BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2012 => Topic gestart door: Chris op 03 januari 2012, 11:48:29
-
Levering Plan K staat voor Februari/Maart
Onder voorbehoud
Bron : Elotrains.
-
Gelukkig! De Waanzinnige Klantenkreten zijn weer terug! (y)
-
Vandaag mailtje van Elotrains gekregen.
Geachte relatie,
Nog 4 dagen voor de OntraXs beurs, de spanningen lopen langzaam op.
De productiemodellen Plan K
zijn onderweg als de post z’n best doet worden ze morgen bij ons afgeleverd.
Micro-Metakit heeft besloten om ook bij ons op de stand te komen.
Zij laten een aantal nieuwe modellen en prototypen zien.
Ook de aangekondigde „Dampftriebwagen der Königlich Bayerischen Staatsbahn, Epoche I“
zal te zien zijn.
Van Epokemodeller de fabrikant die een spoorbaan aankleedt tot in de finesses met bv. een fiets een telefooncel of een…………….
er zijn zo 600 verschillende producten, keus genoeg.
ViTrains, daar laten wij enkele treinstellen, locomotieven, rijtuigen en wagens zien.
PMT enige H0 wagens, H0m rijtuigen, TT wagons, en verschillende aandrijvingen
Vrijdag t.m. zondag staan wij voor u.
Tot ziens op de beurs.
Ps, Voor ons wordt een nieuwe website ontwikkeld maw. de oude vertrouwde website is niet geheel uptodate meer.
Voor informatie ed. zijn wij altijd bereikbaar op onderstaande tel. nr. of per mail.
Met vriendelijke groet.
EloTrack - Modelbouw Gerard Sloots
Molendijk 19-A
3235 XE Rockanje
The Netherlands
Tel : +31(0)181 40 55 32
Fax: +31(0)181 40 53 46
www.elotrack-import.nl
EloTrains en EloTrack-Modelbouw zijn onderdeel van EloMet BV en EloMet Holding BV
Goed nieuws.
Rob
-
Ben wel benieuwd naar de modellen.
Weet nog niet of ik naar OntraXs ga.
Waarschijnlijk donderdag al in het Spoorwegmuseum.
-
De mail suggereert dat de modellen daadwerkelijk onderweg zijn voor de winkels.
Dat is echter nog niet zo.
Het gaat om modellen die men kan laten zien op Ontraxs :)
bron : Elotrain.
-
ben zeer benieuwd
-
Eerste foto komt er zo aan !
-
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/kza-2.jpg)
-
Dikke handgrepen en treden of lijkt dat maar zo?
-
Die kun je dunner maken of vervangen door zelfgemaakte.
Maar waarom moet dat rottige embleem er nou weer op ??? >:(
-
Er komen diverse varianten, dus ook zonder embleem.
-
:D :D :D (y)
-
ligt het aan mij of is dat NS embleem een beetje aan de kleine kant??
-
Vorm zit er goed in, kleuren behoeven misschien iets werk (trapjes zijn veel te licht) maar voorlopig ben ik wel hoopvol en enthousiast (y)
@Floris : op de foto op http://nl.wikipedia.org/wiki/Plan_K oogt het identiek
-
Mooi model! Kritiekpunt is inderdaad dat die handgrepen zo echt niet kunnen en ook niet van deze tijd is. :-\
De trappetjes ogen ook nog te dik. Maar dat zijn de trappetjes op de Roco Plan D's eigenlijk ook. Het logo mag wat mij betreft nog iets groter van formaat <-11 à 12mm-> En de bakopschriften zouden kleiner en wat verfijnder kunnen. De blauwe kleur lijkt goed getroffen.
Jeroen
-
ligt het aan mij of is dat NS embleem een beetje aan de kleine kant??
Ik twijfel. Wat foto's in boeken gezocht, maar door perspectief lastig te beoordelen. 1e reactie is dat ze net wat kleiner zijn dan op Plan N.
-
Ik denk dat ze op de productie-exemplaren wel op de goede maat zijn. Maar die foto belooft wel wat inderdaad 8)
Ik bedenk me dat ik hiervoor nog iets heb af te maken........ ::) ;D
-
Ik twijfel. Wat foto's in boeken gezocht, maar door perspectief lastig te beoordelen. 1e reactie is dat ze net wat kleiner zijn dan op Plan N.
Hebben de logo's niet een standaardmaat?
-
ze kwamen met nog iets dit jaar toch 8) ?
-
Hebben de logo's niet een standaardmaat?
Yep.
Jeroen
-
alle opschriften hebben een stadaard maat ;)
mvg,
Robin
-
Op deze foto is goed te zien die Sobat in een ander draadje plaatste, dat het NS logo gelijkend is in verhouding met de plan E's. Dus merk ik op dat het NS logo een standaard maat heeft voor haar rijtuigen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/K_en_N.jpg)
Jeroen
-
Ik vraag me af of je dat gezien het perspectief en de afstand waarop deze foto is gemaakt wel zo kunt stellen.
Het NS-vignet op het tweede rijtuig is immers vrijwel net zo groot als op het voorste terwijl daar dus zowat 30 meter tussen moet zitten.
mvg,
Gert
-
Ja, maar de fotograaf heeft ook weer een bepaalde afstand tot beide...
De ene ster staat tientallen lichtjaren verder dan de ander en toch lijken ze even dichtbij...
-
Ja Poes, maar dat kan komen doordat de ene ster in werkelijkheid vele malen groter is dan de andere. Toch?
mvg,
Gert
-
Dat hoeft niet... als twee objecten zover van de schouwer afstaan zegt de onderling afstand tussen die twee objecten niet zoveel meer, m.a.w. die 30 meter is die 30 meter ineens niet meer.
-
Ik denk ook niet dat NS voor elk type rijtuig een ander formaat logo liet maken (zou me ook niet verbazeb dat dat wel gebeurde :-X, dus één formaat voor alles....
Over sterretjes praten doen wel in een ander topic.... ;D
-
Ik vraag me af of je dat gezien het perspectief en de afstand waarop deze foto is gemaakt wel zo kunt stellen.
Het NS-vignet op het tweede rijtuig is immers vrijwel net zo groot als op het voorste terwijl daar dus zowat 30 meter tussen moet zitten.
mvg,
Gert
Hou eens een lineaal op de foto.
-
Ik zie echt wel dat er verschil is, maar ook dat het heel klein is.
Wat ik bedoel is dat je op basis van zo'n foto niet kunt stellen dat alle logo's een standaard-formaat hebben.
Dat wil overigens helemaal niet zeggen dat dat niet zo zou zijn. Sterker nog ik denk óók dat dat zo is, maar ik zie zo'n foto gewoon niet als het bewijs daarvoor.
mvg,
Gert
-
Maar de logo's hebben dus een standaardformaat. Dan is het alleen de vraag of deze de juiste grootte heeft.
