BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => H0 => Topic gestart door: sneek op 17 januari 2022, 16:08:21
-
Die dubbeldekkers DD-AR komen weer in H0.
Morgen 13.00 uur komen de folders online.
-
Heb je die voor schaal H0 ook toevallig?
Bor
https://www.mhi-portal.eu/rettelswenslednah/2022/NL_01/DE_Trix_H0_nh2022.pdf (https://www.mhi-portal.eu/rettelswenslednah/2022/NL_01/DE_Trix_H0_nh2022.pdf)
Daar inderdaad de DDM-rijtuigen. Geen mDDM.
-
https://www.mhi-portal.eu/rettelswenslednah/2022/NL_01/DE_mae_nh2022.pdf (https://www.mhi-portal.eu/rettelswenslednah/2022/NL_01/DE_mae_nh2022.pdf)
8)
-
Bij mij laadt het niet door. Meer mensen last van?
-
Bij mij hetzelfde probleem…..
-
Ik heb de (niet-mini) Trix kunnen downloaden.
https://www.dropbox.com/s/6cn807qd736eyfv/DE_Trix_H0_nh2022.pdf?dl=0
-
Komt Trix nu met een 1700 voor het eerst :o
En een 3 delige DD-AR in aflevertoestand 1992 met baanruimer :-\
-
25160 1707 met sound en beweegbare panto's. Nieuwe vormen (uberarbeitet)
Daarnaast de vierde NS Vectron, dit keer de 193766 (artikel 25198)
De DD-AR is dit keer een drietje en per rijtuig los te koop
-
Dat had ik nog niet gezien, dat is wel gaaf (y)
-
Bij mij laadt het niet door. Meer mensen last van?
Vermoedelijk had dit niet en publiek online mogen komen en was dit voor de handel (die het pas morgen om 13u bekend mag maken) maar inmiddels zit ook half Duitsland te downloaden. Laadtijd was 2 uur geleden ca 40minuten, inmiddels meer dan een uur.....
-
Daarnaast de vierde NS Vectron, dit keer de 193766 (artikel 25198)
Bij Merklieeeen is het overigens de 193-733 (artikel 39335)
-
Voor iedereen die het niet erg vind om lang te wachten voordat een file geladen is;
Klik hier (https://www.mhi-portal.eu/rettelswenslednah/2022/NL_01/DE_mae_nh2022.pdf) voor de Märklin Neuheiten
Klik hier (https://www.mhi-portal.eu/rettelswenslednah/2022/NL_01/DE_Trix_H0_nh2022.pdf) voor de Trix Neuheiten
Groeten,
Herman
-
Voor iedereen die het WEL erg vind om lang te wachten voordat een file geladen is;
Klik hier (https://smallpdf.com/de/result#r=d037fb7133a1c88d9683843529fbb6e0&t=share-document) voor de Märklin Neuheiten
-
Ik geloof dat per ongeluk de Disney catalogus geupload is ;D
-
maar voor de mensen die het niet kunnen openen: een heruitgave DD-AR in de periode van na 1999 tot de eerste bd-stelling met de 1707 (uiteraard niet op schaal) en.... rapapapapapaaaa.... de NS vectron
-
de NS vectron
Waarbij Merklien de 193733 en Trix de 193766 uitbrengt
-
Is het kwartet daarmee compleet inmiddels?
-
maar voor de mensen die het niet kunnen openen: een heruitgave DD-AR in de periode van na 1999 tot de eerste bd-stelling met de 1707 (uiteraard niet op schaal)
kleine nuance: De 1707 is wel op schaal en een nieuwe constructie. Heeft sound, rangeersein en beweegbare panto's (y)
-
Is dat wel voorgekomen 1707+7310? De 7310 heeft wel met loc 1763 gereden, maar dat was na de herindienststelling van DD-AR.
