BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: VictorPM op 23 juli 2022, 18:32:30
-
Opvallend berichtje las ik op het Duitse Drehscheibeforum: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?031,10149313
Voor wie het niet weet, de afkorting SSM in het antwoord staat voor "Stillstandsmanagement". Ofwel het beheer van afgevoerd spoorwegmaterieel, in Mukran.
Weet iemand iets meer, wie de WR's overgenomen heeft?
Nog een berichtje uit hetzelfde forum, met rijtuignummers: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?031,10149398
Met beeld: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?031,9081463,10149424#msg-10149424
Groet, Victor
-
Dinnertrain ???
Nog effe een paar 16/17/1800 scoren in Amf en karren maar ;D
Mvg Jamie
-
15 stuks zelfs, ik ben benieuwd wat ermee gaat gebeuren.
-
De geschiedenis van deze rijtuigen
https://www.railwiki.nl/index.php?title=WRmz_%E2%80%94_Restauratierijtuigen_(DB_type_134.5)
-
kunnen ook hier gesloopt worden natuurlijk.
gr
Brutus
-
Volgens een Duits forum voor Train Charter Niederlande. Uitbreiding Dinner Trein?
-
De geschiedenis van deze rijtuigen
https://www.railwiki.nl/index.php?title=WRmz_%E2%80%94_Restauratierijtuigen_(DB_type_134.5)
Daar staat niks te lezen?
-
Volgens een Duits forum voor Train Charter Niederlande. Uitbreiding Dinner Trein?
dat is wel een flinke uitbreiding dan! ik ben benieuwd! (y)
-
kunnen ook hier gesloopt worden natuurlijk.
gr
Brutus
Duitsland heeft meer sloperijen voor treinen, dan wij in Nederland, daar gaan ze echt geen treinen 100'en kilometers het land uit brengen :p
-
En zeker niet zo lang in stilstandsmanagement, lijkt mij?
-
Volgens de laatste post op Drehscheibe staan ze nu op de Watergraafsmeer… Iemand in de buurt daar voor een bevestigend plaatje? ;)
-
Staan ze ook hierbij?
https://www.db-gebrauchtzug.de/f?p=222:HOME:2791707292186::::: (https://www.db-gebrauchtzug.de/f?p=222:HOME:2791707292186:::::)
-
Alleen deze worden genoemd: R266.7 / ARkimbzb….. staat ook geen aantal bij. Oorspronkelijke rijtuig dateert uit 1968, omgebouwd in 1993.
-
De geschiedenis van deze rijtuigen
https://www.railwiki.nl/index.php?title=WRmz_%E2%80%94_Restauratierijtuigen_(DB_type_134.5)
https://www.railwiki.nl/index.php?title=WRmz_%E2%80%94_Restauratierijtuigen_(DB_type_134.5) (https://www.railwiki.nl/index.php?title=WRmz_%E2%80%94_Restauratierijtuigen_(DB_type_134.5))
Als het goed is werkt deze nu wel…. ;D
-
Volgens de laatste post op Drehscheibe staan ze nu op de Watergraafsmeer… Iemand in de buurt daar voor een bevestigend plaatje? ;)
Rijtuigen staan verspreid over het terrein op de Wgm. Een deel staat helemaal achteraan aan de Diemense kant, maar ook verder naar voren thv de reinigingsperrons meende ik wat te zien staan. Bakken zien er niet uit, logisch na zo'n lange stilstand aan de zee.
-
Dat ze er niet uitzagen had ik idd al gezien op een eerdere foto op Drehscheibe…. :-\. Maar ik denk dat als je die bakken een paar keer door een wasstraat heentrekt zien ze er best weer goed van prima uit ;D.
-
Dat ze er niet uitzagen had ik idd al gezien op een eerdere foto op Drehscheibe…. :-\. Maar ik denk dat als je die bakken een paar keer door een wasstraat heentrekt zien ze er best weer goed van prima uit ;D.
Vrees dat je ze wel eerst naar een werkplaats kan slepen want alle revisietermijnen zullen al wel dik verlopen zijn.
-
Vrees dat je ze wel eerst naar een werkplaats kan slepen
Tenzij dat moet om ze bij een wasstraat te krijgen, heeft dat helemaal niets met Rob's opmerking te maken.
