BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Jeronimos op 02 juli 2022, 16:57:04
-
Van nu.nl
https://www.nu.nl/293879/video/ns-geeft-rondleiding-door-nieuwe-intercity-op-rotterdam-centraal.html (https://www.nu.nl/293879/video/ns-geeft-rondleiding-door-nieuwe-intercity-op-rotterdam-centraal.html)
De nieuwe intercity van de NS is zaterdag gepresenteerd op Rotterdam Centraal. Bekijk hier beelden van de trein.
NB Bedankt, Rob.
-
Je link werkt niet....
-
Maar waarom wordt het treinstel als opvolger van de Franse gepresenteerd... ??? Toch niet vergelijkbaar?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Intercity_Nieuwe_Generatie
-
Als opvolger van de Franse wat?
-
DIt is zeg maar de opvolger van de Albatros (V250) van Ansaldo. Ik vermoed dat Vincent de Thalys bedoeld. Maar die blijft gewoon rijden naast de IC-NG.
-
Excuus.. autocorrect >:( NOS meldt dat tie wordt gepresenteerd als opvolger van Fyra, de 250 dus... en dat geeft het grootste verschil al direct aan; deze gaat maar 200, en gaat mey 140 ook normale IC diensten rijden.
-
Zoals zowat alle NS treinen een lelijk gedrocht.
-
Nou hij is wel vergelijkbaar met de Fyra, want in principe neemt hij indirect die diensten op zich. De intercity direct diensten, zijn opvolger van Fyra en de Intercity direct is wat de ICNG o.a. gaat rijden. Maar in het geheel zijn er natuurlijk heel veel dingen anders: snelheid, aantal trajecten, frequentie.
-
Lelijk is heel betrekkelijk;wen er maar aan. ;D
Ik zag in 1954 een tekening van het eerste mat 54 tweetje in De Modelbouwer "", en vond het helemaal niet mooi. ;)
En nu ? :D
Peter , die toevallig vandaag twee nieuwe stellen in Rotterdam en een in Schiedam zag staan.
-
Ben er nu ook niet echt enthousiast over. zal wel een kwestie van wennen zijn.
-
Net als Rutte na 12 jaar weet je ook niet meer beter ………..
Mvg Johan
-
Ben er nu ook niet echt enthousiast over. zal wel een kwestie van wennen zijn.
Geef dan tenminste aan waarom....
-
geel is de enige kleur die ik niet op mn baan wil.
Het is echt waar wat ik nu zeg, maar 20 jaar geleden was dat DE reden om Duits te gaan verzamelen / rijden.
Een lust voor het oog dat materiaal uit (vooral) epoche IV. Maar ik ben ook epoche III en V gaan verzamelen.
-
En dan te bedenken dat deze trein er ook zo uit had kunnen zien: :o
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/dsb-alstom-62c090ecbaee1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/dsb-alstom-62c090ecbaee1.jpg)
Foto: Alstom Design&Styling
https://www.youtube.com/watch?v=ywsX_9p1mr8
Zelfde type trein maar dan ontworpen voor de DSB van Denemarken.
Persoonlijk vind ik de golvende lijn die nu door de NS is toegepast (op de neus) erg lelijk. :-\
-
De vorm heb ik geen moeite mee, maar de eerste kleurstudies spraken mij meer aan dan de 'slinger' die nu getekend is..
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/images-3d03ca0836cb94916db276c05437289a-62c093f1180ed.webp) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/images-3d03ca0836cb94916db276c05437289a-62c093f1180ed.webp)
-
Vandaag mocht ik een kijkje nemen in de ICNG. Te Rotterdam Centraal stonden de 3121 en de 3122. Ik heb verder geen foto's van het interieur. Misschien kan een ander dat nog laten zien.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/DSCN0274-62c0a1f25e2c6.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/DSCN0274-62c0a1f25e2c6.jpg)
Het kaartje onderop kreeg je bij de ICNG balie in de hal. Staat alleen wat reclame over NS Weekly op. De knutselplaten lagen hier en daar door de trein verspreid.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/IMG-3814-62c0a1f3e76b3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/IMG-3814-62c0a1f3e76b3.jpg)
en een in Schiedam zag staan.
