BeneluxSpoor.net forum

Wat zijn we aan het bouwen? => Banen of diorama's => Topic gestart door: Jan Bennink op 06 december 2009, 10:21:49

Titel: Berkelbrücke
Bericht door: Jan Bennink op 06 december 2009, 10:21:49
Hoi allemaal,

Het is zover, Murmeltal is uit, Berkelbrücke is in. De stap naar spoor 0 is gezet. Ik weet dat een ander forum gespecialiseerd is in het spoor 0 gebeuren. Maar er zijn op het Beneluxspoorforum nog een aantal Murmeltal-fans die ik graag op de hoogte houd van mijn nieuwe bouwsels. Daarom hier het bericht dat Berkelbrücke vanaf vandaag te bekijken is op:
http://berkelbruecke.blogspot.com (http://berkelbruecke.blogspot.com)
Ik wil een iedereen bedanken voor hun tips en reacties op mijn bouwplannen. Met name tips van Huib bleken zeer waardevol te zijn (schroefkoppelingen: gebruik ten minste 120 cm boogstraal. Het werkt! (y)) Ook Bernard bedankt, ook voor je "voorbeeld blog". Ik neem voorlopig maar even dezelfde lay-out.....
De weblog is vandaag gestart en de paginaopzet moet nog worden uitgebouwd.
Voor uitleg en foto's van de baan verwijs ik naar de weblog. Maar ook hier al vast een plaatje:

(http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/2009-12-05-3-Berkelbrcke.jpg)

Ik ben benieuwd naar wie nog meer de stap naar spoor 0 gaat zetten :)

Wordt weer vervolgd....

Met groet, Jan
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Edde op 06 december 2009, 14:58:43
Hallo Jan welkom terug (y)
Ik vind het nog steeds jammer dat je met Murmeltal gestopt ben,
maar heb er alle vertrouwen in dat Berkelbrücke ook heel mooi
gaat worden.
Ik heb je weblog bezocht en ik ga hem weer bij m'n favorieten zetten.
Heel veel succes met de bouw.

gr Ed.
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Bart Zegers op 06 december 2009, 15:53:30
Hallo Jan,

Ik zal zeker niet overstappen op schaal 0, dat is gewoon niet mijn schaal  ;). Maar ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat, je kan hier ook lekker in detailleren. Ook namens mij succes met de bouw.

Bart
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Mark Verheulen op 06 december 2009, 17:07:28

Ik ben benieuwd naar wie nog meer de stap naar spoor 0 gaat zetten :)


mij heb je ;)

Mark
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: René op 06 december 2009, 17:13:43
Hallo Jan,

Leuk idee dat Berkelbrugje. Jij weet ook wel van veranderen maar dat houdt de schwung er een beetje in. Het lijkt wel dat naarmate je ouder wordt de grotere maten aantrekkelijker worden. Een voordeel is wel dat het ontwerp kleiner wordt (de ruimte wordt niet minder). Een goede gelegenheid voor fraai detailleren.
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Mark Verheulen op 06 december 2009, 17:20:42
hoe kleiner je wordt hoe groter het moet ::) ;)

Mark
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Jan Bennink op 06 december 2009, 17:23:28
mij heb je ;)
Ben benieuwd Mark!
Het lijkt wel dat naarmate je ouder wordt de grotere maten aantrekkelijker worden.
Klopt René, maar dat heeft alleen met m'n eigen kijkers te maken.....
Maar verder heb je gelijk, en die beperking: HEERLIJK (y)

Met groet, Jan
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: JaJo op 06 december 2009, 18:41:58
Citaat
Maar er zijn op het Beneluxspoorforum nog een aantal Murmeltal-fans die ik graag op de hoogte houd van mijn nieuwe bouwsels

Gelukkig dat je ons nog niet vergeten bent. ;D

Groet oud Murmeltalfan,
Jaap
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Marc tramt op 06 december 2009, 20:41:33
Ook dit volg ik uiteraard met belangstelling...
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: e_p op 06 december 2009, 21:04:59
leuk!, ik volg je blog via mijn eigen spoornul blogje http://nulspoor.blogspot.com/ (http://nulspoor.blogspot.com/)
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Jan Bennink op 18 december 2009, 19:32:35
Buiten wordt het echt koud, bij de modelbaan brandt de kachel!
Dus op tijd voorraad in huis gehaald, je weet maar nooit......

