BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: Jan B op 07 maart 2011, 19:50:02

Titel: Zimo MXDECUP
Bericht door: Jan B op 07 maart 2011, 19:50:02
Hallo,

Ik heb een vraag over Zimo MXDECUP,
Werkt deze ook op Windows 95 SE ??
Heb in december een aantal Zimo MX630 gekocht maar deze zijn niet of moeilijk te programeren met het Twin Center.
Blijkt een software update voor te zijn.
Nu zit ik te denken om zo'n ding te gaan kopen,
Maar het zou wel makkelijk zijn als deze dan werkt op mijn treincomputer hierop zit dus Windows 95 SE.
Wie het weet mag het zeggen.

Jan
Titel: Re:Zimo MXDECUP
Bericht door: Ronald Koerts op 07 maart 2011, 20:10:28
Hier is een test over het apparaat:  Test MXDECUP (http://atw.huebsch.at/zimo/mxdecup.htm). Daar staat dat je een SeriĆ«le poort en windows moet hebben. maar geen versie van windows. Volgens mij staat er op de website van zimo (http://www.zimo.at/) ook dat er een nieuwe versie / apparaat uitkomt.

Succes!

Groeten Ronald.
Titel: Re:Zimo MXDECUP
Bericht door: Rob Bogers op 11 maart 2011, 09:22:09
Windows 95 SE bestaat helemaal niet, of je bedoeld Windows 98SE die is er wel geweest en tussen die twee uitvoeringen zit nogal een verschil.
Titel: Re:Zimo MXDECUP
Bericht door: Jan B op 11 maart 2011, 18:12:13
Oooo jee,
Wat dom van mij, ik bedoelde eigenlijk ook Windows 98 SE
Weet iemand hoe zo'n ding sowieso werkt in jip en janneke taal???

Jan
Titel: Re:Zimo MXDECUP
Bericht door: Rob Bogers op 11 maart 2011, 18:59:19
Vraag het de importeur eens, lijkt mij de meest logische weg. Ik kan de site even niet vinden maar een dealer die Zimo producten verkoopt zal je zeker kunnen helpen.
Titel: Re:Zimo MXDECUP
Bericht door: Han Zijlstra op 11 maart 2011, 20:53:06
http://www.zimo.at/web2010/products/software-info.htm

Titel: Re:Zimo MXDECUP
Bericht door: maartenvanderburgt op 11 maart 2011, 22:08:46
Probleem met de 630 bekend. Je hebt waarschijnlijk de MX630 met softwareversie 28.0
Door Zimo zelf toegegeven: ..... het slechtste wat we ooit uitgebracht hebben, had nooit mogen gebeuren......
En na verwoede pogingen om een update tot stand te brengen bleken de updateprogramma's ook niet te functioneren.
Kortom, na veel mails heen en weer werkt de update nu en kan de 630 serie van een nu wel correct werkende software voorzien worden.

Nu naar de MXDECUP.
Zorg eerst ervoor dat je de update-programma(s) op je computer hebt. Dan werkt het updaten als een fluitje van een cent. Alleen heb ik persoonlijk het update-programma voor SOUND gebruikt (blijft vreemd, updaten met een sound updater voor een gewone decoder) omdat mijn PC het noodzakelijke Framework niet wilde installeren, dus kon ik het normale programma (ZIRC) niet gebruiken. Dus dat moet je eerst maar proberen.

Werkwijze is simpel. Na het opstarten van het programma op "decoder updaten" klikken, het programma zoekt zelf de decoder en meldt of die gevonden is.  De vraag "updaten ?" met ja beantwoorden en het proces in het balkje volgen. Duurt een seconde of 10-15. Klaar is kees, ehhh, Zimo. En dat alles dus ook met een ingebouwde decoder.

Maar het nieuwe apparaat zal vast nog wel beter of leuker werken, in ieder geval ook zonder centrale (updates op USB-stick). Bovendien is de vraag of de MXDECUP nog verkrijgbaar is.

En zonodig, na dit verhaal:  waar heb je ze gekocht? Dan kan die verkoper ook voor de update zorgen. Zoniet:  retour, want het is/was een wanproduct (versie 28.0) oftewel een fabrieksfout. Garantie dus.

Maarten.