BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Treinsamenstellingen => Topic gestart door: Eelco Storm op 15 oktober 2021, 14:22:21
-
Voor een nieuwe aanwinst die volgende week bij me binnen komt, heb ik tzt een passende sleep kolenbakken nodig. Dan kan ik wel een zooi Arietek GTU'tjes kopen, maar ik wil wel wat afwisseling. Net als in het echt.
Dus: welke kolenbakken mogen niet ontbreken in een kolentrein zoals die te zien was begin jaren vijftig?
-
Heb je hier (http://www.seinarm.nl/Goederen/Kolentransport) wat aan Eelco?
-
Euh, ja :D ik check seinarm eigenlijk alleen voor reizigersmaterieel en heb alles onder snelkoppelingen staan. Dit hele stuk heb ik volkomen over het hoofd gezien... (y)
-
Oogkleppen of tunnelvisie? ;) ;D
Zelf heb ik tot nu toe deze vlnr: Artitec GTOW 20.231.06, Roco GTMK 4314B, Liliput GTMK 216 40, Sachsenmodelle GTAW 74171
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20211015-143841-616979606bca0.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20211015-143841-616979606bca0.jpg)
Van de meesten meerdere exemplaren, dus er moet nog wat omgenummerd worden t.z.t.
-
Allemaal grijs:
Fleischmann 521104
Sachsenmodelle 16237
Roco 46279
Roco 66055 (2 uit een set van 3)
Liliput 221608
Piko 95530
Piko 58068 (set van 3)
-
Dit is een leuk draadje!
-
bij koploper.nl hebben ze nog bruine GTU's van Artitec wellicht zit er nog iets bij
Arjan
-
Begin jaren '50 waren er nog geen bruine kolenbakken. De eerste zullen rond 1954 zijn verschenen dus enkele zijn mogelijk, maar waarschijnlijk was 90% nog grijs.
-
In de eerder door mij geplaatste link geeft Gerard van de Weerd daar een paar mooie visuele voorbeelden van op ca. de helft van de pagina.
-
Je kunt er trouwens met een gerust hart wat Duitse, Franse, Belgische en een verdwaalde Luxemburger tussen zetten, want: RIV (RIV = Regolamento Internationale Veicoli. Afspraken tussen Europese spoorwegmaatschappijen, betreffende het toelaten van goederenwagens op elkaars netten)- dan wel T (transito) -teken op de wagens.
Rob
PS: Fleischmann NS setje 521209 van 3 grijze en beladen GTM's ister ook nog... ;)
-
De GLY 's van Fleischmann passen er ook nog in.
-
Klopt helemaal Jan, die staan zelfs bovenaan in het rijtje van VAM65 :)
-
Je kunt er trouwens met een gerust hart wat Duitse, Franse, Belgische en een verdwaalde Luxemburger tussen zetten, want: RIV (RIV = Regolamento Internationale Veicoli. Afspraken tussen Europese spoorwegmaatschappijen, betreffende het toelaten van goederenwagens op elkaars netten)- dan wel T (transito) -teken op de wagens.
Rob
PS: Fleischmann NS setje 521209 van 3 grijze en beladen GTM's ister ook nog... ;)
Een verdwaalde groene RIV Belg doet het altijd leuk in een bakkentrein.
-
Niet alleen in een bakkentrein ;D
-
Correct ;D
-
Ook vanuit Lenzkirch hartelijk dank voor de link Eric..
Interessante informatie met een hoog nostalgisch gehalte.
-
Dit is heel snel een heel informatief draadje geworden (y)
Dank voor alle links en foto's, ik zal hier af en toe eens wat foto's posten van de voortgang van mijn kolentrein.
-
Op eurospoor ga ik mijn 4700 voor het eerst uitlaten.
Zal eens kijken of ik nog een leuke kolentrein kan samenstellen
-
ik zal hier af en toe eens wat foto's posten van de voortgang van mijn kolentrein.
Voor een nieuwe aanwinst die volgende week bij me binnen komt
Ik ben wel benieuwd wat er voor komt te staan, wordt het een 6300? wordt het een 4700? wordt het een 3700 voor een lege bakken trein? wordt het een ???? ;D
-
Zoiets:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-5636-616f064a11e87.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-5636-616f064a11e87.jpg)
Liliput, Roco, Fleischmann, Brawa, Sachsenmodelle, Artitec.
