BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: WillemNS op 08 March 2008, 21:54:08
-
Hallo,
Vandaag en gisteren op Rail geweest. Langs REZ afgelopen, de mat 46 en IRM bekeken. Pas toen REZ hun standje ging sluiten kwam ik erachter dat er achteraan in hun stand nog een Hondekop 4tje stond, onder de DDM. Weet iemand wat hiermee de bedoelingen zijn?
Willem
-
Tip : Wie morgen gaat, vraagt het bij REZ, heel wat speculaas minder hier.
-
Is toch geen speculaas als ik iets gezien heb? Ik ga morgen ook, maar als er al mensen naar gevraagd hebben.. En ik ben morgen waarschijnlijk niet in de gelegenheid om naar REZ te gaan. Dus vandaar dat ik het hier even vraag..
Willem
-
Nee, maar voor de speculaas losbarst :)
-
Eh, Chris, weet jij hier dan niets van? ;)
-
Neen, en dat meen ik. :)
-
Nou, ik zal morgen wel verslag uitbrengen (al zullen er wel andere eerder mee zijn) Lijkt me sterk als ze er mee uit komen maargoed..
Willem
-
Neen, en dat meen ik.
Eh, ok. Hoop niet dat je mijn vraag vervelend vond.
@WillemNS: ben erg benieuwd naar dit stel. Een foto en omschrijving plus wat je verder te weten komt wordt door mij erg op prijs gesteld.
Kan helaas zelf niet gaan kijken. Dit keer niet vanwege de afstand maar famillie omstandigheden.
-
Als riv ook met die oude hondekop mat 54 komen dat zal geen succes worden tenzij hij een paar tientjes of goedkoper is. ;)
Als ze geheel een 1:87 mat 54 maken en ook 4 delig zal zeker succes worden aangezien piko het 2 delige model heeft. ;D
Maar dat is speculaas maar wie weet....
-
Ik denk dat als ze het stel nummer 766 geven in het groen. Dat die dan best goed zal verkopen. Zeker omdat het een 4 delige is en lima de enigste is die die heeft.
-
Waarom niet Piko bewegen om twee tussenwagens te maken ? Ik denk dat iedereen die het tweetje heeft, daar wel trek in heeft. Ze hebben eenmaal een goedkoop maar goed ogend model gebracht, en daar extra wagens voor produceren zou ook voor Piko zeker een suk6 zijn !
Patrick
-
@ patrick, volgens mij zijn er toch flinke verschillen tussen de kopbakken van hondekop 2 en 4, dus losse tussenbakken, zo simpel is het niet.
Sander
-
Ik denk dat als ze het stel nummer 766 geven in het groen. Dat die dan best goed zal verkopen. Zeker omdat het een 4 delige is en lima de enigste is die die heeft.
Waar slaat dat op? Je weet niet eens waarom REZ er met dat model stond en waarom dan meteen denken dat het komt en meteen een nummer bedenken?
Ik heb met REZ gesproken en ze vertelde mij dat ze op dit moment de interesse aan het peilen waren in een Hondekop. Het model is wel grof en zou daarom ook goedkoop in de markt gezet worden.
Ze waren trouwens ook aan het kijken voor een Lima ICR en 1600 of daar interesse in is.
Ook vertelde hij mij dat Lima waarschijnlijk binnenkort met een goedkope 1300 komt voor de beginners en mensen met een minder budget. Rivarossi kun je wel vergeten want in dat prijssegment zit Electrotren vertelde hij.
Willem
-
Lima 1600 verkoopt niet (Roco kost 115 ong)
Lima ICR verkoopt niet ( zijn al 2 merken die hem hebben )
hondekop hangt ervan af als ze hem qua kwaliteit gelijk aan de irm maken zal ie wel goed lopen.
Wat wel zou lopen is de 1200 aangezien marklin ruim 275 kost...
-
Bas,
Hou eens op te roepen dat dingen niet verkopen.
Dat kan jij nooit voorspellen..
Je moet eens stoppen met denken in euro's. Dat gaat in veel gevallen niet op.
Die modellen kunnen het heel goed doen, voor een hele leuke prijs.
Daar doelt REZ dan ook op.
Prima, om jong grut de hobby in te krijgen of mensen die simpelweg geen 45 euro per rijtuig kunnen betalen of willen betalen.
Probeer je handtekening eens wat minder eer aan te doen. 8)
-
Klopt wat Chris zegt, ze proberen voor een goedkope prijs NL modellen te produceren voor de beginner. Zoals de 1300 die waarschijnlijk komt, de ICR ook. Zoiets hoeft niet veel te kosten (ICR 10-20 euro?) En kan toch mooi zijn, alleen 1:100. Maar dat verkoopt toch wel want kijk naar de Roco Startset serie's of Simpele uitgave's (meestal ook 1:100 verkopen ook goed)
Willem
-
Wat wel zou lopen is de 1200 aangezien marklin ruim 275 kost...
