen verpakt zaten, dus ook makkelijker door te verkopen.
Die nieuwe politiek van LSM gaat denk ik uiteindelijk contra-productief werken. Want bijvoorbeeld het SBB bagagerijtuig had ik wel willen hebben, maar dan word je weer verplicht tot de aanschaf van 3 :o rijtuigen....... resultaat; ik koop dus niks en daar ben ik vast niet de enige in....
Hopelijk word LS wakker en gaat dit beleid snel aanpassen....
Ls models had dit ook in het begin gedaan,1e icr rijtuigen en de Benelux tussenwagens, deze werden gewoon verkocht per 2 maar wel in een losse doosjes in een soort van verpakkingsfolie waardoor het als setjes van 2 te vervoeren zijn.
Vraag me af wat de reden is dat ze ermee gestopt zijn? er zijn meer merken die dit doen ACME doet het zelfs met 4 rijtuigen in 1 klap, best vervelend want rijtuigen van exclusieve merken zijn moeilijk verkoopbaar zonder doos is mij opgevallen, de prijs daalt zo hard. Bij Marklin/Fleischmann is het prijsverschil minimaal.
-
De kostprijs van 1 x een grotere doos is lager dan van 2 x een kleinere doos met een plastic omverpakking.
mvg,
Gert
-
Rare bezuiniging bij een kwaliteitsmerk met hoge prijzen...Zoiets zou ik juist eerder bij Piko zien maar daar gebeurd het juist niet.
Anders zou Roco dat ook doen want hun rijtuigprijzen zijn tegenwoordig even hoog...
Heb zelf meer het idee koppelverkoop, ofwel mensen kopen het toch wel en het 2e rijtuigje dat ze niet willen boeit hun niet ze kopen het toch wel!, en wij hebben het geld dan sneller verdiend....
-
Goedemorgen.
Volgens mij zijn modeltreinen bijna altijd "koppelverkoop"! :P :P :P ;D
Het is geen rare bezuiniging. Jij vindt het een rare bezuiniging.
Daarbij als modeltrein en katten liefhebber zie je toch wel het verschil tussen een LS doos en een Roco doos.
-
Het is wel een rare bezuiniging. Een firma die zich al jaren kan veroorloven
om veel te laat te leveren, tevens vooral niet naar de afnemer te luisteren.
En vervolgens nog meer te snoeien op gebruiksgemak alleen maar voor één
doel. Het eigen gewin. En dat gaat op den duur tegen zich werken.
Net als arrogantie, iets met hoogmoed en een val...
-
Met bezuiniging zal het niet veel te maken hebben.
Ik denk eerder aan het zoveel mogelijk voorkomen dat de sets alsnog los worden verkocht.
LS denkt dat er meer kopers zijn die bereid zijn een extra rijtuig aan te schaffen om hun gewilde model in bezit te krijgen dan mensen die het gewilde model laten schieten omdat ze geen behoefte hebben te worden opgescheept met een extra niet gewenst model.
Maar als je de verpakking heel makkelijk splitsbaar maakt, haal je dat idee grotendeels onderuit.
Ik vind het overigens een verwerpelijke politiek, voor mij (nog) een reden om LS grotendeels links te laten liggen.
Huub
-
Ligt het aan mij of geeft de website van Ls models een fout aan, en is de website dus voor een gedeelte niet toegankelijk meer?
bijv de link. http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Home_N.htm (http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Home_N.htm)
Jeroen
-
Dat ligt niet aan jou en is al een paar dagen/enkele weken het geval.
-
Edgar bedankt. Waarschijnlijk weten ze er van, maar ik heb Alain alsnog op de hoogte gesteld.
Jeroen
-
Ja ze weten er al enige tijd van, en er was beloofd het meteen op te lossen
We weten allemaal wat beloftes bij LSM waard zijn, dus niet verrassend dat er niks aan gedaan is. Dit is nu eenmaal de manier waarop dit bedrijf met de klant om wenst te gaan.