Stephan.
-
Prachtig zo in die bocht Stephan (y)
-
Yuist ende korreckt Stephan (y)
-
Ziet erg goed uit. Alleen jammer dat de wagen geheel leeg en gloednieuw zijn...
Groet
Bernd
-
Ik wil ze wel vullen maar heb nog maar genoeg voor twee wagentjes....
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/kolen-in-kar-616f0f2aaac99.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/kolen-in-kar-616f0f2aaac99.jpg)
-
(https://cdn.nextchapter-ecommerce.com/pim/Files/Product/xlarge/402392_4035300007936.jpg)
;D
-
Ik heb passende blokjes van PIR schuim en ook Roofmate gemaakt, de bovenkant in heuveltjes gemodelleerd en daarna zwart gespoten.
Dan inderdaad echte kolen (bij de VSM op stoomdag in 1978 "gevonden") en met een flinke hamer/vuistje kort en klein geslagen.
Zo heb ja met die twee brokken meer dan genoeg en als extra: je kan wanneer je ook wil de kolen er uit halen en heb je een lege bakkentrin.
Carel
ps; zal morgen een foto van mijn kolentrein maken en posten (met verantwoording van de bakken).
-
Eelco,
Je hebt pb.
Groeten
Hendrik Jan
-
Eelco en anderen,
Echte fijn geslagen(Oost)Duitse kolen uit Werningerode(HSB).
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20211019-213102-616f1fcaac539.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20211019-213102-616f1fcaac539.jpg)
Zakje met 200 gr. kolen.(t.e.a.b.)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20211019-213802-616f1fca4f880.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20211019-213802-616f1fca4f880.jpg)
-
Ik wil ze wel vullen maar heb nog maar genoeg voor twee wagentjes....
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/kolen-in-kar-616f0f2aaac99.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/kolen-in-kar-616f0f2aaac99.jpg)
(y)
Ik weet het niet precies, maar is misschien de schaal van de wagen ietsjes te klein? ;D
Groet
Bernd
-
Te klein of niet - zo zie ik ze ook heel graag:
Zoiets:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-5636-616f064a11e87.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-5636-616f064a11e87.jpg)
Liliput, Roco, Fleischmann, Brawa, Sachsenmodelle, Artitec.
Stephan.
Maar met kolen is het natuurlijk ook heel leuk:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-1038-617016deb1c88.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-1038-617016deb1c88.jpg)
Naast de niet zo correcte GTOW's van Piko en Roco vooral houten GTM's van Roco
-
Eelco, je vroeg naar welke types naast de GTU niet mochten ontbreken.
Voor de instroom van de GTOW vanaf 1954 waren de GTM wagens denk ik het meest voorkomend.
Roco heeft daar verschiilende versies van:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-1031-61701d5cb037b.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-1031-61701d5cb037b.jpg)
Roco 4314B daarbij kan het binnenste spanwerk worden verwijderd (links nog aanwezig)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-1029-61701d780bb7b.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-1029-61701d780bb7b.jpg)
Roco's nieuwere versie - uit set 66055
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-1028-61701d99b7650.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-1028-61701d99b7650.jpg)
Een wat ouder model waar het remmershuis van is verwijderd, remmershuizen zag je in de 50-er jaren niet of nauwelijks meer
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20211020-165836-61702ec47484a.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20211020-165836-61702ec47484a.jpg)
Druk doende om een leuke trein voor eurospoor samen te stellen
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-1028-61701d99b7650.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-1028-61701d99b7650.jpg)
Een wat ouder model waar het remmershuis van is verwijderd, remmershuizen zag je in de 50-er jaren niet of nauwelijks meer
Alewijn, ik zie remwerk, maar géén hoektekens ...
Dus of het één eraf, of het andere erop ;)
-
Als we zo gaan beginnen, dan weet ik er ook nog wel een paar:
- Op de eerste foto staat een GTMK zonder remwerk. En omdat de K staat voor Knorr-remwerk kloppen de opschriften niet.