Mijn plan K's hebben dat in ieder geval wel. :)
-
Ja, maar de fotograaf heeft ook weer een bepaalde afstand tot beide...
En als een echte Albert Rozenboom is er ook het tele-effect!
-
ik bedoel maar...
-
om iedereen even in verwarring te brengen, de logo's zijn in verhouding. Het logo kan dus elk formaat zijn.
mvg,
Robin
-
Helpt dit een beetje voor de verhouding op het rijtuig?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Boxtel___1605_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Boxtel___1605_2.jpg)
-
;D Anyway, ik blijf er bij dat de NS logo's dezelfde afmetingen hadden voor zowel de Plan K's als bijvoorbeeld op de plan D's, E's en W's o.a. Als ik een (transparante)liniaal op de foto van Sobat leg, kom ik ook tot die conclusie.
Jeroen
-
Het kan best zo zijn dat de logo's van de plan N te groot zijn, maar het zou jammer zijn als dan ht logo kleiner is op de K (maar misschien wel juist) maar als ik mag kiezen heb ik dan liever een fout (te groot) logo als het dan maar wel gelijk is als die van de plan N (ze rijden tenslotte altijd bij elkaar)
Vrees alleen dat dat vast niet weer word afgestemd. Het NS logo op de mat46 van rivarossi is tenslotte helaas ook kleiner als die van de mat46 van Lima.....
-
Ik zie niet in waarom een fabrikant die het eventueel wel goed doet, zich zou moeten aanpassen aan de fabrikant die het eventueel fout heeft gedaan, alleen omdat het dan zo mooi bij elkaar past....
-
Ik meet op de plan N van Heris dezelfde afmetingen van het NS logo als andere fabrikanten. Dus het logo in de breedte van <-12mm-> . Het is afwachten wat Elotrains met dit gegeven doet.
Jeroen
-
Ik was vandaag op Ontraxs te vinden en heb op de stand van Elotrains mijn kritiekpunt aangekaart wat betreft de afmetingen van het NS logo. Niets ten nadele van het gehele model want dat ziet er in mijn ogen piekfijn uit! (y) Een aardige meneer sprak ik aan en we gingen even in een korte discussie. Als antwoordt hierop werd gegeven dat, 'mocht het inderdaad zo zijn dat het NS logo aan de kleine kant is dan wordt dit nog gecorrigeerd'. Er wordt in ieder geval nog even naar gekeken voordat de eigenlijke productie op gang gaat komen. Helemaal goed dus. ;)
Jeroen
-
Vrijdag had ik de wagon gezien, erg mooi moet ik zeggen! Maar ik vond het blauw wel iets te donker en iets te grijs naar mijn mening, ten opzichte van Roco Plan D en ook iets van Artitec Plan E. Of leek dit zo door het licht in de hal?
Gr,
Mathyn
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Kopie_van_img269_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Kopie_van_img269_1.jpg)
-
Vrijdag had ik de wagon gezien, erg mooi moet ik zeggen! Maar ik vond het blauw wel iets te donker en iets te grijs naar mijn mening, ten opzichte van Roco Plan D en ook iets van Artitec Plan E. Of leek dit zo door het licht in de hal?
Gr,
Mathyn
Eindelijk een fabrikant, die naast Philotrain snapt hoe donker het blauw moet zijn. Roco plan D en Artitec plan E zijn te licht, maar velen vinden dat juist goed met de redenering van schaalkleur.
Voor de aardigheid een plan E van Artitec kortgekoppeld met een plan E van MK modelbouwstudio's
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1160240.jpg)
Ik zou dus zeggen houden zo! Het enige wat ik zo snel zag, waren de trapjes. Die zijn te lichtgrijs. Donkergrijs of zwart komt beter over. Nu vallen de trapjes gewoon op.
mvg,
Ivo
-
Ja misschien is het wel dé kleur, maar naar mijn weten moet plan K altijd gecombineerd worden, en om nou een soort regenboog van blauwe kleuren te krijgen is ook niet alles. Maar nogmaals, de rest van het model is wel erg gaaf!
Gr,
Mathyn
-
@MathynK,
De rijtuigen waren in het echt ook verschillende tinten blauw.
Dat had te maken met de veroudering van de verf, aangezien ze maar om de 15 jaar (of langer) werden overgeschilderd.
En ik ben wel tevreden met deze kleur (y)
Groeten Arjen
-
Inderdaad, de Att rijtuigen zijn veel te licht van kleur. Deze plan K komt aardig overeen (y), want berlijns blauw is echt donker. Bovendien een sterke kleur, bewust door NS destijds gekozen.
Gr. Erik.
-
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/P1070034.jpg)
Morgen zeer uitgebreid verslag van deze Plan K modellen op Groterdam.
Ben nu te moe ;D
-
Dat valt me nou tegen van je >:(! ;)
Erik.
-
;D
-
Mooie foto Chris in perspectief. Ik ben er uit. Het logo is duidelijk te klein!
Jeroen
-
De modellen die ik bespreek zijn nog niet de uiteindelijke modellen, dus niet in paniek raken.
Je kan naar aanleiding van die bespreking je ei kwijt onder de bespreking (als je dat wilt) en dat gaat naar Elotrains, die er zeker wat mee gaan doen, indien dat natuurlijk mogelijk is.
Dat ei kan u dus morgen kwijt :)
-
Ben niet een NS rijder maar zag de rijtuigen ook staan. Ze zien er er goed uit. (y)
-
Keej,Chris helemaal goed. ;) Ik heb de beste man op 'Ontraxs' al gesproken maar hij wist het nog niet zeker of dat wel zo was.
Enkele berichten terug kan je dat teruglezen. Mocht het inderdaad zo zijn dan wordt dit gecorrigeerd op de modellen. Wat dat betreft zit het letterlijk wel snor.
Jeroen
-
Dat ei kunt u dus morgen kwijt :)
Dat zal me een gekakel worden als iedereen dat doet, Gerard wordt gek...
Dat valt me nou tegen van je >:(! ;)
Mij valt het helemaal niet tegen...
hij voldoet volledig aan de verwachting...
:-*
-
Speciaal voor Mispoes de hele nacht doorgewerkt :-*
Bespreking Plan K van Elotrains (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=827:plan-k&catid=59:diversen&Itemid=120)
-
Fraai inderdaad. Denk dat ik hem uit sentimentele overwegingen ga aanschaffen. Mijn eerste rijtuig ooit was zijn Fleischmann broertje.
-
maar ik vind de kleur niet echt geschikt om te combineren met Plan N of Plan D, echt zonde van de fabrikanten...
