BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Banen of diorama's => Topic gestart door: Wilson CS op 11 juni 2006, 12:18:06
-
Ik gebruik nu de standaard elektrische wissels van Marklin K-rail.
Maar ik zou het fijn vinden om de slanke te gebruiken.
Nu viel mij het op dat ik de wisselaandrijving zo op een handwissel kon klikken.
Nu heb ik nog geen slanke wissel om het te proberen vandaar mijn vraag aan jullie.
Kan ik de elektrische wisselaandrijving ook op een slanke wissel klikken ?
mvgr
Robert
-
Wilson,
De aandrijving kan ook gewoon op de slanke wissel gedrukt worden.
Hij kan zelfs aan 2 kanten gedrukt worden. Dus op het rechte of afbuigende gedeelte.
-
En zelfs op de kop, zodat je 'm onzichtbaar kunt wegwerken in het ballastbed!
David.
-
En aan de andere kant een lantaarn.
Groeten
Olav
-
dan verlicht die lantaarn me schaduwstation ;D
zonder gekheid.
er zit geen lantaarn op de nieuwe wisselaansturing.
mvgr
Robert
-
dan verlicht die lantaarn me schaduwstation ;D
zonder gekheid.
er zit geen lantaarn op de nieuwe wisselaansturing.
Is wel los te koop als je wilt.
Groeten,
Herman
-
En zelfs op de kop, zodat je 'm onzichtbaar kunt wegwerken in het ballastbed!
David.
Misschien wel handig erbij te vertellen dat je dan veel beter de "automatische eind afschakeling" er uit kunt slopen. Is niet leuk als hij vastgeligt is en dat ding begeeft het :-|
-
Dit affakkelen van de wisselmotor heb ik gelukkig nog nooit mee hoeven maken.
Ik heb wel eens iets vernomen over een 'oud' type en een 'nieuw' type, die beide door Marklin onder hetzelfde nummer worden verkocht, maar waar de eindafschakeling bij de een duidelijk beter is dan bij de ander.
-
Dat kan waarheid bevatten. Ik neem echter geen risico. Ik "sloop" ze eruit. dan weet ik zeker dat alle spoelen het doen.
Groeten
Olav
-
Heeft iemand een bouwhandleiding voor het gebruik van geheugendraad om de K-wissel om te zetten. Dan niet alleen het mechanische deel, maar ook de bijbehorende (digitale) schakeling...
-
Ik neem echter geen risico. Ik "sloop" ze eruit. dan weet ik zeker dat alle spoelen het doen.
kan je hier meer over vertellen?
Ik heb ze van binnen bekeken maar begrijp niet helemaal wat je bedoelt en waarom het beter is..
grr
Robert
-
De eindafschakelin, althans de contacten, kunnen inbrande waardoor de wisselspoel niet meer omgaat. Aanpassing is door de draad die via het contact gaat aan de andere zijde te solderen. Daardoor heb je altijd "rechtstreeks" contact.
Foto nodig? Ik weet dat ze ergens staan, maar nu ben ik dat even kwijt.
Groeten
olav
-
via google uitgekomen bij Floodland
http://www.floodland.nl/trein/info/model_0.htm
thx for the info !
Robert
-
wellicht een goed en in elk geval goedkoop alternatief: de conrad-wisselmotortjes