-
Nou dat weet ik niet, of in de periode 1999-2009 (ergens) deze stam een drietje was. Maar indien wel, dan kan het goed zijn. Immers, vóór de eerste bd-stelling van DD-AR werd regelmatig van loc gewisseld, dat gebeurde in hun tweede fase niet meer.
edit: volgens mij is dit de 7310.... met 1707
https://www.flickr.com/photos/67492399@N00/3826399494/
maar dat is vóór de baanruimer
Ik heb de 1707 zelf op foto in 2003 met een hele andere treinstam, maar dat zegt op zich niks
-
Wacht even.... volgens mij reden er helemaal geen 7300-en meer in de periode na de komst van mDDM, dus 7300-en met baanruimer, maar zonder de wijzigingen van de herindienststelling kunnen helemaal niet!
Märklin zal het voorbeeld uit 1992 hebben genomen van de 1707 en 7310, maar heeft ten onrechte de baanruimer gemonteerd
-
Er zal toch wel een overgangsperiode geweest zijn bij de instroom van de mDDM?
-
Ja, maar de baanruimer kwam pas toen alle mDDM's reden en dus alle 7300-en 7800-en waren geworden. De stam was inderdaad 7810 in de periode met baanruimer (ff opgezocht)
-
Ik had deze foto gevonden van de 1707 met de 7310 in 1992 https://flic.kr/p/2k2v2na
En deze van de 1707 in 1993 met de 7417 https://flic.kr/p/2mTi7wZ
Dus heeft het niet lang zo gereden
Jammer dat de DD-AR stam niet juist met baanruimer en rooster (en niet1:87), de 1707 is wel gaaf met beweegbare panto’s maar ik vind de NS te groot lijkt wel :-\
-
Bij de 3-rail-buren vond iemand dit (https://www.flickr.com/photos/67492399@N00/5421173130/in/photolist-9g3VUf-Us3EF3-2c5Fnvd-2kmkasK-owqeuB-j49Ba5-ogreNF-FDZvZt-wkKoAg-2ew4fN8-q6uDnK-2c5ycTm-bHeMCD-272gBSp-nYVH6L-2haBvpw-9fpxG2-NoZMn6-sS1QhY-iLWGuf-2haBqBk-2iNtcA2-2k8UjKb-25nMruh-eUqwTH-G1wgQv-ogV1eg-e9t1g3-jHFCDu-2haCkAT-2hazGgx-2haBuX9-2haBrPF-2haBuFs-PHhtp3-ZkBmx3-oeVWQ8-22FCjtq-7MSxKW-pUkjWd-aucCVk-oh1MG3-jLDbKR-YzPiSy-24mNdtS-pxH7Uz-c5RZdu-2jWWvKY-9efBGh-CTxnQP).
Bor
-
Mmmm, toch voor het eerst dat er weer eens flink wat Marklin items op de lijst staan....
-
Ken ik ... ::) ;D
JP
-
De 1707 wegens de panto’s, de 193 omdat ik nu eenmaal alleen maar Vectrons van Marklin heb en de München Nürnberg Express wegens herinneringen.
Ja, ik zal wel voor gek worden versleten dat ik niet voor Roco of andere merken ga, het zij zo. ;D
-
Bij de 3-rail-buren vond iemand dit (https://www.flickr.com/photos/67492399@N00/5421173130/in/photolist-9g3VUf-Us3EF3-2c5Fnvd-2kmkasK-owqeuB-j49Ba5-ogreNF-FDZvZt-wkKoAg-2ew4fN8-q6uDnK-2c5ycTm-bHeMCD-272gBSp-nYVH6L-2haBvpw-9fpxG2-NoZMn6-sS1QhY-iLWGuf-2haBqBk-2iNtcA2-2k8UjKb-25nMruh-eUqwTH-G1wgQv-ogV1eg-e9t1g3-jHFCDu-2haCkAT-2hazGgx-2haBuX9-2haBrPF-2haBuFs-PHhtp3-ZkBmx3-oeVWQ8-22FCjtq-7MSxKW-pUkjWd-aucCVk-oh1MG3-jLDbKR-YzPiSy-24mNdtS-pxH7Uz-c5RZdu-2jWWvKY-9efBGh-CTxnQP).
