BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2013 => Topic gestart door: Chris op 28 december 2012, 14:45:27
-
1300 geel-grijs met A sein (ho)
1300 blauw met A sein. (ho)
Nummers en productnummers nog niet bekend.
Modellen komen ook in sound ! (origineel sound)
bron : Overbeek.
-
Deze varianten dus.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Acht___1306_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Acht___1306_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Rotterdam_CS___1310.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Rotterdam_CS___1310.jpg)
-
Yep. ;D
-
Veel keus is er niet voor de blauwe, de 1307 of de 1310. ;)
-
Misschien wat te voortvarend, maar komt sound ook los beschikbaar ?
Martijn
-
Geen idee.
Rivarossi doet wel eens zaken met ESU, dus wie weet.
Maar op dit moment geen info over.
Zal het wel navragen.
-
(y) mooi ff jaartje langer wachten zijn ze ten minste weer 100E goedkoper ;D
-
Dan wil ik wel zo'n blauwe :).
Groet,
Chris
-
Hello.
Some news displayed on "Hornby-International" as Pop-Up.
Rivarossi:
- DR Dampflok 61002
- ÖBB Dampflok BR 989
- FS Dampflok BR 940
- FS Elektrolok E 326 (Vorbildfoto)
- FS Elektrotriebwagen ETR 450 Pendolino (Vorbildfoto)
- FS Dampflok BR 744 (Vorbildfoto)
- FS Elektrolok E 424 (mit Fronttüren, Vorbildfoto)
- FS Dieseltriebwagen Aln 668 (mit vier Türen, Vorbildfoto)
- FS Elektrolok E 626 (Vorbildfoto)
- FS Elektro-Triebwagen Ale 803 (Vorbildfoto)
Jouef:
- SNCF Dampflok 030 TU (auch eine Variante als USATC)
- SNCF Dampflok BR 141 P (Vorbildfoto ist aber eine 241 P)
- SNCF Elektrolok BR CC 14000/14100 (das französische Krokodil, es war ein Vorbildfoto daher vermute ich eine totale Neukonstruktion)
- SNCF Elektrolok 2D2 5500 "Waterman"
- SNCF Diesel-Triebwagen X 72500 (Vorbildfoto)
- SNCF Diesellok BB 67000 (Vorbildfoto)
No dutch news displayed.
greetings
Ralf Wittkamp
-
Lijkt er op dat die pop-up alweer ofline is... :-\
Safari liet geen pop-up zien, Firefox wel.
Maar ik had me de moeite kunnen besparen.
Hier word ik niet warm of koud van.
Naar ik aanneem komen de speciale landenprogramma's nog.
Hopelijk levert dat nog leuke verrassingen op.
mvg,
Gert
-
Geen Mat 46 viertje? Geld kunnen ze ermee verdienen...
-
Jouef:
- SNCF Dampflok 030 TU (auch eine Variante als USATC)
No dutch news displayed.
greetings
Ralf Wittkamp
klopt niet helemaal, de USTC variant van de 030 TU staat bij de SGB in Goes 8)
dus toch Nederlands nieuws (y)
Groeten Arjen
-
Iemand nog iets gehoord van de Avmz rijtuigen die voor 2012 waren aangekondigd? Zowel de NS variant als de NS Internationaal.
-
Hallo.
Hier der Link zu dem Rivarossi Neuheitenprospekt 2013 von Hornby Deutschland.
http://www.hornby-deutschland.de/ftp/Rivarossi_Neuheiten2013.pdf
mfG
Ralf Wittkamp
-
Overbeek zelf meldt nu op haar website dat voor de geel/grijze variant nummer 1316 is gekozen:
http://www.overbeek-modelbouw.nl/nieuws.html
mvg,
Gert
-
Overbeek zelf meldt nu op haar website dat voor de geel/grijze variant nummer 1316 is gekozen:
http://www.overbeek-modelbouw.nl/nieuws.html
mvg,
Gert
grrrrrrrrrrrr! waarom nou weer precies DAT nummer >:( :-[ :'(
-
Waarom wordt je zo verdrietig van dat nummer?
mvg,
Gert
-
Toch een "koud kunstje"om het nummer naar eigen wens aan te passen, Floris?