-
Volgens de laatste post op Drehscheibe staan ze nu op de Watergraafsmeer… Iemand in de buurt daar voor een bevestigend plaatje? ;)
Geen plaatje, maar rijdend over de A10 richting het zuiden krijg je ze te zien..:)
-
Tenzij dat moet om ze bij een wasstraat te krijgen, heeft dat helemaal niets met Rob's opmerking te maken.
Die dingen hebben net een rit vanuit Duitsland achter de rug. En dan zouden ze niet naar een wasstraat gesleept kunnen worden? :angel:
Edit: het kan natuurlijk ook de aanzet zijn voor een nieuw treindorp, als tijdelijke oplossing voor het woningtekort ;D
-
Als ze uit het SSM naar de Wgm versleept zijn zijn ze zo wie zo rol- en rijvaardig dus revisietermijnen zouden geldig zijn dan wel met ontheffing. Slepen zal niet met 140 km/u gegaan zijn maar met lagere snelheden. Als het uitbreiding is voor de Diner Train worden ze zo wie zo opnieuw gespoten / beplakt dus maakt het niet uit of je met grove middelen de vuiligheid er af gaat halen. Daarnaast neem ik naan dat de rijtuigen door TCS / DT echt wel uitgezocht zijn voor aankoop
-
Geen plaatje, maar rijdend over de A10 richting het zuiden krijg je ze te zien..:)
En op een slechte foto zetten:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/20220725-090813-62e0f6e7c0206.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/20220725-090813-62e0f6e7c0206.jpg)
Tenzij dat moet om ze bij een wasstraat te krijgen, heeft dat helemaal niets met Rob's opmerking te maken.
Dat krijg je als je de zin maar half quote, je kan de rijtuigen wel door een wasstraat halen maar dan zijn ze nog uit hun revisietermijn.
-
Maar nog steeds weten we niét voor wie die bakken nu bestemd zijn… ???
-
Wellicht passen deze rijtuigen in dit plan: https://www.europeansleeper.eu/nl/investeer
-
Dat krijg je als je de zin maar half quote, je kan de rijtuigen wel door een wasstraat halen maar dan zijn ze nog uit hun revisietermijn.
Heeft niets met quoten te maken, en in feite zijn we het eens. Ik zie geen reden om mijn reactie #17 te wijzigen :angel:
Maar laat maar zitten verder :)
-
Vrees dat je ze wel eerst naar een werkplaats kan slepen want alle revisietermijnen zullen al wel dik verlopen zijn.
Over wat voor revisietermijnen praten we dan?
-
Wat ik op foto's heb gezien is dat revisie uitgevoerd is in de periode 2010-2012.
-
Sowieso zul je eerst wel het nodige moeten doen om de rijtuigen weer in dienst te stellen na een jaar of 8 aan de kant gestaan te hebben...
-
Maar de vraag blijft nog steeds: wat gaat er nou met die rijtuigen gebeuren? ??? ??? ???
-
Als iemand dat hier weet en bekend gemaakt mag worden, hoor je het vanzelf.
-
Joh…..
-
Nou dan heb je toch je antwoord. ;)
-
https://www.youtube.com/watch?v=FXkMI7oGmnw
vanaf 5:40
-
Hmnn je zou toch verwachten dat een tijdschrift dan even met dat bedrijf belt en vraagt: waarom?
Plus, Train Charter Services had z'n aankoop wel even hier op het forum mogen melden, onder "Toon hier je nieuwe (model) spoor aanwinst (en).
Met zo weinig info over zo'n ambitieuze aankoop kan je niet anders dan speculeren. 15 rijtuigen is meer dan je voor een dinner rxpres nodig hebt. Wordt het een soort keten? Gaan ze het Europees uitrollen? Of gaan ze de rijtuigen mee laten rijden met bijv City Night Line? Hoeveel stoelen heeft zo'n rijtuig? Als je er 100 couverts per avond doorheen jaagt à raison van 100 euro kom je een heel eind! Moet het geserveerde het wel waard zijn natuurlijk.
-
100 euro pp,daar zal je vast geen volle zalen mee trekken,zeker in deze tijd niet.
Dus dat word dan mikken op de meer welvarende hollander,waarvan je er verhoudingsgewijs minder hebt dan "normaal verdienende mensen" ,en dus is je doelgroep ook een stuk kleiner.
En cuisine kennende,zal je met het geheel net je beide holle kiezen kunnen vullen,net als in de duurdere sterren restaurants.
Afijn,vooralsnog is t allemaal speculeren wat er met die dingen gaat gebeuren.
