BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2013 => Topic gestart door: spoor0 op 28 december 2012, 11:21:03
-
Piko nieuws
H0 - G - TT- N
http://piko.de/d/Neuerscheinung13.php?navid=151
-
zitten wat leuke dingen bij,...!
Maar ook hier doen ze dingen, die al zijn... Hebben wij de V200 nog nodig?
De ERS G1206 en de Fyra 186 mag hier denk ik zekker binnen komen :)
-
Voor de spoor N liefhebbers: De Hondekop komt!
mvg,
Gert
-
Hondekop in N-spoor, daar word ik super blij van.
Hondekop Art.-Nr.: 40290, groene uitvoering
Hondekop Art.-Nr.: 40291, gele uitvoering
Beide uitvoeringen ga ik uiteraard bestellen als het zo ver is.
Zal wel een jaartje duren, of zullen ze eerder komen?
-
Wel heel leuk en onverwacht: BR189 in Veolia kleurstelling (y)
En natuurlijk, zoals verwacht 189 in Husa kleuren (een stuk goedkoper dan Roco) (y)
-
Beide uitvoeringen ga ik uiteraard bestellen als het zo ver is.
Zal wel een jaartje duren, of zullen ze eerder komen?
Ze staan beide voor 2013 aangekonigd. Als ik jou was, dan zou ik op goede voet blijven met de Sint en de Kerstman. :D
mvg,
Gert
-
Ook leuk: de blauwe VTG kolenwagens die in gebruik zijn bij TXL, Captrain en HGK....!
grootspoorfoto (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/3724810010/)
-
Waar blijft die HONDEKOP 4??? :P
Tinus.
-
Ha de "hommel" komt uit . Zeker een kandidaad om aan te schaffen . Maar ook de CRH uitvoering is interesant . Hopelijk komen de 4 andere tussenrijtuigen ook .
gr Jos
-
Hoe kun je die neuheiten bekijken, ik kom niet verder als de startpagina :'(
-
http://www.piko-shop.de/index.php?b_warengruppe_id=0&limit=10&page=0&order_by=artikelnr&vw_type=praesenz&vw_name=search&suchtext=2013&view=list&portaltyp=308
Bart
-
hm, komt na roco ook piko nou met die tsjechische zesasser?
-
Die Piko Cmelak is alweer nummer 3 hoor, kiek maar. (http://www.ceskoslovenskemodely.cz/)
-
ah, k haal dr zo niet uit of het een moeilijk messingding is of een normaal model... laat ze dan liever zo'n 556-stoomloc maken ;D
-
http://www.piko-shop.de/index.php?b_warengruppe_id=0&limit=10&page=0&order_by=artikelnr&vw_type=praesenz&vw_name=search&suchtext=2013&view=list&portaltyp=308
Bart
thanx (y)
-
Hallo mijnheer mijn winkelier, bestel maar vast die 189 Husa, Veolia en Locon voor me.
Die oranje Sgnss is ook leuk. Als Piko net zo omgaat met nummervarianten als B-Models, laat maar komen.
Kijk ook eens naar die startset 59111, niet geheel kloppende NMBS reeks 77 (in navolging van "onze" 6400)?
-
Die Veolia diesel gtw is toch al uit?
Er staat een foto van een elektrische bij ???
Falns is leuk (maar te duur tov de fleischmann :o)
die NS 6400 (g1206) met Railion opschrift is ook leuk
gr. Viktor
-
Er staat een diesel GTW op de foto, of kijk ik bij de verkeerde? En niemand heeft interesse in de Fyra TRAXX?
-
Toemaar... een Hondenkop in N.... moet m'n N-spul maaar weer eens gaan afstoffen (y)
-
Böhhh... niks leuks voor mij bij. Op een paar postrijtuigen na dan. En een V200? Dat kon nog best eens interessant worden. Die van Roco heeft eigenlijk te kleine raampjes.... en de prijs zal de "hebbe-hebbe-factor" natuurlijk ook mede bepalen :P
-
Falns is leuk (maar te duur tov de fleischmann :o)
Grappig, prijs even bekeken, is inderdaad een tientje duurder dan de, dit jaar uitgebrachte, Flm's.
De loco's zijn dan misschien wel goedkoper, ze vangen het weer terug met de wagons ;D
Weer terug on-topic, De Arriva diesel-drie, GTW 2/8, vind ik dan weer wel de moeite waard (y)
Het Nederlandse N-spoor wordt, denk ik, ook wel gewaardeerd door de N(S)-spoorders.
Groet, Roelof
-
Die oranje container wagen is leuk Hopelijk komt er ook nog een hupac uitvoering.
Verder niets interressants erbij.
In spoor n nog een talent 2 Rhein-sieg-express.
Van mij mogen eens ET425 uitbrengen, van roco of piko maakt mij niet uit.
Helaas staan die hobby 189 ers niet echt mooi bij alle roco, acme en fleischmann modellen die ik heb.
Piko brengt daar leuke varianten van.
Die falns zijn idd aan de prijzige kant maar die van fleischmann zijn niet helamaal correct.
De DB uitvoeringen overigens wel.
-
Die Veolia diesel gtw is toch al uit?