-
M.b.t. de NS 1316 ik lees net op de site van MCH dat de importeur plannen heeft om de loc vanaf de fabriek al te voorzien van geluid. ;D
-
grrrrrrrrrrrr! waarom nou weer precies DAT nummer >:( :-[ :'(
Waarom zo'n aversie tegen 1316?
Samen met 1313 , 1308 en 1302 de loks die het langst inzetbaar zijn. 1313 was echter eenbeens-panto (die zal vast ook nog wel komen :) ) en 1302 is er al in turkoois... dus logische keus. 1308 is er al van Lima dus ook da's geen gelukkig nummer.
-
Is inderdaad een, historisch gezien, logische keuze. Echter hebben sommigen een standaard aversie tegen het eerste of laatste locnummer van een serie.
-
???
-
Die silowagens zijn wel tof (y)
-
Is inderdaad een, historisch gezien, logische keuze. Echter hebben sommigen een standaard aversie tegen het eerste of laatste locnummer van een serie.
Zolang het een bestaand model is vind ik het prima! De blauwe Electrotren 1301 was/is ook een prima lok.
-
Doe mij maar een gele gerenoveerde 1303 ;D. In t spoorwegmuseum staat trouwens een model van de blauwe 1325,ook wel een leuke.
-
de blauwe 1325
Da's heel knap dan, aangezien de reeks echt niet verder ging dan 1316: http://nl.wikipedia.org/wiki/1300_(locomotieftype)
mvg,
Gert
-
grrrrrrrrrrrr! waarom nou weer precies DAT nummer >:( :-[ :'(
Laat me raden, je hebt al een 1300 en die laat je onmummeren naar een ander nummer, en laat je nou dus net hetzelfde nr uitgekozen hebben als wat Rivarossi nu ook gaat uitbrengen..
-
Hoop dat ze dit jaar ook eens met de virm komen ;D
-
Da's heel knap dan, aangezien de reeks echt niet verder ging dan 1316: http://nl.wikipedia.org/wiki/1300_(locomotieftype)
mvg,
Gert
Je hebt het niet helemaal begrepen Gert. Loc 1303 is nooit anders dan turkoois geweest.
(http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRcKRMy_qMgqMmXv0gPV5SkyRLu3R0fjONt-KVV0BWirZW4PlkSPg)
www.hetutrechtsarchief.nl
Daarna is 'ie deels gereïncarneerd in 1316. Een gerenoveerde 1303 is dus net zo waarschijnlijk als een blauwe 1325...
-
Laat me raden, je hebt al een 1300 en die laat je onmummeren naar een ander nummer, en laat je nou dus net hetzelfde nr uitgekozen hebben als wat Rivarossi nu ook gaat uitbrengen..
Ja heh heh wat anders.
Nou 1 troost ik wilde net de nummertjes er voor Floris op gaan plakken dus..........
Ouwe paparazzie roept u maar want nu kan het nog.
mvg,
Kees-Jan
Ik kan hem ook nummerloos laten tot Riet van Rossie het nummer openbaar maakt.
-
Hoop dat ze dit jaar ook eens met de virm komen ;D
Maar dan wel een zesje, compleet met de Mbv7
Harm
-
Je hebt het niet helemaal begrepen Gert. Loc 1303 is nooit anders dan turkoois geweest.
Ik denk dat jij het niet helemaal goed hebt begrepen. Ik deed namelijk nergens uitspraken over de 1303.
Ik wees er slechts op dat het nummer 1325 nergens op slaat.
mvg,
Gert
-
Het ging om de context Gert. Lees het nog maar eens terug. Onder mijn foto staat ook nog een stukje tekst, dat heb je denk ik gemist. Ik bedoelde er verder niets persoonlijks mee hoor (y)
-
Daarna is 'ie deels gereïncarneerd in 1316.
1311... deze loc werd direct na het ongeval van de 1303 nabesteld en bestaat uit een oorspronkelijk voor de SNCF gereserveerde locomotiefbak aangevuld met diverse uit de 1303 afkomstige onderdelen.