- Ook wagens zonder remwerk hadden sinds midden jaren 1930 hoekmerktekens, namelijk een enkel blok op iedere hoek om aan te geven dat er een doorgaande remleiding aanwezig was.
Dus Alewijn, werk aan de winkel. Of gewoon denken "Ik vind het leuk zo en jullie komen er wel uit". 8)
Grtz, Ton
-
Eric en Ton, ik heb dat allemaal wel eens gelezen. Maar het interesseert mij, om eerlijk te zijn, iets minder.
Maar ik vind het wel leuk als iemand hier zijn wagens laat zien die op dit punt zijn aangepast.
-
Bij die Roco bakken zitten de remtekens er al op.
Alleen nog even wit schilderen met een klein kwastje.
-
Bedankt, Jeff.
Nu zie ik het ook. Dat lijkt me goed te doen.
-
Ik ben wel benieuwd wat er voor komt te staan, wordt het een 6300? wordt het een 4700? wordt het een 3700 voor een lege bakken trein? wordt het een ???? ;D
Dat wordt de hier zojuist binnen gekomen 4700, zie het nieuwe aanwinstendraadje (y)
-
Dat wordt een uitermate fraai treintje Eelco. Je kan ook nog combineren, een 2200 (zonder demper natuurlijk) met de 4708 als voorspan- of opdrukloc :)
-
Ik heb nu twee kolenbakken, mogelijk komt er snel een flinke uitbreiding.
-
Nog minstens 38 te gaan dus, ff sparen ;D
-
Ik kom ook niet verder dan 24 stuks en dat is eigenlijk ook aan de lange kant voor een baan.
Als kind woonde ik vlakbij de spoorlijn in Nijmegen en hoorde 's-nachts die kolentreinen langskomen begin jaren 50.
Lag erg vaak de assen te tellen en dus hoeveel wagons. Was altijd tussen de 44 en 54. Dat gaat het dus niet worden.
In dit draadje en ook bij het artikel over kolentreinen op Seinarm.nl mis ik een wagon en dat terwijl Gerard hem in Railhobby 5/6 uit 1986 zelf heeft gepubliceerd,
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img044-6172766d4d90e.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/img044-6172766d4d90e.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC-4976-617276a82e262.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC-4976-617276a82e262.jpg)
Carel
-
Leuk die 4-asser! Welke wagon heb je daarvoor als basis gebruikt?
-
Schreef Van Wijck Jurriaanse niet in 'Woefelend over de heilige lijn' over een 4600 met 40 kolenbakken?
-
Eelco en anderen,
Echte fijn geslagen(Oost)Duitse kolen uit Werningerode(HSB).
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20211019-213102-616f1fcaac539.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20211019-213102-616f1fcaac539.jpg)
Zakje met 200 gr. kolen.(t.e.a.b.)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20211019-213802-616f1fca4f880.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20211019-213802-616f1fca4f880.jpg)
Zoń zakje met kolen zou ik wel van je willen afnemen.
mvg, Bart
-
Leuk die 4-asser! Welke wagon heb je daarvoor als basis gebruikt?
Zie bijschrift bij de foto. Het zal dus 30 jaar geleden zijn dat ik hem gebouwd heb. Kan me daar eigenlijk niks meer van herinneren.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img045-61728e4f92215.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/img045-61728e4f92215.jpg)
Carel
-
Wat leuk, dank je. Dat is inderdaad een opmerkelijke omissie op seinarm. Opvallend, die series 65000 en 66000 ontbreken op http://spoorhistorie.com/goederenwagens-NSvoorUICnr.html ook!
-
Ja (y) , die heb ik ooit ook gebouwd, naar aanleiding van dit artikel. Ik heb er Fox draaistellen onder geplaatst, want een later gevonden ( en weer kwijtgeraakte ::) ) foto toonde Foxjes. Overigens is mijn exemplaar zonder remhuis.
-
Eerder in dit draadje werd gesproken over het laten meerijden van buitenlandse wagens in een Nederlanse kolentrein. Ik realiseerde me dat buitenlandse wagens 70 jaar geleden wel in Nederland mochten worden gebruikt, mits ze geladen of ongeladen meteen daarna teruggingen in de richting van hun land van herkomst.