Maar dan heb je ook een super kwaliteit dus het is maar net waar je voor kiest. Dus voorspellen wat goed of slecht verkoopt kan je nooit.
-
@willem dat je nu een hekel hebt aan mij moet je niet gaan doorslaan naar het forum he. Maar waarom de 766. Nou ik denk dat als je het stel dan toch een nummer wil geven dat je dan beter een nummer kunt pakken wat er in het echt nog is op dit moment. Voor de mensen die een groene hondekop 4 willen maakt het niet uit welk nummer hij heeft. En als je hem een museumnummer geeft is hij veel meer tijdperken in te zetten dus meer klanten die hem willem omdat hij daar in past dus meer verkoop. Dus meer winst voor de importeur en daar zal het uiteindelijk toch om draaien.
-
Marcel, veel mensen kijken er niet naar en het is nog niet eens bekend of ze er een maken en om dan al over een nummer te beginnen..
Verder via PM, als je dat wilt
Willem
-
:) Ik ben igg blij dat REZ ook aan grote en kleine mensen met een mindere beurs denkt :)
Dat houd de hobby betaalbaar voor veel hobbyisten, niet iedereen heet nl Caransa ;)
Dank je wel REZ Hulde :D
-
En wat er ook werd verteld in de REZ stand is dat ze kijken of het mogelijk om de koploper van een koppeling te voorzien aan de kopbakken. Als het mogelijk is komt er waarschijnlijk ook een dummy versie van de koploper die dan ongeveer 100 euro zou moeten kosten zodat je voor 269 euro 2x 3 delige koploper hebt.
mvg,
Matthijs
-
Lijkt me een prima initiatief van REZ. Voor deze bedragen kunnen de modeltreinen ook weer in speelgoedschappen van de bekende ketens. Net als vroeger.
-
Maar dan heb je ook een super kwaliteit dus het is maar net waar je voor kiest. Dus voorspellen wat goed of slecht verkoopt kan je nooit.
Helemaal mee eens. Ik vind de Fleischmann al bagger eigenlijk, maar ben het met Chris wel weer eens over de prijs. Kijk maar straks naar de Koploper. Rez komt er met 1 en Marklin/Trix ook, maar vind die prijs van Trix/Marklin veel te gek en dat telt voor de 1200 ook 319 euro voor een produktiemodel is wel heel hoog. Vooral als je dan kijkt naar de 1800 van Roco die absoluut niet lelijk is. Niettemin hoop ik dat Piko dat 4tje uitbrengt want vind het 2tje al geweldig.
-
Tja een Lima ICR vindt ik er heel anders eruit zien dan een Roco Duitse Rodo Zilvervis uit die startsetjes die zijn ook 1:100 maar pak eens een Lima rijtuig type icr erbij...ik weet het niet hoor...
Maar het gaat hier over de hondekop.
De 766 maken is toch onmogelijk?
Lima heeft destijds alleen een tussenbak en een kopbak ontworpen en de rest is gewoon een kopie/kloon...dus dat wordt flinke mal aanpassingen en dat is duur hoewel de mal wel antiek is.
-
Stel dat ze het huidige stel groen spuiten en er gewoon 766 op zetten? Denk je echt dat deze dan niet verkocht zou worden? Als ze er ook nog een authentieke Golden series doos omheen doen met Lima erop stop ik 'm lekker tussen m'n verzameling ;D.
Ben zelf geen echte Fleishmann fan, maar het lijkt me niet fatsoenlijk om een model met bagger te vergelijken.
En de prijzen van de m 1200, tja. Misschien een beetje handig shoppen? Voor 170 euro heb ik 'm splinternieuw uit mijn favoriete buurland laten komen. Mooiste loc die ik heb. Ook de zwaarste trouwens.
-
Ik bedoelde eigenlijk alleen de 1200 van Fleischmann. Tja het is zo'n oud model dat hij eigenlijk best wel eens wat verfrist kan worden. Sorry ik vind hem echt niet mooi
-
Tja, ik vind 'm zeker niet mooi. Maar anderen weer wel. En die zouden misschien emotioneel kunnen worden van je opmerking ;D.
Bedoelde er verder niets mee hoor. No hard feelings ;).
-
Nou bij deze het is niet verkeerd bedoeld ;) back on topic ;D
-
De nieuwe Mätrix 1200 is de beste 1200 die tot op heden door een grootseriefabrikant is gemaakt. Dat mag ook wel, want de andere modellen zijn ruim 40 jaar geleden ontwikkeld. Vergelijk je de Mätrix 1200 met andere hedendaagse modellen, dan vind ik hem helemaal niet zo super.