-
Uiteraard. Ik word weer pijnlijk met mijn eigen imperfectie geconfronteerd... ;)
-
Op een Italiaans buurforum staan de volgende plaatjes van de V-IRM:
http://www.ferrovie.info/forum/download/file.php?id=55239 (http://www.ferrovie.info/forum/download/file.php?id=55239)
http://www.ferrovie.info/forum/download/file.php?id=55243 (http://www.ferrovie.info/forum/download/file.php?id=55243)
Wel een extra bak met passende pantografen, de kopbakken hebben zo te zien wel de nieuwe displays, maar nog steeds de oude kop met 1 centrale antenne...
Link naar plaatjes: http://www.ferrovie.info/forum/viewtopic.php?f=100&t=22634&start=105 (http://www.ferrovie.info/forum/viewtopic.php?f=100&t=22634&start=105)
-
Leuk dat ze de V-IRM maken. Hoe is die qua lengte? Echt 1:87 of verkort? Ik ken het model niet echt, waarschijnlijk vraag ik naar de bekende weg, dus alvast sorry ;)
-
De VIRM wordt 1:100
-
Op Groterdam staan meer foto's van de Virms:
http://groterdam.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=950:rivarossi&catid=134:neurenberg-2013
Ziet er mooi uit! maar hoe zit het met die antenne boven op de kop? De ovchip versie en de lekker lezen hebben deze niet, maar de voetbalvirm wel. Weet iemand hoe dit zit?
mvg. Viktor
-
Komen er niet op.
Is dus een werkje wat jezelf moet doen.
-
Gelukkig, want die zitten er in het echt niet op volgens mij ;)
-
Staan de hertjes goed Chris ;).
Mvg
Kees Jan
-
@Viktor : Nee, de OV en lekker lezen hebben ze dus wel. ( op 1 kop)
@KJ : Dat zal toch wel ?
-
En hoe zit het met het glaswerk van de VIRM-stellen: kijk je daar weer dwars doorheen zoals bij het laatst uitgbrachte model, of is het nu donkerder getint (zoals vroeger toen Lima de IRM-stellen maakte)?
mvg,
Gert
-
Donker.
-
Kijk aan! Dan hebben ze toch iets geleerd daar bij Rivarossi.
mvg,
Gert
-
Uhmmm
Nog iets gehoord van de Avmz rijtuigen ?
M
-
Alleen dat ze eraan komen.
-
Zag dit op een Italiaans forum (http://www.forum-duegieditrice.com/viewtopic.php?f=21&t=68381&start=60). Is dit familie van de SGB loc? Wie weet er meer van?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_7120.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_7120.jpg)
Groeten,
Lolke
-
Yep.
Men onderzoekt de mogenlijkheden voor Nederland.
-
Aanpassing is minimaal :)
(https://lh6.googleusercontent.com/-iPD0FQhfcwc/THE-EXGL9EI/AAAAAAAADu4/NPCbaUzvurg/s800/P6271180.JPG)
(eigen foto)
-
Ik ben benieuwd naar de vergelijking tussen deze en het REE exemplaar als beide leverbaar zijn.
dirkjan
-
Yep.
Men onderzoekt de mogenlijkheden voor Nederland.
Ja maar wie van de drie Ree-modelles , Rivarossi of Oskar ( zag dat in een folder die een vriend meegenomen had van de messe) ?
Gr Jos
-
Riva.
Ree was al bekent dat men dat ging doen.
-
Ben benieuwd! (y)
Gr. Erik.
-
(y) (y) (y) (y)Volgens de site van Rivarossi wordt het Amerikaanse lokje in dienst van het leger digitaal met sound uitgeleverd.
-
Deze is wellicht ook leuk!
http://mchminiatuurnieuws.punt.nl/content/2013/03/Nederlandse-Rivarossi-importeur-wil-4-delige-Mat46-gaan-maken
-
Is het geen idee om een tussenbak met pantos los uit te brengen?, zodat we onze irms kunnen verlengen.
