BeneluxSpoor.net forum

Algemeen => Van en voor gebruikers => Frank Oude Elferink => Topic gestart door: Mispoes op 22 februari 2011, 20:21:57

Titel: Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Mispoes op 22 februari 2011, 20:21:57
Nadat ik tot de conclusie was gekomen dat de Df-actie onhaalbaar zou worden gezien het vele werk (daarbij komt nog de hoge aanschafprijs) ben ik op zoek gegaan naar een project voor Benelux dat realiseerbaar is.

Ik kwam uit op varianten van de ICM van Trix en Märklin. Ik had al eens een driewagenstel gebouwd uit een viertje. Een dagje flink doorwerken en het stel is gereed. De blauwe streep moet worden ingekort (met name de bovenste laat zich moelijk verwijderen terwijl onder het geel liggende blauw direct naar boven komt), klasse-aanduidingen aangepast worden, een koersrol verplaatst en natuurlijk de treinstelnummers vervangen. Om te voorkomen dat de lelijke glanzende plekken teveel opvallen moet er een vernislaag worden aangebracht. Echter... doordat het glaswerk er zeer moeizaam uitgaat moet het worden afgeplakt.  

Naast de driewagenstellen is het ook mogelijk een nummervariant te bestellen op het vierwagenstel of misschien zelfs de luxe 4444 die uit maar liefst 2 1e klasse rijtuigen bestaat. De laatste variant moet nog onderzocht worden op haalbaarheid maar ik ga er vanuit dat ook deze optie een mogelijkheid wordt.

Het is mogelijk een model dat reeds in uw bezit is aan te leveren maar op beperkte schaal wordt ook de mogelijkheid geboden via een winkel met een stukje korting op de adviesprijs een nieuw model aan te schaffen (€ 300,=). Nadat het stel wordt afgeleverd betaalt u voor het werk:

€ 65,= voor een vierwagenstel serie 4200
€ 110,= voor de 4444
€ 75,= voor een driewagenstel serie 4000 (voor €25,= extra krijgt u ook de ongebruikte tussenbak (B-rijtuig) retour)  

Van elk besteld treinstel gaat €5,= naar de kas van Beneluxspoor.

Wat wordt er (vooralsnog) niet aangepast?

De bestemming Schiphol, wel wil ik onderzoeken of er geen alternatieve bestemmingen bijgeleverd kunnen worden.

Het interieur, het interieur komt dermate sterk overeen van zowel de 4069/4083 als de 4444 dat ik besloten heb daar geen sloopwerk aan te verrichten: in de extra A 4444 (ex-B) moet er telkens één stoel in de breedte worden verwijderd terwijl in de AB (ex-A) juist een stoel moet worden toegevoegd in de nieuwe afdeling 2e klasse.

De onderzijde
de apparatenkasten aan de onderzijde komen zeer sterk overeen, voorzover ze niet gelijk zijn. Niet voor niets is voor ICM-2 (4051-4097) gekozen die een chopperinstallatie hebben, net als de ICM-3/4 (4201-4250).

Degene die nog op zijn buffetrijtuig uit de eerdere actie zit te wachten hoeft niet bang te zijn dat de Koploper voor extra vertraging gaat zorgen. Vanzelfsprekend wordt deze eerst afgerond voor ik aan de Koplopers ga beginnen. Wat betreft deze rijtuigen: begin maart zet ik de eindspurt in om begin mei vrijwel alle rijtuigen af te hebben. Het grootste deel van de restauratierijtuigen is al in aanbouw. Wanneer de actie van de Koploper gaat starten weet ik nog niet, de poll is bedoeld om alvast de belangstelling te peilen en om reeds afspraken te kunnen maken met de winkel.

Wellicht ten overvloede: uit ervaring bij de buren weet ik dat er genoeg mensen zullen zijn die het geld en het werk er niet aan afzien. Onderschatting van de tijd die er nodig is voor het netjes afwerken van een model komt vaak voor, niet in het minst door mensen die zelf nog niet een model te lijf zijn gegaan met gereedschappen. Ik kan mij dat ook best wel voorstellen: ik ben zelf ook vaak verbaasd hoe snel de tijd voorbij tikt als ik intensief aan iets bezig ben. Toch zou ik deze discussie hier niet willen voeren. De voorgestelde modellen zijn alleen voor Beneluxers bestemd die het meerwerk op waarde kunnen schatten.
Binnenkort zal ik hier een paar foto's plaatsen van de AB (tussenbak van het driewagenstel) die het meeste werk vergt.  
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: ZwolsBas op 22 februari 2011, 20:50:08
Ik weet niet of je hier wel mag reageren maar:

Dus voor 375,- heb je een 3 delige ICM ?
En die extra rijtuig lever je in bij jou ?
Best goedkoop :P Heb wel interesse ben benieuwd naar de fotos.
Ooit gedacht om dit zelf te doen maar dat durf ik niet.

