BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Mediatheek => Topic gestart door: KNed op 10 March 2008, 22:49:19
-
Het maartnummer van Railhobby is het traditionele Neurenberg nummer waarin een groot aantal nieuwtjes besproken worden. De belangrijkste daarvan zijn hier op het forum natuurlijk allang aan bod gekomen.
Naast Neurenberg besteedt Railhobby ook nog aandacht aan andere zaken; zoals een mooi artikel over de Wadlopers, die van het noorden naar het zuiden van het land verhuist zijn, en daar inmiddels ook vervangen zijn door GTW’s.
Verder een leuk artikel over de inmiddels verdwenen Westlandsche Stoomtramweg Maatschappij.
Ook leuk is het artikel over de terugkeer van treinen in het Hochsauerland.
Na een artikel over reizigerstreinen in de VS is er aandacht voor modelspoor. Het eerste artikel gaat over de oude NS elocs in model. Het gaat hier om de NS 1000 en de minder bekendere Engelse LNER 6000 en franse BB300.
Ook aandacht voor het bouwen van ouderwetse industriële watertorens in model. Fraai om te verwerken in een stukje industrie op schaal.
Als laatste nog een artikel over de bouw van een NS laadkistenwagen met bijbehorende lading in de vorm van flescontainers.
Koen
-
Dank voor je samenvatting. Dat wordt even kijken in de winkel.
Wat mij afgelopen zaterdag opviel nadat ik in de trein langs de dijk nabij voormalig Rietlanden in Amsterdam zoefde. Dat daar een heel groot aantal Wadlopers type DE1 achter het hekwerk staan. Weet iemand hier meer over te vertellen? Even in het kort dan om toch ontopic te blijven. ;)
Jeroen
-
Volgens het artikel in de RH worden de wadlopers onder andere gestald in Amersfoort en Zwolle. Maar de realiteit kan het artikel natuurlijk weer ingehaald hebben...
Koen
-
Dat zou goed kunnen Koen. Helaas kon ik ze niet tellen omdat er andere treinstellen voor stonden, waaronder de groene plan V. Maar 12 stuks komt toch wel redelijk in de buurt. Wie het weet mag het zeggen.
Jeroen
-
In Railmagazine (off-topic?) las en zag ik transporten van wadlopers. Hierbij werd inderdaad verteld dat ze in Amersfoort en Zwolle gestald zouden worden. Na preparatie ofzo.
-
Tja, en dan maar wachten op een mogelijke koper...
Koen
-
Dat was in amsterdam dijkgracht daar worden ze nu naar getransporteerd.