-
Is idd jammer van de kleur.
Maar de Ls stalen D zal straks ook wel iets afwijken.
Tinus
-
En als jouw buurman in de sloot springt, spring jij daar ook in? ;)
Net wat fissy zegt. De kleur zelf is wel mooi, maar niet mooi te combineren.
Blijf het stiekem toch wel erg jammer vinden. Ik wou ze combineren met plan D. Geen gezicht ben ik bang.
Gr,
Mathyn
-
Bespreking Plan K van Elotrains (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=827:plan-k&catid=59:diversen&Itemid=120)
(y)
Uit de beschrijving van Chris:
1500, Stalen D, Plan N en Plan K. En je hebt een geweldige treinsamenstelling in 1:87.
Wat is een alternatief voor de 1500 in deze samenstelling? Kan dit ook met een 1100?
Gr, Ben.
-
1100 kan zeker; zie oa het boek Elektrische Treinen in Nederland, of als je na 1981 rijd een 1600.
Maar ook 1200 en 1300 zal zeker zijn voorgekomen.
Op de puntjes die Chris noemt na zie ik weinig fouten en het zijn geen onoverkomelijke zaken... het blauw zal altijd wel een twistpuntje blijven. Het is iig beter dan het Roco blauw (wat teveel naar paars gaat) maar het Artitec Plan E blauw had ik persoonlijk liever gezien. Dat combineert makkelijker, ook met de reeds aanwezige Plan N's.
-
Speciaal voor Mispoes de hele nacht doorgewerkt :-*
Ik zou die uren in rekening bij hem brengen ;D
Mooie bespreking (y)
-
Dat doet ie niet, want dan ga ik ook schrijven... ;D
Speciaal voor Mispoes de hele nacht doorgewerkt :-*
Ik hebt het gemerkt, om 4 over 8 zat ik je mail te lezen van... 8 over 4...
Mooie beschrijving. Ben blij dat de plan K zo goed qua kleur en hoogte bij de N past. Plan K met plan D vind ik minder van belang.
-
het lijkt of er aan de bovenste trede van de trapjes nog een restantje van de gietboom zit.
De variant met oud nummer in het midden en computernummer rechts heeft wel degelijk bestaan.
Tijdens de opknapbeurt van rijtuigen om het "Gat van '83" te dichten (materieeltekort 1983/'84) zijn een aantal Plan K's beperkt opgeknapt om weer in dienst te komen. Bij de poetsbeurt van de zijwanden kwam daarbij zowaar het oude nummer (dat eind jaren zestig onder de ramen in het midden op de zijwanden stond) weer tevoorschijn.
Ze reden dus in die jaren met computernummer en tegelijkertijd was het oude nummer (vaag) zichtbaar. Op het model zou hier misschien een dun vleugje berlijnsblauw over heen kunnen worden geweatherd.
grtz,
Wim
En uiteraard een compliment aan Gerard c.s. van Elotrains voor een fraai product!
-
nou, eigenlijk stond het er gewoon duidelijk op. Ik heb er foto's van gezien van de rijtuigen welke nu bij de VSM zijn welke uit Belië terug kwamen, maar daar stond het gewoon volledig op.
zie http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=7349.30 (http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=7349.30)
mvg,
Robin
-
Sneek : nee, is geen restje van de gietboom :)
-
Ook leuk om te melden, en vanavond laat ik dat even zien.
Het rijtuig is voorbereid voor stroomafnemers van Digirails.
Verlichting van Digirails en sluitseinprintjes van Digirails.
Speciale gleufjes zorgen ervoor dat je de printjes van de sluitseinen precies op hun plek drukt.
Laat ik vanavond wel even zien.
-
Nog een reden temeer om één van de plan K rijtuigen in mijn stam Venlo-Den Haag te voorzien van sluitlichten!!!
groet, Rob
-
Zeker weten dat er 2 van deze juweeltjes worden aangeschaft.
Denk dat de sluitverlichting en rytuigverlichting er ook maar gelijk ingebouwd gaat worden.
groetjes Chris (y)
-
Nog een reden temeer om één van de plan K rijtuigen in mijn stam Venlo-Den Haag te voorzien van sluitlichten!!!
groet, Rob
Hoi
Was dat maar waar bij mij. Ik ben niet zo gecharmeerd van wat tot nu toe gezien heb. Grove details zijn zelf nog wel te verhelpen, maar de ramen vind ik onacceptabel.
Het lijkt door de lichtinval alsof er een raam omheen zit. Met een binnenverlichting zal dit helemaal dramatisch zijn.
Mijn vermoeden is dat de ramen aan de binnenkant met een verdieping of zoiets gegoten zijn om deze dunner te maken
Chris, is dit zo?
Bart
-
De ramen zijn precies zo vormgegeven als bij elk rijtuig wat ik tot nu toe van welk merk dan ook heb kunnen zien.
Alleen zit daar (bij de andere merken) iets van een zwarte of zilveren lijst omheen.
Wellicht dat het je daarom opvalt ?
-
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/P1070066.jpg)
Het rijtuig is dus voorbereid voor printjes van Digirails.
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/P1070067.jpg)
Even snel aangesloten ziet dat er zo dus uit. (sluitsein setje van Digirails)
-
Ziet er fraai uit (y), heb je ook een foto met rijtuigverlichting aan :D?
Tim
-
Nope, dit is even heel snel gedaan.
-
@ Sneek : een stukje van de gietboom is de lamp die de trap verlicht als de deur open gaat.
-
Bedankt voor de toeLICHTing Chris. Nu is de kunst daar een SMD-LEDje in te frotten ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/instaplicht_Plan_K.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/instaplicht_Plan_K.jpg)
grtz,
Wim
-
Veel beter toch met groter logo?
Plaatje geleend van Chris. Bij dit model met dubbele baknummering behoort het NS vignet meer aan de rechterkant van het raam te zitten. Mits het om hetzelfde rijtuignummer gaat als het tweede plaatje.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1070035b.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img313.jpg)
Foto plan K uit de collectie van Frank alias Mispoes. (Plan K 083 te Den Helder, 25 september 1983)
Jeroen
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img268_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/img268_2.jpg)
iets duidelijker ;D
SK
-
Mits het om hetzelfde rijtuignummer gaat als het tweede plaatje.
Nou, dat is per rijtuig van de sets 10052, 10053 en 10054 verschillend, dus niet alleen de 10054!
@sobat:
weet jij het rijtuignummer wat bij die op jouw foto hoort?
mvg,
Robin
-
@Sobat.
Helemaal goed! Dan heb ik mijn huiswerk goed gedaan. ;)
@Robin
Ja dat dacht ik al. Elotrains, zal ongetwijfeld de juiste documentatie in handen hebben, en weten waar desbetreffend logo moet komen.