Oh ja: nieuws voor de mensen die al sinds 2007 wachten op de langverwachte Belgische rangeerlocs, en waarvan LSM onlangs beloofd had dat het het eerste project zou zijn na de onlangs verschenen reeks 18.2, informatie van een andere fabrikant die bij Modern Gala produceert is dat zij op de huidige order portefeuille aldaar voor de komende vijf jaar niet voorkomen. Ook niet heel spectaculair, het is pas de zoveelste loze belofte die er over deze locs waar zo velen op zitten te wachten gedaan is. Het zal ook niet de laatste zijn.
-
Heel apart dat Modern Gala ander klanten inzicht geeft in de opdrachten van LS Models...
mvg,
Gert
-
In dit geval logisch, maar ik denk niet dat bedoelde klant er prijs op stelt als ik dat verder uitleg ;D
Misschien drijf ik een beetje ver door in mij kritiek op dit merk, maar de frustratie voor iemand die rond 2008 een thema en regio heeft gekozen n.a.v. wat LSM zou gaan uitbrengen (essentiële zaken) en die anno 2013 nog geen enkele van die items heeft zien verschijnen, zelfs geen zicht hierop is en keer op keer op keer met ene leugen te zijn weggestuurd, is inmiddelszo groot dat ik erover denk mijn hele verzameling Belgisch van de hand te doen en lekker iets Engels te gaan doen.
-
Even een vraagje.
Rijden de container(wagen)s van Har Vaessen ook op de Gotthard en/of Lotschberg? Ik kan het zelf eigenlijk niet herinneren, terwijl ik er toch regelmatig kom.....
Heeft iemand misschien foto's?
Ik heb al gegoogled, helaas zonder resultaat ;)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_976.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_976.jpg)
Foto: MTE
-
Ja, Har Vaessen komt over de Gotthard.
In 2009 heb ik bij het fameuze punt waar je de trein driemaal ziet, een Har Vaessen bak gefotografeerd.
Een foto heb ik dus, maar ik weet niet hoe deze te plaatsen.
Als je me je mail adres geeft, dan mag je hem hebben en posten.
Groet, Luc
-
Hier (http://goo.gl/maps/3JzoB) ongeveer Luc?
mvg,
Gert
-
Luc, Pb ;)
-
Bedankt Luc (y)
biaschina, Ticino ;)
Zie draadje "aangeboden"....
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_977.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_977.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_978.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_978.jpg)
-
Ook het Koninklijk rijtuig staat al sinds mensenheugenis als project op de rol bij LS Models. Nu de OS rijtuigen en het bioscooprijtuig dit jaar nog verschijnen, biedt dit ook hoop voor het Koninklijk rijtuig?
Wat is trouwens bij benadering de minimumoplage om rijtuigen van ca €65 ps winstgevend te produceren als fabrikant?
-
Waar staat dan de aankondiging voor het Koninklijk rijtuig.
Tot ik weet is LS voorlopig niet van plan er een te produceren.
Jos.
-
Recent zijn bij LS Models weer een aantal varianten van de bekende Bcm-rijtuigen uitgekomen.
Onlangs heb ik ze op de foto gezet.
Set 44005 bestaat uit twee rijtuigen van EETC met Alpen Express logo:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/LSM44005.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/LSM44005.jpg)
Set 44006 bestaat eveneens uit twee rijtuigen van EETC, maar nu met de fraaie en kenmerkende zonnebloemen-baan:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/LSM44006.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/LSM44006.jpg)
Set 44007 tenslotte, bestaat ook uit twee rijtuigen van EETC, maar nu met de rode EETC-sticker:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/LSM44007.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/LSM44007.jpg)
Het zijn weer bijzonder fraaie modellen geworden. Kijk vooral ook eens onder de rijtuigbakken. Daar zie je dat niet alleen
alle apparaten goed zijn weergegeven, maar ook dat diverse leidingen seperaat zijn aangebracht!
mvg,
Gert
-
Hallo,
Graag deel ik mijn recente ervaring mbt LSModels met jullie. Op 17 april 2009 heb ik de volgende bestelling geplaatst bij mijn vaste modelspoorwinkel:
LSM49005 BDcm + WRm, CNL blauw, geel opschrift City Night Line, fiets logo
+ groote maan logo / Ep. V / CNL / voor 94,11 euro.