Zijn er nog Trix Koplopers verkrijgbaar dan?
Ik zie ze nergens meer alleen Marklins :'(

Leuk idee ;D
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Tedo op 22 februari 2011, 21:00:05
Ondanks dat ik zelf geen interesse heb, vind ik je prijzen juist schappelijk (wél beseffende hoeveel tijd ermee gemoeid is).
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: theokersten op 22 februari 2011, 21:01:41
sucses ermee (y)
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Arnoud op 22 februari 2011, 21:57:02
Mijn Trix is een beetje Mini is dat erg? :)
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Mispoes op 22 februari 2011, 22:42:37
Nee, dat is niet erg...

Maar ik ga het niet doen... ;D


Dus voor 375,- heb je een 3 delige ICM ?
En die extra rijtuig lever je in bij jou ?

klopt...
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: ONR op 22 februari 2011, 22:49:43
Ondanks dat ik zelf geen interesse heb, vind ik je prijzen juist schappelijk (wél beseffende hoeveel tijd ermee gemoeid is).

Ik sluit me bij Tedo aan, succes  ;)
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: henk op 22 februari 2011, 23:47:16
Toevallig net een drietje opgehaald, die via een omweg in Utrecht was beland.
Het was veel te gezellig bij Huibert dus geen tijd voor foto's meer, maar het ziet er prima uit.  (y)
Nu nog wat technische ingrepen: 'asb weg ermee' en kortkoppelen van twee stellen.
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: fissy op 23 februari 2011, 06:40:37
technische ingrepen, leuk...  :)

Edit: Wielen zonder ASB zijn geen probleem meer, heb een oplossing gevonden. Raadschijven van het vrij wordende Rijtuig kan je prima op de drijfas op persen. Enigste verschil is het profiel van het wiel zelfs, maar dit is nauwelijks te zien.. 

Als je hem in Huis hebt, zal ik zondag toch even komen kijken. Ik vond de Plan E TD al mooi, dus verwacht ik weer een Top werk van Frank....

Groet

Bernd
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Mispoes op 23 februari 2011, 07:42:18
Zaterdag heb ik er nog één, zondag niet meer. :-\ Ik zal bij Gert informeren naar de mogelijkheden...
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Jeroen Water op 23 februari 2011, 08:03:08
Frank heeft ter voorbereiding op deze nieuwe Beneluxspooractie mijn vraag om een ICM driewagenstel te maken, aangegerepen om mijn ICM als prototype te gaan gebruiken. Afgelopen januari heb ik het stel bij Frank opgehaald. In afwachting op de start van deze nieuwe BNLS actie, heb ik jullie het stel nog niet laten zien, maar daar komt nu snel verandering in.

Frank heeft voor mij de 4083 gemaakt en ik kan niets anders zeggen dan dat het een prachtig treinstel is geworden! Ja, het ombouwen kost wat extra geld en je houdt een bak minder over dan een oorspronkelijk viertje, maar hierdoor werd het voor mij wel mogelijk om met zeven bakken ICM te rijden. Acht bakken zou voor mijn baan te lang worden.

Dat Frank veel aandacht heeft besteedt aan het netjes aanpassen van het treinstel, is er duidelijk aan af te zien. Eigenlijk moet ik zeggen dat het juist NIET te zien is. Ik kan geïnteresseerden in een ICM-3, deze Beneluxspooractie dan ook van harte aanbevelen!!!

Later deze week zal ik foto's plaatsen van de 4083.

Jeroen
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Gert1 op 23 februari 2011, 09:17:55
Zaterdag heb ik er nog één, zondag niet meer. :-\ Ik zal bij Gert informeren naar de mogelijkheden...