Bor
Dat is dezelfde trein (en dag en lijn en rit) die ik al linkte, maar dan van de andere kant ;D
Overigens zijn er nog wat dingen die op de voorstelling niet kloppen: het kleine rooster direct naast de rechter deur van de Bvk zat er nog niet op in 1992 en zijde met de kop van de Bvk links klopt sowieso niet. Het lijkt een spiegeling van de andere kant (inclusief reclamebanen...) maar het NS-vignet staat wel goed. Zal wel fotoshop zijn.
-
Dat rooster (luchtaanzuiging cabine airco) klopt wel met de baanruimer. Ze moeten gewoon de 1763 maken i.p.v. de 1707.
Jeroen
-
Als je op de laatste inzet doelt, nee, want dan moet de Bvk weer voorzien worden van een eerste klasse streep (en dito 'bekleding') en moeten diverse opschriften anders
Heel eerlijk gezegd denk ik dat de meeste kopers er niet zo van wakker liggen allemaal. Ik bedoel, zonder laatdunkend te willen overkomen (dus ik zoek een beetje naar een juiste formulering), maar de algehele verhoudingen van de rijtuigen springen behoorlijk meer in het oog dan een roostertje of een baanruimertje meer of minder. Dan ga ik ervan uit dat de gespiegelde zijde van de Bvk fotoshop is
Die autotransportertjes met VW's-tjes uit begin jaren zeventig vond ik ook wel grappig, reden die toentertijd niet naar VAG (PON) in Leusden?
-
De 7310 had geen ABvk, maar een ABv. Dus dat scheelt.
-
Inderdaad. Bij de herindienststelling van het DD-AR materieel, waren er ABv's (tussenrijtuigen met 1e en 2e klas) tekort, omdat deze waren gebruikt voor de DDZ zeswagenstammen. Om toch de nodige DD-AR stammen te heractiveren, werden er een aantal stuurstandrijtuigen omgebouwd, zodat zij 1e klas op de bovenverdieping kregen. Deze stammen hadden daardoor dus GEEN ABv, maar naast het stuurstandrijtuig wat nu een ABvk geworden was, twee tussenrijtuigen met alleen 2e klas (Bv's).
De ABv's die nog wel beschikbaar waren, werden uiteraard ook ingezet. In deze stammen hoefde het stuurstandrijtuig (Bvk) niet verbouwd te worden. De 7310 was zo'n stam waar er een originele ABv in opgenomen was en de Bvk dus niet verbouwd hoefde te worden.
Omdat bij deze heractivering de locomotieven bij hun stam bleven, ook tijdens onderhoud, is daarmee de 1763 de beste keuze voor stam 7310 in de laatste jaren van de inzet van DD-AR.
Jeroen
-
Ik geloof dat per ongeluk de Disney catalogus geupload is ;D
Ik moest even kijken maar er staat een foto in met olifanten op straat. :P
-
Dubbeldekkers met ingekorte lengte, dus niet op schaal?
-
De ABv's die nog wel beschikbaar waren, werden uiteraard ook ingezet. In deze stammen hoefde het stuurstandrijtuig (Bvk) niet verbouwd te worden. De 7310 was zo'n stam waar er een originele ABv in opgenomen was en de Bvk dus niet verbouwd hoefde te worden.
ohja :)
-
Dubbeldekkers met ingekorte lengte, dus niet op schaal?
Zal 1:93,5 zijn, dus iets te kort inderdaad.
Hopelijk plaatsen ze de dakbelijning nu wel op de juiste hoogte.
En weet iemand of de baanruimer van de MäTrix DD-AR afneembaar is?
-
Als ze DD-AR in de laatste uitvoering willen uitbrengen ontbreken nu nog wel de rolstoel en fiets logos op de deuren.
-
.... maar de algehele verhoudingen van de rijtuigen springen behoorlijk meer in het oog ....
Daar ben ik het geheel mee eens, was het niet zo dat de balkongedeelten in 1:87 zijn en de boven-en benedenverdieping in 1:93?