Jeroen
-
Ik vind het maar vreemd. Hebben veel andere fabrikanten al laten zien wat je met handgrepen, opstapjes etc kan doen, wordt het nu heel gewoon gevonden dat de fabrikant opstapjes van kwaliteit Heris monteert. Ook de handgrepen, veerbootogen en de detaillering van de draaistellen zijn niet van een nivo dat je van een nieuwe wagen zou verwachten. Het draaistel toont wel erg kaal. Ik ben echter benieuwd naar de echte modellen.
Ach, nu passen ze wel beter bij de Heris plan N..
dirkjan
-
Ik ging gisteren de mist in met mijn bestelling, vanwege de rijtuignummers.
Was al genoemd dat deze rijtuignummers niet kloppen?
NL10052 Set bestaande uit 2 rijtuigen Tp. IV
Uitvoering 1979-1983: met twee klasseborden halverwege tussen de ramen en voorzien van computernummer en aangepaste opschriften.
Rijtuignummers: 5084 3840 161-5 en 5084 3840 172-2
Deze hebben nooit bestaan, de 50 moet 51 zijn, getuige ook het computercontrolecijfer.
-
Laat ik eerst zeggen dat ik het initiatief prachtig vind. De uitwerking die ik tot nu toe zie vind ik echter maar matig. Met de huidige technieken in gedachten lijkt het of een rijtuigmodel is wat meer dan dertig jaar oud is en aan een update toe is. Een aantal zaken zijn al genoemd: heel dikke handgrepen op de koppen en naast de deuren, grof vormgegeven opstaptreden onder de deur, de dikke dwarse raamspijl in het toiletraam, de gietnaad dwars op de koppen van het dak waar het dak overgaat in de ronding naar de kop, de wat vlakke draaistelzijkanten, de toiletventilatoren zouden de zelfde kleur als het dak moeten krijgen, het NS-vignet (plaats/afmeting). Let wel: ik ga nu af op de foto's zoals deze geplaatst zijn.
Al met al ben ik benieuwd naar het uiteindelijke model zoals dat in de winkel komt. Ik vind het nog een beetje te vroeg om het model de hemel in te schrijven met heel heel veel gejubel zoals Chris dat in mijn ogen toch een beetje doet (dat heet geloof ik 'preken voor eigen parochie').
Eerst maar eens op het definitieve model wachten. Nogmaals: ik ben, zoals velen, heel blij met het initiatief maar ook heel benieuwd naar de uitwerking van alles.
-
Ik kan inhoudelijk een heel eind met je meegaan, de detaillering is eigenlijk niet meer anno nu maar ik vind het wel komisch om dit:
...om het model de hemel in te schrijven met heel heel veel gejubel zoals Chris dat in mijn ogen toch een beetje doet (dat heet geloof ik 'preken voor eigen parochie').
van de Artitec-pastoor te lezen... ;D
-
@sobat:
weet jij het rijtuignummer wat bij die op jouw foto hoort?
mvg,
Robin
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Kopie_van_img266.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Kopie_van_img266.jpg)
bij deze.
SK
-
Ik kan inhoudelijk een heel eind met je meegaan, de detaillering is eigenlijk niet meer anno nu maar ik vind het wel komisch om dit:
van de Artitec-pastoor te lezen... ;D
GAAT HEEN IN VREDE EN ZONDIG NIET WEER. ;)
-
Rijtuignummers: 5084 3840 161-5 en 5084 3840 172-2[/i]
Deze hebben nooit bestaan, de 50 moet 51 zijn, getuige ook het computercontrolecijfer.
ik gok een foutje in de text. er staat op de rijtuigen zelf gewoon 51 84.
@Sobat:
Dank!
mvg,
Robin
-
Ik vind het nog een beetje te vroeg om het model de hemel in te schrijven met heel heel veel gejubel zoals Chris dat in mijn ogen toch een beetje doet (dat heet geloof ik 'preken voor eigen parochie').
Nee, preken voor eigen parochie houdt een betoog in voor toehoorders die jouw mening allemaal delen waardoor je weet dat er geen kritische opmerkingen komen. Het feit dat er hier en daar wel kritisch op Chris gereageerd wordt, betekent dat hij dus niet preekt voor eigen parochie.
Hier eindigt mijn (taalkundige) preek dan weer... ;)
Plan K heeft zeker geen dienst meer gedaan achter een (sporadische) Nederlandse stomer?
Eelco
-
Ja dat dacht ik al. Elotrains, zal ongetwijfeld de juiste documentatie in handen hebben, en weten waar desbetreffend logo moet komen.
De documentatie laat zien (handig als je alles uitgezocht hebt voor het spoorwegmsusem ;D) dat het logo in het midden van het raam behoort. zojuist eens gezocht op foto's van plan K, en de meeste (80 a 90%) hebben het logo recht onder het raam. Feitleijk is dit normaal bij de echte spoorwereld, er is altijd wel een mannetje die het net ff anders doet.
mvg,
Robin
-
Ik vind het nog een beetje te vroeg om het model de hemel in te schrijven met heel heel veel gejubel zoals Chris dat in mijn ogen toch een beetje doet (dat heet geloof ik 'preken voor eigen parochie').
*** aub op met dit soort uitspraken.
Ik geef *** in de bespreking aan dat je met commentaar kan komen wat ik doorgeef aan Elotrains.
En Elotrains neemt dat ter harte.
Ik vind het model er prima uit zien, en ALS er al een model gedateerd uitziet (omdat het een oud model is) is het duidelijk de Roco Plan D die het compleet aflegt qua detaillering tegenover de Plan K.
Maar hou dit soort domme opmerkingen graag voor je.
-
Och Chris maak je niet druk, heb ooit eens een verhaal gehoord hoe een DKM De-2 de hemel in werd geprezen...
Gevalletje balk-splinter denk ik :)
Gr. Remco.
-
Precies !
Ik ben geen blad wat gratis gekregen modellen goed moet lullen.
Wat me niet zinde mocht ik melden van Elotrack.
IK ben tevreden en anderen mogen en kunnen onderaan het verslag hun commentaar geven.
Dat en wat hier staat komt bij Elotrack terecht.
-
er word duidelijk gezegd het zijn niet de definitieve rijtuigen etc. etc. ik wacht wel tot ze echt voor me staan op mijn baan, en zodra ze rijden dat ook geen probleem geeft, en niet zoals de plan N. Blij ben ik wel met deze PRE bespreking, en als er weinig details op de echte zaten kun deze niet verzinnen op het model, en deze bakken zijn uit de tijd inderdaad dat ze per stuk (in het echt) nog wel verschilden.
-
deze bakken zijn uit de tijd inderdaad dat ze per stuk (in het echt) nog wel verschilden.