(http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/IMG_3661.jpg) (http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/IMG_3661.jpg)

Daarover later dus meer.
De rails zijn gelegd, de trein rijdt prima. Tijd voor verdere planning.
Hierbij de laatste versie van de baantekening (excuses voor de kwaliteit, een scan heb ik nog niet kunnen maken).

(http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/Img_3667.jpg) (http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/Img_3667.jpg)

Gereden wordt als volgt:
De trein start in de verborgen schaduwsporen (links boven) en rijdt naar het station. Daar loopt de loc om en wisselt eventueel wagens uit. Na vertrek wordt weer naar één van de schaduwsporen gereden. Daarna wordt achteruit gestoken tot op het uithaalspoor. Op het uithaalspoor staat de volgende loc te wachten. De eerste loc koppelt af en rangeert weg. De tweede loc koppelt aan en drukt de trein weer op het schaduwspoor. Klaar voor de volgende rit. De eerste loc wordt op het uithaalspoor gezet om de volgende trein over te nemen. Zo hoef ik niet te koppelen op de schaduwsporen.

Voor een beperkt sporenplan voldoende actie. Er is wel steeds één loc extra nodig. Ik wacht dan ook met ongeduld op de Lenz BR64!

Met groet, Jan
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: edwin1974 op 18 december 2009, 19:48:56
Dat ziet er mooi uit Jan  (y).
Je kunt het ook op beide forums posten  ;) dat maakt niet uit.

Groetjes edwin
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Jan Bennink op 01 januari 2010, 16:45:41
Deze week begonnen met de bouwdozen van Real-Modell http://www.real-modell.de/ (http://www.real-modell.de/). Deze firma levert in de schalen H0 en 0 modellen in Resin. Resin is een kunststof giethars. De Resin-modellen zijn bijzonder mooi gedetailleerd. Maar het bouwen vraagt wel enige tijd. De onderdelen moeten stuk voor stuk worden bijgewerkt. Maar dan heb je ook wat! Na het bijwerken heb ik nu de wanden van het station aan elkaar gezet en daarna ingevoegd. Nu al lijkt het model heel erg mooi te worden. Dat wil ik jullie niet onthouden:

(http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/2010-01-01-01-Station.jpg) (http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/2010-01-01-01-Station.jpg)

Een nog niet bijgewerkt en nog niet geschilderd kozijn in de muur geplaatst en zie het effect:

(http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/2010-01-01-02-Station.jpg) (http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/2010-01-01-02-Station.jpg)

Binnenkort meer over het model op mijn blog. Voor iedereen die naar Duits voorbeeld rijdt: Kijk eens op de site van Real-Modell.


Met groet, Jan
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Ronald Halma op 02 januari 2010, 11:06:37
Erg mooi, Jan. Ben benieuwd naar wat er nog komen gaat! (y)
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Sven op 02 januari 2010, 11:20:53
Dit ziet er veelbelovend uit en ga ik zeker volgen!
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Jan Bennink op 26 september 2010, 10:10:57
Beste spoorvrienden,

Na een heel lange bouwstop gaat de bouw van Berkelbrücke in schaal 0 weer verder. Op mijn Weblog meld ik nu wekelijks de voortgang. Voor wie het volgen wil:

http://berkelbruecke.blogspot.com/ (http://berkelbruecke.blogspot.com/)

Heel langzaam komt er voor Spoor Nul meer materieel en scenery op de markt. Real-Modell blijft mooie gebouwen maken. Ik heb Post 28 nog niet klaar maar het model is nu al de moeite waard om te laten zien:

(http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/2010-09-24-04-Post28.jpg) (http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/2010-09-24-04-Post28.jpg)

Met een hartelijke groet,

Jan Bennink
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: JaJo op 26 september 2010, 10:28:42
Leuk Jan dat je weer terug bent. Altijd weer genieten van je bouwsels. (y)

Groet Jaap
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: GD op 26 september 2010, 11:16:50
Hallo Jan,
Leuk weer wat te lezen van je. Ik heb meteen even op je blog gekeken. Leuke foto's trouwens van de DFS. De lijn Forchheim Heiligenstadt/Behringersmühle is al jaren een favoriet van me en is een leuke inspiratiebron. Succes met de verdere bouw en ik blijf het volgen.

