BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: fridzie op 13 March 2008, 19:15:04
-
beste forum vrienden (zalk het zo maar zeggen)
wie weet waar kraansik 274 heen gaat die in haarlem staat had vernomen dat hij
op 1 april naar een andere locatie ging(onbekend)
heb ik een paar vragen.
wie weet waar hij heen gaat.
en/of wie weet naar wie hij gaat.
en/of met wat voor doel hij daar heen gaat.
laat u horen en verberg u niet
-
Daar hebben ze dan wel een dubieuze datum voor uitgekozen ;)
-
Aangezien dat ding op een Sokkel staat, is dat zeer indenkelijk.
-
idd,
Klik (http://www.locomotor.nl/PICS/Lmt%20274%20Haarlem%20NedTrain%202006-02-11%20r.JPG)
groet,
Marco
-
ik heb inmiddels van de auteur gehoord van dit bericht op het spoorforum
bedankt 78468 voor dit te melden als 1 april grap als je een goeie grap wild hebben bedenk dan wat goeds >:( >:(
-
Hoe oud ben jij Fridzie staat niets over in je profiel, is dat geheim ???
Er zijn wel meer die dat geheim houden, wat ik niet zo leuk vind ;D
Dick Bolt (1947)
Warffum
-
Hahaha, hoezo doorzichtige grap.... :D
-
ik heb inmiddels van de auteur gehoord van dit bericht op het spoorforum
bedankt 78468 voor dit te melden als 1 april grap als je een goeie grap wild hebben bedenk dan wat goeds >:( >:(
Ik vraag me af of de FSM (Friese Stoomtreinmaatschappij) ook nog een sik gaat aanschaffen. Sneek was in de jaren vijftig een sikkenbolwerk. 323 staat er natuurlijk al, maar een rijdend exemplaar zou toch niet misstaan.
Groet,
Marco
-
Dat is de mensen van de FSM veel te vervuilend :P
Die laten simpelweg een Sik nieuw bouwen, die moet dan op slaolie
rijden ???
Ik denk dat die mensen maar weinig benul hebben van het spoor ;D
dus dat ze helemal niet weten dat het daar een bolwerk van sikjes was ::)
Dick Bolt
-
Slaolie ???
Frituurvet was het toch ;D
-
Sik ombouwen op frituurvet, slaolie of wat dan ook moet toch geen probleem zijn. Desnoods doe je er een nieuwe motor in.
Als ze wat willen lezen over de Sikken van Sneek, bij de 323 staat een bord. (met dank aan Wim Hoekema)
Groeten,
Marco
-
En alles digitaal he, aangestuurd vanuit Sneek, met de Ecos en een paar boosters ;D
Ik heb ook het idee dat die mensen geen benul hebben van het spoor en alles wat daarbij komt kijken, ze hadden een paar jaar geleden al het idee een 2400 nieuw te bouwen, terwijl er in Frankrijk nog zat stonden. Misschien hebben ze zich bedacht en gaat de 2412 naar de FSM, we zullen het zien. Maargoed terug naar de 274
-
Volgens mij zijn ze daar niet goed s(n)ik.
Harm
-
@michel dat is niet zo die kun je weg strepen zeker weten
ik heb al eerder gezegt op andere forums het lege casco van de 2403 is er nog wel laat dat naar nederland komen.
bouw daar een nieuwe motor in.
ten eerste is goedkoper (draaistellen en deregelijke)
ten tweede doe je ook niet aan geschiedenis vervalsing.
mvg fridzie
-
Volgens mij hebben ze de rest van de rommel bij Petite Roselle ook opgeruimd, dus vast ook de 2403...
-
Ik zat te denken: als je dan toch een replica van een Nederlandse diesel gaat maken, is het dan niet leuker om de grote Sik eens te herbouwen? De kleine Sikjes waren toch vrij eenvoudig gebouwd, dat geldt, denk ik, ook voor de grote Sik. Wellicht dat een moderne reconstructie van een wat opgevoerde grote Sik ook goedkoper is. Technisch mogen er best wat verschillen zijn, uiterlijk kan hij dan identiek zijn. Bovendien bestaat deze loc. niet meer (itt de 2400), dus dat geeft ook nog eens toegevoegde waarde.
Groet,
Marco
-
Inderdaad ben ik het mee eens, is heel wat beter dan een 2400 nieuwbouw op slaolie ;D
-
Volgens mij hebben ze de rest van de rommel bij Petite Roselle ook opgeruimd, dus vast ook de 2403...
gaan we nu vloeken dat is te hopen van niet dat is barbaars als je zo iets acteloos kunt doen
-
Dat heet gewoon oude zooi opruimen helaas... ;)