Dat ze uit de fabriek kwamen waren ze allemaal gelijk, al snel daarna werd het een zooitje ;D
mvg,
Robin
-
En dat is juist tegenwoordig zoals we merken met de mDDm in de DDZ.
-
heb ooit eens een verhaal gehoord hoe een DKM De-2 de hemel in werd geprezen...
Ja maar... dit is mijn mantraNu je het zegt... daar staat mij ook iets van bij. ;D
Ik vind het model er prima uit zien, en ALS er al een model gedateerd uitziet (omdat het een oud model is) is het duidelijk de Roco Plan D die het compleet aflegt qua detaillering tegenover de Plan K.
Dat ben ik niet geheel met je eens. Het ziet er ontegenzeggelijk uit als een plan K maar de detaillering vind ik grof ogen en niet meer van deze tijd. Het is al een stuk beter dan de plan N die ik zwaar vond tegenvallen qua detaillering. Maar als ik het vergelijk met de ICR, plan E en plan W's van de laatste jaren kan deze plan K, voor zover ik dat kan beoordelen vanaf de foto's, niet mee komen met het genoemde drietal. Ik vind het model er echter goed inzetten, reden genoeg voor mij om een setje te bestellen.
-
Dat mag Frank, maar de Plan K naast een Plan D van Roco (dat voorbeeld haal ik ook aan) met meegegoten handrailingen op de kop en naast de deuren is duidelijk spartaans dan de Plan K nu.
Er staat ook nergens dat ik tegenspreek dat er merken zijn die het fijner aanpakken, maar daar is dan weer de klacht dat er van alles afknikkert..... 8)
Hoewel een drupje lijm dat dan weer prima oplost. 8)
-
maar de Plan K naast een Plan D van Roco (dat voorbeeld haal ik ook aan) met meegegoten handrailingen op de kop en naast de deuren is duidelijk spartaans dan de Plan K nu.
Ik weet het niet Chris, ik vind deze zo grof ogen dat ik de plan D-oplossing zou prefereren, hoewel die anno nu niet meer aanvaardbaar is. Als voorbeeld eigenlijk hetzelfde verhaal: de plan U-kop van Philotrain: de ladderogen zijn open. Fleischmann heeft dat veel subtieler gedaan met een paar puntjes, een prima weergave. De Philo-kop doet mij, samen met de messing ruitewissers, te pokdalig overkomen. Soms is modelbouw ook de kunst van het weglaten...
Maar... ik zou de plan D en K eens in het echt moeten zien om er goed over te kunnen oordelen.
-
Dat mag Frank, maar de Plan K naast een Plan D van Roco (dat voorbeeld haal ik ook aan) met meegegoten handrailingen op de kop en naast de deuren is duidelijk spartaans dan de Plan K nu...
Het vergelijk wat je maakt gaat een beetje mank. Er zit zo'n 30 jaar tussen de Plan D en de Plan K rijtuigen, maar qua detaillering vind ik ze op zich zeker, afgezien van de meegegoten handgrepen, niet slecht. Bedenk: er zit ruim dertig jaar geschiedenis tussen die modellen. Het is ook niet realistisch om een auto van 30 jaar auto te vergelijken met een van anno nu. En overigens: hetgeen ik in een tijdschrfit doe, doe jij digitaal: op je site en hier. Ken je het verhaal trouwens van die pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet? ;)
-
Ik en velen met mij in de branche zien dat (gelukkig) iets anders.
Daar laat ik het dan maar bij...is beter voor het blaadje waar je nu voor schrijft.
Ik ga me nu weer bezig houden met mensen die wel weten hoe het een en ander werkt.
-
Ken je het verhaal trouwens van die pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet? ;)
Rob, dit slaat werkelijk nergens op... jij bent degene die begint met verwijten te gooien...
-
Wat ik altijd zo leuk vind aan deze discussies is dat ik het idee krijg dat een fabrikant het nooit goed kan doen.
Veel detaillering, niet goed want alles valt er af. Geen detail , ouderwets model.Kleur te licht , te donker.
Volgens mij is een model maken , concessies doen.
Geef gewoon je reacties op het model en laat de rest buiten dit forum.
Elotrains , doe je voordeel met de dingen waar je nog iets aan kan doen en leer van de rest.
Je zult zien dat het model dadelijk de winkel uit vliegt zoals bij alle andere modellen.
Rob
-
Heeft iemand een idee wanneer de Plan K in de winkels ligt?
-
Met een slag om de arm, reken op Mei.
-
Thxs Chris. Komt goed uit......... ;D
-
@Chris, heb je de kritiek/verbeterpunten al bij Elotrains bekendheid gegeven?
Op je website en in dit draadje konden wij dat kwijt. Zo ja, dan is de vraag of zij er daadwerkelijk iets mee gaan doen?
Jeroen
-
Elotrains heeft alles meegenomen en zelfs extra foto's van mijn site.
Dus men heeft alle commentaar netjes.
En zover ik weet gaat men zeker wat met de punten doen.
-
Ik zie dat ik wat laat ben met reageren, maarja ach voor de puristen een paar extra fotos van plan K 1:1
Mocht je de traptree verlichting aan willen brengen, denk er dan wel om dat de deur open moet staan, anders valt de verlichting uit
(http://i219.photobucket.com/albums/cc282/kke7359/IMG_9864.jpg)
(http://i219.photobucket.com/albums/cc282/kke7359/IMG_9960.jpg)
Wat me opvalt bij de trappen bij het H0 model is dat het frame erachter foutief grijs is. Bij indienststelling en afvoer was de kleur hiervan blauw, alsmede de bufferbalk, enkel de buffers waren zwart. De traptreden zelf waren zilverkleurig aangezien het verzinkt gaas-staal is. Het frame waar de traptreden weer op gemonteerd zitten is weer berlijnsblauw
(http://i219.photobucket.com/albums/cc282/kke7359/IMG_9750.jpg)
Hier staat de K tegen de D nog gekoppeld, zie je gelijk wat verschillen. De buffers zijn hier nog foutief grijs, ik wist toen nog niet dat het zwart had moeten zijn.
(http://i219.photobucket.com/albums/cc282/kke7359/IMG_9889.jpg)
Hier zie je ook duidelijk dat de bufferbalk grijs is. Ook heeft de K nog maar 2 luchtslangen over. De overige 2 zijn verwijderd toen de directe henry rem uit de draaistellen verwijderd werd.
(http://i219.photobucket.com/albums/cc282/kke7359/IMG_9865.jpg)
En nog een plaatje bij avond maar dan met de sluitseinen aan. Nog een kleine kanttekening bij de sluitseinen, ze kunnen ook geel en wit licht uitstralen. Hiervoor zijn in de kopen draaiglazen aangebracht. Dit ter aankondiging en afsluiting van een speciale trein.