Groeten,

Gerard
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Sven op 26 september 2010, 11:21:24
Ga ik zeker volgen!
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Ronald Halma op 26 september 2010, 11:49:06
Ha die Jan,

Goed om weer van je te horen. Laat ons weer genieten van je spoor 0 kunsten! ;)
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Jan Bennink op 26 september 2010, 11:52:53
Gerard en anderen,

Het evenement "Nebenbahn DB Anno 1960" was voor mij een complete verrassing. Het leek wel een rijdende Lenz-katalogus! Ik was deze zomer enkele maanden weg en zag pas foto's in september. Ik heb inmiddels wat contacten gelegd met een paar fotografen ter plekke. Het zijn leuke voorbeeldfoto's voor een kleine modelbaan. De DFS heeft nu ook mijn belangstelling. Voor iedereen die een kleine DB lokaalbaan tijdperk III rijdt, in welke modelschaal dan ook, kijk eens op de volgende DSO link:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?108,4900645,page=1 (http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?108,4900645,page=1)

Leuk dat jullie allemaal weer reageren, als ik nog iets leuks op lokaalspoorgebied tegenkom zal ik het hier zeker melden.

Met groet, Jan
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Martijn Joren op 26 september 2010, 14:02:28
Jan,

Inderdaad mooi. Dat zijn veel korte treintje  :D.
Spoor 0, de detailering wauw, helaas moeten velen het doen met H0 ;).
Laat dat je echter niet weerhouden om ons je voortgang te tonen.

Groeten,

Martijn
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Sven op 26 september 2010, 14:05:45
Met een beetje priegelwerk hoeft de detaillering van H0 niet onder te doen voor 0. Ik las ergens dat juist bij de grotere sporen, zoals 1, er zoveel ruimte voor details is, dat het vaak niet wordt gedaan omdat het zoveel werk is. Ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment op een schaal komt, waarbij je elk stofje bij wijze van spreken ook moet weergeven.
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Ronald Halma op 26 september 2010, 15:16:26
Het is zelfs zo dat hoe groter de schaal hoe meer detail je in moet bouwen om het geheel realistisch te houden. Dus misschien is H0 dan wel een voordeel..... ;)

Spoor 0 is een mooie schaal, Jan. Laat ons maar lekker zien hoe mooi jij jou Berkelbrucke gaat maken! :)
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: GD op 27 september 2010, 09:39:08
Jan,
Als je meer over de lokalbahn Forchheim - Fränkische Schweiz, wilt weten, er is een boek van Siegfried Bufe onder die titel. Uitgave van Bufe Verlag. Ik weet niet of het nog te krijgen is. Gaat over de (relatief late) bouw van de lijn tot en met de eerste stappen van de DFS. Leuke foto's, plattegronden en tekeningen van een aantal gebouwen.

Groeten,

Gerard
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Jan Bennink op 20 februari 2011, 09:04:26
Het is al weer een tijd geleden dat ik plaatjes liet zien van Berkelbrücke. Ik beschouw dit forum toch een beetje als spoor N en spoor H0 forum. De spoor 0-ers zitten elders. Maar nu heb ik iets wat ook voor de andere bouwschalen. Berkelbrücke is in deze winter aardig op kleur gekomen:

(http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/2011-02-05-5-Hemelsblauw.jpg) (http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/2011-02-05-5-Hemelsblauw.jpg)

Ik ben altijd op zoek geweest naar de juiste roestkleur voor de spoorstaven. Bij het zoek naar een goed ballastmateriaal voor mijn spoor-0 baan kwam ik bij de Duitse firma Koemo www.koemo.de (http://www.koemo.de). Die adviseren om eerst een zwarte grondkleur aan te brengen en direct daarna hun lichte roestkleur in één of meerdere lagen. Ik heb gewerkt met Heki Lasurfarbe 7103 en Koemo roestkleur. Een beter resultaat heb ik nog niet gehad (y)

(http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/Img_4869A.jpg) (http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/Img_4869A.jpg)