Eerst dus maar is zien of duidelijk word,wie de eigenaar word/is en wat men aan die rijtuigen gaat verbouwen.
Want verbouwen zal moeten gebeuren,ben trouwens benieuwd waar men capaciteit heeft en de kennis omdat te gaan doen met zoveel rijtuigen ???
-
Misschien zijn er ook wel welvarende Nederlanders die hun holle kiezen willen vullen? ::)
-
100 euro pp,daar zal je vast geen volle zalen mee trekken,zeker in deze tijd niet.
Dat denk je. Pas nog met ze meegeweest. 3 rijtuigen uitverkocht. Wel iets meer dan 100 couverts. En ze rijden twee keer per dag.
Dus ja trek je best volle zalen mee.
-
En veel goede beoordelingen op Tripadvisor.
-
Helaas ook mindere ervaringen. Onze rit was eigenlijk een fiasco.
De rit zou vanaf Eindhoven naar Dordrecht gaan en weer terug. Maar door een wissel storing werd dat een ritje Venlo. En daar hebben we 45 minuten aan het perron gestaan. Kijkend naar de nodige, hoe zal ik het zeggen, wat minder smakelijk ogende Duitsers die daar stonden te wachten op de trein richting duitsland terwijl wij aan het hoofdgerecht zaten. :(
En toen weer terug naar Eindhoven. Leuk verjaardagscadeau :'(
Maar we krijgen een herkansing aangeboden. Dat is dan wel weer netjes. (y)
-
Ja de ingeslagen couvert moesten natuurlijk ook op, kan je niet zomaar weggooien ;D
Kijk ook eens hier;
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=69341.msg3221659775#msg3221659775
-
Helaas ook mindere ervaringen. Onze rit was eigenlijk een fiasco.
De rit zou vanaf Eindhoven naar Dordrecht gaan en weer terug. Maar door een wissel storing werd dat een ritje Venlo. En daar hebben we 45 minuten aan het perron gestaan. Kijkend naar de nodige, hoe zal ik het zeggen, wat minder smakelijk ogende Duitsers die daar stonden te wachten op de trein richting duitsland terwijl wij aan het hoofdgerecht zaten. :(
En toen weer terug naar Eindhoven. Leuk verjaardagscadeau :'(
Maar we krijgen een herkansing aangeboden. Dat is dan wel weer netjes. (y)
Dat is helaas wel een risico aan dineren in de trein, in het geval van verstoringen is het lang niet altijd mogelijk om ad-hoc nog een mooi 'rondje' te maken van de gewenste duur.
Sterker nog, met ons druk bereden spoorwegnetwerk is dat soms sowieso al een flinke uitdaging :)
-
Laatst ook mee geweest, toen 4 rijtuigen nagenoeg uitverkocht. 1 tafel in ons rijtuig leeg, volgens ober rest alles vol en dat geloofde ik direct.
Mooie rit gemaakt van Apeldoorn > Deventer > Arnhem > Utrecht > Amersfoort > Apeldoorn die prima verliep en het eten was ook prima. In het najaar gaan we weer, en dan 2 personen extra.
De eerste rit van een dag later verliep ook anders, door een springer bij Wolfheze (niet voor de Dinner Train) lag Arnhem - Utrecht er uit. Had de trein bij Assel vast willen leggen, daardoor niet gelukt.
Dat de mensen die dit geraakt heeft een herkansing krijgen aangeboden is natuurlijk prima. De beleving van rijdend dineren is waar Dinner Train ook mee adverteert, en in de ritprijs zal echt wel een deel zijn gereserveerd voor het compenseren van ritten waarbij het door excessen anders is verlopen dan verwacht.
-
En cuisine kennende, zal je met het geheel net je beide holle kiezen kunnen vullen, net als in de duurdere sterren restaurants.
Dat is een wijd verbreid misverstand: het lijkt misschien niet veel wat op je bord ligt, maar alles bij elkaar is het zo uitgebalanceerd, dat je voldaan van tafel gaat. Als je tenminste geen hamburgers-met-frites-naar-binnen-slokker bent. Die hebben nooit genoeg.....
-
Gaat het hier nu over die nieuw aangekochte rijtuigen of wordt het een recensie website waarbij iedereen zijn portie voer en ervaring beoordeeld?
-
Deze website blijft een forum...
