BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: aukevanwieren op 21 maart 2023, 16:08:52
-
Weet iemand wat er aan de hand is bij Digikeijs? Krijg totaal geen contact met ze. Heb twee decoders naar hun toegestuurd voor reparatie/controle maar krijg geen contact met ze niet telefonisch (in gesprek toon) niet via de e-mail en ook niet via hun website en het contact formulier. Ze hebben wel de spullen in ontvangst genomen (Track & Trace). Ik vind dit wel erg vreemd.
Groet Auke
-
Tja, het grote probleem met DK.... misschien is je toon te lief en is een wat scherpere bewoording de volgende stap. Het zijn nog altijd jou spullen en jou eigendom.
-
Ik had dat een tijdje geleden ook. De man in kwestie was ziek. Probleem werd daarna snel opgelost.
-
Dan nog kan er even gereageerd worden... DK is zeker niet 1 man.
-
Ik had dat een tijdje geleden ook. De man in kwestie was ziek. Probleem werd daarna snel opgelost.
Hoe lang geleden was dat?
-
De eerste contact wat ik had is van 21-02-2023 en een request received hierop, nogmaals een email op 24-02-2023 Schakeldecoders opgestuurd 25-02-2023, contact formulier ingevuld op hun website, een request received hiervan op 09-03-2023. Telefoon wordt nooit opgenomen. Op hun website is niets meer in voorraad, wil ook wat zeggen.
Dat is het. Ik denk dat ik naar Almere rij om mijn spullen op te halen.
Groet Auke
-
Hoe lang geleden was dat?
Dat was in januari 2023.
-
Dat is het. Ik denk dat ik naar Almere rij om mijn spullen op te halen.
Groet Auke
Heel verstandig. Hoop dat je daar je spullen aantreft.
-
Auke,
...
Ik denk dat ik naar Almere rij om mijn spullen op te halen.
...
Heel verstandig. Hoop dat je daar je spullen aantreft.
Ik ben benieuwd wat (of wie?) je daar dan aantreft. Ik sprak iemand op On TraXS die mij meldde dat het pand leegstond, ook de firmanaam zou verwijderd zijn.. ???.
Afgelopen zondag ben ik daarom ook maar even langs het pand gereden. Het stond er toen zo bij:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/IMG-20230319-083007-641b11c107810.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/IMG-20230319-083007-641b11c107810.jpg)
Dus toch nog met de firmanaam Digikeijs...
Op de deur zat echter (op zondag 19-03 dus) een briefje geplakt:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/IMG-20230319-082941-641b1231e0006.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/IMG-20230319-082941-641b1231e0006.jpg)
"Postpakketten graag in de pakket bus aan uw linkerzijde"
Of dat de grote gele container links is? Ik heb er niet in gekeken, maar als daar de postpakketten en reparaties in afgeleverd moeten worden klinkt dat niet hoopgevend... :-[
Ik hoor graag wat jij bij jouw (doordeweekse?) bezoek aangetroffen hebt.
Groeten,
Bert
-
Heel verdacht allemaal.... insolventie of faillissement aanstaande? Ik was van plan om eea te bestellen, maar dat doe ik nu maar niet.
-
Ik heb op 13-3 j.l dwergseinen besteld bij hen en deze zijn op 15-3 keurig bij mij afgeleverd via de post.
PeterC.
-
Misschien plotseling ernstig ziek of nog erger kan ook nog natuurlijk.
Ernstige familieomstandigheden kan ook nog.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/IMG-20230319-083007-641b11c107810.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/IMG-20230319-083007-641b11c107810.jpg)
Dus toch nog met de firmanaam Digikeijs...
Zo staat het er in het weekend altijd bij. Rolluiken tegen inbraak en dichte jaloezieën tegen inkijk (logisch als je ziet wat er binnen staat)
Of dat de grote gele container links is? Ik heb er niet in gekeken, maar als daar de postpakketten en reparaties in afgeleverd moeten worden klinkt dat niet hoopgevend... :-[
Dat is een bak waarin zout wordt opgeslagen, wellicht de volgende keer toch even kijken ;-)
Mijn ervaringen met Digekeijs zijn erg positief, meerdere malen geweest. En er is voor zover ik weer 1 persoon die de afhandeling doet van de support. Als die uitvalt....
Zou nog niet meteen panieken, maar vervelend is het wel.
Groet,
Michiel
-
Hallo Michiel,
Mijn ervaringen met Digekeijs zijn erg positief, meerdere malen geweest.
Wanneer was de laatste keer dat jij bij Digikeijs geweest bent?
Zoals Peter ook aangeeft worden bestellingen (mits op voorraad) binnen twee dagen afgeleverd, die ervaring heb ik zelf ook op 3 maart jl. nog gehad.
Ik heb op 13-3 j.l dwergseinen besteld bij hen en deze zijn op 15-3 keurig bij mij afgeleverd via de post.
PeterC.
Het logistieke gedeelte voor wat betreft levering uit voorraad functioneert nog, zelfs de (automatische?) verzoeken tot beoordeling van de producten komen daarna nog binnen, maar beantwoording van mail en telefoon niet, die klacht heb ik nu al ruim een maand regelmatig gelezen in diverse fora, ook in de buitenlandse...
Mogelijk is het logistieke gedeelte inclusief voorraad uitbesteed aan derden?
Groeten,
Bert
-
Ik was van plan om eea te bestellen, maar dat doe ik nu maar niet.
Is het niet precies deze reden dat pure speculaasdraadjes als deze altijd terecht op slot gegooid/verwijderd worden?
Of het waar of niet waar is, dit hele draadje kan niet anders dan een negatieve impact hebben op digikeijs. Hoeveel klanten zou ze deze onzin kosten?
Bas
-
Ik ben benieuwd wat (of wie?) je daar dan aantreft. Ik sprak iemand op On TraXS die mij meldde dat het pand leegstond, ook de firmanaam zou verwijderd zijn.. ???.
Zoiets had ik ook gehoord maar wil zoiets niet hier neerplempen zonder daar een bevestiging voor te hebben.
-
Zoiets had ik ook gehoord maar wil zoiets niet hier neerplempen zonder daar een bevestiging voor te hebben.
Vandaar dat ik zelf langs ben gegaan om dit te controleren....
De firmanaam stond dus nog steeds op het pand.
Halverwege februari heeft Digikeijs nog een mail uitgestuurd met enerzijds een Valentijnskorting van 25% op alle producten die op voorraad zijn maar tevens een belofte om eind februari nadere informatie te geven omtrent de uitstaande bestellingen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/331502589-227555369712809-1254991800936120201-n-641b3529071d0.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/331502589-227555369712809-1254991800936120201-n-641b3529071d0.jpg)
Heeft iemand daarna nog een toelichtende mail van Digikeijs gekregen?
-
Dat siert je ;)
-
Bas,
Is het niet precies deze reden dat pure speculaasdraadjes als deze altijd terecht op slot gegooid/verwijderd worden?