Er staat een foto van een elektrische bij ???
Falns is leuk (maar te duur tov de fleischmann :o)
die NS 6400 (g1206) met Railion opschrift is ook leuk
gr. Viktor
wat is er nu uit dan ? een 2 of een 3tje
op de foto staat een 3tje namelijk :)
-
De h0 folder: klik (http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=1&vw_name=download&vw_id=9157).
Gr, Ben.
-
Staan wel wat leuke dingen tussen, o.a. de VTG Falns BR189 Locon Wascosa Sgnss en de ERS G1206.
-
Ook mooi: een nieuwe variant Tanoos896! Kan het treintje weer uitgebreid worden. Vind de VTG knikknetel ook prima.
Robbert
-
Wat doet die Benelux hondekop in de folder? Die is/was er toch al lang?
-
Waarschijnlijk een variant. Iets van met of zonder keuken of zo.
mvg,
Gert
-
Mogen ze wel een ander artikelnummer nemen. O.a. de 57575 was er al. Afijn, zal wel een kopieerduiveltje zijn o.i..d.
-
Toemaar... een Hondenkop in N.... moet m'n N-spul maaar weer eens gaan afstoffen (y)
Anders weet ik nog wel een goed adresje voor "dat N-spul" ;)
-
Pff had liever een paar van deze bij roco gezien... :(
-
Mogen ze wel een ander artikelnummer nemen. O.a. de 57575 was er al. Afijn, zal wel een kopieerduiveltje zijn o.i..d.
Oh, dat had ik niet gezien. In dat geval is het vermoedelijk inderdaad een geniepig slordigheidje met dank aan dat verduivelde schepseltje!
mvg,
Gert
-
Wat doet die Benelux hondekop in de folder? Die is/was er toch al lang?
Andere kleurstelling, zandgele banen en 3e sein. Versie van dit jaar had huisstijl gele banen.
En niemand heeft interesse in de Fyra TRAXX?
Moet er ook weer een bijpassende stam rijtuigen bij (LSM?). Heb me voorgenomen Fyra maar buiten de verzameling te laten. Voorlopig......
-
wat is er nu uit dan ? een 2 of een 3tje
op de foto staat een 3tje namelijk :)
Voor H0 is er voor veolia nu een elektrisch 2'tje en een diesel 3'tje uit dacht ik.
Arriva heeft een diesel tweetje en een elektrisch drietje.
Er staat een diesel GTW op de foto, of kijk ik bij de verkeerde? En niemand heeft interesse in de Fyra TRAXX?
Er staat hier een elektrisch stel op de foto (http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=200&parent_id=2&child_id=3&id=59536). In de folder staat een elektrisch 3'tje aangekondigd, dus het zal wel een foutje zijn ;)
Leuk, elektrisch 3'tje dus (y)
Ik ga eens kijken of ik die deze kant op kan laten komen
gr. Viktor
-
Als die er nu ook in de Arriva uitvoering uitkomt koop ik hem zeker (de stadler ;))
M.v.g. Mark
-
De Vechtdallijnen uitvoering?
De noordelijke nevenlijnen en merwedelingelijn (mond vol..) uitvoering zijn er al van Arriva ;)
-
misschien dat piko er mee op de beurs komt :P
-
Toppie (y) die wil ik wel hebben namelijk!
oh oh oh.. m'n portemonnee draait zich om in m'n broekzak
-
Die Sgnss is van een type dat nog niemand in model maakt en dat in het echt veel voorkomt. Ben ik erg blij mee. Alleen jammer dat Piko containers zo vreselijk lelijk zijn. Onbeladen wagens zullen er bij Piko wel niet in zitten...
Peter
-
Oh, dat had ik niet gezien. In dat geval is het vermoedelijk inderdaad een geniepig slordigheidje met dank aan dat verduivelde schepseltje!
mvg,
Gert
De 57575 is bij mij niet bekend hoor.... :-\
We hebben de 57570, 57571, 57572 & 57573 gehad nu. Verder nog niet (y) nu dus de 57574 & 57575
-
Een variant van de DR 231, de Railion 232 zal ook weldra komen, die zoek ik nog, laat dus maar komen, maar dan zal het wel 2014 zijn ;D
-
Zitten enkele leuken zaken bij, die evt. bruikbaar zijn voor mij.
Railcargoaustria goederenwagen
Enkele knickkesselwagen
Veolia locomotief
-
Nou wil ik niet heel flauw zijn, maar had eigenlijk wel verwacht/gehoopt dat er een hondekop 4-tje bij zou zitten. Dat leek me logisch in de lijn van de afgelopen jaren. Ik blijf hopen. Verder hebben ze natuurlijk mooie betaalbare spullen er bij zitten.
-
misschien komen ze er met op Neurenberg ?? je weet maar nooit ???
-
Wel heel leuk en onverwacht: BR189 in Veolia kleurstelling (y)
En natuurlijk, zoals verwacht 189 in Husa kleuren (een stuk goedkoper dan Roco) (y)
En een stuk minder gedetailleerd. Snap niet dat Piko altijd zoveel nieuwigheden brengt terwijl Roco en Trix wel aan het slapen lijken te zijn.