-
Hier vanochtend ook de mail van MCH gelezen, een leuk initiatief alleen gaf hij zelf in de mail al aan dat het een duur treinstel gaat worden dus ik twijfel of er veel mensen dit zullen gaan kopen.
-
Zou het dan niet goedkoper zijn om 2 nieuwe tussenbakken van de Mat46 te laten produceren?
Jos.
-
Sommige denken dat het een grapje is, maar dat is het niet hoor 8)
http://overbeek-modelbouw.nl/
Dat het echter nu al bekend zou gemaakt worden was dan weer nieuw voor me.
Had dan gelijk alle winkels geïnformeerd....
-
of een compleet mat 46 viertje, daar kan je minstens 20 verschillende soorten van maken.
Stel als ze jaarlijks met een nieuwe komen zijn ze 20 jaar zoet...
De huidige mat 46en zijn tot nu toe eh 5/6 versies van verkocht, de meeste zijn allemaal uitverkocht.
-
Ik kom tot zeven varianten, nummervarianten daargelaten.
Mooi ding hoor. ;D
-
Is er trouwens al nieuws over de Virms? Ik meen dat er een kant en klaar productiemodel op Neurenberg lag een maand geleden?
-
Zijn deze opnieuw ontworpen, met de "oude" had ik steeds een ontsporingsprobleem...
-
Mooi ding hoor. ;D
Kweenie... dat raam in de bagageruimte hangt er scheef in, kep ze wel eens beter gezien... :-*
-
;D
-
Ja hallo, het is een handmonster hoor, begint dat gelazer nu al. Doe het zelf als je het beter kan. >:(
Er moeten natuurlijk wel mooiere panto's op. ;D
-
ssst! hij kán het ook beter ::) ;D
-
(y) mooi zo'n viertje, maar graag aan de voorkant de mogelijkheid zoals de piko hondekop om te koppelen....
-
geannuleerd : 6154
-
6154? Vermoedelijk een goederenwagon. Maar welke was dat?
mvg,
Gert
-
Nordwagon.
-
Jammer. Maar exact dezelfde wagen was al eens uitgebracht.
mvg,
Gert
-
Ja, en is her en der nog prima leverbaar, ab lager. Dat zal ook wel de reden zijn.
-
Heeft Rivarossi nog plannen om ooit met iets anders dan een Mat 46 / IRM te komen ?
Dit is zover het enige merk dat nooit met iets nieuws is gekomen wat (Roco/Artitec/Fleischmann) wel doet.
Een mat 36/40? DE-3 (voor en na oorlogs) ;D?
-
Riva in de dump (http://www.modeltreinexpress.nl/www/startpagina.asp) ;)
-
Was vorig jaar ook... dezelfde modellen, lijkt wel onverkoopbaar.
-
En waarom alleen weer Nederlands spul? Daar heb ik niks aan...
-
Tja, toch zonde.
Brengt Rivarossi eerst een 1300 uit met een paar storende fouten, waar (terecht) flink over geklaagd wordt.
Vervolgens krijgen we een herkansing met een verbeterde versie, zoals een goeie seinbalk, en dan is de markt kennelijk al zo verzadigd met de foute versie, dat de verbeterde al snel in de uitverkoop gaat....
-
Je zou eens moeten uitzoeken of Rivarossi een dochter is van AnsaldoBreda. Het duurt een tijd voordat het beloofde is uitgebracht en vervolgens loopt het voor geen meter. ;D
Groeten
Joop
-
Ik verbaas mij er nog steeds over hoeveel winkeliers nog stug de volle mep blijven vragen voor gele NS 1300'en met te dikke seinbalken, het lijkt mij toch dat ze die dingen zo zeker niet meer aan de straat kwijtraken....
-
Dat zie ik wel met meer modellen, jarenlang in de vitrine en enkele doosjes onderin die maar niet verkocht worden, maarja hoeveel ruimte neemt het in?
Het model is opzich niet zon probleem maar het is net wat te duur dan krijg je dumpen of de vaste prijs vragen, doe mij maar een middenweg ;)