Nu, ruim 4 jaar later, wordt deze set (eindelijk) uitgeleverd door LSModels. Door mijn modelspoorwinkel is echter de bestelling, na het uitkomen, geannuleerd aangezien de set duurder is geworden, waardoor mijn modelspoorwinkel hem voor een hogere prijs aan moet bieden aan de consument. Nieuwe prijs voor de set is nu net geen 150 euro, dat betekend dus een prijsstijging van bijna 60 euro in 4 jaar tijd.
Heb je 4 jaar gewacht op een set en dan wordt je uiteindelijk blij gemaakt met een dooie mus!
Dit is dus voor mij de laatste keer dat ik een model van LSModels vooraf heb besteld. Ik vind het echt niet erg om te moeten wachten tot een model uitkomt, maar ik vertik het om dan in een keer als "beloning" voor het lange wachten bijna 60 euro meer te moeten betalen voor het model. Deze actie komt bij mij over als grootheidswaanzin en ik vind het tamelijk arrogant!
Als je als modelspoorfabrikant bij aankondiging niet exact weet wat de uiteindelijke verkoopprijs wordt, geef dan geen prijs op.
Uiteraard heb ik mijn beklag gedaan bij mijn modelspoorwinkel maar deze maakt zich, wat mij betreft, er ook een beetje makkelijk vanaf. Met een reactie dat modeltreinen duurder worden in 4 jaar tijd vind ik een beetje een dooddoener, vooraf had ik nl niet kunnen weten dat het 4 jaar zou duren voordat het model uitgebracht zou worden. Verder kon ik mijn beklag doen bij LSModels.
Mvg Maikel
-
Hallo,
Nu, ruim 4 jaar later, wordt deze set (eindelijk) uitgeleverd door LSModels. Door mijn modelspoorwinkel is echter de bestelling, na het uitkomen, geannuleerd aangezien de set duurder is geworden, waardoor mijn modelspoorwinkel hem voor een hogere prijs aan moet bieden aan de consument. Nieuwe prijs voor de set is nu net geen 150 euro, dat betekend dus een prijsstijging van bijna 60 euro in 4 jaar tijd.
Dag Maikel,
Allereerst kan ik mij voorstellen dat je dit erg vervelend vindt.
Maar verder snap ik eigenlijk niet hoe het kan dat de set nu pas aan jou geleverd wordt: deze is namelijk volgens mij al geruime tijd op de markt en dus leverbaar.....
-
Misschien hangt het meer van de winkel af dan van LSModels. Ik heb mijn set in november 2011 besteld en in mei van dit jaar gekocht. Ik heb het bedrag betaald waarvoor ik hem besteld heb. (y) Ongeveer €30 onder de huidige winkel prijs.
Door te bestellen ben ik een koopovereenkomst aangegaan met de winkelier. Dan mag ik ook verwachten dat het voor die prijs geleverd wordt.
Op mijn bestellijst staan ook artikelen zonder prijs. Het wordt nog even spannend wat ze gaan kosten. ;D
Groet, Just
-
Hallo Maikel,
Vind dit ook niet kunnen. Je modelspoorwinkel maakt zich er wel erg makkelijk van af. Zeker als je leest dat Grommit wel ongeveer 30 euro onder de huidige winkelprijs heeft betaald. In dit geval de koude douche voor de winkelier maar ook mogelijk voor LS Models.
-
Hallo Michiel, Just en Hollandspoor,
Allereerst dank voor jullie reacties.
@Michiel,
in de zomerperiode heb ik minder naar mijn besteloverzichten gekeken dan normaal gesproken. Het is dus niet zo dat mijn leverancier het model nu pas aanbiedt. Naar nu blijkt is het item op 6 juni 2013, zonder mijn medeweten, van mijn besteloverzicht gehaald. Recent is mij dit pas opgevallen.
