Het oorspronkelijke plan van Duinwijk beviel toch niet zo... te weinig rij-mogelijkheiden, te weinig opstelsporen voor alle aanwezige treinen. Dus zijn we gaan kijken hoeveel extra ruimte er te vinden was....
Uiteindelijk is er een dubbelsporig ovaal uitgerold langs alle muren, wat een redelijk drukke hoofdlijn moet voorstellen (traject Amsterdam-Enschede) waar Duinwijk een soort van Apeldoorn kunnen zijn, met een aftakkende redelijk drukke zijlijn. Hoofdlijn is geelectrificeerd, op de zijlijn slechts dieseltractie.
Er is een klein goederenemplacement gepland even buiten het station waar wat gerangeerd word.
(http://www.665-667.nl/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1595&g2_serialNumber=2&g2_GALLERYSID=cf4fd08ddceaee81907c34d3535bdb5d) (http://www.665-667.nl/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1593&g2_serialNumber=1&g2_GALLERYSID=cf4fd08ddceaee81907c34d3535bdb5d)
Klik voor hele grote versie.... Raster is 10cm, kamer is 7.10 bij 4.00. Diepere tafels zijn echter niet mogelijk.
Uitgangspunten waren oa : ruime bogen in de zichtbare delen (alleen de boog linksboven is deel van het landschap), genoeg rijmogelijkheden voor 4-6 treinen. Blokken zijn ook al ingekend :
Oranje = stationsblok
Geel = opstelsporen
Groen en blauw = vrije baan blokken
Roze = rangeerterrein (handbediend)
Alleen jammer van de bogen linksboven, beetje te korte blokken (minimum bloklengte = 2.70 , ik wil met fraaie treinen kunnen rijden. Perron is ook 2.50 lang) maar voor de rest heb ik zo veel mogelijkheden qua rijden en rangeren. Bij het plannen is al gedacht aan het automatiseren met koploper, mede daarom de blokken al ingetekend.
Ik ga straks de tekst op de site aanpassen (http://www.665-667.nl/bouw-van-de-semi-modulebaan-duinwijk), met hoe de nieuwe baan gedacht is. Deze twee weken vrij, ik hoop einde van de eerste week de rechter zijkant te hebben liggen (deel zonder landschap ed, maar dit deel van de ruimte moet ook voor andere doeleinden bruikbaar blijven zoals slapen.... )