Pas met de komst van de Europ-Pool veranderde dat. Eerst was dat een afspraak over vrij gebruik van elkaars wagens die in de Pool waren ondergebracht tussen Duitsland en Frankrijk. Pas vanaf 1953 deden andere landen mee waaronder Nederland. Zie het artikeltje op Wikipedia: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/EUROP-pool
Of je spoorwegbedrijf zich voor 1953 of vanaf 1953 afspeelt bepaalt dus welke wagens je kunt inzetten in je Nederlandse kolentrein.
Wolter
-
Het zal dus 30 jaar geleden zijn dat ik hem gebouwd heb. Kan me daar eigenlijk niks meer van herinneren.
Ongeveer even lang geleden had Sabro models een messing bouwpakket van de GTR (beide uitvoeringen). Niet de kwaliteit die je tegenwoordig verwacht, maar even goed een leuk model om tussen de andere kolenbakken de zetten.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-0340-6172a4641bef6.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-0340-6172a4641bef6.jpg)
Grtz, Ton
-
Als je deze meeneemt naar eurospoor kunnen we hem opnemen in de kolentrein die ik wil laten rijden.
-
Ik heb er Fox draaistellen onder geplaatst, want een later gevonden ( en weer kwijtgeraakte ::) ) foto toonde Foxjes.
Er staat zo'n foto in deel twee van de boekenserie Spoorwegen in Nederland van Van Wijck Jurriaanse. En de NVBS beeldbank heeft er ook een paar.
@naoorlogsNS,
Sorry, ik ben niet op Eurospoor. Andere afspraken.
Grtz, Ton
-
Doelde ook op Gert :angel:
-
Gaaf, zo'n GTR vierasser.
Tot welk jaar werden ze ingezet?
-
Alewijn,
Volgens de informatie die ik heb, is de laatste GTR in 1954 afgevoerd.
Grtz, Ton
-
Bedankt, Ton.
Dan kon je een van de 50 GTR's begin jaren 50 misschien nog tegenkomen in een kolentrein.
Al was de kans daarop tussen al die duizenden twee-assers niet al te groot...
-
Eerder in dit draadje werd gesproken over het laten meerijden van buitenlandse wagens in een Nederlanse kolentrein. Ik realiseerde me dat buitenlandse wagens 70 jaar geleden wel in Nederland mochten worden gebruikt, mits ze geladen of ongeladen meteen daarna teruggingen in de richting van hun land van herkomst.
Pas met de komst van de Europ-Pool veranderde dat. Eerst was dat een afspraak over vrij gebruik van elkaars wagens die in de Pool waren ondergebracht tussen Duitsland en Frankrijk. Pas vanaf 1953 deden andere landen mee waaronder Nederland. Zie het artikeltje op Wikipedia: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/EUROP-pool
Of je spoorwegbedrijf zich voor 1953 of vanaf 1953 afspeelt bepaalt dus welke wagens je kunt inzetten in je Nederlandse kolentrein.
Wolter
Daarom is het jammer dat Brawa alleen een kolenwagentje met EUROP-pool opschriften heeft uitgebracht, t'is een fraai wagentje.
Stephan.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20211031-130245-617f0f2f28244.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20211031-130245-617f0f2f28244.jpg)
Een leuk plaatje kunnen maken van een kolentrein in Rhenen
-
Prachtig! Ik ben bij Rhenen niet lang genoeg blijven staan om deze langs te zien rijden...
Uit wat voor wagens bestond je trein?
-
Een plaatje (y). Om te huilen zo mooi.
Jammer dat het in het echt niet kon :(
Carel
-
As we speak zijn er ook een veertien stuks kolenbakken naar mijn 4700 onderweg. De teller staat nu op 16, het zijn bijna allemaal GTMK's van Roco, dus tzt maar eens wat Arietek GTU's scoren en wat ander klein grut bij elkaar rommelen.
-
Prachtig! Ik ben bij Rhenen niet lang genoeg blijven staan om deze langs te zien rijden...