Of het waar of niet waar is, dit hele draadje kan niet anders dan een negatieve impact hebben op digikeijs. Hoeveel klanten zou ze deze onzin kosten?
Bas
Speculaas of niet, de topicstarter heeft een vraag en daarop mag toch nog wel feitelijk geantwoord worden?
Ik lees in andere fora dat er zelfs nog bestellingen worden gedaan met aanbetalingen, en daarop wordt bij navraag door de klant zelf ook niet gereageerd...
En uiteraard weet ook ik niet wat er bij Digikeijs aan de hand is, maar blijkbaar heeft Digikeijs zelf ook geen belang bij het beantwoorden van vragen van klanten: telefoon wordt niet beantwoord en mails worden niet beantwoord.
Ik zou zeggen probeer zelf ook eens contact met Digikeijs op te nemen.
-
Is het niet precies deze reden dat pure speculaasdraadjes als deze altijd terecht op slot gegooid/verwijderd worden?
Of het waar of niet waar is, dit hele draadje kan niet anders dan een negatieve impact hebben op digikeijs. Hoeveel klanten zou ze deze onzin kosten?
Bas
Onzin? Ik ben mijn spullen kwijt. Kijk op de website, er is heel veel niet meer op voorraad. Zet een antwoord apparaat op de telefoon met uitleg of hoe te handelen! Misschien is er nog iemand die inpakt en verstuurt om de huidige voorraad weg te werken. Ik ga as vrijdag kijken. Is een ritje vanuit Leiderdorp, maar ja het gaat toch om € 70,=.
Groet Auke
-
Auke,
Hier nog een voorbeeld van iemand uit het buitenland die een DR5000 opgestuurd heeft voor reparatie en geen enkele reactie op haar vragen krijgt...
Ook zij probeert via Facebook te achterhalen wat er aan de hand is...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/331502589-227555369712809-1254991800936120201-n-1-641b3a71a6a54.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/331502589-227555369712809-1254991800936120201-n-1-641b3a71a6a54.jpg)
Misschien dat Bas dan ook mijn achtergrond van antwoorden begrijpt...
-
Zoals al vaker gezegd; is gewoon kwalijk dat een gerenommeerde fabrikant zo laks en slecht (niet) reageert... dat zij zichzelf schade berokkenen hebben zij helemaal aan zichzelf te danken op deze manier.
-
Ik weet niet wat de wet daar precies over zegt, maar m.i. is niet communiceren ook een vorm van in gebreke zijn/blijven.
-
Nou Bert, in principe ben ik het in het geheel met je eens dat iedereen moet kunnen vragen. De vraag zelf is ook legit. Het is alleen simpelweg zo dat dit soort vragen in het specifiek naar nutteloos speculatie lijden. De vraag kan dan prima zijn, de nare onvermijdbare bijwerking vind ik zelf iets minder prima. Dit draadje is al 1300+ keer gelezen. Als alleen de helft daardoor €50,- minder naar DK brengt.... :-\
En ja hun klantenservice is nu eenmaal FUBAR. En zo roepen ze dit soort ellende ook deels over hun zelf af ja ::)
-
Snijvlak fabrikant/winkelier... We zijn als forum voorzichtig met opmerkingen over winkeliers. Vandaar wat speculaas weggehaald en ongeveer de helft van de reacties.
(En draadje op slot; als Auke nog uitsluitsel heeft, geef even een gil via "meld aan moderator", dan kunnen we het weer openzetten).
Reinout-als-moderator
-
(Update) Na feedback toch de keus maar gemaakt aan de fabrikant-kant i.p.v. de winkelier-kant van de keuze te gaan zitten. En de weggehaalde berichten weer teruggezet.
Slotje laat ik er wel even op; geef maar een gil als er meer inhoudelijke info is. Update: ik begrijp dat Auke langs is geweest.
Reinout-als-moderator
-
Beste Reinout,
Als de de link volg in jouw email dan krijg ik een melding dat ik geen toegang heb Je hebt geen toegang tot dit gedeelte van het forum",?
Wat gaat hier mis?
Ik had Bert een bericht gestuurd en ik zie dat hele bericht nergens meer.
Groet Auke
-
Auke,
Schijf je bericht nog even in deze topic, in mijn antwoord via PN aan jou staat de inhoud van jouw originele bericht aan mij.
Mocht je het bericht helemaal kwijt zijn dan kan ik het zonodig hier als citaat plaatsen.
Groeten,
Bert
-
Auke: raar, de link die ik stuurde was die van dit draadje.
Bert: plaats maar, denk ik.
Reinout
-
Hallo Reinout,
Dit is het bericht wat ik vanmiddag van Auke ontving. Ik neem aan dat, gezien zijn plaatsingsprobleem, hij er geen probleem mee heeft dat ik het hier plaats.
Hallo Bert,
Geen nieuws ter plekke, het was zo als jij al eerder zei, afgesloten. Sprak daar een bewoner die tegenover woont en het e.e.a. gevraagd: hij zei dat toevallig van dag om 10:00 uur iemand er was geweest, ik was er om 11:00 uur. Hij zei ook: het is al weer een tijd geleden dat de inpakmeiden hier nog werkte. Ik heb een briefje in de bus gedaan ben benieuwd of zij/hij er op reageert.
In de pakjes bus zat wel nog een pakje. Zoals ik al eerder schreef: Digikeijs is de zaak aan het leegverkopen met af en toe een aanbieding, zij komen er alleen nog als er iemand iets heeft besteld en dit dan verstuurt.
Groet Auke
Groeten,
Bert
-
Dan is het helemaal ronduit schandalig dat je als bedrijf niet reageert en toch gewoon spullen inneemt..... sorry, maar dat kan in mijn ogen echt niet! En volgens mij kun je er voorzichtig vanuit gaan dat DK history is ::)
-
Als het history is dan is dat misschien maar beter ook. Niet voor de mensen die nog recht hebben op spullen natuurlijk. Heb lang geleden ook een mail verstuurd met een vraag over producten die ik wilde kopen. Nooit reactie gehad. Dus daarom ook niets gekocht.
En als je gaat zoeken op trefwoord dan kom ik vooral heel veel problemen van verschillende gebruikers tegen. Terugmelders die haperen, gedoe met de DR 5000 weet ik veel wat allemaal. En als dan de communicatie en service van het bedrijf slecht is ( moeilijk of helemaal niet bereikbaar ) houdt het vroeg of laat toch echt op.
Ik blijf in ieder geval volgen hoe het afloopt met mensen die spullen opgestuurd hebben voor reparatie of die bestellingen hebben lopen.
Vriendelijke groet Ruud B.
-
Nu wordt het een beetje sensatiezucht, Ik ben ook een Digikeijs gebruiker, een DR5000, en verschillende terugmeld modules, zowel S88 en LN melders, en behalve de ingewikkelde configuratie heb ik totaal geen kritiek op deze firma. Ook de enkele keren dat ik beroep heb moeten doen op hun service werd dat vlug en professioneel behandeld.