Nu nog even naar het interieur. Naar mijn mening is de 2e klas nog steeds groen, het neigt meer naar de blauwe kant, maar nog steeds groen. En boven de banken bevind zich een soort turkoois kleur leerdoek.
(http://i219.photobucket.com/albums/cc282/kke7359/IMG_7545.jpg)
De 1e klas zoals in het model met blauw pluche
(http://i219.photobucket.com/albums/cc282/kke7359/IMG_7363.jpg)
Zicht vanuit de coupe op de coupe deuren(ik heb helaas geen groothoeklens)
(http://i219.photobucket.com/albums/cc282/kke7359/IMG_7486.jpg)
En een beeld vanuit de gang
(http://i219.photobucket.com/albums/cc282/kke7359/IMG_7548.jpg)
En nog een beeld voor de purist, je kunt de TL's afzonderlijk per coupe uitzetten, waarna vervolgens de nacht en leesverlichting aangaat. Ziehier een foto
(http://i219.photobucket.com/albums/cc282/kke7359/IMG_7565.jpg)
Voor de rest is het jammer dat de kleur grijs te licht is gekozen. De originele kleur is rall 7016. En het oude NS "58" blauw komt het dichtst in de buurt bij rall 5011. Ik heb nog een aantal originele blikken 58 blauw staan op alcohol basis en we hebben daarnaast de verschillende rall tinten geprobeerd en daar kwam rall 5011 het beste bij uit. Daar vind ik het model wel goed in geslaagd, in tegenstelling tot het roco plan D model.
Nog even over de rijtuigen met de combinatie van oude nummers en computer nummers. Bij de eerste buitendienststelling in 1981 was er een selectie gemaakt met rijtuigen eventueel geschikt voor NS 150. Hiertoe zijn toen de originele nummers aangebracht. Daardoor zie je ze terug op enkele foto's van tussen 1982 en 1983 bij de herindienststelling.
Rijtuigen die bijvoorbeeld bij de eerste buitendienststelling van de SSN geweest zijn hebben dit niet gehad, waaronder de 7355 en de 7359, welke nu in het bezit van de VSM zijn.
Tot zover
Groeten Okke
-
hoe ver staat het eigenlijk met de Buffel ???
-
Als pasen op pinksteren valt ...denk ik... :-\
-
En de plan K ?
Martijn
-
Met een slag om de arm, reken op Mei.
Gr.
Eric
-
Da's overmorgen! ;D
-
+31 dagen 8)
Vrij naar Rowwen Heze: 't Is een kwestie van geduld tot.....
Gr.
Eric
-
Overmorgen is 1 mei, plus 31 is 32 mei¿¿¿ ;D
Groenten Rob
-
Welk jaar ;D?
-
Bedankt voor het plaatsen van de foto's Okke, zeer bruikbaar. (y)
-
;) zolang de biezen maar zandgeel worden...
-
Blijkbaar is dit bericht door Elotrains verspreid (hun site is niet benaderbaar, dus daar kan ik het niet checken):
Mei / juni komen eerst de Plan K’s, later dit jaar de 2 Stuurstanden + meetwagen.
De Buffels worden verwacht eind 2012 / begin 2013. Op stapel staan ook nog een NS loc en enige NS rijtuigen/wagens.
Die opmerking over een NS loc zou natuurlijk op een 1500 kunnen slaan. (y)
-
De wens is de vader.....
Martijn
-
Blijkbaar is dit bericht door Elotrains verspreid (hun site is niet benaderbaar, dus daar kan ik het niet checken):
Mei / juni komen eerst de Plan K’s, later dit jaar de 2 Stuurstanden + meetwagen.
De Buffels worden verwacht eind 2012 / begin 2013. Op stapel staan ook nog een NS loc en enige NS rijtuigen/wagens.
Die opmerking over een NS loc zou natuurlijk op een 1500 kunnen slaan. (y)
Het bericht komt via de nieuwsbrief van de Tombe.
Elotrains geeft aan dat de levertijden met een grote slag om de arm dienen te worden genomen en men gaat natuurlijk niet in op de overige opmerkingen ;D
Gewoon maar weer afwachten welke lok ik te koop ga zetten he... 8) Voor enkele is dat meestal een voorbode. :-X
-
Chris, zet gewoon een eigen verkoopsite op. Is voor ons veel eenvoudiger........... ;)
-
Amaai
De zenuwenpillen kunnen weer uit de kast ! Daver Daver.....
Maar iets anders. Heb net een set plan N gekocht (12213 tpiv) Wil daar nog een setje K en stalen D tegen plakken. Welke moet ik hebben dan voor Den Haag - Keulen ?
Straks natuurlijk ook die 1500 van Elotrains tegen plakken
Martijn
-
We hebben een mooi subforum met treinsamenstellingen (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/board,52.0.html) (y)
Zoek ze ;D
Hier (http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=34348.0) dus.
Gr.
Eric
-
Nieuwe site inmiddels on line. Interessant. Ben benieuwd ;)
-
Wat is interessant ?
Martijn
-
is er al bekend wanneer de Buffel komt ??? ???
-
die loopt al lang op de veluwe rond
-
is er al bekend wanneer de Buffel komt ??? ???
Ik denk als ie klaar is ;D
Maar het is nog knap mistig in de kristallen bol dus zal nog wel even duren 8)
Gr.
Eric
-
Voor de liefhebbers !
Plan K vaart op dit moment naar Nederland (y)
Dus nog even geduld (maandje of anderhalf) ;)
-
Met de roeiboot? :P
Tinus.
-
Trekschuit :P
-
Voor jullie wel.
-
;D
-
Mooi, dan is er geen brandstof mee gemoeit.
Kan de prijs ook weer naar beneden. :P ;D.
Tinus.
-
Gelukkig duurt het nog even, kan ik nog sparen.....
Net een flinke hap uit het budget vanwge de aanschaf van een plan V ( en dan moet de plan T nog komen! )
groet, Rob
-
Mooi, dan is er geen brandstof mee gemoeit.
Kan de prijs ook weer naar beneden. :P ;D.
Tinus.
Manuren...die zijn duurrrrrr !!!!!
-
Laat Elotrains er maar een 1500 achter aansturen zo dat de trein Den Haag Keulen compleet is.
cor
-
Alle versies ?
-
Als ze maar niet per onderzeeer komen, want dan moeten we ze opduiken uit de haven van Vlaardingen... ;D.
Gr. Erik.
-
Alle versies ?
Zover ik weet wel.
-
Manuren...die zijn duurrrrrr !!!!!
.
Ach beetje lijst meegeven. :P.
Maar zonder gekheid...mooi dat ze onderweg zijn.