@Just,
Jouw punt m.b.t. het aangaan van een koopovereenkomst heb ik, in mijn eerste correspondentie, ook zo aangegeven bij mijn leverancier. Hij beroept zich echter op zijn algemene voorwaarde, waarin staat dat eenzijdig de koop ontbonden kan worden mocht het model duurder worden. Hierbij dient hij dan wel mij als consument op de hoogte te stellen iets waar hij zich, mijn inziens, ook wel erg makkelijk vanaf maakt. Van mijn besteloverzicht is het produkt gewoon afgehaald zonder aan te geven wat daar de reden voor is en zonder mij daar verder in kennis van te stellen.
@ Hollandspoor,
Mijn leverencier is niet van plan om het model te verkopen voor de prijs waarvoor ik hem in 2009 besteld heb aangezien hij er dan zelf teveel bij inschiet. Dat verschil is hij niet van plan om te dragen. Hierbij krijg ik de reactie dat modeltreinen in 4 jaar duurder worden? Ja, ik dank je de koekoek! Als lid krijg ik nu wel bijna 5 hele euro's korting op de prijs op de website.
Als mijn leverencier gekeken had naar mijn bestel verleden, dan had hij kunnen zien dat dit prijsverschil in de afgelopen jaren dubbel en dwars is terugverdiend met de winst welke hij heeft gemaakt op mijn eerder aangeschafte modellen. Recent heb ik mijn aankoop verleden geinventariseerd en ik kan je vertellen dat voor dat bedrag je een goede middenklasse auto had kunnen kopen.
Bij mij komt het nu echt over alsof LSModels in 2009 een visje heeft uitgegooid om te kijken hoeveel gegadigde er waren voor het model en nu blijkt dat dit er een aantal zijn, zijn prijs maar omhoog heeft gegooid om zo meer winst te maken. Andersom kan natuurlijk ook, dat er juist te weinig animo was maar dat de fabrikant het model toch wilde uitbrengen waarbij de extra ontwikkelingskosten verhaald worden op de paar consumenten die het model wel besteld hebben.
Zoals eerder gesteld komt het bij mij een beetje over als grootheidswaanzin en arrogant. Nog maar een paar keer achter mijn oren krabben of ik uberhaupt nog wel bij mijn vaste leverencier/LSModels ga bestellen.
Mvg Maikel
-
Ik heb een gelijksoortige discussie gehad met een winkelier (misschien wel dezelfde ;D) die nu dus mijn winkelier niet meer is ;)
-
Huh, volgens mij mag dat niet de prijs omhoog gooien terwijl je ingeschreven hebt en een prijs afgesproken hebt.
Heb ook ooit jaren moeten wachten op een irm van Rivarossi, en in 2009 kwam deze eindelijk maar de prijs was wel intussen gestegen maar niet voor mij...
LSM kan beter andersom aanpakken duurt het (te) lang dan krijg je wat korting zodat je een soort beloning krijgt en de fabrikant 100% garantie heeft dat ze hun producten verkocht krijgen!
-
Hallo,
Ik heb op meerdere bestelling lang moeten wachten, maar nog nooit meer hoeven te betalen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik bij het uiteindelijk uitkomen van het model ook niet zo op de prijs van dat moment heb gekeken.
Mijn winkeliers geeft in dit geval aan dat hij vaak verhogingen voor zijn rekening neemt, maar dat een stijging van 50% voor hem te veel is. Blijkbaar heerst er ook crisis onder de heren/dames modelspoorwinkels.
Het lijkt mij dat deze winkelier bij prijsverhogingen achteraf eens een hartig woordje moet gaan spreken met de desbetreffende fabrikant en zichzelf achter de oren moet krabben of hij uberhaupt nog zaken wil doen met deze fabrikant. Op de lange termijn kunnen dergelijke prijsverhogingen weleens tegen je gebruikt worden waardoor het klanten gaat kosten.
@Sicco,
Het is mogelijk dat we het over dezelfde modelspoorwinkel hebben (Tussen de regels door zou je dat kunnen lezen), echter vind ik het (vooralsnog) niet sjiek om de naam hier te plaatsen.
Mvg Maikel
-
Recent zijn bij LS Models weer een aantal varianten van de bekende Bcm-rijtuigen uitgekomen.
Onlangs heb ik ze op de foto gezet.
