BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: Sander Fondse op 03 mei 2011, 14:17:45

Titel: Fleischmann 64 + ESU
Bericht door: Sander Fondse op 03 mei 2011, 14:17:45
Hallo,

met behulp van een nieuw motorschild is een Fl* 64 (4061, Loknr 64 415) omgebouwd naar digitaal. Ingebouwd in een ESU Lokpilot V4.0 54613 (met NEM 651 stekker)

Nu heb ik problemen bij het programmeren. Ik rijd meestal met 128 rijstappen, met een Roco MM. Onder ongeveer rijstap 20 rijdt de lok stotterend. Zeg maar gerust met hollen en stilstaan. Dit is waarschijnlijk vanwege het gebrek van een vliegwiel. De motor van mijn lok heeft namelijk geen extra gewicht ingebouwd in het 3-polige anker.

Nu heb ik al 3 instellingen geprobeerd

1. De instelling uit de ESU handleiding
 1a Toen dat niet werkte, heb ik analoog aan de handleiding 2 maal CV 54 verkleind (ook CV 55 vanwege geen vliegwiel)

2. Ik probeerde de BETA- auto- instellingsoptie (dus, vrij spoor, CV 54 op 0, F1 indrukken en vingers gekruist). Werkte ook niet.

Iemand een idee hoe ik misschien het nog iets beter kan krijgen ? Ik heb liever dat hij iets sneller loopt op lagere rijstappen, dan dat hij alleen maar hort en stoot.
Titel: Re:Fleischmann 64 + ESU
Bericht door: Hans sprinter op 03 mei 2011, 14:33:33
Hoi Sander,
wellicht een de volgende optie proberen:
CV54 op 2
CV 55 op 3
Kijken of het beter gaat.
Lukt dit niet dan kun  je eens proberen of je CV 56 naar 64 kunt zetten, en anders op 32.
Succes, Hans  ;)
Titel: Re:Fleischmann 64 + ESU
Bericht door: Sander Fondse op 03 mei 2011, 14:56:04
Hmm,
zo laag ?  8)

Maar goed, ik ben erachter gekomen dat een standaard Lokpilot net niet past. Ik heb daarom maar een Micro besteld. De instelling is hetzelfde, want ESU lokpilot.
1 vraag, wat heeft het voor zin om CV 56 te veranderen ? Als ik de lastregeling uitzet NA de lagere rijstappen, wat heeft dat dan voor invloed op het rijden in die lagere stappen ?
Titel: Re:Fleischmann 64 + ESU
Bericht door: Hans sprinter op 03 mei 2011, 15:16:02
Hoi Sander, ik had begrepen dat je in stap 20 van 28 problemen kreeg.
Ik zie nu net dat het dus 128 is.  :-X Oeps.
Dan maakt het niet uit, goed gezien.

De lage CV's heb ik eigenlijk niet alleen bij Fleischmann,maar meer loks,
oa ook Roco soms nodig. Ik ben benieuwd of het helpt bij jou.
Groetjes, en succes, Hans  ;)
Titel: Re:Fleischmann 64 + ESU
Bericht door: Ruud K op 03 mei 2011, 15:29:12
Bij Flm-rondmotoren, zoals in deze loc zit, worden meestal de volgende instellingen aanbevolen:
CV 2: 6
CV 53: 40
CV 54: 16
CV 55: 20

Groet,
Ruud
Titel: Re:Fleischmann 64 + ESU
Bericht door: Sander Fondse op 03 mei 2011, 16:05:48
Bij Flm-rondmotoren, zoals in deze loc zit, worden meestal de volgende instellingen aanbevolen:
CV 2: 6
CV 53: 40
CV 54: 16
CV 55: 20

Eh
1. De instelling uit de ESU handleiding

Daarmee bedoel ik dat wat hierboven staat
Titel: Re:Fleischmann 64 + ESU
Bericht door: Ruud K op 03 mei 2011, 16:43:35
Kijk eens wat de loc doet bij de standaardinstellingen en rijstappen 14 of 28 in plaats van 128.

Groet,
Ruud
Titel: Re:Fleischmann 64 + ESU
Bericht door: Matheus 18 op 03 mei 2011, 21:49:34
Heb de instellingen genoteert..
Heb mijn 64 ook nog om ter bouwen naar digitaal.
Alvast bedankt.

Johan.
Titel: Re:Fleischmann 64 + ESU
Bericht door: Sander Fondse op 04 mei 2011, 19:16:38
Stom stom,

een geval van RDFM  of LNEDH  (Lees Nou Eerst Die Handleiding)

CV 55 moet inderdaad veel lager zijn. Zoals ik zelf in de tread 'De bouw van : DJH NS 6000 ' schreef, de lok kan gaan springen op lagere snelheden als de waarde van 'I' niet klopt.
De motor van de lok heeft waarschijnlijk zo goed als geen inertie (staat heel snel stil), dus de waarde van CV55 moet laag zijn (missschien wel naar 2 of 3).