Tinus.
-
San Diego Bridge met de Plan K's aan boord wordt 310812 om 15:00 uur in Rotterdam verwacht.
Het schip vaart zo te zien morgen langs Malta. Zeker thuisbezorging bij een zeker forumlid ;D
-
Nee, ze gaan langs Zuid-Frankrijk, kan ik daar mijn bespreking alvast doen ;D
-
Voor wie het schip wil volgen: klik (http://www.marinetraffic.com/ais/)
Toets bij 'go to vessel' de naam van het schip in en je volgt live de beweging van het schip
-
Ik werk in de haven,dat bootje moet ik toevallig lossen de 31ste....dat containertje ff apart houwe ,kan ik hem zelf eerst ff checken ..... ;D ;D
-
Zondag 26 aug 2012 1100 uur
20 mijl west van Sines (Portugal)
37.7178 (37 41'47.18") N
9.0912 (009 05'32.33") W
-
We volgen hem ook! ze zitten in die groene container naast die blauwe.
Groeten, Gerard
-
;D
-
;D
-
Bericht 145 is volkomen fout.
Hier de nieuwe positie van de San Diego Bridge volgens het AIS systeem.
AIS: San Diego Bridge containerschip onder Panamese vlag
Heeft o.a plan K en gevaarlijke lading aan boord
Speed 15.9 Kn.
Koers over de grond 253 graden
Pos 17.10 LT
N 036 09'31.66"
W 004 25'32.51"
ongeveer 53 mijl E van Tarifa
ETA Rotterdan 31-8-2012 1400 UTC
Bij deze.
SK
-
We doen nog even een tussenstopje in Frankrijk voor Chris.....
Uit betrouwbare bronnen.
Chris ligt op het ogenblik buitengaats met zijn jacht te wachten.
-
ongeveer 53 mijl E van Tarifa
Bij deze.
SK
Tarifa? Dat plaatsje ken ik, afgelopen zomer nog een biertje op een terrasje gedaan. Maar toen die boot nog niet gezien.
Gerard
-
Geen Kroatie meer???? 8)
-
1509 Knopen? Warpspeed!
-
We doen nog even een tussenstopje in Frankrijk voor Chris.....
Uit betrouwbare bronnen.
Chris ligt op het ogenblik buitengaats met zijn jacht te wachten.
sh*t, dat moest geheim blijven Gerard ;D
-
En die
chemische gevaarlijke lading dan, zorgt deze voor de juiste kleur blauw? ;D
Groeten,
Christoph
-
Moet Chris wel heel snel varen of zwemmen daar Frankrijk al ruim (middelandsezee kant) gepasseerd is. Misschien nog Bordeaux of Le Havre? Maar gezien de snelheid en zijn ETA zal het wel in een streep door gaan naar de Europoort.
-
Volgens een grote advertentie in Railmagazine 297 zijn de plan K's gearriveerd...
In het blad zelf wordt het rijtuig kort besproken, mooi model hoor...
-
Ja dat ziet er inderdaad fraai uit! Kom maar op! (y)
Jeroen
-
Is dat niet het handmodel, ik ga er nog steeds van uit, tot ik hier op beneluxspoor of in de winkel de hele serie varianten gezien heb.
Tot nu toe heb ik maar 1 variant gezien èn dat is en blijft deze. Dat geldt ook voor de web-site van Elo-Trains zelf.
Er wordt niet voor niets geschreven over een uitlevering in september...., welke maand leven we nu?
Ff wachten nog dus.
-
De container met de plan K staat nog steeds aan boord van de San Diego Bridge die op dit moment tussen Lissabon en Vigo vaart. de SDB geeft nog steeds een ETA van 31-8-2010 1400 UTC. Doe er nog twee weken afwerking bij en dan heb je hem.
SK
-
Volgens een grote advertentie in Railmagazine 297 zijn de plan K's gearriveerd...
In het blad zelf wordt het rijtuig kort besproken, mooi model hoor...
Vaart die boot ineens met een snelheid groter dan die van het licht?
Als het model nu in Rallmagazine staat, dan moet Plan K vorige week al zijn aangekomen.
Dames en heren! Het grootste nieuws van de dag is niet dat Plan K al is gearriveerd, maar dat de San Diego Bridge een tijdmachine is! 8)
mvg,
Gert
-
het kan ook zijn dat men een doos op het vliegtuig heeft gegooid voor ons bnls-ers en het plebs met de container gaat bedienen 8)
-
sh*t zeg! Jij verklapt in één keer het hele plot van 'hitchhiker's guide to the galaxy'! 8)
mvg,
Gert
-
Snappen jullie nu nog niet hoe marketing werkt?
-
sh*t zeg! Jij verklapt in één keer hoe marketing werkt! 8)
mvg,
Gert
-
Ik zit al een uurtje of twee de plan K te volgen en zie dat de SDB een rare schuiver maakt in het Engelse kanaal. dacht eerst dat de orders veranderd waren want de koers was recht op Plymouth toe. Zie nu dat de koers weer de goede richting uit gaat maar hij zit nog steeds aan de verkeerde kant van de verkeersstroom.
N50 00 53
W03 50 06
-
Ik wil dat ze pas NA mijn vakantie uitgeleverd gaan worden, dus heb wat zitten hacken ;D
-
Rustig aan he, anders wordt het nog een gevalletje waterschade ;)
-
:)
-
I Zie nu dat de koers weer de goede richting uit gaat maar hij zit nog steeds aan de verkeerde kant van de verkeersstroom.
Hij gaat gewoon naar Engeland, wat moet hij anders daar zo dicht onder de kust. Plan Komt wat later
-
Volgens ons systeem moet hij morgen om 1400 aangeland zijn. Ga even op onderzoek uit.
-
De huidige possitie in acht nemende (onder de engelse kust in limebay) kan het zijn dat daar de Kanaal en Noordzeeloods aan boord genomen wordt. Ziet er wel naar uit. Ik heb info bij de RPA en SCC opgevraagd over de exacte tijd van aankomst LL = lage licht.
-
Beste Sobat,
Hij zal op 31 augustus om 16:00 uur Lage Licht aankomen zoals het er nu uitziet.
Groeten,
SMIT Harbour Towage Rotterdam BV
SMIT Communications Centre
-
Ik zou toch zweren dat hij in Torquay (of Exmouth) ging binnenlopen, maar nu is hij haaks
rechtsaf eeeuh over stuurboord gegaan ::)
Een beetje rare route niet Hans?
Jakop
-
Overstag gegaan? ;D
-
Nee er zijn daar geen havens waar hij binnen kan lopen!!!!
Hij heeft, zoals ik eerder aangaf de loods voor het kanaal en de Noordzee opgepikt. Dus koers en speed recht op Rotterdam. recht zo die gaat
-
Komen ze nog alleen in sets van 2 of komen ze ook los?