Het heeft maar even gereden op de baan. Het is naoorlogs en dat kan niet op deze baan
Uit wat voor wagens bestond je trein?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20211031-102823-6180400a2a7de.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20211031-102823-6180400a2a7de.jpg)
De hele trein .
-
Het heeft maar even gereden op de baan. Het is naoorlogs en dat kan niet op deze baan
Nee inderdaad, zo'n tijdperkdoorbreking kun je niet maken.
Dat ze het toch door de vingers hebben gezien!
In elk geval bedankt voor de foto achter de schermen. Maar ik zit nu met mijn loep voor het scherm en kan toch niet alle wagentjes thuisbrengen.
In het midden zie ik vooral GTU's. Maar verder?
-
Als ik dat geweten had van die kolentrein was ik langer blijven staan . Alleen de 3700 met personentrein 3 rondjes zien rijden . Dat was ook mooi om die te zien .
-
Ah, goed dat ik het weet >:( ! Ben ik er niet op zondagmorgen, krijg je dit........
-
Het heeft maar even gereden op de baan. Het is naoorlogs en dat kan niet op deze baan
De combinatie kolentrein en die berg glimmend plastic is erger dan de tijdperkdoorbraak, zo veel reed er op dat moment niet en gansch het volk wil treinen zien. ;D
-
Gewoon even die brug en het station van Rhenen slopen en dan kan het prima ;D.
Stephan.
-
Maar dan rijdt het niet meer rond Stephan ;) . Overigens ben ik wel te spreken over de keus van de Dg....
-
de bruine karren eruit en met die 6300 ervoor zou het toch moeten kunnen
-
Dat scheelt er 10. Ik had vr en za wel kolenbakken bij me, maar die waren alweer thuis toen dit experimentje langskwam.
-
Maar er zit geen bling op die 6300 dus dat gaat niet door.
De teller staat nu op 16, het zijn bijna allemaal GTMK's van Roco
Die GTMK's mis ik nog, lastig te vinden denk ik. Zijn die ook met kk mechaniekjes uitgebracht want meestal zie ik ze nog zonder en dan worden ze wat prijzig als ik die er nog op moet zetten.
Stephan.
-
De oudere Roco modellen zonder remmershuis hebben geen kk mechaniek, de oudere modellen met remmershuis hebben dat wel, de nieuwere versies hebben dat uiteraard ook.
-
Eerder werden hier de RIV wagens genoemd. Zojuist vond ik bij mijn lokale handelaar, die groot fan is van Arietek, een vergeten grijze GTU met RIV tekens. Die gaat dus mooi mee in mijn kolentrein, zeg maar als één van de eerste RIV kolenbakken ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20211103-170647-6182b485501ea.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20211103-170647-6182b485501ea.jpg)
-
Her en der wordt het Roco setje 76136 nog voor niet al te veel aangeboden met twee met echte kolen beladen NS wagens: een GTO en een GTOW. Zie je pb.
-
Qua belading gaat er uiteraard niets boven het zelf tot gort slaan van (VSM, SHM, DFB) kooltjes. 8)
Groeten
Hendrik Jan
-
Hij krijgt van mij gewoon Columbiaans
kolengruis vers uit de Europoort. Hoeft
tie ook niet te zweten 8)
-
Vanaf 1953 deden ook kleinere landen mee met de EUROP. Dat betekent dat deze wagens ook vrij in Nederland konden worden gebruikt. Ze zullen ook in ‘onze’ kolentreinen vanaf onze mijnen hebben meegereden. Nee, naar revisiedata kijk ik niet.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/10C4A021-495B-4F01-B5A5-65ED4F65E694-6182ecdcd2758.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/10C4A021-495B-4F01-B5A5-65ED4F65E694-6182ecdcd2758.jpg)
Wolter
-
De eerste bruinen kwamen in 1954 dus als je daar te veel van hebt kom je al gauw in de 2de helft van de jaren 50 uit.
Stephan.
-
Maar dan rijdt het niet meer rond Stephan ;) . Overigens ben ik wel te spreken over de keus van de Dg....
Dat is een oude 3-as bagagewagen, toch? Hadden die kolentreinen altijd een Dg?