Volgens mij bedoelt Bernd dat hij Henk's stel graag zou willen zien. Uit welingelichte bronnen heb ik vernomen dat Der Fissy ein Holland-Ferien in Utrecht macht.   ;)

Afgelopen zaterdag al even zo'n drietje mogen bewonderen. Komend weekend mag ik er zelf eentje in ontvangst nemen. En het is waar wat Jeroen zegt: Je ziet eigenlijk op geen enkele manier dat er handmatig iets veranderd is. Wat Frank aflevert, lijkt warempel wel fabriekswerk, zo strak is het!   
Kortom, een aanrader deze actie!  (y)

mvg,
Gert
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: henk op 23 februari 2011, 09:24:44
Ja, Bernd kan mijn stel bekijken. Moet ik alleen zien te voorkomen dat hij gelijk de frees erin zet natuurlijk.  ;D
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Kas op 23 februari 2011, 09:41:27
Citaat
Van elk besteld treinstel gaat €5,= naar de kas van Beneluxspoor.

Nou, dat vindt ik aardig! Waar kan ik mijn bankgegevens achterlaten?  ;D

Groet,
Kas
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Bart Zegers op 23 februari 2011, 09:52:46
 ;D ;D ;D
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Mispoes op 23 februari 2011, 09:59:31
Nou, dat vindt ik aardig! Waar kan ik mijn bankgegevens achterlaten?  ;D

Groet,
Kas

Dat is kas met kleine letter, jij bent Kas met hoofletter! 8)
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: sjoef op 23 februari 2011, 10:13:00
Mijn Trix is een beetje Mini is dat erg? :)

in Mini zijn ze er allemaal al hoor ;)

Jos
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: jakop op 23 februari 2011, 10:30:39
Goeie actie  (y)
Gezien het werk zeer nette prijzen.
Helaas geen budget beschikbaar  :'(
Daarom poll niet ingevuld....ik zou echter gaan voor een driedelige M
Mooi hoor, gekoppeld aan de vierdelige...zou net kunnen qua lengte

Succes Frank!

Groet,

Jakop
 
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: rene w. op 23 februari 2011, 10:47:43
"Gaat er eigenlijk gebeuren met die tussenbakken die overblijven, vast voor een nieuw ombouwproject" ??
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Chris op 23 februari 2011, 17:51:35
Hier de eerste foto's van een model

 ICM III  (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=623:koploper-iii-delig&catid=69:exclusieve-modellen&Itemid=126)
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: EgonDu op 23 februari 2011, 18:11:09
Zijn er nog Trix Koplopers verkrijgbaar dan?


In oegstgeest staan er nog voldoende.

Piet
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Huup op 23 februari 2011, 18:23:11
Toevallig net een drietje opgehaald, die via een omweg in Utrecht was beland.
Het was veel te gezellig bij Huibert dus geen tijd voor foto's meer, maar het ziet er prima uit.  (y)
Wat ik alleen maar kan bevestigen (x2).

Gr/H
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Olaf op 23 februari 2011, 19:05:14
Tip voor Frank: de driedelige ICM's hebben geen magneetremmen.
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Arkadas op 24 februari 2011, 15:19:19
ah super actie!

Twijfel tussen de 4444 of een driedelig stel.

Groet,

Arkadas
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Mispoes op 24 februari 2011, 22:27:39
Tip voor Frank: de driedelige ICM's hebben geen magneetremmen.

Da's een goeie tip: de magneetremmen zijn gemakkelijk te verwijderen. Graag meer van zulke tips! (y)

De actie gaat in elk geval van start, daar geeft de poll alle aanleiding toe. Wanneer en hoe precies, dat moet nog worden overlegd met de partners (BNL en winkel). Moet binnenkort ook de mA 4444 als proef maar eens maken. Zijn er mensen die goeie foto's hebben van de 4444 en met name van die opgewaardeerde tussenbak?
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Jeroen Water op 26 februari 2011, 10:29:02
Zoals beloofd hierbij wat foto's van mijn 4083 die door Frank vakkundig in gerealiseerd uit een viertje:

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC03613.jpg)
Het hele treinstel. Omdat ik het stel gecombineeerd heb met de olympische 4240, heeft de motorwagen de kopdeuren open. Uiteraard wordt het stel door Frank netjes met dichte deuren geleverd. Voor hen die dit niet weten, bij het treinstel zit een setje om de kopdeuren in geopende stand weer te geven.