Modbreak: de rest van dit verhaal is verwijderd omdat deze niet voldeden aan de regels.
team moderators
mvg
Dirk
-
Wees nou maar voorzichtig met jou oordeel, er is blijkbaar echt wel iets aan de hand. En het is ronduit slecht van DK om producten in ontvangst te nemen voor reparatie terwijl ze weten dat ze het niet meer gaan repareren. Het kon mijn spul zijn maar ik zocht DK toch even op om een zeg maar bakkie te doen en mijn spullen weer op te halen ;)
-
Er is de afgelopen week al meerdere malen in gegrepen in dit Topic.
We begrijpen dat er ruimte moet zijn om dit onderwerp te bespreken maar hou het svp wel correct.
En dat geldt voor iedereen!
Ferenc als moderator!
-
Nu wordt het een beetje sensatiezucht, Ik ben ook een Digikeijs gebruiker, een DR5000, en verschillende terugmeld modules, zowel S88 en LN melders, en behalve de ingewikkelde configuratie heb ik totaal geen kritiek op deze firma. Ook de enkele keren dat ik beroep heb moeten doen op hun service werd dat vlug en professioneel behandeld.
Modbreak: de rest van dit verhaal is verwijderd omdat deze niet voldeden aan de regels.
team moderators
mvg
Dirk
Ook genoteerd ;-)
mvg
Dirk
-
Wat er precies aan de hand is? Geen idee. Daar zijn mensen die spullen besteld hebben of dingen ter reparatie aangeboden hebben niet mee geholpen.
Maar zij die vragen of problemen hebben met Digikeijs producten die oorspronkelijk ontworpen zijn door Karst Drenth zouden ook eens contact kunnen opnemen met de laatste.
Ik zag tot mijn genoegen op welke wijze Karst een aantal mensen met dergelijke problemen te woord stond op de stand van Bentinck (Ontraxs) en ze hulp aanbood. Erg vriendelijk en fair. Mooi om te zien dat de geestelijk vader zich verantwoordelijk weet voor zijn kindjes. En ook een vertrouwenwekkend idee met het oog op zijn nieuwe YaMoRC producten.
Gr, Hans
-
Laat ik het maar zo zeggen zoals het is.
Toen het van rails naar Keijs ging werd minder.
Modbreak: u begrijpt denk ik wel waarom we de woordkeuze iets genuanceerd hebben ;)
-
Haha Oja dat woord mag ik niet gebruiken, sorry :-X
Toen het van rails naar Keijs ging is het hele gebeuren wat minder geworden op meerder vlakken.
-
Ik zag tot mijn genoegen op welke wijze Karst een aantal mensen met dergelijke problemen te woord stond op de stand van Bentinck (Ontraxs) en ze hulp aanbood. Erg vriendelijk en fair. Mooi om te zien dat de geestelijk vader zich verantwoordelijk weet voor zijn kindjes. En ook een vertrouwenwekkend idee met het oog op zijn nieuwe YaMoRC producten.
Gr, Hans
Sorry Hans, wil niet veel zeggen maar de eerste 3 meter van de stand waren van Karts oftewel Yamorc zelf, de daarop volgende 7 meter van mij en de laatste 3 meter van Bentink. Dus om nu te zeggen bij Bentink op de stand..
-
Marcel had stiekum zijn banner op de hoek van onze stand gezet ;D
-
Beste allemaal:
Toch moet er iets akeligs zijn gebeurt.
Ik heb misschien al 1 of 2 jaar geleden 3 defecte 4018's ( eigen schuld, buiten garantie ) naar DK gestuurd na overleg met dk met de vraag of er nog iets aan te doen was. Ik kreeg er 2 gerepareerd retour en een nieuwe. Geen rekening . dk gebeld en op mijn vraag waar de rekening was zei hij letterlijk dat de hobby al duur genoeg was en dat ik deze actie als service moest zien en veel plezier ermee. Ik bedoel maar. Als iemand er zo instaat, dan kan hij / zij toch niet ineens zo van karakter veranderen. Ik durf niet zomaar de sfeer van dit draadje te onderschrijven.
vriendelijke groet.
Bierwagen
-
Ook ik had in het verleden goed gevoel bij hun, ook ik kreeg nieuwe of met een grote korting spullen vandaar dat ik zorgeloos de spullen had opgestuurd. Ook advies hoe ik het beste e.e.a. kon inrichten met de bezetmelders. Ik vind het echt jammer dat dit zo loopt, want ik heb 9 bezetmelders en 13 (+2?) schakeldecoders.
Laten we maar stoppen met deze Topic want dit levert toch niets op dan alleen maar ergernis.
Groet Auke
-
Hallo Auke,
Of de topic nu beter gestopt kan worden ter voorkoming van ergernis is denk ik niet de oplossing. De ergernissen bij gebruikers die hun vragen niet meer beantwoord zagen waren er al langer en waren geregeld ook te lezen in andere fora, zelfs in buitenlandse.
Jouw vraag was hier volledig terecht geplaatst, en de daarop gegeven antwoorden en geconstateerde feiten zijn naar mijn idee dan ook alleen maar een poging om je vraag te beantwoorden.
En of er iets ernstigs/akeligs is gebeurd zoals in een eerder antwoord is gesuggereerd kan alleen maar door Digikeijs beantwoord worden, Het bedrijf omvat meerdere personen, en een verklarend mailtje laten uitgaan als vervolg op de mail aan alle klanten van februari jl. zou toch mogelijk moeten zijn.
Ik blijf benieuwd naar het eventuele antwoord wat je op het door jou auchtergelaten briefje bij het Digikeijspand mocht krijgen.
Groeten,
Bert
-
Voor mij mag dit draadje afgesloten worden. Sterker nog, hij mag in de afvalbak.
Ik ben er nu wel klaar mee dat er een 2 maandelijks ritueel is om Digikeijs af te zeiken op BNLS.
mvg spock
-
met die wetenschap weet je dus dat er bepaalde perioden zijn dat je je even beter op modelbouwen kunt richten dan op het forum.
Mvg Arjan
(die er al veel langer klaar mee is dat zij/hun/hij-figuren niet het fatsoen kunnen opbrengen te kunnen ondertekenen met voornaam)
-
Ach, je zou dan ook kunnen besluiten het niet te lezen.
-
dat dus, en dan heb je meer tijd voor modelbouwen naar het schijnt (ik heb dit van een vriend).
-
Hallo allemaal,
Voor mij mag dit draadje afgesloten worden. Sterker nog, hij mag in de afvalbak.
Ik ben er nu wel klaar mee dat er een 2 maandelijks ritueel is om Digikeijs af te zeiken op BNLS.
mvg spock
Blijkbaar ben ik ook betrokken (en aanleiding?) bij de constatering "dat er een 2 maandelijks ritueel is om Digikeijs af te zeiken op BNLS".