Wat betreft zijn daardoor de verhoudingen zoek.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Screenshot-20220118-160001-Chrome-61e6d6693cc03.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Screenshot-20220118-160001-Chrome-61e6d6693cc03.jpg)
(plaatje geleend van het 3railforum)
-
Fotos's handmonster Trix 1707
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/272944532-5055585164462094-2798295201284503021-n-61fa50b395854.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/272944532-5055585164462094-2798295201284503021-n-61fa50b395854.jpg)
Foto: Pijp-Lines Modelbouw & Hobby
https://www.facebook.com/Pijplines/photos/pcb.5055599044460706/5055585014462109/
-
Als ze nu ook eens geëtste sleepstukken op die pantografen zetten, dan smoelt het sowieso een stuk beter..
Rob
-
De rechter 7 lijkt ook te ver van de 0 te staan.
Jeroen
-
Het is een handmonster.
-
Maar waar ligt voor jou dan de grens bij een handmonster om er wel of niet wat van te zeggen?
-
Daar ben ik het geheel mee eens, was het niet zo dat de balkongedeelten in 1:87 zijn en de boven-en benedenverdieping in 1:93?
Wat betreft zijn daardoor de verhoudingen zoek.
Volgens mij balkongedeelten ongeveer 1:87 en de rest ertussen 1:100
Zet er maar een LIMA naast.
Mvg, Erich
-
Maar waar ligt voor jou dan de grens bij een handmonster om er wel of niet wat van te zeggen?
Iedereen mag van mij alles van een handmonster zeggen.
Maar we moeten ons daarbij wel realiseren dat het nog slechts een handmonster is.
Overigens is het dan vaak nog wel mogelijk om een fout te herstellen.
Bij een preproductiemodel is het vaak al te laat.
-
En juist daarom lijkt het me goed het nu aan te geven en niet als het model in de winkel ligt.
-
Märklin Sommer-Neuheiten 2022
https://www.mostviertler-modellbahnhof.at/wp-content/uploads/2022/05/DE_mae_sonh2022.pdf
TRIX H0 Sommer-Neuheiten 2022
https://www.mostviertler-modellbahnhof.at/wp-content/uploads/2022/05/DE_Trix_H0_sonh2022.pdf
NL highlight
189.091 Rotterdam Rail Feeding B.V.
-
Cool, die RRF lok.
-
Waaaat?????? Geen ICR's?
;D
;D
Raymond van den Hoven (zou ze in ieder geval toch al niet kopen :police:)
-
Eerst de oude opmaken denken ze bij MaTrix. :D
-
Over een uurtje gaan de herfstnieuwtjes van Marklin gepresenteerd worden.
Nu heb ik van een kennis al een franstalige folder gekregen, maar omdat ik daar geen bron van heb, zal ik deze niet plaatsen.
Duidelijk te zien bij de Marklin YouTube video link (https://www.youtube.com/watch?v=JRevOs_Tpz0) is een S3/6 in het blauw. Deze komt ook met bijpassende rijtuigen.
Ook aangekondigd is de nieuwe slanke engelsman voor c-rails. De C-rail rijder is heel benieuwd hoe die zal werken in bedrijf (komt zonder polarisatie, wat eigenlijk wel beter was geweest gezien de boogstraal).
Ik zag een hele serie BR151 voor spoor I, dat moeten geweldige machines worden..
Groeten,
Jelmer
-
En bijgaand de link naar de Nederlandstalige folder:
https://streaming.maerklin.de/public-media/m/hn_22/NL_mae_henh2022.pdf
Groeten,
Jelmer
-
(y) goed nieuws die slanke engelsman. Ben benieuwd!
-
Er is een nieuw clubmodel:
https://www.youtube.com/v/UaXKU_kauEo
-
Ik vond 'em mooier met stroomlijn .......
Tom
-
Weer zo'n zwarte locomotief met rode wielen? Zijn er toch al meer dan genoeg van! >:(