Onderweg van Rotterdam naar Vlaardingen zag ik deze ICNG ook staan. De 3119 te Schiedam Centrum.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/DSCN0281-62c0a1f2545d8.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/DSCN0281-62c0a1f2545d8.jpg)
-
En dan te bedenken dat deze trein er ook zo uit had kunnen zien: :o
]
Foto: Alstom Design&Styling
https://www.youtube.com/watch?v=ywsX_9p1mr8
Zelfde type trein maar dan ontworpen voor de DSB van Denemarken.
Persoonlijk vind ik de golvende lijn die nu door de NS is toegepast (op de neus) erg lelijk. :-\
Ze hadden ook de neus van de Poolse pendoline erop kunnen zetten, had ook gaaf eruit gezien
-
Ik weet niet of ik de onderbroken streep op de zijkant t.h.v. de deuren mooi vind. Verder heeft het ding al een bijnaam?
Ik vind het wel een beetje een slangekop.
-
@741230,
De deuren moeten contrasteren. Beter zichtbaar voor slechtzienden.
https://www.oogvereniging.nl/2022/01/visuele-aanpassingen-in-de-sprinters-van-ns/
De deuren is nog niet eens zo erg. Maar de slinger van de lijn naar de cabine had anders gekund. Gat bij de koppeling had ook wel minder groot gemogen....
Vriendelijke groet Ruud B.
-
Vindt het net een puppie koppie ;D
Mvg Johan
-
Verder heeft het ding al een bijnaam?
Ja, Wesp.
-
Verder vraag ik me af, (beetje lastig beoordelen van een paar foto's) is het interieur qua styling en comfort voor de reizigers wel intercity waardig? Deze trein moet als opvolger komen voor de ICR rijtuigen en koploper toch? Die vond ik altijd erg goed vertoeven. Ik heb er heel wat keren in geslapen om met nachtnet thuis te komen na een wilde avond. Ik vraag me af of deze nieuwe trein meer een opgewaardeerde stoptrein is?
-
De deuren is nog niet eens zo erg. Maar de slinger van de lijn naar de cabine had anders gekund. Gat bij de koppeling had ook wel minder groot gemogen....
Die slinger wordt misschien wel vervangen door het nieuwe flow design....
-
Erik, dat is zo. Sterker nog, beter zelfs. Stoelen zitten goed, het is ruim opgezet (enkele eventuele terechte kritiek daargelaten), hij is van binnen heel stil, ligt stabiel op de rails, heeft stopcontacten overal. Ja wat wil je nog meer?
-
De vorm heb ik geen moeite mee, maar de eerste kleurstudies spraken mij meer aan dan de 'slinger' die nu getekend is..
De voor België geschikte stellen worden voorzien van de nieuwe NS-kleurstelling (https://martijnvanvulpen.nl/materieel/elektrische-treinstellen/coradia-stream-intercity-nieuwe-generatie/).
-
Er staat helaas geen plaatje bij...
Deze 'benelux' is wel geslaagd trouwens:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/90f5da01-9d94-429b-b798-c746128d949a-62c40a24d93c4.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/90f5da01-9d94-429b-b798-c746128d949a-62c40a24d93c4.jpg)
https://community.ns.nl/off-topic-32/belgische-icng-65058
Kwam deze ook nog tegen: https://fromatob.nl/ns-icng/
Ik kan mij voorstellen dat men dat saai vond, maar die slinger; 't is 'm voor mij niet... Alhoewel: it's starting to grow on me... :D
-
Ik vind het uiterlijk gekunsteld, maar daar hebben we in een eerder draadje reeds uitgebreid over gemopperd, met overtuigende suggesties hoe het mooier kan. 8) Ik snap die designafdeling van de NS niet. Ook niet met dat flow design, waar het NS logo net de rand van het blauw raakt. Dat heb ik toch altijd geleerd als een no-go in design.
-
Bewijst maar weer dat het een kwestie van smaak is, want dat flow-design vind ik dan weer wel geslaagd... :)
-
ICNG-B krijgt flow design. Al het materieel wat gemoderniseerd wordt op nieuw wordt gebouwd krijgt dat (voorlopig).
Ik vraag me af wat er over blijft van het logo met alle ramen bij ICNG.
-
Sommigen alhier zullen het dan wel moeilijk krijgen met het uiterlijk van een gecombineerd enkel- en dubbeldeks-treinstel.