-
Dat is helaas wel een risico aan dineren in de trein, in het geval van verstoringen is het lang niet altijd mogelijk om ad-hoc nog een mooi 'rondje' te maken van de gewenste duur.
Dat hebben wij helaas aan den lijve ondervonden. Geen idee waar het bij ons fout ging maar ons werd het pas aan het eind van de rit verteld wat het probleem was. Had ook aan het begin verteld kunnen worden. Had de ervaring niet echt anders geweest maar waren we er op voorbereid geweest. Nu was het een beetje mosterd na de maaltijd om het zo maar te zeggen.
@Arjan6511 Ja zoiets hadden wij ook voor ogen.
Sowieso was ons die dag blijkbaar niet echt gegund. Want eigenlijk ging alles die dag fout.
Onze rit was dus vanuit Eindhoven. Eerste etappe was van Roermond naar Eindhoven. Helaas seinstoring tussen Weert en Eindhoven en gestrand in Weert. Gelukkig op tijd opgelost om nog op tijd in Eindhoven te zijn.
Dan de rit naar Venlo zoals eerder beschreven.
En dan weer terug naar huis. Zou je denken. Was er een aanrijding bij Geldrop. Tot 21.00 uur geen treinen naar het zuiden. En het was pas 18.45.
Wat doe je dan? Dan maar omreizen via ...... jawel Venlo :P
Heb het traject Eindhoven-Venlo 3 keer gezien die middag/avond ;D
En dan te bedenken dat het stuk Eindhoven-Helmond ook nog eens dagelijkse kost is voor mijn werk :)
Als je een scriptschrijver zoiets zou laten bedenken zou geen mens het geloven maar helaas was het de pure realiteit voor ons.
Benieuwd waar we in de herkansing naar toe gaan.
Dat is een wijd verbreid misverstand: het lijkt misschien niet veel wat op je bord ligt, maar alles bij elkaar is het zo uitgebalanceerd, dat je voldaan van tafel gaat. Als je tenminste geen hamburgers-met-frites-naar-binnen-slokker bent. Die hebben nooit genoeg.....
Zeker nog nooit een rit meegemaakt?
Het was voldoende maar het wat wel ietsje meer gekund. Voldaan van tafel gingen we dan ook weer niet.
Een paar tafeltjes achter ons vroegen al of iemand een goede snackbar kende in Eindhoven. Waren misschien grote eters maar zegt wel iets over porties :angel:
Gaat het hier nu over die nieuw aangekochte rijtuigen of wordt het een recensie website waarbij iedereen zijn portie voer en ervaring beoordeeld?
Ach je dineert in een restauratierijtuig 8) een link met het onderwerp is er dan ook wel.
-
Gaat het hier nu over die nieuw aangekochte rijtuigen of wordt het een recensie website waarbij iedereen zijn portie voer en ervaring beoordeeld?
Als jij nog nieuws hebt over die rijtuigen,over wat ermee gaat gebeuren en wie ermee moet gaan rijden,deel het gerust (y)
Verder is er ,geloof ik niks nieuws te melden over die dingen zelf,ze zijn vies,ze staan in Amsterdam en wat het verdere plan is weet niemand/of mag men niet vertellen. ;D
Bovendien zoals al aangehaald,restauratierijtuigen waarin eten word geserveerd,dat bespreken hoort er in een bepaalde mate mijn inziens ook bij.
De recensies van hier ben ik eerder geneigd te geloven dan die van een website van bv het bedrijf zelf,krijg toch altijd het gevoel dat een groot deel van wat daar staat aan recensies,doorgestoken menukaart is ;)
-
Voor wie het leuk vind, ze staan zichtbaar op het viaduct (Watergraafsmeer) als je vanuit Diemen richting Schiphol rijdt....
-
Bovendien zoals al aangehaald,restauratierijtuigen waarin eten word geserveerd,dat bespreken hoort er in een bepaalde mate mijn inziens ook bij.
In die 15 rijtuigen worden geen maaltijden bereid of genuttigd. Staan gewoon gruwelijk in de weg te staan op Watergraafsmeer :P Dat er over Diner Train geschreven wordt kan eigen wel in een eigen topic. (y)
-
Waarom staan ze in de weg??