De steenslag van het ballastbed is een mengsel van Koemo. Dat is verkrijgbaar voor spoor Z t/m G. Wel prijzig, maar erg mooi!
Affijn, bekijk zelf het resultaat:

(http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/Img_4861.jpg) (http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/Img_4861.jpg)

Meer uitleg en plaatsjes op mijn site www.berkelbruecke.blogspot.com (http://www.berkelbruecke.blogspot.com), veel kijkplezier ;)

Met groet, Jan
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Karst Drenth op 20 februari 2011, 10:13:40
Pfoei...  :o

Heel overtuigend Jan !  8) (y)

Vooral het roest vind ik formidabel ! Het lijkt een soort van half transparant, klopt dat ?

Jammer dat Koemo allen steenslag ballast heeft. Ik kijk nog steeds en al heel lang uit naar een goede immitatie van het Nederlandse grind uit TP 3...

Grtzz,

Karst
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Ries op 20 februari 2011, 10:38:07
Hallo Jan,

ik volg je blog als Nulmens al enige maanden met veel plezier, ook op het Schnellenkamp forum trouwens. Was verbaast dat ook hier Berkelbrücke te vinden is, helemaal top tussen al het h0 en N gezeuzel ;)

Voor hoe je met je baan en blog bezig bent, petje af man, het ziet er allemaal heel netjes en verzorgt uit. Nu je met de ballast en de roest in de weer bent gegaan, gaat het er ook nog eens realistisch uitzien.
Ik heb aardig wat voetstappen tussen de sporen liggen en kan dan ook van dichtbij genieten van spooremplacementen, vandaar dat ik nog één tipje voor je heb.
Doorgaande sporen of sporen die vaak bereden worden hebben een donkere tint, dan sporen waar heel af en toe op gereden wordt, ik zelf heb een vermoeden dat door het trillen de "oppervlakkige roest" eraf gereden wordt. Verder is spoor 0 nog wel de schaal waar je met subtiele vervuilingen het spoor nog levendiger maakt (oliespatten, vet bij wissels etc) Het is net schilderen wat we doen, een boom is groen en bruin, maar bestaat niet uit twee kleuren, het is een palet van kleurnuances.

Jan blijf posten hier, dan blijven wij reageren, succes met Bertulbrücken!

Groetjes,

Ries


Nul is meer !
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Jan Bennink op 20 februari 2011, 12:18:10
Vooral het roest vind ik formidabel ! Het lijkt een soort van half transparant, klopt dat ?
Hoi Karst,
Ja, Koemo heeft zelf een grondverf matzwart. Na even drogen, de verf moet nog niet helemaal droog zijn, lak je het één of twee keer over met hun roestkleur. Bij mij lukte dat niet makkelijk. Maar bij een poging met de Heki verf ging het veel beter. Eerst ziet het er erg geel uit, maar na gedroogd te zijn heel realistisch! Echt een aanrader dus :D
Ik ben het met je eens: Grind hebben ze niet en dat is voor de Nederlandse baan jammer.
Doorgaande sporen of sporen die vaak bereden worden hebben een donkere tint, dan sporen waar heel af en toe op gereden wordt, ik zelf heb een vermoeden dat door het trillen de "oppervlakkige roest" eraf gereden wordt. Verder is spoor 0 nog wel de schaal waar je met subtiele vervuilingen het spoor nog levendiger maakt (oliespatten, vet bij wissels etc) Het is net schilderen wat we doen, een boom is groen en bruin, maar bestaat niet uit twee kleuren, het is een palet van kleurnuances.
Helemaal met je eens, maar ik ben ook nog lang niet klaar Ries ;) Dat is nou zo leuk aan de hobby, je kan er jaaaren mee bezig zijn ;D

met groet, Jan
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Ronald Halma op 20 februari 2011, 12:35:15
Ja, ziet er super uit! (y) Je benut de mogelijkheden van 0 ten volle ;)

Ik beschouw dit forum toch een beetje als spoor N en spoor H0 forum. De spoor 0-ers zitten elders.