Set 44007 tenslotte, bestaat ook uit twee rijtuigen van EETC, maar nu met de rode EETC-sticker:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/LSM44007.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/LSM44007.jpg)
Voor de liefhebbers hier een treinsamenstelling (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,43488.msg3221391009.html#msg3221391009) met deze rijtuigen.
mvg,
Gert
-
Ook ik had al jaren geleden set LSM49005 besteld. De prijs was toen niet bekend, maar de prijzen van LSM lagen altijd zo rond de €50 per rijtuig. Toen de set onlangs in uitlevering kwam, ben ik me doodgeschrokken van de prijs. Maar ja, ik had mijn CNL trein bijna compleet en bovendien waren deze nog ontbrekende rijtuigen wel heel erg mooi geworden. Dus de set toch maar afgenomen. Maar ik voel me wel enigszins gepakt door LS. De volgende keer zal ik wel drie keer nadenken voordat ik vooruit bestel....
-
Want de prijs zou niet zo belachelijk hoog zijn geweest als je dat niet gedaan had? ;D
-
Dan zou ik niet vooruit besteld hebben.
-
LS Models maakt hele mooie dingen, maar de prijs is er zeker naar.
Voor mijzelf vindt ik ruim 50 euro per rijtuig ook iets te veel van het goede, dus dan koop ik ze maar niet. Kan toch niet overal mee rijden tegelijk.
-
LSModels heeft net aangekondigd dat ze komen met de restauratie en Buffet rijtuigen van de NS
De krokettenkar.
WGm NS.
http://lsmodelc.etch2.nikozen.net/lsmodeld/Mailings/pdf/WGmNS.pdf
-
Leuk hoor. Heeft Frank na 6 jaar eindelijk alles af, doet LS het nog eens dunnetjes over. Wel netjes dat LS Models even heeft gewacht hiermee totdat Frank klaar was. ;D
Gr.
Edsko
-
Je bent bekend met de levertermijnen van LS-Models? 8)
Ik zet in op levering in 2017.
-
Ik zeg: Ls laat maar, we zijn al voorzien (y)
Tinus.
-
ik wacht nog steeds op mijn muzikale blauwe WR....
-
En ik ook....
-
Ik wacht op de 16/1700
Cor
-
Ik ook (op een 1600).
Ted
-
ik ook op heel veel 1700, maar ook op de BDs met fietslogo (44089) en als het goed is komt er een rerun van de ICRm hispeed rijtuigen
-
En ik wacht ook nog op een MUn van LS.
Nu stond er vandaag opeens een MUn van ACME op Eurospoor.
LS dus weer ingehaald door de concurrentie...
-
Dan is er goed nieuws voor jou, want LS Models heeft de uitlevering daarvan aangekondigd voor februari 2014.
Zie: http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Home_N.htm
mvg,
Gert
-
En we weten allemaal hoe betrouwbaar levertijden van LS Models zijn. Blijft toch wel komisch modellen jaren geleden aankondigen. Je hoort er nooit wat van en als er dan een concurrent mee komt dan weten ze niet hoe vlug ze een levertijd op hun site moeten zetten. Ben benieuwd of het er uiteindelijk komt. De groentewagen is uiteindelijk ook niet gekomen en de stalen D zou nog moeten komen maar daar hoor je niks meer over.
-
De NS T2 slaapwagen staat in ieder geval voor komende maand in de planning. Daar hoeft niet meer lang op te worden gewacht.
-
Schijnbaar hebben ze de 44089 (BDs fiets) geannuleerd, deze zou begin dit jaar komen, toen werd het september en nu is hij er nog niet.
-
Je bent nog niet zo bekend met LS Models? ;D
Ik wacht al ruim zeven jaar op bepaalde LS Models aankondigingen.
-
Schijnbaar hebben ze de 44089 (BDs fiets) geannuleerd, deze zou begin dit jaar komen, toen werd het september en nu is hij er nog niet.
Op de site staat 44089 gewoon op verwacht. Dus niet geannuleerd.
mvg,
Gert
-
Precies.