Ik heb dan ook maar besloten in dit forum geen verdere vragen meer met betrekking tot Digikeijs en haar producten te beantwoorden, daar heeft Digikeijs uiteindelijk zijn eigen Support voor.
Groeten,
Bert
-
(die er al veel langer klaar mee is dat zij/hun/hij-figuren niet het fatsoen kunnen opbrengen te kunnen ondertekenen met voornaam)
Mag ik mij hier bij aansluiten.
En wat betreft dat "afkraken", als het fatsoen blijkbaar verdwenen is om klanten fatsoenlijk te helpen en support te leveren vraag je zelf om om negatieve berichten te krijgen.
-
Ik ben er nu wel klaar mee dat er een 2 maandelijks ritueel is om Digikeijs af te zeiken op BNLS.
mvg spock
Blijkbaar is er aanleiding voor.
-
Het is natuurlijk jammer dat er onduidelijkheid is over de continuïteit van de firma en productlijnen. Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is als je hebt gekozen voor een bepaald merk/type digitale hardware voor je modelspoorbaan en plotseling allerlei producten niet meer leverbaar zijn terwijl je nog volop bezig bent met de (meerjarige) bouw...
Hopelijk is er snel duidelijkheid over de status van het bedrijf en de productlijnen.
-
beste allemaal
digikeijs heeft me in het verleden ook goed geholpen,maar je weet nooit hoe het met iemand gaat
gewoon even afwachten , maar wel even een tip
stel de pdf beschrijvingen van de spullen die je hebt even veilig , voor je het weet is de website niet meer te bereiken
vriendelijke groet
Gerard
-
Niet bereikbaar zijn is killing voor het vertrouwen, dat zouden ze toch moeten snappen. Ik hoop dat het goed komt, met name dan voor de garantie / reparatie gevallen. Voor nieuwe aankopen is Digikeijs inmiddels overbodig maar dan spreek ik voor mezelf.
Gr, Ben.
-
Ik heb 10x DR4018 voor wissels en verlichting. Ben daar heel tevreden over. Ik wilde met nog eens 8 stuks uitbreiden voor de seinen die ik eerdaags ga plaatsen. Maar dat heb ik even op hold gezet. Ik heb overigens ook 30 stuks DR80010. Ben daar ook tevreden over.
-
Je kunt die 8 toch gewoon kopen bij je winkelier Enrico. Er is voorraad genoeg in den lande en bij defecten kun je op diezelfde winkelier terugvallen.
-
(die er al veel langer klaar mee is dat zij/hun/hij-figuren niet het fatsoen kunnen opbrengen te kunnen ondertekenen met voornaam)
Het gebruikmaken van een schuilnaam is historisch gezien gewoon toegestaan op beneluxspoor.net. Het bij herhaling daarover het fatsoensvingertje heffen is dus niet productief.
(Op een bepaald kleinschalig Duits forum waar ik zit hebben ze overigens de regel dat je gebruikersnaam verplicht je volledige voor+achternaam moet zijn. Dat vind ik persoonlijk erg sympathiek. Maar dat forum kan je alleen lezen als je lid bent, wat uit oogpunt van privacy wel een randvoorwaarde voor die eis is, lijkt me.)
Reinout-als-moderator
-
Dat het bij herhaling wordt genoemd en niet alleen door mij geeft, als je het wilt zien, duidelijk aan dat het "leeft".
Aangeven dat het "historisch gezien gewoon is toegestaan" is ook geen sterk argument, omdat bedrijven/overheden/fora beleid/regels/werkprocessen ook aanpassen daar waar nodig. De categorie "we doen het al jaren zo, dus!" is historisch gezien niet altijd sterk.
Het stoort overigens wel dat het telkens wordt weggedaan met de forumregels, terwijl het gewoon gaat om fatsoen, en dat is door de jaren heen (en weer niet alleen door mij) ook meermaals getracht uit te leggen. Overigens: in de forumregels staat gewoon wel iets over fatsoen jegens elkaar. En als het niet verplicht is, respecteer dan dat er af en toe iemand een mening geeft, dat behoeft dan geen opmerking-als-moderator.
-
Respecteren van privacy valt ook onder fatsoen :) Dus "het gaat gewoon om fatsoen" is niet noodzakelijk zo fatsoenlijk.
En praktisch, zoals ook vaker aangegeven: hoe wil je het (laten) controleren? Wordt je er veel gelukkiger van als Piet Xyz die nu de schuilnaam Bromsnor1234 gebruikt zich voortaan Klaas noemt?
Reinout
-
[Niet-mod modus]Graag weer on-topic! ;D ;)
-
Het stoort overigens wel dat het telkens wordt weggedaan met de forumregels, terwijl het gewoon gaat om fatsoen, en dat is door de jaren heen (en weer niet alleen door mij) ook meermaals getracht uit te leggen. Overigens: in de forumregels staat gewoon wel iets over fatsoen jegens elkaar. En als het niet verplicht is, respecteer dan dat er af en toe iemand een mening geeft, dat behoeft dan geen opmerking-als-moderator.
Als de forumregels je storen, staat het je natuurlijk ook vrij om niet deel te nemen aan een forum ;). Helaas is de werkelijkheid dat de forumregels hier de 'wet' zijn en dan is een verwijzing daarnaar door de moderatie terecht en bindend.
Wat fatsoen is, is subjectief......
Wat betreft het topic van het draadje: ik denk dat we genoeg reacties hebben staan voor de mensen om eerst even contact op te nemen met digikeijs voordat ze iets versturen of iets gaan kopen. Ik hoop dat alles op zijn pootjes terecht komt voor alle betrokkenen.
-
Hallo Michiel,
Wanneer was de laatste keer dat jij bij Digikeijs geweest bent?
Dat is denk ik eind vorig jaar geweest. Toen was alles anders dan het nu lijkt te zijn. Ook ik had weer te maken met een geweldige geleverde service.
Ik hoop dat het goed afloopt!
Gr, Michiel
-
Denk zelf dat die laatste zin ijdele hoop is....
We gaan het zien ::)
-
Als de forumregels je storen...
Nee. Net als de vorige keren wil blijkbaar niet landen dat het dus niet over de forumregels gaat :(
Maar on-topic: Denk dat het eerder gaat lukken dat Digikeijs weer als vanouds gaat leveren, dus laten we daar dan maar op wachten (y)
-
Maar on-topic: Denk dat het eerder gaat lukken dat Digikeijs weer als vanouds gaat leveren, dus laten we daar dan maar op wachten (y)
Ja mijn gedacht, de producten van Yamorc zijn toch ook niet leverbaar, Digikeijs moet ook wachten op onderdelen.