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC03614.jpg)
Bij de koprijtuigen worden onder andere het treinstelnummer en de bakaanduiding onder aan de cabines aangepast (op de foto naast de cabinedeur te zien).

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC03615.jpg)
Hier zien we het balkon en een stukje van de 2e klas van het middenrijtuig. Frank heeft het 1e klas rijtuig gebruikt om er eeen 1e/2e klas van te maken. De 1e klas strepen onder en boven de blauwe band zijn hier dus verwijderd en de 1e klas opschriften vervangen door 2e klas. Let ook op de bakaanduiding AB 4083 rechts onderin....

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC03616.jpg)
En de overgang van 2e naar 1e klas op de middenbak. Keurig netjes!

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC03618_1.jpg)
Op het stuurstandrijtuig is bij het viertje een koersrol aangebracht die een drietje niet heeft. Weg ermee dus! Op de middenbak moet juist een nieuwe koersrol komen., Uiteraard is Frank dat ook niet vergeten (ik alleen wel om er een foto van te maken....)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC03619.jpg)
Hier het nummer strak aangebracht op de koprijtuigen. Er is niets meer te zien van de oude nummers die Frank heeft verwijderd..

Frank, het is echt een topmodel geworden, nogmaals mijn hartelijke dank en veel succes en plezier met de BNLS actie. Nu ik zelf de magneetremmen nog moet verwijderen, krijg ik volgende keer wel 10% korting he....  ;D ;D ;D :P :P :P

Jeroen
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Dennis op 26 februari 2011, 11:19:52
Wat is eigenlijk de inzet periode van de verbouwde stellen?

Grtn,
Dennis
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Streamliner op 26 februari 2011, 13:47:54
Vanaf 2007 ongeveer, toen is de eerste afgeleverd. Voor de viertjes vanaf eind 2009 of begin 2010.
Mvgr Jan Wiebrand
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Private SNAFU op 26 februari 2011, 14:02:04
Da's de ICMm, daar gaat het hier niet om.
De stellen hebben een baanschuiver, uit m'n hoofd is die pas vanaf cq. omstreeks 1991 ingevoerd.
Zou dus tussen die datum zijn en de revisie naar ICMm

Gr,
Bart
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: ZwolsBas op 26 februari 2011, 14:04:16
Zeer netjes gedaan.

Ik zie nog wel een stuk van die oude 1e klasse band zal wel door de flits komen.
maar geheel wegwerken is onmogelijk ofniet?

Koploper viertjes zijn toch niet gerenoveerd deze zijn van 1992 en later meen ik.
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Mispoes op 26 februari 2011, 14:21:23
Ik zie nog wel een stuk van die oude 1e klasse band zal wel door de flits komen.
maar geheel wegwerken is onmogelijk ofniet?

Klopt, op het moment dat de 1e klassestreep bijna is verdwenen komt het blauw onder het geel vandaan, je moet dus precies weten wanneer je moet stoppen om een aanvaarbaar compromis te verkrijgen. Er zitten dus twee lagen blauw op:
-blauwe onderlaag
-gele laag
-blauwe streep.


Welke verbouwde stellen bedoel je Dennis? De ICM-1/2 kwam vanaf 1984 in dienst maar pas eind 1994 kwam de baanschuiver er op. Op zich wil ook nog wel de mogelijkheid bekijken om ipv de baanschuiver de minischortplaten aan te brengen maar jij hebt met je jaren '70-thema sowieso niets aan de ICM1-4. ICM-0 kwam in 1977 op de baan op.

Nu ik zelf de magneetremmen nog moet verwijderen, krijg ik volgende keer wel 10% korting he....  ;D ;D ;D :P :P :P

De magneetremmen die je hebt gestolen bedoel je? Ik stuur je wel een rekening met 15% toeslag...

Hieronder de tussenbak met nieuwe koersrol.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG3620.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG3620.jpg)

Zo, de witte broodsweken zijn voorbij vwb de proefstellen, de 4444 komt er ook gewoon, ik heb al een proefje gedaan. Met het Mispoeskwaliteitslogo op de achtergrond moet het wel goed gaan... Tijd om de buffetrijtuigen af te gaan bouwen!

Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Dennis op 26 februari 2011, 15:32:32


Welke verbouwde stellen bedoel je Dennis? De ICM-1/2 kwam vanaf 1984 in dienst maar pas eind 1994 kwam de baanschuiver er op. Op zich wil ook nog wel de mogelijkheid bekijken om ipv de baanschuiver de minischortplaten aan te brengen maar jij hebt met je jaren '70-thema sowieso niets aan de ICM1-4. ICM-0 kwam in 1977 op de baan op.



Ik moet ook niet reageren als ik er geen verstand van heb.
Heb mij eerlijk gezegd nog nooit verdiept in deze moderne treinstellen.

Grts,
Dennis  (wanneer komt er een actie waar wij jaren 70 liefhebbers wat aan hebben ;))
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Rick op 26 februari 2011, 15:33:35
Koploper viertjes zijn toch niet gerenoveerd deze zijn van 1992 en later meen ik.
Er zijn nog maar een stuk of 12 niet gerenoveerde viertjes in dienst.
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Mispoes op 26 februari 2011, 15:44:36
(wanneer komt er een actie waar wij jaren 70 liefhebbers wat aan hebben ;))

Die zijn er geweest toen jij met kop en oren in tijdperk 3 zat: energie- en buffetwagens stammen uit de jaren '70. Daarna kwam het dringende verzoek van tijdp. 5 liefhebbers vooral wat voor hun te gaan doen, vandaar deze ICM-actie. 8)
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Jeroen Water op 26 februari 2011, 17:11:36
En na deze ICM actie gaat Frank een Beneluxactie doen voor de TP. III en IV liefhebbers, namelijk de DE-5.......    ;D ;D ;D

Jeroen
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: jakop op 26 februari 2011, 17:14:13
Volgens mij wist ie dat zelf nog niet....  ;D
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: ZwolsBas op 26 februari 2011, 18:37:22
Er zijn nog maar een stuk of 12 niet gerenoveerde viertjes in dienst.

Ahh dan heb ik wat gemist.


Nou frank toch heel knap dat jij dit durft  :P een trein van 300,- waarde onder het mes ;D.
Ik heb al moeite met een rijtuig van 5 tientjes  :-\.
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Tedo op 26 februari 2011, 20:13:29
Waarom doe je eigenlijk geen vrije nummerkeuze (mits boven 4050), Frank?
Misschien dat er dan nog meer animo is?
En wat is er aan de 4015 van Chris nog meer veranderd dat die wel een laag nummer kan dragen?
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Jeroen Water op 26 februari 2011, 20:30:36
Wat ik me zo voor kan stellen is dat Frank graag gebruik maakt van de nummers die Kleinspoor in zijn geheel op het transfervel heeft zitten. Met losse nummers is het toch eeen stukje lastiger om alle cijfers netjes op één lijn te krijgen. Natuurlijk zou dat wel kunnen, maar als het niet hoeft....

De 4015 was niet alleen een ongelukkige keuze omdat dit stel geen chopperinstallatie heeft, ook bleek nu juist de 4015 de tekst Koploper niet gehad te hebben. Frank heeft de laatste tijd ongetwijfeld veel onderzoek gedaan om dergelijke foutjes te voorkomen.

Jeroen
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Mispoes op 27 februari 2011, 13:42:32
Ik had een vacature op het prikbord willen hangen van Roeptoeter voor Mispoesproducties maar zo te zien heb ik er één gevonden. ;D Wat Jeroen zegt klopt. De 4015 zou echter weer vernummerd worden maar voordat het zover kwam is ie gekocht door een hebberige klant. Het model stond bij MTE in de winkel als een reclameobject en ondanks dat Chris er uitdrukkelijk op had gewezen dat het stel een ongelukkig gekozen nummer had gekregen en nog aangepast moest worden maar de klant moest en zou het model meehebben... ;D Chris dacht dat het voor mij gemakkelijker zou zijn een nieuw stel onderhanden te nemen dan een bestaand stel aan te passen en dat is ook zo...

Als de poll een juiste afspiegeling is voor het te verwachten aantal bestellingen dan zal de belangstelling voor de Trix Koplopers uit de aanbiedingen het aantal beschikbare stellen (20 stuks) overstijgen. Ik denk dat het handig is dat er nu reeds stellen gereserveerd kunnen worden. Iedereen weet dan waar hij/zij aan toe is en dan kunnen degenen die het niet gelukt is een ICM uit de aanbieding te krijgen tijdig op zoek gaan naar een vervangend stel.