Dus tussen nu en 2020 heb je een kans dat die een keer uitgeleverd wordt. ;D :-\
-
Optimist (y);D
Bart
-
Zeg toch ook kans. ;D
Zekerheid bij LSM heb je pas als het in de winkel ligt. 8) ;D 8)
-
Maar áls het dan in de winkel ligt, heb je ook echt iets moois in handen. Als ik bij mij op zolder eens om me heen kijk, dan zie ik legio grijze LSM-dozen staan met daarin stuk voor stuk schitterende rijtuigen en locomotieven, dus ze leveren wel degelijk modellen uit, kun je achteraf concluderen. Inderdaad wel na vaak heel lang wachten, maar het stoort me niet echt. Je weet nou eenmaal dat het zo gaat bij dit merk. De kwaliteit van het eindproduct maakt het wachten meer dan goed, vind ik. En trouwens: LS Models is niet het enige merk met lange levertijden. Rivarossi kan er ook wat van, want hoe lang is het inmiddels niet geleden dat het 'Nederlandse' Avmz-rijtuig werd aangekondigd, om nog maar te zwijgen over de talrijke IRM-varianten? Daar hoor ik eigenlijk nooit iemand over.
Groeten van Arjen
-
Arjen heeft zeker wel een punt, maar toch vraag ik mij af wat de filosofie van de heren achter LSModels is. Ja, ook ik heb de nodige grijze verpakkingen van hen staan (het is zeker fraai!), maar wat al dan niet in de planning zit? Nog steeds staan bijvoorbeeld de GTU en de geelbanders op 'verwacht'. Dat geloven ze vast zelf ook niet (meer). Verwacht? Betekent niets. Een beetje van 'Wo ist der Bahnhof? Do ist der Bahnhof': misleidend. Uit ervaring weet ik dat een mail sturen met een vraag geen zin heeft: je krijgt geen antwoord. Dat alles valt toch makkelijk te voorkomen en kost helemaal niets behalve een beetje inspanning om klantvriendelijk(er) te zijn. Het is toch zot om zeven jaar op iets te moeten wachten (zie post Sicco).
-
De 44089 is ook best ingewikkeld, stuurstanden met fiets logos hebben geen deur hendels(meer) maar knoppen, en het fiets logootje is pas erna erop gekomen. Dus een mal aanpassing?
-
De 44089 is ook best ingewikkeld, stuurstanden met fiets logos hebben geen deur hendels(meer) maar knoppen, en het fiets logootje is pas erna erop gekomen. Dus een mal aanpassing?
Dan moeten ze alle ICRm rijtuigen aanpassen, dan zullen ze niet gaan doen.
-
Een ware stortvloed aan nieuws (http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Home_N.htm) op de website van LS Models! (y)
mvg,
Gert
-
Een ware stortvloed aan nieuws (http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Home_N.htm) op de website van LS Models! (y)
mvg,
Gert
staat er al 3 weken op
-
Hoe kom je daar nou bij? Is echt een behoorlijke update van vandaag (18/11/2013)
-
staat er al 3 weken op
Klik eens een paar keer op je F5-toets, je zit tegen oud nieuw aan te kijken.
Er staan van alles op dat echt nieuw is en bovendien staat de datum (vandaag dus) erbij...
mvg,
Gert
-
;D
-
Opvallend veel Frans...
-
Maar even een winnend staatslot kopen.. Twee varianten van de BB15000 die hoog op m'n verlanglijst staan ;D
Gr. Dennis
-
Hoe kom je daar nou bij? Is echt een behoorlijke update van vandaag (18/11/2013)
klopt excuses, gebruik chrome en daar werkte de site niet ???
inderdaad weer alleen frans, laten ze maar eens met de 1600/1700 komen
-
Prototype bm4/4. Mooi. Nu nog de Erstfeld Löschzug. (y)
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Verder op ongeveer een derde van de pagina een uitgebreide verklaring in het Frans voor de vele vertragingen bij het uitbrengen van nieuwe modellen.
Daniel Piron legt uit dat dit komt door opstoppingen bij fabrikant Model Gala, die de grote stroom ("lawine") van nieuwe modellen niet aankan. Ook spelen problemen over rechten voor het gebruik van logo's een rol, met name van CIWL.