-
Misschien dat niet iedereen de ruim 200 euro over heeft voor een 189. Ik vind persoonlijk de Roco's ook fraaier en zie die ook liever dan de Piko's maar ik kan me goed voorstellen dat iemand een 189 voor 80 euro leuk vind en voor 214 euro denkt mwah zo leuk vind ik dat moderne spul niet. Dus kan het best zo zijn dat er niet genoeg markt is voor de varianten bij Roco maar wel bij Piko. Heb zelf gelukkig al een Veolia, Locon en Husa van Roco (y). Wat ik overigens weer niet snap is dat er slechts 1 186 aangekondigd is. Had zelf gehoopt op een RTB, Metrans, ITL, CRS of gewoon een standaard Railpool of CB Rail Traxx.
-
die sgnss zijn IDD nog door andere fabrikant uitgebracht.
Vooral de Hupac uitvoeringen zie ik heel vaak in de KLV's van alle EVU's. (crossrail, sbb, WLC en DB)
Dus als piko daar ook nog mee komt, (of nog beter Kombimodell, al moeten die eerste eens de aangekondigde modellen uitbrengen).
-
Piko blinkt uit met de prijzen van zijn loc's maar een wagon (en mooie goederenwagon dan) is eigenlijk duurder dan een Roco !
niettegenstaande dat zitten in mijn verzameling heel wat coilwagons waar Piko misschien wel de fraaiste levert !
Groeten Peter ;)
-
Ik ga nog even wachten op de Br220 van Piko, was van plan een Roco te nemen die al niet zo duur was, maar de Piko is nog drie tientjes goedkoper. Ik vind trouwens de DB rijtuigen er best goed uit zien, zeker voor die prijs.
Wanneer kreeg de Benelux hondekop eigenlijk een derde pit? Kort gezegd, van welk jaar tot welk jaar heeft dit zo gereden?
Groeten Edwin.
-
Die gans (met art. nummer 57953) zie ik graag op mijn model baan. Die LOCON is ook leuk, en die PCT 189 ook :) Ik ben ook benieuwd naar die fraaie Wascosa's.
Ik vind dat Piko zeer leuke nieuwtjes heeft aangekondigd! (y)(y)
-
Hello.
Who need's that "model" of the Piko NS 6400?
Better wait 4 more weeks before placing your order :). I'm looking forward to interesting news from Nürnberg.
greetings
Ralf Wittkamp
...
die NS 6400 (g1206) met Railion opschrift is ook leuk
gr. Viktor
-
Hi Ralf, Lemke? Not LSModels I hope ;)
Piko distributor justified it because of price, even though the model is incorrect. Can any other manufacturer match their price? Not a € 400 ESU model most would want I guess.
@ rail4marcel, er is verschil in detail, ja, maar ook weer niet zo groot. En rechtvaardigt dit het prijsverschil van bijna een factor 3? Ik heb diverse Piko 189, maar niet het budget voor eenzelfde aantal Roco's.
@ metpetergaathetbeter, interessante waarneming. Verklaart misschien wel meteen het prijsverschil tussen Piko en de anderen. Het lijkt erop dat het ontwikkelen en produceren van het chassis en de kast voor een lok en voor een wagon/rijtuig bij Piko niet het prijsverschil maakt, en dat Piko de benodigde extra's voor een lok (motor, elektronica) redelijk goedkoop kan aanbieden.
Is wel logisch, kost het maken van b.v. een lokkast voor een 189 of 185 nu echt zoveel meer dan een 1:87 rijtuig? Dus zit het prijsverschil in de aandrijving, en kost dit nu echt zo veel als b.v. Roco en Marklin ons willen doen geloven? Een rijtuig zit bij allen rond de € 50, een lok ver over de € 200. Terwijl het bij Piko ruim minder is......
-
Kan een CAD specialist hier iets over zeggen? Als je b.v. op de site van LSModels kijkt naar het 3D model van de NS 17/1800 en een 3D model van een rijtuig, zit er een wezenlijk verschil in ontwerp en productiekosten in? De aandrijvingen elektronica buiten beschouwing gelaten.
-
Loks zijn natuurlijk meestal wel wat complexer als rijtuigen. Denk dan bijvoorbeeld aan extra opgezette onderdelen, cabines en cabineruitjes, stroomafnemers, isolatoren en andere daktoebehoren, enzovoorts. Ook is een bedrukking van aan vier kanten noodzakelijk, terwijl bij rijtuigen een bedrukking aan twee kanten (zijkanten) vaak voldoet.
En dan komen er natuurlijk nog de extra onderdelen als motor en elektronica bij. Misschien zijn deze onderdelen in de materiaalkosten nog niet eens zo heel duur, maar het geheel moet wel geassembleerd worden en dat is een tijdsintensief werkje.
Bovendien gaat er des te meer werk in het construeren zitten, naarmate er meer onderdelen bij komen kijken. Al deze onderdelen moeten op elkaar passen en hebben weer hun eigen gereedschappen nodig (bij rijdend materieel zijn dat voornamelijk de matrijzen voor het spuitgieten die prijzig zijn).