Dat is jammer, want juist de grotere schalen winnen weer aan populariteit, mede namens de Lenz producten. Dat mag je dan best hier laten zien, en ik denk dat je er veel mensen blij mee zult maken.
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Ries op 20 februari 2011, 12:43:36
Hoi Jan,

ik ben altijd bang dat ik te laat kom met tips, geduld is niet bepaald mijn middelnaam  ;)
Vandaar dat jouw Blog, waar je de rust en het gestaag werken aan jouw baan laat zien, voor mij een bron van inspiratie en motivatie is  (y)

Groetjes,
Ries

Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Edde op 20 februari 2011, 12:52:04
Supermooi die ballast.
Mooie mengverhouding.
Enne je mag hier best vaker posten hoor,
je moet wel aan je fans blijven denken ;D ;D

gr Ed.
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Jan Bennink op 20 februari 2011, 14:36:24
je moet wel aan je fans blijven denken ;D ;D
Door al deze enthousiaste reacties is dat geen probleem. Met dank!
juist de grotere schalen winnen weer aan populariteit, mede namens de Lenz producten. Dat mag je dan best hier laten zien, en ik denk dat je er veel mensen blij mee zult maken.
Spoor nul is voor mij nog steeds een hele ontdekkingsreis. Ik neem jullie mee!
Kijken wie er nog meer om gaat naar 0 ;)

met groet, Jan
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Sven op 20 februari 2011, 23:20:14
Ben geabonneerd op je RSS feed, dus ik blijf je steeds volgen. Je mag best meer posten.  ;)
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Ontraxs 2009 - 2013 op 21 februari 2011, 08:52:58
Kijken wie er nog meer om gaat naar 0 ;)

Count me in, Jan. Heb toen de V100 van Lenz uitkwam m'n beursje blind ervoor leeggeschud. Toen waren er nog geen gerichte plannen, maar was ie alvast maar in de pocket. Ik geloof dat ik "Riesje" ook eens met het virus heb aangestoken. Inmiddels alweer met vele andere projectjes bezig geweest. Toch kom ik weer terug bij mijn eerdere plannen met Spoor 0. Zeker na het prettige gesprek wat Ronald Halma en ik hebben gehad met Bernd Lenz, vorig jaar in Dortmund. Want, Bernd Lenz is voor mij HET voorbeeld van "kleine kinderen, groot"...  ;)

Ik ga je Blog volgen...  (y)

Chers,

Henk
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Ries op 21 februari 2011, 09:42:25
Citaat
Ik geloof dat ik "Riesje" ook eens met het virus heb aangestoken

Hey Henk gozert, jij was inderdaad één van de potentieële aanstekers, samen met KJ en Sandert die zij dat het Köfje er bij H&H er toch wel erg leuk uitzag.

Resultaat tot nu toe; vele plannen (maar dat is normaal bij mij) én nu maar weer begonnen aan een lokloods met rolbrug als eerste rij diorama. Door Eric de Boer weer aangestoken om "iets"industrieels te gaan bouwen (vervallen raccordementen stinkende loodsen en troosteloze straten)
Eric is nu bezig met smalspoor in spoor 0, hij weet nog niet beter maar dat komt wel goed;D

Verders heb ik één originele Lenz Köf en een ombouw project van een Köf, Deutz heeft namelijk op het exact zelfde onderstel een normale cabine gebouwd en dan toont de lok al gelijk wat meer lok.
http://www.industriespoor.nl/tekeningDeutzKK130B.htm (http://www.industriespoor.nl/tekeningDeutzKK130B.htm)
Philips had drie van dit soort lokjes.

Momenteel doet m'n nieuwe email het nog niet zo lekker, (de W op m'n toetsenbord doet het wel weer goed, das al weer een hele vooruitgang) als dat weer opgelost is ga ik weer is wat meer contacten en reacties geven. Hier en op de andere spoor 0 fora. Dus je ziet het Jan, you're not alone en BNLS is het roddeldorp om contacten te leggen  ;D

Groetjes,
Ries

Henk bel me is, of zal ik jouw bellen  ;)
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: bernhard op 21 februari 2011, 19:13:46
Hoi Jan en andere modelspoor liefhebbers,

Ik moet zeggen dat je balast bed goed uit ziet erg mooi resultaat geeft.  Ik wou ook nog even tegen de andere lezers zeggen dat er nog een spoor nul blog is namelijk deze  http://www.bernardspoornulblog.blogspot.com