-
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/44097_set-page-001_zps29a6dada.jpg)
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/44099_set-page-001_zpsa3dad81c.jpg)
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/44052_set-page-001_zpsffdbc472.jpg)
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/44098_set-page-001_zpsf97bb85e.jpg)
Vanaf deze week te bestellen bij uw winkelier.
-
Das wel erg leuk... zijn de adagio's e.d. nu ook in aantocht?
-
Is er nog iets veranderd dan aan de status van deze rijtuigen? Want deze staan toch al een hele tijd zo aangekondigd.
-
Winkeliers hebben productienieuws ontvangen van LSModels.
Aangezien ik nu thuis zit, kan ik het pas morgen met 100% zekerheid zeggen, maar ik denk dat ze er vrij snel aankomen.
-
Prototype bm4/4. Mooi. Nu nog de Erstfeld Löschzug. (y)
Met vriendelijke groet,
Dennis
Ik denk dat ze daar hun vingers niet aan branden ;) ;D
-
Winkeliers hebben productienieuws ontvangen van LSModels.
Aangezien ik nu thuis zit, kan ik het pas morgen met 100% zekerheid zeggen, maar ik denk dat ze er vrij snel aankomen.
Ok dat klinkt beter nu hopen dat ze een beetje normaal geprijsd zijn want er zitten wel wat sets bij die ik wil hebben. Hopelijk komen de andere restauratie en buffet rijtuigen dan ook meteen uit.
-
zien er mooi uit , maar ik zie liever iets van de IC+ en de 1600/1700/1800 ;)
-
Tja ik ook maar daar kan je nog eeuwig op wachten.
-
44058 en 44059 op punt van uitlevering
(LSModels ICR Olympische spelen 1992 en Herfstbioscoop)
bron : LSModels
-
Kijk. Dàt zijn berichten!
eigenlijk niet zo heel lang moeten wachten op het herfstbioscoopje... (y)
Binnenkort naar vlaardingen dus en hopen dat de rest van de aangekondigde icr's ook snel mogen komen.
Groetjes,
Elbert
(StamHe)
-
Is er meer informatie over de CIWL rijtuigen die LS models wil gaan uitbrengen? Ik ben vooral geïnteresseerd in rijtuigen die in Nederland in de Etoile du Nord hebben gereden. In 2 artikelen in Rail Magazine geeft Otto Dijkstra hiervoor nuttige informatie. Alleen de wagencoderingen die dhr. Dijkstra hanteert herken ik niet in de aanduidingen van LS models.
Het gaat dan in elk geval om tijdperk II en de uitvoeringen in blauw crème.
De rijtuigtypes volgens Dijkstra zijn: D, VSP1, VSPC2, VSP2. De laatste 2 zijn zelfs uniek voor de Etoile du Nord gebouwd, omdat het de enige treinen waren met naast de 1e klas ook 2e klasse.
In de LS models lijst vermoed ik dat 49230 de D zal zijn, sets 49170, 49171 en 49172 vermoedelijk een VSP1 en VSPC1 bevatten. De 2e klas kan ik zo snel niet herkennen. De 2e klas rijtuigen zijn volgens Dijkstra in een beperkte oplage ooit door Rivarossi geproduceerd.
Zie deze lijst (http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Cadres_General_N/production.php?lang=N&compagnie=CIWL)
mvg,
Ivo
-
Ben zeer benieuwd naar die set ICR Olympische spelen 1992 nog even geduld dus
Hoop dat de IC+ rijtuigen ook snel komen en de 1600 van de zelfde fabrikant er nog voor (y)
-
Had ik een klein vraagje tussendoor over de IC+. Wil je een mooie stam maken dan moet je er 11 kopen. Of je hebt ergens verdwaalde losse rijtuigen in een stam, maarja... :-\ Kopen jullie dan ook gewoon echt 11 rijtuigen? Ik twijfel over wat ik zal doen ivm de ruimte.
-
Daar twijfel ik ook nog over , ik neem waarschijnlijk 4 van de 5 sets om een stam van 7 rijtuigen te maken waar bij ik dan 1 rijtuig over hou maar ben er nog niet zeker van .
