BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: PkAlfisti op 26 December 2020, 13:29:21
-
Goedemiddag, mooie kerst voortzetting!
Vraagje over het inregelen van de ESU V60.
Hij is precies geijkt op 50km/uur in iTrain.
Nu kom ik er niet helemaal uit naar mijn zin met de instellen/ naregelen. Wat zijn de beste opties voor de CV3 en CV 4?
Bij voorbaat dank.
-
Wat wil je precies aangepast hebben?
Moet de loc harder als maximum, langer doen over het optrekken?
-
Ben bezig met het '100%' inregelen na het ijken van de loc met iTrain.
Hij rijdt sowieso te ver door, en als ik de 'rangeer' gang gebruik rijdt hij naar mijn zin te hard. De posities in het blok slaan nergens op (te hoog en onnauwkeurig) Er moet ergens een gemiddelde uitgangspositie zijn om te starten met het inregelen (en dat is niet CV3 op 4 en/of CV5 op 5...:-(
Maar geen haast...tweede Kerstavond ;-)
-
Als een lok te ver doorrijdt dan moet je met de reactievertraging op het tabblad "Opties"' van het Locomotief menu aan de gang. Een hogere waarde zorgt ervoor dat de lok eerder stopt. Dat is een kwestie van uitproberen.
Groeten,
Bert
-
De rangeer gang in de decoder verlaagt heel simpel iedere stap met 50%.
De loc zou dan dus maximaal 25 km/h mogen rijden.
Mogelijk staat in iTrain dan je rangeersnelheid ook op die maximaal (of nog hoger). Deze verlagen zou dan al wat oplossen.
Hoe staan verder je optrek en afremvertraging. Deze zou ik altijd op 1 zetten. Met 0 zet je die helemaal uit, sommige decoders gaan dan echter niet doen wat je wel zou verwachten.
Afhankelijk van welke esu versie er in zit geeft dat ook al een flink verschil, een V4 rekent met 0.25 seconden, en V5 met 0.9.
-
Ok, optrek - afremvertraging op 1...betekent dus dat het helemaal vanuit iTrain verder kan regelen, dit op en afremmen. Zo zou de redenatie dan moeten zijn.
Ik heb de loc op 50km p/uur gezet op dat dezen werkelijkheid ook 50km max reed. De vraag is of dit de juiste benadering is. Als ivm hem handmatig laat rijden is het (in verhouding met de andere locs op de baan) een mooie snelheid, die dit dus rechtvaardigd.Anyway, vanmiddag maar weer eens verder. Typisch zolderweer :-)
-
Dank voor je opmerkingen. Ga het straks checken!
-
als je in de decoder de remvertraging op 0 of 1 zet ben je ook de remgeluiden kwijt, bij deze instelling hoor je ze niet. ik rij met WDP dus weet niks van i train
-
Ben al aan het 'zweten'... andere locs zijn (relatieF0 makkelijk af te stellen, maar deze is mij nog de baas.