Als je dit allemaal meerekend, kom je voor een lok toch al wel gauw een stuk duurder uit als voor een rijtuig of goederenwagon.
groet,
Kas
-
Stoomloks ja, maar moderne loks? En een rijtuig heeft meer ramen dan een lok.
Het blijft me verbazen dat Piko z'n loks (en treinstellen, Hondekop vs Roco Plan V) zoveel lager geprijsd kan aanbieden. En niet eenmalig, maar al over langere tijd.
Detaillering is wat minder, ok, maar naar verhouding?
-
@Albert, dat is natuurlijk persoonlijk. Maar door het prijsverschil denk ik wel dat de loc bij een breder publiek afzet vindt en dat er daarom meer varianten bij Piko verschijnen dan bij Roco.
-
Ik heb enkele Roco's (oa de CNL) waarbij Roco het dan ook nog presteert om voor een adviesprijs van boven de 200Euro :o de verkeerde panto's te monteren.
Inmiddels groeit het aantal 189'ers van Piko gestaag. Ook hier foute panto's, maar de totaalindruk is prima en het spuitwerk perfekt en dat voor slechts 80Euro!! Daarnaast is de daktuin zei het wat grof, volledig nagebeeld en rijden de locs als een zonnetje met een goede trekkracht! Daarom graag nog een PKP 189 Piko en meerdere 186'ers (CRS/Metrans/RTB) (y)
-
Die Veolia diesel gtw is toch al uit?
Er staat een foto van een elektrische bij ???
...
Klopt, 2/6 elektrisch en 2/8 diesel zijn al uit, komt dus nu een 2/8 elektrisch bij volgens de folder. Logische stap zou dan zijn dat de 4e variant, een diesel 2/6, vroeg of laat ook op de markt komt. Dat laatste is dus niet bekend.
-
Stoomloks ja, maar moderne loks? En een rijtuig heeft meer ramen dan een lok.
Het blijft me verbazen dat Piko z'n loks (en treinstellen, Hondekop vs Roco Plan V) zoveel lager geprijsd kan aanbieden. En niet eenmalig, maar al over langere tijd.
Detaillering is wat minder, ok, maar naar verhouding?
Prijs-prestatieverhouding is dan beter, zeker. Maar als de prestatie beneden een bepaalde bodem zakt, hoef ik zo'n model toch niet, bijna ongeacht de prijs. Ieder zijn keus. Meestal betaal ik liever twee keer zoveel voor de helft meer prestatie. Ik heb ook liever twee loks naar mijn zin, dan een hele vloot net-niet modellen. Maar wat ik net-niet vind, kan voor een ander net-wel zijn. :)
-
een mogelijk antwoord zou ook kunnen zijn dat Piko door middel van goedkope loc's treinliefhebbers aan zich tracht te binden die dan ook de (duurdere)(goeder-) wagons aanschaffen, zoals de instappaketten digitale(goedkope) treinbesturing (in het verleden bij nagenoeg alle modeltreinmerken)!
Groeten Peter ;)
-
Als best wel grote liefhebber van de ES64F4, vind ik het spijtig dat roco modellen net iets te prijzig zijn om goed te zijn. Wat ik niet wil zeggen dat de locs niet mooi zijn!
Mocht piko de 189 eens herontwikkelen in de "expert"-uitvoering, in plaats van de "hobby"-versie, dan hadden ze een vaste klant.
Je kunt het duidelijk opmerken aan hun traxxen!
Zelf heb ik 2 traxxen uit de expertreeks. (59***) Die kun je zonder enig probleem naast hun broertjes van roco zetten.
Maar een traxx van de hobbyreeks (57***) steken net te veel af om goed te zijn.
Dit is idem met de 189. Die kun je niet echt naast een roco zetten. Niet zozeer het spuitwerk, maar de kast die te grof en te veel ingegoten is. Maar van die lcomotieven heeft piko er geen in de expert-reeks. Zeer spijtig naar mijn mening!
-
De Arriva 3-delige diesel Spurt is zeer welkom op mijn baan. Leuk, samen met mijn 2-delige versie. Precies waar ik op hoopte.
Een andere wens wordt hopelijk in 2014 vervuld: een Breng GTW-tje!
Benieuwd naar wat andere fabrikanten gaan brengen.
-
De 57575 is bij mij niet bekend hoor.... :-\
We hebben de 57570, 57571, 57572 & 57573 gehad nu. Verder nog niet (y) nu dus de 57574 & 57575
Je hebt gelijk. Ik was door deze advertentie op het verkeerde been gezet: http://www.johanvoermans.nl/index.php?act=viewProd&productId=5822
-
Hello Albert.
Perhaps you have received an PM :)?
The producer I have in mind would not be as "crazy" as ESU. I guess it would be sold under 200,00 € (and that means not 199,99 € :)).
greetings
Ralf
Hi Ralf, Lemke? Not LSModels I hope ;)
Piko distributor justified it because of price, even though the model is incorrect. Can any other manufacturer match their price? Not a € 400 ESU model most would want I guess.