-
In die 15 rijtuigen worden geen maaltijden bereid of genuttigd. Staan gewoon gruwelijk in de weg te staan op Watergraafsmeer :P Dat er over Diner Train geschreven wordt kan eigen wel in een eigen topic. (y)
Ik zeg ook niet dat dat daar nu in gedaan word,maar indien men er wat aan zou verbouwen,wat gezien de nieuwe eigenaar,niet gek zo zijn,dan is dat wel toekomstig mogelijk ;)
(al pretendeert de naam restauratierijtuig zoals in de topicnaam wel dat er iets met eten en drinken in gedaan word/werd ;D )
Ben trouwens ook wel benieuwd waarom ze daar nu in de weg zouden staan.
-
Waarom staan ze in de weg??
Voor de rangeerders stonden ze flink in de weg langs het service perron. Nu staan ze op spoor 342 waar ook die rood bekladde mat’64 Karel staat.
-
Tsja, uiteindelijk is NS niet de enige vervoerder daar, al denkt men daar soms weleens anders over ;)
-
Voor de rangeerders stonden ze flink in de weg langs het service perron. Nu staan ze op spoor 342 waar ook die rood bekladde mat’64 Karel staat.
Ik vroeg niet waar, maar waarom. Ik kom met enige regelmaat op de Watergraafsmeer, en ik heb zelden alle service perrons vol gezien.
-
Tsja, uiteindelijk is NS niet de enige vervoerder daar, al denkt men daar soms weleens anders over ;)
Klopt. Was het maar wel zo, dan hadden de ret en rangeermachinisten meer tijd tussen de klussen, en hoeven ze niet steeds om te rangeren enz enz ;)
-
Ik vroeg niet waar, maar waarom. Ik kom met enige regelmaat op de Watergraafsmeer, en ik heb zelden alle service perrons vol gezien.
Ik zeg je nu waar ze wel staan, en op die plek houden ze geen C-spoor bezet. Dat jij op een tijdstip daar bent en niet alle service perrons bezet zijn is mooi! Dan rijden zo’n beetje alle treinen. (y)
-
En dus stonden ze niet in de weg....
-
Zeker wel, maar je hoeft mij niet te geloven hoor. Wat m’n collega’s, diensten doen op de WGM zeiden, dat is natuurlijk complete bs :P
-
Geen idee, ik heb nog steeds geen antwoord waarom ze in de weg stonden....
-
Gelukkig word de spoorcapaciteit niet verdeeld door de rangeerders ;)
Overigens hebben ze daar maar één middag gestaan, in overleg waarbij de mogelijkheid was omdat de C2 toch niet nodig was die dag.
-
Inmiddels zijn de 15 rijtuigen verplaatst van de Watergraafsmeer naar Zwolle Rangeerstation op 2 september j.l. om zo ruimte te maken op de Watergraafsmeer.
-
Gewassen en wel heb ik begrepen (y)
Nu dan afwachten wie er mee aan de slag gaat.
Neem aan dat de rijtuigen daar ook niet langdurig zomaar mogen/kunnen staan ?
-
Waarom niet dan?
-
Dat zou kunnen zijn omdat men de opstel ruimte daar ook nodig heeft (binnenkort) om treinen te stallen.
Maar zoals het ? al aangaf ,is het dan ook meer een vraag mijnerzijds ;)
-
Zolang je het spoor huurt kun je er in principe blijven staan 8)
-
op facebook oude ns treinen (https://www.facebook.com/photo/?fbid=6171112396251892&set=gm.2748724495263756&idorvanity=742987139170845) weet iemand te vertellen dat ze voor TCS zijn.
-
Zoals ook in OdR september van de NVBS is gemeld.
-
Gelukkig stond dat hier in reactie 5 ookal genoemd ;)
-
Maar dat was weer volgens een Duits forum ;D
-
Bestaan ze wel? De enige foto die hier te zien is, is van UFO-kwaliteit:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/20220725-090813-62e0f6e7c0206.jpg)
(niet persoonlijk bedoeld, Rick ;))
Zelf kom ik zelden in Zwolle - slap excuus, ik weet het - maar ik snak naar duidelijke plaatjes!
-
Ze staan op spoor 404, de letters DB als houder zijn onleesbaar gemaakt, een nieuwe eigenaar staat er nog niet op. Aan Zwolse kant de locs 1766 en 1770.
-
Plaatje uit Facebookgroep, weet niet zeker of hier zichtbaar
https://www.facebook.com/photo/?fbid=6171112396251892&set=gm.2748724495263756&idorvanity=742987139170845 (https://www.facebook.com/photo/?fbid=6171112396251892&set=gm.2748724495263756&idorvanity=742987139170845)