Net als jan hou ik mij ook bezig met spoor nul naar duits voorbeeld ongeveer vanaf 1957 t/m 1969 qua deelstaat van duitsland heb ik een beetje gekozen voor Rheinland Westfalen. Het materieel waar ik mee rij is ook Lenz Alleen zal je op mijn spoor nul baan bijna geen materieel vinden wat van voor de Tweede Wereldoorlog is.

tot zo ver mijn reactie,

Groeten van bernard
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Huib op 21 februari 2011, 19:37:43
Hi Jan,

Je gaat lekker hard en... met een fraai resultaat! De ballast is inderdaad top. Ik gebruik Koemo ook voor Buitenlust.

Heel veel succes!

Huib
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Jan Bennink op 21 februari 2011, 20:48:11
Je gaat lekker hard
Dat valt wel mee Huib. Wat jij presteert, zowel aan kwaliteit als aan kwantiteit, daar kom ik lang niet aan toe!
Maar ik heb geen haast. En ik heb zo mijn gewoontes: In maart zit voor mij de modelbouwperiode er weer op, ik verlang al weer naar het water, in september ga ik weer volop verder. Ik wacht nu nog op klinkerbestrating van Real-Modell. Die laat ik hier zeker nog zien.

met groet, Jan
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: bernhard op 21 februari 2011, 21:24:34
Hoi jan,

Voor mij eindigd het spoor nul seizoen rond 20 april dit jaar Ik ga nog eerst even naar de messe Intermodellbau im Dortmund en daarna  ga ik weer aan de gang met het nieuwe oldtimer rijseizoen wat loopt tot eind september of half oktober hangt van het weer af of je dan nog lekker open kan toeren. Kijk komen er nog slechte dagen van mei tot oktober dan zal ik nog wel een beetje met de spoor nul hobby bezig zijn misschien nog een beetje knutselen en natuurlijk het juni nummer lezen van de 012 express of andere modelbladen. Ook wil ik dit jaar nog naar de KS modelbahn tagen gaan in Stromberg moet een leuk evenement zijn op modelspoor gebied. Maar goed dit weekend nog even naar ontraXXs in het spoorweg museum zeer de moeite waard om daar te gaan kijken en in maart natuurlijk naar Rails schijnt dit jaar ook erg mooi te zijn met Proto 87

nogmaals groeten,

bernard
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Jeroen1975 op 21 februari 2011, 21:38:17
Dit ziet er fijn uit Jan!!

Groeten Jeroen
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Rob Bogers op 02 maart 2011, 10:48:26
Ook deze baan ziet er weer fantastisch uit, succes met de bouw.

Groet Rob
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Jan Bennink op 06 maart 2011, 11:42:37
Vandaag weer een stukje aan mijn Blog toegevoegd: Locwissel in schaduwstation bij gebruik Schroefkoppelingen.
http://berkelbruecke.blogspot.com/2011/03/locwissel.html (http://berkelbruecke.blogspot.com/2011/03/locwissel.html)

En nog maar eens een plaatje van de vorige week aangebrachte ballast.

(http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/Img_4932.jpg) (http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/Img_4932.jpg)

Met groet, Jan
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: René op 06 maart 2011, 12:29:57
Berkelbrücke was mij de laatste tijd even ontgaan. Als ik u de blogzo zie moet daar zeker veel inspiratie op te doen zijn. Jan, het ziet er allemaal heel fraai uit.
Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: Jan Bennink op 06 maart 2011, 15:32:26
Dag René,

Ja. het is zeker weer even geleden. Ik heb net even genoten van de filmpjes op Wolfscreek, dat was na Renez mij ontgaan. Geweldig! Het heeft ongetwijfeld ook iets met cactussen te maken.....
En in schaal 0 :D

met groet, Jan

Titel: Re:Berkelbrücke
Bericht door: René op 06 maart 2011, 17:36:14
Verandering van spijs doet eten. Dus een andere maat kan ook geen kwaad. Er is ook wel een link met cactussen, zo sterk zelfs dat Wolfscreek eind deze maand er zowat tussen komt te staan. En dan blijkt dat de microbe ook daar heeft toegeslagen onder andere figuren waaronder een voormalig H0m-rijder.   8)