-
ja, daarin verschilde een kolentrein niet van een andere goederentrein.
-
Prima. Dan maar eens een begin jaren vijftig Dg zoeken ;D
Edit: MK heeft een setje om een Flm wagentje op te katten naar een NS D 4101-4145. Is die te gebruiken als Dg begin jaren vijftig?
-
Volgens mij wel. Er staat me een artikel bij dat vrij veel van deze D's de oorlog hebben overleefd. Ik heb zelfs een artikel gelezen dat van deze serie het verhoogde deel werd afgenomen om kosten te bespatren. Dat bleef bij een enkele;de wagens waren in zo'n goede staat dat de ombouw meer kostte dan opleverde. Dit in tegenstelling tot de HSM buikjes; die dakopbouwen bleken bij elke serie onderhoudsgevoelig en sneuvelden zodra ze niet meer strikt noodzakelijk waren.
Umm, als je er echt een ombouw van wilt maken oveweeg dan eens een vierdeurs versie van deze ( NS D 4146-4220). Grofweg gelijk, maar veel detailverschillen ;)
De D is overigens eerder genoemd (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=64811.msg3221571319#msg3221571319)
-
Mogelijkheden genoeg:
- vooroorlogse stalen Dg van Philotrain
- tot Dg omgebouwde CHD van MK
- ex-Haarlemmermeer PD van GM&S
- 3-assige D ex-SS van MK
Grtz, Ton
-
Dg kit van Seinarm/Gerard vd Weerd rechts op de foto
Dg ombouw van groentenwagen van Artitec, beschreven in Railhobby april 2016. Links op foto
Zelf volgens railhooby gemaakt maar "iemand" heeft hier ook een nieuwzilver kitje voor. Werps?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Dg-zelfbouw-6183d1ae9ec9e.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Dg-zelfbouw-6183d1ae9ec9e.jpg)
Carel
-
Die kit van Seinarm, is die nog te verkrijgen dat je weet?
-
Kweenie, maar de kit is 3,5 jaar geleden al uitgeleverd. Bij productie in batches rote kans dat ie al op zijn.
-
Dat kitje van Werps, links op de foto, om een Artitec groentewagen om te katten, is wat vertraagd hoorde ik vorige week. Ze zijn nog wel bestelbaar bij ‘m. Prijs €27,50. Zie http://werpsmodelbouw.blogspot.com/ (http://werpsmodelbouw.blogspot.com/)
Rob
-
De kit van de Dg 2301 - 2362 staat bij Seinarm/Gerard van de Weerd nog onder het kopje actueel, dus waarschijnlijk nog wel lever-/produceerbaar. Even een mail of PB en je weet het :)
-
Alleen zijn de uitkijkkasten in de kit niet afneembaar en het is zeer onwaarschijnlijk dat die er begin jaren 50 nog op zaten.
Ik zou op zoek gaan naar een groene Artitec Dg alhoewel die nergens meer te krijgen zijn (ik heb ook geen groene Artitec wel een zelfbouw), de vroege jaren 50 zijn blijkbaar populair ;D.
Stephan.
-
Er staat me bij dat ze over niet al te lang weer met reruns gaan komen met o.a. een groene Dg….
-
Zojuist kwamen er 14 kolenbakken binnen gerold, nu een totaal van 17 achter mijn 4700. Vooral GTM, dus nu eerst maar wat ander spul er bij zoeken voor de variatie.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20211108-152300-61893bbce1fb1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20211108-152300-61893bbce1fb1.jpg)
-
Kijk eens aan, dat gaat lekker zo (y)
-
Foto van de Emmamijn te Hoensbroek (of andere willekeurige Nederlandse Mijnlocatie) erachter en het plaatje is compleet! Ziet er goed uit!
-
Eh, de Emma lag in Treebeek. Zelf gezien ;)
-
Mooie trein wordt dat, Eelco (y)
Een keer een plaatje in volle lengte?
-
Vooral met die 4700. Die moet ik ook nog eens maken.
Gr. Bert.
-
@Bert: alle vertrouwen dat die 4700 je net zo goed lukt als de Staatsmijn Emma (y) ;D