Iniden in sets van 2, is er iemand die er 1-3-5-7 wil hebben en er dus 1 over houd en die set wil delen?
Groet René
-
Plan K's komen als set van 2 stuks behalve het Kon. begeleidingsrijtuig.
In het verleden zijn de sets van de Plan N'nen door verschillende winkeliers na verloop van tijd ook los verkocht.
Nog even wat achtergrond informatie voor de volgers van de Plan K's
SAN DIEGO BRIDGE
Vessel's Details
Flag: Panama
Ship Type: Cargo - Hazard D (Recognizable)
Status: Underway
Speed/Course: 19.5 kn / 93˚
Length x Breadth: 293 m X 40 m
Draught: 14 m
Destination: ROTTERDAM
ETA: 2012-08-31 14:00 (UTC)
Received (113): 0h 1min ago
(AIS Source: G4EMM)
Show Vessel's Track
Gerard
-
Ook ik heb één set besteld, graag had ik drie rijtuigen, maar wellicht kan ik in een later stadium een extra rijtuig ergens aanschaffen.
groet Rob
-
het lijkt wel Sinterklaas, zo wordt er vol verwachting naar een bootje uitgekeken 8)
-
@Chris: of je gaat op jullie welverdiende vakantie en laat ons al de Plan K of je blijft hier en doet de bespreking op Groterdam. Maar dat is weer unfair naar Joost. Als je terugkomt, zijn er al -tig uitgeleverd, denk ik. Fijne vakantie gewenst trouwens!
-
;D
Dank :)
-
Ter hoogte van Oostende ;D
Jakop(die er niet eens 1 in bestelling heeft)
-
Maak niet uit waar hij nu zit. Hij krijg om 1600 uur lokale tijd pas zijn sleepboten bij het lage licht van Hoek van Holland/Europoort. Nog een uurtje voor het manouvreren en afmeren en dan worden de kistjes gelost.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/SAN_DIEGO_BRIDGE_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/SAN_DIEGO_BRIDGE_2.jpg)
Eerder onderweg van/naar Antwerpen
-
Is de hobby nu al zo'n obsessie gewrden dat we al dagen dat schip aan het volgen zijn wanneer die Plan K's nu aan wal komen? En dan? Het zegt natuurlijk wel iets, maar niet exact wanneer ze in de winkel liggen. Leuk dat we weten dat ze vandaag in NL zijn, maar mensen, moeten we nu elk uur een update geven waar het bootje vaart? Ga toch modelbouwen.... stelletje zenuwenlijers.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Nb. Misschien heeft Artitec toevallig ook stiekem wel een containertje met DE-2's en DDM-1 op dat bootje staan, oei, oei, oei, spannend!!!!! :P :P :P
Jeroen
-
Misschien zitten die wel in dezelfde container, kan me niet voorstellen dat er genoeg plan K's zijn gemaakt om een container vol te krijgen. En stel je voor dat de DDM-1 straks bij Elotrains worden afgeleverd en de Plan K's bij Artitec, dan gaat het nog langer duren. Stressen!!! :P
Gelukkig heb ik N-spoor... :)
-
Ga toch modelbouwen.... stelletje zenuwenlijers.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Jeroen
Doe ik ook! Ik ben begonnen met de container, waarin de plan k op de San Diego Bridge staat, na te bouwen ;D Schip en kade volgen later!!!!
-
;D ;D ;D ;D Mafketel!!! (y)
-
container met smileys is al aangekomen en gelost ::) ;D
Reden: Ik mocht niet teveel lachen van de moderator, dus een aantal lachebekjes moeten verwijderen.... »
daar gaat mijn opmerking
-
De San Diego Bridge draaid de Europahaven in met assistentie van de Smit Humber voor en de Smit Cheeta achter. Zij helpenen de SDB verder de Yanceehaven in om daar veilig afmeren
-
Gefeliciteerd Gerard, Your Eagel has landing in the Port of Rotterdam!!! ;D
-
Your Eagel has landing in
Wat is dit voor Boerenkool Engels?
-
Voor een ieder die geen engels spreekt of verstaat begrijpelijke taal. 80 of meer % van de Nederlanders begrijpt dit :) ;D
-
Zal het even vertalen voor die overige 20 procent.
"Jouw adelaar heeft een overloop in Rotterdam."
-
Daar zal Gerard blij mee zijn!(http://www.mitropa.nl/forum/images/smiles/joker495.gif)
-
Alea iacta est!
Gerard
-
10% van de nederlanders begrijpt latijn ;D ;D ;D (en nog meer lachebekjes)
-
Nb. Misschien heeft Artitec toevallig ook stiekem wel een containertje met DE-2's en DDM-1 op dat bootje staan, oei, oei, oei, spannend!!!!! :P :P :P
Als jij dan alle containertjes even checkt en de uitkomst hier meld? ;D
-
En iedereen die Asterix en Obelix heeft gelezen begrijpt dit Latijn! ;D
Vraag me toch af wat die schuit in de haven gedaan heeft, die spaghetti snap ik niks van. :P Zal de GPS wel zijn die niet al te nauwkeurig is. ;)
-
De plaatjes lopen nog wat achter op de werkelijkheid. Nu is het net of dat het schip ver op het land is afgemeerd. In werkelijkheid is dat al haven en zijn ze druk om daar de doorsteek naar de tweede maasvlakte te maken.
het lijkt mij verstandig om dit hier nu te sluiten en in het (nieuwe) draadje over Plan K te openen.
-
Gaat dit draadje dan de prullenbak in?
-
Voor diegene die de info over Artitec kwijt is, deze heb ik afgesplitst van Elotrains, en aan het draadje van Artitec gevoegd. Deze vind je onder Neurenberg, HO, Artitec 2012.
Met vriendelijke groet,
Bert van Gelder
-
Ter info: NIEUWS! (http://www.elotrack.nl/news.php)
Mvg,
Kees-Jan
-
Ben wel errug benieuwd hoe die nieuwe stuurstanden van Elotrack er uit zien.......... ;D
-
Ik ook. :) Morgen gaan we het zien. (y)
Gr, Ben.
-
Net terug uit Mechelen en de handmonster kunnen bewonderen bij dhr. Sloots. Ziet er prima uit, evenals de creaties van Kees-Jan.
Er komen nog wat kleine aanpassingen w.o. naar ik begrijp de handrails.
Laat maar komen Elotrains. (y)
Gr, Ben.
-
Elotrains gaat de stuurstanden plan D uitbrengen. Nou zijn er met en zonder wit dak. Weet iemand in welk jaar deze daken boven de cabine wit zijn geworden.
Franc.