BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Hennie op 04 January 2021, 22:16:44
-
Hallo allemaal,
Ik ben (op het internet) op zoek naar bedrijfsnummers en eventueel foto's van F7 diesellocs van de navolgende railroads:
# BNSF (Burlington Northern / Canadian Pacific
# Canadian Pacific
# Canadian National
# Frisco Texas Especial.
Wie weet bronnen, bij voorbaat veel dank.
Groeten Hennie
-
Hier (https://www.flickr.com/photos/spoorvliet/albums/72157612493943652) heb ik er een paar tussen staan ;D
-
Struin deze website eens af. https://railpictures.net/
Arjan
-
De jongens en meisjes van Model Railroader schreven vaak dat zij voor informatie te rade gingen bij een Railroad Historical Society, dus daar zou je ook eens naar kunnen zoeken.
-
Misschien kun je ook wat gegevens vinden op wiki:
EMD F7 - Wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/EMD_F7)
Met Frisco Texas Especial bedoel je daarmee de trein Texas Espacial van de St. Louis–San Francisco Railway, ook wel Frisco genaamd?
Nog een opmerking toegevoegd.
De BNSF is onstaan nadat de meeste F7's uit dienst zijn gesteld. Je zou dan moeten kijken naar de voorgangers, de BN en de ATSF.
-
Hallo allemaal,
Bedankt voor deze reacties. Wikipedia helpt niet, die had ik al bezocht.
Ik heb zojuist het advies van Teun opgevolgd en de Railroad Historical Society een mailtje gestuurd.
Groeten Hennie
-
Hallo allemaal,
De dames en heren van de Railroad Historical Society zitten waarschijnlijk nog in het Capitool.
Is toch hier nog iemand met de gevraagde nummerkennis van USA F7 locs?
Groeten Hennie
-
Even googlen en dan vind je heel wat.
Hier is het "all time" BN (Burlington Northern) roster. De F7's waren genummerd in de 600 en 700 series: https://www.thedieselshop.us/BN.HTML
Hier is een overzicht van alle geleverde F units, staan alle F7's ook wel tussen: https://utahrails.net/ajkristopans/FREIGHTCABUNITS.php
Een overzicht van de BN 720 (http://pnwr.qstation.org/BNTribute/NP/F7A/BN_720.html) - een BN F7 die van de Northern Pacific kwam.
Amerikaanse loc's veranderen vaak van eigenaar en nummer dus nummer kennis is een nogal weids begrip.
Groeten uit de VS.
Lolke
-
Hoi Lolke,
Een berg interessante gegevens, alles doorgenomen, maar helaas: niet het gezochte.
Misschien komt het omdat aan de voor mij relevante railroads
# BNSF (Burlington Northern / Santa Fe
# Canadian Pacific
# Canadian National
# Frisco Texas Especial.
geen levering van nieuwbouw van F7's heeft plaatsgevonden en/of deze F7's niet in de USA zijn gebouwd. Voor BNSF is dat ook logisch.
Dus ik zoek nog steeds nieuwe suggesties voor bronnen.
Groet Hennie
-
Hoi Hennie,
BNSF heeft geen F7's gehad. Tegen de tijd dat de BNSF werd gevormd waren de F units al buiten dienst.
Canadian Pacific : ik heb even gegoogeled en ik kom FP7's tegen, dat is een F unit variant met stoomketel voor de verwarming van rijtuigen. Kijk eens naar: http://www.mountainrailway.com/CP%201400%20Page.htm
Er zijn wel meer nummergroepen met F units op deze site. Kwestie van wat rondkijken.
Canadian National : https://donsdepot.donrossgroup.net/dr1262.htm
Frisco Texas Especial : al eerder door iemand in dit draadje gecorrigeerd. Frisco is maatschappij die in 1980 door de BN worden overgenomen. De Texas Special was een trein die tot 1965 reed, zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Texas_Special
Voor Frisco F units: http://www.frisco.org/shipit/index.php?forums/f7.177/
En dit is even door een paar minuten te googlen. Dus verder zoeken zou ik zeggen en je vind een zee van informatie.
Groeten uit de VS,
Lolke
-
Ik vraag mij even af wat jij met bedrijfsnummers bedoeld, Hennie.
Want de sites die je gegeven zijn laten toch de nummers van de loks bij betreffende mij. achterhalen?
Of bedoel je de fabrieksnummers van de fabrikant?
Wat is dan het "gezochte"?
-
Hennie, ik denk dat je mijn suggestie verkeerd hebt begrepen omdat je schrijft:
De dames en heren van de Railroad Historical Society zitten waarschijnlijk nog in het Capitool.
Je dient te zoeken op "naam railroad" historical society.
Voorbeeld: https://www.cptracks.ca/about.html over de Canadian Pacific, ik had gezocht op Canadian Pacific Railroad historical society en deze stond zo'n beetje bovenaan de lijst met zoekresultaten.
De rest mag je zelf doen maar hou wel in de gaten dat deze historical societies allemaal door vrijwilligers/enthousiasten gerund worden en dan kan het een poosje duren voor er geantwoord wordt.
-
Hallo allemaal,
Bedankt voor de laatste bijdragen. Even een paar reacties / updates.
Ik heb inmiddels antwoord van de Historical Society. het antwoord bestond uit een link naar de overbekende Wikipedia F7 pagina .........
Ik was - al of niet terecht - in de veronderstelling, dat het begrip bedrijfsnummers eenduidig was. De Amerikanen gebruiken te term roadnumber.
Het blijkt essentieel om onderscheid te maken tussen F7 en FP7. Dat verklaart (mede) waarom ik nog niet verder ben, want ik had mij alleen gericht op F7. Ik moet dus nadenken of ik de 1.38 meter langere FP7 bij het verhaal wil betrekken.
Ik zal alle (nieuwe) suggesties nog eens nalopen. Wordt vervolgd.
Groeten Hennie
-
Ik was - al of niet terecht - in de veronderstelling, dat het begrip bedrijfsnummers eenduidig was. De Amerikanen gebruiken te term roadnumber.
Dat hadden we wel begrepen. Maar nu moet je weten dat er duizenden F7's zijn geweest en dat ze diverse keren van eigenaar zijn veranderd en heel veel keer zijn vernummerd.
Groeten,
Lolke
-
Dat weet ik, en daarom zoek ik mij ook de !@#$%^&*(. Groeten Hennie
-
Deze al bezocht?:
http://www.northeast.railfan.net/
-
De Texas Special was een trein die door de MKT en Frisco werd gereden. Er werden E7's ingezet, geen F7's.
Meer info:https://www.american-rails.com/12.html
De MKT (Kathy) roster: https://www.american-rails.com/mkt.html