-
Ik wil een 1700 of een 1800 loc kopen, maar zit te tobben tussen wachten op LSM 1700 of een tussen loc te kopen van Marklin of ROCO, laat de komst van de LSM 1700 nog lang op zich wachten, dus langer dan 8 maanden zeg maar?
-
Dat weten ze bij LSM waarschijnlijk nog niet eens, dus hoe kunnen wij dat weten. Echt geen peil op te trekken. Ik weet wel dat een nieuwe Roco her en der nog in de dump is te vinden voor pakweg 100 euro. Ik heb niet op LSM gewacht.
-
De buffet en restauratie rijtuigen lijken nu echt in aantocht want er zijn nieuwe prijzen te vinden. Waar ze voor tussen de 50 en 55 euro werden aangekondigd back in the days komen ze nu uit voor 70,50 (Buffet) en 73,50 (Restauratie). Prijzen heb ik van de MTE website gehaald.
-
naar welke nummers moet ik zoeken..?
-
Ligt eraan wat je wilt hebben. Prijzen die ik heb gevonden en die tot voor kort als - stonden zijn van artikelnummers:
44032-44038 (Buffetrijtuig in diverse varianten)
44052 WLAB30 set EETC
44097 Bvcmh set rood EETC
44098 Buffet + Bvcmh rood EETC
44099 Restaurant + Bvcmh rood EETC
44100 t/m 44110 Restauratie rijtuig in diverse vormen
-
Bernd en Marcel,
Ik wil het draadje 2013 niet gelijk op slot gooien, maar misschien is het een idee om verder te gaan in het 2014 draadje.
Gr, Bert
-
Is er meer informatie over de CIWL rijtuigen die LS models wil gaan uitbrengen? I
De rijtuigtypes volgens Dijkstra zijn: D, VSP1, VSPC2, VSP2. De laatste 2 zijn zelfs uniek voor de Etoile du Nord gebouwd, omdat het de enige treinen waren met naast de 1e klas ook 2e klasse.
In de LS models lijst vermoed ik dat 49230 de D zal zijn, sets 49170, 49171 en 49172 vermoedelijk een VSP1 en VSPC1 bevatten. De 2e klas kan ik zo snel niet herkennen.
Ivo,
De Pullmans die bij LS op het lijstje staan zijn van het type Cote d'Azur. Dat waren hele luxe wagens, te luxe voor naar Amsterdam. Het type Etoile du Nord is wel ooit door LS aangekondigd, maar nog niet van nummers/modellen voorzien. Die waren alleen tweede klas, met en zonder keuken. In de eerste klas reed ook wel eens een CdA wagen, maar vooral FdO (Fleche d'Or).
Dus voorlopig kun je nog geen wagens bestellen voor een Etoile du Nord, voor en naoorlogs.
dirkjan
-
Zit daar ook het Type Pullmann bij wat bij de ZLSM staat?
Jos.
-
Dirk-Jan,
Jammer. Een Cote d'Azur set heb ik al van Rivarossi. Het was me al opgevallen dat de rijtuigen inderdaad erg luxe waren, met bijvoorbeeld maar 7 coupé's. De eerste klas CIWL in de Etoile du Nord had meestal al 8 coupé's en de 2e klas speciaal voor de Etoile du Nord 9. Nu maar hopen dat LS-models niet alleen oog heeft voor de franstalige markt, maar ook de tak ten noorden van Brussel meeneemt in de CIWL producten.
mvg,
Ivo
-
Had ik een klein vraagje tussendoor over de IC+. Wil je een mooie stam maken dan moet je er 11 kopen. Of je hebt ergens verdwaalde losse rijtuigen in een stam, maarja... :-\ Kopen jullie dan ook gewoon echt 11 rijtuigen? Ik twijfel over wat ik zal doen ivm de ruimte.
In het weekend werden een A en een B van de stam afgehaald en reed de IC+ dus met 9 bakken.
-
Zit daar ook het Type Pullmann bij wat bij de ZLSM staat?
De ZLSM pullman is een EdN type, dat is dus nog niet aangekondigd.