@ rail4marcel, er is verschil in detail, ja, maar ook weer niet zo groot. En rechtvaardigt dit het prijsverschil van bijna een factor 3? Ik heb diverse Piko 189, maar niet het budget voor eenzelfde aantal Roco's.
@ metpetergaathetbeter, interessante waarneming. Verklaart misschien wel meteen het prijsverschil tussen Piko en de anderen. Het lijkt erop dat het ontwikkelen en produceren van het chassis en de kast voor een lok en voor een wagon/rijtuig bij Piko niet het prijsverschil maakt, en dat Piko de benodigde extra's voor een lok (motor, elektronica) redelijk goedkoop kan aanbieden.
Is wel logisch, kost het maken van b.v. een lokkast voor een 189 of 185 nu echt zoveel meer dan een 1:87 rijtuig? Dus zit het prijsverschil in de aandrijving, en kost dit nu echt zo veel als b.v. Roco en Marklin ons willen doen geloven? Een rijtuig zit bij allen rond de € 50, een lok ver over de € 200. Terwijl het bij Piko ruim minder is......
-
Ralf : 6400 = Eerst zien, dan geloven. ;D
De betreffende fabrikant/verdeler heeft wel vaker wat beloofd.
ALS ie komt dan gaat ie mooi worden (y)
-
laat ze maar met de vechtendallijnen uitvoeringen komen, 2 delig en 3 delige graag (y)
-
Voorlopig kunnen ze nog wel GTW versie´s uitBRENGen
-
Hello Chris.
Yes, you are right. He has a lot of good ideas :). The ideas which were realized are good models.
So let's wait and see.
greetings
Ralf
Ralf : 6400 = Eerst zien, dan geloven. ;D
De betreffende fabrikant/verdeler heeft wel vaker wat beloofd.
ALS ie komt dan gaat ie mooi worden (y)
-
Voorlopig kunnen ze nog wel GTW versie´s uitBRENGen
(y) (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/8337639485/)
-
@ Ralf, yes I received the PM.
Maar wachten to Neurenberg, om uit te vinden wie het is (ik gok in de richting Brawa, Liliput).
Misschien is de V100, zoals deze in diverse kleuren in NL te zien is, ook wat voor die fabrikant?
-
ff een vraagje: ik zie de foto van de HUSA 189 waar Piko mee komt, en de foto van de LOCON en Veolia 189.. De foto van de LOCON en Veolia, is anders, en de loc is ook anders. De stroomafnemers verschillen, en de foto is ook anders genomen. Het lijkt of het HUSA-model dus wat afwijkt van de andere 189's.. Is dit echt zo, of wordt de HUSA hetzelfde als de LOCON en Veolia? (afgezien de kleur natuurlijk ;))
-
Alles 189 modellen van Piko zijn indentiek. De foto's die nu online en in de folders staan zijn computer bewerkingen. Hier moet je nog niet te veel van aantrekken.
-
Oke, bedankt Manuel!
-
De Vechtdallijnen uitvoering?
De noordelijke nevenlijnen en merwedelingelijn (mond vol..) uitvoering zijn er al van Arriva ;)
Viktor,
Die van de Vechtdallijnen komen zeker wel een keer.
Het onderstaande antwoord kreeg ik vanuit Piko toen ik ze een poosje geleden een foto stuurde van de Vechtdal-uitvoering:
"Guten Tag Herr Riezebos,
vielen Dank für Ihre Mail. Der GTW in dieser Lackierung ist sicherlich interessant. Eine Modellumsetzung wird auch irgendwann erfolgen. Einen Termin kann ich Ihnen aber noch nicht sagen.
Für Rückfragen stehe ich Ihnen jederzeit gerne zur Verfügung
Mit freundlichen Grüßen
Hans-Josef Börgers"
Gewoon een kwestie van geduld dus.
Groeten,
Joop
-
Even een kick. Voornamelijk voor de Vechtdallijn versie.
Wat is het uiterlijke verschil tussen een diesel en electrisch Spurt Arriva stel? En dan voornamelijk een 3/8?
-
Het verschil is zichtbaar op de motorunit,
Pantograaf of uitlaat op het dak ;D Verder zien de
zijwanden er wat anders uit...
De rijtuigbakken zijn identiek.
Mvg,
Tis
-
Bedankt! Aangezien ik geen bovenleiding heb, is een diesel het meest natuurgetrouw lijkt me? :D
-
Uiteraard!
Het is dacht trouwens een 2/8? 2 aangedreven assen van de acht totaal....
groet Marc
-
De Fyra van Piko (lok BR 186) gaat definitief niet door.
Vanwege het niet verkrijgen van toestemming gebruik logo en naam.
Bron : Piko.
Ze komt dus niet.
Fyra topic is afgesplitst en gaat hier (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,52548.0.html) verder
-
De "herbstneuheiten"zijn inmiddels bekend. Weinig spannende zaken muv de aankondiging van het uitbrengen van de reeks 77/78 van de NMBS/SNCB; zie hier (http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=15865)
-
Wordt dat een serieus model, of slechts een namaakertje op basis waarvan ook die pseudo NS 6400-modellen worden gemaakt?
mvg,
Gert
-
Dat laatste.
-
Op basis van de G1700 dan.