Dirk
-
Geen foute dingen zeggen Dirk ;)
We leveren vol continue sinds 24 September 2022 ;) Het kan zijn dat er af en toe een paar dagen extra levertijd is, maar dat komt door de drukte. :)
Grtzz,
Karst
-
DK producten werden door een forum genoot gemaakt of ontwikkelt
Dacht dat deze gestopt was voor DK te maken of ontwikkelen
Kan het zijn dat DK op zoek is naar een vervanger,en daardoor de productie (tijdelijk) stilstaat en dus ook de winkel
Ik prbeer positief te kijken /denken
-
Wel grappig zo direct na de post van Karst. ;D
-
Humor ;D ;D ;D
-
DK producten werden door een forum genoot gemaakt of ontwikkelt
Dacht dat deze gestopt was voor DK te maken of ontwikkelen
Goh, Wie zou dat nou geweest zijn :angel: ;D ;D
-
Bedoel je met DK eigenlijk KD?
-
Valt jullie ook op dat Jerry de letters heeft verwisseld? DK producten ipv KD producten ;D
Edit
Biessendorf was me net 5s voor
-
Nee ik denk dat hij de DK80015 bedoeld. Karst heeft de DR producten ontwikkeld (DigiRail), na hem hebben ze een poging geprobeerd een nieuwe DK lijn op te bouwen (DigiKeijs)
Maar even On-Topic.
Er is wel degelijk iets gaande. Er hebben zich aan onze stand, en bij collega's al diverse particuliere als zakelijke schuldeisers gemeld.
Laten we hopen dat het allemaal een storm in een glas water is, de markt word er niet beter van als er weer een fabrikant de deuren sluit.
Wel zie ik dat je nog steeds kunt bestellen en afrekenen in hun webshop. Nu hopen dat ze wel gaan leveren, anders zijn er straks veel slachtoffers.
Ik denk dat het hele probleem de communicatie is, er is vanuit DK complete radiostilte, hetgeen ze in het verleden vaker deden om problemen niet teveel aandacht te geven.
Ik begreep in de wandelgangen dat .... al langere tijd niet meer werkzaam is bij de firma, dus geen idee of er iemand van DK hier meeleest, maar als dat wel zo is: GA Communiceren. De-escaleer de situatie voordat je teveel klanten verliest.
Modbreak: Het is niet de bedoeling hier namen te plaatsen.
-
ha, ik keek bij Lippe, en daar is alles in backorder,
Indien wel leverbaar, sorry dan, maar waar kan ik dan die upgrade van de dr5000 halen?
mvg
Dirk
-
In voorgaande posts werd iemand van Digikeijs met naam en toe naam genoemd.
Hoewel dit wellicht publieke informatie is, is het niet de bedoeling dit hier te posten.
Team moderators
-
ha, ik keek bij Lippe, en daar is alles in backorder,
Twee zaken:
1. Beter lezen of vertalen: de artikelen staan op voorbestelling niet op backorder.
2. niet dat het ook maar iemand aangaat, maar ze worden morgen voor de 1ste keer beleverd…
Dus kijk eens hoe snel je bij een normaal communicerend bedrijf antwoord krijgt ;)
Grtzz,
Karst
-
In voorgaande posts werd iemand van Digikeijs met naam en toe naam genoemd.
Hoewel dit wellicht publieke informatie is, is het niet de bedoeling dit hier te posten.
Team moderators
Sorry, maar aangezien ook de naam ... al een aantal malen is gevallen zonder dat deze verwijderd is heb ik aangenomen dat openbare informatie hier ook met naam geplaatst kon worden, zodat "wandelgangen" niet nodig zijn...
Blijkbaar niet dus. ;)
Groeten,
Bert
-
Dus kijk eens hoe snel je bij een normaal communicerend bedrijf antwoord krijgt ;)
Grtzz,
Karst
Jou grote kracht, net als bij Chris van PB Models (y) Hadden ze dat bij DK zo gedaan was het zeker zo niet gelopen .
@Martin Domburg; duidelijke uitleg!
-
Indien wel leverbaar, sorry dan, maar waar kan ik dan die upgrade van de dr5000 halen?
Sorry Dirk maar als je iets meer moeite zou dan dan zou je op de site van YaMoRC (http://yamorc.de/about-us/) onder het kopje "Where to buy" gevonden hebben waar je de producten kunt kopen.
-
Sorry, maar aangezien ook de naam ... al een aantal malen is gevallen zonder dat deze verwijderd is
Sorry zeggen is niet nodig hoor, ik had dat even over het hoofd gezien en heb ook dat nu verwijderd ;)
Laat het gerust weten als ik er meer gemist heb ;)
Edit :
het is heel simpel: BNLS is geen platform waar mensen aan de schandpaal genageld worden.
Dus mensen die vroeger ergens werkten koppelen aan een discussie die nu loopt is dan ook niet de bedoeling.
Dit draadje gaat over digikeijs en de ervaringen die mensen hebben.
Dit grenst aan wat wij op BNLS toe laten en vandaar dat we ook heel strikt toezien op wat er gezegd wordt.
Dus geen referenties meer naar mensen svp
-
Sorry Dirk maar als je iets meer moeite zou dan dan zou je op de site van YaMoRC (http://yamorc.de/about-us/) onder het kopje "Where to buy" gevonden hebben waar je de producten kunt kopen.
Mss vanaf volgende week, maar nu is die module is nergens in stock. Maar OK, is blijkbaar een gevoelig onderwerp, en het is niet zo dringend dat ik er mijn slaap voor laat. Ik wil alleen duidelijk maken dat ik (met de nadruk op IK) al die doemverhalen ivm Digikeijs niet fair vind. Hun PR is idd niet ideaal tov Yamorc, maar om dan zo negatief te reageren...
Maar voor mij is het zo genoeg, als enkeling kan ik toch niet tegen de horde negativisten op. Ik ga nog wat met mijn Digikeijs spullen spelen, en als er iets stuk gaat zoek ik wel iets anders. Uiteindelijk zijn verschillende producten uit het zelfde brein gekomen en dus ook onderling bruikbaar.
mvg
Dirk
-
Uiteindelijk zijn verschillende producten uit het zelfde brein gekomen en dus ook onderling bruikbaar.
Sterker nog, ook producten die uit andere breinen zijn ontsproten zijn bruikbaar. Ze leveren uiteindelijk allemaal dezelfde functionaliteit.
-
Sterker nog, ook producten die uit andere breinen zijn ontsproten zijn bruikbaar. Ze leveren uiteindelijk allemaal dezelfde functionaliteit.
idd.
-
Ik wil alleen duidelijk maken dat ik (met de nadruk op IK) al die doemverhalen ivm Digikeijs niet fair vind.
Ik denk dat je over een tijdje je mening wel bij moet gaan stellen ;) Doemverhalen? Nee hoor. Realiteitszin.
Hun PR is idd niet ideaal tov Yamorc, maar om dan zo negatief te reageren...
Welke PR? Er is totaal geen communicatie mogelijk! Zie bv YaMoRC en PB, die doen dat super. En ik denk zelf dat dit de beste manier is. Helemaal niks laten horen en niks doen tegenover je klanten is desastreus en zal uiteindelijk als een soort Karma terugkomen naar jou als bedrijf. En misschien is dat wel wat er nu gaande is bij DK.
