BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Syb op 03 november 2006, 10:37:54
-
Hallo!
Waarom niet? Als het mogelijk* is zou ik een Fleischmann P 10 (BR 39) voor Marklin willen ombouwen naar 2-rail GS. Kan dat? Of zijn de drijfwielen (in de loc, en in de tender) allemaal on-geisoleerd? In dat geval wordt het een takke-klus.
(*mogelijk zonder het model in duizend stukjes te hoeven ontleden)
Zijn er forum-leden die weten welke verschillen er zitten tussen FLM- 2-rail-locs, en uiterlijk identieke FLM 3-rail locs?
Dank alvast!
Syb
-
Of zijn de drijfwielen (in de loc, en in de tender) allemaal on-geisoleerd? In dat geval wordt het een takke-klus.
Wie zou dat beter kunnen vaststellen dan jij zelf? Jij hebt dat ding voor je neus staan, dus ga eens op onderzoek.
-
Ha! Das een mooie! Ik heb vandaag afgezien van de koop van zo'n loc. Niet omdat de asjes kortsluiting zouden verzorgen, btw. (Maar omdat er schade aan het model zat). De wielen zijn gewoon geisoleerd, lijkt me. Is ook eigenlijk logisch; dat Flm met zo min mogelijk wijzigingen een andere techniek wil toelaten.
Maar omdat ik de loc niet heb gekocht, kan ik niet zeggen hoe de loc er van binnen uitziet...
Tegelijkertijd is het onderwerp voor mij een stuk minder dringend geworden!