Zonde,want Piko laat af en toe ook wel eens zien goede modellen te kunnen maken.
-
Ik vind die 189 912 met reclame voor het project 'Cream' (dat project is al een tijd ten einde) ook mooi. (y)
-
Cream is toch al een hele tijd geleden opgedoekt?
-
Ik vind die 189 912 met reclame voor het project 'Cream' (dat project is al een tijd ten einde) ook mooi. (y)
Hoi
Dan kun je beter voor een paar tientjes meer een roco "dumpprodukt" kopen.
Ik ben benieuwd of piko ze weet te slijten.
Bart
-
Cream is toch al een hele tijd geleden opgedoekt?
Ja, maar de loc rijd nog steeds met die reclame.
Bart, nee. Ik hoef geen Roco loc. Piko is voor mij goed genoeg, ook al is Roco in de dump.
-
Toch zonde dat ze zich steeds weer laten verleiden tot het maken van fantasiemodellen. Maarja, zolang het verkoopt zal er weinig veranderen denk ik.
Ik had stiekem gehoopt dat er nog een variant van de nieuwe zelflossers bij zou zitten. Misschien in de nieuwtjes van 2014.
Mvg, Peter
-
En de maandloc voor augustus is de CRS 186-239 (y)
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=15536
-
Een actueel model wat al niet meer bestaat, want CRS bestaat al enige weken niet meer!
-
Het is jammer dat de loc in het echt maar zo kort gereden heeft want hij was voor de modelspoorder ideaal. De loc liet zich regelmatig zien met container, ketel en graantreinen.
-
Na moeizaam overleg is NS Hispeed toch overstag gegaan en heeft PIKO toestemming verleend om het model van de FYRA BR 186 locomotief in schaal H0 te vervaardigen!
Het gaat om de rode BR 186.120 elektrische loc met de naam “Milo”, zowel in gelijkstroom (# 59955) als wisselstroom (# 59855).
Het model staat afgebeeld in de PIKO noviteitencatalogus H0 2013 op pagina 12.
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/FYRA91841186120-9NLHSA_zpse17b8307.jpg)
-
Leuk!
Heeft de machinist in het model een baard of een bril?
-
Kijk, dat is goed nieuws!
Martijn
-
De merknaam FYRA gaat toch verdwijnen, dus dat zal de reden wel zijn dat het toch mogelijk is!
-
Ja nou heb ik de ACME al ::) :-\
-
Heeft de machinist in het model een baard of een bril?
Zal eerder een bivakmuts zijn ;D
-
De merknaam FYRA gaat toch verdwijnen, dus dat zal de reden wel zijn dat het toch mogelijk is!
Het kan ook gewoon hiermee te maken hebben.
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/markenrecht-opel-blitz-darf-auf-spielzeugauto-a-672155.html (http://www.spiegel.de/auto/aktuell/markenrecht-opel-blitz-darf-auf-spielzeugauto-a-672155.html)
Het Europese hof heeft al zes jaar geleden bepaald dat makers van modellen helemaal geen toestemming nodig hebben voor het gebruik van een beeldmerk als dat ook op het grote voorbeeld staat. Vandaar dat er aan de lopende band modellen met beeldmerk worden uitgebracht waarvoor nooit toestemming kan zijn gevraagd.
Deze wijsheid heb ik overigens ook niet van mezelf, maar heb ik op het buurforum opgedaan.
-
Dat zegt dus niks. Zoals het in het artikel staat kan het gebruik van een logo alleen verboden worden als dit tot misverstanden lijdt over wie de fabrikant is. Dus in feite zou het in dit geval dan gaan om de afgedrukte fabrieksnamen, waarvan duidelijk is dat die niet van de fabrikant van de modelloc zijn maar van het grote voorbeeld. Dit is voor mij geen bewijs dat de naam Fyra zo te gebruiken is, is namelijk geen logo van de fabrikant maar een merknaam voor een bepaalde dienst. Daar zit een héél groot verschil tussen.
Ernst-Jan
-
Ik ben geen jurist, jij denk ik ook niet, maar dit snap ik toch beter. Een merknaam kan sowieso alleen worden gedeponeerd in relatie tot een bepaalde activiteit. Dus niemand anders mag een treindienst exploiteren onder de naam Fyra, maar je mag best Fyra tandpasta uitbrengen als je dat wilt.
Het gaat specifiek over het gebruik van het logo. Dat is in beginsel eigendom van NS en NMBS; je mag niet het Fyra logo op je tandpasta zetten. Maar die rechter heeft dus bepaald dat een logo altijd door een fabrikant van modellen op de modellen mag worden geplaatst als het daar in werkelijkheid ook staat. Het argument van Opel dat dat tot misverstanden over de fabrikant van het model kan leiden (Opel schijnt ook zelf modellen aan te bieden), is daarbij verworpen, maar is niet de kern van de zaak. De kern van de zaak is dat het hof ten behoeve van fabrikanten van modellen in één moeite door de exclusiviteit van het logogebruik overboord heeft gezet.
Maar goed, een zeer juridische discussie heeft uiteindelijk weinig zin tussen leken. Feit is dat verschillende modelspoorfabrikanten ervan uitgaan dat het mag en dat er sinds 2007 nooit meer een rechtszaak over is gevoerd.