-
Nu ja,
Het lijkt me dat alle feiten wel bekend zijn, zodat iedereen ermee kan doen wat ze willen. Een verdere herhaling van zetten lijkt me niet zinvol. We zullen het draadje dan ook sluiten. Als er dan nieuwe feiten bekend zijn, graag een berichtje naar de moderatie om het draadje te openen.
M
-
Beste allemaal,
Ik weet niet of ik dit hier kan of mag posten maar ik probeer het maar.
Op10/2 heb ik 3 defecte 4088 bezetmelders ter reparatie aangeboden bij Digikeijs.
Via mailcontact werd mij deze mogelijkheid geboden.
Heb de defecte melders opgestuurd en via het ticket systeem een bevestiging van ontvangst ontvangen. Prima! Had zelf al rekening gehouden met het feit dat de reparatie enige doorlooptijd zou kosten, maar ook prima.
We zijn nu twee maanden verder en ik vroeg mij af wat de status van de reparatie is en wanneer ik de melders weer kan ontvangen. Ik heb de afgelopen weken alle mogelijkheden geprobeerd om in contact te komen zonder enig resultaat. Reactie op het ticket nummer, direct e-mail contact en pogingen om telefonisch in contact te komen leveren niets op. Ik maak mij zorgen en vroeg mij af of hier iemand iets meer weet over het bedrijf of over de gang van zaken rond reparaties bij Digikeijs.
Dank
Jan
-
Hier bestaat (helaas) al een draadje over.
Zie : https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=106657.0
Winkeliers krijgen ook 0.0 contact meer.....
-
Zie je niet meer terug.... :-[
-
Goedemorgen,
Ik heb even een vraag over Digikeijs, ik heb hier in een topoic gelezen dat er misschien wat problemen zijn met het leveren van bepaalde dingen.
Nu heb ik 2 weken geleden een hoofdsein Rechts gesteld en betaald en de sein was op hun site op voorraad, maar nog niets mogen ontvangen. Na een mailtje of 2 gestuurd te hebben ook geen reactie gehad hierop. Misschien is 2 week wachten of langer normaal ik weet het niet, maar een reactie op mijn mailtjes lijkt me wel zo fatsoenlijk. Heb ik iets gemist betreft Digikeijs en het leveren van producten van hun zijde?
Mvg,
Gert
-
Zie https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=106657.0 (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=106657.0) Gert ...
-
Okay , dus zoals ik het nu begrijp kan ik fluiten naar de sein en waarschijnlijk ook naar het geld. :-\
Bedankt voor je reactie Eric
-
Toevallig een kleine twee weken geleden bij een winkel twee lichtsetjes besteld. Daarvan bleek er slechts eentje op voorraad in de winkel. Daar had ik even overheen gekeken. Ze waren ook nog op voorraad bij Digikeijs en de winkel heeft een tweede setje bij Digikeijs besteld en zowaar gekregen. Er zit dus nog wel enig leven in Digikeijs.
-
Hallo Henk,
....
Ze waren ook nog op voorraad bij Digikeijs en de winkel heeft een tweede setje bij Digikeijs besteld en zowaar gekregen. Er zit dus nog wel enig leven in Digikeijs.
Bij welke winkel was dat?
Ik heb van diverse winkels vernomen dat ook zij niets meer van Digikeijs horen en uitgeleverd krijgen...
Groetjes,
Bert
-
Ja bij een winkel die ze ook leverd misschien wel...maar ik heb ze bij Digikeijs zelf besteld en betaald, en als ze het daar op voorraad hebben dan bestel ik gewoon. Ik wacht nog even af en daarna zie ik het wel, misschien eens bij NS Parts kijken Modelspoorseinen eens kijken.
-
maar ik heb ze bij Digikeijs zelf besteld en betaald, en als ze het daar op voorraad hebben dan bestel ik gewoon. Ik wacht nog even af en daarna zie ik het wel, misschien eens bij NS Parts kijken Modelspoorseinen eens kijken.
Ik zou Digikeijs blijven benaderen, aangezien de producten op voorraad staan en volgens hun FAQ je voor 12.00 uur besteld en betaald hebt ze streven om de volgende werkdag je bestelde producten af te leveren. Zie https://support.digikeijs.com/hc/nl/articles/360001090598-Wat-is-de-levertijd-van-bestelde-artikelen- (https://support.digikeijs.com/hc/nl/articles/360001090598-Wat-is-de-levertijd-van-bestelde-artikelen-)
Misschien nog nuttige info:
https://meld.nl/melding/consumentenrecht-advocaat/webshop-betaald-maar-niet-geleverd/ (https://meld.nl/melding/consumentenrecht-advocaat/webshop-betaald-maar-niet-geleverd/)
mvg,
Matthijs
-
Hallo Digikeijs gebruikers,
In het eerdere draadje "Digikeijs?" https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=106657.0 (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=106657.0) naar aanleiding van vragen over de status van Digikeijs heb ik al een keer melding gemaakt dat het gebouw van Digikeijs er niet erg veelbelovend uitzag.
Mijn reacties destijds werden door sommige leden aangemerkt als ongewenste speculaties en zelfs schadelijk voor Digikeijs.
Inmiddels duiken er in meerdere fora, waaronder ook buitenlandse, steeds meer vragen en klachten op over het niet meer beantwoorden van tickets, e-mails en telefoon door Digikeijs. Bestelde en vooruitbetaalde artikelen (ook die volgens de Digikeijs website voorradig zijn) worden niet meer geleverd. Wel worden via de website nog steeds bestellingen en betalingen aangenomen, waarvan nog steeds (automatische?) bevestigingen worden verstuurd, daarna blijft het stil...
Aangezien ook ik nog een openstaande en vooruitbetaalde bestelling bij Digikeijs heb uitstaan waarvan alle navragen daarover ook onbeantwoord bleven, ben ik gisteren (donderdag 13 april, dus op een normale werkdag) nogmaals naar Almere gereden in de hoop daar iemand aan te treffen die mij uitsluitsel kon geven. Helaas was er niemand aanwezig, noch aanbellen, noch opbellen leverde enig resultaat.
Het gebouw met op de deur het al eerder gemelde briefje zag er nog hetzelfde uit als bij mijn laatste bezoek aldaar:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/340568978-1357296298174983-4470887268727823300-n-64391bc916221.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/340568978-1357296298174983-4470887268727823300-n-64391bc916221.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/341260758-742620760855637-7653383043748251377-n-64391bcdba58c.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/341260758-742620760855637-7653383043748251377-n-64391bcdba58c.jpg)
Aangezien de eerdere hierboven genoemde topic nog steeds "op slot" staat leek het mij zinvol om mijn nieuwe ervaring ter informatie hier maar even te melden.
