BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Blausee-Mitholz op 04 July 2021, 22:23:21
-
Helaas is dit topic (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=99014.msg3222235606#msg3222235606) gesloten.
Een ketting is net zo sterk als de zwakste schakel en dat geld ook voor koppelingen van treinen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CRW-6016-RJ-60e2175b7bef9.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/CRW-6016-RJ-60e2175b7bef9.jpg)
Rola te Kandersteg had te kampen met koppeling breuk halverwege de reis. De chauffeurswagon zit normaal tussen de loks en de eerste Rola wagon.
Te Kandersteg is de wagon gerangeerd naar achteren als laaste wagon. Koppeling was gebroken tussen de chauffeurswagon en de eerste Rola wagon.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CRW-6017-RJ-60e21833f3d79.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/CRW-6017-RJ-60e21833f3d79.jpg)
Niet de schalmen maar het trekwerk zelf van de koppeling was gebroken.
Als laaste wagon zonder koppeling werd de rein voortgezet naar Italiƫ.
Mvg, Johan
-
Direct bij de trekhaak, dat zie je inderdaad minder vaak dan de schroefkoppeling zelf
-
Laat Peter Dwergsein het maar niet zien ;D
-
;D
-
Typisch gevalletje: geef me de superlijm even aan. ;D
-
Dat komt dan ook gewoon omdat die koppelingen van PE zijn. Daar houdt secondelijm niet op ;D
-
Weet iemand van welk staal soort men voor het trekwerk gebruikt?
Mvg Johan
-
50MnSi4 of S 355