-
Naast de juridische kant kan ook de commerciele kant een rol spelen voor een modelfabrikant. In een aantal gevallen is het alleen maar interessant een bepaald model aan te maken als het betreffende bedrijf een flink aantal exemplaren afneemt, bijvoorbeeld als relatiegeschenk.
Je ziet dit heel sterk in bij bedrijfs- en vrachtwagens. Als een model uit komt, koopt het bedrijf meteen 500 of 1000 stuks voor relatie's, personeel en reclame doeleinden. Soms wordt er een hele marketing voor opgezet, denk bijvoorbeeld aan de Mammout Club met complete winkels en webshop.
Een ander voorbeeld is de bekende DB-Bahnshop. Hier worden allerlei prullaria verkocht, maar ook hele grote aantallen modeltreinen.
Soms is voor een modelfabrikant die grote bestelling het duwtje in de rug om een nieuw model te kunnen gaan maken.
Sander
-
Weet iemand of die CRS loc inmiddels al is uitgeleverd? Bij meerdere webwinkels en bij Piko zelf zie ik het stoplicht op groen maar de bekendste modelspoorleverancier in NL heeft hem klaarblijkelijk nog niet....
-
Is uitgeleverd maar verkeerd bedrukt.
Dus MTE houd hem in ieder geval even vast tot we antwoord krijgen van Piko.
Wat is er fout ? Nou, kijk en zie.
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/image002_zps5ed88244.jpg)
De kenners mogen het commentaar leveren.
-
hmmmmmm wat suf..... rood en zwart omgewisseld (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/7489743830/in/photostream/)..... >:(
scherp gezien!! we wachten af
-
Is het niet makkelijk de beschrifting op de echte lok aan te passen ;D ;D
Groeten
Bas
-
Oei, dat was in de folder al te zien. Niemand opgevallen kennelijk. ;D
Gr, Ben.
-
Ai... Pijnlijke fout! :-\
Ik heb er eerlijk gezegd niet op gelet, tijdens de voorstelling in de boekskes, aangezien ik die loc(s) van CRS slechts 1 maal heb zien langsrijden, waardoor echt op details letten niet mogelijk was..
Jammer!
-
Is het niet makkelijk de beschrifting op de echte lok aan te passen ;D ;D
De CRS club inmiddels opgegeven dus de lok heeft sowieso al een afwijkend uiterlijk :P
-
Oei, dat was in de folder al te zien. Niemand opgevallen kennelijk. ;D
Gr, Ben.
Hmmm, dag na de melding in de boekskes begon mijn vakantie, dus niet opgevallen idd...... best wel jammer eigenlijk >:(
Niet alleen Roco dus die dit soort fouten maakt...... mja, roco neemt wel terug en corrigeert.... hopelijk Piko ook....
-
Hopelijk wordt het opgelost want is het wel een leuk model waar je diverse treinen mee kan trekken.
-
Niet alleen Roco dus die dit soort fouten maakt......
Om over het M-merk nogmaar te zwijgen ;D
-
Oh? Vertel eens?
bart
-
Euh, nee, vertel maar niet!
Dit draadje gaat over Piko.
Dank voor het begrip..
Gr, Bert
-
Gewoon alle CRS opschriften van de loc halen en dan heb je een compleet witte loc die straks gewoon voor de Fyra rijtuigen kan worden ingezet! Het 1:1 model heeft NS HiSpeed als nieuw baasje heeft gekregen, maar nog niet wordt ingezet!
-
Die 2/8 Diesel Arriva laat trouwens ook lang op zich wachten...
-
Volgens mij komt die eind van het jaar, als ik me niet vergis
-
Laat er maar een Arriva Vechtalijn model komen, die tussen Zwolle en Emmen rijd.
-
Bentink in Apeldoorn heeft daar een inschrijf actie voor.
Ik zou zeggen kijk op http://www.bentinkmodelspoor.nl/search?orderby=position&orderway=desc&search_query=bent5037&submit_search=Search
Grtjes Remy
-
Vechtdallijn ≠ Valleilijn
-
Ik hoop dat piko met de MAT 54 4delige versie gaat komen. Tot nu toe is die er alleen maar van lima.
Groetjes
-
Dat zijn meer opmerkingen voor het draadje : Piko 2014 of 15 of 16.
-
Vechtdallijn ≠ Valleilijn
Klopt niet
Vechtdallijn = de nieuwe lijn Zwolle - Emmen
-
Meppelspoor, ≠ betekent 'is niet'.
-
Ja, en dus klopt het wel.
Net zo goed als Vechtdallijn ≠ Trans-Siberië-lijn
;)
mvg,
Gert
-
Piko zal de maandlok CSR BR 186 niet aanpassen c.q. terugnemen aangezien de informatie foutief is ontvangen vanuit CRS.
De lok blijft dus zoals ze is.
-
En hebben ze je ook verteld wat de logica van die redenering is Chris? ???
-
Ik ben de boodschapper.
Meer niet.
Logica bij de diverse modelspoorfabrikanten is mij al jaren geleden ontgaan.
