BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Eric B op 10 February 2021, 10:41:34
-
https://www.youtube.com/v/ARs_gU8P5SY
Bron: Youtubekanaal Supersnel (https://www.youtube.com/channel/UC-jCU7PNKSySw-lLIOEsP2A)
https://www.youtube.com/v/p-uQqcJRry4
Bron: Youtubekanaal OVnieuws-info / Dutch Public Transport (https://www.youtube.com/channel/UCwMDyD4rNX4gPNvrtw2faGg)
-
Leuke video's!
(Ik heb het inderdaad even uit het foto-draadje weggehaald, zoals je al suggereerde).
Reinout
-
Ook de NOS maakt er melding van:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2205_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2205_1.jpg)
Bron: NOS Teletekst (https://nos.nl/teletekst)
Ook het goederenvervoer heeft last van de winterse omstandigheden. Bij hoge uitzondering werd vandaag een historische dieseltrein (https://www.treinenweb.nl/nieuws/8833/historische-locomotief-ingezet-voor-sneeuwvrij-maken-van-betuweroute.html) ingezet om de Betuweroute sneeuwvrij te maken, zodat het goederenvervoer vanuit de Rotterdamse haven weer op gang kan komen.
Bron: NOS Liveblog (https://nos.nl/liveblog/2367923-opnieuw-kans-op-gladheid-prorail-ook-komende-dagen-nog-overlast-op-spoor.html)
Wel grappig dat de ene redactie de foutieve en de andere de juiste benaming gebruikt :)
-
Jammer dat er geen draaischijven meer zijn. Zou een hoop gerij en tijd schelen.
-
Gaaaf (y)
Groet,
Raymond
-
Mooi om te zien, zeker nu met zoveel sneeuw.
Dit soort dingen komt niet meer zoveel voor tegenwoordig.
-
... Zou een hoop gerij en tijd schelen....
;D Denk aan al die extra CO2 uitstoot, met al die extra broeikasgassen krijgen we nooit meer echte winters. :-X ;D
Jan-Peter
-
Ha, die heb ik al een tijd op de baan staan: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=62471.msg3221790263#msg3221790263
-
Verkeerde nummer Rick :P ;) ;D
(Trouwens niets met je tip eronder gedaan destijds, schuivers waren er nog niet in 1968 en daar stopt bij mij de tijd ;D )
-
Prorail had de VSM moeten bellen en niet de SHD voor het juiste nummer. ;D
Geen schuivers in '68? Dan zijn die dingen ook niet lang aanwezig geweest.
-
Ben even in de boeken gedoken, maar kan zo snel geen exacte data vinden, maar ik meen dat de schuivers in het begin van de jaren 70 zijn aangeschaft.
Via Facebook van de SHD mogen vernemen dat het door hen gebruikte type schuiver op de 2205 toch al in 1963/1964 is dienst is genomen, TP IIIc inzet is dus wel mogelijk :)
Op pagina 324 van de Dierdorp & Beumer 2200/2400 "bijbel" staat trouwens een mooie plaat van de 2207 en 2251, aan de cabine zijden gekoppeld, met een rode sneeuwschuiver op de neus van de 2207 op 17 februari 1979 in Groningen :)