Voorbeelden: https://www.treinenweb.nl/reviews/122/enkeldeks-dubbeldekstreinen-op-het-spoor.html (https://www.treinenweb.nl/reviews/122/enkeldeks-dubbeldekstreinen-op-het-spoor.html)
https://railcolornews.com/2019/08/13/de-expert-this-is-the-first-desiro-hc-for-baden-wurtemburg/ (https://railcolornews.com/2019/08/13/de-expert-this-is-the-first-desiro-hc-for-baden-wurtemburg/)
Hier een voorbeeld van hoe de enkeldubbeldekstrein van er dan uit ziet in Corradia Stream uitvoering
(https://www.treinenweb.nl/uploads/image/original/1587388129_5e9d9ee1294e6.jpg)
van treinenweb.nl
-
Ik heb tekeningen gezien van de ICNG in Flow
Persoonlijk erg mooi, jammer dat ze niet alle zo bestickeren.
-
Mooi! Werk je bij NS?
-
Ja
-
Ja wat wil je nog meer?
Afscheidingen die ook daadwerkelijk afscheiden hier en daar... Die lijken wederom te ontbreken. Als ik iets echt irritant vind is het dat zo'n hele trein tegenwoordig 1 grote, open boel is. Krijsende kinderen of luidruchtige medereizigers kon je vroeger nog wel ontlopen, zelfs in het zelfde rijtuig, door in een ander compartiment, afgescheiden met een deur, te gaan zitten. Deuren ontbreken steeds vaker en als er wel iets tussenzit, houdt het echt niets tegen door de enorme kieren tussen wanden en afscheiding en tussen afscheidingen en deur.
Ik vind IRM dan ook nog altijd een verschrikking: je ontkomt praktisch nergens aan dat achterlijke gepiep van de platen tussen de rijtuigkoppelingen. In de koprijtuigen zit je geheel bij de cabine nog het rustigst, maar helemaal stil is het nergens.
-
Die afscheidingen zitten erin. Ik denk alleen dat ze open stonden zaterdag/zondag.
-
:)
Menno, vandaar dat de meeste mensen van jouw leeftijd met oortelefoons op jouw irritatie omzeilen.
Ronald
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/90f5da01-9d94-429b-b798-c746128d949a-62c40a24d93c4.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/90f5da01-9d94-429b-b798-c746128d949a-62c40a24d93c4.jpg)
https://community.ns.nl/off-topic-32/belgische-icng-65058
Zeker geslaagd als je het mij vraagt! :D
-
Echter is van dat ontwerp nooit sprake geweest.
Het is een oude kleurstelling die al tijden verlaten is, die komt echt niet meer terug.
Afscheidingen die ook daadwerkelijk afscheiden hier en daar... Die lijken wederom te ontbreken. Als ik iets echt irritant vind is het dat zo'n hele trein tegenwoordig 1 grote, open boel is. Krijsende kinderen of luidruchtige medereizigers kon je vroeger nog wel ontlopen, zelfs in het zelfde rijtuig, door in een ander compartiment, afgescheiden met een deur, te gaan zitten. Deuren ontbreken steeds vaker en als er wel iets tussenzit, houdt het echt niets tegen door de enorme kieren tussen wanden en afscheiding en tussen afscheidingen en deur.
Ik vind IRM dan ook nog altijd een verschrikking: je ontkomt praktisch nergens aan dat achterlijke gepiep van de platen tussen de rijtuigkoppelingen. In de koprijtuigen zit je geheel bij de cabine nog het rustigst, maar helemaal stil is het nergens.
Fysieke afscheidingen van ondoorzichtige wanden zul je niet snel meer terug zien in treinen, tegenwoordig is dat bewust glas omdat dat enorm bijdraagt aan de sociale veiligheid.
-
Wie heeft het over ondoorzichtige fysieke afscheidingen? Ik niet.
Het gaat mij om het punt dat die dingen ook weer daadwerkelijk afsluiten. Geen gigantische kieren tussen wanden en glaspaneel en een deur die ook weer echt afsluit in plaats van die afscheidingen-voor-de-sier die je nu in elke Sprinter-subvariant, DDZ en IRM treft.
Die afscheidingen zitten erin. Ik denk alleen dat ze open stonden zaterdag/zondag.
In de video zie ik ze anders niet...
-
Deze deuren (https://www.spoorpro.nl/wp-content/uploads/2021/11/icnginterieur2eklas-scaled.jpg) kunnen dicht. Ik heb ze echter nog niet in operatie dicht gezien. Wel elders, maar toen moesten we ze handmatig open doen.
-
Zeker geslaagd als je het mij vraagt! :D
Al heeft een aap een gouwen ring,
het is en blijft een lilluk ding.
groeten
Hendrik Jan