Hoe het ook zij, de oude Märklin en Fleischmann 1200 zijn echt kinderen van hun tijd die niet goed meer zijn op te waarderen. Märklin heeft daaruit de juiste conclusie getrokken en een nieuw model ontwikkeld, helaas met oude techniek. Fleischmann begint niet meer aan een nieuw model.
De Lima 1200 is in zoverre een ander verhaal, dat het model weliswaar eenvoudig oogt, maar wel op schaal is. Met een technische upgrade en een nieuwe cabineraaminzet heb je een model voor de hedendaagse hobby categorie. Je hebt in ieder geval een model met een veel betere prijs-kwaliteitverhouding dan die van de Mätrix 1200 (tenzij je die in Duitsland aanschaft, inderdaad ;)).
Reyne was oorspronkelijk van plan om alleen de betere Lima-modellen geupgrade uit te brengen. Maar ik heb gisteren begrepen dat er zoveel naar de eenvoudiger modellen wordt gevraagd, dat ze 'overwegen' ook die uit te brengen. Daaronder dus ook de Hondekop en de 1200.
Persoonlijk denk ik dat zo'n 'hobby-1200' best zal verkopen.
-
En wat er ook werd verteld in de REZ stand is dat ze kijken of het mogelijk om de koploper van een koppeling te voorzien aan de kopbakken. Als het mogelijk is komt er waarschijnlijk ook een dummy versie van de koploper die dan ongeveer 100 euro zou moeten kosten zodat je voor 269 euro 2x 3 delige koploper hebt.
mvg,
Matthijs
Lijkt me een erg puik plan, een in gebruik zijnde doorloopkop hebben rijden lijkt me geweldig! Dan wacht ik nog graag even tot die uit zijn voordat ik via eBay 2 maal een ICM op de kop tik en zelf aan het knutselen ga.
Come to think of it, als ze slim zijn doen ze in de gewone doos een complete ICM zonder poespas en maken ze van de dummy eentje met 2 opengewerkte neuzen. Gewoon een kwestie van kopbak wisselen en gaan met die banaan.
-
Lijkt me een erg puik plan, een in gebruik zijnde doorloopkop hebben rijden lijkt me geweldig! Dan wacht ik nog graag even tot die uit zijn voordat ik via eBay 2 maal een ICM op de kop tik en zelf aan het knutselen ga.
Come to think of it, als ze slim zijn doen ze in de gewone doos een complete ICM zonder poespas en maken ze van de dummy eentje met 2 opengewerkte neuzen. Gewoon een kwestie van kopbak wisselen en gaan met die banaan.
Dan moeten er wel transfervellen bij met de nummers, maar wel een goed idee.
-
Dan moeten er wel transfervellen bij met de nummers, maar wel een goed idee.
Dat mag geen probleem zijn.
Maar om even on topic te zijn; als ze van Piko een viertje willen maken moet er meer gebeuren dan alleen maar 2 tussenbakken. Er moet een complete kopbak opnieuw ontworpen worden met een set stroomafnemers. En voor de puristen, die willen graag ook dat de al bestaande kopbak met stroomafnemers een goed kloppend interieur krijgt.
Mij maakt dat persoonlijk niet al teveel uit; dat Piko tweetje is prima te doen, en ook al zou een viertje niet historisch correct zijn; het gaat mij om de heb.
-
Willem, ze hebben niet gezegd dat de 1300 waarschijnlijk komt. Hij zei dat de kans dat lima nog een keer met de 1300 komt groter is dan rivarossi omdat rivarossie en electrotren in dezelfde prijsklasse zitten. En dus niet, wij willen waarschijnlijk de 1300 opnieuw uitbrengen ;)
Wesley
-
Maar ja als je bijvoorbeeld naar de 1200 kijkt. Doe je er een ander kleurtje over wat er een beetje beter uit ziet. Doe je de vernieuwde motor erin van de koploper. evt ledverlichting en dan het je best een leuke loc zeker als die dan bijvoorbeeld een 100 euro of minder gaat kosten. Als ze rond die prijs gaan zitten dan denk ik wel dat ik er een paar koop scheeld toch wel heel veel dan met de trix.
-
Stel dat ze het huidige stel groen spuiten en er gewoon 766 op zetten? Denk je echt dat deze dan niet verkocht zou worden? Als ze er ook nog een authentieke Golden series doos omheen doen met Lima erop stop ik 'm lekker tussen m'n verzameling ;D.
De echte 766 is geel, dus kunnen ze beter de gele versie uitbrengen ;)
Groet, Edwin
-
Ook pas korter dan een half jaar.
:P
-
Na de rivisie moet hij toch echt weer groen worden is de bedoeling.
-
Het neustrappetje is meen ik nog steeds groen.
-
En dat klopt :) :
(http://i172.photobucket.com/albums/w11/fermon_photos/IMG_1152pb.jpg)