Groeten,
Bert
-
Dus heel duidelijk; NIET meer rechtstreeks bij DK bestellen allemaal!!. Doe het dan iig via een dealer en/of alleen kopen wat daar bij die dealer voorradig is.
Mijn reacties destijds werden door sommige leden aangemerkt als ongewenste speculaties en zelfs schadelijk voor Digikeijs.
Digikeijs beschadigd zichzelf met dit handelen en het zal alleen maar meer gedupeerden opleveren komende tijd! Ga er maar rustig vanuit dat het einde oefening is als er op deze manier gehandeld wordt ::)
-
Toevallig een kleine twee weken geleden bij een winkel twee lichtsetjes besteld. Daarvan bleek er slechts eentje op voorraad in de winkel. Daar had ik even overheen gekeken. Ze waren ook nog op voorraad bij Digikeijs en de winkel heeft een tweede setje bij Digikeijs besteld en zowaar gekregen. Er zit dus nog wel enig leven in Digikeijs.
Voor de zekerheid de levering van het pakje afgewacht. Het pakje kwam vandaag binnen en bevatte maar één lichtsetje. Kennelijk is het de winkel toch niet gelukt een tweede setje van Digikeijs te krijgen. Bij Digikeijs staat het setje nog als leverbaar, maar ik ga het denk ik niet zelf proberen. :)
-
Het is dus helder: Niet vooraf betalen bij bestelling in de Digikeijs webshop op dit moment!
Als detailhandelaar heb ik zelf nog wel een bestelling van voorraadartikelen gedaan deze week in B2B webshop. (achteraf betalen).
Ik laat weten als deze bestelling binnen is.
De verkrijgbaarheid van gangbare items was de laatste tijd al erg beperkt, zodat onze voorraad inmiddels heel erg uitgedund is.
Het is vooral LED strips en hoofdseinen wat we nog op voorraad hebben.
Op = op. Lijkt het nu!
-
Kreeg vandaag een mailtje van MTE met wat de huidige voorraad nog is op = op .
mvg Sjaak
-
Ik heb nog maar gauw de handleidingen gedownload
Groetjes
Arthur
-
Hallo allemaal,
Blijkbaar is het faillissement nu ook uitgesproken:
https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/details/16.mne.23.142.F.1300.1.23
Groeten,
Bert
-
Nou dat lijkt me wel duidelijk ...
-
Yep.
-
Niks meer leverbaar op digikeijs.nl ::)
-
Helaas
-
Dat was te verwachten. Nu voor iedereen duidelijkheid.
Jammer, heb er veel van onder en op de baan. Gelukkig nog wat reserve liggen voor uitbreiding...
Sterkte voor degenen die bestellingen hadden staan......
-
Niks meer leverbaar op digikeijs.nl ::)
Er is misschien geen voorraad meer of er ligt beslag op vanwege het faillissement.
Voor degene die besteld en betaald hebben, misschien nog nuttige info:
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/ik-heb-een-product-besteld-bij-een-bedrijf-dat-failliet-is-wat-nu/ (https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/ik-heb-een-product-besteld-bij-een-bedrijf-dat-failliet-is-wat-nu/)
mvg,
Matthijs
-
Bij de Kamer van Koophandel staat ook nog Digikeijs-shop in Blaricum ingeschreven. Daarvoor geldt het faillissement niet?
Bor
-
Betreft een onderdeel van Modelrailwayshop, hebben ook esu-shop, busch-shop, noch-shop etc.:
https://www.kvk.nl/bestellen/#/69292450000037651986 (https://www.kvk.nl/bestellen/#/69292450000037651986)
mvg,
Matthijs
-
Vergelijkbaar met de 123 websites.
-
Bij de Kamer van Koophandel staat ook nog Digikeijs-shop in Blaricum ingeschreven. Daarvoor geldt het faillissement niet?
Bor
Duurt effe voor dat dat bijgewerkt is
Jos.
-
Wel jammer. Ik heb veel plezier van de verlichtingssetjes voor verschillende loc's en natuurlijk de wagonverlichting. Zelfs een a-techneut als ik kan begrijpen wat je moet doen.
Probleem met (snel)groeiende ondernemingen is vaak dat er veel voorraad wordt aangekocht dat later incourant blijkt. Dat zal hier niet zo het geval zijn. Ik vermoed eerder dat ondernemingen in de problemen komen doordat onderdelen moeilijk (en te duur) verkrijgbaar zijn. Maar goed, het fijne weten we er niet van. Wel vervelend voor die mensen. Je kunt er gauw een gevoel van blaming en shaming door krijgen. Laten we dus maar niet te hard oordelen.
Hartelijke groet,
Joop
-
Wel jammer dat de website nog steeds online is, zonder bericht
-
advies contact opnemen met de curator indien er artikelen ter rep zijn aangeboden dit om te voorkomen dat ze verkocht worden .
sterkte kees
-
Zie dit bericht.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/Digikeijs-64412f6d60baa.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/Digikeijs-64412f6d60baa.png)
Jammer maar helaas, over en uit
Sterkte voor de medewerkers van Digikeijs
groet,
Henk
-
@Joopspoort,
Ik zou me niet te druk maken om " blaming en shaming " Het is vervelend voor de eigenaar als zijn bedrijf failliet gaat, maar als je gewoon reparaties aanneemt van klanten, de webshop open laat staan voor bestellingen en niets communiceert aan de winkels en webshops over het feit dat er problemen zijn bij het bedrijf, dan ben je niet eerlijk bezig.
Sterkte voor de gedupeerden die er nog betaalde bestellingen of reparaties hadden lopen. Voor hen vind ik het veel vervelender.
Vriendelijke groet Ruud B.
-
Erg jammer. Ik heb nogal wat van die firma in huis omdat ik er wel tevreden over ben. Mocht er iets stuk gaan zijn er gelukkkg wel alternatieven.
-
@Ruud B,
Bij een faillissement ben je gebonden, je mag nagenoeg niets meer, niet meer kopen, niet meer verkopen, niet meer communiceren met klanten.
alleen met toestemming van de curator mag je iets doen. En die curator zal wel niet de hele dag aanwezig zijn, het is zelfs mogelijk dat je het pand niet in mag. Ik heb dat van een vriend van me van dichtbij meegemaakt.
Door de rechtspersoon BV ben je enigszins beschermd, maar als je er moedwillig een potje van hebt gemaakt, wordt ook je privévermogen aangesproken. Je gaat dus niet altijd vrijuit.
Hartelijke groet,
Joop
-
Het kan zelfs zijn dat alle communicatie als telefoon internet verbindingen faxen en telefoons naar de curator geschakeld zijn
Even als alle post en pakketten die naar het kantoor van de curator gaan
-
Nog een kleine aanvulling...
Ik kwam bij het zoeken naar verdere informatie nog wat tegen met betrekking tot de financiële positie van Digikeijs: een poging om Euro 155.000 te lenen "voor herfinancieren van een bestaande lening en voor de verdere ontwikkeling van de applicatie voor de besturing van de modeltreinrails-hardware", blijkbaar al daterend uit september 2021...