Wilt u een Koploper uit de aanbieding stuur mij dan een mail naar buffetkat[at]home.nl geef daarinaan:

-het aantal stellen,
-de gewenste nieuw nummers
-Trix of Märklin


Ik geef zsm reactie. Het toewijzen van de stellen uit de aanbieding moet niet gezien worden als start van de actie.

Ik heb het volgende tijdpad uitgezet:

1 juni a.s. start actie.

Medio juli start de uitlevering van de stellen (ik streef naar een gemiddeld tempo van 1 Koploper per week)

1 november sluit actie.

De uitlevering loopt dan waarschijnlijk nog wel een tijdje door...
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Jeroen Water op 27 februari 2011, 13:59:08
Maar ik ga echt niet bij je solliciteren hoor, dat overleef ik niet! Moet ik zeker ook aan de Fanta en de Bitterkoekjesyoghurt?  ;D ;D

Jeroen
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Mispoes op 27 februari 2011, 19:48:18
Jij hoeft niet te solliciteren, jij kunt zo beginnen.

Het was Bokkepootjespudding...
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Gert1 op 27 februari 2011, 21:04:44
En als je nog meer geluk hebt, krijg je uitstekende bami voorgeschoteld!   ;)

mvg,
Gert (trotse eigenaar van een magneetremloze Koploper)
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Chris op 27 februari 2011, 21:53:15
Dus bij het ophalen van de HK4, de ICM3 inleveren ?  ;)
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Rick 91 op 28 februari 2011, 16:49:09
Doe mij maar een 3-tje via de aanbieding, met het nummer 4083 (Trix).

PS: Frank, ik heb je een mail met de informatie erover gestuurd.

Gr. Rick
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: laurent op 03 maart 2011, 23:32:31
Nu vraag ik me alleen af, wat doet Frank met de overgebleven tussenbakken?
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: rene w. op 03 maart 2011, 23:40:39
Nu vraag ik me alleen af, wat doet Frank met de overgebleven tussenbakken?

"Gaat er eigenlijk gebeuren met die tussenbakken die overblijven, vast voor een nieuw ombouwproject" ??

Dacht ik ook reeds maar geen antwoord gekregen. :-\
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Mispoes op 06 maart 2011, 10:33:22
De vraag is òf er sowieso tussenbakken overblijven. Ik kan mij zo voorstellen dat men toch graag de tussenbakken wil houden tegen de geringe meerprijs...
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Mispoes op 11 maart 2011, 15:55:25
Poll is gesloten, iedereen die een Koploper heeft gereserveerd heeft bericht van mij gehad.

Uiterlijk tot en met zondag kan nog een Koploper gereserveerd worden.
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Mispoes op 04 augustus 2011, 14:43:57
Fase 1 gaat per 1 september van start: dit betreffen de klanten die via mij een treinstel bij MTE hebben gereserveerd (klanten 101 t/m 109). Ik neem de treinstellen op 27 augustus in ontvangst van MTE. De betrokkenen krijgen in de loop van volgende week bericht van mij.

Op Eurospoor gaat Fase 2 van start: dit betreft de groep klanten die zelf een stel aanlevert, info volgt.
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: cup-druc-han op 14 augustus 2011, 13:22:12
Zal vast een leuk plaatje zijn, zoveel koplopers bijelkaar....

 ;)
Titel: Re:Nieuwe Beneluxactie: Koplopervarianten in drie- en vierwagenstellen
Bericht door: Mispoes op 02 september 2011, 14:47:01
We zijn inmiddels zo gewend aan de baanschuivers dat we bijna vergeten zijn dat in de periode 1977-1995 ICM het moest doen met de minischortplaten:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img282_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/img282_3.jpg)

Voor de tijdperkrijders die ICM vòòr 1995 in willen zetten komt binnenkort een los onderdeel beschikbaar ter vervanging van de baanschuiver, de minischortplaten. De minischortplaten kunnen eenvoudig onder de kop van het model geklikt worden. Om al vast een idee te geven hoe het er straks uit komt te zien hier een plaatje van een proefstukje:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG3988.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG3988.jpg)
Een verbeterde versie (die verder doorloopt richting de koppeling) is in de maak.