BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Treinsamenstellingen => Topic gestart door: Gert1 op 07 maart 2012, 17:47:46
-
Hier kun je als je wilt reageren op dit sticky-draadje: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,42906.msg681500.html#new
mvg,
Gert
-
Wie nog meer VRM's of samenstelling heeft van de Riviera Express zou ik deze graag gebruiken om de trein door de jaren heen weer te geven.
dirkjan
-
Dirkjan,
Dit is mijn 1974 versie.
type maatschappij Kleur modelmerk artikelnummer
Plan L/post NS Blauw Artitec 2015702
CIWLT WL FS Zilver Acme 50103
WLAB NS Blauw Acme 50584
Abüm DB Groen
Düm DB Groen/grijs Roco 44916
CIWLT WLAB FS Blauw Roco 45614
Abüm DB Groen LSM 46113
Bcm DB/DSG Blauw Roco 64029
Abüm DB POP Oranje/Grijs LSM 46114
Helaas is de NS WLAB onzeker geworden bij ACME >:(
Verder mis ik nog drie ABüm modellen.
2 LS modellen zijn besteld, nu nog op zoek naar een groene Roco.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Grtn,
Dennis
-
Ja dat MU rijtuig van de NS begint nu een lelijke spelbreker te worden.
Ik heb zojuist een mailtje naar Jägerndorfer Collection gestuurd.
Die firma was immers de initiatiefnemer van de Austria Express-set en de bijbehorende losse rijtuigen bij ACME.
Als ik antwoord krijg laat ik dat uiteraard weten.
mvg,
Gert
-
En ongekend snel antwoord:
Sehr geehrter Herr van den Heuvel!
Der Artikel ist noch in unserem Programm. Leider haben wir von der Fa. ACME noch keinen Liefertermin erhalten.
Wir hoffen Ihnen geholfen zu haben und verbleiben
Mit freundlichen Grüßen
Jägerndorfer Ges.m.b.H
We hoeven dus niet te vrezen, maar moeten vermoedelijk nog wel flink wat geduld oefenen.
mvg,
Gert
-
Dat is inderdaad bizar snel (y)
Kan ik tot die tijd anders een DB Mu er inzetten?
Dirkjan weet wel welke ik bedoel ;D
Grtn,
Dennis
-
Tja, een MU in TEN kleuren in 1974 was zeldzaam, zo niet onwaarschijnlijk. In die tijd reden ze nog in de CIWL kleuren, aangezien de TEN pool pas net gestart was en niet meteen alles werd omgeschilderd. In foto's is wel te zien, dat de Riviera en Holland Italie niet altijd een NS/CIWL rijtuig hadden, maar in plaats daarvan een SBB of FS rijtuig. Een DB is ook mogelijk als die toevallig daar stond, maar die werden meestal vanuit München, Hamburg of Keulen ingezet. Een DB zou je dan ook eerder in de Holland-Wien of de Austria verwachten, die langs München reden. Dus als je je ACME 50582 uit de Austria haalt en die in de Riviera zet en de DB in de Austria is de plausibiliteit daarvan beter (de 50582 is een FS)
dirkjan
PS: mijn SBB MU met grijs dak kan in 1976 dus redelijkerwijs worden ingezet. :)
-
Heel veel info over de Riviera Express door de jaren heen kun je hier (http://www.marklinfan.com/f/pop_printer_friendly.asp?TOPIC_ID=260) vinden.
dirkjan
-
Dus de DB MU in de austria en de ACME FS in de Riviera, klinkt goed (y)
Alleen heb ik de Roco 45614 er wel in zitten, das ook een TEN, was dat mogelijk?
Wanneer is de TEN gestart?
Grtn,
Dennis
-
Ik weet niet of er in een normale samenstelling van de RE wel 3 WL's zaten. In de samenstelling van 1973 zijn er 2, met 1 naar Bedarf. Als je de 1973 samenstelt, heb je er 2 nodig, op 8 wagens, de samenstelling zal ik vanavond proberen te posten.
De TEN startte (uitgebreid) in 1973.
dirkjan
-
Als de 1973 versie redelijk te vullen is met mijn huidige modellen dan vervroeg ik hem graag een jaar.
Deze versie is op basis van zou kunnen zijn...
Ben benieuwd hoeveel samenstellingen je deze week uitgewerkt krijgt ;D
Grtn,
Dennis
-
En hier de variant van 1973. Toch wel aardig wat verschillen. Door de facultatieve WL te laten vervallen zijn er maar 2 WL nodig, een MU en bijv een P. Zoals gebruikelijk zitten er in deze trein meerdere ABüm. Deze heb ik van meerdere fabrikanten ingepland voor variatie.
(http://nh-finescale.nl/bnls-images/d205-1973so.jpg) (http://nh-finescale.nl/bnls-images/d205-1973so.jpg)
Zo kun je de verschillen zien die een paar jaar maken in het leven van een trein.
dirkjan
-
Hoi Dirkjan,
Dat ziet er interessant uit.
volgens de info uit het 1974 draadje werd er in 1973 ook een plan L ingezet.
De Ciwlt heb ik van ACME, das ook mooi (y)
Denk dat ik mijn trein maar vervroeg ;)
Want een Riva DB MU kan toch inde Austria?
Helemaal top zoals jij de samenstellingen weer geeft (y)
Grtn,
Dennis
-
En nu de tegentrein, de D 204 uit Italie uit 1977. Nu samengesteld uit materieel geschikt voor 160 km/h, zowel in Duitsland als Italie gereden. Die de vele blokken die uit verschillende bestemmingen komen en samen naar Amsterdam rijden.
(http://nh-finescale.nl/bnls-images/d204-1977so.jpg) (http://nh-finescale.nl/bnls-images/d204-1977so.jpg)
dirkjan
-
Ook een leuke trein, en weer heel erg afwisselend.
Alleen wel de ACME 50584 erin.... dus een trein waar je geduld voor moet hebben ;)
Grtn,
Dennis
-
ACME heeft net de SBB MU slaapwagen uitgeleverd: link (http://www.reisezugwagen.eu/?p=13286)
Die is voor een Riviera begin 80 of wat later precies passend. Tzt zal ik daar een plaatje van de samenstelling van posten
dirkjan
-
...