Digikeijs financiert zijn groei op October Nederland !
> https://nl.october.eu/project/digikeijs/
Indien de vennootschap de lening niet kan terugbetalen, zal de aandeelhouder persoonlijk aansprakelijk zijn.
Wat het faillissement nu voor "de aandeelhouder" betekent?
Groeten,
Bert
-
Dat zal de bank dan als bijkomende voorwaarde hebben geëist voor de lening. Normaal gesproken ben je met je privévermogen niet hoofdelijk aansprakelijk bij een rechtspersoon als BV. Herfinancieren betekent vaak al dat de bank bijkomende eisen stelt omdat je in gebreke blijft, anders hoef je niet te herfinancieren. Conform de voorwaarden kan de bank nu verhaal halen op het privévermogen. Bij een faillissement staat de bank achter in de rij, samen met de leveranciers. Eerst komt de belastingdienst en de werknemers, daarna pas de rest met een verdeling. Wat de bank na verdeling te kort komt kan dan op het privévermogen verhaald worden.
Het blijft wrang, de producten die Digikeijs verkocht waren nou niet bepaald producten om snel geld te maken.
Hartelijke groet,
Joop
-
Ik hoop alleen dat die curator de klantengegevens veilig stelt. De website is namelijk nog steeds open.
-
Ik heb gelukkig geen grote bestelling gedaan afgelopen 2/3 week, ik had nog 1 hoofdsein nodig (kleine 40 euro) deze neem ik dan maar gewoon verloren(Daar kan ik wel mee leven).
Voor de mensen die nog wel een grote dan wel iets besteld hebben voor een veel groter bedrag is het misschien wel handig om hier werk van te maken, heel misschien dat je er nog wat van terug ziet.
Succes voor die gene !
-
Vanmiddag bij Grootendorst in Woerden de laatste twee hoofdseinen gekocht, een dwergsein had ik nog in de originele verpakking. Dat zijn nu drie collector's items geworden :'(9
-
En die ga je over een paar jaar voor woekerprijzen verkopen. ;D
-
Hej, wat bevestigde ik vorig jaar oktober over dit onderwerp (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=104268.msg3222338955#msg3222338955)?
:-X :-X :-X
-
Dus eigenlijk wil je zeggen dat het jouw schuld is? ;D
-
https://www.faillissementsdossier.nl/nl/faillissement/1724749/digikeijs-b-v.aspx
-
Ja, die hoofdseinen zijn nu al collectorsitems. ;D
Het was de drukste week voor ons wat betreft verkoop Digikeijs artikelen. Echt bizar om te merken!
Seinen allemaal op!
Nu alleen nog beperkts LED-strips, functiedecoders, keerlusmodule en kleine accessoires.
-
Dash8 je loopt wat achter.
Gaat het al een paar blz. over ;D
inclusief verwijzingen naar de berichten over de faillissement uitspraak
-
Toch zonde...
Brief naar de curator is onderweg.
Hoop wel dat alle betrokkenen er met weinig tot geen kleerscheuren vanaf komen.
-
Ik zag vanmiddag bij M&B nog hoofdseinen .
Dus als iemand ze nog zoekt
-
Hallo, ik ben helemaal nieuw hier en was me net weer aan het verdiepen om een oude hobby weer wat leven in te blazen. Na wat oriëntatie had ik mijn zinnen gezet op digitale besturing via Digikeijs, omdat het een vrij compleet systeem is. Was. Helaas... ik begrijp dat dat niet doorgaat.
Tenzij; Ik kwam op YouTube een filmpje tegen over het ombouwen van de Digikeijs 5000 met een module van YaMorc. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit aan te raden?
Ik zal me trouwens binnenkort even netjes voorstellen!
John
-
Hopen op een doorstart
-
Hallo, ik ben helemaal nieuw hier en was me net weer aan het verdiepen om een oude hobby weer wat leven in te blazen. Na wat oriëntatie had ik mijn zinnen gezet op digitale besturing via Digikeijs, omdat het een vrij compleet systeem is. Was. Helaas... ik begrijp dat dat niet doorgaat.
Tenzij; Ik kwam op YouTube een filmpje tegen over het ombouwen van de Digikeijs 5000 met een module van YaMorc. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit aan te raden?
Ik zal me trouwens binnenkort even netjes voorstellen!
John
Ik zou niks ombouwen, maar gewoon alles van Yamorc kopen. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
-
Bedankt voor je reactie.
Heeft Yamorc ook een eigen centrale dan? Als ik op hun website kijk, zie ik geen eigen command station, alleen die vervangingsmodule voor de Digikeijs 5000 en allerlei decoders. Als ze een eigen centrale hebben heeft dat uiteraard de voorkeur.
-
Hoi John
https://www.dtswebshop.nl/en/search/yamorc/ (https://www.dtswebshop.nl/en/search/yamorc/)
Groetjes
Arthur
-
Heeft Yamorc ook een eigen centrale dan? Als ik op hun website kijk, zie ik geen eigen command station.....
Jawel, medio augustus / september leverbaar aldus de website: http://yamorc.de/products/?singleproduct=1239
Gr, Ben.
-
O wacht. Als ik op hun website Command Stations aan vink, zie ik niks.
Als ik gewoon naar beneden scroll, zie ik die YD7100 staan. Opgelost! Thanks.
-
Ja, aanvinken moet je niet doen op die website. ;D ;D
-
O wacht. Als ik op hun website Command Stations aan vink, zie ik niks.
Als ik gewoon naar beneden scroll, zie ik die YD7100 staan. Opgelost! Thanks.
Ja, aanvinken moet je niet doen op die website. ;D ;D
Nope, die funktie is door mijn provider kapotgemaakt bij de laatste update in januari >:( >:( >:( ( en nee... ze krijgen het niet meer goed en ikzelf heb er geen tijd voor :'( )
Grtzz,
Karst
-
Nope, die funktie is door mijn provider kapotgemaakt bij de laatste update in januari >:( >:( >:( ( en nee... ze krijgen het niet meer goed en ikzelf heb er geen tijd voor :'( )
Dank aan een opmerkzaam forum lid, werkt het filter weer !! Jos hartelijk dank voor jouw suggestie (y)
Grtzz,
Karst
-
Top (y)
Groeten, Jos
-
Hallo allemaal,
Voor de gene die wat bij Digikeijs hebben gekocht dan wel besteld maar niet geleverd hebben gekregen zoals ik een tijd geleden,kunnen een brief ontvangen van Davids Advocaten.
Of je nog even het bedrag wil betalen en dat Digikeijs op 18 April 2023 in staat van faillissement is verklaard.
Ik ga natuurlijk niet betalen, want ik heb betaald maar niets gekregen.
Even de factuur opzoeken en Davids op de hoogte stellen.
Groeten,