-
;D
-
hmmmm, dan vrees ik dat het toch een annulering wordt.....
-
Piko zal de maandlok CSR BR 186 niet aanpassen c.q. terugnemen aangezien de informatie foutief is ontvangen vanuit CRS.
De lok blijft dus zoals ze is.
Als dat hun houding is, dan gun ik ze van harte een leuke winkeldochter!
mvg,
Gert
-
Nou....Piko heeft het verkocht, dus het is de winkel die daar last van heeft....
Dus u snapt dat tegen het argument van Piko wat protest is....
-
Tja, ik bedoel dus nadrukkelijk niet dat de winkeliers de dupe moeten worden van deze blunder!
Maar ik neem aan dat de winkeliers hun bestellingen wel mogen annuleren als er sprake is van een fout?
mvg,
Gert
-
Als dat hun houding is, dan gun ik ze van harte een leuke winkeldochter!
Anders ik wel. Plak er wel weer wat op. Yeh!
Wel die "bril" er uit slopen en een echte machinist er in plakken.
-
@KJ : ik heb al 3 klanten voor je 8)
-
Deze Chris:
(http://farm3.staticflickr.com/2836/9553866821_e9666228ee_c.jpg) (http://www.flickr.com/photos/29897166@N06/9553866821/)
ITL (http://www.flickr.com/photos/29897166@N06/9553866821/) by Rail-Kees (http://www.flickr.com/people/29897166@N06/), on Flickr
;D ;D ;D
-
Piko zal de maandlok CSR BR 186 niet aanpassen c.q. terugnemen aangezien de informatie foutief is ontvangen vanuit CRS.
De lok blijft dus zoals ze is.
Hm, ik heb wat moeite me daar iets bij voor te stellen.... ik neem aan dat een fabrikant foto's nodig heeft om een model te ontwerpen.... dus dan hebben ze ofwel alleen zwartwitfoto's gebruikt, wat anno 2013 al heel bijzonder zou zijn, of heeft CRS blijkbaar gezegd: 'ja die kleuren zijn wel zo op de foto. maar het is écht anders hoor!'
Heel bijzonder....
-
Hoi
Gewoon een folietje erover met de juiste kleur lettertjes en het leed is geleden.
Klusje van niks ;D
Bart
-
Italiaanse Piko-modellen: http://www.corel-srl.it/PIKO/2013/piko-albumit_low.pdf
mvg,
Gert
-
Zo op het oog zie ik geen drukfouten op de nieuwe 189 in fraaie Veolia kleurstelling... FOTO (http://www.pijplines.nl/pages/bakery/veolia-e-lok-br-189-2659.php)
-
Ik heb het ding nog net gezien, dacht dat het een Roco-model was... ;D
(Stond nog geen prijskaartje bij...)
Mvg,
Tis
-
Italiaanse Piko-modellen: http://www.corel-srl.it/PIKO/2013/piko-albumit_low.pdf
mvg,
Gert
Waar zijn de 95980 en 95981 leverbaar?
-
In Italië in elk geval. :D
Misschien eens zoeken of je via de site van die Italiaanse importeur een winkel aldaar met een webshop kunt vinden?
mvg,
Gert
-
Hoi
Het enige wat me nu gelijk opvalt aan de piko zijn de grijze dakroosters. Deze horen zwart te zijn.
Een kleinigheidje.
Bart
-
Bart
Zou je dan nog wel even de ruitenwissers naar binnen willen plaatsen in plaats van naar buiten zoals ze nu staan.
Voor de rest een prachtig exemplaar. (y) ;D
-
Hoi
Beetje jammer dat ze niet voor de 094 gekozen hebben. Deze heeft net iets interessante opschriften.
Bart
-
Bart,
Dit is het Piko draadje. Maak anders even een vergelijkingdraadje. Want Märklin en Roco horen hier niet thuis.
Met dank, gr,
Bert
-
Bentink heeft ook de Vechtdallijn toegevoegd aan de voorinschrijfactie. Dus mensen, pre-ordenen!
-
Piko is nu kennelijk ook met ESU in zee gegaan (http://www.piko.de/DE/index.php/de/news/202-loksounddecoder-fuer-br-130-231-ludmilla).
mvg,
Gert
-
Nou Piko heeft ook de Fyra lok uitgeleverd.
Zeer leuk modelletje weer.
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1463769_665275816826406_440643149_n.jpg[/img]
Klik op de foto voor vergelijking met de ACME uitvoeringen.
-
Bij Wentink Arnhem werd een BRENG GTW aangekondigd....
-
KIJK! Dat is nog eens leuk nieuws.
Een Breng GTW zit ik met SMART op te wachten!!
Laat maar komen!
Trouwens, Floris. Was dat in de winkel? Op de site nog niets voorbij zien komen.
-
Ja, hing een formulier achter de toonbank in de winkel.....
-
De Vechtalijn GTW ook al
-
Bij Bentink kom je je allang voor inschrijven voor de Vechtdallijn (en in een nog eerder stadium de Valleilijn). Niet dat er zekerheid was dat die 2 ook daadwerkelijk zouden komen? Of is dat nu officieel bevestigd..